Lige et lille glædes indlæg fra mig 
Da jeg fik Alexia hjem sidste år, fik jeg en velredet men DOVEN hest. Sådan havde hun altid været, også da jeg selv red hende tidligere. Netop derfor havde jeg, inden jeg fik hende hjem, lavet en del indlæg herinde på træning, da jeg blev mere og mere bekymret over, om det overhovedet var muligt at give hende mere fremdrift gennem ridning. -Ja, jeg havde faktisk næsten opgivet hende, inden jeg overhovedet startede, men en chance skulle hun nu alligevel have, da flere HN'er mente, at jeg sagtens kunne ride mere fremdrift i hende, da hun stadig var meget ung.
Og hvor var det bare godt jeg gjorde det 
Jeg startede med en hest, der dårligt gad gå frem. Hun var tung og sløv, og i det hele taget havde jeg følelsen af, at jeg tvang hende rundt på banen konstant. Selv på tur var hun forholdsvis sløv, især på vej ud, og det var slet ikke en fornøjelse at ride, når man bare skulle tvinge hende til alt. -Jeg har engang brugt en time på at ride 3 km på hende
.
Men nu, godt 6 måneder efter vi startede, er hun bare en helt anden hest. På banen skal hun stadig rides frem, men jeg føler ikke længere, jeg tvinger hende. Nu skal jeg bare minde hende om, at hun skal holde farten, hvis hun selv "glemmer" det
Men det, der virkelig fik mig til at indse, hvad der er sket med hende, er når vi skal på tur. I dag red vi en forholdsvis lang tur bare hende og jeg, og hele turen igennem gik hun frisk fremad og virkede rigtig rigtig glad
OGSÅ på vej ud. Det var bare så skønt 
Jeg har altid været enormt glad for den hest, men alligevel overrasker hun mig gang på gang positivt, og jeg bliver mere og mere glad for hende. Bliver helt trist, når jeg skal af med hende til vinter, men heldigvis skal hun jo kun hjem til Vodagergård igen.
Tak til dem, der læste med 
Mvh. Julie