|
|
| Slagtning eller aflivning? |
|
|
Hvad går du ind for? Og hvorfor? Står og skal af med min hest. Den må ikke slagtes fordi den er chippet. Hvad koster det at få dyrlægen ud og at kambas henter den? Har snart dyrlægeregninger til langt op over halsen Øvv! Håber I vil hjælpe mig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanne |
|
|
jeg ved desværre ikke hvad det koster at få en dyrlæge ud, men jeg tror godt du kan regne med, at det bliver omkring de 1000 kroner, da der både er kørsel, bedøvelse og giften. Det koster vist 300-400 kr. hvis Daka skal hente den, og det dobbelte hvis den har sko på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har fået skudt en hest, som så blev afhentet af dengang kambas. Jeg har altid villet være der til det sidste for mine dyr. men det kunne jeg ikke med min hest, da slagteren ikke ville have at jeg så det. for det ser jo ret så voldsomt ud. ( har selv været slagter så har jo så set efter følgende hvordan det ser ud) Nu har jeg så ikke hest mere, men hvis jeg får igen og når til dagen hvor den skal over regnbue broen, så vil jeg vælge aflivning. for der kan man være der til det sidste for ens hest. selvfølgelig er det dyrere. men man kan få sagt det allersidste farvel...
Mvh Anne K Nu med en ekstra fjordhest til kørsel og selvfølgelig min elskede Laban
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| når man køber sig et dyr |
| Forfatter:  |
zeusen |
| Dato:  |
26-03-2007 10:08 |
|
Jeg fortår godt du er ret træt af syg hest og alle de medfølende regninger. Har været i samme situation flere gange. Men der er ingen vej udenom, du er nødt til at sørge for at din hest kommer godt afsted over regnbuebroen. Det er det ansvar man skal tage når man anskaffer sig et hvilket som helst dyr. Det er dyrt at få dyrlægen ud og aflive...husker ikke hvor meget, men vel rundt regnet 1500 kr, mindst. DAKA husker jeg ikke, men ring til dem. Men på den anden side, du har ingen anden mulighed, i hvert fald ikke billigere. Og det er vel det du gerne vil, altså det billigste. Ellers mener jeg du kan få hesten kremeret i Sverige. Den mulighed havde jeg ikke. Men billigere er det absolut ikke. Du kan ikke få din hest slagtet. Jeg tror ikke du kan få din hest ind på et slagteri nogen steder. Jeg gr ind for af livning med sprøjte. Jeg har en bekendt som skulle have skudt sin hest. I samme sekund som dyrlægen skød med boltpistolen, flyttede hesten hovedet. Næseryggen blev skudt ind, men hesten overlevede, og løb løbsk indtil de endelig fik fat i den blødende hest og fik den aflivet. Skrækkelig historie, især fordi ejeren selv stod med hesten og egentlig i forvejen var ret knust. jeg er selv en kylling. jeg kan ikke få mig selv til at se min elskede hest død. Så jeg har en rigtig god veninde der har stået med et par af mine heste da de fik sprøjten. Jeg er heller ikke til stede når DAKA kommer, det er vist ike nogen rar oplvelse at se dem tage hesten med den store grab. Jeg er taget ved stranden i et lånt sommerhus og grædt øjnene ud. Jeg føler med dig. knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| søg og du skal finde... |
|
|
Der er oceaner af tråde om dette emne... Hilsen Benedicte
Så blev den ged vist barberet Medarbejdere til Roskilde Festivalens campingkontor søges. Tjek min præs. BISPAR OX ER TIL SALG.SE MERE PÅ VORES PRÆS.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zoo... |
ladyhawk |
26-03-2007 10:15 |
|
Hej Ja du kunne jo også ringe til Zoo og høre om de vil have den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Personligt... |
|
|
... ville jeg foretrække slagtning - så virker det knap så formålsløst og spildt. Men det går jo ikke når hesten er chippet - og zoo må heller ikke bruge den. Så der er kun aflivning og Daka tilbage som reelle muligheder. Jeg husker ikke hvad aflivningen af Monty kostede(den var blandet med tidligere dyrlægeregning på ham og handelsundersøgelse af Baloo - STOR regning...) men Dakas kostede vist omkring 4-500 kr. Det er dyrere nu, hvis hesten har sko på, så hvis du kan, så få dem taget af dagen før. De kan jo også gemmes som et minde.
£isbeth & Baloo Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you. Aldous Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg gav... |
Jean39 |
26-03-2007 16:25 |
|
...700 kr for at få aflivet en pony (2'er)...og så Daka til 300 kr altså godt en 1000 kr, men hvis hesten er større skal der bruges mere medicin...men det er ikke dét der koster...
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Staldvask, nu med hjemmeside: www.a-staldrens.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slagtning |
|
|
Man må da gerne få en hest slagtet selv om den er chippet, man skal bare huske at oplyse at hesten er chippet. Det er noget andet hvis hesten er chippet, fordi den har fået noget bestemt medicin.
Mvh Rikke Jeg søger en ældre avlshoppe, gerne oldenborg, se mere på præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Find en dygtig jæger |
Jhez |
26-03-2007 18:58 |
|
Hvis jeg havde en hest, der skulle herfra - så ville jeg bede min far lade den gode riffel og sætte hesten på folden med en god portion hø. Det skulle nok lykkes ham at få ramt dyret i første skud og det ville være totalt uproblematisk for hesten - i gode omgivelser, ingen mennesker, der står og tuder lige ved siden af...
Det er altså hvad jeg ville vælge.
Knus, Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jhez det er |
PernilleKrake |
26-03-2007 19:09 |
|
vel en joke det du skriver??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skud kontra aflivning |
|
|
At få dyrlægen til at bedøve den og så skyde den, er lige så dyrt/billigt som at give den en overdosis. Der var ingen tudende mennesker, der var mig, hestene i stalden og dyrlægen. Jeg stod og børstede hesten, som jeg plejede, da dyrlægen kom og bedøvede hende. Hun opdagede intet, da jeg først brød sammen nogle dage efter. Hun var bedøvede, da hun blev trukket/skubbet ud til pladsen bag ridehuset. Hun var også chippet.
Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud. . HP opdateret den 18. marts med billeder og tekst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zoo... |
Tine (Ib) |
26-03-2007 19:16 |
|
... jeg har kun haft en hest, jeg skulle træffe den svære beslutning for, hun blev doneret til zoologisk have. Hvis man har en hest som ikke er akut syg og som ikke er bange for, at køre i trailer, så synes jeg det er en god løsning.
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aflivning til enhver tid |
|
|
Min far har arbejdet på et slagteri, og han har oplevet SÅ mange heste, som panikkede der pga. lugten af død. Derfor er vores heste altid blevet aflivet - stille og roligt - lige udenfor stalden. Nu er jeg for snart mange år siden flyttet hjemmefra, og har fået mit eget hestehold, og mine heste skal heller aldrig på slagteri. Sådan er det bare her... Til gengæld er jeg ikke så dobbeltmoralsk, at jeg ikke vil spise hestekød. Tilfældigvis har jeg aldrig smagt det, men håber faktisk, at det lykkes på et tidspunkt. Jeg er STÆRK modstander, at man transporterer slagteheste til f.eks. Italien, og derfor vil jeg egentlig gerne slå et slag for, at der bliver spist mere hestekød her i Dk. Jeg har bare ikke til dags dato fundet en forretning, hvor det kunne købes - så det er bare ikke lige blevet... - endnu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slagtning |
|
|
Min hest blev slagtet i sommers. Jeg var ved siden af hende hele vejen og hun opdagede intet! Hun var hverken urolig eller noget. Det var en, hvad kan man sige, rolig oplevelse. Det skete meget fredeligt fordi det gik så hurtigt og hun ikke ænsede noget. Jeg ville absolut vælge samme vej, hvis jeg en dag skulle stå i sådan en situation igen!
Mvh Maria (Tidl. Maria *TeamTrav*)
Kvinden blev skabt uden humoristisk sans, så hun kunne elske manden i stedet for at grine af ham... Mor til Denniz på 2 år og sponsor for katten Chanell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pernillekrake |
|
|
nej jeg tror ikke det er en joke jhez skriver. I en anden tråd fornylig diskuterede vi netop, ideen med at skyde en hest på afstand. Tanken om at hesten løber rundt på en græsfold og hygger også bliver skudt, den er da bedre, end både slagteri og en sprøjte. Men desværre er risikoen jo bare større for at man ikke rammer korrekt. Personligt er jeg mest til at bruge boldpistolen hjemme foran stald døren.
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07 Kontakt mig for flere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender en |
eksola |
26-03-2007 23:00 |
|
kender en som skulle have aflivet sin hest. og manden i huset måtte selv skyde den, så det gjorde han. et skud, nemt og hurtigt overstået. de lider ingen nød og væk med det samme nåt de bliver skudt mellem øjnene. manden var både jæger og landmand. mere ved jeg ikke om hvordan han selv fik lov af dyrlægen.
Anita
Kig ind på Vildhesten. vi snakker heste og andet.
lille forum med plads til alle..!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest blev skudt |
|
|
... og bagefter kom de fra zoo og hentede den. De var rigtig søde ved hende til trods for at hun var død. Ikke nok med det, så fik jeg en lille måneds tid efter en check fra zoo på 600 kr. Dette kom som en stor overraskelse da jeg ikke vidste at de betalte en krone pr. kg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. zoo |
Tine (Ib) |
26-03-2007 23:53 |
|
Så er det forskelligt fra sted til sted om de vælger at betale, Odense Zoo betaler i hvert fald ikke.
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når hesten/ponyen skal herfra |
|
|
Vi har indtil videre kun skulle sige endeligt farvel til én hest... Dyrlægen kom, gav den en beroligende sprøjte, hesten blev trukket ud og dyrlægen skød hesten; det skete meget hurtigt og hesten nåede ikke at opfatte, hvad der skulle ske. Når vores nuværende stalddyr skal herfra, vil det ske på samme måde. Har allerede aftalt det med Dr Dyr. Specielt min hest har Dr Dyr og jeg lavet aftale omkring, når den tid kommer. Hesten er meget svær at bedøve og hvis den så yderligere skulle medicineres "ned" - tjah, det ville i ordets bogstaveligste (staves!!) forstand blive en kamp på liv og død... Dyrene vil live skudt her på matriklen og DAKA, Zoo eller en løvepark får til opgave at afhente dyret.
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Trakehner = Tragedier; Taipan Karoline er en shetlænder - og ikke en ko
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg gav ca |
beba ♣balou♣ |
27-03-2007 08:47 |
|
ca 1150 kr for få aflivet min fuldblod forrige år og gav 385 kr for få hendehent af kambas(hun havde tforsko på og det sagde jeg men det sagde de ikk noget til og jeg har ikk betalt ekstra for det) men det er nok nye regler det m skoene.. aflivning er helt klart den metode jeg vil vælge det gå hurtigt og smertefrit min gamle fjordhest gennem 14 år blev aflivet i december 2006 og der gik 3 sek ca fra han fik sprøjten til han døde, så det gik stærkt
rigtige piger er bilgale;
hvil i fred laban(døde d.14.12.06) min elskede fjordhest gennem 14 år JEG HAR HAFT HEST STÅENDE PÅ www.mose-gaarden.dk RID DET DER ER BEDST RID FJORDHEST!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aflivning |
Narni |
27-03-2007 09:40 |
|
Jeg fik aflivet min hest i december. Der var ingen tvivl om at jeg ville have hende aflivet frem for slagtet, hun skulle ikke køres til et slagteri og bruge den sidste time af sit liv i en trailer og aflives et fremmed sted. Hun skulle være i sine trygge omgivelser  Hun blev aflivet med sprøjte - tror ikke dyrlæger bruger bolt-pistol længere efter der har været en del uheld med dette. Jeg betalte 1500 kr for aflivning og 387 kr for at Daka hentede hende. Jeg ville vælge det samme igen. Jeg overvejede at ringe til Zoo, men kunne på tidspunktet ikke lige overskue den løsning, selvom jeg syntes det er en rigtig god løsning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo de bruger |
Illum |
27-03-2007 10:17 |
|
Pistol. Jeg gav 900 for en aflivning med sprøjte, i feb.
Rodeo show er en glasur, der dækker over en rådden og forrået holdning til brug af dyr. . Riders Cup 2.-6. maj i Tybjerglille, Sjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slagtehus |
|
|
Vi har et slagtehus, hvor ejeren selv får lov til at gå med ind og se hesten blive "aflivet", det vælger man selv. Vi har også været ude ved vores kunder og "aflive". På den måde bliver slagtningen kørt som en nødslagtning. Dyrlægen skriver en slagteattest. Den dag hvor en af mine heste skal herfra skal slagtningen køres som en nødslagtning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|