|
|
| Hvorfor tager man til Herning? |
|
|
Dette spørgsmål har jeg tænkt meget over i denne weekend. Jeg personligt tager derover, for at se hingste/heste, lærer lidt mere om avl og hingste generelt. Også se noget godt ridning. Men efter at have siddet til intermediare og prix skt. george i en halv tom hal, må jeg undre mig? Kl 8 eller 9 er da ikke tidligt? Til nogle af de største klasser senere på dagen, var det umuligt at bevæge sig ude ved hest og rytter, men i hal M var kun godt 2/3 af stolene optaget. Da hingste blev frasorteret var der godt nok ikke mange mennesker tilstede. Tager man til Herning for at shoppe nyt rideudstyr (hvor jeg forresten så en del tilfælde, hvor priserne var det samme som til hverdag...eller dyrere!!) eller hvorfor? For mig kostede 3 dage lige knap 2000 kroner og jeg kan da altid se rideudstyr i de lokale butikker, men jeg kan ikke se eliten af dk´s hingste folde sig ud i dressur eller spring, eller se hvordan dv selektere de hingste hvis afkom vi skal ride rundt på?! Jeg er efterhånden vant til at være en enegænger i Herning, da jeg er oppe som den første, og går som den sidste. I år var jeg kun rundt på selve messen sammenlagt en time. Det meste af tiden blev brugt foran den skærm der viste auktionen. -Resten primært foran hingstholdernes boder også fik jeg set en del staldinventar. Jeg var i staldene godt en time søndag og lidt lørdag, hvor jeg fik en masse "guld". -De fleste jeg mødte i staldene var yngre piger, der syntes det var vildt at klappe en hingst. -Især i Blue hors ende var der kaos. Men hvorfor tager i til Herning?
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Au pair søges straks til Schweiz. Læs mere i præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Primært tager jeg til Herning for at blive underholdt med smukke heste i spring og dressur. Jeg sad også i den halvtomme hal lørdag morgen og så prix st. george. Men vi er kun i Herning om lørdagen, så kører fra Sjælland af lørdag morgen, og synes altså kl. 8 er tidligt! Hingstekåringen som sådan interesserer mig ikke. Jeg har ingen DV heste, og for minimalt ud af at se på de 3-års. Men unghestechampionatet tilgengæld var super spændende. Og selvom jeg ingen DV'er har, så sidder jeg selvfølgelig stadig og kigger, og bemærker avlslinierne på de gode dyr. Mht. messen så har den, den store fordel at hvis man fx. skal bygge nyt eller købe trailer,... Så kan man et sted se en masse forskellige ting, og på den måde få et større overblik. Men hvorfor kører jeg afsted? Tja, jeg tror faktisk stemningen, og den flotte dressur må være svaret. MEN hvis gallashowet ikke blev afholdt, tror jeg, jeg ville blive hjemme, og istedet tage til et landsstævne. PS. Så synes jeg altså også i minuttet at det er sjovt at klappe BH "et eller andet" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre |
| Forfatter:  |
cruella76 |
| Dato:  |
12-03-2007 10:19 |
|
har jeg endnu ikke haft fornøjelsen af at være i Herning - men, jeg håber snart at kunne gøre det. Så - ja, jeg kan ikke rigtig svare på spørgsmålet - men jeg vil i hvert fald vove den påstand at jeg aldrig ville tage derover for at shoppe udstyr 
Christel (Nu, mor til to vidunderlige unger..:) Brugt barnevogn søges - skriv besked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt... |
|
|
Jeg havde selv tænkt på at starte en lignende tråd. SElv sad jeg også i en halvtfyldt halv igår - selv da hingstene blev endeligt kåret! Det var jeg noget uforstående overfor... Personligt tager jeg til Herning for at få en super god oplevelse og helt bestemt for at se de unge hingste, som jo immervæk skal blive de nye superstars. Konkurrenceklasserne er bestemt også en del af det! Det er rart at se en masse af vores dygtige ryttere, samt hingste, på hjemmebane. Gallashowet er også en årlig begivenhed. Smarte og dygtige heste og ryttere i en flot anledning. Hest og Rytter har jeg også besøgt og brugt en del penge på, men jeg var meget påpasselig med, at sidde på min plads når de forskellige arrengementer startede i den store hal. Jeg blev noget benovet, da min veninde spurgte om ikke vi skulle gå tilbage på messen da de var ved at "oprangere" hingstene - jeg spurgte hvorfor og hendes svar var : "Det her er da kedeligt!"  Ja, jeg tager til Herning for at se heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For oplevelsen. |
Camilla (Felur) |
12-03-2007 10:24 |
|
Men jeg tror ikke, at jeg tager afsted næste år. Jeg var primært derovre for at se Gallashowet. Men det var da en blandet fornøjelse, sådan som folk stod og røg under " rygning forbudt" skiltene  . Magen til respektløshed skal man desværre ikke lede længe efter... Sekundært var jeg der for at finde nogen gode tilbud på rideudstyr. Efter tre timers trasken rundt blandt smøger og alt-for-mange-mennesker, så kunne jeg opgøre mit forbrug til kr. 0,00. Der var simpelthen for lidt plads til at jeg gad og stå at mase rundt sammen med så mange andre for at finde et par ridebukser.
Gratis hestekalender 2007
Sy (udsagnsord), syr, sys, syede, syet. Eks: hullet i bukserne skal sys. Synes (udsagnsord), synes, syntes, har syntes. Eks: jeg synes hesten er flot!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej tak |
pjemm |
12-03-2007 10:31 |
|
Jeg tager ikke derover fordi jeg ikke interesserer mig for DV og ikke er shoppaholic. Dyr tur for et par billige ridebukser! Og så sidder man så godt her foran PC'en og kan se det man har lyst til uden at skulle hyre en passer til sine egne krikker. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herning |
|
|
I år har jeg været deroppe torsdag aften og fredag eftermiddag. Torsdag var formålet at se Andreas, men vi snusede også lige rundt på messen, da jeg manglede foldgrimer og træktove, hvilket man altid kan finde deroppe. Fredag var vi deroppe pga messen, da vi skulle have inspiration til hegn og kigge på trailere. Næate år håber jeg, at jeg kan få billet, så jeg kan se nogle konkurrenceklasser og gallashowet, mens selve kåringen ikke interesserer mig så meget, så den kan jeg lige så godt se herhjemme.
Opstaldning i Kolding V tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ingen |
|
|
lille pige, men jeg var da også ret benovet over at kunne røre hingstene. En ting er jo at se dem på papir, noget andet er at se dem live  Jeg tager til Herning for at se på lækre heste. Næste år droppes gallashowet højest sandsynligt. Så tager vi derover og ser de forskellige konkurrencer, udvælgelse af hingste, auktion og kåringen af dem om søndagen. Det kan være vi tager fredag, lørdag og søndag næste år, men er ikke helt sikker. Der er jo et helt år til endnu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tager derover... |
|
|
... for at være på HN's stand og helst også at møde brugerne. Men selv om jeg tilbragte en del timer på standen og fik snakket med mange mennesker, var der ikke en eneste der kom hen og "tilstod" at de var brugere (og ja, jeg havde navneskiltet hængende om halsen hele tiden, og i min "uniform"). Jeg fik snakket lidt med de JHN'ere der var friske på en tur på rodeotyren - men ingen af dem jeg kender herindefra debatterne. Jeg fik da også kigget mig lidt omkring i messehallerne (og undres og irriterres over at der kan være rygning forbudt og man så alligevel stinker som om man har rullet sig i et askebæger, når man kommer hjem. STOR til de rygere der er så hensynsløse - ØV) Ligesom de tidligere år når jeg er med for HN nåede jeg ikke at se en eneste hest . Jeg ville da gerne have set lidt springning, men når jeg kun er med på standen i 2 dage, synes jeg at det er der min indsats bør ligge. Jeg nåede dog at få købt nogen af de ting jeg manglede (og det årlige sadelunderlag) - men jeg skulle jo også have set på støvler og måske et par ridebukser... Nå, jeg har Lund Rideudstyr som nabo, så kan jeg købe ind der 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årh, £isbeth! |
Camilla (Felur) |
12-03-2007 11:35 |
|
Du mødte da mig  Jeg skulle egentlig også have været på rov efter et par nye ridestøvler, men fandt næsten ikke noget udvalg... Jeg synes desværre at standene stod for tæt på hinanden. Hvis to-tre mennesker stoppede for at snakke midt i det hele, så var det hele komplet blokeret  Roskilde Dyrskue er jeg dog flittig gæst hos, men der er også langt bedre plads og højt til loftet, hvis folk ryger. Så der tror jeg, at jeg prøver at kigge efter støvler i stedet 
Sy (udsagnsord), syr, sys, syede, syet. Eks: hullet i bukserne skal sys. Synes (udsagnsord), synes, syntes, har syntes. Eks: jeg synes hesten er flot!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Riamus |
12-03-2007 11:37 |
|
I år var jeg der primært for oplevelsen. Vi var en flok på 5 der tog derover fra Slagelse. En lang tur kan jeg fortælle! Vi var der omkring kl 11-12 stykker, og bortset fra en tur i stalden så jeg den første hest kl 17! Da havde jeg løsrevet mig fra gruppe og smuttet med en veninde, de andre ville hellere bruge tiden på messen, det gjorde de frem til gallashowets start. Det er ikke mig sådan noget, det er tilbuddene ikke gode nok til når jeg kommer så langt væk fra. Jeg ved ikke helt hvad jeg præcis kommer for, det er nok en blanding. Selvfølgelig trækker gallashowet godt op, men ellers vil jeg gerne se så meget som muligt, og selvfølgelig vil jeg da også gerne se messen, men det er ikke det vigtigste for mig. BTW- Selvom jeg ramte konfirmationsalderen for 10 år siden synes jeg altså stadig det er lidt skægt at klappe de heste man ellers kun læser om... 
-Maria Nu den lykkelige ejer af fjordbissen Kasper! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men Camilla... |
|
|
... du "gælder ikke" - for vi kender jo hinanden i forvejen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nåeh, sådan! |
Camilla (Felur) |
12-03-2007 11:41 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DV er mig så... |
99E |
12-03-2007 11:42 |
|
...inderligt ligegyldige. Avl interesserer mig ikke specielt i forvejen, og DV er bare ikke noget, jeg "tænder på". (Store, brune DRF-heste? naahhh...  ) Jeg var i Herning fordi jeg forventede et godt show (Devil's Horsemen - der så ikke var så fantastisk igen), for at møde en islandsk parellianer på HN-standen og for at "se giraffen". Og jeg syntes det var rigtig interessant at sammenligne forsk. trailermærker, staldinventar mm. Rideudstyret var mindre fantastisk-interessant, men vi manglede heller ikke noget.
... - 99E - ... Love - Language - Leadership - Lightness
Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være! 2 allergibokse + ponybokse udlejes. Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J www.youtube.com/99E
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tager derover |
|
|
For lidt af det hele - Se en masse god ridning og imponerende heste
- Se den endelige kåring om søndagen
- Klappe Leredo og de andre fine heste ( bliver jeg aldrig for gammel til)
- Stå og se rytterene opvarme
- købe lidt af hvert på hest og rytter.
- Snakke med nye og gamle bekendte og venner
 Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herning |
|
|
Helt klart for at se heste! For mig kunne de lukke messen og afvikle gallashowet. Jeg får 'klaus' af messen. Der er for varmt og der er for mange mennesker efter min smag. Jeg køber hellere udstyr i en af de mange rideudstyrsbutikker, der ligger i vores omegn. Så kan det byttes, hvis det ikke passer. Så selvom jeg da ofte har en plan om at købe lidt, ender det som regel med at jeg bliver nærig og køber ingenting. Gallashowet synes jeg er for meget cirkus og for lidt ridning. Så jeg vil hellere sidde og se hingste, unghestechampionat og dressurklasser.
PONYMOR OG BARRIERERYTTER Nu med både pony og hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men det er |
|
|
da herligt at alle ikke tager til HErning af samme årsag, så kunne der jo hurtigt blive meget fyldt Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingste... |
|
|
Jeg tager primært til Herning for at kigge på unghingste og de ældre i konkurrenceklasser (dressur). Ville gerne se unghestechampionat også, men ikke nemt, når der foregår ting jeg gerne vil se i begge haller samtidig. Jeg gider ikke rigtig at kigge på udstyr derude. Jo der er da enkelte slagtilbud, men ellers er det da ikke billigere end "herhjemme". For en del år siden købte jeg et par underlag, der dengang ikke kunne købes her i nærheden (nogle med gummi/neopren eller hvad det nu er på) og et Hubertushovedtøj på tilbud. I år købte jeg så en spansk kapsun. Men jeg får "stress" af alle de mennesker, man skal mase sig rundt mellem, nok også fordi jeg nærmest kun gå derud i pauserne. Men skulle jeg kigge på trailer eller lign. er det jo et meget godt sted at sammenligne de forskellige. Staldene har jeg heller ikke besøgt mere end et par gange. Synes det er noget mere interessant at se dem med rytter på end at se dem stå i en boks med dækken på. Og så er der nok mennesker derovre til at genere dem i forvejen. Og ja imponerende så mange, der åbenbart ikke kunne se de skilte med rygning forbudt, der hang alle vegne. Og tror at bare de går under tribunen, kan vi andre ikke lugte deres klamme røg...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tager ikke afsted |
beritH |
12-03-2007 12:16 |
|
Jeg tager ikke til Herning, eller rettere, jeg har været der to gange, og jeg gider ikke mere, for jeg er ikke interesseret i avl (slet ikke af DV heste) og jeg tog afsted for henholdsvis at se showet og gå på messen. Første gang var i 2001 og der havde DV ikke sendt os de rigtige billetter, så det var lige før vi ikke fik set det gallashow vi egentlig kom for, men OK vi fik set det fra dårligere pladser end vi havde betalt for, efter en lang diskussion på DV's kontor, og konstaterede at det var ikke så spændende endda. Til gengæld var der gode køb at gøre på messen, muligvis fordi vi var der den første dag fra morgenstunden. Sidste år kørte vi en tur over på messen, da jeg havde fribilletter til den, men fandt stort set intet brugbart. Så jeg regner ikke med at tage afsted mere. BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| herning |
|
|
Jeg tager til Herning for at hygge mig med veninderne. Møde de heste mennesker som man ikke ser så tit. Se noget flot ridning og nogle lækre hingste. Og til sidst: kigge på en masse dyrt udstyr og håbe på at finde et godt tilbud. Men hygge tur er det primære.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh.. |
|
|
jeg tager primært til herning for at se på heste, men messen blivr da også besøgt  I år havde jeg afsat lidt længere tid til messen pga den nye hest som jo skulle have sig nogle dækkener (og det blev da også til 4 af slagsen  )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snakke, snakke og snakke. |
|
|
For mig er det bedste ved Herning, at man møder en masse mennesker som man kender, men aldrig får talt/mødtes med i hverdagene. Det er helt klart det bedste! Så er der messen. Selv omder er mange mennesker, så nyder jeg at få set en masse flot udstyr, og måske endda købt lidt. Af det mere "faglige", er det helt klart løsspringningen for hingstene og ungheste-championats hestene, der fanger min interesse. Jeg har altid synes at gallashowet er død sygt! -Det er så kedeligt og "fladt", at jeg hvert år fortryder at jeg bruger en aften på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt klar |
|
|
en hygge tur med venninderne se på udstyr og heste gallashow er så det der trækker vil gerne både se dressur og spring men det vil hurtigt blive mere end min pung kan holde til ... kåring af hingstene har jeg ingen intresse i da jeg intet har med dem at gøre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I år... |
|
|
tog jeg til Herning for at finde en avlshingst til min kommende låne avlshoppe. Jeg kom med en liste at hingste og tog hjem med en anden.  Men ang. halvtomme sædder i den ene eller anden hal, så er det jo meget svært at være i begge haller på en gang. Og fordi man har købt en billet til hal M, så kunne det jo godt være at der lige var en konnkurrence i den anden hal man heller ville se. Og hingstene var også vigtigt for mig at se i staldenen, simpelthen for at se deres temperment, se dem generalt på tæt hold, så de kedelige ud, ville de snakke, var de glade osv. Hvis hingsten sov eller spise, tog jeg så ham på et andet tidspunkt, hvor han havde bedre tid og var mere oplagt. Og det tager også sin tid. Men alle showhestene incl. gardehusarenes heste blev ikke studeret nærmere, kun deres firsser skulle der lige hilses på.  Men der er jo altså også en hel del der kun køber billetten til Messen Hest og Rytter og så derfor kun kan se det i hal B og Hal H, hvor der også var en bane, men som jeg aldrig nåede. Men i år lærte jeg, at hvis jeg skal kigge efter hingste til en hoppe, skal jeg bruge alle 4 dage. Pyha. I år så jeg så for første gang også auktionen.  De ander år kom jeg for det meste for at se konkurrencerne, gallashowet, men da også messen. Nu er der jo en del, især kvinder, der har et kollonormt stort shoppinggen, så det er lidt svært at lade være, selvom vi også kan kigge på rideudstyr til dagligt hos den lokale forhandler/butik. Men det er jo ikke helt det samme. Man vil jo godt se noget nyt og se hvad ander butikker kan tilbyde osv. Men ja der er også nogle der kun kommer for at se Messen. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi tager derover |
|
|
for at kigge udstyr, foder osv.. mine piger og jeg - og for at gå og hygge sammen... ser også lidt på hestene, men nu ligger vores interesse ikke ved dv, så det er for hest og rytter messen at vi tager til herning. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingste |
|
|
Jeg tager da til Herning for at se på hingste, hvad ellers?!  Men jeg vil give mange af jer helt ret i, at jeg ikke fatter dem, der bare vil shoppe! Hvorfor så ikke bare tage en tur i den lokale rideudstyrsbutik; det er da billigere?! Personligt kunne det godt "skuffe" mig lidt, at da det sluttede i går, og man netop skulle se "vinderne"; årets hingst, hvem der gik på fløjen og hvem, der fik ærespræmie, ja så var salen mere end halvtom. Og mange af dem, der så blev til "den bitre ende" rejste sig alligevel og gik inden vi fik klappet af dem (dette gentog sig også i mange af dressurklasserne, skylder man ikke at klappe af vinderen??) Jeg kunne godt tænke mig at være der alle dage, men jeg synes det er for lang tid, men frasorteringen og søndag eftermiddag er det sidste jeg ville undvære! Syntes dog også, at galla showet lørdag aften var godt, kunne godt lide, at det primært var heste og ikke så meget "cirkus", som det har været nogle år. Nyder da også at gå en tur i staldene, se hingstene tæt på, hilse på dem, der har lyst. Hest & rytter var for overfyldt, man kunne jo ikke trække vejret! Hingstekåring Herning er noget jeg ser frem til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
ja jeg tager til herning for at følge slagets gang med unghingstene da det er dem der er næste generation - sidder troeligt på min pind fra start til slut  messen er for mig noget man går igennem for at komme fra den ene hal til den anden ?? gider ikke bruge penge derovre da jeg synes de er langtfra billige - hvis der var mange gode penge at spare så kan det da godt være jeg en anden gang ville bruge lidt tid på at gå og kigge ? kommer også i stalden for at hilse og lure dem lidt af mht opførsel og temperament !!
