|
|
| Stenbjerggård, taastrup |
|
|
Jeg har det problem, at jeg ikke rigtig kender området omkring taaastrup.
jeg skal så finde ud af, om man kan cykle fra høje tasstrup statition til stenbjerggård.. er der nogle der ved det?? eller en anden smart måde at komme dertil på??
jeg starter på ballerup station.. så kender du en vej derfra, ville det også være godt..
men ellers så bare fra høje taastrup station..
håber virkelig der er en der ved det..
ps. jeg har prøvet ruteplanene, men der kan den ikke finde noget, som kan passe til mit behov..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sagtens... |
| Forfatter:  |
Tine (Ib) |
| Dato:  |
06-04-2007 22:57 |
|
... du kan sagtens cykle fra Høje Tåstrup-station til Stenbjerggård, der er ikke ret langt.
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja sagtens |
|
|
jeg vil tro det tager omkring 15-20 minutter... en god ruteplanlægger kan du finde på degule sider www.degulesider.dk/ > 'Kort og ruter' > 'Find rute' > 'Indtast adreser og vælg transportfom'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja kan du godt |
cillepigen |
07-04-2007 08:21 |
|
Men hvis du skal have cykel med bliver det da lidt af en rejse, da du skal indover valby for at skifte til linje B der kører til høje tåstrup... 400 S kører jo direkte fra Ballerup til Høje Tåstrup! Og alternativt kan du faktisk ha en cykel stående ved Ikea så er der kun små 5 min. til steenbjerggård!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan ikke være |
|
|
eg kan desvære ikke være behjælpelig. Jeg har 2 min. til stenbjerggaard, men den ligger i Espergærde og går ud fra det ikke er der du skal til. God påske.
Knus fra Pernille, Lady Love, og Polish Princess Opstaldning i Slagelse tæt på Antvort Kaserne søges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svarene.. |
|
|
.. det med ikea lyder som den bedste løsning for mig..
men hvilken vej kan man cykle derfra??
for når man søger på nettet, vil den have en ud ad avens bullevard, men der må jo kun køre biler??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme vej |
cillepigen |
07-04-2007 14:12 |
|
Hej igen Du skal bare køre over i den "forkerte" side af hvad du normalt ville gøre - der er cykelsti!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okey.. |
|
|
.. så er problemet bare, at jeg ikke rigtig kan komme til ikea med bus  men den nævner hele tiden noget der hedder Helgeshøj Allé/Skat nogle der ved hvad det er?? kan man have en cykel stående der??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jepper |
cillepigen |
07-04-2007 15:23 |
|
Der skal du stige af - det er lige overfor Ikea... hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sagtens cykle |
Helle W |
07-04-2007 16:40 |
|
Man kan godt cykle fra Høje Taastrup Station - ad Hallands boulevard - Helgeshøj Allé - Hveens boulevard og så Tørvevej...  MX. 15-20 minutter... 
