Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

RIDEMÆRKE GRAD 5
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 21:10

Hej alle..

Er der nogle der ved hvor man for tiden kan tage ridemærke grad 5?

Det skal være her på sjælland...

Mange hilser Lotte (:

In my <3 ALTID

- Andante,Linus & Safran<3

www.tagegaard.dk - www.mademosegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ridemærke
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 21:39

Ja, det spørgsmål har jeg også haft længe :-)

Så hvis nogen ved det, så skriv lige ;-) For mit vedkommende helst nær Næstved...

Mvh Maria

Kvinden blev skabt uden humoristisk sans,

så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham...

Mor til Denniz på 2 år og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

Muligvis på Mattsson
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 22:11

Jeg ved de afholder alle grader af ridemærker på Mattsson. Hvis holdene ikke er fyldt af deres egne ryttere, kan man godt komme udefra.

Jeg ved ikke hvornår de næste gang holder ridemærke 5, men I kan da prøve at kontakte dem www.mattsson.dk

Vh Maria

0
0
Svar på denne tråd

ridemærke
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 09:11
Vi afholder i Kalundborg... og alle er velkomne så længe der er ledige pladser... det er 19 og 20 juni...

Maria med colored cob Samson & welsh cob Enricca

Rideklub Vestsjælland (RKVS) & Kildegaards Ridecenter

Vensskabsstævne d. 30. juni og 1. juli 2007 i D4 - 4400 Klb.

se mere på www.kildegaardsridecenter.dk

0
0
Svar på denne tråd

De steder i omtaler
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 09:38

afholder de også 3-4-5 grad eksamen?

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

MarikaP (Samson)
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 12:03

Kan man låne hest på stedet eller skal man have egen med?

Gerne sådan en rimelig stabil og flink hest der kan tage mig med over alle springene uden at tabe mig

Eller kan man på Mattsson?

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 12:18

nogen der kender et sted i jylland hvor de holder 5.grad?

0
0
Svar på denne tråd

ridemærkeprøver
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 06:36

Vi kører alle mærker juni måned ud fra selvstudium. Men man kan ikke nå at tage alle mærker hvis man ikke har nogen. Man kan tage 1 eller 2 mærker mere end det man har i forvejen. Der er absolut sidste tilmelding til mig i løbet af i dag med mindre man vil betale ekstra gebyret til DRF for eftertilmelding der koster 200 oveni prisen for ridemærkeprøverne.

Gry (Cassio) Hvilke mærker mangler du? Jeg har lånt Samson ud før til 1 og 2 og det går fint men til grad 3 og derover er han for svær at ride. Men mon han er sværere at ride end Cassio? Jeg havde 2 dygtige voksen ryttere til mærke 3 og de opgav at ride ham men de var heller ikke vant til at ride tinkere...

0
0
Svar på denne tråd

Maria...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 07:58

Jeg mangler 5. grad, så det lyder ikke lige som Samson jeg skal låne

Om han er sværere end Cassio kan jeg ikke sige. Cassio er jeg jo først ved at starte lidt op igen (og vi har skridtet vores første tur sammen med andre (næsten) uden at panikke og spænde op! Hurra!!).

Det jeg havde tænkt mig var en gammel rolig stabil rideskolehest der kunne få selv en tåbe som mig gennem springningen (jeg har ikke sprunget i flere år -og det er vel 10-12 år siden jeg har fået undervisning i det)

Det kan være jeg bare skal prøve at kontakte Mattsson... Det er også tættere på og går det helt galt kender jeg et par søde jagtheste der ikke står langt derfra som jeg måske kunne låne.

0
0
Svar på denne tråd

ridemærker
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 12:54

MarikaP: Er det en regel I har ude ved Jer at man kun må tage 1-2 grader pr prøve?

I reglementet er der ingen krav om at man ikke (hvis man har lyst) må tage alle 5 på een gang, de skal dog fortsat tages i rækkefølge, så dumper man i fx grad 3 får man ikke 4+5.

mvh

Vipse

ridemærkedommer

PS ang. ridemærker i Jylland, så ring til den nærmeste dommer eller kig på distriktets og klubbernes hjemmesider, man er rigtig gode til at skrive at de afholder ridemærker d. xx/xx

Miniaturehingst kåret i DMHF tilbyder bedækning.

0
0
Svar på denne tråd

MarikaP..
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 13:23
Er lidt nysgerig . . men hvad dag afholder i ridemærke af 5. grad??? måske skulle man tage det sidste mens chancen er der ...

- DET ER SJOVT AT TAGE FJORDHESTE SERIØST -
0
0
Svar på denne tråd

Jylland
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 13:59
Dem der søger mærker i jylland - min mor skal ud og dømme et par stykker her indenfor et par uger. Jeg kan ikke lige huske hvor det er henne, men hvir I sender en PB skal jeg med glæde sende hendes nummer...
0
0
Svar på denne tråd

"regler"
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 15:44

Vipse: Nej det er ingen regel men en max begrænsning sat af mig. Jeg har MANGE til ridemærkeprøve i juni måned og der er også dem fra de forrige måneder. Jeg har kalkuleret med 5 dage i juni til ridemærkeprøver og at ALLE når igennem- også dem der dumper- inden den 1. juli. Alle "mine" skal igennem og derudover vil jeg hjertens gerne fylde så mange på ekstra som det er muligt. Men det må ikke gå ud over dem af "mine" som allerede har en forventning om at de når ridemærke 5 inden 1. juli.

Begrænsningen på max 2 mærker er derfor sat på denne måde- og et eller andet sted synes jeg det er mest ærgeligt for dem der mangler 4 og 5 for det er vist ret svært at finde en bane på Sjælland. Jeg ved de opgav nede omkring Falster på trods af at de havde to baner til rådighed... Det kan Carina Lyons eller Helena Flinthøj måske uddybe for jeg ved ikke lige hvad der gik galt... De stod som primus motor dernede... Den eneste ridemærkedommer vi har i D4 skal træne til DM i dressur (handicap) og derfor har jeg booket hende alle dage hvor hun kunne. Der er ganske enkelt ikke flere dage og som jeg tidligere har nævnt for dig så kan jeg ikke "overtale" andre dommere til at køre så langt... Desuden dømmer vores D4 dommer kun i 3 timer så det begrænser også deltagerantal.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider