Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Den store konfirmationsgave
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 22:26

Da jeg blev konfirmeret for 2 år siden nu, fik jeg en hest. Det eneste jeg ønskede mig og den blev passet i hoved og bag-ende. Jeg har fået meget fornøjelse af min gave, både personlige værdier og bedre rideegenskaber. Jeg har fået en ven og en endnu stærkere interresse.


To af mine veninder blev konfirmeret på samme tid. De ønsker sig også en hest, er dygtigere til at ride end og har råd til en bedre hest. Den ene får en dejlig, god dressurhest på ca. LA niveau. De tager til konkurrencer og bliver placeret utallige gange på både klub og distriksplan. Jeg er med hver gang, sidder og kigger forventningsfuldt på det lovende par. Pludselig kommer hun ikke derud en hel uge, hun har for travlt siger hun. Nu har jeg jo selvpasser boks og hun har en hvor der bliver muget ud og givet halm hver dag. En til to gange om ugen kommer hun derud, rider, og tager hjem. Hesten går i forfald, de får ikke undervisning og den bliver mere og mere hidsig og tændt og svær at ride på.


Den anden veninde ønsker sig en brun araberhoppe med gang og udståling og papirer fra Holland. Smuk, smuk dejlig hoppe. God i dressur og starter cirka på LB niveau. Den er lidt vanskelig at ride engang imellem og derfor starter pigen Lc1 samtidig med mig til et stævne for et par måneder siden. Jeg vandt faktisk over hende, og hun sælger hesten.


Så sidder jeg her og tænker, sikke en masse heste som må gå til spilde på denne måde. At bruge et dyr som en slags "dille". Bare at ville blære sig lidt, for derefter at smide den ud.



Er det bare mig som har været ude for et par uheldige tilfælde, eller er der lidt hold i virkeligheden?


En skat er sat tilsalg.

Se præs. for billeder og information

0
0
Svar på denne tråd
 
 du er ikke alene...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 22:56

kender til én der har haft 16 heste på 3 år...








I' m me.... and I'm perfect...

********************************

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 23:49

Hun solgte altså hesten fordi du vandt over hende?


Rider du altid i den sadel man kan se på din præsentation under "nye ridebilleder"?


Tror den konfirmations hestedille er kommet i takt med, at der bliver givet flere og flere penge til konfirmanderne.

Det er jo helt vildt hvad de får smidt i hovedet til den fest.


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg fik...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 23:54

...også en hest (pony) da jeg blev konfirmeret og ja til juli har jeg haft hende i 11 år og hun skal blive hos mig til den dag turen går til de evige græsmarker, den pony betyder alt for mig Og det gør det jo kun bedre at jeg også har hendes søn


Tasja - den lykkelige ejer af 2 DTH haflingere og en shetlandspony

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 08:56

sikri *Nina*: Ikke sikker på at hun solgte hesten af den grund, men hun solgte den i hvert tilfælde ikke særlig lang tid efter, og hun red den ikke fra 2-3 dage efter stævnet og til den blev solgt igen.


Ja, jeg rider altid i den sadel, når jeg rider dressur på Romeo. Hvorfor??


Ja, det er helt vildt hvor mange penge der bliver givet. Men jeg synes nu også at det er mere den måde hvor hesten ikke bliver respekteret på. Det var som om at når det var familien som om at den så betød mindre for dem. Men kan det passe?



yiip: Det var mange


Romeo har fundet sin Julie.


Romeo og Julie Vork - Den dynamiske duo



Men hvem skal jeg så have at elske nu?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 09:24

Hmm.. Kender en, der absolut ville have hest igen, efter at hun ikke havde passet sin gamle pony i over en måned. Forældrene var godtroende, og troede på at NU ville hun altså passe hesten. Forældrene betalte hesten, men datteren på 16-17 skulle selv betale opstaldning/smed/dyrlæge. (HUn havde arbejde) I det år hun havde den, red hun den vel selv 40 gange...

Spild af dejlig hest, der nu er solgt..


Sikkerhedsvest sælges af mærket schou. str. m(l) 170-176. Den er level 3. og sort. Brugt én gang, henvendelse over sms/heste-nettet: 50850353.prisen er 500 kr. inkl. porto.


0
0
Svar på denne tråd
 
 til salg
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 09:29

Jeg forstår ikke helt dit indlæg, det er da højst et par måneder siden du havde Romeo til salg og skrev vurderingstråde herinde?


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 09:38

...desværre det foregår i meget større stil end vi er klar over


Her i huset har vi pony for evigt. Han skal ALDRIG sælges - vi elsker ham overalt på jorden - han er bare vores lille "baby". Han bliver pensionist i familien - koste hvad det vil...


Han har været en stor del af vores liv, siden 2001. Har indimellem givet os en del kvaler, men vi respektere ham som han nu engang er.


Pigerne skal have hest på et tidspunkt, men de skal lige i gang med uddannelserne, så ser vi hvor meget tid der er tilovers.


Et menneske der hviler i sig selv, har IKKE brug for at "vise" sig. Citat: J. Møller.
Mange hilsner fra Anne :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ehm...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 10:28

Nu er det jo ikke et ukendt fænomen, at interessen for heste, hos nogen, daler, når interessen for drenge stiger... Sådan var det altså også da jeg blev konfirmeret...


Og det er heller ikke ukendt, at nogen teenagere vil have hest, vil ikke, vil have, vil ikke... vil have...


Og der findes altid forældre der tror og håber på det bedste... For uanset hvad, så er det bedre at datteren sidder på ryggen af en hest, end at hun render ud og bliver gjort gravid af en kæreste... (Ja ja... Forældres verden er ret sort/hvid... GG... (fik jeg nævnt jeg selv har børn...))




Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.


Svend 4 ever


Den Mægtige Hemmelighed er min, men den kan godt købes. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 153878/









0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 11:21
Da jeg blev konfirmeret for 2 år siden fik jeg også en pony. En gave der har givet mig så meget igen, meget mere end en materiell gave kunne!! Han blev så solgt i november 2006 så havde ham knap to år (pga. jeg faldt for allersgrænsen) Men han blev da selvfølgelig passet, plejet og værdsat ENORMT meget!!!

Freja

Someone so close and jet so far - away!

Honeyburst !!






0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 11:41

Jeg ved ikke hvad jeg synes om at give heste, i gaver.

Synes en hest bliver gjordt til en "gave" og ikke et levende væsen.


Men, jeg synes det er okay - hvis man informere konfimanten om det og snakker med konfimanten et stykke inden man har tænkt sig at forære konfimanten hesten.




Hilsen.

Ann-Sofie.

Stop rodeo, for dyrenes skyld.

0
0
Svar på denne tråd
 
 efterladt
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 13:34

pjemm: Derfor efterlader jeg ikke min hest, jeg har bare brug for en størrer en. Jeg har passet den hver eneste dag. Han bliver solgt p.g.a at jeg skal have en størrer hest.


Det jeg mener med denne tråd, er at jeg ikke mener at det er fair at efterlade et levende dyr på denne måde, bare fordi at det ikke er en selv som har betalt hesten. Jeg er faktisk glad for at hestene blev solgt, for så var der da nogen som vil passe dem.


Romeo har fundet sin Julie.


Romeo og Julie Vork - Den dynamiske duo



Men hvem skal jeg så have at elske nu?

0
0
Svar på denne tråd
 
 det sker tit..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 13:35
.. ikke altid kun fordi man får hesten i gave..

det kan også ske, når man bliver ældre.. så mister man interessen..

dog har jeg oplevet en, der ti sit første springstævne nogensinde, hun havde næsten lige fået hesten, men avde dog passet den læ nge inden..

men hesten går bare så fint, og så ved det ene spring læner rytteren sig frem inden springet, så hesten løber udenom.. rytter bliver så sur at det er helt vildt.. hun flår den rundt, de kommer i mål med kun de 4 fejl.. men hun stiger af, giver hesten til moren, og så er hun ikke ude hos hesten i en uge.. hun var sur på den, og så kunne den lære ikke at løbe uden om.. hmm??

ha rogså oplevet folk, som ikke er helt gode til at ride. jo selvfølgelig kan de ride, men de er ikke eksperter. til springning kan de lige humpe sig over 90 cm.. så køber de en pony, som kan ALT.. og pludselig ligger de og springer 120 til stævner og vinder dem.. hmm??

hvis man ser ponyspringstævner, distriks, er der mange af dem der ikke kan ride.. de sidder dårligt, de flår hesten rundt, og hesten springer bare over springet, for det skal den.. om rytteren sidder rigtig eller forkert, hesten springer..

Mvh.Krohne

Seriøs og øvet springrytter søger part
Se min præsentation for mere information

Nu med hjemmeside
www.123hjemmeside.dk/stinepraest
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider