|
|
| Jeg skal hjem til Lux - for good! |
|
|
Jeg er så lettet! Jeg er så lettet at jeg sidder her foran min skærm, alt imens tårene ruller ned ad mine kinder... Som de fleste nok ved, vendte jeg tilbage til Danmark efter et fantastisk år i Luxembourg, i sommers. Jeg startede på mine studier på SDU i Odense i september måned, med forhåbninger om at jeg virkelig vidste hvad jeg ville. Men, ak nej - siden jeg startede på dansk/nordisk i starten af september måned, har tankerne svirret i mit hoved. Vidste jeg hvad jeg ville? Var det her virkelig mit ønske? Og mest af alt - hvad laver jeg her i Danmark når jeg allerhelst vil befinde hjemme på Pallerhaff, Niederpallen, Luxembourg? Hver eneste ferie, hver eneste mulige forlængede weekend, er blevet tilbragt i Luxembourg. Og hver eneste dag tænker jeg på dem allesammen og savner mit liv i stalden. Da jeg fik Burberry til Danmark i slutningen af oktober måned, var jeg sikker på, at min lykke var gjort. Og det var den! Burberry er mit et og alt - han betyder i sandhed mere for mig end noget andet i denne verden. Men samtidig minder han mig hver eneste dag om alle dem derhjemme og om de fantastiske minder jeg har om min tid hjemme på Pallerhaff. Den seneste tid er det så "gået helt galt". Jeg har ikke kunnet koncentrere mig om min skole overhovedet - hver eneste dag har jeg tvivlet om hvorvidt jeg virkelig befinder mig det sted jeg bør befinde mig - det sted jeg ønsker at befinde mig - og min endelige konklusion var, at det gør jeg ikke. Jeg vil hjem - hjem til Luxembourg. Jeg luftede ideen for mine forældre som ikke var ellevilde med det, men her til aften har de sagt deres endelige ok. Selvfølgelig har det været mit eget valg, men det er rart at få bekræftigelse. Konklusionen er at jeg tager et break fra mit studie allerede nu og udlever min drøm. Når Burberry har gået sin sidste runde på Broholms baner til TAF's championater til august, bliver han læsset sammen med resten af Pallerhaff hestene og kørt hjem til Luxembourg - og jeg følger med! Jeg er så lettet - så ualmindelig lykkelig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dejligt |
| Forfatter:  |
yiip |
| Dato:  |
08-03-2007 21:26 |
|
dejligt at du føler dit hjerte... 
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ting til lille hund sælges... se min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønt for dig |
|
|
Bliver helt rørt af at læse dit indlæg.. det udstråler simpelthen så meget glæde ved tanken om at du skal "hjem".. held og lykke til dig og din skønne hyps, og glem ikke at blive ved med at sætte billeder ind af ham her på HN 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke føler |
yiip |
08-03-2007 21:32 |
|
jeg mener selvfølgelig følGer, og ikke føler... nogen gange skal hjertet have lov at bestemme...
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ting til lille hund sælges... se min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pallerhaff |
|
|
Ey, hvor er det godt..  Nu er det bare ventetiden der skal overstås, der er jo immervæk længe til august. Men man har godt kunne fornemme på dig i dine indlæg at du savnede Pallerhaff.. ..og hvor meget du glædede dig til at komme afsted til Pallerhaff, når muligheden bød sig. Gad egentlig godt at arbejde i sådan en stald efter 3g..  Men pøj pøj med det.
Chamiz R.I.P..savner dig. Sunlight fading Black tongues speak faster than the car can crash You supply the rumours And I'll provide the wrath
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Tillykke med beslutningen! 
. . Heldig ejer af Gáski fra Tøndborg med kæresten Prinsessa Søren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er |
kolle ♥ADHDbarnet♥ |
08-03-2007 21:41 |
|
det dejligt for dig. At kunne følge sin drøm og hjerte. Glæder mig på dine vejne. Håber at ventetiden ikke bliver for lang for dig. Husk nu at nyde øjeblikket, når du træder ud ved Pallerhaff. Hilsen Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjertelig tillykke |
|
|
Jeg har fulgt dig på sidelinien og ved hvor meget du savner det hele der nede. Det er glædeligt at høre at du nu har fået muligheden for at komme hjem igen, og skønt at du har modet til at følge dit hjerte. Endnu engang tillykke med din beslutning og held og lykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh hvor kan jeg følge dig. |
|
|
Ja, jeg tog til Schweiz lige efter gymnasiet og hvor jeg dog savner det! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bo dernede. Nu har jeg så fået et andet liv herhjemme med en dejlig mand og mine skønne heste, men hvis det ikke lige var for de fire skønheder (mand og tre heste) så var jeg også daffet af igen til Schweiz. Jeg synes det er skønt at du gør det! At du lever som du gerne vil. Det er stort! Tillykke med den beslutning... jeg er spændt på om du nogensinde kommer hjem igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er også stolt af mig selv :) |
|
|
Tak for alle "lykønskningerne". Jeg er faktisk også super stolt af mig selv! Jeg er stolt over, at jeg har indset, at der er ting her i verden der er vigtigere end at stå med en BA samt en kandidat som 25-årig - nemlig det, at jeg om 10 år kan se tilbage og sige "Jeg gjorde akurrat som jeg havde allermest lyst til!" Ventetiden indtil august skal nok blive fyldt ud. Der er mange ting der skal tages stilling til og ordnes inden den tid kommer. Og vigtigst af alt er forårets DSA hvor Burberry og jeg skal ud og vise DK, at vi ikke barae var hjemme på visit - vi var hjemme for at vise hvad vi kan  Nu kan jeg med ro i sjælen nyde tiden med min hest og igen koncentrere mig om uni. Når alt kommer til alt er det jo stadig vigtigt, at jeg afslutter semestret med stil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det værste... |
|
|
... bliver at skulle undvære min søster, Anne, og vennerne igen!
Livet er jo anderledes med 25 heste på stald, men ikke desto mindre glæder jeg mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ønsker dig alt held og lykke.. |
inger christensen |
09-03-2007 06:00 |
|
Jeg kan godt forstå dig, for når man først føler at her hører man til, ja så er det bare så svært at undvære det hele. min datter har også luftet lidt omkring sine tanker om at det kunne være spændende at tage til udlandet og arbejde med heste.
IMC. HESTE TRAILERE UDLEJES. henv. 20285450
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super ! |
|
|
Jeg må tage hatten af for dig - det er så modigt at du kaster dig ud i dine drømme før det er for sent. Som du selv siger så vil du ikke side om 10 år og fortryde  Så stort tillykke med valget, og et held og lykke skal du have med på vejen. Mvh Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
Marlene ♥Porsi♥ |
09-03-2007 08:30 |
|
Det er bare en super beslutning.. Kan sagtens følge dig.. Da jeg var 17 år var jeg i Tyskland ved en prof springrytter og en military avler. Jeg var der er halvt år og skulle så hjem grundet omstændigheder i familien. Men kors hvor jeg savnede det.. Jeg var tilbudt at komme tilbage, men det blev bare aldrig til noget og det har jeg inderligt fortrudt, for der havde jeg alle muligheder for at leve min drøm ud. Nu er jeg sat med mand og børn og elsker det, men alligevel nager det lidt i horisonten når jeg mærker efter, at jeg ikke tog afsted igen... Så det er så fedt at høre du lever din drøm ud. Tro mig det kommer ikke dårligt tilbage... Du skal jo nok nå alt det andet senere og hvem ved måske bliver det Pallerhaff for altid og det er da vildt fedt... Der findes jo også mænd der og børn kan jo sagtens komme til engang med tiden i Luxemborg, så go for it!!! 
R.I.P min smukke dreng. 4-12-2006 WHY DO ALL GOOD THINGS COMES TO AN END?? Nu med Porsi pigen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg havde de på akkurat samme måde for 1 1/2 måned siden.. stoppede på ask sidste sommer, for at læse til jordbrugsteknolog, fordi jeg var sten sikker på at jeg ville være konsulent eller leder et sted med heste, men efter 3 måneder blev jeg virkelig skoletræt og ville bare så gerne tilbage til ask og alle mine 110 små børn. der var dog ikke nogen ledig stilling i hoppestalden, så nu har jeg taget beslutningen om at droppe den uddannelse og har så fået job hos danrider fra 1 april, mine forældre klappede heller ikke helt i deres hænder over min beslutning, men søde som de er har de nu accepteret at deres hestetossede datter har valgt med hjertet. jeg har på kort tid satset meget på et job, som jeg ikke ved om holder eller ej ( har 3 måneders prøvetid) men hvis man aldrig griber de chancer der kommer, så kommer man aldrig det ekstra stykke videre. så nu har jeg fået mig en lille bil, og søger nu efter en ny lejlighed, da jeg bor i en ungdomsbolig, som jeg kun kan bo i mens jeg læser. synes det er fedt du gør det, man skal gøre det man brænder for! man er jo sin egen lykkes smed. med bilen kan jeg så nu besøge ask endnu oftere 
Mvh Sarah. 1 værelses lejlighed søges i odense eller vissenbjerg. husdyr tilladt og maks 2500 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tillykke med beslutningen...  Du er jo så ung - og så det bare om at komme afsted og leve sine drømme ud. Det kommer du ikke til at fortryde!!! Ha' en rigtig god tur!
***** Snepony *****
If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Fedt du gør det 
Når du skriver og Pallerhaff, kan man også læse du savner det
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! My Stile - Your Passion Medlem af AS (Anonyme Sodaholikere)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rigtig dejligt! |
|
|
Hvor lyder det fedt! Jeg er smadderglad på dine vegne og ønsker dig alt held og lykke til! Jeg kan kun sige til din beslutning for man skal leve i nuet og gøre det man virkelig brænder for! Jeg har også selv taget en beslutning af de helt store da jeg bare ikke har lyst til at sidde som 80-årig i en spadserjeep med joystick og tænke på og ærge mig over de ting jeg så gerne ville have gjort men ikke fik ført ud i livet!  Jeg har her i januar fortalt "manden" (stakkels stakkels kæreste gennem 4 år) at jeg simpelthen ikke kan leve uden et arbejde (nærmere bestemt livsstil ) med heste og at jeg simpelthen må prøve at leve min største drøm ud... Så den 30.juli lader jeg mand være mand,gård være gård,grisejob være hvad dét er og drager til de jyske egne for at forsøge at prøve kræfter med berideruddannelsen  Uhh jeg kan næsten ikke vente med at komme afsted!  Hilsen JP 
Lånehest Søges! Se nærmere på min præs Alle heste er skønne bare man ser dem i den rigtige sammenhæng!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karen... |
|
|
Hej, jeg ville bare lige sige at jeg også synes, at det er det helt rigtige du gør. Og grunden til at netop JEG siger det? Jo, jeg flyttede til Italien for snart 7 år siden og det var simpelthen fordi jeg efter flere ophold hernede (som au pair, som Erasmus-studerende, på forskellige sommerjobs, som trainee osv.) kunne se, at jeg bare ikke kunne undvære Italien. Mine forældre var heller ikke begejstrede (og det er de vist stadig ikke selvom de ved at det er det rigtige for mig), men det er jo mit liv. Og det med hestene? Jo, det er kommet til efter at jeg mødte min kæreste her - men det havde nu altid ligget og luret et sted i mit baghoved. Næ, jeg er ret sikker på at hvis jeg ikke havde fulgt mit hjerte, så ville jeg sidde et sted i Danmark og drømme mig væk i stedet for at leve livet og nyde det! Held og lykke med Lux!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke... |
Buusser |
10-03-2007 07:19 |
|
med din beslutning - jeg er så også én af dem, der mener man skal følge sit eget hjerte når det gælder fremtiden. Du skal såmænd nok få dig en uddannelse senere, måske i Luxembourg hvem ved? Lige et kompliment til Burberry - han er da en utrolig dejlig hest at kigge på. 
Misund ingen hans tilsyneladende lykke Du kender ikke hans hemmelige sorger. (indisk ordsprog)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke Karen |
|
|
Som jeg også har skrevet i tidligere indlæg er dette nok det rigtige for dig  Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bare det var mig!! |
|
|
jeg drøn misundelig, det er jeg! Jeg savner jo også Schweiz helt grotesk. Når jeg er dernede er jeg rigtig hjemme. Mine bedste venner er dernede og jeg har en skøn ekstra "familie". Men jeg ved også at jeg bliver nok nød til at få taget mig en uddannelse. Herhjemme kan man ikke arbejde med heste på samme måde som i udlandet  Jeg har desværre alderen imod mig efterhånden...og en kæreste  Men heldigvis ved han hvor meget jeg savner det, og aftalen er, at hvis det er muligt at vi begge kan finde job i schweiz, når jeg er færdig, så tager vi et år dernede. -Det på trods af, han ikke kan et ord tysk! Men han er villig til at lære, for at gøre mig glad. Jeg håber du for endnu et godt år (og måske mere) og held og lykke til sommerens dsa.
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Au pair søges straks til Schweiz. Læs mere i præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemlig! |
kimberleyk ♥Ditschen♥ |
13-03-2007 16:13 |
|
Jeps, det var godt mor-Ditte her lige fik en snak med hende Karen  Jeg læser til sygeplejerske og ved, at jeg også vil væk i nogle måneder i forbindelse med studiet...Münschen, Innsbruck... HERAUS siger jeg bare... GO FOR IT...Og tak for snakken der vidst hjalp os begge to  Knus Ditte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|