|
|
| Min hund keeeder sig! |
| Forfatter:  |
prohest ♥hypper♥ |
| Dato:  |
07-04-2007 09:46 |
|
Hej, min hund keder sig rigtig, rigtig, rigtig meget. Ikke bare meget, men rigtig meget. Det er helt vildt, jeg kan slet ikke få ro. Jeg leger med ham, går tur med ham tre gange om dagen og han har også fået en bold hvor man tager godbidder i, og så skal hunden så selv finde ud af at tage dem ud igen. Men når den så er tom, keder kan sig igen. Han går ind på mit værelse og piver, kigger mig dybt ind i øjnene og tager poterne op på mit skød. Så siger jeg til ham,:"Hvor henne?" Også tager han noget af hans lege tøj i munden og kigger på mig igen. Nogle der ved hvad jeg skal gøre? Kan jeg ikke bare få fred i 10min? Er der nogle der eventuelt ved hvor man kan få lov til at hyrde med sin hund? Håber nogle vil svare.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arbejde |
bimsemor |
07-04-2007 09:52 |
|
Nu ved jeg jo ikke om du bor i lejlighed eller hus.. Men har du en have, så tag hans foder og kast det ud på græsplænen og lad ham selv finde det. Det giver en masse hjernearbejde til hunden, der bliver aktiveret på en sjov måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he... |
|
|
Du har da vist fået dig en Border collie Jeg vil råde dig til at begynde til hundetræning med ham, hvis du gerne vil hyrde så søg på: "border collie" hyrde så kommer der helt sikkert nogel steder, men der er ikke så mange steder man kan hyrde, så du skal nok regne med at skulle køre lidt vej for det. Jeg ved at de har hyrdeprøvedage her: www.bordertop.dk/hyrdekurser.htm Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05* Fuldbloden Faito er til salg, se præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for jeres svar, men |
prohest ♥hypper♥ |
07-04-2007 10:03 |
|
Men jeg har forsøgt at kaste godbidder ud på græsplænen. Og så siger jeg søge finde til ham men han finder dem rigtig hurtigt og så keder han sig igen  Og til Marianne: Nej, jeg har fået mig en Australisk Shepherd, men han er også en hyrdehund. Og jeg går til agility med ham. Men det er åbenbart ikke nok, for han bliver ikke træt af det.  Men tak for jeres svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arbejdsnarkoman |
|
|
Sådan en hund kræver meget mental aktivitet. Du kan lære ham tricks og kunstner, så får han brugt sit hoved.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mærkeligt valg |
karen-margrethe rasmussen |
07-04-2007 10:17 |
|
Hvorfor vælge en race der er født til at hyrde og arbejde, som kræver Meget når du ikke rigtigt gider og synes det er irriterende hunden vil aktiveres mere... Det er en trist tendens at flere og flere anskaffer sig "svære" typer hunde fordi de er "søde" eller "pæne" men ikke rigtigt gider alt arbejdet, og hvem er taberen - det er hunden som bliver mere og mere frustreret og trist.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karen-margrethe rasmussen |
Zanne |
07-04-2007 10:28 |
|
Mon det nu er Prohesten selv der har valgt hund.  Af og til, tror jeg, det kan være en god ide at tjekke alder på skribenten, inden man sætter sig som dommer. Jeg synes nok tværtimod Prohest skal roses for, at hun er bekymret over at hunden ikke aktiveres nok. Måske gør hun ikke nok, men hun gør da i det mindste noget. Faktisk mener jeg, det vil være langt bedre, at opmuntre fremfor at fordømme. Måske tager jeg ganske fejl, men jeg tror næppe en årgang 94, kan klandres for at vælge forkert hund.
Venlig hilsen
Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
Vil du bo superlækkert på landet, en god halv time fra Kbh - så kig her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Du skal også passe på ikke "bare" altid at give efter for hans bedende øjne og piveri. Vi har også et stk. aktiv hund herhjemme og hun lærer hurtigt hvem piveriet hjælper på og hvem det ikke hjælper på. Den skal helt sikkert aktiveres meget mentalt og fysisk, men du skal også bestemme hvornår der er ro på! Ikke give efter hvor poter på skødet og tiggeri hvis du er sikker på at han lige er blevet stimuleret. Ellers kan de være aktive 24/7/365
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brok brok |
07-04-2007 10:35 |
|
Zanne Har jeg sat navn på eller direkte skrevet at det var hende? Nej jeg skriver det er et mærkeligt valg, og at det er en trist tendens at flere og flere anskaffer sig "forkerte" hunde. I det her tilfælde kan du vel selv regne dig frem til at det er forældrene der har skaffet sig en forkert hund, medmindre at det er pigen selv, 13-14 årige børn bestemmer mere og mere i de danske hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karen-margrethe rasmussen |
Zanne |
07-04-2007 10:46 |
|
Jamen dog - uha for et humør.
Hvis du tjekker karen-margrethe, så er der sat en smiley på, det var faktisk pænt ment. Kan godt se at du ikke opfatter det som sådan.
Iøvrigt opfatter jeg dit indlæg som skrevet til Prohest, da du skriver direkte til hende, og bruger vendinger som "du gider ikke".
Du har da sikkert ret. Mange teenagere bestemmer måske for meget, men direkte at klandre over valg af hund, der mener jeg at forældre bør "skydes for boven". Det er ikke et valg en 13-14 årig foretager alene.
Venlig hilsen
Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
Vil du bo superlækkert på landet, en god halv time fra Kbh - så kig her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da helt op |
prohest ♥hypper♥ |
07-04-2007 11:49 |
|
Du brokker dig meget Karen-Margrete. Kan ikke lide dit sprog. Jeg bestemmer ikke for meget derhjemme. Og hvis du ikke ved om jeg bestemmer derhjemme. Syntes jeg ærligt talt ikke du skal udtale dig om det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suk læs igen |
07-04-2007 11:55 |
|
Jeg er bare træt af at dyrene skal være taberne i det "spil" og det er dit eget problem om du kan lide mit sprog eller ej, for igen det er dyret det er synd for, ikke dig. Og jeg citerer lige mig selv, da du ikke har fanget pointen: " I det her tilfælde kan du vel selv regne dig frem til at det er forældrene der har skaffet sig en forkert hund, medmindre at det er pigen selv, 13-14 årige børn bestemmer mere og mere i de danske hjem. "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inspiration |
|
|
Hvis du mangler inspiration til hvad du kan lære din hund, så tjek videoerne på denne hjemmeside: http://www.silvia.trkman.net/ Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05* Fuldbloden Faito er til salg, se præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske en lille tyran |
ROSELINA |
07-04-2007 12:48 |
|
Han går ind på mit værelse og piver, kigger mig dybt ind i øjnene og tager poterne op på mit skød. Så siger jeg til ham,:"Hvor henne?" Også tager han noget af hans lege tøj i munden og kigger på mig igen. Nogle der ved hvad jeg skal gøre? Kan jeg ikke bare få fred i 10min? Prøv at læs hvad StineP (Amir) skriver lidt højere oppe, det var nemlig også min første tanke da jeg læste dit indlæg. Præcis den der med at der ikke engang er 10 min. ro, tyder meget på det. Selvfølgelig skal ud ikke forlange at han ligger og sover i et hjørne hele dagen, men når i nu lige har været ude at gå og han har fået sin mad (i boldten eller på græsplænen) så skal der være ro på et stykke tid. Sørg for at det er dig der vælger hvornår der skal aktiveres igen - og lad være med at give efter for klynken og tiggen - han kan ende med at blive lidt af en hustyran så. Det kræver en hvis stædighed fra din side, da han nu har fundet ud af at du "lystre" når han beder dig om noget. Selvfølgelig skal han aktiveres meget, da det er en hyrdehund, og det skal du også tage hensyn til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syntes |
prohest ♥hypper♥ |
07-04-2007 13:10 |
|
Jeg tilbringer det meste af dagen på ham så i skal ikke komme og sige at jeg ikke bruger tid på ham for det gør jeg skam Meget. Og jeg syntes ikke vi har valgt den forkerte hund. Og min hund er ikke en taber, og jeg har ikke ondt af mig selv hvis det er det du mener Karen-Megrete! Jeg tænker meget på min hund!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære prohest |
regerod |
07-04-2007 19:54 |
|
Måske du simpelthen aktiverer ham for meget. Noget tyder på at han bør lære at slappe af. . En Aussi er meget nem at få op i det røde felt af stress og kan have svært ved at slappe af. Så ingen boldkast o.lign. Du må også lære ham at han ikke får kontakt, hver gang han kigger bedende på dig. Når du løber agility med ham, så må der være en i din klub, som kan lære dig, hvordan du skal få ham til at slappe af. Held og lykke med det! Ruth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|