|
|
| At tjene en ekstra skilling - forslag? |
|
|
Takket være SKAT og deres latterlige regler omkring udenlandsk indkomst, er hesten nu kommet i farezonen (læs: jeg skal til at betale 1120 kr. pr. måned i restskat for 2005 hele 2007 ud i stedet for de 341 kr. jeg først fik at vide, jeg skulle betale pr. måned). Før hesten bliver sendt hjem (den er lånt), vil jeg dog gerne gøre et sidste forsøg på at skrabe lidt flere penge sammen, men jeg ved ikke helt hvordan. Jeg har aflyst alt, hvad aflyses kan af aftaler, der koster (minus en mindre ferie i maj, hvoraf det meste allerede er betalt), og madbudgettet står nu på havregrød og rugbrød. Ellers er der desværre ikke andre steder i budgettet, jeg kan skære ned. Min tanke gik så på at tjene lidt ekstra ved siden af fuldtidsjobbet, men hvordan? Jeg har ikke rigtig mulighed for et ekstra job, så det jeg søger skal nok mere være noget i retningen af 6-10 timer i træk en lørdag eller søndag en gang i mellem. Altså ikke noget fast. Nogen forslag til, hvad man kan lave? Hvor man kan henvende sig? Eller måske et helt andet forslag til, hvordan man kan tjene lidt ekstra penge. Håber på svar  Mvh. Julie
--- Den heldige låner af Alexia af Vodagergård!
*Dansk Oldenborg Avl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Du skal bare samle 2.000 flasker om måneden  Ellers kan du tage rengøringsjobs. Folk søger tit i de lokale aviser!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plejejobs |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
24-03-2007 22:26 |
|
Måske, hvis du har evner og interesse i den retning. Ellers skal man bestemt ikke arbejde med mennesker. Avis-reklame job giver ikke så meget, men er en mulighed. Så skal du godt nok kunne fast 1-2 gang om ugen.
Pas på du ikke skærer for meget, så det bliver surt. Spørg da Skat om, du evt kan betale det ½.
Rengøring ligger alligevel kun på ca 100 kr/t, om det er orange eller ej.
Mvh xtiny ---
♣ Print af tryksager mm på professionel farvelaser i formater op til A3. Scanning af negativer og dias tilbydes til print eller få dem brændt på DVD. ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
CitaS |
24-03-2007 22:29 |
|
Du kunne prøve et afløserjob i hjemmeplejen - henvend dig på hjemmeplejens omsorgscentre. Eller som pædagogmedhjælper for eks voksne udviklingshæmmede i et bo/naboskab eller på evt. institutioner i dit område. - Det plejer at være muligt at få afløserjobs i weekenden. Eller du kunne gå i banken og høre, om de vil låne dig beløbet med et mere lempeligt afdrag, så du kan få tingene til at hænge sammen. Held med det! Cita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
GeLabs2203 |
24-03-2007 22:35 |
|
Hey Julie-total-starbucks- jordbærmilkshakessdrikkendee sjællænder.er. Hvad tænkte jeg lige på med overstående?  Hvad med at servere på en restaurant/ved private selskaber? Sådan en enkel lørdag aften burde snildt kunne give omkring 1000,-, det kan man i hvert fald let tjene hernede.
Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside We censor music then give children guns... - Darren Hayes Darren H. & Daniel J. aka Savage Garden Willy Wonka - tag med til Los Angeles
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| job... |
|
|
Hej. Tja.. Da det jo er sådan lige i øjeblikket, at der er mange der står og mangler personale, kan du jo prøve i de brancher, hvor der også er folk på arbejde i weekenden. Det kunne være som de andre har foreslået i plejesektoren, men jeg ved da at i min branche (hotel - receptionen) ville jeg da blive lykkelig, hvis der kom en, der gerne ville have lidt weekendvagter. Så det er mit forslag til hvordan du evt. kan skaffe dig et job ved siden af. Men held og lykke.. 
Hilsen Louise Thilde... du vil altid være i mit hjerte..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Mange tak for jeres svar  Desværre kender jeg mig selv godt nok til at vide, at et "pædagog-agtigt" job aldrig ville fungerer for mig, selv om jeg godt ved, at det giver gode penge. Banken er måske en mulighed, og så alligevel ikke, da jeg altid er blevet opdraget til, at man kun låner til hus og bil -sådan groft sagt. Jeg kan også godt klare mig for det jeg har, men det vil give et bugdet, der intet tillader. Dvs. ikke engang råd til en togbillet hjem til mine forældre i ny og næ, og sådan kan jeg jo ikke leve hele 2007 ud. Men jeg har jo hesten, fordi jeg gerne vil ride stævner, og dem er der nu heller ikke råd til, så måske man bare skulle droppe det hele og finde sig en part i stedet -Øv altså.. Jeg tror, jeg må på flaske jagt i morgen 
*Dansk Oldenborg Avl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Merete: Det var også lige netop noget i den retning, jeg havde forestillet mig. Jeg har arbejdet i et cafeterie med tilhørende serveringsvagter i weekenderne, så den branche er jeg noget mere hjemmevant i. Men hvor finder man sådanne "løse" jobs henne? Jeg kunne selvfølgelig lave en annonce ang. servering el. lign., nu vi er på vej ind i konfirmations-sæsonen (måske lidt sent at være ude, men bedre sent end aldrig), men hvor placerer man sådan en annonce? Og kan man f.eks. være "bekendt" at besøge de nærmeste hoteller, og spørge om de mangler "løse weekender-vagter"?
*Dansk Oldenborg Avl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vikar... |
Anne Schilling |
24-03-2007 22:44 |
|
Der er rigtig mange vikarbureauer rundt om i landet, og der er der masser af mulighed for forskellige weekend jobs. Der er du ikke forpligtiget, så du kan sige nej hvis du i en weekend ikke kan. Det er ikke så spændende arbejde mange gange, men weekend tillæg plejer at rode bod på dette. Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hoteller |
|
|
Du kan sagtens være bekendt og opsøge diverse hoteller her op til konfirmationerne og spørge om de har brug for hjælp. Tror faktisk nogen ville tage imod dig med stort smil og åbne arme...  Og især hvis du siger du har serveret før... Så kan kun sige... Kom du bare igang.. 
Hilsen Louise Thilde... du vil altid være i mit hjerte..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
GeLabs2203 |
24-03-2007 22:48 |
|
Efter min mening kan du sagtens tillade dig at spørge på diverse hoteller etc. i om rådet. Ellers kan du hænge en seddel op i netto/fakta/brugsen etc., og ja, nu hvor konfi-sæsonen nærmer sig, da er der nok en del der mangler ekstra hænder. De folk jeg kender der har hjulpet til konfi. plejer at få omkring 500,-, så hvis du kunne tjene det er par weekender, og evt. sætte alle de tjente penge ind på en konto, så er du da lidt nærmere at beholde hesten:)
Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside We censor music then give children guns... - Darren Hayes Darren H. & Daniel J. aka Savage Garden Willy Wonka - tag med til Los Angeles
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jamen det vil jeg da prøve. Og så må jeg lige høre min gamle chef, om de evt. kunne få brug for mig til konfirmationer i år. Det foregår nemlig hjemme i byen, hvor mine forældre bor. Så kan jeg både besøge dem OG tjene lidt ekstra  Jeg håber virkelig, det lykkes at finde noget. Mange tak for jeres hjælp. Kom gerne med flere forslag/ideer  Mvh. Julie
*Dansk Oldenborg Avl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps... |
theluny |
25-03-2007 13:14 |
|
Du kan blive avis bud hveranden weekend, jeg arbejder som det og det er med timeløn istedetfor pr. avis - raløre pr. rute. Mødetid kl.1.30 og aviserne skal være ude inden kl.8.00, men forsinkelser er okay...du må også møde senere, hvis du ved at du kan klare ruterne hurtigere. På depotet hvor jeg arbejder, har de låne-scootere, som er ombygget med nogle jernbøjler, så der kan være 4 avistasker på og en metalplade på støttefoden, så den står stabilt fuldt læsset. Hvis du selv har noget at køre på, får du benzinpenge. ...det er selvfølgelig ikke verdens mest spændende job. Men frem for rengøring, foretrækker jeg helt klart dette...og desuden er sommeren heller ikke den værste tid, at være avisbud i. Jeg ved min budleder godt kunne bruge nogle ekstra i weekenden, da det nemlig er bud jobbet folk går en stor bue uden om...så du kunne altid høre ad, om der evt. mangler nogle bude hvor du bor. Desuden så giver det ca. 7,5 time pr. dag, og ialt ca. 30 timer for 2 weekender...du kan ved 8 tiden tage hjem og sove til eksempelvis en 15 tiden, også stadig have (en del) tid til hesten. 
~ hesteløs ~ Men med 2 tykke misse madorgler: Benzer & Chloe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Se det var jo nok mere noget for mig. Har før kørt med aviser, og kan klart bedst lide den slags jobs. Jeg bor jo i Roskilde, men har ingen ideer om, hvor jeg skal henvende mig for at høre, om der er ledige weekendvagter. Har du en ide? Mvh. Julie
*Dansk Oldenborg Avl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
theluny |
25-03-2007 20:50 |
|
her hvor jeg arbejder hedder det syddanske medier, men det er så på Jylland, men vi går med en lokalavisen Jyske Vestkysten... Det er en landsdækkende avisen med skiftende navn, så der er Fyns stiftidende og så er det noget der hedder sjællandske et-eller-andet. Men i Jyske Vestkysten, er der i avisen en rubrik med nummeret på abbonnementsservice og lige ved siden af, er der numrene til 'regions-kontorene'. Så hvis du ringer til en af kontorene så vil du ret hurtigt kunne finde ud af hvem der er budleder i dit område og aftale et møde.
~ hesteløs ~ Men med 2 tykke misse madorgler: Benzer & Chloe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den gang |
Kiki |
25-03-2007 22:57 |
|
jeg med morgenaviser hed det bladkompagniet. Det er godt nok ved at være en del år siden, men det er da værd at undersøge. Jeg kørte med berlingeren, Politikken, EB, BT og vidst nok en eller anden også. Men ellers er der sådan noget som Randstad vikar, de har forskellige slags tjanser. Jeg har kun arbejdet i kantine delen. Men der kan man melde fra dag til dag om man kan komme. Men privat servering er nok et rigtig godt bud. Du kunne også muge ud for andre. Der er en fyr i den stald min parthest står i, som muger ud for rigtig mange derude. Ved ikke lige hvad han tager for det. Du kunne også overveje at få en part en dag eller 2 om ugen. Det kunne da give en smule penge + tid til lidt ekstra arbejde.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv lykken på en tank |
Dina1985 |
25-03-2007 23:30 |
|
Hej Hej.. Jeg ville prøve på en tankstation.. der er mulighed for arbejde alle tider på døgnet i weekenden og hverdage.. og der vil os komme en bunke tillæg hvis du er udenfor 06.00-17.00 zonen.. så der burde da være mulighed for et godt job med gode penge..
Mvh. Dina Weibull med frieser hoppen Julia M
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg får fra 2 april et fuldtidsjob fra 8-16 mandag til fredag, i weekenderne har jeg så fået job i et forsamlingshus, det giver nogle ekstra penge og et hyggeligt ekstrajob med gode kolleger. det er ikke hver weekend, og de weekender jeg arbejder i forsamlingshuset, møder man på forskellige tidspunkter, hvor jeg enten kan nå at ride min hest før eller efter arbejdet. ved ikke hvad muligheder der er derovre, men jeg er glad for mit, giver mig råd til(ny) bil, hest, husleje og hund, samt stadig have lidt overskud på kontoen i en alder af 21 år.
Mvh Sarah.
Stolt mor Pretty Girl Ask og Maja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trendsales.dk |
d-light ♥d-light♥ |
26-03-2007 01:11 |
|
jeg går på www.trendsales.dk og sælger evt tøj hvis jeg mangler penge... så hvis du har meget tøj eller noget ud ikke bruger så sælg det... bare en ide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej julie |
|
|
Det lyder ikke spor rart. Hvad med evt at blive madudbringer om lørdagen. Så kører du rundt i kommunens 'madbil' og bringer ud til ældre o.l. Det er vist ca 3-4 timer af gangen' Mvh C
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Puha.. Snakkede med SKAT i går, og de har ændret min afbetaling, så jeg nu skal betale lige knap 700 kr. om måneden fordelt over 12 måneder i stedet for 1120 kr. i 7 måneder. Lidt trist, at jeg kommer til at hænge på udgiften så længe, men det vigtigste er jo, at jeg så har flere penge på hånden om måneden nu, hvor jeg har brug for det. Derfor tror jeg nu stadig, jeg vil se mig om efter et ekstra job som avisbud eller på en tankstation. Lidt ekstra penge kan jo altid være rart  d-light: Jeg har desværre levet på et meget skrabet budget et par år nu, så den smule tøj, jeg køber, bliver brugt til det revner  Mange tak for alle jeres gode ideer  Mvh. Julie
*Dansk Oldenborg Avl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjener afløser |
|
|
Jeg har i mange år eftehrånden haft et bi-job som tjener. Jeg ved at Svogerslev Kro som regel mangler afløsere, så måske du skal kontakte dem. Jeg tager vagter der en gang imellem og de er smadder søde og lønnen fin. Deres hjemmeside er www.svogerslevkro.dk. Der kan du skrive en besked til dem og de ringer dig op (eller det gjorde de med mig). Alternativt kan du jo ringe til dem  Pøj, pøj med jobsøgningen. /Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|