Jeg har 600 heste på én gang - men det er under fiberhjelmen på kanervognen... Gi´ den gazzz!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så vidt jeg kan se... |
Camilla (Felur) |
07-04-2007 19:04 |
|
Så er der 11-12km. ud til Stenbjergaard fra dig af. Det er en god lang cykeltur, som du kan køre ned af Snubbekorsvej (den er så pænt bakket). Der går en bus ude ved Snubbegårdsvej, som stopper så man kan gå gennem Hyldevangen i direkte ned til Stenbjergaard. Jeg aner bare ikke hvilken bus det er... Det kan jo også være, at den kun kører én gang hver anden time  Ellers har jeg et andet løsningsforslag (og du har det IKKE fra mig ): køb en knallert. Det gjorde jeg, da jeg skulle fra Glostrup til Ledøje og ikke liiige følte for at køre 11km. hver vej på cyklen. Nu er det godt nok et stykke tid til du bliver 18 år (jeg tænker på 45-knallerter), men du kan jo sagtens køre en 30-knallert og de kan købes brugte til en fornuftig pris og forsikringen ligger på 500-700kr. om året uden kasko. Den kører vel også snildt 30-35km/l. så den er relativt billig i drift. Var det en idé? Så den skal den bare lige sælges (altså idéen) til far og mor . Giv dem hele sangen om, hvor let det vil være for dig at komme omkring og hvor lidt de så skal køre dig, hehe. Den kræver dog lidt udstyr, da en vinter på knallert kan være væmmelig uden en god dragt (som minimum nogen vandtætte, højtaljede overtræksbukser + ridejakken), gode handsker (gerne luffer, der er nemme at få på med kolde, fugtige hænder) og en fin styrtkro(h)ne. En KÆDELÅS af gode kvalitet er MEGET vigtig og en SKIVEBREMSELÅS har reddet MIN knallert fra at forsvinde ud i det blå! Som sagt: idéen har du ikke fra mig 
Gratis hestekalender 2007
Sy (udsagnsord), syr, sys, syede, syet. Eks: hullet i bukserne skal sys. Synes (udsagnsord), synes, syntes, har syntes. Eks: jeg synes hesten er flot!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey camilla.. |
|
|
ja, det med knallert er nok en god idé -for nogen  men jeg har altid ment, at en knallert var spild af penge.. i hvert fald for mig... der er kun 1 år og 2 uger, til jeg kan starte med at tage kørekort, så det ber ikke så længe endnu  jeg har heller ikke råd til en knallert, og tvivler på mine forældre ville købe en (du kender dem) grunden til at jeg skulle finde derud, var at jeg er blevet kontaktet af en emd en hest derude, som søger part.. og så skulle jeg se, om jeg havde mulighed for at komme derud, inden jeg svarede hende fuldstændig.. så kan jeg ikke komme derud, må jeg vente til der kommer noget andet, som ligger lidt bedre i forhold til offentlig transport.. det er ellers lidt ærgeligt, for det virker til at være en rigtig dejlig hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køb brugt. |
Camilla (Felur) |
07-04-2007 19:44 |
|
Alt er spild af penge - særligt heste  Jeg regnede egentlig heller ikke med, at du ville få en knallert (jep, kender jo de gamle), men en brugt knallert i anstændig stand bør kunne erhverves for få tusinde kroner. Jeg købte selv en let brugt 45-knallert (kørt under 3.000km.) for kun lidt over halvdelen af nyprisen, for de falder helt vildt hurtigt i værdi! Men køber du den brugt, så kan du afhænde den igen om et års tid for kun et par tusinde mindre. Men offentlig transport er der godt nok langt derud 
Gratis hestekalender 2007
Sy (udsagnsord), syr, sys, syede, syet. Eks: hullet i bukserne skal sys. Synes (udsagnsord), synes, syntes, har syntes. Eks: jeg synes hesten er flot!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja... |
|
|
.. men ved godty hvad en knalert koster  det er dyrt, selv brugt.. ca 5000 kr. og det bahr jeg slet ikke.. det er ærgeligt, at der ikke går en lidt bedre bus.. for fra ballerup station til ikea, er bus 400s kun ca 20 min om at køre.. så er problemet bare at komme derfra... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Stine |
|
|
Det tager max 10 min på cykel fra Ikea til Stenbjerggård... Hvis du vil skal jeg gerne vise dig det? Det bliver altså i bil for jeg er for doven til at køre på cykel 
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds" *Albert Einstein* Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt! Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey Pia.. |
|
|
hvor er det længe siden  mange tak, men jeg kender godt vejen i bil.. for jeg havde part på hyldevangen nogle år tilbage.. men der kom jeg fra frederiksberg, og derud.. problemet er, at jeg ikke kan have en cykel ved ikea.. min mor vil ikke have, at en cykel skal stå der fast, fordi det er privat ejendom, og det kan jeg godt se problemet i..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i gamle dage |
|
|
kørte der også en servicebus fra tåstrup st. som man kunne bestille. men da du jo bor i ballerup vil jeg som flere andre også råde dig til at tage 400s .+ cykel.
evt kan du jo nogle dage her i de lyse tider vælge cyklen
Lands End Hoppe F:Lancier MF: May Black
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
Som de andre siger så tag bussen ud til Ikea.. Og når du nu ikk' må have an cykel kan du jo gå (: det tager 20-30 min. afhængigt af hvor hurtigt du går.. jeg har selv gjort det, og jeg synes egentlig ikke det er så slemt.. specielt ikke hvis du kun skal derud et par gange om ugen.. men det er du jo selv herre over (': Hvem skal du forresten have part på derude ?
Rund Er Osse En Facon 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hfdjleqklæ.. |
|
|
Landy : der kører en bus fra høje taastrup station, men den kører kun en ga ng i timen.. og den kører sidste gang kl. 15.. og det kan jeg ikke nå.
ps. jeg bor ikke i ballerup, men i glostrup, skal bare gå i skole i ballerup.. __ Ann-sofie: jeg synes der er for langt at gå.. for når jeg skal komme, ville jeg komme lige fra skole af, så det vil sige med tung taske + ekstra taske til ridetøj.. og jeg ville blive trær af det i længden, og så ville det ikke være en fornøjelse at skulle derud..
det er ikke sikkert, at jeg skal have part på den, og ender nok med at sige nej tak pga manglende mulighed for mig, for at komme derud.. men ellers, så er det en hest, som endnu ikke står derude.. den kommer vidst først første maj..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
Krohne: Nå, Okay.. Det kan jeg så godt forstå hvis du ikke gider (:
Rund Er Osse En Facon 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stationen |
|
|
Stine, der er ikke så langt fra Høje-Tåstrup st og til ikea, så du kan sagtens have cyklen til at stå ved stationen og "ofre" de ekstra minutter den ekstra cykeltur tager. Og så kunne det være at vi en dag mødtes i bussen, jeg tager den hver dag til og fra arbejdet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Helle.. |
|
|
ved du hvor lang tid det tager, at cykle fra høje taastrup station til stenbjerggård??
er det 400s du tager hver dag??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kørsel |
|
|
Nej jeg ved faktisk slet ikke hvor stenbjergård ligger henne så det kan jeg ikke være behjælpelig, men du må da låne min cykel (eller Nikitas) så kan du afprøve ruten. Jeps, jeg sidder trolig hver morgen og eftermiddag i 400s og tit kæmper mod køresyge, hvis jeg ikke sidder og prøver at blive siddende i sædet pga den kørsel en del af chafførerne har.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen |
|
|
Det med bilen var mere hvis du ikke vidste hvor Steenbjerggård ligger i forhold til Ikea - turen er ens om du tager bil eller cykel. Hvis nu du fik et gammelt cykel-lig; så kunne den evt holde ved Ikea eller Told og Skat (især sidstnævnte tror jeg ikke der bliver stjålet særlig mange cykler fra ), hvad siger forældrene til det? Med den kondi du må have tror jeg ikke det tager mere end 15-20 min at køre fra stationen til gården, var der ikke noget med at du plejede at cykle fra Glostrup til Frederiksberg? Anyways, tilbuddet står stadig ved magt (altså biludflugt til Stenbjerggård), så kan du - om ikke andet - danne dig et indtryk af hvordan det ligger. Kh Pia
"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds" *Albert Einstein* Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt! Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hey igen.. |
|
|
Helle: det lyder som et godt tilbud, men hvis jeg kommer ud på den egn, for at se vejen, ville min mor køre mig derud, og så ville det være nemmere at have min egen cykel med hjemmefra.. men ellers tak  Pia: det med at cykle skal stå ved enten ikea eller told og skat, det vil min mor ikke have.. for det er privat ejendom begge steder, og så kan man ikke have en cykel stående mener hun  jo, jeg cykler fra glostrup til frederiksberg for at komme i skole.. men næste år, når jeg skal på hhx i ballerup (som jeg regner med at komme ind på), isikerer jeg først at have fri når klokken er 4.. og så med bus ud til hesten, og hvis jeg så skal cykle i 30 min, tror jeg det bliver surt i længden.. især om vinteren.. så det bedste ville være, hvis cyklen kunne stå ved told og skat, men der er mor for bestemmende desværre  mht biltur, så ved jeg som sagt hvor det ligger henne, da jeg tidligere har haft part på nabogården.. så der tror jeg, at jeg takker nej tak, selvom en tur ville være hyggelig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| khotpe |
|
|
Nu kan jeg også se at det nok er en springhest du skal have part på... Der er altså ikke mange der springer.. Det foregår om søndagen fra kl. 15 til kl 17.. Der er så en der underviser derude fra kl. 15 så mange gange kan det ikke lade sig gøre at springe selv, medmindre du er meget hurtig.. Der er løsspringning jeg tror det er kl 13-15 så der er det heller ikke muligt..
Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carina... |
|
|
ja, det er en springhest, hvis det bliver til noget.. jeg har som sagt haft part på hyldevangen, og der sprang vi i ridehuset... efter løsspring.. men det er LANGFRA godt nok nu.. jeg skal have undervisning.. God undervisning, da jeg er vant til undervisning ved berider.. derfor, hvis det bliver til noget, ville jeg skulle ride til vestegnens rideklub for at modtage undervisng en gang om ugen.. men mange tak for oplysningen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det her har jeg ikke skrevet |
|
|
 Men : Hvis du nu fik en cykel som officielt stod ved Høje Taastrup St., men uofficielt stod ved Ikea/Told & Skat? Og så på det seriøse plan : Hverken Ikea eller Told og Skat er da private områder??? Eller er det bare mig ? Jeg skal gerne prøve at undersøge det rent forsikringsmæssige i det (er lige startet i Top Danmark i mandags), men tror ikke at der er den store forskel på hvor cyklen er parkeret - om det er stationen eller Ikea...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hey Pia.. |
|
|
det ville være en rigtig god idé, problemet ville så bare være, at min mor jo hente mig igen, og så skal cykle køres derhen, hvor den skulle stå.. og hvis min mor troede den stod på statioen, ville den jo ende der, og så ville problemet være der næste gang  jeg ved ikke om de er private, men det sagde min mor.. altså, ikea må næsten være, da det jo er en forretning, som er ejet af nogle.. men told og skat det er vel staten ?? eller?? jeg tror heller ikke, at det er forsikringen, der er problemet.. for den cykel jeg ville skulle bruge, ville være den samme, som jeg brugte ude ved søren, og den er enormt gammel og slidt (ved ikke om du så den?) men det er også en grund til, at cykelturen ikke skal være for lang.. puhaa, stort stort problem.. hvorfor skal alle heste dog stå steder, hvor man ikke kan komme hen?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det er ikke nemt med de mødre... |
|
|
ærgeligt at Qidar er for ung og for talentløs mht spring - ellers havde jeg selv "hapset" dig som part  Håber og krydser fingre for at du/I finder ud af noget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| håber det kan hjælpe |
|
|
hej vil sige jeg tager selv bus og to til stenbjergård bus der køre til gården hedder bus 116 og køre ver time og imellen kl 14 og 16 mener jeg to gange i timen den sisdte bus køre ved 23 tden man kan så osse godt tage 400s og gå det sidste stykke vej tro det tage mig 15 til 20 min fra skat i rask gang bus 116 køre til smublevej så skal man gå igemmen jagtsti så fordi i hylevang så er man der synde ikke det er et problem vis man bare lige kikke hvad til bus 116 køre jeg kommer selv fra nørrebro og tro det tage mig omkring 45 til 1 timee fra jeg er på toget til jeg er derude
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|