Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

handicap ponyer
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 10:36

hey jeg har tænkt meget over om jeg måske er den eneste der forsøger at avle og opdrage små minerature til handicapet børn . iden kom da min søster fik 2 tvillinger den ene spastisk lammet og den anden blind. og jeg så gerne ville forære dem en lille pony de kunne nusse om. så nu forsøger jeg at gøre dem så stille og rolig som mulig. så alle andre familier med handicapet børn også kan få glæde af noget at hygge om og noget de kan tage en skridt tur på sammen med forældrene. men da man jo aldrig kan stole 100% på en hest er det selvfølig med forældre opbakning som hvis de skulle have et andet dyr

ville være rart om der er nogen der kender andre som gør det samme så man kan komme i kontakt med dem

hilsen jette

0
0
Svar på denne tråd

God idé
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 10:39

Jeg vil lige rose dit gode initiativ

Jeg tror, at omgangen med heste/ponyer vil give en masser til de børn!

Held og lykke med arbejdet, det skal nok blive godt

Jeg søger med lys og lygte efter en hest og rytter jeg kan ride ture med i 6091 Bjert, da det efterhånden bliver lidt kedeligt at tulre rundt alene. Henvendelse: 60 17 23 91

0
0
Svar på denne tråd

jeg har handicapridning
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 11:41

men miniarture ponyer er simpelhen for små, du får da dårlig ryg hvis du skal arbejde med børn i den højde. Den bedste størrelse til børn er omkring 125- 130 jeg har fundet nogle små islandske heste. De er kloge og nemme at arbejde med. Men alle slags heste kan bruges det vigtigeste er at hesten er pålidelig.

Hilsen Hanna Andersen

Lille Vildmose

Naturrideture i mose, skov og strand

Hestevognskørsel * Terapiridning

Avl af Islandske heste & Polski Konik vildheste

lille@vildmoseheste.dk

www.vildmoseheste.dk

www.konik.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja ved de er små
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 17:08

takker for din besked og ja ved de er små men også meningen da de ikke skal bruges til at ride på men som partner for det handicapet barn til at lære at føle og bruge sine sanser

og det har givet mine nevøer enormt meget da de jo ikke skal røres dagligt andet som på marken er det den perfekte pony til de kan have hjemme hvis pladsen ellers er der vel at mærke*SS*

hilsen jette

0
0
Svar på denne tråd

hunde...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 03:14
Hvis det kun er til kontakt...mon så ikke man har hunde til det formål, de er trods alt lidt sikrere og nemmere at omgåes.

rigtige ponymødre har intet andet liv

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

0
0
Svar på denne tråd

Kære Jette
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 22:59

jeg rider i en stald, hvor man går mere og mere over til handikapridning (også andre), der er dog ikke mange heste endnu, og min egen private er kun godt 1 år, men er under uddannelse som handikaphest til mig...men han skal kunne bruges af andre voksne til den tid (han er allerede en høj frieser).

Vedr. miniaturehestene, så er det en brandgo ide når det gælder kontakt kæl, nus, småsludren og striglning, men den er for lille til ridning.

Har du overvejet at starte med større ponyer, som du selv kan præge og så ridning?

Det starter jo med hestens rette sind.

Jeg ved at nanogårdens handikappede unge har fået indkøbt en superdejlig islandsk dame, og de passer og forkæler hende, og de rider på hende, til stor fornøjelse.

Jeg har en hjemmeside hvor jeg selv beskriver min hests uddannelse mv. Den er ikke opdateret pga flytning mv...

www.tyrannimus.com

vh jannie

Med Venlig Hilsen

Basses´ mor - Jannie.

Dejlig Frieser på ca. 13 mdr. - skal trænes til handikapridning

www.tyrannimus.com (under opdatering)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider