|
|
| Svar fra TV2 zulu |
|
|
Har nogle af jer andre skrevet til tv2 zulu ang. deres sponsorat af rodeoet ? hvilket svar fik i tilbage ? Jeg fik idag svar fra dem.. et i mine øjne nedgørende halvfrækt svar om at der jo havde været nogle misforståelser i pressen som havde snakket om dyremishandling, men det var jo ikke synd for hestene for det sagde Jan Ladewig og Karsten Østergaard det ikke var, og så nogle citater fra de 2 herre.. Ja nu er jeg altså ikke 12 år og jeg bygger ikke min modstand mod rodeo alene på artikler div. aviser og blade, men min viden om heste kombineret med alle de oplysninger jeg har kunnet finde om emnet på nettet og i pressen.. og at fx de fleste dyrelæger er imod.. her hjemme bliver zulu slettet fra tv'et hvis sponsoratet fortsætter.. hvilket jeg også pænt gjorde opmærksom på i mit svar tilbage.. Synes de havde udtalt at hvis nok var imod ville de trække sponsoratet, men hvorfor så give nedgørende svar ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Har vist fået det samme svar som dig. Virkede som et standartsvar - synes nemlig ikke de kom ind på noget som helst af det jeg skrev.
Sandra & Tímon JHN´s islænderrytter 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Jeg har også lige fået et svar - det er nok en standardt mail de sender ud, for min var også om misforståelser og sadan. Jeg har så lige brugt tid på at skrive mine motiver for at mene det er dyremishandling - gad vide om der faktisk er nogen der reelt læser de mails de får ang. rodeoet. Hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Signe |
| Forfatter:  |
Hjaldet Charlotte |
| Dato:  |
30-04-2007 14:18 |
|
Bare bliv ved med at stille dem spørgsmål, for det svar du har fået lyder som det første standard svar jeg også modtog. Men bliv ved, stil spørgsmålstegn ved "eksperten´s" udtalelser, sat overfor den danske dyrlægeforenings pressemeddelelse osv.. Alt der du kan komme i tanke om at spørge om, skal du bare tage fat i... Klø bare på.. de må blive trætte af os på et tidspunkt..  mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det næste svar |
|
|
jeg fik var at de skam tog alle henvendelser meget alvorligt og ville se nærmere på sagen  men ja det første lyder meget som et standart svar lavet for at få folk til at opgive..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det næste |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 14:58 |
|
lyder præcis som andet svar jeg fik, bliv ved lidt endnu, de er først efter 4gang begyndt at svare på det jeg spørger om.. Men kanon du blev ved...  Mh Charlotte Ps se vores anden tråd der skriver mange om nogenlunde det samme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den hedder |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 15:00 |
|
kavaleriet kom mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
Tine (Ib) |
30-04-2007 15:07 |
|
... også standardsvar her
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Tv2 Zulu dropper sponsorat af rodeo, hvis nok ZULU seere er imod Skriv til Zulu her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fik følgende svar: |
10vildeheste |
30-04-2007 15:31 |
|
Jeg fik følgende svar: Hej Tak for din mail. Vi tager selvfølgelig alle henvendelser seriøst og tager løbende vores sponsorat op til revurdering i takt med de henvendelser vi får og den udvikling der sker. Vi er åbne for nye oplysninger om Rodeo og de officielle udmeldinger der har været og til stadighed er og ledelsen vil naturligvis få alt materiale i hænde, så de har mulighed for at træffe en beslutning på det bedst mulige grundlag.
Med venlig hilsen TV 2 Zulu Det virker som et standardsvar - men med alle de henvendelser har de vel dårligt tid til andet - men håber da de snart bliver kloge nok til at trække deres sponsorat tilbage ligesom Hilton gjorde det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 15:33 |
|
Præcis det samme svar jeg fik på min mail nummer 2, men bliv bare ved, det er stadig standardsvar!!! Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Me too! |
Kristina König |
30-04-2007 15:51 |
|
Jeg blev über-pissed, da jeg fik standard skrivning nr. 1. At jeg så kan se, at også mail nr. 2 er en standardskrivelse - dét pisser mig super meget af. Jeg har rigtig meget lyst til at boykotte Zulu. Som jeg skrev i min mail til dem, så vil jeg 1000 gange hellere have en verden uden dyremishandling end TV-programmer. Og hvis de støtter rodeo i parken, så ser jeg ikke længere Zulu. Kristina
2 lækre DV'er (4 års vallak/5 års hoppe) til salg eller udlån. Se min præsentation her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 16:00 |
|
i mine øjne arrogance så hatten passer.. At de tillader sig at stikke en et standardsvar. ikke bare en men op til flere gange. Jeg er også så godt gammeldags RASENDE over deres nedladende måde at være på!!!  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe... |
Merri |
30-04-2007 16:12 |
|
Nu er tv2 Zulu ikke en del af min tv-pakke, men jeg vil da alligevel skrive dem et lille brev og fortælle, at det bliver det heller aldrig når de fortsat støtter rodeo/dyremishandling. Jeg gider ikke bekymre mig om svar, standartskrivelse eller ej, men jeg har så gjort mit til, at de har fået endnu en klagehenvendelse, som de selv skriver har indflydelse på deres lyst til at opretholde sponsoratet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også her... |
|
|
Jeg har også lige fået standardsvar nr.et, hvor de forsvarer sig med misforståelser og at eksperten Ladewig ikke mener, det er mishandling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu er svar |
|
|
Sådan et svar fik jeg ikke. Dog stadig et standardsvar; Kære X og X X. Tak for din henvendelse - og din kritik, som jeg har videresendt til de relevante medarbejdere. TV 2 Zulu overvejer fortsat, hvordan man kan og vil anvende denne begivenhed i forbindelse med kanalen, men intet er afgjort endnu. Med venlig hilsen Nana Sofie Due Jensen TV 2|Kommunikation
Endnu en FjordFan. .
Ejer af guldklumpen Sylvia.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| P*s glemte at slette |
|
|
Hov, jeg glemte at slette afsenders navn. Håber der bliver båret over med det.
Endnu en FjordFan. .
Ejer af guldklumpen Sylvia.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 16:53 |
|
Det er jo også nemt, hvis man lader sig nøjes med det, og hvis ikke vi kunne læse andres svar, ville vi jo have svært ved at vide, at det ikke er standardsvar, meeen så nemme er vi jo heller ikke lige..  Så de skal frem med noget bedre, før jeg giver op. mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God tråd ... |
Lisbeth Sejberg |
30-04-2007 17:40 |
|
... sidder og spekulerer på, hvordan jeg skal formulere min mail til dem, så de bliver nødt til at formulere svaret på en ny måde. Mvh. Lisbeth
www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under?? Det har over 13600 allerede gjort. Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehehe |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 17:49 |
|
Jeg har lige sendt dem endnu en mail.. og lykønskede dem med deres nye bestyrelsesmedlem... Altså efter jeg havde klaget og lagt flere fakta på bordet. Og jeg meddelte dem også at jeg hellere ville undvære svar, end at have endnu et af deres arrogante standardsvar. Er godt nok gal!!! mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved i hvad tøser |
|
|
i kan godt glemme alt om TV 2 og deres underkanaler for Hr Østergård blev idag valgt ind i TV 2´s bestyrelse og lur mig om de pisser i deres egen baghave ved at boycutte Rodeoet?? i think not.. Så den kamp var på forhånd tabt desværre for jeg tror de havde Østergård i tankerne længe før i gik i krig desværre.. Glem TV2 det er en håbløs kamp og brug krafterne på andre som godt kan stå alene og tage et ansvar...
Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.
"Proff. Multitasker = Mor fuldtid "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige præcis det faktum ... |
Lisbeth Sejberg |
30-04-2007 17:53 |
|
... at Flemming Østergård har fået plads i den bestyrelse, gør det da endnu mere vigtigt at tæppebombe dem med mails  Mvh. Lisbeth
www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under?? Det har over 13600 allerede gjort. Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mener ikke |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 18:00 |
|
at nogen kamp er tabt på forhånd, for i min verden lugter det langt væk. Om så jeg skal til at skrive til medieordførerne i folketinget, og stille dem spørgsmål, udfra at det er sammenfaldende at han netop nu bliver valgt ind i TV2´s bestyrelse, som sponserer hans søns rodeoshow der er så meget kritik omkring, som skal foregå i PARKEN, hvor fl.Østergård er eneherskende... ja så gør jeg det. For den slags r.vslikkeri er langt fra iorden. Og TV2 er nu engang delvist betalt med mine, dine og andre seeres penge, så vi har da alt den ret i verden til at undre os. Jeg giver ikke om, nul, det ligger ikke til min natur..  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Lisbeth |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 18:24 |
|
Som om det skulle forhindre at han får fordele ved at sidde i bestyrelsen, at han går udenfor døren.. Det er da den værste omgang ævl, jeg længe har læst, kommer næsten på højde med Jan Ladewigs underlige søforklaringer. Hvis Hr Østergård var så professionel, som han der forsøger at give udtryk for, så havde han takket nej tak til den bestyrelsesplads. Og seriøst, vil en bestyrelse nok altid tage mere hensyn til en af deres egne, end til en udenfor, om så det gælder fodbold eller andre særinteresser Østergård har. fatter faktisk slet ikke at det kan være lovligt. mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men i må sgu |
|
|
da give mig ret i at det blir en kold dag i helvede før TV2 forræder en af deres "egne" som Østergård er nu ved at Boycutte hans arrangement???
Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.
"Proff. Multitasker = Mor fuldtid "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja så siger vi det Tanja ... |
Lisbeth Sejberg |
30-04-2007 21:11 |
|
...  Jeg har nu skrevet følgende til TV2 Zulu: Efter nyheden om at Flemming Østergaard indtræder i TV2´s bestyrelse, virker TV2 Zulu´s engagement i Copenhagen Rodeo endnu mere suspekt. Efter Den Danske Dyrlægeforenings udtalelser virker det ganske enkelt komplet uforståeligt, at i vil støtte Copenhagen Rodeo i Parken. Hvad er det, der gør at almindelige mennesker med adgang til internettet, kan få så meget mere indsigt i amerikansk rodeo, end både Karsten Østergaard og den såkaldte ekspert Jan Ladewig åbenbart kan?? Jeg ser ikke andre grunde end udsigten til at tjene penge og det på så vammelt et grundlag som organiseret dyremishandling. Jeg køber ikke historierne om, at dyrene synes, det er sjovt, eller at de har et nemt arbejdsliv. Kan kun til slut tilføje at FØJ for pokker hvor den amerikanske rodeoindustri stinker af pengebegær og prestige på dyrenes bekostning. Med undrende hilsen Dette var mine ord til TV2 Zulu, er spændt på svaret. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gætter |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 21:14 |
|
på at du får endnu et standard svar.. Men så håber jeg du bliver ved med at skrive..  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg er stædig ... |
Lisbeth Sejberg |
30-04-2007 21:20 |
|
... kan jeg forsikre dig om  Får jeg et standardsvar, der ligner det, andre har skrevet her i tråden, så bliver de gjort opmærksomme på det. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 21:39 |
|
Det er kanon.. de skal ikke tro vi er så nemme at slippe af med..hehe  mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej stopper |
|
|
sku ikke.. på et eller andet tidspunkt må de jo læse hvad man skriver og så komme med et svar..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Præcis |
Hjaldet Charlotte |
01-05-2007 09:14 |
|
Signe.. det er den rette kamp ånd.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tænk det har jeg |
|
|
slet ikke skænket en tanke: Er karsten Østergård, Don Ø´s søn?? Hm... meget interessant!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har sendt følgende: |
beritH |
01-05-2007 10:04 |
|
Jeg har sendt følgende til TV2 Zulu: Kære TV2 Zulu, Som mange andre undrer det mig voldsomt, at man på en delvis offentligt financieret TV-kanal kan sponsorere organiseret overtrædelse af dyreværnslovgivningen som det rodeo, der afholdes i Parken i slutningen af juni. Jeg er selvfølgelig bekendt med at man hos TV2 Zulu lænser sig op ad dels Karsten Østergaards udsagn om, at der ikke er tale om overgreb på dyrene, og dels Professor Jan Ladewigs ord for samme. Ladewig har dog garderet sig og udtalt at der ikke NØDVENDIGVIS forekommer overgreb. Jeg kan dog ikke lade være med at stille spørgsmålstegn ved d'herrers baggrund for at kunne udtale sig så skråsikkert, og det burde TV2 Zulu også gøre. Karsten Østergaard har jo uden diskussion en vis økonomisk interesse i at få showet til at løbe af stabelen, og det KUNNE man godt tolke derhen, at han måske ikke er helt objektiv i sine bedømmelser. Og man kan også, uden at nedvurdere manden, spørge sig selv, om han ved nok om dyreadfærd til, at denne udtalelse fra ham bør tages for gode varer. Han erkender jo selv, at han har måttet læne sig op ad eksperternes vurdering. EksperterNE er så en overdrivelse, for Karsten Østergaard har udelukkende rådført sig med Professor Jan Ladewig, som på ingen måde er hesteekspert, til trods for at han er ansat som professor ved en dansk uddannelsesinstitution. Men hestene er ikke det, han har brugt mest tid på i sin karriere. Det er derimod kvæg, svin og slagtekyllinger, hvilket bl.a. fremgår af denne side www.life.ku.dk/Service/Telefonbog/ Personvisning.aspx?personid=889. Til gengæld er Marianne Dahl Jensen fra Den Danske Dyrlægeforening decideret hestedyrlæge, og hos hende herskede der ingen tvivl, hvilket også fremgår af den udtalelse Dyrlægeforeningen er kommet med på baggrund af Marianne Dahl Jensens observationer. Dyrlægeforeningens udtalelse ses her http://www.ddd.dk/ under pressemeddelelser. Marianne Dahl Jensen er jo langt fra den eneste hestedyrlæge, der har udtalt sig om det dyreværnsmæssigt uforsvarlige i et sådant show. Her er f.eks. en udtalelse fra Dyrlæge Lene Kattrup www.heste-nettet.dk/nyheder/2588/. Men det er ikke kun almindelige dyrlæger, der har udtalt sig omkring showet. Også udenlandske adfærdsforskere som Professor David Mills fra Lincoln University (www.lincoln.ac.uk/dbs/staff/479.asp) har ikke noget positivt at sige om rodeo. Og han har rent faktisk beskæftiget sig med heste i sin forskning. Hertil kommer at rodeo siden 1900 tallet har været forbudt i England af dyreværnsmæssige årsager. Ligeledes er rodeo så vidt vides ikke tilladt i Norge. Ønsker man virkelig hos TV2 Zulu, at medvirke til at vi i Danmark kommer til at fremstå som et dyreværnsmæssigt u-land? Og er TV2 Zulus ledelse bekendt med at tyske Dieter Brandt, som skal levere det famøse show, sidste år fik frataget sin licens som følge af vanrøgt. Det skulle glæde mig om TV2 Zulu indsamle et bredere bedømmelsesgrundlag end folk med økonomiske intereser i foretagenet, og derefter tage deres ansvar som delvis skattefinancieret organ alvorligt og ikke længere støtte organiseret overtrædelse af den danske lovgivning. Der må trods alt være grænser for, hvordan man skal skaffe sig seertal. Jeg skal venligst bede om en tilbagemelding på denne henvendelse, men jeg vil gerne frabede mig et standardsvar, der ikke har taget højde for det konkrete indhold i denne mail. Med venlig hilsen... Så må vi jo se, om jeg kan få et konkret svar. BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rodet... |
beritH |
01-05-2007 10:04 |
|
Jeg ved godt at ovenstående er meget rodet, men der VAR altså linieskift i det oprindelige. Håber I forstår meningen alligevel. BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BeritH.. |
Hjaldet Charlotte |
01-05-2007 10:13 |
|
Det er godt skrevet.  Jeg er da også spændt på svaret!!  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FØ...ØV |
|
|
Han forventer, at TV2 behandler FCK som hidtil, "ellers får de nogen på tæven" ...jamen...lyder han da ikke "charmerende" og lidt "drenget" og "frisk-fyr-agtig" ...nu brækker jeg mig  ...mon også "han" går udenfor døren når der stemmes om "RODEO" ;-( ...jeg tror det ikke...fars lille dreng ska' da ha' lov til at lege.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Don Øv... |
JulieTaylor |
01-05-2007 13:26 |
|
Er I helt sikre på at Karsten Ø er Don Øs søn? Jeg har modtaget samme oplysning, men fra deltagerne på tysklandsturen forlyder det, at KØ er for gammel til at være Don Øs søn. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tv2 zulu |
Rikke-Jasmin |
01-05-2007 13:45 |
|
Jeg har os lige sendt dem en mail og venter spændt på svar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
Mette J |
01-05-2007 14:01 |
|
..sendt mails - men hører ikke noget fra dem  Gad vide om de bare ender i et spam filter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie... |
Vassen |
01-05-2007 14:11 |
|
Det er ganske vist at KØ er Don Øs søn... desværre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie.. |
Hjaldet Charlotte |
01-05-2007 14:12 |
|
Jeg vil bare lige høre om du har modtaget min pb...?  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Familieskab |
beritH |
01-05-2007 14:15 |
|
Ups - fik lavet svaret i den anden tråd, det var ikke meningen, men here goes:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt brev |
katrunte |
01-05-2007 14:51 |
|
Berit Det er supergodt skrevet. mvh. katrunte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enten gør de sig umage ... |
Lisbeth Sejberg |
01-05-2007 17:54 |
|
... eller også er de overbebyrdede med mails ... jeg har ikke fået svar i dag på den mail, jeg sendte i aftes. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
Hjaldet Charlotte |
01-05-2007 18:16 |
|
Der kan godt gå en dag eller tre, de skal jo også lige finde ud af hvilket standardsvar de skal sende til dig..  BeritH, det er sandt, de er ikke far og søn, det har jeg også lige fået bekræftet pr mail.. Men det gør det ikke mindre suspekt med den bestyrelsesplads, men på andre områder. Den må vi kaste os over en anden gang..  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så har jeg |
|
|
fået svar på min hendvendelse: Kære Yessika Tak for din henvendelse - og din kritik, som jeg har videresendt til de relevante medarbejdere.
TV 2 Zulu overvejer fortsat, hvordan man kan og vil anvende denne begivenhed i forbindelse med kanalen, men intet er afgjort endnu. Jeg kan dog oplyse dig, at professor i dyrevelfærd, Jan Ladewig, i fredags udtalte følgende i BT: "Jeg kan stå inde for alle de discipliner, der vil være i Copenhagen Rodeo".
Med venlig hilsen TV 2|Kommunikation Jeg svarer med en henvisning til nyheden om DDD's udtalelse.
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt! ♥ Lærehestene vil altid ha' en plads i hjertet hos mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yess2000 |
Hjaldet Charlotte |
02-05-2007 15:32 |
|
Ja, bare klø på, for på et tidspunkt må de da løbe tør for standard svar..  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
|
|
Ja, det regner jeg med - her er mit svar: Hej igen Jeg er bekendt med Jan Ladewigs udtalelse, men sætter min lid til at Den Danske Dyrlægeforening også har noget at skulle sige. De har udtalt: "De primære problemer er brugen af sporer og lyskerem, der fremkalder udtalt flugt- og angstadfærd hos hesten. Selv om sporerne ikke er skarpe, påfører de hesten ukontrollerede hårde slag på hals og skulder og dermed udsættes hesten for smerte. Der opstår tilfælde, hvor hesten bukker så voldsomt, at den falder eller rammer ind i væggen på arenaen, og det er stærkt kritisabelt, fordi det udsætter hesten for smerte og væsentlig ulempe", siger Marianne Dahl Jensen. Jeg sætter min lid til at i på TV2 og TV2/Zulu vil bruge jeres sunde fornuft og boycutte dette arrangement! Yessika Buchhave
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt! ♥ Lærehestene vil altid ha' en plads i hjertet hos mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og jeg venter stadig ... |
Lisbeth Sejberg |
02-05-2007 15:41 |
|
... på svar  Hvor lang tid kan det lige tage at skrive:"OK vi bøjer os og trækker os fra det arrangement"  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haha - lisbeth |
|
|
LAAA...AAANG tid kan du nok se Det tog dem tre døgn at svare på mit, der også ligner sådan et standard svar !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
sjovt nok heller ikke fået svar på min seneste henvendelse.. de 2 første svar kom ellers ret hurtigt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
På et eller andet tidspunkt må de da også gå tør for de auto-svar muligheder og standard udtalelser i forskellige former de kan sende jer  Ellers må i bare lave et rodoe-email bombadement ;P Så skal de nok vågne op
Det væstenligste er usynligt for øjet - kun med hjertet kan man rigtigt se. - Den lille Prins - Horsemanshipkursus i Østjylland søges, gerne ved Jasmin Scrase eller lign.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Mit andet svar frem dem lader også vente på sig. Mon de har opgivet - jeg har skrevet at jeg ikke kan overtales til at skifte mening. Hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har sendt |
beritH |
03-05-2007 10:16 |
|
følgende til KØ. Det ser meget rodet ud, af en eller anden grund bliver tingene voldsomt rodede, når man copy/paster til HN, men jeg håber I forstår meningen. Teksten med rødt er fra Copenhagen Rodeos egen hjemmeside. BeritH Kære Karsten Østergaard Det er med nogen undren, jeg læser følgende udtalelse fra Dem på hjemmesiden "copehagenrodeo.dk":
Jeg synes, det er yderst beklageligt, at Copenhagen Rodeo bliver behandlet så usagligt, og at det begrundelsesløst bliver nedsablet, fordi en lille gruppe mennesker ikke bifalder ideen. Vi har spurgt eksperter til råds - i Danmark er eksperterne på dette område altså Dyreværnsrådet ikke Dyrlægeforeningen eller Dansk Rideforbund. Eksperter som ydermere bliver bakket op af Justitsministeriet. Det er svært at se, hvem man ellers skal rådføre sig med. Alt er lovligt og rodeoet foregår under ordnede forhold, hvor der er dyrlæger tilstede. Vi har ingen intentioner om at skade hverken dyr eller mennesker med showet i Parken. Men vi synes, at et ægte amerikansk rodeo i Parken vil være en fantastisk oplevelse. Det er der helDemvis tusinder af andre, der også mener," siger arrangør Karsten Østergaard, Copenhagen Rodeo.
Hvilke eksperter (i flertal) er det, der er spurgt til råds? Er det i virkeligheden ikke kun Jan Ladewig, der er konsulteret? Og hvad er det helt konkret i Jan Ladewigs karriere, der gør ham til den eneste egnede kandidat til at udtale sig. Læser man i Jan Ladewigs docier ved den uddannelsesinstitution, hvor han er ansat, så er det jo ikke ligefrem heste, han har brugt den største del af sin karriere på. Og for at være helt nøgtern, så ER der altså forskel på adfærden hos slagtekyllinger og heste. Det er meget muligt, at De ikke finder Dyrlægeforeningens udtalelser lige så relevante, men den dyrlæge der udtalte sig på baggrund af studieturen til Tyskland beskæftiger sig jo, i modsætning til Jan Ladewig, udelukkende med heste. Hvilken baggrund har De, der gør Dem i stand til at vurdere denne dyrlæges udtalelser som usaglige og fejlagtige? De udtaler også at arrangørerne ikke ønsker at skade hverken mennesker eller dyr. Men kære Karsten Østergaard, hvis De havde bare den mindste idé om den naturlige adfærd hos hestene, så ville De vide, at de allerede ER kommet til skade. Måske ikke fysisk endnu, men det maniske bukkeri, der forekommer ved et rodeo er i direkte modstrid med hestens natur og forekommer kun hos et frustreret og dermed mentalt skadet dyr. Det ved faktisk enhver, der har beskæftiget sig bare en lille smule med hesteadfærd. Set i lyset af ovenstående, så vil jeg da gerne vide, i tekniske detaljer hvordan nedennævnte dyr er trænet. For jeg har ikke fantasi til at forestille mig, hvordan man kan træne en hest til at bukke så intenst uden at påføre den voldsomt ubehag. Men jeg er altid villig til at lære mere, og kan De fortælle mig om en metode, hvor dyret ikke lider mental eller fysisk overlast, så skal jeg være den første til at reklamere for Copenhagen Rodeo.
Copenhagen Rodeo overholder samtlige regler inden for dansk dyrevelfærd. Man kan sammenligne rodeo med springridning i forhold til det stressniveau dyrene udsættes for. De dyr, der deltager i rodeo, bukker fordi det er naturligt for dem. De bukker ikke, fordi de får stød, men fordi de er trænet til at bukke på samme måde som dyr fx trænes til at springe i springridning.
Og så til følgende påstande, kommentarer følger nedenfor:
1. Bag Copenhagen Rodeo står arrangør Karsten Østergaard og Kingdom Kompany. 2. Pressen har nævnt, at den amerikanske rodeo-proDecer Cotton Rosser står bag Copenhagen Rodeo. Det er ikke korrekt. Cotton Rossers mangeårige ekspertise med at proDecere rodeo benyttes ved Copenhagen Rodeo således, at Cotton Rosser er med til at koordinere rodeoet i Parken. 3. At dyr, der muligvis har været udsat for stød i forbindelse med rodeoer, intet har med Copenhagen Rodeo at gøre overhovedet. Dyrene, der deltager i Copenhagen Rodeo, bliver ikke trænet med stød for at få dem til at bukke. Dyrene trænes efter alle regler i forhold til Dansk Dyreværnslov og træningsmetoderne er ikke hårdere end dem, der anvendes til at træne heste til springridning og galop med. 4. I pressen fremgår det, at Dansk Rideforbund opfordrer til boykot af Copenhagen Rodeo. Det er ikke korrekt. 5. Ligeledes fremgår det af pressen, at Dyrlægeforeningen boykotter Copenhagen Rodeo. Dette er heller ikke korrekt. Foreningen udtaler, at i fald dyrene, der deltager, er trænet i strid med dyreværnsreglerne, opfordrer de til boykot. Det er klart. Men det bliver de ikke. 6. Pressen skriver, at dyreværnsforeninger har undersøgt en del show og fundet åbne sår på dyrene. Der er endda eksempler på, at dyret er omkommet efter et show. Nøjagtig samme eksempler kan man finde efter springridning, trav, galop, military m.v. Raten for tilskadekomne dyr ved rodeo er ekstremt lav - faktisk mindre end tre hundrededele af en procent (0,00029). Tallet er baseret på en nylig undersøgelse; baseret på 85.638 dyr i 67 rodeoer og 25 skader.
1. Det er vel næppe Deres egne heste, så selvom De står som arrangør, må der jo nødvendigvis være nogle samarbejdspartnere. Så at De er ene mand om det, holder jo ikke helt stik vel? 2. Om det er Cotton Rosser der direkte står bag rodeoet er vel irrelevant ud fra den betragtning at det er hans "ekspertise" der trækkes på. Det der er interessant i denne sammenhæng er, at en mand som ham overhovedet er involveret i arrangementet. Det er jo ingen hemmelighed, hvordan de dyr, der kommer fra hans arrangementer, er trænet. Mener De helt alvorligt at det er etisk forsvarligt at bruge en sådan person som sparringspartner? 3. Ja se her var selv Jan Ladewig jo lidt lang i spyttet og undrede sig lidt over hestens iver over at komme ud af startboksen, da I var i Tyskland. Faktisk udtalte han jo at det meget vel kunne forklares med et voldsomt ubehag (læs: strøm) i startboksen. 4. Ingen kommentarer 5. Er De helt sikker på at det er pressemeddelelsen fra dyrlægeforeningen, De henviser til? Den siger nemlig følgende, og personligt synes jeg da, at den er ret klart formuleret. Jeg formoder da ikke, at man har fralagt sig sporer og lyskerem, der jo netop fremhæves som problemer i forhold til lovgivningen:
Der foregår efter Den Danske Dyrlægeforenings vurdering overtrædelser af dyreværnsloven i dele af det rodeoshow, der kommer til København i slutningen af juni måned 2007. Det vurderer en repræsentant for foreningen hestedyrlæge Marianne Dahl Jensen der i Tyskland har haft lejlighed til at se dét rodeoshow, som kommer til Parken 29-30. juni. Hun siger om showet: - De primære problemer er brugen af sporer og lyskerem, der fremkalder udtalt flugt- og angstadfærd hos hesten. Selv om sporerne ikke er skarpe, påfører de hesten ukontrollerede hårde slag på hals og skulder og dermed udsættes hesten for smerte. Der opstår tilfælde, hvor hesten bukker så voldsomt, at den falder eller rammer ind i væggen på arenaen, og det er stærkt kritisabelt, fordi det udsætter hesten for smerte og væsentlig ulempe. Marianne Dahl Jensen forklarer videre, at de voldsomme bukkespring (de typiske høje spring, som rodeo er kendt for) udsætter hestens ryg og ben for meget store belastninger, der sandsynligvis også udsætter hesten for smerte og risiko for skader. I disciplinen Wild Horse Race, der går ud på, at tre mand skal »tæmme« en »vild« hest, skræmmes hesten til at udvise udtalt flugt og angstadfærd. Den falder og rammer ind i andre heste. Herved udsættes den for smerte, angst og væsentlig ulempe. De paragraffer i den danske dyreværnslov, der anses for overtrådt er følgende: Dyreværnslovens § 1: Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt imod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe. Dyreværnslovens § 17: Dyr må ikke dresseres eller bruges til fremvisning, cirkusforestillinger, filmoptagelser eller lignende, hvis dyret herved påføres væsentlig ulempe. Det er således Den Danske Dyrlægeforening opfattelse, at gennemføres showet i København, som det blev fremvist i Tyskland, vil der være tale om en overtrædelse af den danske dyreværnslovgivning.
6. Mht. undersøgelserne omkring skaderne i rodeo, så ville jeg gerne om De kunne oplyse mig om hvilke undersøgelser, der er tale om, hvem der har forestået dem, samt hvor og i hvilken form de er dokumenterede.
Jeg har med vilje undladt at nævne tyrene i denne henvendelse, da jeg ikke har den samme baggrund for at vurdere deres adfærd. Dog er jeg personligt ikke i tvivl om at disse dyr lider af de samme frustrationer som hestene.
Jeg håber at De vil tage Dem tid til at reflektere over denne henvendelse og dernæst besvare det konkrete indhold.
Med venlig hilsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berith |
|
|
SÅ fik de da noget at tænke over!! SUPER godt skrevet - glæder mig til at høre hvad de svarer. Jeg tror efterhånden de er ved at være træt af os der sender mails, men det er vel den enese måde vi kan påvirke dem! Go girls!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kommer lige i tanke om... |
beritH |
03-05-2007 11:17 |
|
...at Karsten Østergaard skrev følgende til Conny: >>>Vi lukker rodeoet hvis du kan dokumenterer at justitsministeriet, Dyreværnsrådet og professoren er inkompetente og du har ret. Hvis ikke, vil vi glæder os til en helt unik oplevelse i PARKEN. <<< Mon han holder ord?? Jeg skal gerne gøre mit til at grave noget frem desangående BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BeritH |
Hjaldet Charlotte |
03-05-2007 11:29 |
|
Tro mig, der graves dybt alle vegne..  Mh Charlotte (der glæder sig til at se Taskforce iaften)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
beritH |
03-05-2007 11:32 |
|
Er der noget jeg kan gøre, frem for bare at sende smæde-mails til gud og hver mand? BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BeritH |
Hjaldet Charlotte |
03-05-2007 11:48 |
|
Du forsætter bare i det spor, det må jo på en eller anden måde gøre et indtryk, når vi er så mange der gør det.  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit svar |
|
|
Jeg fik et personligt svar da jeg skrev i lørdags. Indsætter her svaret og min mail: Zulus svar: Hej Anissi. Tak for din mail. Vi tager selvfølgelig alle henvendelser seriøst og tager løbende vores sponsorat op til revurdering i takt med de henvendelser vi får og den udvikling der sker. Vi er åbne for nye oplysninger om Rodeo og de officielle udmeldinger der har været og til stadighed er og ledelsen vil naturligvis få alt materiale i hænde, så de har mulighed for at træffe en beslutning på det bedst mulige grundlag. Vi er selvfølgelig kede af at høre at Karsten Østergaard ikke håndterer de mange henvendelser efter ønske og vil da også tage dette punkt med i vores overvejelser om Rodeo i Parken. Hav en rigtig god weekend! Med venlig hilsen TV 2 Zulu Min mail:
Kære TV2 Zulu. Jeg er en 21-årig retorikstuderende pige som sætter pris på en stor del af jeres udsendelser. Jeg griner med Tak for i Aften og Klovn, og jeg var såmænd også til jeres Awardshow. Men jeg sætter også pris på dyrevelfærd - og jeg sætter frem for alt pris på respektfuld kommunikation. I har valgt at sponsorere Copenhagen Rodeo med Kartsten Østergaard. Jeg vil kraftigt opfordre jer til at trække sponsoratet tilbage. Rodeo er en disciplin, der - i stedet for at dyrke samarbejdet mellem hest og rytter - laver krig mellem samme. Dyrlægeforeningen har udtrykt på hvilke områder dyrevelfærden er truet, og jeg vil derfor ikke gentage det - i stedet vil jeg komme med endnu et argument for hvorfor Copenhagen Rodeo ikke er værd at støtte: Håndteringen af alle de kritiske henvendelser, som Karsten Østergaard har modtaget, har nemlig været under AL kritik. Jeg har fået adgang til nogen af de svar, han har givet gruppen af Rodeo-modstandere - og udover at komme med personlige angreb og kaste med mudder, forholder han sig ikke på nogen måde til den ellers yderst saglige (og i en retorikers øjne velformulerede) kritik der er kommet. Det ville klæde TV2 Zulu at tage stilling til hvad I sponsorerer. Det ville klæde TV2 Zulu at tage afstand fra den udemokratiske arrogance som jeres samarbejdspartner Karsten Østergaard lægger for dagen. Det ville klæde TV2 Zulu at trække sit sponsorat tilbage! Med venlig hilsen Anissi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anissi |
Hjaldet Charlotte |
03-05-2007 19:36 |
|
Er ked af at sige det, men det eneste personlige der er i det svar er at de har sat dit navn ind. Det er det samme standard svar som mange af os har modtaget.. sorry.  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nogle der har |
|
|
mail til nogle af de andre sponsore ?? Øv gik lige op for mig at vi skal flyve med continential (som også sponsorere rodeoet) når vi skal til USA her om et par uger.. har sku næsten lyst til at afbestille.. vil ikke støtte dem.. men tror ikke kæresten går med til det 26.000 er selvfølgelig også mange penge at miste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Continental |
JulieTaylor |
03-05-2007 20:33 |
|
Signe, hvis du aflyser, kan de jo bare sælge din plads igen til en anden, og tjene 26.000 mere. Så det vil de nok takke dig for. Tag du bare afsted, og vælg så et andet flyselskab næste gang. Jeg agter selv at fravælge Continental, når jeg skal til Equitation Science Symposium i Michigan senere på året Men det er de sgu nok ligeglade med  Mvh Julie
Rodeo? Nej tak! Over 13.000 har skrevet under imod rodeo i Parken. Har du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signe.. |
Hjaldet Charlotte |
03-05-2007 21:14 |
|
Vi er en del der har skrevet til alle sponsorne, men der er ikke mange af dem, der overhovedet gider ulejlige sig med at svare.. Det forhindrer jo så ikke lige mig i at skrive igen, for det er da almindelig høflighed i det mindste at sende et svar.. Tag du roligt afsted, og band alt det du kan på turen altså indeni dig selv. De vil som Julie skriver kun være glade hvis de kan tjene pengene to gange. Nøøøj hvor tiden går langsomt iaften.. Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjaldet Charlotte |
|
|
For en god ordens skyld - nej, det svar de sendte mig ER personligt - det øverste er en standardmail, men flg. afsnit: "Vi er selvfølgelig kede af at høre at Karsten Østergaard ikke håndterer de mange henvendelser efter ønske og vil da også tage dette punkt med i vores overvejelser om Rodeo i Parken. Hav en rigtig god weekend!" Er der en eller anden der har siddet og tampet ind, for det svarer direkte på det jeg skriver - nemlig mediehåndteringen - og figurerer ikke hos de øvrige. Min pointe med det her er, at hvis man slår på sin egen rolle - altså som Zulu-seer OG en eller anden givet relevans for emnet ("hvorfor er min mening vigtigt for jer" - for mit eget vedkommende er det at jeg læser retorik/kommunikation og KØ har været så elendig til at tackle os ) - så giver det en bredere, mere troværdig og mere slagkraftig fremtoning. Og måske endda et personligt svar - juhuuu  Anissi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anissi |
Hjaldet Charlotte |
05-05-2007 01:18 |
|
Jeg undskylder, men havde set og læst det svar en gang før.. tjekkede lige den gamle tråd (kavaleriet kom) og der kunne jeg jo så se det var dig der havde skrevet det indlæg dengang med det svar, så det undskylder jeg. det er godt der er reaktioner fra TV2, og de er jo også nødt til at tage stilling til alle vores henvendelser, så det er kanon..  Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar fra Kingdomkompany |
beritH |
07-05-2007 10:02 |
|
Så har jeg fået svar fra Kingdom Kompany, og det var som alle de andre svar, der er kommet fra den kant. Uden reelt indhold og fyldt med forblommede hentydninger. Bl.a. til at Dyrlægeforeningen ikke er objektive i deres bedømmelse. Jeg vil ikke sætte svaret i denne tråd, da det jo er en overtrædelse af reglerne her på HN, men kan nogen bruge det til noget, sender jeg det gerne på en PB. BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg forstår ikke - Fordi vi er så mange der skriver til dem hver dag, flere gange. Og så alligevel lytter de kun til to 'eksperter'!? Jeg undre mig bare. Kunne man ikke sende videoerne med i en mail til dem? Det ville nok heller ikke hjælpe meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|