Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

En rideskole køres i sænk (langt)
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 22:18

Jeg har længe bare fulgt med på sidelinien i diverse debatter herinde, men nu er jeg simpelthen nødt til selv at deltage lidt i debatterne herinde, da der er en sag i mit lokalområde der går mig meget på.

Den lokale rideskole, som både jeg selv og mine rideveninder og vores børn igennem flere år har benyttet os af og været glade for, blev for lidt over 1 år siden solgt.

I første omgang tegnede det helt fint. De nye ejere virkede rigtig flinke, kompetente hestemennesker der havde gode intentioner mht foderplaner, undervisning osv så vi glædede os til det nye samarbejde.

Men... så kom de nye ejeres heste og ponyer til stalden. Magre, med uplejede hove og i særdeleshed uplejet pels. Vi var en del der var meget fortørnede over synet af disse heste, men ejerne fortalte at de havde været syge samt gået på en meget pløret fold så derfor så deres pels sådan ud. Hmmm... tænkte jeg, men jeg kendte ikke menneskerne, så jeg stolede på dem, og desværre stillede jeg ikke spørgsmål om de lange hove.

Det har jeg så senere fundet ud af, at andre har gjort, da de netop pga deres heste, fik en anmeldelse til hestens værn på nakken.

Nå men der gik så lidt tid, og så flyttede rideklubben på stedet derfra pga uoverensstemmelser med de nye ejere, så nu var der kun rideskolehestene tilbage samt en lille håndfuld af privatryttere der havde deres heste stående der. Mine heste har aldrig stået på stedet, men jeg har i mange år været medlem af rideklubben og været aktiv til stævner osv så jeg "flyttede" også derfra og stoppede dermed min næsten daglige gang på stedet.

Det har så på mig virket som om, at nu kørte det vist egentlig meget godt derovre. Der var ridehold med den samme gamle underviser, og der blev holdt ridekurser med beriddere udefra.

Nu er den gamle ridelærer så rejst fra stedet pga manglende løn og som prikken over i'et har vandet været slukket i 3 dage pga manglende betaling til vandværket.

Og så er det jeg spørger mig selv, hvorfor pokker bruge så mange penge på et ridecenter, hvis man alligevel ikke har kapacitetet og penge til at drive stedet optimalt?

Jeg er simpelthen så rystet og er oprigtig ked af, at et ellers velrennomeret ridecenter med gode ridefaciliteter bare er ved at blive kørt helt i sænk.

Jeg har virkelig prøvet at forstå de nye ejere og deres handlinger, men det er mig helt umuligt.

Og ja hhvad ville jeg med dette indlæg?? Såmænd bare have lidt luft for mine fustrationer, for jeg er oprigtig fustreret over, at et sted som jeg havde troet var stedet hvor mine ridebørn skulle have et socialt liv, men nej... under ingen omstændigheder skal mine børn og jeg selv forbindes med de ejere...

Fustrerede hilsner fra

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er jo
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 22:28

ikke første gang sådan noget er sket, men mange tror det er ren idyl at få sit eget hestested, men hvis man ikke går ind i det med hele hjertet, men kun tænker penge, så er det mislykket fra starten af... Det er ikke kun store steder hvor det i starten ser godt ud... det er skam også små steder.

Men hva med de stakkels heste der står uden vand???

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Vandet
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 22:44

Der er åbnet for vandet igen, men så vidt jeg kunne forstå på en af de tilbageværende pensionærer derovre, så fik de kun vand på folden i de dage, da regnen havde sørget for at fylde karrene derude...

Trist først at få det at vide efter det er sket, for fik jeg det at vide imens det stod på, havde jeg straks meldt dem.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Og skal stedet holdes
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 23:27

nogenlunde anonymt, skal du nok skynde dig at slette dit postnr.

Der vil desværre altid være efterdønninger på et sådan sted, så selv om der kommer nye ejere (Igen) Skal de slåes med det dårlige ry fra de forrige

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 01:15
Jeg er ikke klar over om det er det samme sted - men hvis det ligger nord for dit prostnummer tror jeg at vi har modtaget pensionærer fra stedet og jeg må sige at deres foderstand absolut ikke var noget at råbe hurra for - og de ankom vel og mærke i sommers, så på nuværende tidspunkt er de er nu igen ved at være i en tilstand hvor det ikke mere er pinligt hvis ejerne vil ride tur.
Jeg mener ikke stedet skal holdes anonymt - det skal lukkes...

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Ak ja...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 01:28

Jeg kan også meget let gætte hvilket sted Gitte skriver om når jeg ser hendes postnummer, og ud fra det skrevne... Det var nemlig mig der sidste år anmeldte dem til hestens værn for vanrøgt af deres heste...

Vidste ikke det stod så grelt til nu på stedet, selvom der selvfølgelig bliver snakket en del her i lokalområdet.

Og det undrer mig da godt nok når jeg hører at der er blevet ansat en ny ridelærer på stedet, for hvorfor pokker ikke bare betale den gamle den løn de skyldte hende frem for at ansætte en ny.

Ja jeg undrer mig og tænker ligesom Grete. Stedet skal ikke holdes anonymt men lukkes eller sælges til folk der forstår at drive sådan et sted.

Pernille

Ambitiøs, småneurotisk og manipulerende ponymor ;-)

Gør livet til en fest. Rid ox araber hest.

0
0
Svar på denne tråd

ja vist står det slemt til...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 10:12

ja vist står det slemt til... men det er netop det der er fordelen! Misforstå mig nu ikke men men men der skal meget til før at dyreværnet kan skride ind og gøre noget reelt og det kan de jo faktisk her så der er håb.

Jeg forstår udemærket at du er frustreret Gitte men slemme rygter kommer længere omkring end gode og de er nået helt til Kalundborg som er små 30 km væk fra dig.

-jeg havde dyrlæge til min hest igår der fortalte mig om status stedet uden at jeg havde spurgt

-jeg kom ved et tilfælde til at sidde ved siden af én fra den frarykkede klub da jeg var til apassionata i lørdags og hørte hendes version

-jeg har talt med pensionærer der også er rykket derfra i sommers

-jeg ved fra et helt fjerde sted at stedet skal betale kontant for foder nu så de er så meget på røven

Alle er i oprør... vi mangler egentlig bare at HN går i selvsving som det er sket mange gange før og at Axel fra "Alle Dyrs Ret" kigger forbi. Axel er bestemt ikke sympatisk men uhyre effektiv og i dette tilfælde har han min velsignelse til at skride ind.

Det er selvfølgelig trist at et velrenommeret ridecenter med gode ridefaciliteter køres i sænk men så bliver det forhåbentlig overtaget af nogle andre igen og så kan klubben vende tilbage til stedet. I mine øjne er det bedre end at det køres i næsten sænk og hestene måske kun havde det småskidt og der ikke var brugere til ridefaciliterne.

Er det ikke bare et spørgsmål om at man i lokalavisen appellerer til at man boycotter rideskolen indtil hestene har fået anstændige forhold eller de sælger stedet/ går på tvangsaktion?

0
0
Svar på denne tråd

desværre er
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 10:31

Desværre er det ikke så ualmindeligt med en dårlig drift og økonomi i mange af landets rideskoler. Der er da mange rideskoler, der har været gået nedenom og hjem på et eller andet tidspunkt.

Jeg synes der skulle være pligt til at have en relevant faglig uddannelse, så man er i stand til at forudse sit budget, indtægter og udgifter når man skal drive erhvervsmæssig hestehold. Selvom jeg er uddannet agronom og kan lave foderbudget, strøelse, mødding osv, så laver jeg ikke større investeringer uden at have vendt det med min økonomirådgiver i Landboforeningen.

Der er alt for mange der har en romantisk drøm uden hold i virkeligheden og nogen tilfælde er det hestene der må betale og mange af dem som har ydet leveret til den pågældende rideskole må vinke farvel til pengene.

Det koster at have heste og kan man ikke få pengene ind igen så går man enten bankerot eller også går det ud over hestens velfærd.

0
0
Svar på denne tråd

Salg/tvangsauktion
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 10:48

giver vel næsten sig selv... De lyder til at være godt på vej...

Men kan dog ikke helt se, hvad en boycot skulle hjælpe... Hvis de mennesker ikke har pengene (hvilket de jo åbentbart ikke har), så kan de jo ikke gøre tingene anderledes... De KAN ikke gå ud og købe foder hjem, før de har kontanterne at betale med... De KAN ikke få smed og dyrlæge, før de har pengene, og de KAN ikke få nye undervisere på stedet, hvis de ikke kan betale ham/hende...

Det er vel så bare et spørgsmål om at vente på, at de også selv indser det... Og måske hvis de får flere dyreværnssager på nakken, så hjælper det nok også på hastigheden af, hvor hurtigt de selv indser, at de ikke har økonomien til at drive det længere...

Sussi: Jeg giver dig bare SLET ikke ret i, at man i den situation ikke skal tænke på penge først... Det skal man altid, hvis det er på mere end hobbybasis... Det bliver man da nødt til... Man bliver nødt til først og fremmest at sørge for at økonomien er i orden, så man kan fremvise ordentlige forhold, give hestene godt foder, få smed og dyrlæge når det er nødvendigt, vedligeholde stedet, betale undervisere og materiale, gæsteundervisere osv.

Alt dette afhænger af brugerne, og brugerne kommer ikke, hvis forholdene ikke er i orden... Så altid tænke i penge først, i disse situationer... Pengene er med til, at man kan fremvise ordnede forhold, som brugerne ønsker.

Zamangah

Flot jumpe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

Vores rideklub
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 11:24

Vores rideklub gik for 1½ år siden konkurs.

Det var rideklubben, der ikke kunne gå. Der kan man jo ikke snakke om erhverv. Det er medlemsvalgte amatører, der sidder i bestyrelsen og administrerer klubbens penge. Det er en klub, der lejer sig ind i faciliteterne og det er klubben, der ansætter og lønner en berider mm.

Ikke på noget tidspunkt, var der heste, der led under det! Klubben havde akkumuleret et underskud over et par år på mere end en ½ mill.

Heldigvis var der så mange mennesker, der lagde et stort stykke frivilligt arbejde med at passe og fodre dyrene, undervise gratis i opstartsfasen, og heldigvis var der en række forstående leverandører, der hjalp til, så en ny rideklub kunne stables på benene igen til glæde for de mange elever.

Det er et sejt træk og det tager tid! Men efter 1½ års arbejde, hvor der det sidste år har været lønnet personale, er rideklubben kommet på fode igen.

Det har så også kostet mange weekender ved en stor gruppe af frivillige hjælpere, så den nye rideklub kunne lave en indtægt på stævner og udlejning af faciliteterne til forskellige arrangementer som kåringer ol.

Så hvis viljen er der, kan det lykkedes, også uden at det går ud over dyrene.

Faktisk har vores elevheste fået det meget bedre, ved at nogle handlekraftige håndværkerfædre gik i sving og byggede alle spiltouene om til bokse.

Så jeg håber, at I får jeres rideklub igen, - på den ene eller den anden måde!

Problemerne opstår nok først, de steder, hvor det er privatpersoner, der vil lave en indtjening på at drive rideskole.

Så kan indtjening komme til at overskygge hestevelfærd

Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter!

Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!

0
0
Svar på denne tråd

Problemet
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 12:30

med de her ejere er, at de sætter ikke stedet til salg eller flytter derfra frivilligt. De skal sættes på porten før de rejser, men måske der heller ikke er lang tid til det sker, for kan de ikke betale for deres ting, så kan de vel heller ikke betale termin og andet, og så er det vel et spørgsmål om tid før banken skrider ind.

Ejerne er så frygtelige virkelighedsfjerne, at de arrangerer møder med naboerne for at fortælle om deres store visioner for stedet, at de vil lave en ny rideklub på stedet osv selvom naboerne ved hvordan tingene står til og bestemt ikke støtter stedet. De hyrer en ny ridelærer selvom de kunne ha beholdt den gamle der var vellidt af ungerne og forældrene på stedet, hvis de bare betalte hende den løn de skylder hende. De går rundt med det store smil selvom der intet vand var i hanerne og lades som ingenting. Spørger ikke engang naboerne om de evt kan få fyld nogle store kar med vand fordi de selv er i en økonomisk dårlig situation pt. For jeg VED at selvfølgelig ville naboerne hjælpe med vand, da de fleste selv er heste/dyreejere der tænker i velfærd.

Tilbyder man sin hjælp når man fortæller dem at man ved hvordan tingene står til, bliver folk truet til at gå fra stedet.

Hestehandleren kommer også engang imellem og henter heste fordi de skylder ham penge, og hurra for det. For selvom det er en hestehandler, så kan hestene næsten ikke få et bedre sted at komme hen end der.

OG ja... foder bliver kun leveret ved kontant betaling. Det har så resulteret i, at de sparer på fodret så hestene til aftensmad bare får frisk halm??!? Og halmen skal der så også spares på, så rideskolehestene får bestemt ikke muget dagligt osv osv...

Det hele kører bare i en ond cirkel.

Stedet har flere gange været omtalt i lokalavisen og der kommer også svar fra ejerne i avisen. Ejerne kan en masse fine ord og formulerer sig god på papir, så det er måske derfor at nogen der stadig kommer på stedet med deres børn til ridning.

Det er jo ikke forældre der ved meget om hestehold og lign hvis døtre der går til ridning, så det er ikke sikkert de kan se at det står helt galt til på stedet.

Men vi er så flere der har talt om at lave en form for auktion en dag, men mere vil jeg ikke skrive her, da man jo aldrig ved om ejerne læser med her på nettet.

Med mindre de lever fuldstændig i deres egen lille osteklokke, kan de jo sagtens genkende stedet ud fra denne snak og vores auktion skal ikke forpurres :-)

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

En tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 12:32

Skulle vi komme i den heldige situation at stedet sælges og der kommer nye ejere til, så er vi mange der gerne lægger en masse frivilligt arbejde i stedet for at få det rette fode igen.

Vi er mange der før har brugt mange mange timer på stedet, og for nye ejere gør vi set selvfølgelig igen. Vi savner jo vores gamle samlingspunkt :-D

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

klub og rideskole
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 12:56

Zamangah: boycot fremskynder en tvangsauktion

brugerne kommer tilsyneladende stadigvæk selvom forholdene ikke er i orden. Måske fordi der i modsætning til Kalundborg egnen rent faktisk er mange der er interesseret i undervisning i det område så det er svært at bare skifte- lidt som i KBH området.

Jeg tror at hvis man gør "ikke-hestekyndige" forældre opmærksom på hvordan forholdene burde være dér hvor deres børn rider, så er meget vundet. Vi hestemennesker ved hvordan det burde være... men børn der lige er startet på rideskole ved det sjældent. Børnene er der jo netop for at lære og forældrene kan være mindst lige så uvidende som deres børn.

Min søster har selv været på venteliste i et år til en anden klub i området der har en god berider tilknyttet- så jeg har hørt hende beklage sig en del over ventetiden på undervisning.

Karolinemor: Klubben går økonomisk fint men er gået sin vej og er nu uden fast tilhørssted. Som jeg har forstået det så er der tale om privatpersoner der kører rideskole men hvis der er nogle som er bedre indformeret end mig så korriger mig venligst. Jeg bor jo ikke tilnærmelsesvist i nærheden af pågældende sted men hele Vestsjælland taler jo efterhånden om det...

Maria & Sigøjnertrommen Samson

Ridemærkeprøve 1 og 2 samt rytterlicensprøve for voksen ryttere i distrikt 4.

www.heste-nettet.dk/fo...29/199429/

0
0
Svar på denne tråd

jeg var
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 13:35

selv ved at købe gården, men den løb ikke rundt, allerede der burde der ikke have været penge til at betale underviseren.

rideklubbe fik ikke tilskud af komunen, og kunne der for ikke betale ret meget, i sammen ligning med hvad andre klubber betaler.

så allerede her kørte den næppe rundt.

der for ville vi ikke handle, der der oven i en ikke rentabel forretning, skulle kostes en del penge.

men det er syndt at de nye ejer ikke, satte sig bedre ind i tingene.

syndt jeg har købdt, for når den kommer i handel, må den værer billiger.

med venlig hilsen Susanne.

Sød 100% børnevenlig kat3 Welshpony sælges med alt udstyr

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Kender..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 14:26

Jeg kender også omtalte rideskole, jeg har også haft min gang der, da det var nogle andre der ejede rideskolen.

Jeg var sidst på rideskolen omkring maj måned, og jeg var chokeret over tilstanden på hestene, de var radmager, selv de helt små ponyer, som ellers er nemme at fodrer på, var blevet magre.

De mennesker der har rideskolen, kan man slet ikke forklarer noget som helst, jeg vil nærmest kalde overlegne.

De der færdes på den rideskole nu, er nogen som slet ikke har forstand på dyr, og har ladet sig besnakke at disse to rideskole ejere.

Jeg ved også at foderstof forretningerne, kender dem alt for, og de kan kun købe ved kontant betaling.

Der har været en del om dem i lokal avisen, og avisen skrev at de 3 gange har været anmeldt for vanrøgt, men på en eller anden måde, forsætter vanrøgten altså.

Jeg vil også ønske man kunne gøre noget for de heste og ponyer, jeg ved også at nogle at de gamle ryttere der red der, har prøvet at købe deres ynglingshest fri, men de forlangte helt vildt for hesten, så de ikke kunne.

Det er sørgeligt at der i dagens Danmark, kan drives rideskole med så tydelige vanrøgtet heste og ponyer.

Mvh Rikke

Islænderbl. søger voksenrytter. se mere på præsentation, i 4200 området.

0
0
Svar på denne tråd

Kender også
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 14:31

stedet.

Der hvor min hest er opstaldet har vi overtaget 3 pensionærer derfra. Og jeg hører jævnligt rigtig dårlige historier derfra!!

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 15:39

det er en virkelig forfærdelig historie, og man kan da kun håbe det snart kommer på tvangsauktion.

Men så tænker jeg, det her må da være sket for ejerne før?

du skriver: "Men... så kom de nye ejeres heste og ponyer til stalden. Magre, med uplejede hove og i særdeleshed uplejet pels."

At de nye heste var magre fra starten kunne jo nemt tyde på. At de har haft problemre i forvejen med økonomien, og med at betale foder, det samme med problmet med hovene... Om det er sitiuationen, ved jeg jo ikke, men det kunne jo godt lyde lidt som om de har været i den sitiuation før..

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

Sket før
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:35

Det skulle også være sket før, de går også under navnet "konkursryttere"

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg kan
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:55

også bekræfte, at det ikke er første gang at ejerne er gået på tvang med et sted. De kom netop fra en tvangsauktion da de overtog dette ridecenter.

Hvordan det så end kan lade sig gøre at købe et sted til over 7 mill når man lige er gået på tvang

Jeg er selv som lokalbeboer i området dybt rystet over hele affæren på det omtalte ridecenter og jeg krydser fingre for, at der forhåbentlig snart kommer nogle nye fornuftige ejere, så man kan få et samarbejde igang om klub, stævner osv.

Og bliver der evt arrangeret noget med at barrikadere for at oplyse ponyforældre om stedets tilstand, ja så skriv mig bare på listen over deltagere... Jeg er i forvejen temmelig upopulær derovre efter min anmeldelse af dem til hestens værn, men ret skal være ret... I mine øjne skal stedet lukkes og nye ejere skal til!!

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 17:21

GitteH72: Fornuftigt at du ikke har tlf stående på din profil. Det havde jeg nemlig da jeg i tidernes morgen anmeldte dem, hvilket medførte adskellige opskure opkald fra den kvindelige ejer... :-)

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 18:43

Jeg kender nogle der har deres børn til at gå der, og jeg har prøvet at tale med forældrene om stedet og om hvordan hestene har det på rideskolen, men det var som at tale til lukket dør, de forældre kan ikke se det samme som os, desværre,

og rideskole ejerne, er som sagt utrolig gode til at formulere sig og fremtræder som utrolig "kloge".

Man kan kun håbe at de snart går konkurs med rideskolen, men de starter bare op et nyt sted.

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

rykker lige
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 09:05

op engang.

Navnet konkursrytterne er bl.a også et af navnene jeg har hørt om de omtalte ejere.

Men jeg kan i min vildeste fantasi simpelthen ikke forstå hvordan det kan lade sig gøre, gang på gang at låne x antal mill til ny ejendom, når man allerede mere end een gang, har bevist at man ikke kan klare at betale sine regninger?!!

Kan heller ikke lade være med at tænke på deres stakkels datter, der gang på gang skal rives ud af sin dagligdag fordi de nu er nødt til at flytte igen... Stakkels barn.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

marikap
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 09:40

Ja, det er selvfølgelig rigtigt... Men boycot skal jo støttes af alle brugerne, og det bliver da svært, hvis de i forvejen ikke kan se at det er noget galt...

Og jeg kan godt se, at du nok har ret i, at hvad der er naturligt for os hestefolk, ikke nødvendigvis er det for nybegyndere i hestverdenen... (kommer til at tænke på min gamle arbejdsgiver på et kvægbrug, som ikke kunne se, at min nyanskaffede hest var radmager... Måtte forklare ham, at det altså ikke er meningen at man skal kunne se hoftebenene på en hest, hvilket vist overraskede ham lidt... Han var jo vant til køernes "kanter")... Så det har du nok ret i...

At det måske er folk der i forvejen har indsigt i hestehold der vil vælge sådan et sted fra...

Dog mener jeg stadig, at uanset hvad, så bør man i tilfælde hvor man skal leve af hestene, tænke på økonomi først... For kan økonomien ikke bære det, så er det jo dødsdømt fra starten af...

Forstår så ikke, at hvis de er gået konkurs før, at de heste de havde med sig, så ikke indgik i det "gamle" konkursbo... De kan jo stadig indbringe et par tusinde pr. stk. i sådan en situation...

Zamangah

Flot jumBe sælges.

Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation.

Vi kører brudeparret i hestevogn.

0
0
Svar på denne tråd

Zamangah
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 09:55

Jeg kan kun give dig ret. Hvordan kan man tro at man kan leve af at drive en rideskole, uden af have økonomien i orden.

Enhver der omgåes sine heste på en normal og fornuftig måde, ved at der kan komme uforudsete udgifter i form af dyrelæge eller uventet smedebesøg, og det SKAL der være penge til. Uanset om man har 1 eller 25 heste.

Og så kan jeg altså heller ikke i min vildeste fantasi forstå at en financieringsselskab har ville være med til at lægge penge i sådan en projekt her, når det ikke er første gang de er gået konkurs.

Selvfølgelig synes jeg at alle skal have lov til en ekstra chance, for der kan jo ha været gået et eller andet uforskyldt galt første gang de gik på tvang, men når det sker igen og igen, så er det mig en gåde, hvordan de har kunne købe dette her sted, for billigt var det altså ikke...

Og som både Rikke og mariap skriver, er der desværre forældre der er ikke kan se, at der er noget galt med stedet. Både pga deres manglende forstand på heste overhovedet og fordi ejerne er så gode til at manipulere med folk og tale ørene af én om alle deres visioner og deres kunnen. Og har du ikke en papsk*d forstand på heste, tror man vel på hvad de fortæller én.

Det jeg tror man kunne gøre, var at lave en eller anden form for auktion i en weekend hvor der er ridehold og så simpelthen stoppe folk inden de kører ind på stedet og så på en fornuftig og saglig måde, fortælle dem hvordan tingene hænger sammmen derinde og måske så på den måde, få dem til at droppe stedet.

Jeg ved det vil være svært når det sidder poder på bagsædet der har glædet sig til deres ridetime, men hvis man nu appelerer til forældrenes sunde fornuft, kan det måske afhjælpe lidt...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 09:57

Jeg mener at have hørt at rideskolen er anparts ejet(jeg ved ikke helt hvordan det fungerer),

og at disse to mennesker kun er ansat til at drive rideskolen, og det er derfor at de kan gøre som de gør.

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

De der folk ...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:01

... havde de haft noget lignende i Jylland før??

Beskrivelsen af folk med store visioner og gode talegaver lyder lidt bekendt, selv om der jo findes mange af den slags.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:20

Nej Lisbeth.

De kommer nede fra Karise området.

Hvor de havde planer om at få noget ridecenter op at stå.

bla. med handicapridning..

Det nåede de aldrig da de som sagt gik på tvangsauktion..

Og hvordan de kunne købe et stort ridecenter efterfølgende,er jeg ikke den eneste der undre sig over ...

MarleneH

0
0
Svar på denne tråd

Øv da ...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:26

... gad så vide hvor dem jeg "kendte" er endt

Det var med annoncering om kommisionsstald, opstaldning, beskæring m.m.

Pludselig "glemte" de at fodre de opstaldede heste, fordi de ikke havde penge til kontant afregning med foderleverandøren.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:27

måske de kom fra Jylland da de i tidernes morgen flyttede til Karise...

Ej hvad ved jeg... Der er jo desværre nok flere af deres slags rundt omkring i landet... Desværre.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

rikke...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:34

okay... Jamen så fatter jeg bare endnu mindre...

Hvorfor pokker fyrer anpartshaverne dem så ikke og ansætter nogle folk der forstår at drive sådan et sted. For det kan man da med ganske god samvittighed vist sige, at disse mennesker ikke gør.

Men selfølgelig så kan anpartshaverne jo være dem selv og deres forældre etc...

pernille

0
0
Svar på denne tråd

ved ikke
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:41

Jeg ved de kom nede fra falster inden de flyttede til Karise,hvor de havde noget kvæglandbrug

De har boede ca et par år ved Karise..

men måske de kommer fra Jylland hvem ved.

Men jeg håber da for deres heste og ikke mindst deres datter,at de snart vågner op af deres drøm,og kommer tilbage til virkeligheden.for det må da være en drøm og indser at det bare ikke kan blive ved med at gå at leve på en løgn...om at alting bare er i orden..

MarleneH

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan huske fornavnet ...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:48

... på manden, så hvis nogen sender mig en PB med navnet på ham i skriver om, så kan vi da få det opklaret

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

karolinemor
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:48

vi står i en situation hvor vi er blevet opsagt af ejeren af stedet hvor vores rideskole/klub ligger.

Det er super ærgelgt da vi har eksisteret i snart 70 år. Har jubilæum næste år.

Så når klubben lukker vil stedet nok køre videre som privat ejet ridekole.

Skrev du noget om at flere og flere begynder som privat, og skal det forstås som de ikke bliver medlem af Dansk rideforbund, og hvis det ikke er en forening kan de ikke få tilskud fra kommunen.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke de samme...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:52

... som dem jeg tænker på.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Pernille
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:53

Jeg tror det er dem selv som er anpartsindehavere

MarleneH

0
0
Svar på denne tråd

Marlene
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 10:58

ja det undrer mig overhovedet ikke...

Hvor jeg dog håber på, at der snart sker en fornuftig løsning med stedet...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

anparter
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 11:29

du og jeg og andre, putter nogle penge i en kasse køber et ridecenter, på anparter, går det konkurs hæfter man ikke personligt.

0
0
Svar på denne tråd

Pramour...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 14:03

ja så giver navnet konkursrytter jo de her mennesker den helt rette titel... I guder at de vil være sig selv bekendt.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

rykker
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 21:11
lige op, så evt flere kan få nys om stedet...
0
0
Svar på denne tråd

Et ridecenter er en forretning
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 12:44

og i mange tilfælde er problemerne rundt omkring på ridecentrene drevet af, at ejerne ikke har forstand på eller evner at drive en forretning. At der så også sidder en bestyrelse og et skiftende antal beridere og blander sig med mere eller mindre økonomisk forståelse, gør sikkert heller ikke sagen bedre.

Et andet problem omkring økonomi omkring heste er den udprægede brug af "sorte" penge. Det kan man heller ikke drive en moderne forretning på.

Ofte står indtægterne heller ikke mål med udgifterne. Hermed mener jeg, at mange rideskoler faktisk er for billige.

For at drive et ridecenter i dagens Danmark, skal der ejere til, som ved, hvad det vil sige at være virksomhedsejere. "Kvaliteten" (foder, faciliteter, pasning) skal hæves og priserne også, herved kan man tiltrække et seriøst klientel, som har råd til at betale det, som det koster.

Hilsen Dixonfan

0
0
Svar på denne tråd

Nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 15:23

Er der mon en der vil sende mig en pb om hvad det omtalte sted hedder, og hvem de ansvarsløse ejere er? Det lyder jo helt absurt at det kan få lov at foregå uden at der bliver skredet til handling af en eller anden myndighed...jeg tænker i disse tider hvor der er så meget focus på hestevelfærd! På forhånd tak

Basses mor
0
0
Svar på denne tråd

Jo da...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 17:39

Har sendt dig en PB

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Lille opdatering
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 16:36

omkring det omtalte sted.

De nye ridelærere på stedet skulle hedde team Brohus. En mor og en datter hvor datteren skulle være beriderelev. Nogen der kender dem?

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

udemærkede
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 17:12

som underviser, men det hjælper jo ikke hvis, der ikke er penge til at lønne dem, så tror heller ikke de bliver der længe.

om hun er kommet i lærer hved jeg ikke, men så kan hun jo altså ikke stå for undervisningen, for det er jo ikke et 8-4job

0
0
Svar på denne tråd

jeg var
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 17:27

bare nysgerrig for at høre om de var dygtige undervisere... For det undrer mig nemlig at de siger ja til at undervise der, når stedet kører så dårligt som det gør og dermed får sit navn forbundet med nogle der behandler andre mennesker og deres dyr som skidt...

Men hvem ved... måske de er blevet forblændet af en masse snak, for som skrevet tidligere i denne tråd, har ejerne talegaverne iorden. Bare synd at de lever i en fantasiverden og ikke lever op til det de lover både mht hestepasning og til at drive et sted i al almindelighed... Hvilket så er på hestenens bekostning :-(

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 12:41

Ja så er der en lille opdatering omkring stedet...

D. 29/03-07 kl. 09.45 ryger ejendommen på tvangsauktion i retten i næstved.

Prisen er 4 millioner hvilket er ganske billigt for så godt et beliggende sted samt i forhold til hvad nuværende ejer gav for stedet.

Hestene skulle være 3. mands eje, så de ryger ikke med i auktionen.

Så skulle der sidde en HN'er der er på jagt efter et stort ridested, er det her måske muligheden og vi er mange lokale hestemennesker der gerne vil lægge et arbejde i at få stedet op at køre igen, hvis det er nogle fornuftige ejere med forstand på hestehold og det at drive sådan et sted, der køber det...

Pernille

Rutineret og stabil part søges til en ung og frisk araber.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/50223/1/

0
0
Svar på denne tråd

Ja det virker
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 12:56

kke udpræget dyrt. Jeg håber for jer det er nogle gode købere :-)

Mvh Camilla

Tidligere Camilla80
0
0
Svar på denne tråd

Her er info
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 13:00

Tidligere Camilla80
0
0
Svar på denne tråd

Camilla...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 14:06

Nej det er ikke udpræget dyrt i forhold til hvad ligende steder i vestsjælland går for i pris...

Men uden at vide det, tror jeg nok at stuehuset kunne bruge en kærlig hånd, de udendørsbaner til ny bund og foldene trænger til nye hegn, og det koster jo også at få det gjort... Så oven i de 4 mill skal man jo nok påregne en del penge til forbedringer...

Og du kan tro at jeg krydser fingre for nogle gode nye ejere der forhåbentlig har lyst til at drive stedet videre på en god måde..

De nuværende ejere havde ellers formået at få fat på nogle gode undervisere, selvom de "glemte" at give den første underviser løn, men de nye undervisere er også rejst fra stedet, da deres løn efter nogle måneder også bare blev glemt.

Egentlig utroligt at de har kunne beholde stedet i over 1 år med deres sjusk omkring at betale for varene...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

den offentlige vurdering
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:26

er på 4 mill. Ejendommen kan sagtens gå for det dobbelte, alt efter hvor mange der er interesserede i den, det er jo en auktion og prisen er først sat efter 3. hammerslag.

Jeg håber at det er seriøse købere som i den sidste ende køber gården.

tanja

0
0
Svar på denne tråd

ja der skal
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 23:54
ligges en masse penge i banerne er ubrugelige, stalden kan nok ikke hamle op med de nye lovkrav, stuehuset trænger til en del, og mener ikke der er så meget jord til

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:02

Det var ski ikke dyrt for den str. ejendom når man tænker på at mine 40 m2 i Søborg kostede 940.000 kr.

Måske jeg skulle have fat i Michael og sige jeg har fundet et sted hvor der er plads til både hund og hest, samt hans maskiner

Hundelufter søgeshttp://www.dyrenettet.dk6201

Låner søgeswww.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/45785/

WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC 27-28-29

Se bla.Pony Party"søde"pb:
www.123hjemmeside.dk/Windstrup-_

Dolly

0
0
Svar på denne tråd

Vi er...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 07:47

Vi er ihvertfald mange i området, der håber at kunne få en velfungerende rideskole/ridested tilbage.

Jeg synes som Pernille at det er utroligt at de har kunne holde den kørende i et år, men så gik den heller ikke længere.

Gad vide hvor mange penge de skylder rundt omkring.

Der er omkring 11 tdr. til ejendommen, efter hvad jeg har kunnet læse mig til, så det er ikke så meget.

Jeg er ihvertfald en af dem der melder mig som frivillig hjælp, hvis der er en der har mod på at drive ridecenter der igen.

Mvh Rikke

Stor kat 3 hoppe sælges eller byttes, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Zamangah
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 08:50

Har først set dit indlæg fra 5/12.2006 nu

Jeg mener bare at man altså skal ville det med heste ellers kan man ikke få det til at fungere. De passer jo ikke sig selv.

Hvis ejer/chef ikke gider, så er der heller ingen andre der gider...

Det skal selvfølgelig være regnet økonomi i det, men Man skal altså virkelig ville det.

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

NOgen der ved
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 09:08

hvor mange heste der er plads til???

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

hvor sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 11:15

Det er meget sørgeligt det er gået sådan, for en ellers rigtig god rideskole. Tænker på dengang Elisabeth var der.

Jeg må vist hellere købe en lottokupon og krydse fingre for den store gevinst.

Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

En billig
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 11:25
HA pris.

http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

illum..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 11:54

hvad mener du med billig HA pris?

11 tdr land er kun 5HA til 4 mill?? det er da ikke billig jord.

Og ja læg mærke til som en anden skriver at de 4mil er start budet, ejendommen handles for, og evt kreditorer byder jo som regel ind også...for at holde deres egen udestående hjemme.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hahaha
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:23
Skulle have stået En IKKE billig Ha. pris ;-)

http://www.heste-sport.com/ NYT HESTEMAGASIN, kik forbi...

Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 16:41

Lisbeth:er det nogen her fra egnen,for så ved jeg godt hvor de er blevet af.Hvis det da er dem jeg tænker på.

Dorte.

Det god stil - at køre æsel med et smil
Har du set Donkey,Frans og Frits hjemmeside ?
0
0
Svar på denne tråd

Har set stedet
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 15:15

Men det lød som om de havde fået afværget auktionen...

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 16:27

går ind på statstidende, så står der intet om at auktionen er blevet afværget!

Er det da noget du har hørt fra ejerne?? Det er min erfaring, og mange andres, at deres version kan man slet ikke stole på.

De har det vist med at leve i en drømmeverden. Ved det sidste sted de gik på tvang med, fortalte de naboerne dagen før de blev smidt ud, at de skulle til at undervise på stedet i handicapridning...

Så det er vist fornægtelse der vil noget...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

HJEMMESIDE???
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 17:34

Hvor finder jeg den???

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 19:56

der skriver om tvangsauktioner hedder:

www.tvangsauktioner.dk

Så går du bare ind og søger på landbrug i næstved retskreds og så popper den op...

Og de steder auktionen er afværget, der har det stået derinde hvilket det ikke gør for dette steds vedkommende..

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

okay troede du mente
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 20:29

ærtebjergs hjemmeside...

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Vi må krydse fingre
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 22:52

Håber virkelig der kommer nogen der vil drive det videre, evt. salgstald, hvor der er en god underviser og nogle kurser.

Det bliver spændende at se.

Rengøringshjælp samt hjælp i stalden søges 1 gang om ugen, af ca. 2-3 timer.

1 km. fra Havrebjerg

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 13:51

Vi var også ude at besigtige ejendommen igår og da sagde ejeren at de ville få aktionen afværget på mandag. Der var faktisk en "lånemand" derude mens vi var der.

Maria

Kildegaards Ridecenter, Kalundborg

0
0
Svar på denne tråd

Marlinha...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 15:40

ja det kan være en mulighed at de får en lånemand til at lægge penge i stedet, men sådan en skal jo også have sine penge betalt tilbage og da ridelæren er stoppet pga manglende løn og hestene er få og sølle, er det vel som at tisse i bukserne at låne af en ågerkarl... det varmer de første minutter, men så bliver det dælme koldt igen :-D

Men jeg vil se det stå i statstidende at auktionen er afværget før jeg tror på det. De har ikke ry for at være de mest ærlige mennesker...

Sussie:

De har ingen hjemmeside. De havde en som den forrige underviser havde lavet, emn hun fik heller ingen løn, så hun rejste også og derfor tror jeg at hjemmesiden er lukket ned...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmeside er det mon
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 15:48
Jeg fandt da frem til en hjemmeside ved at søge på Ærtebjerg, og det er et sted på Krænkerupvej. Er det, det rigtige sted?
Der står ikke noget om auktion, og den er heller ikke helt færdig. Men jeg er ikke sikker på, om det er det samme sted!

Mvh xtiny
---

♣ Print af tryksager mm på professionel farvelaser i formater op til A3.

Scanning af negativer og dias tilbydes til print eller få dem brændt på DVD. ♣

0
0
Svar på denne tråd

xtiny...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 16:09
jep det er det sted...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Nå, men den er da oppe at køre
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 16:20
Endnu... ;-)

Mvh xtiny
---

♣ Print af tryksager mm på professionel farvelaser i formater op til A3.

Scanning af negativer og dias tilbydes til print eller få dem brændt på DVD. ♣

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo et
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 15:05

dejligt sted hvis man ser bort fra alt rodet...Måske der lige skulle laves lidt om på indretningen af staldene, men alt i alt et dejligt sted...

Det er det perfekte sted for ridecenter..

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 16:39
nemlig et perfekt sted for et ridecenter og vi er virkelig mange i området der savner et ridecente hvor man kan komme og være sociale omkring sin hobby, hvor man kan holde stævner, ungerne kan finde nogle ligestillede ponyinteresserede, så vi må krydre fingre for at der sker noget positivt på stedet inden alt for lang tid...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Ja Jeg kan forstå at der er
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 16:56

mange hænder som gerne vil igang med stedet. Det burde man kunne udnytte...altså med nogle andre ejere.

1 er at købe stedet.. det er ikke så svært, men det er mere finanserne til at sætte det istand så stedet bliver atraktivt.

Det vil nok koste en million at få det til at ligne et ordentligt sted og mange timers knofedt.

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Har været der.
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 18:20

Min pony og jeg har også stået på stedet. Vi har været der siden for 7 år siden.

Vi var der også da de nye ejere kom. Vi var der ca. i 3 måneder før vi flyttede derfra. På det tidspunkt gik det støt ned af bakke. Alle mine venner derude fra flyttede med deres heste og ponyer, Der var ikke ligeså mange på rideholdene. Så vi flyttede også i juni, samtidig med mine venner. Vi kunne alle se der var noget galt med stedet, og deres egne heste.

xx :D

0
0
Svar på denne tråd

Hvor mange
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 18:20

tror det sted ville kunne køre videre efter det nu er helt i minus 6.6 mill???

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Sussie
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 11:33

hvad mener du med helt i minus 6,6 mill??

Bliver stedet solgt, så starter de nye ejere vel op med kun deres egne lån...

Og ja stedet kræver masser af knofedt, men det er vi mange der gerne deltager med hvis der kommer fornuftige nye ejere der ved hvad der skal til for at drive sådan et stort sted.

Men man aner jo ikke om det er mennesker der vil drive en rideskole der køber stedet... Det kan vi kun håbe på at det er, da det er noget der mangler i området...

Og mht de nuværende ejere, så har de udtalt til avisen at de vil afværge tvangsauktionen i dag, men stedet står stadig på www.tvansauktioner.dk så mon ikke det bare er tomme løfter, eller vist i det her tilfælde tomme trusler ;-), endnu engang... ??

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 20:39

på nuværende tidspunkt er stedet kørt helt i sænk, så der skal jo noget til for at det kommer på fode igen.

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Stævne derude?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 21:44
Hmm der står på deres hjemmeside http://www.aertebjerg-rideklub.dk/ at de holder stævne d. 24 og 25 marts 2007, og at rideklubben har fået nyt navn?
0
0
Svar på denne tråd

Selve klubben holder
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 21:57

vidst til et andet sted...

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke ærtbjerg
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 08:48

rideklub, der holder stævne i weekenden.

Det er den gamle rideklub som var på ærtebjerg før de nye ejere kom til.

Den hedder nu rideklub vestsjælland og holder til på Kildegården i øster stilling, Slagelse. Og det er der der er stævne i weekenden :-)

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak tak
Forfatter: 
Dato:  20-03-2007 10:39

Takker dig Pernille fordi du lige hurtigt fik rettet TinaHolm... Det er også noget værre rod med den navnesammenblanding.

Ærtebjerg Rideklub holdt til på Ærtebjrg Ridecenter under forrige ejere da det gik godt.

Så rykkede Ærtebjerg Rideklub til Kildegården i Slagelse mens der på Ærtebjerg ridecenter startede Ærtebjerg SPORTSrideklub.

Af indlysende årsager har Ærtebjerg Rideklub valgt at skifte navn til Rideklub Vestsjælland så der IKKE opstår misforståelser. Der er ikke meget ide i at hedde Ærtebjeg hvis man ikke bruger faciliteterne længere og da slet ikke når så mange lokale i den grad har et dårligt indtryk af den måde som centeret bliver kørt på pt og der så startes en klub op som hedder næsten det samme.

Maria med colored cob Samson & welsh cob Enricca

Det er ikke racen, men typen og kvaliteterne der gør det!

Kildegaard´s Ridecenter 4400 - Rideklub Vestsjælland D4 - Dansk Tinker Forening Sjælland og Fyn

0
0
Svar på denne tråd

Til hvilken avis
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 01:08

har de udtalt sig???

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Sussi...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2007 11:35

Kan det passe at den avis hedder Sjællandske?? Eller Sjællandske tidende...

Ikke en avis vi læser normalt her hjeme, men en af naboerne gør og han viste mig artiklen...

De har flere gange udtalt sig til den avis og fortalt at der er blevet kørt hetz på dem og at det bl.a er derfor at de ikke har så stor tilgang til stedet...

Hmmm... måske hvis de passede deres heste ordentligt, opførte sig normalt over for andre mennesker og ikke svinede dem til eller endda slå dem (som også er sket på stedet) og hvis de kunne finde ud af at betale bl.a deres ridelærere, ja så ville folk måske heller ikke tale så negtivt om dem...

Men de lagde stilen lige med det samme, ved at komme med en flok udsultede, upassede og møgbeskidte heste og ponyer, fylde folk med løgn og latin og ja jeg kan blive ved... så hvor pokker skal den positive omtale af de omkring boende samt de tidligere medlemmer af stedet komme fra??? Ja jeg ved det skam ikke...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg undre mig
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 08:36

De får det til at lyde som om det er vores andres skyld at de ikke betaler deres regninger...

Men det ser ikke ud til at den er afværget...

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2007 13:17

auktionen er ikke afværget så det bliver rigtig spændende om 2 dage hvad der skal ske med stedet...

Jeg ved godt at det ikke er særlig pænt at glæde sig over andres ulykke, men jeg glæder mig faktisk til at der forhåbentlig kommer nye ejere...

Og de nuværende ejere har selv været skyld i andres ulykke big time før dette nu sker for dem selv.

Det eneste der kan bekymre mig er, hvad pokker skal der ske med deres stakkels heste?? Endnu engang bliver de fanget i deres ejers sjusk og sløseri.

Pt ser de nogenlunde pæne ud i pelsen og i foderstand. Deres hove har jeg ikke kunne se, da de ikke rigtig kommer så meget på fold, for ham de har forpagtet jorden af, har heller ikke fået sine penge endnu Men smides de på porten inden længe, kan jeg godt blive bekymret over hvad der skal ske med de stakkels heste...

Ejerne lever stadig i en drømmeverden og fortæller i området, at auktionen er afværget... Underligt nok står den dog stadig i statstidende til at tvangsauktionen sker på onsdag kl. 9.45

Pernille

Sommergræs søges til 3 søde drenge

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=

0
0
Svar på denne tråd

Nogen der ved
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 19:58

hvordan det gik???

Sussi

Pony hingst sælges

3 år

Brun

ca 110 stg

0
0
Svar på denne tråd

det ved jeg
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 20:31

jeps, det ved jeg:

det blev budt op til 3.3 million hvorefter ejerne ønskede 2. aktion. Den finder sted 2. maj, så det varer lidt før der kommer en afgørelse

Maria

Kildegaards Ridecenter, Kalundborg

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 23:18

Kan ejerne godt bestemme det?? Altså at de ønsker en 2. auktion? Jeg troede det var dem der havde begøret tvangsauktionen, i det her tilfælde real kredit danmark, der bestemte det, da det er dem der har penge tilgode...

Men er der ikke også noget om, at hvis buddene ikke kommer højere op i 2. omgang, så er det stadig de første bud der gælder??

Og øv der er lige pludselig lang tid til d. 2 maj når det nu kunne være rart med en afgørelse NU!!!

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

det er nok
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 10:25

ikke ejerne der har krævet 2. auktion, men kreditor.

Det samme skete med næstved ridecenter.

Som jeg husker stedet for snart 3 år siden er det rimelig pænt, men allerede der savnede det nogen steder en god hånd.

Kan ikke forestille mig, det er blevet bedre.

3,3 er en ok pris. Også set udfra placering.

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

Ja 3,3 mil
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 10:39

er en hel okay pris, SELVOM Det trænger til en kærlig hånd.

Men den gik jo helle rikke

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

åhhh altså...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 11:11

Efter at have læst hele denne tråd - sidder jeg nærmest med en knude i maven...

De forban... ejere går jo ud og gør det samme én gang mere og de fortsætter på denne måde!

Og ja de er så snu at hestene ikke kan tages fra dem (endnu)...det er godt de mister stedet - men de fortsætter bare et andet sted og hvad med deres arme heste?

Jeg kender alt for godt til den slags mennesker - min eks er en af slagsen som snyder og bedrager sig igennem systemet og har ingen respekt for myndigheder.

Han flyttede sine heste rundt og rundt og spredte dem for alle vinde - fordi myndighederne var efter ham.

Og igen er det den der med: Det er ikke min skyld at...! Så jeg gør bare sådan og sådan...!

Intet ansvar påtager sådanne mennesker sig og det er "kun" deres omgivelser det går ud over. De selv har ingen samvittighed eller empati på nogen måde.

Øv hvor er det surt, at den slags mennesker skal have lov at gå frit omkring!!

Håber jer der er omkring stedet, vil holde lidt øje med ejernes heste - selvom de desværre nok forsvinder som dug for solen...

May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Mandy & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Horsespirit
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 17:01

Bare rolig, vi er mange der holder øje med stedet og de stakkels heste...

Problemet er bare, at det er rigtig svært at gøre noget. De er blevet anmeldt til hestens værn adskellige gange inden for det sidste år pga vanrøgt men hestens værn er for lang tid om at reagere og når de så endelig kommer ud, går de ikke ind de steder hvor de sølle ponyer har stået, på trods af, at de gentagne gange har fået fortalt hvor de skal kigge...

Så hestens værn har aldrig med deres egne øjne set hvor slemt det har set ud, og da stedet fik lukket for vandet og hestene stod uden vand, reagerede hestens værn ikke engang på de henvendelser de fik...

Iflg. statstidende er det en 3. mand der ejer hestene, så derfor kan de ikke gå ind i konkursboet. Det vil derfor sige, at hestene kommer til at blive gidsler i det her... Når de bliver smidt ud fra stedet, så bliver hestene sikkert bare flyttet endnu engang til en uvis skæbne og ejerne starter på en eller anden mystisk måde, noget nyt op. Og om jeg begriber hvordan det kan lade sig gøre at skylde så mange penge væk rundt omkring og så stadig stifte ny gæld i form af ejendom eller lign.

Ek ja... jeg kan blive ved, men jeg bliver virkelig så harm over for folk der opfører sig sådan og behandler deres medmennesker og dyr værre end det skidt de jokker rundt i til dagligt.

Så jeg ser frem til d. 2. maj hvor der forhåbentlig kommer en løsning på tingene...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Pernille...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 17:25

Ja jeg begriber heller ikke, at mennesker kan slippe sådan rundt om systemet - men det kan de...

Min eks...har startet firma op adskillige gange til trods for, at være gået konkurs flere gange.

Men som du siger så "ejes" hestene af en tredje mand - det er blot lavet på papir - så de ikke mister hestene.

Min eks prøvede på det samme...Hans bror i tyskland skulle stå som ejer af hans heste - men jeg vidnede imod ham og han mistede dem!

Men det er det folk gør når de kommer i økonomisk krise...at karina et eller andet, får hendes søster til at stå som ejer af hendes hest - fordi hun er bange for at ryge i RKI pga en skilsmisse eller lign. - for ikke at miste sin elskede hest, har jeg skam intet imod.

Men de mennesker der, som i denne sag bedrager og svindler uden at tænke på andre end lige deres egen lille navle - har jeg nul og niks tilovers for!

Har i haft kontaktet politiet istedet for hestenes værn?

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Mandy & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

burde...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 14:56

tvangsauktion 2 ikke stå i statstidende???

Sussi

Pony hingst sælges

3 år

Brun

ca 110 stg

0
0
Svar på denne tråd

Jamen det
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 18:29

gør den skam også...

2. auktion er berammet til d. 2 maj kl 9.30

Pernille

Super dejlig islænderhoppe sælges til godt hjem. Muligt avlsemne. Er ud af "windotfamilie". Vilje over middel. Passet med alt.

Skriv for nærmere information

0
0
Svar på denne tråd

2 auktion
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 22:35

Har selv købt vores hus på tvang - og BÅDE ejere og kreditorer kan begære en 2 auktion.

I vores tilfælde var det nemlig tidligere ejer, som gjorde det.

Men finder de ikke en løsning, inden 2 auktion, har de ikke mere, at gøre med.

0
0
Svar på denne tråd

Enten er jeg blind
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 23:04

eller også kan jeg ikke finde det...

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

kig her
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 10:25

gå ind på:

http://www.tvangsauktioner.dk/

tryk på kortet ved slagelse -

tilføj næstved -

hak af ved landbrugsejendom og søg

0
0
Svar på denne tråd

Fy Fy skamme skamme
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 12:54

I går, var jeg ude og kigge på en hest, der var til salg. Den havde meget dårlig passede hove, og den ene baghov var på hele oversiden, temlig flosset. Da vi gik gennem stalden, og kiggede på hestene, inde i boksene, undrede vi os over, at der voksede svampe og græs derinde. (Ja inde i boksene)

Og nu sidder jeg og læser denne tråd, og jeg tror at det er omtalte sted. Aldrig i mit liv har jeg set et så beskidt og misligeholdt sted. Jo (nedlagt landbrug som håndværker tilbud) men der bor jo heller ikke, hverken dyr eller mennesker. Jeg har reageret på det her, og håber at der hurtigt bliver gjort noget ved det.

0
0
Svar på denne tråd

Rideskole
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 07:36

Hvor har de haft annonceret heste til salg, jeg troede nemlig ikke at den rideskole, der skrives om her, ejer hestene.

Du må meget gerne sende mig en PB om hvor du var henne og kigge på hest.

Mvh Rikke

Jeg søger en ældre avlshoppe, se mere her

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ match_do_salg.php?uid=...leid=12388

eller på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 09:50

Det kunne meget vel være på det her sted at der vokser svampe og græs i boksene og at hestene ikke er holdt med smed osv, men lige på det her omtalte sted, der bor der mennesker...

Og selvom stedet trænger til en kærlig hånd, vil jeg nu ikke kalde det for et håndværkertilbud...

Men jeg ved fra pålidelig kilde, at de er begyndt at sælge ud af løsøre, så måske de også er begyndt at sælge ud af hestene...

Selvom der står i salgsannoncen på stedet, at hestene ikke indgår i tvangsauktionen da de er ejet af 3. mand, så kan det jo være deres datter eller anden famile der står som ejermænd... Men det er bare et gæt...

Pernille

Super dejlig islænderhoppe sælges til godt hjem. Muligt avlsemne. Er ud af "windotfamilie". Vilje over middel. Passet med alt.

0
0
Svar på denne tråd

Rideskolen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 09:56

Jeg ved at nogle af hestene er blevet solgt, så derfor undre det mig, at de kan det, vist hestene ikke ejes af dem.

Har hørt om en hest der for nylig er solgt der ude fra, som var meget tynd.

Ved du, Pernille, om hestene kommer på fold mere, jeg har ikke set hestene de sidste par gange jeg har kørt forbi stedet.

Mvh Rikke

eller på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Efter hvad jeg ved af
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 10:08

Så ryger stedet på tvang 2. maj...

Har snakket med forskellige de skylder penge, og har haft lånt heste af...

De havde meget travlt for 3 uger siden med, at få betalt, men det gik ikke hurtigt nok...

Ved at Orla har haft lånt sine heste til Ærtebjerg, men han hentede dem for de var fuldstændig misrygtede.

Uddannet negletekniker og laver smukke negle fra 300 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 10:18

Nej det er ikke meget hestene kommer ud... Jeg har ikke set dem ude den sidste uges tid på trods af det gode vejr...

De bagerste store folde, har bonden de havde forpagtet jorden af, pløjet op og sået på... Ham skyldte de nemlig også penge og selvom han havde sagt at de ikke måtte lade hestene græsse der når de ikke havde betalt, lukkede de dem alligevel derud. Og så hev han stolperne op og pløjede foldene op...

Da stedet var på tvang første gang, bildte ejerne alle ind, at de sagtens kunne betale og at det ikke ville komme på tvang igen. Men... det var så også en af de mange usandheder.. De kan ikke betale og stedet ryger definitivt på tvang d. 2 maj kl. 9.30

De er begyndt at sælge ud af løsøre, så det bliver spændende hvad der er tilbage d. 2. maj...

Jeg vidste ikke at Orla havde lånt dem heste, men jeg kan da snildt forestille mig, at hvis hn har, at de heste så heller ikke har fået nok mad, for det får ingen af hestene derovre...

Håber virkelig at alle hestene bliver solgt til anden side, for i mine øjne skulle de her mennesker ha frataget retten til overhovedet at holde dyr...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Rideskolen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 10:20

Så har det været en af Orlas heste jeg har hørt om, for Orla havde vist hentet den og kørt den direkte ud til dens nye ejere, godt den kom væk derude fra.

Jeg troede nemlig at Orla havde købt nogle af hestene derude fra, men det har så været hans.

Mvh Rikke

eller på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Rideskolen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 10:23

Vist jeg vidste hvor de annoncere med de heste kunne jeg godt finde på at kører over at kigge, jeg ved at flere af hestene fejler ikke andet end de ikke har fået mad nok.

Men det kan være det er dem Orla har hentet.

Mvh Rikke

eller på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er i hvert fald hvad jeg har hørt
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 10:26

Ja, jeg ved han har haft lånt heste derop til, specielt meget i starten handlede de sammen.

Han virkede som en reel fyr, og købte en del af Orla, men betalingen stoppede og flere gange lagde han beslag på heste Orla havde solgt og blev ved med at sige, at der nok skulle komme penge.

Men ved at Orla ikke gad mere, han kunne ofte først få dem tilbage når hovene var ødelagt og de havde tabt adskillige kilo.

Så derfor stoppede deres samarbejde.

Ligeledes med den smed de har haft brugt en del gange deroppe skylder de en stor sum penge.

0
0
Svar på denne tråd

bumbum...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 10:38

De skylder ALLE penge... Og de lever i en verden fyldt med løgne og fantasier...

De havde ellers alle muligheder for at starte en god forretning da de købte stedet, da der allerede der var mange rideskolehold, pensionærer og glade mennesker på stedet.

Men de heste de selv kom med viste tydelig mangel på pleje og god foderstand og da folk ville hjælpe, vil de affejet med store ord, grimme gloser og meget andet...

Og da der så blev sparet rigeligt på fodret og hestene derved blev tyndere og tyndere, flygtede folk fra stedet, så til sidst det kun var deres egne heste der var tilbage samt et par enkelte pensionærere...

Så hvis der er nogen der sidder og synes de er synd for de her mennesker at vi taler åbent grimt om dem, så NEJ... det er absolut ikke synd for dem. De er helt selvforskyldt i deres konkurs. Jeg kender smeden og han er large... han kan godt vente med betalingen 1-2 mdr hvis pengene er små, men bliver folk ved med at jokke på ham sætter han også bremserne i. Det samme gælder foderleverandørene samt dyrelægen... Og Orla hestehandler for den sagt skyld... De har jo også en forretning der skal drives, og kan ikke give kredit gang på gang, når de i realiteten godt kan fornemme at de aldrig får deres penge...

Så jeg er bare en af mange der venter spændt på hvem der køber stedet...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 10:40

Jeg tror nu ikke de annoncerer med hestene nogen steder... Men du kan da sikkert bare køre derover og kigge og høre nærmere...

jeg ved de vil starte med at komme med en helt hen i vejret pris, men de er meget forhandlingsvenlige. Det ved jeg nemlig fra folk der har købt andre ting derovre de sidste par dage...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 10:46
Jeg er frisk på at tage med op og kigge! Ikke fordi jeg skal købe men af nysgerrighed

0
0
Svar på denne tråd

Pernille
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 11:46

Jeg har godt hørt om deres heste priser, de er helt hen i vejret.

Jeg ved heller ikke om de ville kunne genkende mig, jeg har jo været der over nogen gange, men det er snart længe siden.

Nini, det kunne ellers være hyggeligt at tage på rideskolen sammen, men jeg har på fornemmelsen at de bedste heste sikkert har været Orlas, men jeg vil prøve at finde ud af det.

Mvh Rikke

eller på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved heller
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 11:56
ikke om de vil kunne genkende mig, men jeg kunne også godt finde på at tage derover og lure en af dagene...

Pernille

Super dejlig islænderhoppe sælges til godt hjem. Muligt avlsemne.

Lammeskindssadel incl gjord sælges. Næsten ikke brugt.

0
0
Svar på denne tråd

Pernille
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 12:10

Jeg er også nysgerrig efter at se hvordan det ser ud nu, men kan man holde ud at se hvor dårligt de heste har det der er tilbage.

Der er særlig en hest jeg godt ville vide hvordan har det, og jeg kunne godt finde på at købe den, hvis den stadig er der, men de skal sikkert have 40.000 for en udmagret afdanket rideskole hest.

Mvh Rikke

eller på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ja Rikke
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 12:30

de forlanger ågerpriser men de er til at handle med...

Nogle bekendte har købt en traktor og en baneplaner derovre.. De startede med at ville have 24.000 kr for det men vores bekendte gav 6000 kr samlet...

Så hvis du er fræk nok og vifter dem om næsen med 1000 kr sedlerne, så er de garanteret til at handle med...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Pernille
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 12:49
Det var jo en mulighed at stå med pengene i hånden, så er de nok til at forhandle med, jeg må prøve at se hvad jeg kan finde ud af og hvad de har tilbage af heste.

Mvh Rikke

eller på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Nåh... Rikke
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 15:33

Har du været derovre for at kigge på den omtalte hest??

I dag kan jeg se, at hestene endelig er på fold, så hvis du ikke vil helt ind på stedet, så kan du bare kigge ud på folden for at se om de stadig har den :-D

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Kommentar...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 09:56

Ja, vi er så de "bekendte" som købte en traktor på rideskolen.

Detaljerne er sagt i fortrolighed, da vi ikke ønskede at være indblandet personligt i offentligt forum, omkring denne store historie...

Der er en "mindre" rettelse ang. prisen. De forlangte 20.000 og vi fik den for 8.000. en handel, som vi er meget glade for, og som alle desværre kender til nu...!!!

Ikke 24.000 og 6.000..

Men desværre forblev det ikke et emne, man i en hyggestund fortalte i fortrolighed...

Mange hilsner fra

**Horse-angel**

og de 4 muler

0
0
Svar på denne tråd

SusanFKC og andre
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 10:17

Det var jo kun et rygte til du selv kommer på banen, så du bliver egentlig først indblandet personligt, når du selv skriver om det.

Og så en huskeregel til alle: Hvis man ikke selv kan holde på en hemmelighed, hvorfor tror man så at andre kan?

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er der
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 10:32

fortroligt i en god handel?

Mvh Camilla

Åbent for D1 + D2
Vind et BOJ stævneskab i PRI04 for pony
0
0
Svar på denne tråd

Kommentar
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 12:48

Sikken kloge ord...

Jeg ville bare rette de forkerte oplysninger, da historien ikke behøver at være saftigere...

Desuden var det ikke en hemmelighed i den forstand, men ej heller en offenlig oplysning!!!

Hvis jeg havde ønsket selv at skrive om det, havde jeg gjort det for længe siden.

Men jeg bryder mig ikke om der står forkerte oplysninger, derfor rettelsen...

Desuden er dette et forum for hyggesnak, ikke et forum hvor man udleverer folk, og sabler andre ned...

Mange hilsner fra

**Horse-angel**

og de 4 muler

0
0
Svar på denne tråd

Nå for pokker...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 12:58

Jeg har åbenbart sagt noget jeg ikke skulle... Kunne desværre ikke vide at det var en fortrolig oplysning, og jeg beklager da at jeg havde prisen lidt forkert...

Mener ikke at jeg har udleveret nogen idet jeg ikke har nævnt navne, men jeg beklager da Susan at du føler jeg har udleveret dig... Jeg mener nu hverken jeg har sablet dig ned eller udleveret dig...

Hvis du ikke selv havde meldt dig på banen her, ville folk jo ikke ane at det var dig jeg talte om...

Men ja, jeg har en holdning omkring menneskerne der har stedet, og det har jeg aldrig lagt skjul på, og har ikke tænkt mig at gøre det, hverken her eller andre steder...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

kommentar
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 13:53

Da det er alle de lokale som også sidder og følger med i denne kæmpe debat, var det kun et spørgsmål om tid, før folk lægger to og to sammen.

Når det nu skulle frem, ville jeg bare have, at oplysningerne er korrekte...

Det var ikke dig jeg mente, der sablede mig mig ned, men folk er godt nok hurtige herinde til at dømme andre...

Nu har jeg forklaret hvorfor jeg "meldte mig på banen", og længere er den skid sgu ikke!!!

Der må være andre emner der kan snakkes om

Mange hilsner fra

**Horse-angel**

og de 4 muler

0
0
Svar på denne tråd

Lokale
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 14:59

Jeg er også en af de lokale der følger med, og jeg vil aldrig have gættet hvem der købte den traktor, og jeg er da også ligeglad, du kunne da ligeså godt have været fra en anden by, jeg kan simpelthen ikke se det forfærdelige i det.

Jeg har også min mening om de mennesker og den måde de passer deres dyr på, og den står jeg ved, det er ikke noget at sable andre ned, så kan de bare passe deres dyr ordentlig.

Mvh Rikke

eller på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

kommentar
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 17:39

Sådan er der jo så mange meninger...

Det er vel derfor 99% af alle dem som sidder herinde er kvinder...

Mange hilsner fra

**Horse-angel**

og de 4 muler

0
0
Svar på denne tråd

Der er da vist
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 20:26

sket lidt i denne tråd siden sidst jeg var her

SusanFKC: jeg er selv lokalbeboer der sidder og følger denne tråd og startede den faktisk selv, og jeg kan kun sige, at om det er dig eller min nabo eller en helt tredie mand, der har købt den traktor af det omtalte ridecenter, kan ikke være mig mere ligegyldigt. Absolut ingen herinde fra og langt de fleste fra lokalområdet kunne vide at det var en handel i havde foretaget jer, før du selv meldte dig på banen, så den røbede "hemmelighed" må vist stå for din egen regning

At en anden så huskede prisen forkert er da en uvigtig detalje.

Formålet var vel at oplyse, at de på stedet er meget "sultne" og meget nemme at handle med..

Så kan det godt være at du synes vi er en flok bestående af 99% kvinder der kagler og sabler ned, og det kan jeg da på sin vis godt give dig ret i, men ud fra mit synspunkt, så er vi en flok på 99% af kvinder der ikke vil finde os i at nogle dyr ikke bliver passet ordentligt så derfor snakker vi eller udleverer folk som du kalder det.

For et ordsprog siger: at den der tier samtykker...

Og jeg skal sørme ikke have siddende på mig, at jeg samtykker og synes det er helt iorden det som de her ejere af det omtalte ridecenter foretager sig. Og det er jeg 100% sikker på, at de andre debatører i denne sag har på samme måde.

Og så ellers god weekend.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 21:01
Har lige læst denne tråd ej hvor er det trist og ikke mindre trist når jeg ved min gamle hoppe er havnet dernede Faktisk kontaktede jeg ejerne for nogle måneder siden for at høre hvordan min hoppe havde det og skrev at hvis de skulle sælge hende måtte de gerne kontakte mig men har intet hørt fra dem jeg havde dog ingen anelse om at det stod til som det gjorde .

Besøg www.teamrosenkilde.webbyen.dk

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Nørremus
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 21:12
Hvis jeg var dig, så ville jeg da prøve at kontakte dem hvis du virkelig gerne vil have din gamle hest igen... For jeg tror de er ved at sælge ud af hestene, så måske du kan give dem et tilbud de ikke kan modstå...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 21:18
Ja jeg har tænkt mig at prøve at ringe til dem i morgen og se om de er til at forhandle med .

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

din gamle hst
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 21:24

Til nørremus:

Hvad hedder din gamle hest?

Til Gitte72: Jeg er faktisk på samme side, så modstandere er vi ikke. Sjovt folk tror det, bare fordi man ikke kommenterer en situation hele tiden...

Mange hilsner fra

**Horse-angel**

og de 4 muler

0
0
Svar på denne tråd

Susan...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 21:32
Susan... Det er den hest jeg har skrevet om til dig.

Mvh Rikke

eller på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Til Rikke.
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 08:17

Til Rikke.

Helt ok...

Jeg checker stadig

Mange hilsner fra

**Horse-angel**

og de 4 muler

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 12:32

Nu er der kun 2 dage til 2. tvangsauktion...

Kan man egenlig risikere at hvis der bydes for lavt på denne auktion, at der så kommer en 3. auktion??

Pernille

Nu snart med 4 heste i stalden...

0
0
Svar på denne tråd

ja det ...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 12:37
merner jeg der kan, jeg krydser nok finger for den ikke bliver solgt, vi prøver p.t at sælge vores og bliver det solgt, kan dety godt værer vi byder, hvem hved.

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 12:45

Jeg har absolut ingen erfaringer med tvangsauktioner, så derfor var jeg lidt nysgerrig.

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så gælder de bud fra 1. auktion stadig indtil 2. auktion er overstået, og hvis ingen kommer over det højeste bud fra 1. auktion, så er det dét bud der gælder... Derfor undrer det mig, hvis der kan komme en 3. auktion.

Men selvfølgelig vil kreditorene gerne have flest mulige af deres penge hjem, så det er vel klart at de vil prøve at få buddende højere op end de 3.3 mill der blev budt i første omgang.

Men spændende er det da, hvem der kommer til at købe det...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

rideskolen
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 13:01

hej alle

ja frygteligt at sådan noget kan forekomme her i dagens danmark.. óg jeg kender udemærket godt stedet og så også hestene og sikke et syn,, men når jeg nu læser alt det her inde så kan mine tanker altså ikke lade være med at tænke på de godt gamle dage..

hold kæft hvor jeg savner elizabeth..!! den gård blir aldrig det samme uden hende..

med venlig hilsen heidi

heste er nogle dejlige dyr som giver en masse glæde men også en masse spekulationer og en flad pengepung..
0
0
Svar på denne tråd

Syntes at jeg
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 02:38

har læst et eller andet sted at 2 auktion er sidste...

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

2 auktion
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 14:00

Der kan ikke begæres 3 auktion - lige gyldigt hvor lavt der bliver budt!!

Vi fik vores 750 kvm. store hus (i meget ringe stand:)) til 70.000 Kr. på 2 auktion.

Vi havde fået hammeslag på 50.000 ved første auktion - hvor så tidligere ejer begærede 2 auktion.

Ved 2 auktion var der så kommet en ny byder - derfor steg prisen, da vi jo så sad og bød mod hinanden.

0
0
Svar på denne tråd

lige lidt info...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 14:54
Prisen vil denne gang blive budt højere op. Det vil formentlig være aktionærerne- altså kreditforeningerne- der køber ridecenteret for det er den eneste måde at de kan få pengene bare lidt tilbage på.

Det er ikke racen, men typen og kvaliteterne der gør det!

Kildegaard´s Ridecenter 4400 - Rideklub Vestsjælland D4 - Dansk Tinker Forening Sjælland og Fyn

0
0
Svar på denne tråd

Holda op Karina Petersen
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 19:46

Et hus på 750 m2 for 70.000 ??? Hvor pokker kan det lade sig gøre henne i landet at få sådan et hus? Ellers det er måske ejendommen incl længer der rummer så mange m2??

Og ja så er det i morgen hvor auktionen foregår... Det bliver spændende at høre nærmere...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 12:56

bare at et af de huse vi så komud i 3 bud rund, noget med at ejer havede deponeret et beløb, så den blev udskudt.

men nej det bliver aldrig den super forretning det var engang, det tager år at opbygge sådan noget.

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 16:06

Er der nogen som har hørt hvordan det er gået idag???

Mvh

Rikke

Nu med ridehest, der virker!!!

Søges:

Ridejakke str. stor til dressur (ca. str. 48-52) gerne

herre model

Ridestøvler: str. 40-42 højde ca. 40-44cm bredde ca. 45cm

Pris efter stand

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg er også
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 16:28

nygerrig, så hvis nogen ved noget, må de meget gerne give lyd fra sig :-D

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Tvangsaktion
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 20:23

Så er det sket, stedet blir' sat til salg og ejerne har et ½ år til at flytte, så der er håb forude, forhåbentlig, vi savner stedet, som det var og lad os håbe alt blir godt, men et ½ år er lang tid for hestene.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for kaffe...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 21:32

Det synes jeg godt nok er lang tid at få...

Specielt mht. hestene, men det værste er bare, at man ikke kan gøre en disse... Jo, købe hestene, men sådanne mennesker starter altid bare op på ny

Og som Sus skriver: Det tager rigtigt mange år at opbygge det hele igen...

Æv, æv og æv.

Hej fra Susan

0
0
Svar på denne tråd

Et halvt år???
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 01:40

Det er dælme lang tid at de kan få lov til at bo "gratis" på stedet...

Jeg troede da, at man skulle være ude samme dag som en tvangsauktion gik igennem, for man kan jo, hvis man er en skrubelløs person, jo lave en masse ravage på stedet hvis man er sur og vred over at blive "smidt ud"...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Vil det sige
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 06:34

At kreditforeningen har købt det nu?

Og det bliver sat alm til salg hos en mægler?

Mvh Camilla

Åbent for D1 + D2
Vind et BOJ stævneskab i PRI04 for pony
0
0
Svar på denne tråd

Tvangsaktion
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 08:51
Ja, det var sådan jeg forstod det.
0
0
Svar på denne tråd

Noget nyt siden sidst?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 17:25

Jeg håber sådan, at nogen ville overtage det snart, og ansætte mig... gerne med fri bolig:D

Har altid synes det var et dejligt sted med rigtig gode muligheder...

er der nogen som har hørt nyt siden sidst?

0
0
Svar på denne tråd

Næh...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 19:48

Jeg har ikke hørt så meget omkring stedet...

Det bliver vist sat til salg igennem Pernille Sams for omkring 6 mill, men det har jeg endnu ikke set på hendes hjemmeside..

Pernille

Distancerytter... mangler du en hest at starte på i denne sæson?? Så har jeg nemlig en dejlig araberdreng der trænger til at komme lidt ud...

Skriv for nærmere information....

0
0
Svar på denne tråd

Er...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 09:39
Der nogle der ved om,der er sket noget nyt i denne sag

Marlene H

Med araberen

Babberups Don Diablo

Bedre kendt som

Dondi

Vallak købes

Se præsentation

Max 23000 kr

0
0
Svar på denne tråd

skal sælges
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 09:55

Jeg har snakket med dem som ejer (kreditforening)stedet nu og har indgivet bud!

De forlanger dog en del mere end vi er villige til at give for stedet.

Stedet Skal sælges, blev jeg oplyst, og de er modtagelige for bud. Mit var bare ikke højt nok.

Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 09:59

Hvad med dem der boede der,har de rykket teltpælene op??

Eller bor de der stadigvæk?

Marlene H

Med araberen

Babberups Don Diablo

Bedre kendt som

Dondi

Vallak købes

Se præsentation

Max 23000 kr

0
0
Svar på denne tråd

Det ved
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 10:03

jeg faktisk ikke.

Jeg har ikke været deroppe i et stykke tid.

0
0
Svar på denne tråd

ridecenter...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 10:33

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror de er ved at rykke ud derovre hvis de ikke allerede er flyttet.

Jeg har ikke set heste på folden den sidste uges tid, og iflg andre naboer, går der rygter om, at de nu skal flytte til Fyn til et mindre sted for at starte forfra og at nogen af hestene allerede er flyttet..

Men om jeg skal tro det eller ej, ved jeg ikke helt, for så vidt jeg har forstået det, så hørte hestene med i konkursboet og kan derfor ikke flyttes med til fyn...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Nu forlader
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 10:43

de vel ikke bare heste i stalden eller sådan og "bare" flytter- håber nogle der bor nær ved lige tjekker om der står heste uden tørt og vådt- der er jo sket før.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Bare rolig
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 10:48
Der bliver holdt øje med stedet og jeg vil personligt ride over forbi i dag, for at se om der skulle være efterladte dyr på stedet... Og om de overhovedet er flyttet endnu...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Godt..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 10:54

Pernille du holder øje med dem derover..

Tror ikke hestene var med i konkursboet,mener der stod på statstiende at hestene tilhørte 3 mand,så de ikke var ombefattede af tvangsauktionen.

Marlene H

Med araberen

Babberups Don Diablo

Bedre kendt som

Dondi

Vallak købes

Se præsentation

Max 23000 kr

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt at du
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 10:54

gider Pernille...og at der er nogle der holder et øje på de arme kræ

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Heste...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 14:19

Jeg har også hørt at hestene var med i konkursboet alligevel, og da det pantelåns firma som har købt det, skulle gøre op hvad der var på ejendommen, manglede der en del heste, men om hestene så er kommet tilbage ved jeg så ikke, men der blev ihvertfald truet med politianmeldelser.

Jeg snakkede også med en, som ville købe en pony til sin datter fra rideskolen, og han var heldigvis så klog at kontakte den advokat, der havde med det at gøre, og min bekendt blev oplyst om at hestene ikke måtte sælges af rideskole ejer, for de ejede ikke de heste de prøvede at sælge, og hvis min bekendt købte denne pony, købte han faktisk hvad man kunne betegne som en stjålen varer.

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

er de der stadig?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 14:38

Hej Pernille...

Venter i spænding på om du var forbi d 21 og om hestene er oki?

og tidl. ejer er flyttet?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 23:55
Hej

Hvor ville jeg gerne vide hvor Calinca er henne ? Jeg har haft hende fra hun var en månede gammel og til hun var 7 år måtte sælge hende pga dårligt helbred desværre :-( Jeg ringede til stedet sidst i april men damen jeg talte med var slet ikke imødekommen hun mente ikke de havde en ved det navn men det ved jeg jo de havde har haft kontakt til 2 der kom på stedet . Jeg skulle netop til Slagelse i slutningen af maj månede og ville så kigge til hende men det kunne jeg jo så godt droppe desværre.
Er der nogle der har hørt noget til hende ?

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 14:26
Stadig ingen der ved noget om Calinca ???

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved slet
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 23:57

ikke noget om Calinca, desværre...

Men har lidt nyt omkring det omtalte ridecenter...

Der er stadig 5 ponyer derovre og de forrige ejere er ikke flyttet derfra endnu. De satser på at få lov til at leje stuehuset af de nye ejere.. As if... Mon ikke de nye ejere (når der kommer nye ejere) gerne vil have boligen selv, og så er det vel heller ikke den bedste anbefaling at have med i baglommen, at man lige er gået konkurs med stedet pga manglende betaling. Jeg mener, hvem pokker vil så leje ud til dem?? Ja jeg ville dælme ikke...

Jeg fatter altså bare ikke hvordan det kan lade sig gøre... jeg troede altså, at når man var gået på tvangsauktion med et hus og det så er købt at panthaver, og man får en dato hvorpå man skal være ude af ejendommen, at så betyder det at man skal være fraflyttet den dato...

Så vidt jeg erindrer, så skulle de være fraflyttet her først i august, og de bor der altså stadig... Hvordan kan det lade sig gøre??

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

blive boende
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 00:12

Mine forældre købte også for en del år siden et hus på tvangsauktion.

Da auktionen var færdig, kom gamle ejer hen til min far og fortalte at godt vidste at han ikke ejede huset mere men han havde ikke tænkt sig at flytte - Han vidste udmærket godt at mine forældre så ville sætte fogeden på ham, men som han sagde, så ville den slags sager tage omkring 3 mdr og i den periode ville han ikke forlade huset.

Ganske rigtigt gik der omkring 3 mdr før fogeden kunne gøre noget ved sagen, men så blev familien også smidt ud!

Det kan altså godt lade sig gøre bare at blive boende i et hus, der har skiftet ejere - i en periode i hvert fald

To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been.

- Benjamin Franklin

0
0
Svar på denne tråd

sikker på
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 13:10

Jeg er sikker på at de kommer fra østfyn, vi har haft store problemer med dem der.

Da de flyttede over til jer (sjælland) havde de til at starte med en DV hingst uden bedækningstilladelse, som de lod bedække. Den skulle efter deres eget udsavn været ekstrem lækker, sjovt nok gik den kun LC

Hende damen, ingen navne herfra har jeg startet LX imod lige da de startede deres rideskole her, jo jo hun er da viiildt dygtig, hun gennem førte ikke LX programmet fordi at ponyen pludselig blev træt.

En anden gang blev de disket, pga. de startede en halt hest, hold da op et skænderi det førte til...

Nææææ, behold dem endelig på sjælland, vi vil sku ikke have dem igen.

Hilsen Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Tjah Marlene
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 09:32

jeg er sørme ked af at måtte skuffe dig, for jeg har lige i dag hørt, at de her mennesker er flyttet til Fyn hvor de holder til på et større ridecenter og de har taget de resterende heste/ponyer med sig derover...

Men om det er de samme mennesker som du henviser til, ved jeg ikke. Jeg ved ikke om de her kommer fra fyn. Jeg ved at før de kom til Slagelse kom de fra Karise og før der fra Lolland...

Pernille

Ny sort bucas grime str full sælges.

Nyt sort horseguard dressurunderlag str full, uden stropper sælges.

Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 10:01

hvem skal man egentlig kontakte, hvis man er intr. i stedet

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 10:26
vist nok at det er nykredit der købte det på tvangsauktionen men ellers kan det vel undersøges i retten i slagelse som stod for tvangsauktionen...

Pernille

Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Hørte...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 12:08

Jeg har også hørt de er flyttet til Fyn, og hun skulle arbejde på et ridecenter, hvor hun hjælper med handicap ridning, og det skulle hun have gjort nogle måneder nu.

De skulle vist også have kørt en rideskole i sænk i Kalundborg, mener jeg der var en der skrev.

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

OG nu er jeg
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 15:55

så død forvirret, for da jeg red forbi i dag derovre, stod hestene ude og jeg så manden køre derfra...

Måske de arbejder på fyn og de så stadig bor her og håber de kan få lov til at leje stuehuset.. hvad ved jeg...

Pernille

Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

isfreak1
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 16:15

JEG tror nu bestemt ikke det er dem... kender hende ret så godt... mine heste har stået ved hende, og havde det fint... og hendes var ikke udhungred... ikke for at holde hånden over nogen... men altså prøv dog at sammenlign det der bliver skrevet og så det hun havde!... du behøver ski ikk gøre tingende værre end de er!!!

MVH Brit

Halvpart søges til min dejlige pige. står på østfyn.
3sadler sælges eller byttes til springsadel (se min præs.)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også hørt lidt
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 19:04

om det omtalte ridecenter...

Nu nævner jeg ingen navne, men ca 10 ponyer/heste var nogen de havde "købt" men sjovt nok ikke betalt... og ved at manden der ejede dem hentede dem alle fornylig.

Samt ved jeg som jeg har nævnt før, at Orla har haft "solgt" heste ud til rideskolen, men de har glemt at betale og når betalingen så skulle falde, så fik Orla magre og halte heste/ponyer hjem.

Heste og ponyer til salg se dem på min præsentation (Prøver at opdaterer med billeder hurtigst muligt)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 01:36

Hej

Jeg har nu fundet calinca på hestegalleriet . Dem der havde ridecentret havde de en datter ? Syntes der er noget der virker lidt mærkeligt nemlig .

0
0
Svar på denne tråd

Jette...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 05:39

Ja de har en datter

En af tosserne;-0

Marlene H

Med araberen

Babberups Don Diablo

Bedre kendt som

Dondi.

Og nu med traveren

Junker.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 05:43

Jeg har lige tjekket inde på hestegalleriet,og det er datteren fra ærtebjerg kan jeg se,

så de må jo stadigvæk ha din Calinca

En af tosserne;-0

Marlene H

Med araberen

Babberups Don Diablo

Bedre kendt som

Dondi.

Og nu med traveren

Junker.

0
0
Svar på denne tråd

Calinca
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 08:07

Nu havde jeg lige skrevet til dig Jette, Jeg synes nok baggrunden på billederne virkede bekendt, men turde ikke tro det var rigtig at billederne var fra Ærtebjerg.

Jeg hørte forleden dag, at den omtalte familie er ved at overtage et ridecenter på Fyn, er der andre der har hørt det?

Mvh Rikke

Søger du en hest at hygge og nusse om, så søger Robin en lille rytter, se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 11:57

Det da utroligt de kan blive ved

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 12:54

Tror ikke at familien er ved at overtage noget (endnu), men ifølge pigens præsentation på HG arbejder moren på Kellerup (ridecenter på fyn). Googlede det lige... Kender ikke navnene på dem der kørte ridecentret i sænk, men mon ikke moderen er at finde under ansatte på ridecentret? Tjek evt. hjemmesiden

Uh... Elsker detektivarbejde

"I have my principles - And if you don't like them, I have others"
0
0
Svar på denne tråd

Ak ja...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2007 20:17

Jeg vidste godt at de arbejdede på Kjellerup ridecenter nu, men de bor vist stadigvæk i stuehuset på ærtebjerg.

Jeg VED at kjelleup ridecenter er blevet informeret omkring disse mennesker af medlemmer af den gamle ærtebjerg rideklub, men Kjellerup ridecenter var ligeglade med de informationer

Men det er sgisme imponerende at de kan blive ved med at drive forretning der har med dyr at gøre :-(

Pernille

Luksusaraber til salg. Evt udlån med forkøbsret til den rette rytter.

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 15:03

Pernille: Hvor VED du fra at KELLERUP, ikke KJELLERUP, er informeret om dette??

Ja, det har (desværre) vist sig at ridelæreren på Kellerup Ridecenter er den omtalte person, men det skal slås meget fast at vi på KER er utroligt glade for hende og at der absolut ingen problemer har været.

Louise og Fasion

Humlekrogens Hestepension

Søger part sydfyn/langeland

man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne.

0
0
Svar på denne tråd

Tjah... Licelille
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 19:25

Det ved jeg sørme fra vedkommende der har informeret KER

Og fint at i er tilfredse med personen. Lad os håbe det varer ved...

Pernille

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 22:28

Mig eller hvad?

Jeg blev først klar over dte her i går eftermiddags, og har først i dag informeret resten af bestyrelsen.

Louise og Fasion

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 22:31

Er der så nogen der ved hvad der sker med det gamle Ærtebjerg, altså selve stedet.

Om der er nye ejere, eller kommer det.

Eller er det til salg?

Hoppe 154 cm sælges, 3½ år, vokser stadig.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

mener nok
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 22:48

Det sidste jeg har hørt er at der er en bornholmer der er ved at købe stedet...

Håber bare det sted kommer op at køre igen, det var for 4 år siden det perfekte sted, både for heste og ryttere... Det skære i hjertet at se stedet sådan...

Var hestepasser pige og hjælper med ridehold inden det blev solgt for 3-4 år siden...

0
0
Svar på denne tråd

Lucelille...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 19:57

Jeg prøver igen og ser om du forstår det

Jeg har kendskab til en person fra den gamle rideklub på ærtebjerg som har oplyst kellerup rideklub om de omtalte personer for nogle måneder siden..

Personen fra Kellerup rideklub mente ikke at oplysnigen var relevant for deres engagement med den omtalte ridelærer...

Længere er den ikke...

Pernille

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 20:59

Pernille: det kan umuligt være korrekt, da ingen var klar over noget før det blev bragt op i går.

Louise og Fasion

0
0
Svar på denne tråd

til Lucelille
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 11:31

Hej Lucelille

Nu vil jeg lige hjælpe Pernille...

Jeg er best.medlem i den tidligere rideklub på Ærtebjerg Ridecenter, vores best.formand har tidligere haft kontaktet Jeres klub omkring netop disse mennesker, nok mest for at advare Jer og alle andre imod disse kyniske mennesker og for at gøre Jer opmærksomme på hvordan de på meget kort tid kørte en velfungerende rideskole helt i sænk, og i løbet af meget kort tid blev anmeldt for vanrøgt af heste m.m. flere gange, dog uden at der blev konsekvenser af dette, for det kræver jo desværre ufatteligt meget.

og JA, det er utroligt søde, rare og venlige mennesker, de virker meget kompetente, så længe de ikke har magt. Deres talegaver er helt utrolige, da vi stort set alle sammen troede blindt på dem da de overtog Ærtebjerg Ridecenter, alt hvad de sagde og lovede lød næsten for godt til at være sandt, og sandt var det bestemt heller ikke.

Da deres heste ankom til stedet efter overtagelsen, blev alle nærmest chokerede, og tilstedeværelsen af disse dyr (deres tilstand er omtalt andet sted her på HN) afstedkom med det samme anmeldelser for vanrøgt, og herefter kom den ene efter den anden utrolige historie som undskyldning for dyrenes tilstand. Vi kan fortælle en meget lang og "grel" historie omkring disse mennesker, deres tidligere forhold med bl.a. tvangsauktioner på stribe, en masse mennesker og virksomheder som aldrig har fået deres betaling fra dem. Hver gang vi prøvede at advare imod dem, havde de nogle trofaste støtter, som syntes at de fortjente en chance mere trods deres fortid, selvom det gik ud over dyrene... og ja, en eller to chancer mere har alle da ret til, men det var ikke kun første eller anden gang dette var gået galt for dem.

Jeg vil venligst bede dig/Jer om at kontakte vores klubformand for nærmere oplysninger, da der er ting I bør vide, selvom I kun har den ene person ansat hos Jer.

Jeg håber personligt at disse mennesker snart bliver stoppet i alt der har med dyr at gøre, for dyrene kan ikke forsvare sig selv, men dette sker desværre ikke, da de bare rejser fra sted til sted, når jorden "brænder" under dem.

Rumle

Elsker alle dyr og især heste, hunde, katte og høns...

Husk: alle dyr man anskaffer sig er et kæmpe ansvar, et ansvar for et levende og uden os hjælpeløst væsen.

0
0
Svar på denne tråd

Lucelille...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 12:33

Hvad pokker skulle jeg have ud af at lyve for dig? For ærlig talt så føler jeg lige nu, at det er det du beskylder mig for...

Men læs hvad Rumle skriver og så prøv endnu engang at hør de andre fra KER's bestyrelse om ikke en af dem alligevel er blevet kontaktet på et tidspunkt..

Og som du skriver til mig i en PB, at du har anmodet moderator om at slette denne tråd, kan jeg egentlig ikke forstå..

Er det fordi du synes at de omtalte personer skal have endnu en ny chance for at starte forfra?? Eller er det fordi at jeres rideklub lige pludselig er omtalt i tråden??

Pernille

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor skal
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 13:57

tråden slettes nu ??

Nu har det kørt i snart 1 år, og der er da ikke kommet nogen værrer ting frem, end der blev skrevet i starten.

Hvorfor støtte sådanne personer, der bare p... på andre og ikke kan betale til tiden. Der er jo ingen firmaer der kan leve af, at man ikke betaler sine regninger. Og når man så samtidig ikke kan behandle sine dyr ordenligt , ja så syntes jeg faktisk det er relevant at have sådan en tråd kørende til skræk og advarsel.

Og det er jo så åbenbart ikke 1. gang dette er sket, så jeg kan kun sige FØJ FOR NOGLE MENNESKER, og dem er der nogle der vil støtte UFFF

Stakkels dyr, man må håbe de er kommet i kyndige hænder.

Hilsen

Mumse

Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

Slette tråden ???
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 17:32

Hej igen...

Jeg håber sørme ikke at Hestenettet sletter denne tråd, for der kan bare ikke advares nok imod sådanne mennesker, selvom der selvfølgelig ikke bliver nævnt nogle navne. Men jeg håber dog alligevel at de forhåbentlig bliver kendt af alt og alle inden for hesteverdenen, kun på denne måde kan vi sikre at der bliver holdt øje med deres måde at holde heste og andre dyr på...

At tråden og debatten om stedet og menneskene bag har kørt så længe må jo kun være fordi der er brug for den...

Rumle

Husk: alle dyr man anskaffer sig er et kæmpe ansvar, et ansvar for et levende og uden os hjælpeløst væsen.

0
0
Svar på denne tråd

Til evt. interesserede købere
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 18:02

Til eventuelle interesserede købere af Ærtebjerg Ridecenter, kan det oplyses at det er Dansk Pantebrevsbørs der ejer det lige p.t. og gerne vil sælge det, prisen er vist nok omkring 5.300.000,00.

Vi mangler virkelig en god rideskole (især for børn) i området, så alle os der kender stedet krydser alt hvad vi kan krydse for at der findes dygtige og seriøse mennesker, som har lyst og råd til at købe stedet og starte en god rideskole for alle.

Rumle

0
0
Svar på denne tråd

Ja vi er mange
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 18:06

der krydser alt hvad der krydses kan, for at der kommer nogle fornuftige mennesker der køber stedet, som har lyst til at drive rideskole.

Vi er mange der gerne vil hjælpe med både det ene og det andet, for at få stedet op og køre igen, da især vores børn mangler et sted, hvor de kan være flere sammen om deres sunde og dejlige hobby.

Derudover savner jeg da også som voksen, det sociale liv på en rideskole, så købere... kom ud af busken nu

Pernille

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

ja men
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 18:10

det er da alt for dyrt, detsværer

Dejlig gård sælges i Hobro.

3 pony søger rytter eventuelt salg.

0
0
Svar på denne tråd

jeg gad da godt
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 23:36

vide hvordan det står til derovre.. bor der nogen nu... eller har de overhovedet nogen heste..

har selv været opstaldet i 3 mdr..

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 15:19

selvom stedet blev solgt på tvangsauktion for flere måneder siden, så bor de tidligere ejere stadig i huset, selvom de burde være fraflyttet for længst.

Det står engang imellem et par heste på en af foldene. Tror evt det er nogen af de gamle pensionærer, for de tidligere ejere har vist taget en del af de gamle rideskoleheste-ponyer med til den nye klub de nu arbejder i på Fyn, selvom hestene i realiteten tilhører konkursboet

Pernille

Luksusaraber til salg.

0
0
Svar på denne tråd

hmm ok
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 20:31

ja... virkelig mystisk for der ser noget dødt ud.. jeg bor rigtig tæt på og har ikke i flere måneder set bevis på noget levende der når man alså kører ude på vejen til de store folde..

men håber da meget på at der snart kommer nogle ærlige og fornuftige mennesker til..

0
0
Svar på denne tråd

Hmm Edech
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 12:44

Så er vi måske næsten naboer ?? Jeg bor nemlig også temmelig tæt på...

Jeg har nogen gange set de to heste på folden bag ved stuehuset. Den fold man kan se fra grusstien...

Men jeg ved at personerne stadig bor i stuehuset hvilket er til stor gene for den nye ejer. Men man skal åbenbart igennem retssystemet med fogeden for at få folk smidt ud, selvom de ikke betaler for at bo der...

Pernille

Luksusaraber til salg.

0
0
Svar på denne tråd

ja så må
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 14:23

vi må da næsten være naboer for jeg bor i forlængelse af grusvejen... he he nej hvor skægt..

men jeg var slet ikke klar over at der boede nye ejere på stedet. havde dog hørt at mand, kone og datter boede til leje på stedet for så kan jeg da ikke forstå hvis der er kommet en ny ejer at han ikke bare smider dem ud...

det virker lidt mystisk det hele syns jeg...

forresten ellers en rigtig flot araber du har til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 14:43

Den mand, kone og datter der bor til "leje" på stedet er de mennesker som bliver omtalt i tråden her, som de mennesker der har kørt stedet i sænk.

Den nye ejer er dansk pantebrevbørs, som har stedet til salg.

Men det er jo svært at sælge noget, hvor der bor nogen mennesker der ikke rigtig vil flytte

Min hjerne kører på højtryk for jeg synes ikke jeg har set en pinto som din her i området.. Jeg selv bor på grønhøjvej.

Og hvor er verdenen egentlig lige pludselig lille, for nu når jeg sidder og kigger på din præsententation, jamen så kender jeg jo din gamle hest Dustor.

Og tak for rosen af Copy. Ja han er nemlig fantastisk dejlig

Pernille

Luksusaraber til salg.

0
0
Svar på denne tråd

ej...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 15:35

hvor sjovt... jeg bor også på grønhøjvej...men jeg syns da heller ikke rigtig jeg har set dine heste her på vejen... eller jo måske der er kun et sted med heste i det skarpe sving på vejen, men det når man aldrig rigtig at lægge mærke til da det simpelthen er for farlig at stoppe op på vores vej med den fart de kører her...

mht. ejere så er jeg helt med nu... he he..

har du været opstaldet eller kommet på rideskolen siden du kender min gamle hest dustor el...

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 15:51

Da jeg kørte forbi stedet for en lille måned siden gik 2 eller 3 ponyer i en af foldene, om det er deres "egne" eller andres ponyer ved jeg så ikke.

* Rikke *

0
0
Svar på denne tråd

nu et halvt år siden
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 19:41

Jeg har brugt ridehuset der for 1/2 år siden, og der gik der ponyer derinde.

Når jeg har redet forbi har jeg ikke set nogle der den sidste mdr.

Hvor er grønhøjvej? Bor selv på Krænkerupvej, men kender kun vejene af udseende ikke af navn.

Det ender nok med at vi selv få lavet ridehus, for det ser jo ikke ud som om at ridecenteret er ved og skifte ejere, så det kan benyttes. øv øv

Har gået og overvejet en lille ponyklub, så hvis der ikke snart sker noget deroppe, må der stables noget på benene.

att. Lucelille Jeg har selv været glad for at komme på stedet og benytte deres faciliteter, og har aldrig blandet mig, jeg vil bare råde dig til at være på vagt. Jeg har hørt historien fra mange sider nu, og er helt sikker på at jeg ikke turde overlade fodring mm. til disse mennesker, ligegyldigt hvor søde de er.

0
0
Svar på denne tråd

Grønhøjvej
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 23:40

er den vej du kommer ned på, når du rider på grusvejen der går langs rideskolen. Du skal ned af den vej der hedder Lunden som er en sidevej til Krænkerupvej, og så kommer du ned på grusstien.

Øh.. på krænkerupvej siger du. Er det dine 3 heste der går i indhegningen inden man kommer ned til Havrebjerg?

Og hvis du nu bygger et ridehus, jamen så er vi da flere der gerne vil betale for at komme få lov til at benytte det

Pernille

Luksusaraber til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Det må være mig
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 20:39

Jeg har en trekantet fold foran ved indkørslen. To heste og 1 føl. Så det må være der.

Ditte er det der hvor der også går 1 fjordhest? Vi må lave nogle fælles rideture i området.

Hvor kan man se at ærtebjerg er til salg?? Og evt. tlf nr. til ejer. hvis man vil benytte ridehus i vinter?

1 km. fra Havrebjerg

0
0
Svar på denne tråd

ridehuset
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 08:02

Mette: Hvis du vil benytte ridehuset i vinter skal du kontakte de juridiske ejere som er Dansk Pantebrevsbørs. Jeg formoder at man bare ringer derind og forklarer at man gerne vil benytte ridehuset på ejendommen mod betaling. Spørgsmålet er om de ønsker at gå ind i den slags udlejning af faciliteter på en ejendom som de allerhelst ville have solgt hurtigst muligt.

Noget helt andet er så om de tidligere ejere- altså dem som stadig bor i stuehuset- overhovedet ønsker at Dansk Pantebrevsbørs lader ryttere udefra få ridehuskort. De tidligere ejere nægter også at flytte og bliver i sidste ende sat ud med foged.

Det korte og det lange er at du kan ikke betale dem i stuehuset for brug af ridehuset. Det ville svare til at du gik over til din nabo i nr. 15 og betalte ham for at låne bilen hos naboen i nr. 21 og så brugte bilen uden bilens ejers accept. Håber du kan følge mig? Dem i stuehuset har absolut ingen råderet over noget på matriklen- heller ikke stuehuset- men det er en meget omstændig proces at smide folk ud når de nægter at flytte af sig selv og Dansk Pantebrevsbørs overholder selvfølgelig alle disse regler...

Jeg mener ejendommen er/ har været sat til salg hos Pernille Sams men synes ikke jeg kan finde den på hendes hjemmeside... At den skulle være solgt kan jeg dårlig tro... hvem vil købe et ridecenter hvor de tidligere ejere på bedste BZ'er vis nægter at forlade stuehuset? Hvcem gider tage den kamp som privatperson? Det er vist den 8. konkurs den familie laver med rideetablissementer... Dette kan slås op da disse selvfølgelig registreres... så familien har en vis erfaring i at omgås reglerne men de har absolut ingen juridisk ret til at forvalte noget som helst på ejendommen hvis de skulle give udtryk for dette.

Any cob will do... regardless of breed...

Friendship, Intelligence & Talent in a package

0
0
Svar på denne tråd

Maria...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2007 13:15

Tak for din uddybning... :-)

Jeg er nemlig ret sikker på, at hvis man kom ridende over på stedet og ville benytte ridehuset, så ville beboerne i huset, uden at blinke med øjnene, tage penge for det velvidende at de absolut ikke kan tillade sig det...

Jeg har også hørt at stedet skulle sælges igennem Pernille Sams, men kan heller ikke finde det på hendes hjemmeside.

Dog tror jeg at det lettere ville blive solgt igennem en lokal mælger der jo ofte har folk stående i kartoteker der leder efter sådanne ejendomme i området... Men klart at beboerne i huset skal ud inden at ejendommen kan vises ordentligt frem.

Men hvorfor ikke bare få fogeden til at sætte dem ud, det fatter jeg simpelthen ikke... Kan det virkelig tage så lang tid at få tingene til at ske??

Bor man i lejet byggeri, så bliver man ved hjælp af fogeden sat ud, hvis man ikke har betalt leje i f.eks 3 mdr og i det her tilfælde er der jo gået rigtig mange måneder...

Pernille

Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus.....

0
0
Svar på denne tråd

rideskole
Forfatter: 
Dato:  06-11-2007 20:19

ja vi må snart håbe der sker noget på ærtebjerg. ja det er meget de kan få lov til og bo der endnu. snakkede med en der havde set dem i weekenden. vi må håbe at dem der køber stedet vil køre en ride skole eller noget med heste. vi er jo mange her omkring der ikke har nogen steder og ride især her til vinter da der er alletiders ridehus der oppe.

0
0
Svar på denne tråd

sker der snart noget.
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 22:45

ja nu må der vel snart ske noget på ærtebjerg. man hører ikke noget og ingen ved noget. er de rejst eller bor de stadig der oppe. det er utroligt at det kan stå stille så længe. håber at der er nogen der ved noget

0
0
Svar på denne tråd

så vidt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2007 12:28

jeg ved, så bor de altså stadig i stuehuset derovre. Jeg ser engang imellem et par heste gå på en af foldene og jeg har også set manden køre derovre fra her først på ugen da jeg kom ridene forbi...

Men de må da snart blive sat ud, for de er da de første jeg har hørt om, der kan blive boende så lang tid et sted efter en tvangsauktion.

Pernille

Super lækker Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

hvor længe
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 21:05

ja har aldrig hørt om at nogen kan blive boende så længe efter en tvang. de må være der endnu for der er lys deroppe om aften. vi ser ingen heste på nogen af foldene, alt virker meget dødt.er der ikke nogen der ved noget om stedet .

0
0
Svar på denne tråd

heste...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 21:42

Hvordan kan der være heste på stedet, hvis de er ude så sjældent som det lyder til her, nogen der har været ved stalden og set om dyrene er ok?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 22:27

personligt ikke været inde i stalden, da den ligger på privat grund, således at man ikke bare kan tillade sig at gå derind... Og jeg må nok erkende, at hvis muligheden for at de gamle ejere er hjemme, så skal jeg sørme ikke nyde noget af at gå derind, da de har en kæmpe stor sur hund, som de gerne slipper løs hvis de har lyst...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

pas på
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 16:36

ja man skal ikke køre der ned. har snakket med nogen fra ride klubben og hun sagde at hun ville råde folk til ikke og køre der ned.da man ikke ved hvad de kan finde på. så man må da håbe at de passer hestene godt. selv om de ikke kommer ud på fold.hvis de har heste endnu.

0
0
Svar på denne tråd

Plattenslagere
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 13:25

Hej Alle

Jeg har netop læst næsten hele tråden. Jeg kender hovedpersonerne særdeles godt. De har været gode bekendte. Vi har bla. fejret Sct. Hans hos dem. Manden var meget "syg" ja ved tvangsaktionen her i Faxe deltog han ikke, fordi han lå på dødens rand.

Deres opskrift er: Man laver et firma - firmaet køber en gård - firmaet lejer stuehuset ud til ejerne af firmaet for en slik - lejere kan ikke smides ud så længe de betaler deres husleje og ellers overholder den lejekontrakt som de jo selv har udfærdigedet. Smart.

Her i Karise nåede de at købe gård, lave ridehus, have heste. Damen skulle være handicapunderviser og ved afsluttende eksamen manglede hun en hest som kunne galopere, jeg tilbød hende at låne min, men jeg turde ikke engang lade hende galopere på den, for så var hun stået af i svinget. Hun satte sig på rumpen da hun steg af. Hun kan absolut ikke ride, så pas på alle I handecapryttere som jo gerne skulle have glæde af ridning.

Vi blev absolut også snydt af dem, for de har virkelig ordet og papiret i deres magt. Vi hjalp dem bla. med at køre hø ind en af de første somre, manden var jo dødsyg, men den sidste sommer de var her kunne han løbe efter traktor og presser unden sine krykker (vi så ham aldrig uden dem). Efter deres egen fortælling havde de en stor gård på Lolland før Karise med næsten 100 malkekøer og afkom. De blev snydt ved den handel, for de gode køer blev udskiftet med dårlige køer som ingen mælk gav. De mente køernes øremærker havde holdt flyttedag. Men de glemte nok også at fodre køerne. De bør stoppes af myndighederne, både for datterens og dyrenes skyld. Og stakkels, stakkels mormor og morfar, jeg føler med jer.

Tinker altid tinker
0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2007 14:09

Her i Slagelse har manden sørme også været ved at dø op til flere gange.

Men så snart at ingen ser det, bliver krykkerne, gangstativet o.lign stilt væk og vupti... så går han som en rask mand.

Og den måde han racer afsted på i sin bil, tyder absolut heller ikke på at han ligger for døden.

Een ting er at de snyder, svindler og platter sig gennem deres tilværelse, men at lyve omkring sygdom og snart kommende død, det er simpelthen under lavmålet. Tænk engang på den stakkels datter der igen og igen skal høre på at hendes far nok snart dør.

Ja selvom jeg ikke har noget i klemme omkring de mennesker, så kan de simpelthen få mit tis i kog, og jeg er så ked af, at vi her i området ikke har et sted hvor vi kan være fælles om vores sport mere, fordi de ?&&%¤##%& mennesker har ødelagt klubbens omdømme.

Pernille

Sød og stabil part/ridepige søges til frisk arabervallak.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 13:19

Ja, syg er han i hvert fald ikke.

De bor stadig deroppe, og skal sikkert følges ud af fogeden

Hestene er cirka ude en gang hver 10. dag. Der er vist 3 ponyer.

Hold da op hvor er det synd for dyr, datter, mm.

Vi har fået en kat, som er immegreret deroppe fra. Den skreg af sult da den 1.gang kom. Vi gav den en Stryns fransk leverpostej, og den spiste og spiste i meget lang tid. Så gik den igen, men kom tilbage dagen efter, og har været her lige siden...

Mvh. Susan

Mangler du en hest at ride på???

Skriv for mere information...

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 19:40

så også i dag 3 ponyer på folden, så der er stadigvæk heste og beboere på stedet...

Men om jeg fatter hvordan det kan lade sig gøre.

Jeg har en bekendt der arbejder som bogholder i et almennyttigt boligselskab, og iflg hende, bliver en lejer sat på gaden ved hjælp at fogeden, hvis de ikke har betalt husleje i op til 3 mdr.

Er reglerne anderledes når det ikke er et almennyttigt boligselskab? Var det mig der havde købt en ejendom hvor de forrige ejere, som iøvrigt var gået på tvangsauktion med huset, stadig blev boende i huset, så ville jeg da med næb og kløer, kæmpe for at de røg ud og det kunne da kun gå for langsomt...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 19:53

Jeg tror disse mennesker har helt specielle evner

Og det gælder hele deres vej tilbage hvor de kom fra...

Hvordan kan de blive ved med at slippe afsted med tingene...?

Deres hunde ryger rundt inde i huset når der kommer nogen. De hopper sågar op i vindueskarmene, og vi taler ikke små skødehunde her...

De rykker først videre når de er helt etableret på Fyn, ikke før.

De mangler nok lige at stable den nye historie på benene, og så måske lige lidt flere heste og et ekstra gangstativ

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 20:59

som du dog kan sige det Susan...

Men utroligt at de kan blive ved med at finde på flere historier. Det må da være svært at skelne den ene løgn fra den anden snart...

Nå men ser iøvrigt frem til vores ridetur på torsdag

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 21:46

Ja, de er sgu smarte... Det kunne være man skulle overveje at gå i deres spor, der må være en gulerød...?

Jeg ser også frem til rideturen på torsdag, og håber på godt vejr...

Er du ved at være på vej hjem???

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

Ikke helt
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 21:57

endnu... har først fri kl. 23, men ihh hvor jeg glæder mig. Har nemlig været her siden kl. 12.00

Men sudan.. der er ikke noget der hedder dårligt vejr. Så må vi bare tage regntøjet på.

Øhh jo forresten... stormer det, rider vi ikke. Husker hvad der skete sidst..

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 22:06

Ja, det var så lige den lille undtagelse... Den dag glemmer vi aldrig, så hvis det blæser, så må vi drikke lidt Latte...

Så må du også trænge til at se dyner...?

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

ja ja ja
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 22:11

blæser det drikker vi Latte og spiser guf imens vi kigger ud på de kære heste på foldene

Vi snakkes lige ved i morgen angående torsdag. Måske jeg rider en tur over forbi dig på Copy springfyr i morgen formiddag og låner din bane

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Aftale
Forfatter: 
Dato:  20-11-2007 22:17

Det er bare en aftale...

Vi snakkes lige ved i morgen. Nu kan du tælle minutterne...

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

man kan ikke smide dem ud
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 21:08

Jeg har selv lige måtte leje min lejlighed ud, da vi ikke kan få den solgt.

Og der fik jeg at vide i banken (da lånet skulle omlægges), at der skal stå i kontrakten at lejer fraflytter efter 3 år.

Da banken ellers ikke kan få lejer ud, hvis jeg ikke betaler termin. Så har de lavet kontrakten med "dem selv", er det vist umuligt at smide dem ud. Så den er regnet godt ud.

Savner nu ridehuset.

1 km. fra Havrebjerg

0
0
Svar på denne tråd

Snue mennesker
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 21:22

Man tror simpelthen det er løgn

De kender hvert et smuthul og hver en paragraf der er...

Gad vide om der er noget de ikke har forsøgt...?

Og som Pernille skrev: Stakkels datter der nu igen skal høre historien om sin Far der igen ligger for døden...

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

udlejer
Forfatter: 
Dato:  22-11-2007 09:04

Man kan godt få lejere ud, som ikke betaler lejen.

Det er bare svært - og kræver 100% opmærksomhed.

Såfremt lejen ikke er inde, inden d 4 i en måned, skal man sende en varsel. Dette skal ske 3 måneder i streg. Altså hvis huslejen hver anden måned falder til tiden, når man så aldrig dertil, hvor man kan bruge den regel.

Når man så har sendt rykkere i de 3 måneder, skal man opsige MEN huske, at man stadig er bundet af lejekontrakten og de opsigelsesvarsler der er i den.

Og ved erhverv er det ofte laaange opsigelsesvarsler for udlejer.

Det kan sagtens være påtegnet, at lejemålet er uopsigelig i en 10 årig periode, fra udlejers side.

Hvilket jo er fair nok for dem, som driver reel forretning. De kan jo ikke have en 3 måneders opsigelse hængende over hovedet :)

Men noget rigtig @!#$, når man står i ovennævnte situation :)

Vi har udlejningsejendomme, som er mit ansvarsområde herhjemme :) Og jeg hader, når regeringen snakker om bedre vilkår for lejere. Det kan sgu ikke blive bedre - eller værre for udlejere for den sags skyld :)

0
0
Svar på denne tråd

Ærtebjerg
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 22:24

Jeg kan se, at de stadig bor deroppe.

Men det er snart længe siden, at jeg har set deres heste...

Gad vide hvad de går og sysler med...?

Mvh. Susan

Masser af lækkert rideudstyr til salg.

Kig på min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

det tager tid
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 22:35

de er vist stadig deroppe. har hørt at de skulle ud den 1/12.og med at låne ridehal kan ikke lade sig gøre. før der kommer nye ejer.det er til salg hos pernille sams. der skulle ikke være heste deroppe, og hvis der er kommer de aldrig ud.

0
0
Svar på denne tråd

ak ak ak ak
Forfatter: 
Dato:  24-11-2007 23:16

Hold da op, hvor er det sørgeligt...

Og køre derop, tør man ikke...

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 15:53

ja det er sørgeligt at det skal være sådan. det er mere synd hvis der står heste som der ikke kommer ud. . har ikke set heste der nede i 3-4uger. andre naboer ser heller ikke heste dernede. håber det snart blir solgt.

0
0
Svar på denne tråd

til Michelle
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 17:31

Hvor kan du se at det er til salg hos Pernille Sams. Kan ikke finde det på hendes hjemmeside.

Jeg har også hørt d. 1/12. men mon det holder.

Men hvem vil give over 5 mio. for det sted. Der skal godt nok laves meget inden det bliver pænt igen.

1 km. fra Havrebjerg

0
0
Svar på denne tråd

rideskole
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 18:20

Kender nogen der har snakket med dem på dansk pantebrevsbørs for og høre om man kunne leje ride hallen. og der fik de atvide at det var pernille sams der havde det til salg. kan heller ikke se det nogen steder. og de sagde at der ikke var nogen heste på stedet, og hvis der var og man havde mistanke til misrøgt skulle man melde dem til dyreværnet. der er jo ikke nogen der ved noget, da ingen kommer der.

0
0
Svar på denne tråd

Ja så skal
Forfatter: 
Dato:  25-11-2007 22:23

man melde det til dyreværnet, men de har jo efterhånden været der nogle gange, og de har åbenbart en temmelig lang tolerance for hvornår det er misrøgt og hvornår det ikke er.

De ponyer som jeg meldte dem for da de flyttede til stedet, var nemlig i følge hestens værn ganske fine

Jeg tror ikke på at de er ude af stedet d. 1/12 før jeg ser at der er tomt deroppe. Der er stadig lys hver aften og det er ikke mere end en uge siden, at jeg så 3 ponyer på folden bag ved ridehuset ud mod grusvejen.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Hovedrystende...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 16:08

De bor der i hvert fald stadig

Og manden er ikke død endnu, da jeg så ham i weekenden

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

flyttet
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 10:23

nå så er det snart den første, spændende om de så flytter denne gang eller om de tager et par måneder til. har stadig ikke set heste ude dernede. arme heste hvis de står inde hele tiden. er der ellers nogen der ved noget?

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg gammel
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 21:21

Nu er jeg en tilflytter i feb 07 på den omtalte gård. Alt gik som det skulle og det synede af at være et ok sted. Jeg gav 1500 kr for optaldning, men hest stod i en fin opstrøet boks og den trivedes. Hun krybbebed det sted hun stod inden hun kom til Ærtebjerg, men da hun flyttede dertil stoppede hun.

Hun stod altid på fold når jeg kom og hyggede sig. Deres datter var rigtig sød og hjælpsom og ponyerne så fine ud. Jeg var tit ude og ride en tur med hende. De var hjælpsomme mennesker der altid lige kom ud og sagde hej. De kørte gerne hvis man havde brug for det. Jeg synes det virkede som et fint sted, men ak, jeg blev snydt :(

Men pointen for mig var at i den tid min hest stod der har den aldrig set bedre ud. Hvilket må betyde at den har fået det den skulle og kommet ud.

Men håber snart der sker noget med stedet. Mangler et opstaldnings sted til min evt. nye hest og hende jeg har nu...

Hilsen Pernille og Zafira

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pernille
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 21:25

Det er da rart at høre, at du var tilfreds med din hests trivsel imens den stod på ærtebjerg under de omtalte ejere. Men du er godt nok den første tilfredse jeg møder

Hvis du godt kan lide området omkring ærtebjerg, hvad så med kildegårdens hestepension i øster stillinge??

Den ligger jo lige knap 5 minutter fra ærtebjerg

Pernille

2 super lækkre Mulberry tasker sælges billigt. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

hehe ja...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 21:42

Ja, men hvis jeg havde oplevet noget af alt dette på mine få måneder derhenne, tror jeg stod der i maks 3 måneder da hun desvæe blev skadet (Ikke stedets skyld) og jeg måtte flytte hende hjem, så tror jeg også jeg havde flyttet mine stunper rimelig stærkt.

Vr forresten deroppe pg kigge for 2 måneder siden og der var hundene der i hvertilfælde stadig, men de var ikke hjemme så tillod mig lige at kigge i staldene. Der stod lidt heste, men kiggede ikke lige så grundigt, men der var spindelvæv overalt og ridehuset var "ødelagt" bunden var dårlig og hård/støvet. Der var ret spøgelsesagtigt..

Pernille: Hvor langt ligger det fra stationen?

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 21:54

kildegårdens hestepension ligger ikke længere fra Slagelse station end Ærtebjerg. Man kan tage bussen lige dertil ligesom man kan med ærtebjerg.

Men mener du Havrebjerg trinbrættet, så ja... der er der så noget længere...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

inden da
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 22:13

For før der tog jeg bae det lille tod til trinbrættet og cyklede resten af vejen.

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 22:52

Jamen det kan du sagtens gøre til kildegården, du skal bare cykle lidt længere

Ej jeg håber da du finder et tilfredsstillende sted at stille dine heste

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

måske flyttet?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 10:39

på vej hjem fra Krænkerup igår efm., så jeg en stor lastbil - måske flyttebil forlade Ærtebjerg og køre mod Bildsø...

er da vejen jeg ville vælge hvis jeg skal til Fyn

0
0
Svar på denne tråd

Endnu engang
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 10:43

er der nogen der kikker efter at de ej efterlader en flok heste( eller for den sags skyld hunde), uden tørt og vådt.

MVH Dorthe

Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.

Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 21:44

Jeg så lys deroppe i morges kl. 8...

Gad vide om de prøver at narre fjenden ved at lade lyset brænde, efter de er flyttet...?

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

Der var også
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 21:49

lys derovre da jeg kørte fra dig her til aften Susan.

Men måske vi skulle tage derop en dag os to og lure. Det har vi jo gjort før... ha ha ha

Pernille

Top lækker og helt ny Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 22:04

Det lyder da som en sjov plan

Ja, vi er vist nogle små luskefise... Ha ha ha

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

ja gør det
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 04:40

i kan da bare tage hestene med og spørge om i må låne ridehuset

0
0
Svar på denne tråd

Ehhh nej
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 08:51

det kan vi ikke så godt.

De omtalte mennesker ved udemærket hvem både Susan og jeg er, og ved godt at vi ikke bare ville låne ridehuset, som jeg iøvrigt heller aldrig ville gå ind i med mine heste. Der er jo ikke blevet vandet eller harvet i en evighed, så hård bund og støv i massevis... nej tak

Pernille

Top lækker og helt ny Mulberry taske sælges billigt. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

pas nu på
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 12:54

Nu har de altid været meget søde overfor mig, da jeg kom deroppe. Og hestene så pæne ud i den periode jeg lånte ridehuset.

Men jeg må sige at med de to store hunde, skal jég ikke "smugkigge".

Så pas nu på.

Men er det ikke snart ligegyldigt om de bor der eller ej. Hvis det er til salg til 5,3 mio. hvem vil så købe det. Er ved at opgive at der nognesinde bliver et godt sted ud af det igen. øv øv. Det dejlige ridehus.

0
0
Svar på denne tråd

Så gjorde jeg det!!!
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 21:42

Jeg luskede derop her til aften!!!

De er helt flyttet. Alting er væk, på nær @!#$ og skidt.

Det der mødte mig, var en kat med et hjerteskærende skrig. Så ene og forladt. SÅ SULTEN!!! Den skreg hele tiden, men var så skræmt at jeg ikke kunne komme i nærheden af den. Dvs. det tætteste jeg kom den, var en halv meter. Men når jeg vendte om og ville gå, så løb den skrigende efter mig. Det var meget svært at køre fra den. Jeg kørte hjem og hentede noget mad. Da jeg kom igen var den helt hæs af at skrige. Da den lugtede maden blev den helt vild. Jeg satte maden ind i bilen, så hoppede katten efter, og vufti, så smækkede jeg døren. Hold da op, et lille skind. Den var bare så udmagret og skræmt!!! Jeg henvendte mig til Dyrlægen, og den er blevet aflivet! Den var meget medtaget sagde han, og der udover var den mere eller mindre vild. Så nu sidder jeg og trøster mig med, at den har fået fred

Ak ak. Hvordan kan man bare efterlade et dyr i stikken på den måde?

Så kunne de da lige havet givet et preg til en dyrlæge eller lign...

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

Ej for pokker Susan
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 21:51

din modige kvinde. Og hvor er du bare et godt dyre menneske sådan at redde missen fra dens lidelser.

Ser der bare ud af helvedes til eller hva??

Kan stadig ærge mig grøn og gul over at de har fået ødelagt et ellers temmelig godt sted.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

hel vild tråd
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 21:59

har stedet en hjemmeside? Kender en lign historie hvor der også er flyttet rigtig mange fra et center, det var dog fordi rideklubben fik ny bestyrelse...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Ak ak ak
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 22:00

Jeg har kun været i staldene, men hold da op hvor der skal mange kærlige hænder til...

Der er faktisk muget i de fleste bokse, på nær 8 inde i den store stald. Nok der deres egne har gået til sidst. Der var meget @!#$, pænt pyntet med meget lange lodne hår på Og lugten er slem. Sådan en mellem ting mellem gammelt hestelort og så hundelort...

Jeg kunne bare ikke lade det lille kræ rende rundt der, og vi ved jo hvor meget det hjælper at melde det

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

JanneJ
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 22:04

Jeg tror ikke stedet har en hjemmeside mere. Men det er ærtebjerg ridecenter i Havrebjerg uden for Slagelse som er rideskolen der er nævnt her i tråden.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 22:14

Jeg følger pænt med her på side linjen kan ikke lade være men det gør bare ondt alligevel de har jo min hest og vil ikke lade mig komme i kontakt med dem

0
0
Svar på denne tråd

Ak ak ak
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 22:23

Hvad kan man egentlig gøre???

Hvad med politi?

Det er vel ikke deres på lovlig vis?

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 22:32

Tidligere berider på stedet sagde at hun var købt ved orla hestehandler undre mig godt nok meget idet hun har været handlet 2 gange til en ret høj pris hende jeg i første omgang solgte hende til var en ung pige der boede i roskilde manden gik fra hende og hun måtte sælge calinca hun sælger den så til en opppe ved frederiksværk området og det var så her jeg begyndte at lede efter hende ville høre hvordan det stod til . Men hun havde så åbenbart solgt den til orla ; men måske han stadig ejer den hvem ved ...

0
0
Svar på denne tråd

Hvem har det til salg nu?
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 07:03
Af mægler?

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 12:56

men man kan ringe til dansk pantebrevs børs og få det oplyst.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

hejsa pernille
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 23:39

har læst lidt på denne tråd da jeg har søgt efter noget rideskolen der som i snakker om jeg er jo lidt nysgerrig og eftersom du bor meget tæt ved tænkte jeg jo du vidste noget og sådan du ved, tror du der er muligheder for at køre derud og kigge??

har også været inde på div ejendomsmægler og se efter det udenheld men har set det sansynligt er på den pantebrevs børs vil prøve at høre dem om de har nogen informationer

går det godt med araberen?

hilsen louise

0
0
Svar på denne tråd

Hej Louise
Forfatter: 
Dato:  08-12-2007 22:27

Lang tid siden :-)

Jeg tror sagtens du bare kan køre der over og kigge. Der er helt tomt derovre og derfor ingen der kan komme efter dig hvis du kommer og kigger som en potentiel køber.

Og Louise, det kunne være så godt hvis du kom herud af og bo, for vi er mange der gerne vil hjælpe med masser af knofedt for at få stedet fint igen :-)

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Susan du er en engel
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 10:56

hatten af for at du hjalp den lille missekat- hvor er det bare dejligt at der findes mennesker som dig, der bare gør den slags-kan der være flere som bare ej er kommet frem pga af de er for sky ?
MVH Dorthe

Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.

Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd

flyttet til??
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 11:04

og hvor i landet er familien så flyttet hen når Joan har fået arbejde på fyn?

Nogen der ved det?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

flyttet
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 13:58

de er nok flyttet til fyn. Arne har sin far derovre. Ja det var godt at katten fik fred. men tror stadig at der render katte rundt. Vi har en hvid hankat som er ved os engang i mellem og den er nede fra dem af.men er ved at finde ud af hvad man gør ved kattene der måske er tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Tak dorthesus
Forfatter: 
Dato:  10-12-2007 14:49

Tak for det dorthesus...

Jeg kunne ikke bare efterlade den, sådan som den skreg hjerteskærende.

Jeg har nu checket 2 gange om der skulle være killinger eller nogle skye katte der gemmer sig, og jeg har været alle steder.

Selv på loftet med pandelygte på , men jeg har ikke mødt flere. Jeg vil løbende køre derop og checke, da jeg pines ved tanken om misrøgtede dyr. Jeg ved der var 3 killinger, hvor af den ene spiste deres hund, den anden løb ned til os, men den tredie er pist væk. Måske den har fundet et dejligt hjem... Men jeg er meget opmærksom

Jeg kunne forestille mig i den situation, at hvis man ser flere, så kan man ringe til kredsdyrlægen, og han vil så komme ud og checke. I dette tilfælde ville han aflive hvis der er flere.

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

Ejendommen er til salg
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 15:07

Kære alle HN-brugere

Som ejendomsmægler hos Pernille Sams er jeg faldet over denne tråd ved at google "Ærtebjerg" i forbindelse med opstarten af salgsarbejdet.

Det er således korrekt, at ejendomsmæglerfirmaet Pernille Sams har fået ejendommen til salg.

Ejendommen er dog endnu ikke præsenteret på Internettet, da oprydning/rengøring m.m. pågår på ejendommen, herunder tømning af bokse, bortkørsel af mødding og på længere sigt forbedring af bund i ridehus m.m.

Seriøse henvendelser kan rettes til vores kontor i Sorø.

Tak for den omsorg, som visse af jer har haft for kattene på ejendommen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 12:59

Susan Christensen:

Kunne ikke lige lade vær med at lægge mærke til at du skrev en af killingerne spiste deres hund?? Er det måske ikke lige omvendt?? fik da lige et lille grin

God jul

0
0
Svar på denne tråd

Hahaha
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 13:19

Det har du fuldstændig ret i. Det var omvendt jeg mente det

Det lød da sjovt, hahaha...

Kan du have en god Jul, Amanda

Mvh. Susan

0
0
Svar på denne tråd

intet nyt???
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 08:13

stadig intet nyt om disse personer?

karina

0
0
Svar på denne tråd

Niks...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 12:58

Jeg har ikke hørt noget om dem. Har du prøvet at kontakte kellerup rideklub hvor de nu arbejder??

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

ridehus
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 11:44

Er der nogen som ved hvornår man kan komme til at bruge ridehuset igen?

Kunne jo være dejligt i denne våde og kolde tid

0
0
Svar på denne tråd

Næh det
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 14:00

ved jeg ikke noget om.

Stedet er jo til salg og imens det er det, så tror jeg ikke du skal regne med, at få lov til at ride derovre.

Jeg har set at det nu er til salg hos Pernille Sams for den nette sum af 6.2 mill

Men det der undrer mig er, at de hos ejendomsmælgeren siger, at grunden til at stedet ikke fungerer som rideskole længere, er at de forrige ejere ikke var interesseret i at drive et sådan sted??!!?! Det er da vist noget af en drejning af sandheden, for de VAR jo netop interesseret i at drive rideskole, men at de så ikke kunne finde ud af det, er jo en helt anden sag.

HVorfor pokker dog lyve om det? Det er jo alment kendt ihvert fald i hele området her, så det vil da altid komme eventuelle købere for ører!!

Nå men jeg ved, at mennesker jeg kender og respekterer er interesseret i stedet og også i at drive det som et ridecenter i fremtiden, så puh det er med at krydse fingre for at det evt bliver deres. Så vil vi andre nemlig have lettere til ridehus end nu, og vores børn kan finde ligestillede med samme interesse...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

ja det...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 14:53

må man håbe, stedet har ikke kunne løbe rundt med de sidste 2 der forsøgte.

samt de fleste stalde overholder vel heller ikke de ny love krav.

så det er vel lidt dyrt.

Dejlig gård sælges i Hobro.

3 pony søger rytter eventuelt salg.

0
0
Svar på denne tråd

Ærtebjerg
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 19:37

Kære alle hn-brugere

Igen lidt til tråden fra min side, som ejendomsmægler hos Pernille Sams, jvf. mit første indlæg af 11.12.2007.

Jeg kan bekræfte at ejendommen er sat til salg via vores kontor til kr. 6,2 million kontant.

Oprydning m.m. pågår stadig.

Lad mig dernæst venligst slå fast, at vi naturligvis kender historien om rideskolen/stedet inden ejendommen blev overtaget af Dansk Pantebrevsbørs på tvangsauktion. Ingen lader en ejendom gå på tvangsauktion fordi "man ikke er interesseret i at drive et sådan sted".

Interesserede seriøse køber vil naturligvis fået oplyst hvad vi er bekendt med, herunder historien, men også at der tilsyneladende er stor opbakning til, at der igen drives ridecenter fra ejendommen (såfremt dette er købers interesse).

Jeg har i mit tidligere indlæg lagt op til at der kan rettes henvendelse til vores Sorø-kontor for yderligere oplysninger. Derfor vil jeg igen opfordre til, at kontakte undertegnede, hvis der er spørgsmål.

Der er ikke løjet fra vores side - Det er muligt at en kollega har nævnt den manglende interesse for at drive stedet videre, af hensyn til tidligere ejere. Tænk venligst på, at det ikke er den første oplysning, som man nævner i dialogen med en køber, når pågældende første gang retter henvendelse til ens kontor. Prøv at sidestil det med, at man har sat sin ejendom til salg pga. skilsmisse, vil man da som sælger ikke være ked af, at en potentiel køber som det første af ejendomsmægleren får oplyst at ejendommen netop er sat til salg qua skilsmisse.

At der har været drevet ridecenter/rideskole fra ejendommen indgår iøvrigt i ejendommens udbudsmateriale, så det er ikke nogen hemmelighed!

Jeg kan iøvrigt oplyse, at det desværre ikke er muligt at benytte ridehuset på ejendommen. Dels er sprinkler-anlægget tømt for vand i relation til vintersikring og dels vil nuværende ejer ved lejlighed forbedre ridehus-bunden.

Til sidst vil jeg igen opfordre evt. til at rette henvendelse til os for spørgsmål omkring ejendommens salg. I er meget velkomne til at spørge efter mig, Bo Wohlert Hansen. Vi kan kontaktes på telefon 88829000. På forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd

endelig
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 14:56

Det lyder da dejligt at det endelig er kommet til salg.

Så er det bare at håbe at det bliver solgt hurtigt.

Men synes godt nok det er mange penge.

Mon ikke de skulle gøre ligesom home og lave januar udsalg på ejendommen.

Part søges til min oldenborg hoppe. Skriv for mere information.

0
0
Svar på denne tråd

griner...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 15:12

Jamen Mette... Vi laver da bare et hestekollektiv dernede

Så mange lokale kræfter der er interesseret i at få det op at stå... Vi smider da bare en halv million i hver i sær... Hm... Så er der også til forbedringer hvis alle bidrager...

Nå, spøg til side... det bliver spændende at se hvem der køber det... og om det bliver snart... og hvad de vil med det... om det bliver privat eller noget som folk i lokalområdet kan få gavn af... rideskole, ridehuskort, opstaldning og klub som det var engang ville være lykken... Men man bliver jo ikke rig af at drive den slags...

Krydser fingre...

Any cob will do... regardless of breed...

Friendship, Intelligence & Talent in a package

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg havde en
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 17:37

1/2 mio. købte jeg en ridehal til mig selv, så ego er jeg.

Har du fået hentet dine nye briller??

Ked af at jeg ikke nåede at se dem på.

Nej hvis man først har spyttet 6 mio til stedet, så har man sikkert så mange penge at man har stedet privat.

Så jeg tror nu heller ikke at det bliver rideskole igen.

Men ridehuskort ville være sagen samt en god underviser/berider. Men hvor får en berider 6 mio fra.

Jeg har også alt krydset her.

0
0
Svar på denne tråd

tjah...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2008 18:59

man kan håbe at dem jeg har hørt som er interesseret i stedet, køber det. De er nemlig interesseret i at drive rideskole OG leje ridehuskort ud.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

6 millioner
Forfatter: 
Dato:  05-01-2008 11:12

Nu er 6 millioner for en hesteejendom desværre ikke dyrt i dagens DK, når der er ridehus, baner etc.

Vil man drive stedet er der jo indtægter+nedskrivninger på bygningerne

problemet med Ærtebjerg er så bare at der skal bruge et par mill extra for at gøre det hele tidssvarende...og jeg tænker både på stuehus og stalde+folde.

Og i Slagelse området er 8-9mill ved at være toppris med mindre stedet er super delux, omvendt er det billigt i Nord sj .

Karina

0
0
Svar på denne tråd

nogen der ved noget????
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 15:15

Ja nu er det ved at være et år siden at der sidst blev skrevet i tråden. Så vil jeg høre om der er nogen der har hørt hvad der er sket på Fyn?

Undviser/driver de et ridecenter på Fyn, eller er de blevet smidt ud derovre også??

Har lige været en tur forbi Ærtebjerg og kigge i dag.

Øv det er sørgeligt det skal stå og forfalde, håber snart prisen bliver sat ned, til en mere rimelig pris. Så der kommer heste igen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 15:46

Tror næppe de kan drive noget for i sommers blev de heste de havde taget med sig som var kreditforenings fundet deri blandt min gamle jeg havde eftersøgt og suk suk jeg blev nemlig kontaktet af ny ejer og fik set billeder af hende F*** så tynd en hest har jeg aldrig set før hun havde kæmpe sår på hofterne også de havde været tæt på af aflive hende fordi hun var så tynd .. Men idag har hun en rigtig sød ejer og jeg kan komme og se hende så tit jeg vil og hun har taget på og er hel flot nu men hvor har det været hårdt at vide hun har haft det så skidt så tror bestemt ikke de driver et sted.

0
0
Svar på denne tråd

123345
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 15:52

Det ser stadig ud til at de arbejder på en rideskole på fyn

0
0
Svar på denne tråd

Det sidste
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 17:15

jeg har hørt, er også at de stadig arbejder på Fyn og at de på den rideskole er ret glade for dem.

Og ærtebjerg... ja det står stadig tomt og forfalder mere og mere. Rigtig ærgeligt for det kunne blive et super fedt sted hvis man havde pengene til at købe det for, samt at gøre det istand for, for det trænger virkelig til en kærlig hånd eller to.

Den ene stald skal renoveres for at leve op til de lovmæssige krav, udendørsbanerne skal omlægges og renoveres totalt, der skal nyt hegn om foldene og så skal der købes eller lejes mere jord, for der er slet ikke jord nok til det antal heste der reelt er plads til.

Og stuehuset trænger bestemt også til en god renovering...

Men når det så er sagt, så var det bestemt et sted jeg gerne selv ville eje, da det ligger super godt og der mangler virkelig en rideskole og et sted i lokalområdet hvor man kan samles om sin interesse.....

Pernille

Team CoDa OX, distanceridning.

0
0
Svar på denne tråd

Vanrøgt?
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 11:18

Jeg har læst de tråde jeg kunne nå,men der er godt nok mange.

jeg synes axel fra alle dyrs ret skal kontaktes,og så må han se om der kan holdes øje med deres dyr på sigt.

Den slags fortsætter som regel,men med alle de gode piger herinde kunne man måske hjælpes ad med at få så mange dokumenterede beviser på bordet at de ikke må have dyr længere.

men det er sej kamp,men kan man hjælpe nogle dyr er det alt værd.

Klik ind på www.alledyrsret.dk

Vi er få aktive i foreningen men vi kæmper og mange gange får vi hjælp fra hn.

og det er en stor lykke når noget lykkes som da vi var på besøg og så rikkes føl (historie på hjemmesiden) hvordan den har overlevet et groft vanrøgt af en hestehandler fra farsø.

Da vi hjalp ejeren med at efterlyse den og fandt den troede jeg ikke den ville overleve.Den så forfærdeligt ud.

Så det var med tårer i øjnene vi genså den efter lang og utrættelig pleje fra ejeren og intensiv dyrlægebehandling.

Så det er godt at vi starter et nyt år med at nu skal vi til at have stoppet alle de mennesker som ikke behandler deres dyr ordentligt.

Godt gået af jer som er på banen..

bella

0
0
Svar på denne tråd

Bella....
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 16:08

Det havde måske været meget godt hvis du havde læst hele tråden, for så ville du også kunne læse, at de personer som tråden handler om, ikke længere har deres eget ridested og derfor ikke længere har ansvaret for en masse heste.

De heste som personerne havde taget med sig fra den konkursramte rideskole, tilhørte ikke dem med konkursboet og er derfor ikke længere i personernes varetægt.

Og derfor er der ikke noget at melde til alle dyrs ret eller hestens værn. Men tro mig..... da hestene var i disse personers varetægt, blev de skam også anmeldt

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Melde til....
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 16:39

Ja de blev meldt flere gange til både Hestens værn og Dyrenes Beskyttelse men hvad skete der. Ingenting, derefter opsage vi dem som vi støttede. Den person som skulle ud og se stedet må havde blind.

En ting er helt sikkert det er godt at den slags mennesker er kommet væk fra eget ridested, bare trist at der gik så lang tid inden det stoppede.

Ærtebjerg var et dejligt sted en gang, men en ny køber skal bruge rigtig mange penge på stedet mindst en 500.000,00 og sikkert mere. Der er ikke mange som kan få pengene hjem når man først har givet 6.500.000-7.500.000 for ejendommen og der kun er 40-50 heste + undervisning.

Lars V.

0
0
Svar på denne tråd

Nemlig Lars
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 17:00

dem som blev sendt ud fra Hestens værn for at se på forholdene omkring deres heste, måtte godt nok ha haft skyklapper på eller være meget dårligt seende....

At de ikke gjorde noget ved sagen dengang, bevirkede at vi var mange der mistede troen på dem.....

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Ærtebjerg Ridecenter
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 17:13

Hej igen...

Jeg fik lige øje på denne efterhånden meget "gamle" tråd, men den er nu meget god at tage lidt op igen, mest fordi man ikke kan advare nok imod mennesker som Arne og Joan (jeg skal nok lade være med at nævne efternavne), jeg håber inderligt at disse mennesker er blevet stoppet i at eje eller beskæftige sig med dyr, uanset hvor i verden de befinder sig.

M.h.t. Ærtebjerg Ridecenter skrev jeg for et par måneder siden en mail til Pernille Sams, som forståeligt nok, ikke havde lyst til at svare mig.

Det der undrer mig mest omkring stedet er at prisen stadig er 6.250.000,- (www.pernillesams.dk/ emne.php?caseid=115), til trods for "finanskrisen" og det faktum at stedet snart er så forfaldent, at som minimum stuehuset skal rives ned og staldene skal have en meget omfattende renovering, der er tilmed næsten ikke noget jord til denne ejendom. Prisen er i dag laaaanngt over den værdi de fleste mennesker ville give for sådan et efterhånden "faldefærdigt" sted.

En pris på omkring kr. 3.900.000,- ville nok være mere realistisk, når man tænker på hvor mange penge der skal postes i stedet inden det igen kan blive beboeligt for mennesker og dyr, men holdaop hvor vi hestefolk der bor i Slagelse og omegn dog snart ønsker at stedet bliver købt af nogle, søde og dygtige (og pengestærke) mennesker, som kan få dette sted tilbage til den stand det fortjener, man kan næsten "græde" over at sådan et tidligere så fantastisk sted bare står tomt og forfalder på andet år.

Men det der undrede mig mest, og som jeg skrev og spurgte Pernille Sams om, er at stedet slet ikke bliver annonceret til salg i hestebladene... f.eks. Ridehesten og lign, det virker lidt som om at ejerne slet ikke er interesserede i at sælge stedet. For hvordan pokker skal hestefolk så få øje på stedet ?? Det er jo kun os heromkring Slagelse der ved at det findes, og er til salg, og så lige dem der kikker på Pernille Sams hjemmeside, hvor Ærtebjerg Ridecenter, blegner i forhold til alle de smukke hesteejendomme der findes til salg her.

Rumle

Husk: at et hvilket som helst dyr man anskaffer sig er et kæmpe ansvar, et ansvar for et levende og uden os hjælpeløst væsen...

0
0
Svar på denne tråd

Savnet rideskole
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 17:58

Hej...jeg er også en af dem, som af og til kører ind på gårdspladsen på pågældende rideskole og vender, for at se om, der dog ikke er sket lidt, men ak alt forfalder bare. Savner min undervisning med de andre damer på aften-holdet om tirsdagen. Vi havde også vores hest opstaldet der, men kom væk i tide. Man håber jo stadig, at der er nogen, som vil købe stedet. Forige ejere er på Fyn på en rideskole der, man må jo ikke nævne navne. Datteren var på hestegalleriet med 3 heste, deraf 2, som tilhørte boet.

0
0
Svar på denne tråd

Salg af ejendomen
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 18:00

Jeg er sikke på at Pernille Sams meget gerne ville gøre mere for at sælge stedet. Jeg havde en del med Dansk Pantebrevsbørs at gøre i forbindelse med ringridningen i Løve i 2008, jeg vil sige det på den måde at de virker meget stive i det og er meget svære at snakke med. Der er sikkert en i firmaet som har et stort problem da ejendommen ikke skulle havde lånt så langt op.

Efter de tal som jeg har set ved tvangsauktionen er den pris som før skrevet, det som ejendommen har kostet Dansk Pantebrevsbørs pt. så alt under det beløb er tab.

Lars

0
0
Svar på denne tråd

ringridning
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 19:43

Hvorfor faldt det til jorden mht. ringridningen? Er det helt umuligt atleje??

0
0
Svar på denne tråd

Ridehuset
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 19:47

er jo aflåst for ikke at risikere hærværk eller lign, og da der vist nok fra Dansk Pantebrevbørs er ofret ny bund i ridehuset, lejes dette ikke ud, da det gerne skal stå pænt til evt køber....

Mener også at det vil give nogle problemer rent forsikringsmæssigt at leje det ud...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Udlejning
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 00:01

Da vi var inde i ridehuset i august var der ikke lavet bund i ridehuset. Banen var revet og så var der ikke lavet noget.

Der var mange omkostninger forbundet med at evt. leje det. Blandt andet en forsikring, og så var der div. betingelser som skulle opfyldes. Det var svært at blive helt kloge på ejer. Så forsigtige de er kan jeg ikke forstå at de har fået lånt så mange penge ud i ejendommen. Man bliver klog af skade.

Lejning kan derfor ikke anbefales, man bliver overrasket.

Lars

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 01:00

jeg har nu heller ikke været inde i selve ridehuset, men iflg ejendomsmælger fra Sorø der skriver længere oppe i tråden, så havde de ihvert tilfælde intentionerne om at lægge bund i ridehuset.

Måske de skulle tænke lidt på at renovere den gamle stand og hovedhuset hvis de vil gøre sig forhåbninger om at få det solgt til den pris.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Ærtebjerg...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 09:04

Jeg mener at Dansk Pantebrevsbørs ved tvangsauktionen havde et lån på kr. 3.000.000,- i ejendommen (og var dem med størst pant i stedet), hvilket jo ikke er unormalt ved den slags ejendomme, det der til gengæld var fuldstændigt unormalt i den pågældende situation er menneskene bagved... det "ApS" der fik lov til at købe ejendommen (Arne og Joan) som forinden var gået konkurs eller havde tvangsopløst adskillige virksomheder i de forgående år, endda det sidste lige omkring købet af Ærtebjerg, noget enhver kunne se blot ved at søge på Arnes navn forskellige steder, de havde også flere konkursboer bag sig, det er det der virkelig kan undre én ???? at den slags ikke bliver undersøgt til bunds inden man giver mennesker lov til at købe et eller andet (holdaop hvor kunne alle vi mennesker og dyrene på Ærtebjerg have været forskånet for mange ting hvis det var blevet gjort)...

Det er lidt det samme igen... som med Stein Bagger, når bare folk lader som om at de har helt styr på det hele, med rigtig store armbevægelser (det havde Arne bestemt), ja, så kan de låne penge til næsten alt, uden at banker, kreditforeninger eller andre investorer gider at sætte sig ind i de faktiske forhold, lidt uhyggeligt, ikk` ? Det er "Kejserens nye klæder igen"... og ja, de fleste af os der mødte Arne i første omgang "faldt" også for alle hans store armbevægelser, og det at han tilmed var meget syg, så hvis dem der skulle låne ham penge, var faldt for det samme kan man jo sagtens forstå at det lykkedes dem at få "købt" Ærtebjerg.

Så Lars har nok helt ret i at der er nogle der har "røde" ører et eller andet sted, men derfra og til at tro at man i dag kan få kr. 6.250.000,- for stedet, i den stand, er der meget langt...

Jeg mener at Dansk Pantebrevsbørs fik købt Ærtebjerg tilbage for ikke så meget over de kr. 3.000.000,-, Så vil jeg da mene at selv en mere realistisk pris på stedet da ville være bedre end ingenting, det koster jo stadig penge at eje stedet, selvom det står tomt...

Rumle

Husk: at et hvilket som helst dyr man anskaffer sig er et kæmpe ansvar, et ansvar for et levende og uden os hjælpeløst væsen...

0
0
Svar på denne tråd

ja det er
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 09:46

syndt, næsved ridecenter er jo også i kæmpe forfald, priserne for dem begge er at for høje, når man tænker på hvor mang peng og tid der skal ligges i dem for at få den "kørerklar"

Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd

Ærtebjerg...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 12:00

Ja, det er rigtig ærgerligt for sådanne ellers dejlige ridesteder, at ejerne af disse steder tror at alle hestefolk har r.... fuld af penge, og at de sagtens kan "score" overpriser for et eller andet sted, så snart der findes et par hestebokse, et lille stykke jord, og måske endda et ridehus... Mon ikke de snart finder ud af at virkeligheden er en helt anden...

Rumle

0
0
Svar på denne tråd

pris på ejendom
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 15:48

Det er rigtigt at Dansk Panteprevsbørs gav næsten 3 mil. for ejendommen på tvangsaution men oven i det beløb havde de selv pant i ejendommen. I skal huske det var ikke Dansk Pantebrevsbørs som indgav tvangsauktion men det var RD som havde lidt over 1 mil. tilgode som ikke havde fået deres penge. Der ud over var der andre som ikke fik en krone af deres penge.

"Til rumle" hvis du selv har hus eller ejendom ved du hvor meget det koster at bo i det, så hvis nu der er en som har købt en ejendom til 3 mil. skal bygge stal og ridehus mm. så er der hurtigt et lån på 4,5 mil. + driftomkostninger. Det vil sige at der skal betales mindst 35000 kr. til banken hver mrd. så du kan roligt regne med der skal bruges mange penge. Husk Der kan ikke bruges sorte penge i sådan et system så der skal betales moms og skat. Så overpriser det ved jeg ikke hvad jeg skal sige til, jeg vil gerne have bare 100 kr. pr. time før skat for det jeg laver men det er ikke ret tit at det går sådan.

Folk som vil lave mange penge ville aldrig starten en rideskole eller hestepension for det er der ingen som der bliver rige af. Vi selv havde 3 fuldtidsjob til 2 personer inde vi lagde Hestepensionen om til det den er nu.

Hilsen Lars

0
0
Svar på denne tråd

Ærtebjerg
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 17:30

Nu er prisen da rykket ned til 5,5.

Men stadig urealistisk.

Synd og skam, når man hører hvor mange der har været glade for stedet.

Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto

God børnehave søges til hoppeføl på sjælland.

0
0
Svar på denne tråd

1245625
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 17:26

Noget nyt om stedet??

Stine

Rep af dækner og andet udføres.

Sponsoreret af Noas ark i Vordingborg

www.noas-shop.dk

Ledige bokse i lille hyggelig stald på vestsjælland..

0
0
Svar på denne tråd

vi ringede for
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 17:30

et par månder siden med et tilbud, der fik vi at vide at stedet næsten var handlet, men det ser ikke ud til det gik i orden.

Stop de lange dyrtranspoter.

http://www.handlewithcare.tv/dk

Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd

stedet står
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 19:45

stadig tomt og det forfalder mere og mere.

Ukrudtet står i knæhøjde, hegnene om foldene er istykker, ruder i den ene staldbygning er smadret og jeg tør slet ikke tænke på, hvordan stuehuset ser ud indvendigt efter de sidste dages regn, for mange teglsten mangler.

Ville virkelig ønske at der snart skete noget med stedet, for det kunne virkelig være hyggeligt med lidt liv derovre....

Pernille

Team CoDa ox - Endurance

0
0
Svar på denne tråd

Ak ja..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2009 12:23

Vi kiggede seriøst på det, da Elisabeth rejste til Jylland. Allerede dengang så økonomien umulig ud som ny ejer.

Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan det skulle lade sig gøre, at få det til at køre rundt med den udbudspris og med alt det der skal gøres.

Inden af staldende lever op til nuværende krav, for slet ikke at tale om den manglende jord.

Julie
Undervisning, ridning, tilridning tilbydes - også heste med problemer.

20 82 08 18

Så blev jeg den nye ejer af Lilla Gubban :D

0
0
Svar på denne tråd

Solgt....
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 17:25

Vil lige glæde alle jer andre. Har hørt at ærtebjerg er solgt. Og der skal efter sigende bla. drives privat hestepension. Dejligt at der endelig sker noget.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 17:49

Ja har også hørt det. Glæder mig at der er nogen der tør gå i krig med det projekt...

Stine

Rep af dækner, grimer, underlag og andet udføres..

Halerposer sælges..

Sponsoreret af Noas ark i Vordingborg

www.noas-shop.dk

Ledige bokse i lille hyggelig stald på vestsjælland..

0
0
Svar på denne tråd

Er det samme sted?
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 13:52

Er det samme sted som jeg tænker på er der vidst ved at komme noget fornuft på stedet?

*** Nanna ***

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider