Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når en rideskoles køres i sænk-xtra
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 20:29

www.heste-nettet.dk/forum/1/1397996/ 1259575/

En veninde og jeg har her i weekenden været en tur ude forbi den omtalte gård.

Vi havde begge en knude i maven, bange for hvad vi skulle blive konfronteret med.

Da vi parkerede bilen kunne vi se at der tilsynladende ingen mennesker var hjemme og der var ingen heste på de folde der ligger omkring indkørelsen...var der mon overhovedet nogle heste tilbage, tænkte vi...men det var der, vi kunne hører dem inde fra staldene af, lige med det samme da vi smækkede med bildørene.

Knuden blev kun større da vi gik over mod en af staldene. Turde vi gå derind?

Vi råbte HALLOOO et par gange, så hvis der var nogen, så kunne de give sig til kende inden vi gik ind, men ingen var der, så vi tog skridtet.

Mens vi holdte vejret, mens vi gik ind, MEN det der mødte os var ikke nær så skræmmende som vi først havde frygtet.

Vi havde forstillet os udhungret heste og ponyer, med snabelsko og stokhalte, men sådan var det ikke.

Selvfølgelig kan vi ikke se om nogle af dyrene er halte, men ingen af dem var alamerende tynde og ingen af dem vi kunne se, havde lange og ødelagte hove.

Selv staldkatten havde det rigtig fint.

I de bokse der ikke længere bliver brugt vokser der rigtig nok svampe og græs og i de bokse hvori der er heste og ponyer er der ikke blevet muget i et stykke tid, dog havde de rent halm og nogle af dem havde også lidt hø at gumle i.

Jeg skriver ikke dette for at retfærdiggøre det de mennesker har gang i og jeg aner jo ikke om hestene har fået mad i aften og vi havde begge helt sikkert lyst til at lukke alle heste og ponyer ud, så de kunne nyde solen og den græs der var på foldene.

Jeg skriver blot dette for at berolige folk en smule, hvis dette da er muligt.

Selv havde jeg fået et billede i hovedet af ovenstående tråd, at de alle var radmagre og dårligt kunne gå, dette er som skrevet ikke tilfældet, men alligevel havde vi lyst til at tage dem alle med hjem.

Det er trist at se sådanne stedet i den forfatning og det er rigtig trist at menneskerne på stedet, ikke selv kan se at de nok ikke rigtig magter det og at det ikke er fair overfor deres dyr.

-Anja-

I går, er i dag, imorgen.

www.dyrenettet.dk

www.c-rex-dk

www.diablue.dk

0
0
Svar på denne tråd

JA Anja...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 22:26

Een ting er hvad man forestiller sig, en anden ting er virkeligheden

Jeg giver dig ret i, at hestene ser okay ud for øjeblikket, men sådan har situationen ikke altid været. Jeg bor meget tæt på stedet, og har dagligt kunne følge med i hvordan hestene har set ud. Det har hjulpet gevaldigt på deres sul på kroppen at der er græs på foldene som de kan spise. For før græsset så de ikek så pæne ud som nu.

Jeg mener at der er omkring 12-16 heste tilbage på stedet og nogle af dem er pensionærer, og ejerne til dem, sørger selvfølgelig for at passe sine egne heste med smed osv.

Ejerne af stedet er begyndt at sælge ud af deres egne heste...

Men stedet er i forfald og vi er mange omkringboende der har kunne følge hvordan det hele er faldet fra hinanden, så derfor er vi også flere herinde fra der aktivt har deltaget i den anden tråd.

Jeg synes kun det er godt, at hestene er begyndt at se bedre ud, men i mine øjne er det bare ulykkeligt at have heste der kun kan se pæne ud når der er græs på marken og at de så om vinteren ser forfærdelige ud...

Pernille

Nu snart med 4 heste i stalden...

0
0
Svar på denne tråd

rideskole
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 08:15

det er da faktisk rart at høre at hestene trods alt har det godt.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Nu må jeg til...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 09:50

Så må jeg altså lige blande mig..

Min hest har stået der for en måned siden og har stået der siden feb. Vi flyttede pga. min hest blev skadet og nu flyttet på døgnfold heroppe hvor mine forældre bor. Jeg var glad for at være der. Min hest havde det godt og var glad. De gav sig tid til at snakke med hende nu hvor jeg ikke var der meget. Hun kom på fold de dage hvor det var godt vejr. De kom altid og spurgte hvordan jeg havde det og fortalte hvordan min hest havde været osv.

Jeg skulle have en pony med derfra til "min" rideskole. Ponyen var en dejlig pony og prisen var meget fair. Vi kunne lide den, men hun havde brug for en rytter der kunne ride hende op fra buden da hun ingen muskler havde OG det HAVDE de fortalt mig inden de kom med den men vi ville give det et forsøg. Vi kunne desvære ikke tiilbyde denne pony et liv hos os da den ikk kunne gå med på hold pga. manglende rygmuskler og den så blev ømt-gående. Jo, hovene var dårlige, men det fik vi hurtigt ordnet.

Hvis rideskolen af mystiske årsager ikke ville købe hesten så ville jeg have købt hende, men heller ikke jeg har tid nok til at ride denne dejlige pony op og de kom selv og hentede den i lørdags. Så måske derfor der ikke var nogen på stedet lørdag eftermiddag.

Jeg synes det er synd og jeg er ked af at læse dette. Det var ikke umiddelbart det indtryk jeg havde af menneskerne da min hest jo har haft det godt der. Og lig nu sidder jeg da og overvejer at jeg skal sige til dem jeg gerne vil købe den lille pony.

Håber det bedste for stedet, heste/ponyerne og ikke mindst at ejerene nu finder et lille hus et sted og lever en nnormal hverdag.

Knus fra Pernille, Lady Love, og Polish Princess

Opstaldning i Slagelse tæt på Antvort Kaserne søges!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 10:58

Nillesprinsesse:

Der er skrevet at der tilsyneladende ikke var nogen hjemme. Dette ser jeg ikke som noget angreb, vi kan jo alle skulle noget som gør at vi ikke er hjemme 24/7

Det AnjaF og jeg så i lørdags var bestemt heller ikke noget jeg kunne hidse mig op over. HVordan hestene har haft det tidligere, kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set det med egne øjne,

Det var dog trist at de alle stod inde på sådan en dejlig dag.

0
0
Svar på denne tråd

Så sandt.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 12:14

Så sandt nu var det heller ikke til dig alt sammen ;)

De har det princip at hvis ingen er hjemme på gården er hestene inde for hvis der skulle bryde nogen ud er der ingen til at opdage det eller i det hele taget holde øje med hestene. Til det skal siges at det er sjællendt at alle er væk på en gang der er for det meste mindst en hjemme og så er de ude.

Hilsen Pernille der er lykkelig ejer af Polish Princess.

www.123hjemmeside.dk/polishprincess

0
0
Svar på denne tråd

Jeg undres
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 12:52

Hvordan kan det være, at fordi man troede at der foregik decideret mishandling på gården, så ånder man lettet op ved at se at de blot er forsømte

"Vi troede det var flere uger siden at de havde fået mad - men pyyyh, heldigvis stod mere end en med hø" - burde de ikke allesammen have hø?

"Vi troede de stod i @!#$ til knæene, men kunne se at det (gudskelov) ikke er så slemt. Dog var det længe siden at der var blevet muget ud i visse af boksene -MEN! Vi troede det var værre". - Skal der ikke muges ud hver dag? Hver anden om ikket andet?

Det sidste kan vel diskuteres, men det bliver der altså i min verden.

Nej, ingen kritik af folk der tager ud og kigger om forholdende er katastrofale på stedet, jeg undrer mig bare.

Vickie

Dyreløs.

DEJLIG BRUGSARABER TIL SALG - KONTAKT FOR INFO.

0
0
Svar på denne tråd

NillesPrinsesse
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 14:11

NillesPrinsesse: Hvis en dyrlægefamilie vælger at fraflytte ridecenteret pga. ringe fodring så er der nok noget om snakken... men jeg tror du er lidt forblændet af de helt fantastiske talegaver som ridecenterets ejere er i besiddelse af. Det er ingen kritik af dig. Jeg var så bund naiv og på din alder da selvsamme personer ødelagde vores klub i Kalundborg for 15 år siden... så jeg har været igennem møllen selv og lært det på den hårde måde...

Hvis man ku lave et CV over hvor mange klubber de har spændt ben for i takt med de mange ridesteder de har kørt konkurs... Oh lala det er intet mindre end imponerende... er det 7. eller 8. vi er oppe på? og konkurserne kan skam dokumenteres... det er bare at lede de rigtige steder. En virkelig guldgrube for en journalist der vil bore lidt.

Jeg er ret sikker på at det ikke er sidste gang at vi taler om de pågældende mennesker her på HN og jeg er villig til at satse et pænt beløb på det. Om et halvt år når de skal være ude af dette ridecenter så fortsætter de på ny et andet sted. Bliver det mon Fyn eller er det Jylland der står for tur? Det får tiden vise og så håber jeg at folk husker de her tråde der har verseret på HN hvis det er ridecenteret i deres nærområde som bliver solgt engang omkring november 07.

Maria med colored cob Samson & welsh cob Enricca

Det er ikke racen, men typen og kvaliteterne der gør det!

Kildegaard´s Ridecenter 4400 - Rideklub Vestsjælland D4 - Dansk Tinker Forening Sjælland og Fyn

0
0
Svar på denne tråd

Ja maria...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 21:25
Så skrev du lige det, som jeg selv ville ha skrevet..

Pernille

Nu snart med 4 heste i stalden...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider