www.heste-nettet.dk/forum/1/1397996/ 1259575/
En veninde og jeg har her i weekenden været en tur ude forbi den omtalte gård.
Vi havde begge en knude i maven, bange for hvad vi skulle blive konfronteret med.
Da vi parkerede bilen kunne vi se at der tilsynladende ingen mennesker var hjemme og der var ingen heste på de folde der ligger omkring indkørelsen...var der mon overhovedet nogle heste tilbage, tænkte vi...men det var der, vi kunne hører dem inde fra staldene af, lige med det samme da vi smækkede med bildørene.
Knuden blev kun større da vi gik over mod en af staldene. Turde vi gå derind?
Vi råbte HALLOOO et par gange, så hvis der var nogen, så kunne de give sig til kende inden vi gik ind, men ingen var der, så vi tog skridtet.
Mens vi holdte vejret, mens vi gik ind, MEN det der mødte os var ikke nær så skræmmende som vi først havde frygtet.
Vi havde forstillet os udhungret heste og ponyer, med snabelsko og stokhalte, men sådan var det ikke.
Selvfølgelig kan vi ikke se om nogle af dyrene er halte, men ingen af dem var alamerende tynde og ingen af dem vi kunne se, havde lange og ødelagte hove.
Selv staldkatten havde det rigtig fint.
I de bokse der ikke længere bliver brugt vokser der rigtig nok svampe og græs og i de bokse hvori der er heste og ponyer er der ikke blevet muget i et stykke tid, dog havde de rent halm og nogle af dem havde også lidt hø at gumle i.
Jeg skriver ikke dette for at retfærdiggøre det de mennesker har gang i og jeg aner jo ikke om hestene har fået mad i aften og vi havde begge helt sikkert lyst til at lukke alle heste og ponyer ud, så de kunne nyde solen og den græs der var på foldene.
Jeg skriver blot dette for at berolige folk en smule, hvis dette da er muligt.
Selv havde jeg fået et billede i hovedet af ovenstående tråd, at de alle var radmagre og dårligt kunne gå, dette er som skrevet ikke tilfældet, men alligevel havde vi lyst til at tage dem alle med hjem.
Det er trist at se sådanne stedet i den forfatning og det er rigtig trist at menneskerne på stedet, ikke selv kan se at de nok ikke rigtig magter det og at det ikke er fair overfor deres dyr.