Med Venlig Hilsen Tine Føl ventes omkring 4 april efter De noir/Schwadroneur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At... |
|
|
gå før tid. jeg var en af dem der blev nød til at gå før tid i går. Nåede kun at se Årets Hingst. Men kroppen kunne ikke mere og jeg havde 4 timer hjem i bil til nordsjælland. Der ud over var der et par børn, som savnede deres mor.  Men for det meste går jeg nu heller ikke før tid og venter altid. Men denne gang var der så længere mellem de to konkurrencebaner og man skulle dællemene løbt hurtigt får at nå over i den anden hal for at se en klasse der, og ander klasser nåede man ikke at se, fordi de lå samtidig med en anden. Så for første gang fik jeg ikke set en eneste springklasse, fordi jeg skulle se efter nogle speciale hingste, som altså startede i dressurklasserne. Og så kom nogle af dem sku ikke en gang til start.  Var der nogle der så Schufro Hit?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herning |
|
|
Ja, jeg tager til Herning hvert år for at se hingstene, og jeg følger den troligt hele vejen igennem. Selvfølgelig går man da ind i mellem en runde, men Herning er for mig hingstekåring, og ikke alt det andet. Det er ikke for min skyld de har udvidet selve messeområdet med mere rideudstyr. I år sad jeg også som avler, og jeg har altid blevet til det sidste og set oprangeringerne færdig og klappet fløjhingstene hele vejen ud, og det har altid irreteret mig grusomt når folk de går undervejs. Jeg synes ikke man ka være det bekendt over for ejere, avlere og arrangører. De timer søndag eftermiddag er da sammen med løsspringningen fredag, samt ridningen af de 4 og 5 års torsdag eftermiddag, det mest interessante og vigtige i Herning. Hvis det ikke interesserer folk, så er det fair nok, men så lad vær med at købe billet der indtil (jeg forstår jo ikke man gider gi så mange penge for det, hvis man alligevel ikke er der) så nøjes dog med selve messen. Hvis man endelig er gået der ind, så bliv dog og se færdig, det er i mine øjne respektløst at gå midt under det. For mig personligt synes jeg det var drøn irreterende at folk gik mens det hold min var med i var inde, eller da han og Michael var inde alene. Der ligger så mange timers arbejde bag, både for avler og fremstiller, og så er det altså ikke sjovt folk bare går, og jeg synes ikke det er nogen undskyldning at man skal hjem en time eller to før. Hvis man har været væk hjemmefra hele weekenden, så betyder en time eller to vel ikke noget. (ikke ment som noget surt opstød) Annette
Undervisning i Vestjylland tilbydes !! Forhandling af Marstall foder !! Er din hoppe klar til de kommende føl og bedækninger ?? Er du i tvivl, så se mere på sitecenter.dk/stutteri-taldorf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
AnneFK |
12-03-2007 14:50 |
|
jeg er så en af "dem" der tager derind for at shoppe...en tradition med min veninder. Der er et størrer udvalg, og man kan for det meste prutte om prisen og finde ting som man ikke har i egen ridebutik. Jeg fik bla. et mini shet. hovedtøj, underlag der kan vaskes ved 40 C, og billigt foder samt hvidløg og billige vitamin godbidder til sommeren. Men næste år skal jeg også se kåringen, og håber jeg finder en hingst jeg vil bruge til min hoppe. Men så lidt show og auktion på nettet.
Mvh. Anne Medlem af Minimule
Det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For hyggen |
Bente Bladsgaard |
12-03-2007 15:18 |
|
Jeg var en tur i Herning sammen med min søster og lille niece i barnevogn fredag. Nu har jeg jo ikke hest mere, så det var mest for hyggens skyld og for at se nogen hingste, jeg tog derover. Og min søster fik da en Kieffer trense til en fordelagtig pris. Fik da osse lige luret Carmargue fra stald Cajus, som jeg har forelsket mig ret meget i. Synes han er en fantastisk drengerøv - og så gik han jo på fløjen hos 4-års hingstene, så min forelskelse er da begrundet  Fik lige et glimt at Heartbeat, ligeledes stald Cajus, som min søsters hoppe venter føl efter. Og fik bekræftet over for mig selv, at Søren Knudsen og Andreas Helgstrand virkelig er et par rigtig dygtige og super sympatiske ryttere. Mine to farvoritter i dansk ridesport lige nu  Mht. Heste-nettets stand, så fandt jeg den faktisk aldrig Selvom jeg er ret sikker på, at vi er gået lige forbi den 
Mvh. Bente Étudiante a l'école de cuisine Formand for AS (Anonyme Sodaholikere) Antal medlemmer: ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen enig... |
|
|
Er stort set enig med Tine, der startede tråden. Og så Karolinemor mht at få "klaus" og hedeslag af rideudstyrsmessen og ikke gide gallashowet pga for meget cirkus ("hestehviskere" med kedelige, gamle, triste heste). Dagen bliver også for lang for mig, hvis jeg tager til gallashow, da jeg kommer helt fra morgenstunden og også skal afsted dagen efter. Prøvede igen for to år siden efter et par års pause, men synes igen, der var for mange numre med heste, der kunne sidde/ligge på kommando eller stå på skammel o.lign. Jeg er der for at se flotte hingste udstyr eller cirkus. Jeg har heldigvis ikke det nok så omtalte shoppinggen. Gider heller ikke tøjkøb. Og 100 par sko i skabet, kommer der heller ikke her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| derskalmanbarened |
Emma-BB ♥Tarzan♥ |
12-03-2007 15:33 |
|
herning?. - der skal man bare ned. når der er hingstekåring tager man da derned. jeg syntes hingstekåring er lige lidt for fedt. <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Anette |
|
|
"De timer søndag eftermiddag er da sammen med løsspringningen fredag, samt ridningen af de 4 og 5 års torsdag eftermiddag, det mest interessante og vigtige i Herning." Det er de måske for dig, men det behøver jo ikke betyde at de er det for andre. Det handler vel om at alle skal respektere hvad andre er der for. DV "lever" jo også af Messens besøgende og det skulle jo helst være win win uden mavesure avlere. Mvh Camilla - der sad der til dagen var slut og var hjemme kl 22 i går aftes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Lene og Camilla |
|
|
Lene jeg kender godt turen til Nordsjælland, jeg har selv boet der, og ja jeg har kun en lille time frem og tilbage, men så skulle jeg også lige ha passet hestene her hjemme, lukket ud og ordnet stald om morgenen inden jeg tog til Herning hvor jeg var tidligt pga vores katalog nummer. Camilla : Jeg skrev faktisk at dette ikke var et surt opstød, og jeg respekterer dem også, jeg skrev jo faktisk at jeg ikke kunne forstå hvorfor de købte biletter ind til det, og ikke kun til messen, hvis det andet ikke intereserer dem, jeg skrev jo det var helt fair. At det ikke er for min skyld at de har udvidet messeområdet, er jo ikke ensbetydende med jeg ikke mener det skal være der. Men du og jeg har jo på andre måder fået bekræftet vores forskellige holdninger og måder at se tingene på, men prøv at læse hele indlægget næste gang inden du kommenterer det. PS: Jeg er ikke mavesur, hvordan skal jeg kunne være det, når jeg lige har fået bekræftet at jeg har avlet landets bedste tre års halvblods hingst  Annette
Undervisning i Vestjylland tilbydes !! Forhandling af Marstall foder !! Er din hoppe klar til de kommende føl og bedækninger ?? Er du i tvivl, så se mere på sitecenter.dk/stutteri-taldorf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annette. |
|
|
Jamen tillykke til dig. Og Dejligt for dig du bor så tæt på. Men derfor må vi ander vel godt være der også, selvom vi måske ikke ser det til den bittre ende. Men jeg kom skam også for at se hingstene og kan jo se at jeg også skulle have set det torsdag og fredag. Pyha.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anette |
|
|
Jeg har læst hele indlægget. Blot fordi man ender med at skrive i et indlæg at det ikke er et surt opstød, kan indlægget jo godt virke sådan på læseren. Det svarer jo groft sagt til at man skriver en masse eksempelvis fremmedfjendsk og så skriver i bunden - jeg er ikke racist ( og nej det ved jeg godt du ikke er og ikke skrev, det er en sammenligning ) Det kan jo være at folk har købt billettet til Hal M for at se nogle af konkurencerne der går om formidagen, og derfor vælger at "tage noget af kåringen" med. Selv bliver jeg hele vejen fordi jeg finder det spændende og ikke ved en pip om avl og gerne vil suge til mig. Men jeg kan da godt forstå hvis nogle skal hjem til familien, også derfor måske vælger at tage ½delen af kåringen med. Jeg syntes det er flot du har avlet en kåret hingst, jeg har vist ikke givet udtryk for andet. Jeg mener på ingen måde det er passende, hverken i denne tråd eller på nettet generelt at "rive" op i gamle historier. Jeg er kommet videre, og håber da du er det samme. - og nej vi bliver aldrig hinandens ynglingspersoner - og fred være med det. Derfor kan jeg jo godt kommentere dit indlæg uden at der skal ribbes op i noget personligt af ældre dato ?? Mvh CAmilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det her har ikke |
|
|
noget med at rive op i noget gammelt, bare endnu en konstatering i at vi ser tingene forskelligt, og fred være med det, men derfor må jeg da gerne nævne det. Der er nogen andre der har samme holdning som jeg har, og nogen som har den som I har, men derfor må jeg vel også godt gi udtryk for min holdning, og den er nu engang sådan, og selvfølgelig må alle være der, det har jeg på intet tidspunkt nævnt, men så vælg da at gå inden man går igang med frasorteringerne, ikke midt under. Men jeg skal da huske at sige til Finderup næste gang jeg ser ham, at man ikke må bede folk om at blive til det sidste, som han jo som en del af arrangørerne bad folk om. Jeg har respekt for folk der ikke gider at se det, men så skal de vel også ha så meget respekt for avler, udstiller og arrangører, at man synes det er træls folk går midt i det hele. Det her drejer sig forresten heller ikke om at jeg har avlet en hingst eller ej, og det var ikke sådan ment hvis du opfattede det sådan, men bare en måde at udtrykke at jeg som avler ikke er mavesur. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bare for at lugte lidt til hest |
Ninkamus |
12-03-2007 20:00 |
|
Jeg tager til hingstekåring for at være til messen. Jeg er ikke avler og har ikke rigtig interesse i hingestene. Jeg bor tæt på herning, og det er bare en tradition for mine søskende og mig at køre derind lørdag for at se lidt heste og kigge på en masse ting og så ellers bare have en hyggelig dag ud af det  Nyder at der er noget som kun handler om heste hvor man kan kigge på lige det man har lyst til og for mit vedkomne er det ikke hingstene som tiltrækker, men alt det andet som er bygget op omkring hingstekåringen. Men sån er vi jo så forskellige og har hver vores lyster, og det skal der jo være plads til
Ninkamus Love is like the wind, you can't see it but you can feel it! I KNOW
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For at shoppe! |
|
|
Jeg er nemlig westernrytter så de fine varmblodshingste er ret uintressante for mig. Nyder dog atid at se dejlige heste, men jeg gider ikke betale priserne for at komme ind. Jeg opdaterer mig på fodermarkedet og så handler jeg ind af de småting jeg kommer til at mangle. Det være sig grimer, fluespray, dækken, en ny hovrenser og hvad man ellers kan mangle. Købte et par ridebukser for de er så gode til staldarbejde Og så var der et særligt godt tilbud på et westernunderlag så det måtte også med hjem. Jeg har efterhånden også kun 40 km og synes det er hyggeligt. Især når man færdes alene og bedre kan smutte gennem mængden end man kan i en flok (fatter ikke dem der forsøger at følges 6 personer ad gangen). Og da jeg sjældent SKAL have noget bliver ejg ikke så stresset. Hygger bare med at kigge på de forskellige ting og på menneskene  Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstekåring |
|
|
Jeg tager kun til Herning for at se Hingstekåring. Derfor er vi der fra starten torsdag morgen, eller rettere ville have været det hvis ellers Messecenteret kunne finde ud af at sælge billetter.  Den vigtigste dag for os er fredag tæt fulgt af torsdag. I år sprang vi lørdag og søndag over, lørdag plejer jeg at bruge på shopping, og søndag formiddag plejer jeg at bruge på at vente på eftermiddagen og dermed oprangeringen. Selvfølgelig er Hal B fyldt op, med det vi kalder "gratister", jeg har svært ved at se hvorfor messegæsterne skal have adgang til at se ridning uden at betale mere. Jeg mener det er begrænset hvis overhovedet at DV tjener på Hest&Rytter, det er jo Messecenteret der arrangerer den og ikke DV. Desværre er arrangementet blevet så stort at vi har været nødt til at fravælge de fleste konkurrenceklasser, og alt hvad der vedrører Unghestechampionatet. Derfor er det også bittert at når man lige har en halv time til at se dressur, så foregår det i en propfyldt Hal B.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Primært for messen |
Lilar |
12-03-2007 21:37 |
|
Jeg tager primært til Herning for at komme på messen og buge en masse penge Og så for gallashowet - og i år også torsdag aften til clinic med Andreas Helgstrand. Næste år vil jeg gerne se unghestechampionat og noget af kåringen samt både spring og dressur - så næste år bliver det nok til billetter til det meste af weekenden. Hingstene trækker også, og jeg er altid i stalden og se. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AnetteT |
|
|
Jeg må lige indskyde her. Jeg var en af dem der gik under oprangeringen. -Ikke fordi jeg ville, men vi havde et styks bebse med, og skulle med færgen, så der var intet valg. Vi havde endda gjort det sådan at dem jeg kørte med gik tidligere og pakkede bilen, også kom jeg galoperende i sidste sekund, så jeg kunne få så mange guldkorn med. I tilfælde af, at man på den måde du beskriver, skal beordre folk siddende, så må du jo sørge for, at færgen går en halv time til en time senere, eller at det er ulovligt at tage babyer med, så man sagtens kan tage en 4 timers køretur uden problemer. Jeg sad troligt i hal M fra 9 morgen til 16:15, med en kort pause, hvor jeg var i stalden/messen. Jeg syntes så abselut ikke man kan sige, at folk skal blive siddende, men jeg undre mig stadig over, at der igennem en hel dag stort set kun er halv fyldt...dvs der må være mange der har købt billet, uden at bruge den. -Der kunne være andre der kunne have fået glæde af den. Heldigvis er vi derovre med forskellige formål, ellers ville det jo heller ikke være sjovt. Men set med sjællænder briller, hvor det jo kommer til at koste en bondegård i transport og "opstaldning" så undre det mig, at folk måske ikke vurdere mere, om billetten er værd at betale eller om man kan nøjes med hal B.
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Au pair søges straks til Schweiz. Læs mere i præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for mit vedkommende. |
|
|
Det gør jeg for at se på hestene - dressur - spring.. og hvad de nu ellers tilbyder ´ lurer rundt på messen og shoppe til min mule, og hygge mig med veninden som er lige så heste gal som jeg selv... Synes det var rigtig godt i år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nøjes med Hal B |
|
|
Nej, hvis jeg skulle nøjes med billetter til Hal B, så ville jeg da blive hjemme. Det er da ren spild af tid og penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nøjes... |
|
|
Nej jeg ville heller ikke nøjes med billetter til Hal B. Jeg kom for at se hingste og ikke kun se unghestechamponatet. At den MB dressur klasse hvor De Noir skulle starte var i Hal B, kan jeg jo så ikke rigtigt gøre for. Men jeg fik da set langt fra alt det jeg skulle og gerne ville i hal M. Især om søndagen. Ang. træthed, så må jeg da indrømme at jeg ikke rigtigt havde tænkt over at kroppen måske ikke kunne klare de dage som jeg plejer. Blev mor for 2. gang for 5½mdr. siden og mangler stadig søvn. Og så havde kroppen bare ikke nok energi til det hele.  Men heldigvis er vi alle så forskellige og tager der over af forskellige grunde. Og man kan endnu en gang ikke tvinge folk til at blive siddende mod deres vilje. Man kan bede folk høfligt. Men ja jeg syntes også det er for dårligt at folk begynder at lame osv. når de rejser sig op og går mens der er nogle på banen. Især hvis der er en der er ved at ride et program. Men nu kan jeg da se at noget af hingstekåringen var i hal B om torsdagen, hvad måske ikke var helt fair, når man betaler mere for hal M.  Men jeg må jo lade op til hele 4 dage næste år, hvis jeg kan slippe afsted med det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Må tilslutte mig... |
|
|
Herning er for mig også lig med at mødes med en masse mennesker som jeg ikke får set i det daglige både avlere, mennesker jeg kender med stand på messen samt masser af gamle rideveninder m.v. som nu bor i alle dele af landet og som jeg stort set kun render ind i den ene gang om året i Herning. Så ja Herning er for mig lig med en masse hyggelig snak med venner og bekendte. Og ja så kommer jeg jo også derover for at se heste (i år blev det primært til konkurrenceklasserne i hal B, en del af auktionen samt staldområdet og opvarmningsbanen ind til hal M). Mht. messen så synes jeg faktisk det er ganske hyggeligt at gå rundt og se på nyheder m.v. fra de forskellige producenter af rideudstyr, staldindventar, trailere og transportere m.v. og ja så kender jeg jo altid en del mennesker der har stand derovre. Sidste år stod jeg selv på en stand på messen, men det må jeg nok indrømme at jeg aldrig aldrig gør mere. Det er 4 hårde dage med fuld knald på og der er bare ikke tid til at se andet end messeområdet (og ja jeg vil jo netop også gerne se lidt heste og nogle af de mennesker jeg ellers aldrig møder i det daglige). Gallashowet må jeg til gengæld indrømme at jeg helst går udenom - synes det er for meget fyld og for lidt god ridning. Hørte dog at kostumespringningen i år virkelig havde været super, men at hele første afdeling af galleshowet ellers var de sædvanlige dødsyge kvadriller. Pia
Dækken sælges. Se min præsentation. ...................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fra en gammel mavesur madamme |
zeusen |
13-03-2007 09:54 |
|
Jeg hører til én af dem der har været i Herning fra starten. Dengang var det hingste og avlen det handlede om. Man sad og så det og så var der ikke ret meget andet, andet end unghestechampionatet foregik i samme hal som alt det andet. Jeg var der 11 år i træk. Holdt pause i 4-5 år og vendte tilbage. Der skete meget mere, hvilket var fint, men der kom alt for mange "usaglige" mennesker som møver rundt i et væk, der er aldrig ro til tilskuere eller heste, og ingen respekt. Jeg holdt så igen pause et par år og vente tilbage, og nu var det for meget. Alt for mange mennesker, for lidt fagglighed og man måtte rende fra den ene hal til den anden til den tredje for at prøve at følge med i det som det for mig handler om, nemlig kåring, frevisning af hingste i dressur, og unghestechampionatet. Sidste måtte jeg nærmest fravælge, for jeg kunne slet ikke følge med. og Messen...sikke et fupnummer. Skrammel og ragelse for det meste, der er langt mellem godbidderne. Og så bliver jeg så rasende over fodersælgerne som ikke har begreb om fodring men udelukkende er sælgere med flotte brocurer og små poser til småpigerne. Herning har ændret sig, desværre ikke nødvendigvis til det bedre. Langt mere faglighed tak, show og salgsmesser kan de lave i anden sammenhæng hvor jeg ikke skal betale for det også. Ang. rygning... jeg er selv ryger. Hvis man ikke kan sørge for at rygerne kan ryge uden at skulle fortrække sig langt væk, ja så er konsekvensen at folk ryger hvor de tror de mindst generende. Til kåringer i tyskland sidder folk og ryger på siddepladserne... Måske man skulle indføre ryge udsugningssteder á la dem i lufthavnen ved bagageudleveringen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygning |
|
|
Jeg kunne så forestille mig, at rygeforbuddet har noget med brandfaren at gøre? Forestil jer en krisesituation med så mange mennesker og dyr!
PONYMOR OG BARRIERERYTTER Nu med både pony og hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|