Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Manglende søvn
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 07:52

Min søvnrytme er blevet så dårlig efterhånden :-(

Jeg går gerne i søvn omkring elleve halv tolv og ligger og vender og drejer mig for at sove. Vågner så ca halv fire og kan ikke falde i søvn igen fordi manden snorker. Lægger mig ind i sønnens seng hvor han ligger og vender og drejer sig og holder mig vågen eller også går jeg ind på datterens sovesofa, hvor jeg heller ikke kan falde i søvn igen :-(

Dvs jeg efterhånden får sammenlagt 4-5 timers søvn hver nat :-(

Det har stået på i omkring to måneder og nu er jeg nået så langt ud at jeg overvejer at gå til lægen og få noget at sove på, bare så jeg en enkelt morgen kan opnå at vågne udhvilet i min egen seng. *Gaaab*

Er der nogle der har nogle gode råd eller evt kender noget naturmidler til at falde i søvn på så jeg kan få brudt denne rytme?

Tina - Nu med Høffedyret!
----------
Don´t mind the dog-
Beware of the owner!

0
0
Svar på denne tråd

Baldrian
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 07:55

Baldrian der fåes i Matas eller helsekost, er naturlige sovepiller. De virker ganske godt.

Sov godt..

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved godt det lyder underligt
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 08:01

men har du prøvet og flytte om i dit sove værelse, skifte sengetøj og rigtig give det en udlufter, helst lade vinduet stå åbent hele dagen bare sådan lidt på klem, det virker altid på mig når jeg lider af søvn mangel.

her får du lige nogle råd

1 lad vær med at drikke kaffe om aftenen

2 gå en lang tur evt efter aftensmad

3 meditere, eller lav noget yoga

4 gør hovede rent, alle steder

jeg kom lige til at tænke på er du stresset?

det virker altid på mig. man bliver så træt af alt den friske luft

hvis det ikk virker jamen så ville jeg søge læge hjælp som du siger til at få noget at sove på

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 08:04

Jamen Tina - du er da vist så søvning , at du ikke kan se skoven for bar træet.

Det er da ikke din søvnrytme der er noget galt med det er dine omgivelser. ZZZ

Jeg kender ikke mange der kan sove, når manden ligger og snorker. Jeg tror, at der er rigtig mange, der efterhånden får hvert sit soveværelse, på den bekostning. Flere af vores venner, har løst det på den måde, efter at den kvindelige part ikke har sovet ordenligt i flere år.

Find et andet sted i huset, end din søns seng, hvor der kan stå en god madras/sovesofa/seng, og når så snorkerriet starter, går den af jer der har lættest ved at falde i søvn igen, ind og lægger jer på madrassen/sovesofaen/sengen, og sover der resten af natten.

Man får knald i låget af ikke at få sovet eller blive forstyrret i sin søvn.

0
0
Svar på denne tråd

Baldrian og Kamille...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 08:08

... er godt at falde i søvn på. Hvis jeg har svært ved at falde i søvn drikker jeg noget "god nat the" (pas på hvis der er katte i nærheden, det kan gå galt).

Hvis du bliver vækket af det ene og det andet, så prøv at STARTE natten et andet sted end i sengen med den snorkende mand - har i ikke et gæsteværelse, eller andet sted hvor du kan ligge i fred HELE natten. Det er klart at du ikke er udhvilet hvis du render rundt om natten for at finde et sted at ligge i fred.

Så mit råd er god nat the, en god seng (i et behageligt og udluftet værelse) alene fra begyndelsen af natten - og naturligvis samme rutiner her aften før du går i seng. Og ikke noget at spise eller drikke efter kl 20 (undtagen måske den hale kop koncentreret godnat the)

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd

Pony-mor
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 08:13

Jeg kan næsten ikke forlange mere af min mand. Han har allerede gennemgået en operation og fået fjernet sin drøbel og udvidet sit svælg med meget smertefulde dage til følge, bare fordi jeg sagde han snorkede. Den operation hjalp i nogle år, men når han er forkølet, vender snorken tilbage.

Lige nu er det bare blevet en vane for mig at stå op lige så snart jeg vågner. Jeg ved jo at jeg ikke kan falde i søvn igen, så hvorfor ligge og vente? Jeg kan ikke forestille mig hver vores soveværelse...

Vores seng har lige byttet værelse så vi nu ligger et et lille rum, fordi datteren fik det store værelse. Søvnen er hverken blevet bedre eller værre.

Det er ikke fordi jeg ikke er træt når jeg gå i seng. Har et meget aktivt arbejde i en daginstitution og cykler hver dag ud til hesten, hvor der så rides. Så jeg burde være naturligt træt.

Stress? Hmm, jeg har været sygemeldt med stress før og ved hvilke symptomer der er, og føler ikke det er det jeg render rundt med.

Er heller ikke deprimeret som jeg har været.

Jeg må prøve nogle baldrianpiller. Mindes dog at man skal tage en større portion hver aften og at de smager rædselsfuldt! Det må være et forsøg værd...

----------
Don´t mind the dog-
Beware of the owner!

0
0
Svar på denne tråd

Tina...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 08:29

Jeg kan godt høre, at din mand har da gjort sit til, at forbedre situationen.

Min mand har lige været i gæsteværelset og sove en uge pga forkølelses. Han er sådan en der kan sove på en pølsepind, så derfor er det ham der forlader ægtesengen.

Grunden til at vi skilles om natten, ved forværret snorkefrekvens er, at jeg bliver sådan et brokkehoved, når jeg ikke får sovet. -Og det er jo slet ikke til at holde ud.

Håber du finder søvnen igen

0
0
Svar på denne tråd

du kan gøre ligesom mig..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 09:22

For det første er der pissekoldt i vores soveværelse, så jeg ligger puttet under min dyne og et tæppe.

Jeg sover klart bedst i et koldt rum.

Dernæst døjer jeg osse frygtligt med at vågne når der er lyde uanset om jeg er hamrende træt.

Så jeg sover med ørepropper, for Henning snorker.

De kræver lidt tilvænning, men når først man har vænnet sig til dem tager de de væreste lyde så man kan få en ordenlig nattesøvn.

Det er sådan nogle skumgummiagtig små tingester man nulrer mellem fingrene og propper ind i øregangen, og så udvider de sig der og sidder som de skal.

Du skal endelig ikke købe silikoneørepropper!

de lukker godtnok bedre af for lydene , men de lukker osse så øret bliver alt for tæt og så får man nemt øregangseksem, og det klør og er irriterende.

Hvis man er så uheldig at få det kan man få lidt salve ved lægen og smøre øret med og så er det væk igen efter få dage.

Men skumgummiørepropper, de hjælper!

Jeg Har aldrig selv prøvet det der baldrian men jeg ved min mor har og det hjalp da for hende med nemmere at falde i søvn, så du ku jo prøve en kombination af begge.

Man bliver fuldstændig ubruglig af ingen søvn, så det er vigtigt at du snart kommer ind i en ordenlig søvnrytme igen.

Mht ørepropperne er det jo ikke sikkert de er nødvendige når først din mand ikke er forkølet mere.

Med venlig hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Ørepropper
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 17:17

Ørepropper bruger jeg i forvejen :-(

Jeg har sovet med ørepropper i snart 12 år.

Og når jeg så samtidig piller mine kontaktlinser ud om aftenen er jeg både døv og blind ;-)

(Ja, åbenbart ikke helt døv siden jeg kan høre manden snorke. Kan man blive immun over for ørepropper ?:-) )

Men ideen var god nok... Tak :-)

----------
Don´t mind the dog-
Beware of the owner!

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 17:36
Man kan få noget afslappende te at falde til ro på.

Nanna

De værste sår er dem som ikke bløder...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider