|
|
| Rejse til Tyrkiet (vacciner) |
|
|
Hejsa  Jeg skal en uge til Tyrkiet, nærmere betegnet Alanya, her til sommer. Skal jeg have nogle vacciner? M.V.H. Cathrine.
M.V.H Cathrine og Zeppelin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alanya |
|
|
Jeg har været i Tyrkiet et par gange og har aldrig haft brug for vaciner. Dog må du hellere tjekke at din stivkrampevacine ikke er blevet for gammel. Du kan også spørge din rejsearangør eller kigge på statens serum institut. Hav en god tur, Alanya er et dejligt sted, meget gæstfrit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jeg er stivkrampevaccineret for 2 år siden, så den skulle vist være okay. Troede nemlig ikke jeg skulle vaccineret, men når jeg prøver at søge på nettet, står der at de anbefaler både mod leverbetændelse og difteri. Så bliver i tvivl, for dem jeg snakker med der har været der er aldrig blevet vaccineret mod det.. Og hvis jeg kan slippe for at blive skukket, så gør jeg det. Er så frygtelig bange for det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tyrkiet to gange |
| Forfatter:  |
Punktummet |
| Dato:  |
11-03-2007 17:03 |
|
Har været i Tyrkiet nogle gange efterhånden, bl.a. Alanya, og er ikke blevet vaccineret nogle af gangene. Det vil da muligvis være en god ide at blive vaccineret, men jeg tror ikke umiddelbart jeg kender nogen der er blevet vaccineret inden en tur til tyrkiet. Kommer du ind på en restaurant som du synes virker snusket, så gå igen. Det er langt fra sikkert at der er risiko for at få hepatitis ved at spise der, men skal hilse og sige at en maveinfektion altså heller ikke er lykken, og det er træls at få ferien ødelagt af det.. Rigtig god tur - vaccination eller ej, så pas på dig selv - det kommer man langt med. Under alle omstændigheder mener jeg at det vigtigste er at være papasselig og tænke sig om når man rejser. Min vurdering er, at hygiejneniveauet er så tilpas højt på turiststederne i Tyrkiet at der ikke er overhængende fare for at eksempelvis maden er forurenet (en kilde til hepatitis), men har hørt at man især skal være påpasselig med skaldyr fra havet og at man skal skrælle frugt og grønt man køber. Jeg får desuden altid mit kød gennemstegt. Vand drikker man selvfølgelig altid kun fra lukkede flasker.
/Punktummet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay... |
Punktummet |
11-03-2007 17:05 |
|
...der flyttede tingene lige rundt? Du får den igen: Har været i Tyrkiet nogle gange efterhånden, bl.a. Alanya, og er ikke blevet vaccineret nogle af gangene. Det vil da muligvis være en god ide at blive vaccineret, men jeg tror ikke umiddelbart jeg kender nogen der er blevet vaccineret inden en tur til tyrkiet. Under alle omstændigheder mener jeg at det vigtigste er at være papasselig og tænke sig om når man rejser.
Min vurdering er, at hygiejneniveauet er så tilpas højt på turiststederne i Tyrkiet at der ikke er overhængende fare for at eksempelvis maden er forurenet (en kilde til hepatitis), men har hørt at man især skal være påpasselig med skaldyr fra havet og at man skal skrælle frugt og grønt man køber. Jeg får desuden altid mit kød gennemstegt. Vand drikker man selvfølgelig altid kun fra lukkede flasker.
Kommer du ind på en restaurant som du synes virker snusket, så gå igen. Det er langt fra sikkert at der er risiko for at få hepatitis ved at spise der, men skal hilse og sige at en maveinfektion altså heller ikke er lykken, og det er træls at få ferien ødelagt af det..
Rigtig god tur - vaccination eller ej, så pas på dig selv - det kommer man langt med.
/Punktummet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og overskriften... |
Punktummet |
11-03-2007 17:06 |
|
...til det første af mine indlæg skulle være "Alanya to gange" og ikke "Tyrkiet to gange". Det kører bare ikke lige nu... :p
/Punktummet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tyrkiet |
|
|
Jeg har været der fo rnogle år siden og der blev vi vacnineret mod smitsom lever betændelse.
Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?
Spring Undervisnig tilbydes i århus, og lejledhedsvis på Lolland/Falster. Besøg gerne vores hjemmeside kaempe.webbyen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar |
|
|
Jeg har nemlig heller aldrig hørt før man skulle vaccineres for at komme til Tyrkiet. På nettet får de det nærmest til at lyde som et farligt sted, med alle de vacciner de foreslår. Jeg er meget sart når det kommer til hygiegne. Jeg spiser ikke steder der ikke ser ordentlige ud, og drikker selvfølgelig vand fra flasker. Jeg spiser faktisk ikke kød i udlandet, og hvis jeg gør er det gennemstegt. Skaldyr spiser jeg ikke overhovedet. Mange tak for dit svar  Jeg vil meget gerne have flere svar, fra folk der har været afsted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi2801 |
|
|
Okay.. Tak for svaret.. Hvor slem er vaccinen mod leverbetændelse? På niveau med stivkrampe? Ringer under alle omstændigheder til mig læge og hører hvad han siger. Det er bare alligevel rart at høre det fra noget som har været der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Var i Alanya i april |
|
|
.. og der blev vi ikke vaccineret. Vi var en hel klasse afsted, og der var engen der snakkede om at det skulle være nødvendigt.
Når det er så turistpræget et sted synes jeg ikke du har noget at være bekymret for. Men lad selvfølgelig være med at drikke vandet osv. Vi spiste masser af frugt og skaldyr dernede, og havde ingen problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Bettina: Tak for dit svar. Jeg var i Tunesien for 2 år siden, og der sagde min læge intet om at jeg skulle vaccineres for leverbetænselse. Og vil da umiddelbart tro at hygiegnen er bedre i Tyrkiet end i Tunesien, selv om jeg godt nok aldrig har været i Tyrkiet.. Så det kom egentlig meget bag på mig jeg skal vacciners for at komme til Tyrkiet. (Havde jeg vidst det havde jeg valgt et andet sted. Er så bange for nåle )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slemt.. |
|
|
nej slemt var det ikke. jeg er hunne rad for nåle og det var inetet. et stik i skulderen og så var det klaret. Min kæreste kommer fra TYrkiet og npr ham og hans familie rejser der ned med deres danske mænd, koner og børn bliver de ikke vacineret. jeg ved ikke hvorfor vi blev det den gang, men det anbefalet lægen og skade det kunne det jo hvert fald ikke.
Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?
Spring Undervisnig tilbydes i århus, og lejledhedsvis på Lolland/Falster. Besøg gerne vores hjemmeside kaempe.webbyen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi2801 |
|
|
Okay.. Jeg synes det er svært at finde ud af om jeg skal have den. Selvfølgelig er man på den sikreste side hvis man har fået den, men synes bare ikke rigtig jeg hører om nogen der får den ved en rejse til Tyrkiet (lige ud over dig ).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tyrkiet |
|
|
Jeg har været i Tyrkiet rigtigt mange gange efterhånden og jeg er aldrig blevet vaccineret inden. Heller aldrig blvet tilrådet det. Som Punktummet skriver, så vær bare opmærksom på de restauranter du spiser. Rigtig god tur. Tyrkiet er et dejligt land, fuld af gæstfrie mennesker og Alanya er en dejlig by.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina.. |
|
|
Mange tak for svaret Glæder mig også rigtig meget til jeg skal afsted, lige udover mit lille nåle-dilemma .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så skal.. |
|
|
du være glad for at du ikke skal til Brasilien.. 5 sprøjter og piller mod malaria.. Kan tilføje at jeg er hellere vil dø end stikkes.. Det skal nok blive en hyggelig tur til lægen 
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annemette |
|
|
Jeg har det præcis på samme måde som dig.. Da jeg skulle have stivkrampen var de to mennesker til at holde mig oppe på briksen. Der er bare noget der siger klik i hovedet på mig, og jeg husker intet af det jeg har sagt eller gjort.. .. Folk siger, jamen det er jo bare et lille prik.. Og ja.. Det har de da ret i, men jeg ved bare overhovedet ikke hvad der sker.. Må bare have kæresten med, så jeg ikke stikker af når jeg først er kommet derind ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej |
|
|
Det er hip. A som smitter gennem maden, og den er ikke kronisk. Hvorimod Hip. B og Hip. c er kronisk, og det kan man blandt andet få gennem blod (stiknarkomaner)
Venlig hilsen Hanne
_________________ Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vaccination |
|
|
Min læge anbefalede www.sikkerrejse.dk der skulle man kunne finde hvilke vaccinationer man skal have. Hilsen Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror |
|
|
de anbefaler hepatitis og difteri vacciner lige så snart du forlader skandinavien og tager syd på  Brug din sunde fornuft, så kan du godt lade vaccinerne blive i skuffen 
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vaccinationer |
|
|
Prøv at tjekke, om du ikke allerede er vaccineret mod difteri, for ofte gives den sammen med stivkrampevaccinationen (i samme sprøjte). Du kan spørge din læge om det eller se det på dit vaccinationskort, hvis du har sådan et. Så er der da en mindre vaccination at spekulere over.  God rejse! Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Sikke en gammel tråd, I har fået hevet frem  Jeg fik Hepatitis A og Stivkrampe, da jeg tog til Tyrkiet første gang i 2010. Derudover tænker jeg, at jeg nok bør få i hvert fald Hepatitis B og Tyfus, inden jeg flytter til Tyrkiet senere på året. Da jeg fik mine første vacciner, fik jeg at vide, at det ikke var så nødvendigt, hvis man kun kom i turistområderne, og hvis man undgik s.x med indfødte. Men da min kæreste er indfødt + vi kommer for det meste uden for turistområderne, tænkte jeg, at vaccinerne nok var gode af have. Jeg tror dog ikke, jeg kan blive smittet af min kæreste, for han fik alle de forskellige vacciner som barn og burde derfor ikke selv være modtagelig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Tak for jeres svar, men nu er det knap 6 år siden vi var afsted  Jeg fik ikke vaccinationerne, og er da stadig i live 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|