Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

En helt ny hest - på bare 6 måneder.
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 18:28

Lige et lille glædes indlæg fra mig :-)

Da jeg fik Alexia hjem sidste år, fik jeg en velredet men DOVEN hest. Sådan havde hun altid været, også da jeg selv red hende tidligere. Netop derfor havde jeg, inden jeg fik hende hjem, lavet en del indlæg herinde på træning, da jeg blev mere og mere bekymret over, om det overhovedet var muligt at give hende mere fremdrift gennem ridning. -Ja, jeg havde faktisk næsten opgivet hende, inden jeg overhovedet startede, men en chance skulle hun nu alligevel have, da flere HN'er mente, at jeg sagtens kunne ride mere fremdrift i hende, da hun stadig var meget ung.

Og hvor var det bare godt jeg gjorde det

Jeg startede med en hest, der dårligt gad gå frem. Hun var tung og sløv, og i det hele taget havde jeg følelsen af, at jeg tvang hende rundt på banen konstant. Selv på tur var hun forholdsvis sløv, især på vej ud, og det var slet ikke en fornøjelse at ride, når man bare skulle tvinge hende til alt. -Jeg har engang brugt en time på at ride 3 km på hende .

Men nu, godt 6 måneder efter vi startede, er hun bare en helt anden hest. På banen skal hun stadig rides frem, men jeg føler ikke længere, jeg tvinger hende. Nu skal jeg bare minde hende om, at hun skal holde farten, hvis hun selv "glemmer" det :-) Men det, der virkelig fik mig til at indse, hvad der er sket med hende, er når vi skal på tur. I dag red vi en forholdsvis lang tur bare hende og jeg, og hele turen igennem gik hun frisk fremad og virkede rigtig rigtig glad OGSÅ på vej ud. Det var bare så skønt

Jeg har altid været enormt glad for den hest, men alligevel overrasker hun mig gang på gang positivt, og jeg bliver mere og mere glad for hende. Bliver helt trist, når jeg skal af med hende til vinter, men heldigvis skal hun jo kun hjem til Vodagergård igen.

Tak til dem, der læste med :-)

Mvh. Julie

---

Den heldige låner af Alexia af Vodagergård!

Rytter søges ved Roskilde: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/74868/1/

*Dansk Oldenborg Avl*

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dejligt når tingene bare
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 20:41

fungerer - og flot at du blev ved, det har jo så betalt sig i denne ende.

Håber det fortsat må gå godt

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt!

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Fortæl fortæl
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 22:25

Hvad har du gjort som har virket så godt???

Lyder super dejligt, at de kan lade sig gøre...så er der måske også håb forude for os andre som er i samme båd...

Hilsen Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 22:37

Piamtt: Ja, det er skønt :-)

Gitte: Jeg tror en blanding af undervisning, træning og bedre kondi har været med til at gøre det, men jeg er faktisk ikke 100% sikker. For da vi startede, var hendes kondition heller ikke rigtig dårlig, bare dårligere end nu :-)

Jeg tror bare, hun trives på stedet, og så har fodret måske også gjort noget? Hun startede i hvert fald på nyt foder (Fase 3 fra Brogården), da jeg fik hende hjem.

Mvh. Julie

---

Rytter søges ved Roskilde: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/74868/1/

*Dansk Oldenborg Avl*

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 22:41

Min får også samme foder og konditionen fejler ikke noget... så vejen frem er nok træning - hvad jeg også hele tiden har været sikker på, men det er jo altid rart at høre andres erfaringer... jeg må bare hænge i med træningen...

Gitte

Nu billeder på præsentation :-).

Hestetrailer udelejes - Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 23:44

Vi lagde ud med at lære hesten at tryk med benet betyder frem med det samme, ikke 5 sek. efter.

Da hun så fandt ud af, at man faktisk brugte pisk og ben meget mindre, når hun selv gik, begyndte hun at gå bedre frem.

Og så forsøger jeg at aktivere hende så meget som muligt, så vi hele tiden laver noget, og ikke bare rider rundt på volter.

Så i takt med at vi begge er blevet bedre og har fået mere balance, er vi også begyndt at træne flere ting, og så er det hele også meget sjovere.

Mht. tur så tror jeg bare hun har opdaget, at det faktisk er vældig dejligt at komme lidt ud i stedet for at trave rundt på en bane.

Så det er bare i gang med træningen :-)

Mvh. Julie

---

*Dansk Oldenborg Avl*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider