Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kunder til Ronaldo i aften
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 10:47

Ja i aften kommer der en og kigger på Ronaldo, som jo desværre er til salg.

Det bliver rigtig spændende. Selvfølgelig håber jeg på at det er en som evt. vil købe ham, men man kan alligevel ikke lade være med at tænke på hvor sørgeligt det bliver hvis han bliver solgt

Men jeg må tænke realistisk, han kan jo få det lige så godt hos en anden som han har her hos mig.

Line Rønn

Den heldige ejer af

Norddalens Ronaldo og Bakkegårds Accént

En rigtig hest har 4 hvide sokker :)

Rytter for Stald Kirkebjerg

- Smukke og velgående kat.1 ponyer sælges

Ridning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 11:09

Hej Line

Jeg krydser finger for at det er lige de rigtige til din smukke hest, men jeg kan godt forstå at det gør ondt det kommer jo lige plusligt meget tæt på.

Det gør mig ondt med dig ryg, men jeg syntes du gør det rigtige da du jo gerne skulle kunne holde mange år endnu.

Held og lykke med det hele og pas godt på jer selv.

Hilsen

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Besusu
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 12:27

Tak skal du have. Ja nu er det pludselig mere virkeligt og det gør da lidt ondt, for jeg holder virkelig af Ronaldo.

Men jeg håber det bedste for ham, han har kun fortjent det bedste.

Og kan det ikke blive med mig, må det blive med en anden

Line Rønn

Den heldige ejer af

Ridning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Uha uha.. :-)
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 15:56

Han er sørme flot.. Er han en hest eller en pony? Kiggede på din profil, men kunne ikke finde noget info om ham..

- Christina

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 15:59
til jer begge...jeg solgte for 14 dage siden min dejlige Rosa, og må jo nok konstatere at hun faktisk har fået det endnu bedre hos sine nye ejere end hun havde det hos mig, så det er jo kun positivt

Venlig hilsen

Ditte

En fjordHEST er da ikke en pony!!!!

0
0
Svar på denne tråd

nhjuiohhihgiihi
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 16:55
Ja.. Han er jo som sagt VERDENS smukkeste hest.
Og jeg håber alt det bedste for ham og dig i fremtiden.
Knus.

George jeg elsker dig ! <33333

0
0
Svar på denne tråd

Hej Line
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 22:05

Hej

Har de været der og var det nogen du vil sælge til?

Jeg krydser finger for jer begge.

Hilsen

Heidi

Opstaldning i sinding tilbydes.

Privatstald med åben bokse

Ridehus 18x30, udendørsbane 20x60 og springbane.

6 ha græsfolde. Det er max plads til 12 heste.

0
0
Svar på denne tråd

Ronaldo
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 07:09

Zippen: Han er en hest. Han er pt. omkring 160-162 cm. men han vokser stadig lidt endnu.

Emma: Tusind tak for det :)

Besusu: Nej hun var ikke interesseret, da hun ikke mente at der var nok hest. Hun var så også vandt til en oldenborg på 173 cm. Og så er Ronaldo jo lille og smal ved siden af.

Men noget helt andet er at jeg nok heller ikke ville ha´ solgt, da jeg synes hun så meget urutineret ud.

Line Rønn

Den heldige ejer af

Ridning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig redet hest
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 11:40

Undskyld mig lige, men det var mig der var ude at se Ronaldo i går.

Hvis prisen på hesten er 100.000 kr som du jo startede med at forlange må man da også forvente at hesten kan gå de tre gangarter!!!

Prisen på hesten hænger slet ikke sammen med hestens uddannelse...

Det kan godt være at hesten er køn på din præsentation..men det er ikke nok når du forlanger så meget for ham...

Urutineret...nej det vil jeg nu ikke kalde mig selv, men ingen grund til at ride rundt på Ronaldo i en time når man allerede efter 5 min i trav kunne fornemme hvor dårlig redet den var...

KØN hest på billederne men ... 100.000 eller 65.000 nej den holder ikke..

Hilsen mette

0
0
Svar på denne tråd

hvad kan
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 13:07

Hvad kan hesten?

Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud.
.
Spring og dressur udstyr sælges
(sadler, gamacher osv.)
Se billeder og nærmere beskrivelse på www.123hjemmeside.dk/vinnie
0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 13:26
Det er sgu altid smart at skrive sådan noget inde på nettet. Det er altid noget der trækker kunder til.

Ja, jeg har jo også kommenteret prisen før. Men hvis du mener at den er det værd, så skal du jo bare vente på de rigtige kunder.
0
0
Svar på denne tråd

størrelsen
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 13:32

en eventuel køber læser vel annoncen,før han/hun tager ud og ser på hesten...så det kan vel ikke kome bag på køberen at hesten ikke er så stor..

men ja til 100.000 skal hesten da kunne mere end bare være pæn på billeder!

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 13:36

Håber du finder en god ejer tl HNs smukkeste perle

Ærgerligt hvis tråden kommer på et sidespor..

M.V.H. Riderlykke :D

...Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden....

Hestepasser tilbydes v. Odense

0
0
Svar på denne tråd

Størrelsen
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 13:37

Der kan være stor forskel i størrelsen på heste, der ellers har samme stangmål.

Så køberen kunne da sagtens ønske sig lidt mere hest, men stadig på 160 cm.

PONYMOR OG BARRIERERYTTER

Forundret over alle skabs-HN'erne?

Skabs-HN'er er dem, der synes at HN er useriøst,

men alligevel har kendskab til alt, hvad der bliver skrevet her.

0
0
Svar på denne tråd

størrelsen
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 13:41

smukked-ped: min hoppe på 156 cm i stang havde lige så meget gang som en standert DV på 165 cm i stang

Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud.
.
Spring og dressur udstyr sælges
(sadler, gamacher osv.)
Se billeder og nærmere beskrivelse på www.123hjemmeside.dk/vinnie
0
0
Svar på denne tråd

størrelsen
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 13:54

ja det er meget muligt...men nu er det jo line der selv skriver han er lille og smal ved siden af...

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 14:55
ikke at køber har valgt ham fra pga størrelse, men pga hans manglende evner. Hun har måske så sagt at det var pga størrelsen, men hun har måske ikke villet sige at det var fordi hesten ikke var godt redet. Hvilket jeg fuldt ud kan forstå. Og kan også godt forstå at køber nu ligger kortene på bordet, eftersom der jo heller ikke er skrevet så pæne ting om hende.

men som Karoline mor skriver er størrelsen ikke kun højden, men i høj grad også fylde.
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 16:18

Hold da op håber da ikke tråden her kommer på et sidespor nu Kan godt være hun har skrevet urutineret, men det var måske bare hendes opfattelse og der blev heller ikke nævnt navn. Behøver vel ikke "svine" hesten til over det

Tiden må jo vise om den kan koste det eller ej, det skal jeg slet ikke komme ind på da jeg ikke aner hvordan priserne er på sådanne heste.

Det er jo sælger der bestemmer prisen - og så må man jo bare se om nogen vil give det

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

Hvor ucharmerende
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 16:25

Hvis jeg havde en køber til min hest, som bagefter svinede min hest sådan til på nettet ville jeg godt nok blive gal.

Derudover har jeg svært ved at tage sådanne købere seriøst, så hvis en der tidligere havde gjort sådan, henvendte sig på min hest, kunne det godt være den var "solgt"

Et rigtig dårligt lys at sætte sig selv i.

Opstaldning i Kolding V tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

mylady
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 16:30
øhhh... og du har set hvad Line havde skrevet om køber???
Jeg tror sgu egentlig også at jeg som køber var blevet rimelig harm. Så er jeg da ligeglad om der bliver nævnt navne eller ej. Man føler sig da ramt. Og jeg kan da godt forstå at køber har følt sig nødsaget til at forsvare sig selv.

Det er f... også irreterende hvis man er en seriøs køber, og hesten slet ikke svare til pris eller hvad der er blevet fortalt om den. Så føler man som køber også at man har spildt sin tid. Ikke fordi jeg ved om det var tilfældet her. Det er bare et eksempel.
0
0
Svar på denne tråd

Mylady...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 16:31

Jeg er helt enig med dig!

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

altså undskyld mig!
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 16:32

Men hvorfor er det nu forbudt at sige hvad man som sælger føler om en eventuel køber?? Det er de færreste der tør sige det direkte til køber, men mange tænker det da. Altså Line havde jo selv sagt, at hun gerne ville følge hesten frem over i sporten, og hvis man som sælger så ikke FØLER det vil blive tilfældet - i så stor grad som man selv føler hesten har evner til, ja men så er det da helt FAIR at sige at det ikke lige skal være DEN køber??

Om hesten er dårlig redet eller ikke, kan jeg jo ikke udtale mig om - men det er vel en springhest og det er nok heller ikke så nemt at ride den hver dag og 100 % seriøst hvis man har dårlig ryg. Det er måske heller ikke gangarterne og rideligheden hesten har som kvaliteter men sin springformåen og fremtid. Ja altså, det skulle jeg bare lige sige.

Line jeg tror nok du skal få ham solgt, bare vær tålmodig og vent på den rette, der skal nok komme en køber selvom det da umiddelbart er en høj købspris; og især i forhold til priserne herinde - husk på at det er jo ikke herinde de VIRKELIG gode heste bliver handlet :-)

0
0
Svar på denne tråd

Sviner til
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 16:33

Hun sviner da på ingen måde hesten til.

Hun fortæller ærligt,at hun ikke mener hesten er redet som hun er blevet oplyst.

Men sælger er da heller ikke den skarpeste kniv i skuffen,når hun ved at personen også kommer her på HN.

Så burde hun også havde tænkt lidt mere over hvad hun skriver.

Og personen der har kiggede på hesten,er da i sin fulde ret til at sige hun mener prisen er urealistik høj i forhold til hestens kunnen,og helt ved siden af er hun nok ikke,hvis man læser andre indlæg igennem der omhandler det samme..

Centreret ridning af Sally Swift købes
0
0
Svar på denne tråd

Ja personligt...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 16:45

Så er jeg ved at mig over sælgere der ikke er ærlige om hvad det er de har til salg. Så hvis Staun har oplevet at komme som seriøs køber til en hest som slet ikke levede op til det hun var oplyst - så forstår jeg 100% det hun skriver.

Jeg synes godtnok også prisen virker voldsom - men jeg har jo heller ikke set hesten.

Hvis man som sælger kan dømme køber og skrive det på nettet - så må man jo også regne med at få det samme tilbage - altså en "dom" fra køber på hvad det var hun kiggede på!

Men altså Jumpinggirl - jeg skulle jo mene at netop god gang (her tænker jeg på Galop) er ekstremt vigtigt i en springhest - det samme er rideligheden da - ellers når man altså næppe ret langt på Springformåen hvis dyret er (mere eller mindre) urideligt - og den ikke har en sammenhængende galop...?

Milla

Opstaldning - helst i løsdrift - søges til hingsteføl(2006) i nordjylland!
0
0
Svar på denne tråd

Jumpinggirl
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 16:46
Hvis sælger må svine til, er køber vel i sin fulde ret til at gøre det også.

I øvrigt er det da totalt ligegyldig om sælger vil sælge til denne køber, for køber har jo meldt ud, at hun ikke vil købe hesten. Og det ved Line da godt, så det er da bare en dårlig undskyldning.
0
0
Svar på denne tråd

hvis man har sagt
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 16:49

a, må man også sige b.

Det er min mening. Hvis man selv ligger detaljer ud på nettet om sine tanker om en køber, så må man også kunne tåle, at få den oprigtige mening fra køber.

Også i andre hensender. Dette er en debat side, og man må regne med, at man ikke kun kan kaste ting ud...men også skal modtage.

JEg er sikker på at staun ikke havde nævnt noget som helst, hvis der ikke var blevet kritiseret på hende. -Hvilket jeg finder total urelevant!!

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Au pair søges straks til Schweiz.

Læs mere i præs!

0
0
Svar på denne tråd

Hehehe
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 17:31

Altså jeg mener på ingen måde at jeg har svinet nogen til, men kan godt klare at få igen hvis det er.

Jeg har ALDRIG oplyst til nogen evt. købere at Ronaldo var godt redet. Jeg har været ærlig og sige at han ind imellem har stået stille fordi jeg har så dårlig ryg og det har jeg aldrig lagt skjul på. Sagde også til Mette første dag hun ringed, at Ronaldo gik lidt på forpart i gallop, pga at jeg falder meget frem og ikke har kræfterne til at holde ham oppe.

At hun så mener at hesten ikke er meget værd, kan jeg jo ikke bruge til noget (tænker bare lidt).

Altså når flere beridere har vurderet hesten til 130-150.000 kr. så må der sgu være noget om det, og de må da også kunne se en fremtid i hesten siden de siger den pris.

At min gamle træner som har vundet DM 2 gange siger at han ikke skal koste under 100.000 kr. så vælger jeg at lytte til "de gode", for jeg mener selv at de har mere forstand på det end jeg fx. selv har.

Han er nu sat ind på markedspladsen og jeg har ikke overdrevet nogen steder, og det har jeg aldrig gjort, så ved ikke hvor det kommer fra. Men hvis man er en god rytter, går hesten som regel også godt med tiden. Jeg har altid kun sagt at Ronaldo kan det grundlæggende i dressur når nogen har spurgt. Dvs. han går stabilt til biddet i alle 3 gangarter, mere synes jeg ikke man kan forlange i den alder.

Tak for jer som har skrevet søde kommentarer, er også sikker på at han nok skal blive solgt.

Riderlykke: Det bliver underligt den dag det ikke er mig der er ejeren mere

Line Rønn

Den heldige ejer af

Ridning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Noget helt andet
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 17:33

Hvornår har jeg nogensinde svinet Mette til? Har lige læst hvad jeg har skrevet og der står da intet ondt.

Det der står ved hun forhåbentlig godt selv.

Line Rønn

Den heldige ejer af

Ridning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

line...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 17:38

du har ikke svinet mette til.

Men jeg ville nu alligevel som køber bliver ked af, at du skrev at jeg var urutineret. Selvom der ikke er nævnt navn, så er det total irrelevant. -Du kunne have stoppet med at hun syntes den var for lille.

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Au pair søges straks til Schweiz.

Læs mere i præs!

0
0
Svar på denne tråd

Berider..
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 17:55

At berider kommentere hvad de mener en hest er værd,behøver i den grad ikke betyde de ved hvad de snakker om.

Faktisk ved langt de fleste berider ikke en fis om priser på heste,i det deres arbejde langt de fleste gange ikke omhandler salg af heste men ridning.

Centreret ridning af Sally Swift købes
0
0
Svar på denne tråd

kommentar
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 18:10

Jeg synes nu også det er en underlig adfærd at lægge for dagen, når man prøver at sælge en hest. Jeg ville da i hvert fald som en potentiel køber blive afskrækket af, at sælger på den måde udstiller en interesseret køber - kan godt ske, der ikke er brugt grimme ord, men jeg mener ikke den slags hører hjemme i et offentligt forum...

Og når man skriver sådan om en køber, så må man da også som sælger være forberedt på at få svar på tiltale!

Og angående prisen, det gider jeg slet ikke kommentere, for jeg har tidligere erfaret, at her taler man alligevel for døve øren...

Wildly

Lider af "Paranormal Noia"

- og er medlem af AWR

Candyfloss forever!

Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

Potentiale eller ej...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 18:36

...jeg ville aldrig give 100.000+ for en hest, som sælger selv oplyser går på forparten og som ikke er blevet redet særligt meget - hvorfor skulle man dog det når det er mange andre "mere rutinerede" heste til salg i samme prisklasse...

Staun: Jeg håber at du finder en hest der matcher dit behov :)

AnnS

0
0
Svar på denne tråd

Vokset?
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 18:47
Målte hesten ikke 160 cm. for et par dage siden?
I annoncen er den angivet til 162 cm.

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd

endnu en
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 20:12

tråd om dit salg af den hest... At du så ovenikøbet skriver dårligt om en evt. køber det synes jeg ikke overhovedet ikke er ok. Prisen svinger fra 65-150.000 kr. og hestens stangmål varierer osse... Har du overvejet at sætte hesten i ridning hos en berider, det burde være en smal sag for en professionel at få solgt den hest når den nu er så lovende og mange penge værd som du gang på gang har skrevet.

0
0
Svar på denne tråd

Hjem før pris...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 20:26

Hvorfor svinger prisen sådan

Hvis du vil hurtigt af med ham, så vil det nok være dumt at høre på dine dygtige beridere ang. prisen langt over de 100..

Men hvis du vil ha den pris for ham, vil det nok være en idé at sætte ham i ridning i to-tre måneders tid -for så tror jeg måske mere på at du kan få omkring de 80 for ham...

Mvh. Karina H.M

0
0
Svar på denne tråd

Ingen tvivl
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 20:35

om,at Ronaldo er en af de smukkeste heste jeg længe har set...

Men skønhed alene er bestemt ikke nok til en hest i den prisklasse som ejer ønsker at sætte ham i...

Der er da helt sikkert en køber til ham og sikkert også til den pris som han er sat til, men så tror jeg bare det bliver svært at sælge ham hurtigt, som sælger jo ønsker.

Jeg tror derimod at sælger vil få lettere at sælge ham, hvis hun har mulighed for at få en dygtig rytter til at ride ham i noget tid, for en velredet hest sælger nu engang bedre...

Pernille

med Copy hjemme igen.

0
0
Svar på denne tråd

Startet stævne...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 21:35

Jeg undrer mig over en bestemt linie i annoncen

'Han løsspringer 150 cm. og har netop startet sit første stævne hvor han vandt begge sine klasser. '

Hesten er ifølge annoncen 4 i år. dvs at den først må starte stævner pr 1/5, mellem 1/5 og 1/8 må den kun starte gangartsklasser og u-klasser op til Lc, på c-plan. så hvordan den kan have startet og tilmed vundet forstår ejg slet ikke. for den er vel ikke startet uberettiget?

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

jo Line (Calano)
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 21:43

den er startet uberettiget - godt nok på grund af uvidenhed, og dårlig rådgivning fra andres side.

Men dog alligevel ikke mindre uberettiget.

Selv efter den mørkeste nat, bliver det lyst igen.

0
0
Svar på denne tråd

det lyder næsten til at du kender den
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 21:50

personligt?

Det er egentligt utroligt at klubberne ikke er bedre til lige at tjekke alderen på de heste der er meldt til stævne, det er jo for hestens skyld den ikke må starte.

er der nogen der ved hvad den er startet i?

vicky: fandt du kontrakt?

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

uvidenhed?
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 21:55

Nej, det var ikke pga uvidenhed, for Line skrev selv i en tråd inden hun startede, at hun godt var klar over, at det var for tidligt.

0
0
Svar på denne tråd

For ung til stævner
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 21:59

www.heste-nettet.dk/forum/14/489323/ 489323/

Ellers smuk hest! Held og lykke med salget!

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 22:02
farce...
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 22:04

Ja var det ikke også din berider der fik jer meldt til det stævne?
Hvordan sku han så have forstand på priser?

Jeg synes nu det var rigtig uklogt at lægge køber ud som urutineret bare fordi du var lidt knotten over at hun ikke synes din Ronaldo var så fantastisk!

Hvor skal han egentlig væk inden første april?

.

.

Heldig ejer af Gáski fra Tøndborg med kæresten Prinsessa Søren

0
0
Svar på denne tråd

fandt selv resultaterne
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 22:08

Og ja den vandt. i Le og Ld til ødtjysk rideforening i januar.

Jeg synes dog stadig ikke det er i orden sådan at tage til stævne med den før tid.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 22:12

Jeg synes godt nok det er uklogt at lægge din mening om købernes rytterkundskaber ud på nettet. Hvem bryder sig om at blive udstillet på den måde?

Det virker som en lidt småbitter kommentar, fordi du stadig står med hesten - ?

Staun, kan godt forstå du har følt dig truffet. Det havde jeg dælme også gjort.

Line, tror det vil være taktisk fornuftigt at tænke hvad du vil om potentielle købere, ikke udlevere dem her på HN. Måske synes du det er forholdsvist uskyldigt at beskrive Staun som urutineret, men i mine ører klinger det ikke alt for godt, og det er jeg nok ikke den eneste der mener.

0
0
Svar på denne tråd

karolinemor
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 22:33
nå... det er så en anden udgave end jeg har læst

0
0
Svar på denne tråd

Hej Line
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 22:42

Jeg er da godt nok ked af at tråden har udviklet sig sådan pga. mit spørsmål.

Jeg håber at du får solgt den smukke inden for rimelig tid og at tonen holdes i tråden.

Held og lykke Line.

Hilsen

Heidi

Opstaldning i sinding tilbydes.

Privatstald med åben bokse

Ridehus 18x30, udendørsbane 20x60 og springbane.

6 ha græsfolde. Det er max plads til 12 heste.

0
0
Svar på denne tråd

Meget...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 23:24

Meget tankevækkende tråd.

Det må man sige.

Milla

Opstaldning - helst i løsdrift - søges til hingsteføl(2006) i nordjylland!
0
0
Svar på denne tråd

Grisen
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 01:40

Ahm, nu er det vel stadig sådan at "den som har grisen - sætter prisen"!

Eller er det bare noget vi naivt tror , her i Jylland?

Okay, ikke smart at skrive "urutineret" herinde, når potientiel køber også slår sine folder, i dette forum. Men søreme heller ikke smart, af potietiel køber, at give sig til kende. Ingen ville jo vide hvem hun var, før hun skrev her!

Hvis man har en god hest, er der sikkert også nogen der får øje på den - også selvom den i andres øjne er dyr. Prisen på en hest er jo fuldstændig relativ!

Man ved vel først, reelt, hvad den er værd - eller hvad man kan få for den, den dag man står med pengene i hånden!

En god rytter, kender vel en god hests potientiale, (og kan arbejde positivt med dens gang) hvis de ikke gør - ville jeg da heller ikke sælge.

I øvrigt, er der rigtig mange andre ting end "gangarter", som tæller med, hos en god hest. Det være sig: gode hove, god omgang i stalden/fold, et godt hoved, osv. - som vi amatører vel i bund og grund, også sætter pris på.

Hvis Staun, skulle bruge en "verdensklassehest", ville hun sikkert være lykkelig, for at erhverve den, for sølle hundredetusinde, men det er vist ikke målet.

Sååh: hold you'r horses - og lad da for hunden, være med at afgøre hvad hesetn er værd - I aner det jo, reelt ikke!

Men underholdende, det er denne tråd, må jeg indrømme

Vh. Tina.

Hvis du ikke kan være et godt eksempel - så må du bare være en forfærdelig advarsel.
0
0
Svar på denne tråd

Hamrende useriøs ejer Line
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 07:34

Det er det indtryk, jeg får af dig, når jeg læser indlæggene.

Måske er jeg ikke den eneste og en del købere, er her på ryttersnak, så hvis jeg var dig, ville jeg begynde at træde varsomt med hvad jeg skrev i indlæg om min hest.

Held og lykke med salget.

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.

Vil du undgå sadelproblemer i fremtiden, så se her:www.heste-nettet.dk/forum/9/201113/ 201113/

0
0
Svar på denne tråd

Anizo.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 07:34

Ja jeg synes også det er lidt sjovt som denne tråd har udviklet sig, det er nu sjovt nok at læse.

Jeg gider ikke at forsvare mig for jeg har intet gjort eller skrevet forkert.

Jeg har bare valgt at lytte til en DM-vinder samt 3 beridere i stedet for nogle undskyld sproget kællinger på hestenettet.

Folk har så travlt med at svine mig og min hest til, men kendte i historien ville I nok ikke skræppe sådan op.

Jeg har taget mit livs sværeste beslutning i det at jeg har valgt at droppe heste helt og desværre må skaffe mig af med min skønne hest.

Det er fandeme hårdt, og så hjælper det ikke ligefrem på at folk bliver ved.

Så hvis I har mere brok kan I jo sende mig en privatbesked eller ringe til mig, for det her stopper nu!

Line Rønn

Den heldige ejer af

Ridning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa-
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 07:50

Droppe heste helt?

Hvad med de to-tre avlshopper der sku købes i stedet? Hvad med den lille plag?

Jeg fårstår godt at du gerne vil have højst mulige pris for din hest, hvem vil ikke det? Men det bliver spændende at se hvilken pris du får for ham. Hvis den bliver lav vil det nok ikke blive offentliggjort, men hvis du får dine 65-150.000 kr (alt efter hvad dag køber kommer jo) så vil vi da vide det herinde!

Hilsen en af kællingerne

Ps er vi kællinger fordi vi ikke vudere din hest som du selv gør det??

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Præsantation?
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 08:12

Line, hvor er din præsentation blevet af? Nå, Jeg har læst en del tråde om din smukke hest, for det er han uden tvivl. Men jeg må indrømme at jeg også har undret mig over prisen. Men mener du at kunne få det beløb for ham, så fred være med det.

Synes nu heller ikke at du sviner køber til ved at skrive at du synes hun virkede urutineret, menkøber har vel lige så meget ret til at skrive sin mening om hesten.

Held og lykke med salget.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

mærkelig¨tråd
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 08:47

og det tyder på at du har sat dig og salget af din hest i et dårligt lys.

Højden teger jeg nu ikke så tungt -160 -162, 2 cm. men få den da målt, så det er afgjort!

Derudover så tyder det på at pris og hest ikke stemmer overens, så måske du skulle tage det op til overvejelse igen -tyder det på -har ikke set hesten!

Men jeg forstår ikke at du starter stævne -endda springstævne -på en 3½ års hest -og du vidste endda at du ikke måtte -derudover så offentlig gør du det på nettet -det er da toppen af tåbelighed

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes det
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 08:49

er en vild flot hest du har og jeg ved ikke om prisen er ok men

jeg ved bare at mange herinde bedømmer priserne vildt lavt herinde når der er vurderingstråde. Jeg ved ikke hvorfor måske lidt jantelovs agtigt ??

Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd

Priser på de heste herinde
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 09:13

Jeg tror at mange af dem der vurdere heste herinde gør det ud fra deres egne erfaringer. Selv synes jeg at jeg er god til at finde gode heste til ikke ret mange penge. Jeg finder dem ikke på nettet, og ofte er de ikke til salg når jeg spørger på dem. men derfor ved jeg jo godt at når man skal ud på markedet så skal der flere penge op af lommen.

Når man snakker heste til salg på nettet er det MEGET sjældent de rigtigt gode heste der er til salg. De bliver sølgt førend der er skrevet en annonce. Har man en god hest, af den eller eller anden slags vil man ofte opleve at blive spurgt på den.

Når jeg ser en hest som denne til salg så ville jeg, hvis jeg var interesseret, nok have bedt om noget video eller nogle bedre billeder førend jeg smuttede til grenå for at se den. For den er da nydelig at se på. men det ene springbillede der er, viser ikke en helt overvældende god hest. Det viser en temmelig almindelig broget hest, der springer lidt for tidligt og kunne bruge ryggen bedre (måske netop fordi den er for tidligt af og er kommet lidt jagtende ud af hjørnet).

Jeg er ikke ude på at nedgøre hesten, for det er a sikkert en god hest (må man spørge hvem der har vurderet den?) jeg tror bare ikke det er en rigtigt cracker men det vil tiden jo vise.

Jeg er principielt ligeglad med hvad prisen er. men jeg synes at der er meget langt fra 75-150 og det er jo det prisspænd der er her. noget andet jeg ikke forstå er at line bliver ved at skrive at hun ikke har travlt, emn et sted skriver hun også at den skal væk 1/4, det giver da lidt stress hvis det skal nåes.

Jeg ville som køber på markedet undre mig over at kunne finde den samme hest til så forskellige priser.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

slettet...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 12:30

der er altser for plat bare at slette sin præs,bare fordi man får lidt modstand...

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg er sikkert også degraderet
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 12:35
til kælling for mit indlæg. Men fred være med det.

0
0
Svar på denne tråd

Det er godt nok en høj pris
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 13:06
Jeg var ved at falde ned af stolen, da jeg så den...
Det er en meget smuk hest i farven, det er der ikke tvivl om, jeg kan bare ikke se noget, der retfærdiggør så høj en pris?

Desuden er det meget forvirrende med de mange og forskellige udmeldinger, der kommer fra sælgers side- og prisen, der hopper op og ned efter hvad vejret er, eller hvad det nu er.

Mvh xtiny
---

♣ Print af tryksager mm på professionel farvelaser i formater op til A3.

Scanning af negativer og dias tilbydes til print eller få dem brændt på DVD. Kontakt: print@jersore.net ♣

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 13:22

Dette heste salg er da en farce af format

Jeg tvivler på at du får solgt hesten igennem HN på denne facon.

Part på søde Cæzar,men uden kam!!

Pink kjolers sammenslutning

WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC uge 27-28-29

Min HP,se bla. nedrivningen - ungdomshuset:

www.123hjemmeside.dk/W...-_-Kanusti

Dolly - arbejder i Palads

0
0
Svar på denne tråd

Ang. berider
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 15:45

Mht. at få berider vurdering, er det ikke sådan at I generelt herinde anbefaler at de er nogen der har set hesten live, der vurderer den og tit træner/berider?

Ja jeg har ingen forstand på hestepriser når det er til mere end skovtur, så jeg skal ikke gøre mig klog på det ene eller det andet ;-)

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

Kubling...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 17:31
Jo det har du ret i. Men (der er altid et men), nu ved jeg i hvert fald hvem en af disse beridere er, og hans bedømmelser giver jeg ikke to potter @!#$ for.

Meeen what ever, jeg er jo også bare en kælling...

Jeg har altså også set hesten live, og ud over udseendet siger den mig intet. Men skide være med prisen. Det er jo rigtigt nok, at vi ikke skal blande os.

Bare sjovt med de store prisforskelle osv.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 17:45

Et par helt generelle betragtninger fra min side:

1. I ville falde døde om hvis I viste hvad vi og mange andre har givet for vores heste helt rå som 3, 4 og 5 års. Man betaler nemlig for hvis hesten har kapacitet.

2. Langt de fleste 4 års går på forparten, med rytter på.

3. I min verden skal en 4 års kun kunne gå nogenlunde lige ud, i alle 3 gangarter, her først på året.

Jeg kender ikke Line eller hesten og ønsker ikke at blive blandet ind i alt muligt andet "skrammel" i den tråd.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Pony-mor
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 17:54
øhh... vi andre giver da også mange penge for heste. Og ja, vi bedømmer da ud fra at hesten har kapacitet. Det er jo nok det, at folk ikke mener denne hest har.

Jeg ved godt det ikke er din hensigt, men det virker som om du snakker lidt ned til os. Som om vi ikke har forstand.

Og ja, mange 4 års går på forparten, men det er da også som regel en rytterfejl.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 20:35
Pony-mor: kapacitet - netop!

.

.

0
0
Svar på denne tråd

bedride
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 22:02
jeg gætter på den ene der har vurderet hesten er Morten Bennetsen - men det er mit helt eget gæt

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa-
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 22:02

Men som Staun siger så er det ikke ret meget hest.

De sidste billede på HG ligner lidt en 1er pony.

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=18583

.

.

0
0
Svar på denne tråd

stor...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 22:09

nej han ser ikke så stor ud...det er lidt synd han ikke er større...men han kan da nå at vokse lidt endnu..

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 22:28

Fylde ville gøre en del, og der kan ske meget i en longe og det belaster ikke ryggen

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Vil egentlig ikke blande mig .
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 03:12

Trist denne tråd er kommet så langt ud.

Men noget undre mig ?

Jeg læste et sted din hest ikke er kåret?

Så kan man ikke kalde den pinto, så den vel bare betegnet som broget hest ?

Og hvis ikke er kåret, ville prisen heller ikke stemme hvad du har sat den til :O .

Men utrolig køn pinto, der har sine aftegn de rigtige steder (y)

Held og lykke med salget, håber du finder et godt hjem til denne fine hest !

Robin Surprise, Shalom E´jaaz, Julia & Zijawa Azale <3

- En rigtig hest er fuldblodsaraber :-)

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 08:50

Den kan skam sagtens være registreret i pintoforbundet uden at være kåret. Det kræver bare, at den er efter kårede forældre. Kåring vil sige, at den er godkendt til avl - og det er den næppe, det er jo en vallak - men derfor er det stadig en pinto :-)

Mvh.

Rebecca.

Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
0
0
Svar på denne tråd

hmm hmm
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 11:02

hej ja undskyld men syntes i ikke at i er lidt hårde ved line.

hun har en flot smart hest, som alle i andre er jeres heste meget værd for jer ikke kun i penge..

kunne jeg finde pengene ville jeg da gerne købe og give den et hjem men notado har stået mig i mange penge på doktor dyr og alt..så jeg har kun lidt til bage

men jeg syntes i dømmer og er for hårde hesten skal trænes op have muskler men line har da en grund til hun ikke kan og syntes det flot hun siger det

men min mening må jeg have at andre altid skal hakke på andre

jalusi er en grim ting ..

jeg håber da at det vil gå godt for line og hendes hest .

det håber jeg da for alle

også er der en hest mere jeg syntes er super det louise E `s castelliano ..

mvh helle

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 11:20

jeg kan ikke se hesten er der ikke en der vil sætte et billede ud af den alle siger den er så køn men jeg kan ikke se den

HEJ JEG ER EN PIGE PÅ 11 ÅR
0
0
Svar på denne tråd

Ronaldo
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 14:22
lukasdenbedste: Benzonhøj har, længere oppe, sat et link ind, hvor der er billeder af hesten.
0
0
Svar på denne tråd

Nu er hesten
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 15:18

sørme udsat til bud:

Norddalens Ronaldo er til salg.
Kig fordi ham på min præsentation.
KOM MED ET BUD!!!

Kontakt ejer Line Rønn

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 15:23

Annette-j

? hvordan kan du se det, hun har jo ikke længere en præs.?

Man må da i øvrigt ikke lave bud auktioner her på HN, må man?

Part på søde Cæzar,men uden kam!!

Pink kjolers sammenslutning

WWW.GRAESKEHUNDE.DK

EPC uge 27-28-29

Min HP,se bla. nedrivningen - ungdomshuset:

www.123hjemmeside.dk/W...-_-Kanusti

Dolly - arbejder i Palads

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror at det er taget inde fra
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 15:35

heste galleriet, jeg mener at det stod derinde

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 15:59
inde på hestegalleri den er sat til salg med ovenstående tekst.
0
0
Svar på denne tråd

smukke heste koster
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 20:52

Ingen tvivl om at smukke og anderledes heste koster, og oftes mere end end alm. brun eller rød, på samme udd. og gang formåren.

Det er nemt at skælne mellem STOR kap, og dårlig/ingen kap.

Det er der i mod svært at placere alt der i mellem, det er ikke til at vudere om hesten vil have en max på en la eller ma.

Jeg har set din hest live, og ingen tvivl om at det er en dejlig hest, smuk og man lækker bestem mærke til den.

men det er lidt ugennemtænkt at bruge i sin annonce eller salgs agument at den har startet to spring klasser og vundet dem begge, dels fordi at den er startet for tidelig og dels fordi at i klasserne hesten er startet i var der bla i den ene kun en modstander som blev disket, så konkurancen var ikke den største.

jeg er ked af på dine vejne at du bliver nød til at opgive din ridning og din smukke hest.

jeg håber du for ham solgt til et hjem du også er tryg ved og for mulighed for at følge ham.

Prisen, ja den er jo op til sælger, og er der nogen der bider på, så var det jo den rigtige.

En hest er jo i princippet det værd som nogen er villige til at give...

held og lykke.

Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro
Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?

Spring Undervisnig tilbydes i århus, og lejledhedsvis på Lolland/Falster.

Besøg gerne vores hjemmeside kaempe.webbyen.

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 21:47

Nu har denne snak kørt længe nok og tråden låses derfor.

Med venlig hilsen

Moderationen

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider