Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dobbelt forsikring?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 16:02

Hej allesammen

Som sikkert en del af jer har læst, så mistede jeg min dejlige hest og bedste ven igennem de sidste 10 år sidste måned.

Han døde af kræft i tarmen.

Jeg havde en forsikring i hesteforsikringen Danmark 1869, som jeg opsagde til fordel for en forsikring hos Dansk hesteforsikring.

Dansk hesteforsikring ringede mig op for at bede om mine oplysninger i hesteforsikringen danmarks hesteforsikring, da de kunne sige mig op hos dem. Da jeg nu ville have deres forsikringsselskab.

Samson blev jo syg i starten af januar, og blev indlagt i 8 dage hos KVL, indtil den 10. januar, hvor han så blev aflivet.

Nu i dag, åbner jeg det lyserøde brev (betalingsoversigten) hvori der står at mit gamle (altså det første forsikringsselskab) har trukket præmien fra min konto. Men denne forsikring burde jo være lukket?

Hvis mit nye forsikringsselskab har glemt at lukke mit andet abbonnement, har jeg så haft 2 forsikringer samtidig af Samson? Og kan man det? Jeg har prøvet at få fat i det gamle forsikringsselskab hele dagen, men de tager den ikke.

Må man have 2 forsikringer af samme hest? For så har jeg da ikke tænkt mig at fortælle dem, at det egentlig burde have været sagt op. Men så bede om forsikringsummen, da Samson jo netop lige er blevet aflivet.

Men er i tvivl om det er bedrageri eller sådan noget svindel. Det er jo egentlig ikke min skyld.

Nogle der har nogle råd?

På forhånd tak-

Knus Mette

Samson var den flyvende Fjordhest

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

hallihallo
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 22:16

Det var ikke mange der kunne hjælpe mig

Hmm, gad vide hvad jeg skal sige til ham forsikringsgutten i morgen.

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

Det er bedrageri
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 22:21
Hvis du beder om forsikring på samme hest to gange, så er det bedrageri.

Jhez

Hjælp til vægttab: www.jhez.dk/weightloss/
0
0
Svar på denne tråd

ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 22:30

Kan ikke rigtig hjælpe dig, men har du fået forsikringssummen fra dansk heste forsikring?ellers så ring da til dem og hør om de ikke har opsagt den, og hør dem hvad reglerne, da de jo så ikke har noget i klemme mere, hvis de har udbetalt. De andre vil jo nok helst ikke betale hvis de kan undgå det. Skal have erhvervsret i morgen indtil middag, så kan også spørge min lærer der hvis du kan vente så længe. Ved menneskers livs forsikring kan man godt dobbelt forsikre, og få udbetalt begge steder. Det Kan man ikke med biller(eller du kan godt, men kan kun få udbetalt fra det ene lovligt). Dog ved jeg ikke hvad det går ind under her. Har ikke så meget om heste forsikringer da det er finansøkonoi jeg læser.

Men skal nok se om hun kan hjælpe...

0
0
Svar på denne tråd

jhez...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:05

Hvad begrunder du det med? Har du en paragraf eller lignende, var nemlig lige ved at kigge i min lovsamling, og kan ikke finde ud af hvilken paragraf man kan føre det over på analogt, da der ikke er en specielt for det(sjov nok).

Siger ikke det er forkert, overhovedt, prøver bare at udbygge min viden...

0
0
Svar på denne tråd

Du skulle selv have været ...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:11

... opmærksom på, at få opsagt din betalingsaftale med PBS.

Jeg kan ikke lige huske skæringsdatoen, for til/afmeldinger af betalinger over PBS, men det der er det korrekte er, at du selvfølgelig får den betalte præmie tilbage, når de får registreret, at forsikringen er opsagt.

Hvornår opsagde du den gamle forsikring??

Mvh. Lisbeth

SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd

Man kan læse hvordan ...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:16

... TRYG vil tackle dobbeltforsikring, se under punkt 7 www.tryg.dk/netinsuran...ikring.pdf

Mvh. Lisbeth

SVEND 4 EVER !!!

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:23

Kan ikke huske den nøjagtige dato, men i oktober mener jeg. Der tog jeg kontakt til det andet forsikringsselskab.

Det er ikke sådan at jeg vil snyde, tværtimod! Sådan er jeg slet ikke. Men jeg vil da heller ikke være dum af opsige den anden nu, hvis man godt kan have 2 forsikringer af en og samme hest.

Tak for jeres råd og bud. Nu må vi se hvad der sker i morgen når jeg ringer til forsikringsselskabet.

Hvis andre er eksperter på området, så svar da endelig

Knus Mette

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:28

Tak Lisbeth, har du spottet et sted i teksten? Mere så jeg ikke skal læse det hele igennem , så kan jeg bare kigge på en side.

Knus Mette

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

Ja Mette ...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:31

... i punkt 7 ... det står på side 3 i pdf-filen.

Mvh. Lisbeth

SVEND 4 EVER !!!

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:34

Tak Lisbeth, er hermed spottet

Nogle der kan fortælle hvad det betyder på jævnt dansk? Hehe

Knus Mette

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

ved at mennesker
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:46

kan have alle de livs og ulykkes forsikringer man vil.

hvis du får en mengrad på fks 30 % så får du for 30 % hos begge/alle dine forsikringer.

ved ikke hvordan reglerne er med heste... men ville da nok lige vente et par dag med at opsige den indtil du er helt sikker.

det jeg får ud at trygs papirer er at man skal anmelde skaden/døden begge steder. hvorfor skulle det være fusk ??? du har jo betalt til begge steder.

pas på at du ikke opsiger den forkerte i tilfælde af at det er under 30 dage hesten var levende i det nye selskab. du risikerer ikke at få en krone derfra.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 23:57

Sjanna. Jeg har fået pengene fra mit nye forsikringsselskab. Der var de så søde og stillet ikke nogle spørgsmål. De var hurtige og meget professionelle Dansk Hesteforsikring kan anbefales.

Men det jeg ikke forstår det er at de sender mig et "Girokort" på det næste halve års abbonnement. (altså det gamle selskab) Fra 1/3 - 31/8 -07. Det burde de jo ikke når det nye selskab ville have opsagt dem?

Men hvis man godt kan dobbeltforsikre, og jeg godt kan få udbetalt livsforsikringen, så vil jeg selvfølgelig helst det

Men er det for sent? Det er 1½ måned siden han måtte aflives . Har både sygedomsbeskrivelse og det hele de kan få tilsendt hvis det kan lade sig gøre? Og obduktionsseddel.

Knus Mette

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

du kan jo
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 00:13

ringe til dem og spørge dem om hesten er forsikret der eller ej.

hvis de svarer ja fortæller du dem så at hesten er aflivet. dog har de som regel en klausul på at de skal godkende aflivningen (blev han aflivet akut i henhold til dyreværnsloven ? eller havde du et par dage ?, man skal jo informere dem ved slem sygdom)

måske er du heldig :-)

men få først af vide om du har en forsikring hos dem eller ej før du fortæller om hesten.

det ville da være dejligt for dig at få dobbelt når nu du skulle være så uheldig.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 00:22

Jeg ved ikke om jeg ville kalde det Akut. Han havde det rigtig dårligt, han havde kolliklignende anfald i perioder. Men han havde da godt kunnet overlevet nogle dage, men det havde jo været dyreplageri. Mit nuværende forsikringsselskab, sagde at det var en sag, som der ikke skulle trækkes i langdrag, det var synd, så han skulle befries for smerterne. Det blev han efter 2 dage. Fik beskeden om kræften mandag eftermiddag. Tirsdag kom jeg og sagde farvel, og onsdag morgen blev han aflivet, så han var frisk til opduktion. (Sagde de? klamt udtryk iøvrigt!)

Så jeg ringer derind i morgen, og spørg mit gamle selskab om de har mig registreret som kunde? Hvis Ja,fortæller jeg hvad sagen er. Og så må vi jo se... Eller måske burde jeg ringe til mit nye forsikrings selskab først, og høre om de fik sagt op, og om man må dobbeltforsikre?

Gode ideer?

Tak for jeres råd.

Knus Mette

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 00:24
Link Se afsnit 7

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

Skal lige huske linket
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 00:27

www.dyrekassen.dk/down...202006.pdf

Vil det sige at min forsikring på 20.000 kr i det nye forsikringsselskab, og det gamle forsikringsselskab på 6.000 kr. Man kan godt dobbeltforsikre, men ikke i de samme kategorier?

Altså 2 x livsforsikring kan ikke lade sig gøre?

Knus Mette

*Sov sødt skat*

0
0
Svar på denne tråd

som jeg læser det
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 00:56

kan du godt forsikre mere end 1 sted, det er helt lovligt.

Men det er ikke sikkert begge selskaber dækker 100%, dvs det kan være de dækker 80% ved mere end forsikring.

Som jeg læser Trygs forsikringbetingelser, så reducerer Tryg i dækning i samme grad som det andet valgte selskab, så dækker nr 2 selskab ved dobbeltforsikring med 70% gør Tryg også, dækker de der i mod med 100% gør Tryg det også.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 10:20

bedrageri at have to forsikringer fra forskellig selskab, på samme hest.

Du må lave alle de forsikringer du vil, feks. på en bil. Hvis der sker skade, deler forsikringsselskaberne skaden, så i det tilfælde ville du ikke få noget ud af det.

På ulykkesforsikringen, bliver de enige om en méngrad og du får fra begge steder. De vil dele en evt. tandskade, men méngrad udbetales alle steder fra

Jeg har for år tilbage arbejdet med forsikringer(ikke hest). Det skete ofte at folk var dobbeltforsikrede på feks. hus, fordi tidl. selskab havde glemt at annulere den, de fik blot policepengene tilbage. Ellers var det det nye selskab der havde glemt at opsige den gamle.

Det er forholdsvis sjældent, da selskaberne samarbejder og tjekker kunden hos hinanden, inden de laver en ny police. Tjekker bla. for om de skylder penge mm.

Mit bud på hvad der er sket er, at policen er opsagt af Tryg, men at den ikke er afmeldt til betalingsservice, derfor betaler du til tidl. selskab, for en police der ikke eksisterer. Du skal selv afmelde betalingsservice.

Skulle det derimod vise sig at du har 2 aktive policer på hesten, læser jeg betingelserne hos Tryg som om at de vil tage visse forbehold, (måske) dele en evt. sygeforsikring med andet selskab, vil give dig ret i´at den er svær at tyde. Men ellers er der vel ikke noget i vejen for at du kan få begge steder fra, hvis det er tilfældet

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider