Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Katten ødelægger dørkarmen!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 13:49

Vi har to katte, begge kastrerede hankatte, som er omkring 2½ år gamle. De har altid kun været indekatte. Om dagen går de rundt i hele huset, men om natten er de lukket inde på et værelse, hvilket går helt fint - lige indtil de hører mit vækkeur! Så begynder den ene af kattene at skrabe helt vildt på dørkarmen, fordi den vil ud og have mad! Det har efterhånden lavet nogle grimme kradsemærker i dørkarmen og også lidt i tapetet ved siden af.


Er der nogen, der har en god idé til, hvordan man får den til at lade være? Kan man smøre noget på dørkarmen, der ikke ødelægger den, og som ikke er farligt for kattene at komme i nærheden af? Andre idéer?



Venlig hilsen Jane


Dejlig DV-vallak efter Carano sælges. Se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kradsebræt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 13:52

Hænge et kradsebræt op på karmen måske..

Så går det da ud over det i stedet for



M.V.H. Riderlykke :D

...Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden....



Værelse i Odense SV udlejes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mint..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 13:52
Mange katte kan ikke lide lugten af mint. Så frem med tandpastaen eller polomintsene :-D

Sæt f.eks. et stykke tape (englehud) op først, så du ikke ødelægger dørkarm eller tapet.

Jeg har lidt samme problem herhjemme. Jeg plejer at stå op og åbne døren ;-)


Gratis hestekalender 2007

Sy
(udsagnsord), syr, sys, syede, syet. Eks: hullet i bukserne skal sys.
Synes (udsagnsord), synes, syntes, har syntes. Eks: jeg synes hesten er flot!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for hjælpen!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:01

Der står et kradsetræ lige ved siden af døren, men det er åbenbart ikke godt nok... Det er lidt svært at sætte et kradsebræt op på dørkarmen, fordi den buer lidt, så jeg må hellere prøve med tandpastaen!


Det værste er, at den altid kradser helt vildt, mens jeg stadig ligger i sengen, og så snart jeg nærmer mig døren, kradser den kun lidt. Den har fundet ud af, at den får skæld ud, når jeg er i nærheden!!! De er jo ikke helt dumme, de kære dyr!


Men jeg er spændt på at se, om tandpastaen kan hjælpe lidt med opdragelsen



Venlig hilsen Jane


Dejlig DV-vallak efter Carano sælges. Se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan den
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:08
Kan du ikke bare lade være med at fodre den om morgenen? Så er dens motivation for at kradse en del mindre!

Giv den mad lige inden du skal på arbejde f.eks., i stedet for at springe op og give den mad så snart den kradser.

Eller nøjes med at give den mad om aftenen og gem lidt tørfoder rundt omkring på værelset de er spærret inde i om natten :-)

Kattedyr er af natur vant til store måltider (de nedlægger et stort bytte som de æder) hvorimod heste jo spiser hele dagen. Katte har ikke behov for mad 3 gange dagligt :-)


Hilsen fra LISE


HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben!
Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:22

Det var måske også en idé... Det er derfor, det er så godt at få andres mening, for man låser sig tit fast i nogle vaner...


De plejer at få mad om morgenen, lige når jeg er stået op, og igen om aftenen, men jeg kan jo bare vente med at give dem morgenmad, til lige inden jeg kører på arbejde. Det der med at give dem mad spredt rundt omkring på værelset, vil nok også være godt til at motivere dem lidt!



Venlig hilsen Jane


Dejlig DV-vallak efter Carano sælges. Se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sympatiindlæg
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:28

Vil ikke sige så meget andet end at min den ene kat ikke kradser i dørkarmen, men til gengæld skriger så snart tiden er ved at nærme sig for vækkeurslyden... hvilket vil sige kl. 5:15 hver morgen uanset om det er weekend eller hverdag... .


Han må ikke sove i soveværelset, da han nemlig ikke sover men pisker rundt. Hvis han så endelig falder til ro skal han helst ligge lige oven på ens ansigt og spinde højlydt... Helere lidt nattesøvn med ham i resten af huset end at blive holdt vågen hele natten med ham i soveværelset...


Det er ikke mad han ønsker men kæææærlighed, hvilket jo er sødt, men ikke på den tid .


Damn da glæder mig til jeg tør lukke ham ud på opdagelse i den store omverden... hvilket nok bliver denne weekend, nu er han nemlig ½ år og cuttet samt tatoveret. Så kan det være vi kan få nattero.







Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Kravlegård og bæresele købes

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jane...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:37

Jane: Det er jo nemlig det, det er godt med andres idéer. Jeg har selv lige haft kurset Etologi (Dyreadfærd) på LIFE-fakultetet (tidl. Landbohøjskolen) på Københavns Universitet, og der fik vi vendt rigtig mange situationer i hovedet. Det var SÅ spændende at få hæftet noget videnskabeligt på dyrs opførsel.

Det, du i virkeligheden kan sammenligne situationen med, er det Pavlovske forsøg - hunden der begynder at savle når den hører en klokke, fordi hunden har lært at klokke = mad.


Det gælder altid om at få forsimplet situationen og forstå den fra dyrets side.


Det din ene kat forventer når dit vækkeur ringer er opmærksomhed og mad. I virkeligheden skal du lukke katten ud i det sekund den holder OP med at kradse. Du må under ingen omstændigheder åbne døren så længe den kradser (surt for dørkarmen, men målet helliger midlet - og holder den ikke op på et tidspunkt? ;-)).

Og lad så være med at overøse den med kærlighed og mad så snart den er kommet ud, for så vil dens motivation for at komme ud bare være endnu stærkere.

Ignorer den i minutterne efter dit vækkeur har ringet, så den ikke forbinder dit vækkeur med noget godt. Så snart den holder op med at kradse lukker du den ud og ignorerer den ellers. Inden du går giver du den en masse opmærksomhed og dens mad.


Der går nok nogle uger inden det virker, og din dørkarm vil nok lide lidt under det. Til gengæld vil du (forhåbentlig) være fri for problemet om en måneds tid, og så kan du jo reparere din dørkarm ;-)

Det var teorien bag - måske virker det overhovedet ikke i praksis og så får du gerne min uforbeholdne undskyldning og en pose Whiskas med posten til den stakkels sultne kat med blødende kløer.



Hilsen fra LISE


HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben!
Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 katte...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:39

Jeg vil give Lise ret i, det er en tillært uvane - det lønner sig at kradse, så kommer madmor lige med det samme.


Kattedyr i form af tigre og løver nedlægger et stort bytte og kan leve af det i lang tid. Deres mave-tarmsystem er beregnet til det. Alm. små kattedyr i det fri spiser mange små måltider hver dag i form af adskillige mus eller fugle. Deres maver er ikke indrettet til store måltider.


Så du kan enten gøre som Lise siger og give den en kold tyrker eller sørge for, at der er rigeligt med tørfoder i skålene. De fleste katte er gode til selv at regulere deres madindtagelse.


Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu engang tak!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:23

Dejligt med så mange gode svar!


Jeg vil prøve at vente med at give kattene mad, til de har været ude fra værelset i noget tid. Så må den jo lære det!


Sanne: Lige den kat, der kradser på dørkarmen, er også ekstremt madglad, så den kan ikke selv styre det der med, hvor meget den spiser!


Nu I er i gang med de gode råd - hvordan undgår man, at kattene hopper op på bordet? Når vi er der, prøver vi at sprøjte vand på dem, så snart de hopper op på bordet, men de ved jo godt, at der ikke er nogen til at sprøjte vand på dem, når vi er væk!


Vi regner med, at de skal have lov til at komme ud til sommer, så vi er lige så stille begyndt at have dem ude i sele engang imellem, så de kan se lidt på verden uden at kunne stikke af! Det kan være, det løser de problemer, der er, når de kommer ud og får brugt noget af overskudsenergien udenfor.



Venlig hilsen Jane


Dejlig DV-vallak efter Carano sælges. Se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 katte...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:53

ja så er det den kolde tyrker, du skal i gang med kan jeg høre. Jeg er også indehaver af et madøre, så jeg kender lidt til det.


Jeg kender ingen gode råd mod katte, der render på bordene, når man ikke er hjemme.

Udover vandplaskeriet, plejer jeg at sige, strengt: NED!. Når de kender kommandoen, er man fri for at fare rundt med en vandpistol og ligne en idiot. Hvis de er nogenlunde velbegavede, skulle det gerne virke, om ikke andet så mens du er hjemme.


Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"

0
0
Svar på denne tråd
 
 katten
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 18:16

det var kattens!!




SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 19:01

Du kan også sætte dobbelt klæbende gulv tæppe tape fast, der hvor den krasser. Min gør det hverken i tapet, sofa eller karme mere.


Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 19:05
evt. også prøve at klistre staniol på karmen indttil de har fattet ideen med ingen foder. Det er der ikke mange katte der bryder sig om at kratte i pga. lyden, jeg gjorde det ved min seng da den ene af kattene, på trods af tre stk. kradsetræer, hvæssede kløer i sengen, det hjalp, men gud hvor var det træls at høre på når vi vendte os ;-)





Mendacem memorem esse oportere.



Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rødgaard
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 19:30
Rødgaard: I skal ramme kattene uden de ved at I rent faktisk er der. Det er nok ret svært ;-) Ellers prøv at drysse lidt kanel på bordene eller spray med gå-væk-kat :-)


Hilsen fra LISE


Brugt bil købes, kørt under 200.000 km, servo, lidt sporty. Max. 25.000,-
1 ÅR MED RIGOLA - TIDEN FLYVER...
LANDSSTÆVNE I SPRINGNING FOR PONYER - KONGELUNDENS RIDEKLUB, AMAGER 4. + 5. + 6.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staniol
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 08:56

Jeg tror desværre ikke, det med staniolen hjælper... Katten er helt vild med staniol! Nu har den lært at styre sig, men til start hoppede den altid op og rev i staniolet, når vi skulle have et stykke af - altså når vi holdt det ud over kanten på bordpladen for at rive det over!


Her til morgen har jeg prøvet at vente med at fodre dem, til de havde været ude lidt tid. Så må jeg jo pænt vente og se, om den snart fatter det! Det kommer jo nok ikke lige fra den ene dag til den anden.


Så må jeg også til at ligge på lur, så jeg kan sprøjte vand på dem, uden de opdager mig, når de går på bordene... Eller måske prøve med kanel - det lyder lidt nemmere!




Venlig hilsen Jane


Dejlig DV-vallak efter Carano sælges. Se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det virker...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 09:24

Vente-teknikken virker, men det krever meget stædighed fra katteejerens side (for katte har fra naturens side rigtig meget stædighed ).


Her i huset sker der absolut ingenting (set fra kattens synspunkt) før vi har været i bad og fået tøj på. Hvis katten begynder at mjaue for at skynde lidt på de laaangsomme mennesker bliver hun ignoreret indtil hun er faldet til ro igen. Hun har kun få tilbagefald, og som reglen er hun helt rolig om morgenen, så vi mennesker kan sove længe uden hylekonsert . Det er meget behageligt at ha' en b-kat som ikke står op før efter os.



Hilsen Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider