|
|
| Bedste rytter til Herning?? |
|
|
Hvilken rytter syntes i var bedst til Herning og hvorfor? jeg så ikke selve showet men fik set en del opvarmning - hvilket jo tit er meget bedre  Af de jeg fik set var det "eskimo" rytterne der red pænest. Især ham fyren så jeg flere gange både med og uden udklædning de forskellige dage - og hver gang red han ret pænt uden at forstyrre hesten (jeg fik han navn men kan ikke huske det. han red på flere firfods heste!). Han sad meget stille og uden at klemme sig fast, rørte kun hesten med hælen (uden sporer!) når den skulle noget nyt, sad helt stille med hænderne og vippede kun med hånden når der skulle ske noget nyt. Kandaren var da trukket og hestene gik ofte bag lod - men det virkede mere somom hesten blot ikke var stærk nok til at rejse sig mere, end det var fordi han lagde den der. Og hestene han red var meget hidsige og varme og havde nemt til spænding - så den lille "misser" kan undskyldes. Og så var hestene jo udenbys , trætte osv. det er ham der rider i eskimo tøj her: dvkaaring07.heste-nettet.dk/ img_9148.htm
Stadigt få ledige pladser til Golega/Portugal turen i nov. Formidling af Lusitano heste. Fra avlere i Portugal. Salgsheste på præsentation. Eller kom m.eget ønske. NYE NU
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hilsen fra Pony-mor. Som har 4 mentorer til hesten. Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen. |
|
|
Andreas er og bliver min favorit. Astrid Gemal var dog også superflot ridende. Ligeledes syntes jeg hende Anja der red Hotline red rigtigt pænt Mvh CAmilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rytterne |
|
|
Jeg nød uden tvivl mest Sanne Henningsens ridt. Hun red virkelig behagelig "ungheste-ridning" med en glad og ubesværet hest, som gik i naturlig holdning og samling hele tiden. At hun så også vandt Grand Prix-en, var et cadeau til dette. Desuden kan jeg godt lide test-rytter Johnny Hansens heste-venlige holdning til afprøvningen og Hans-Jørgen Hoecks pæne ridning (og mønstring for den sags skyld). Anke Teer Beeks venlige rideform nyder jeg også altid meget. At hun ikke presser den i f.eks. piaffen så meget, som hun måske kunne, synes jeg er rart. Specielt set i modsætning til mange andre ekvipager, hvor det virker tydeligt, at hesten godt ved hvad der sker, hvis den ikke løfter benene højt "nok". Lykke B: Jeg tror, du tænker på Joachim Christian Thomsen (uden dog at have tjekket dit link). Til sidst skal siges, at jeg synes, der var en masse flot ridning i Herning også i år! - Og det er bare imponerende, at det er muligt med så mange hingste i så livlig en hal.
Mvh Elisabeth Den, der aldrig laver fejl, lever i rutinen - Bagefter er vi alle kloge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søren Møller Nielsen.. |
|
|
Han får vist især de unge hingste frem på fortrinlig vis.. til ham.. Pernille
Velgående 1- og 2-års DSP-plage efter Ammadoor og Branduardi M sælges Super velgående A´Khan Z Hingsteføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror også |
|
|
du mener Joachim Chr Thomsen, LykkeB. Og jeg er helt enig han red simpelthen så pænt og "ukompliceret"... Meget behageligt at se på!! og så er Angrib Firfod altså en lækker lille sag. Hilsen
- Matilde og Shalu -
Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ryttere |
|
|
Joachim C Thomsen er klart en fornøjelse at se på (siger jeg som er farvet af Zardin) Andreas er måske ikke en lige så elegant ryttere i mine øjne, men han formår at udnytte alle hestens forcer og få dem til at yde maksimum. Astrid Gemal er også en super rytter, men tror og Schianto er en meget letridelig hest, men det kan man jo også tilskrive Asrtid. Anja som red på Hotline synes jeg drrimod var næsten en katastrofe, sad konstant og tænkte så slip dog det stakkels dyr lidt, samt at jeg meget gerne vil have set Andreas på ryggen af Hotline.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm andreas |
|
|
altså andreas virker jo som en super sympatisk fyr og havde humor osv. (og han ser sød ud) menøøhh - undskyld jeg siger det - han red altså matine med næsen inde ved bringen a la rollkur når han varmede op. ikke lige min stil. Kandarstangen var godt trukket (vandret næsten) - især når man tænker på hoppens følsomhed. og cavan gik laaangt bag lod hele programmet så vidt jeg kan se. de andre heste han red på opvarmningsbanen blev heller ikke redet så let og fint som man må kunne forvente af så berømt rytter. (man bliver jo extra kritisk når det er ryttere fra verdenseliten) men ellers synes jeg han havde et godt budskab i de ting han sagde i sin clinic (så vidt jeg har hørt) . men ridningen må kunne gøres bedre når nu han er på vej til at blive et ikon og et idol for så mange. Jeg taler ikke om resultater - men om måden man opnår dem på.
Stadigt få ledige pladser til Golega/Portugal turen i nov. Formidling af Lusitano heste. Fra avlere i Portugal. Salgsheste på præsentation. Eller kom m.eget ønske. NYE NU
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nete Langhoff |
| Forfatter:  |
Lilar |
| Dato:  |
14-03-2007 22:21 |
|
Som dig synes jeg også det så ret anstrengt ud da Anja red Hotline, for mig virkede det som om hun havde ret meget fat i den. Andreas red pænt torsdag aften synes jeg, så det må være ham jeg synes var den bedste rytter i Herning af dem jeg så. Så ingen af konkurrencerne, så har ikke så mange ryttere at vælge imellem *S* Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg må indrømme |
|
|
at jeg nød at se Jane Svanekær ride. Kender Jane fra vores unge dage( hi hi) Og syntes dare det er så fantastisk flot så langt hun er nået. Jane er virkelig kanon og bare så super god ved hendes dyr.
Hilsen Marianne Olesen Stald-MariBo Rød knapstrupper hoppe sælges perfekt til trail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jennifer Fogh Pedersen |
|
|
Jeg beundrede (som sædvanlig) Jennifer Fogh Pedersens flotte ridt på Ulrich Z i SB'en lørdag aften (som de vandt ). Hun rider simpelthen så godt, og så er det jo bare endnu bedre at se på, når hun har en så fatastisk hest som Ulrich Z - som virkelig var velspringende i den SB jeg så  Mvh. Janne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bedste rytter |
|
|
i spring var det så afgjort Hans Lei, han forstår at læse den hest han rider på
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
|
|
Elisabeth S: Sanne og unghesteridning? Jeg kender godt hendes metoder..  Der er en grund til at Clearwater sprang sidelæns da hun ville hilse i paraden i dressurklassen om søndagen. Det er nok den hånd hun holder pisken i til daglig. Mht. Andreas synes jeg dælme også det er trist at rytterne bare slipper afsted med at deres heste går så underbrækket og bag lod, og på et tidspunkt kunne man se en billedserie, tror det var billeder fra hans ene aften hvor han trænede de forskellige heste, og der skal jeg lige love for hestene kunne krølle sig sammen. Jeg falder nu mest til Dorte og især Hans Jørgen Hoeck's ridning, synes især han er god til at ride hestene i en naturlig og ubesværet holdning. Joakim på Firfods heste synes jeg også han gør rigtig godt, utrolig bæring, lethed og elegance. Men igen - det er trist at den ene vinder efter den anden kan få lov til at præstere at ride deres heste pænt bag lod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskift |
Lene Dodensig |
16-03-2007 12:07 |
|
Jeg syntes i spring var det Søren Møller Nielsen og Jennifer Fogh Pedersen. Jennifer ride altid rigtig rigtig pænt. Søren formåede at fremvise sine unge heste rigtig godt. Rigtig god fremvisning  I dressur vil jeg sige Joachim Thomsen, han red nogle rigtig flotte programmer. Og ja, charme har han. (Ikke for sjov skyld han er bøsse:P) Har været en uge i Frankrig med ham og Rune, de er ret så flinke. Joachim hjemmeside er www.joachimchrthomsen.dk hvis nogle er intresseret. Men syntes genneralt at rytterne red flot. Eller måske Tine Rytter skulle være blevet hjemme i stalden. Var ret imponeret over at en 15 årig blev nummer 2 i spring champ. Hvor hun selv havde redet den op  /Lene D. Christensen
WOW! 2.G på HTX, 2 heste, undervisning 2-4 gange om ugen, stævner næsten hver weekend. (DOG kun en dag af gangen) Det hele kan sgu lade sig gøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Andreas.. |
CJessen (StarBoy) |
16-03-2007 18:15 |
|
Det må blive Andreas Jeg så også hans clinic om tordagen iog det var simpelthen super duper. Men der var mange gode ryttere - og heste slevfølgelig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
GeLabs2203 |
16-03-2007 19:41 |
|
MariBo ♥Bint Maras♥ Var Janne Svanekjær fremmedrytter, eller? Har nemlig startet mod hende til c-stævne hvor hun havde Don Juan med (en hingst efter Donnerhall, mener jeg), og hold da op en lækker sag. Spørg om jeg var ved at dø da jeg kun lå 9 point fra hende 
Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside We censor music then give children guns... - Darren Hayes Darren H. & Daniel J. aka Savage Garden Willy Wonka - Willy Wonka - Willy Wonka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kun to |
|
|
Andreas helgstrand pg jennifer fogh pedersen de to er efter min mening DK´s ubestridte bedste dressur og spring ryttere...
Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.
Belmont min nye soulmate!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange.. |
|
|
Joachim Thomsen sidder rigtig flot på en hest, men hold da op hvor virkede han latterlig da han råbte af sin hest i küren lørdag eftermiddag.. så højt at man hørte det gennem musikken.. Desuden fik den ikke for lidt med sporene da den kiksede nogle øvelser.. Selvfølgelig er det ærgerligt, når hesten måske ikke lige gør det den skal, men synes bestemt ikke det hører hjemme midt i et program. Hesten var Nordhøjs Bugatti.. Bianca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jane red |
|
|
som en af de første. Jeg ved ikke helt hvad du mener med fremmed rytter? Hun er berider har alle 6 år, men det er første gang jeg har set hende til Galla Show. Hun er ihverfald helt reeel i hendes metoder og hendes ridning.
Hilsen Marianne Olesen Stald-MariBo Rød knapstrupper hoppe sælges perfekt til trail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MariBo |
|
|
En fremmedrytter betyder bare, at det er en anden rytter end den som rider hesten normalt. 
Hilsen fra Pony-mor. Som har 4 mentorer til hesten. Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!! |
Maibritj ♥Helle Faurholt♥ |
18-03-2007 12:20 |
|
Dorthe hoeck. hihi
Fjordheste er også dressurheste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| &&& |
|
|
Synes da så helt klart at Andreas er fantastisk. Så hans clinc torsdag og følte virkelig man lærte noget. Han virker enormt sympatisk og helt nede på jorden. Super ridning  I spring er der en del at vælge mellem, men mit valg falder nu alligevel på Andreas Schou, synes simpelthen det er super godt gået af ham.  Men ellers Lars trier Kjøller han er sku show mand om nogen og super til at ride...
Hilsen Twisted #White Knee# en usleben diamant
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bedste heningrytter |
|
|
Jeg synes helt klart lars trier kjøller gjorde det rigtig godt og sikke et kostume til gallashowet! Læderbukser og lille vest og bar overkrop. Han ved lige hvordan man skal få pigerne op af stolene. Jeg har set ham flere gange ved forskellige lejligheder, han gør det altid flot! Dressurmæssigt synes jeg hans jørgen hoeck gjorde det super godt! Utroligt den mand kunne klare at løbe med så mange heste og så ride så pænt senere uden at være ved at falde af hesten af træthed. Super godt gået! Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Velin! |
|
|
Jeg synes personligt at Søren Møller Nielsen ikke rider så genialt. En af runderne tror jeg det var ham, red han ikke så godt - men vi alle kan have en dårlig dag. Men GUUUD hvor var Thomas Velin og Godsend du Reverdy bare gode - læææækker hest!! Kunne godt tænke mig at han rettede sig mere op - men ja  Jennifer F.P (Pedersen'er er for seje ), Andreas Helgstrand var også virkelig gode..!!!
Vh Regitze R. Pedersen Ponyspringrytter Rider: Mille Bredager & Kissba. Topponyer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|