|
|
| God salgs annonce, hvordan ? |
|
|
Jeg har aldrig før prøvet at sætte en hest til salg . Hvordan skriver man en god, og interesant salgs annonce ? Håber der er nogle der vil hjælpe , da jeg skal hjælpe med at sælge den 4 års jeg rider . Som jeg har redet de sidste 3-4 uger . Hun er kun redet så kort tid så hun kan ikke det vilde endnu . Men lære nem er hun . smil På forhånd tak 
// Stine . Chilli&Fie , Elsker Mine Piger ♡
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kig her: |
| Forfatter:  |
Kristina König |
| Dato:  |
03-04-2007 21:42 |
|
Hej! Jeg har også en 4-års (og en 5-års) til salg, og det bedste er at læse andre annoncer for det samme. Så igang med at lede efter lignende annoncer og lad dig inspirere. Du kan se mine på min præsentation. Kristina
2 lækre DV'er (4 års vallak/5 års hoppe) til salg eller udlån. Se min præsentation her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Personligt synes jeg... |
JulieTaylor |
03-04-2007 22:01 |
|
... der skal stå så lidt som muligt. Altså det man ved om hesten: Afstamning, alder, køn (selvfølgelig) - lidt om hvordan hesten er at håndtere, om den kan gå i trailer o.s.v. Men jeg står helt af, når der står: Trænet med horsemanship Eller: Kun til godt hjem... og den værste er, når folk skriver i annoncen, at den nye ejer skal være ambitiøs  Men jeg er nok ikke den bedste til at rådgive... alle mine er stadig til salg  Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ville skrive |
|
|
det samme som julie tyler, men ingen grund til at gentage... GODE billeder fanger bla. ridebilleder, som du Julie tyler nok skal overveje  ikke for meget tekst og ikke for lidt. det er min personlige mening
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salg... |
MariaBredvig |
04-04-2007 06:47 |
|
Du skal være ærlig., så køber ikke har en masse forventninger, som ikke bliver indfriet, når denne evt kommer ud og ser hesten. Og f.eks ikke skrive "gangmaskine", og så er der kun hovedbilleder, eller billeder hvor hesten står stille. Og kun relevante ting. Jeg er selv på udgik efter hest. Og må ærligt indrømme, at jeg ikke en gang læser de annoncer uden billede på. Og springer ret hurtigt forbi de annoncer, hvor hesten ikke er under rytter eller i det mindste i bevægelse. Held og lykke med salget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| salgs annonce |
|
|
Jeg ved det ikke, jeg har solgt flere, men har aldrig prøvet at lave en salgs annonce  Jeg har forresten 2 der kommer og ser på hest her i påsken  Min mening om en salgs annonce er at der skal stå kort om hesten, afstamning, pris samt hvor langt den er i ridningen. Alt andet er fyld og er ireterende at læse.
Med venlig hilsen Anita Spangbo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.. |
Anne2 |
04-04-2007 09:45 |
|
Jeg synes, det er lidt ærgerligt, når folk fx skriver, at hesten går M og man så kigger på infosport og er heldig, hvis man finder den i en LA1. At det så oftest undskyldes med, at den kan øvelser til M, synes jeg næsten er endnu værre. Parade er jo også en øvelse i GP og de fleste heste kan lære at lave changement... Så jeg giver Maria ret - vær ærlig, så folk ikke har forventninger, som ikke kan indfries  Held og lykke med salget  Mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
|
|
...Og gode billeder, uden dækken, men gerne med og uden rytter. Og så det revante, alder, temperament race osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
|
|
Jeg har lige købt hest og når jeg kikkede annoncer, var det første jeg faldt over billederne. Et hovedbillede, en fra siden uden rytter og så 2 billeder under ridning. Det giver en god mulighed for køber, for at se lidt om hesten er noget for en. Hvis hesten er shinet op på billederne, giver det et rigtig godt indtryk (hvidt underlag og evnt hvide bandager). Har du mulighed for at lave lidt video og sende, kan du også skrive det i annoncen. Derudover så som de andre skriver, vær ærlig! Held og lykke med det 
Stald Skærlund Her får alle særbehandling
Unique acessories til hesten & rytteren Alt fra håndlavede pandebånd til swarovski sten på ridehjelm, gamacherne osv. www.skaerlunddesign.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salgsannoncer |
|
|
Som der bliver skrevet i de andre indlæg, så skal det være så kort, informativt og præcist som muligt. Gode billeder og evt. video. Da jeg ledte efter hest sprang jeg de annoncer over, hvor: - Fotos mangler eller er mørke/utydelige osv.
- Teksten var rodet og fyldt med subjektive iagttagelser.
- Køber nærmest skulle "tigge og bede om lov" til at købe hesten: f.eks. hvor der på forhånd stod noget om forpligtelser såsom at sælger til enhver tid kunne komme på uanmeldt besøg og at dette ville blive indføjet i kontrakten.
Hvis du så har lyst til at lave noget mere "fyld" kan du nemt, hurtigt og ganske gratis lave en hjemmeside, hvor du kan indsætte hverdagsbilleder og skrive om hverdags-iagttagelser, stævneresultater, træningsmetoder oma. Det giver de mere interesserede købere frit valg for at se mere om hesten - hvis de vel og mærke har lyst til det. Det har jeg lige gjort med en pony som jeg har "uofficielt" til salg. Held og lykke med salget.
KH Pia Mangler du en sød børnepony? Klik HER for info BRODERI TIL HESTEFOLKET: WWW.SHOPFREKA.DK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salgsannonce |
LineFedders |
05-04-2007 14:21 |
|
Som så mange allerede har sagt, handler det om, at finde en balance. Ikke for meget, og ikke for lidt. (Har nok selv tendens til at skrive en hel roman fordi jeg ved, at det er det, jeg selv foretrækker: en grundig beskrivelse). Annoncen skal selvfølgelig bygges logisk op, og de vigtigste ting skal være med. Fokusér på de positive aspekter, men vær ærlig. Tænk som du ville gøre, hvis du skulle skrive en ret simpel, dansk stil: indledning, "krop"/hoveddel, afrunding. Start evt. med at lave en disposition, og sæt det derefter sammen. Billeder er vigtige, så sørg for at få taget nogle, der viser hesten fra dens bedste side. Hvis du vil ha' en "censor" på din annonce, vil jeg meget gerne læse den igennem  Mvh Line
Søger hesterelateretjob omkring Göteborg pr. 1/8-07! Send mig endelig en besked, hvis I har gode råd, idéer til steder, jeg skal søge eller andet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for savarene :) |
|
|
Jeg vil prøve at bikse en sammen i aften . Og gøre det så godt jeg nu kan . Evt. nogle der vil se den inden jeg sætter den "igang" ?? :I smil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salgsannoncer |
Louise-s |
07-04-2007 11:59 |
|
jeg foretrækker så de annoncer hvor hestens temperament osv er godt beskrevet...springer over de annoncer hvor alder, højde, niveau og afstamning er det eneste der står. For mig er hestens personlighed det vigtigste, og det kan jeg ikke læse mellem linjerne eller gætte mig til ud fra billederne.
Mvh Louise * I'm suffering from amnesia and deja vu at the same time. I think I've forgotten this before. * Sød dressurhest søger part i Odense V/Blommenslyst - Klik her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjek evt. min.. |
|
|
Hejsa Ikke for at prale, men jeg må ha lavet en god annonce, fik 6 henvendelser den første uge, og hesten var solgt på 14 dage.. Og den passer meget godt med det folk anbefaler mht at være ærlig, beskrive hestens temperament OG nogle ordentlige, up to date billeder... Du kan se annoncen i min præsentation - ihvertfald lidt endnu. Mvh Winnie
Kvalitets westernsadel sælges Se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ærlighed, ærlighed og mere... |
|
|
ærlighed. Det kommer man langt med. Der er ingen grund til "at gå rundt om den varme grød" hvis der er noget som ikke er så flatterende ved hesten. Køber skal nok finde ud af det alligevel, og der er ingen grund til at disse ting først opdages senere, køber bliver bare gnaven og køber med garanti ikke hesten. Hvorimod at hvis hesten har lidt mindre gode sider og dette nævnes ærligt, kommer der kun de købere som kan leve med det. Bedre og mere tidsbesparende/mindre stressende for både dig og hesten. Held og lykke med hestesalget. Hvilken hest er det i øvrigt du skal sælge (man er jo nysgerrig og har selvfølgelig lige tjekket din præsentation? Mvh. Ditte
Husk at smile til verden... så bliver det hele meget nemmere og du bliver kønnere at kigge på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salgsannonce |
Sys |
07-04-2007 20:56 |
|
Gode billeder er et must! Dernæst vil det for mig være vigtigt at få en kort beskrivelse af hestens niveau og - ikke mindst - temperamentet. Da jeg kiggede hest var temperamentet alfa og omega, dernæst kapaciteten. Sådan er vi jo så forskellige. Og - at man kan fornemme, sælger er ÆRLIG !! Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Skal være så ærlig jeg kan . jeg har ikke redet hende længe så det er begrænset hvor godt jeg kender hende . smil Det er Aicha jeg skal sætte til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|