Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

børn og mærkevarer
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 21:14

Hej alle sammen

Jeg er studerende og ved at uddanne mig til folkeskolelærer.. Derfor lægger jeg naturligt mere mærke til børn og unge i hverdagen en jeg før har gjordt også i forbindelse med praktik osv. på studiet.

Jeg har lagt mærke til at flere og flere børn og unger altså folkeskole alder render rundt med LV-tasker, Gucci bælte, D&G ure og chanel øreringe m.m. Hvordan får børn i 7. klasse råd til det?

Jeg personligt har ikke som studrende råd til det...Det eneste jeg har er det D&G ur som jeg har fået i julegave..

Men syntes altså nogle af de børn er meeget ekstreme hvad mener I og hvad får jeres børn lov til at gå i i skolen

Hilsen

Line

kommende folkeskole lærer

0
0
Svar på denne tråd

fake...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 21:20

meget af det de helt unge har er fake, men de lidt ældre elever har jo sikkert fritidsjobs og har derfor selv penge til at købe for... jeg har ikke noget imod at de unge "ved hvad de vil ha'".. var nøjagtig på samme måde selv, og synes at de unge skal have lov at bruge DERES penge på det de vil.. det er jo med til at give dem en følelse af at det er sjovt selv at tjene penge da det giver frihed til forbrug...

er selv studerende og har både ejerlejlighed, hest, hund og (ægte)LV/gucci/D&G produkter... kommer an' på hvordan man "bruger" sine penge...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

Som kommende lærer ...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 21:39

... synes jeg måske, du burde kunne anskue statussymbolerne fra en anden vinkel

Dine sidste linjer synes jeg lyder temmelig fordømmende: Men synes altså nogle af de børn er meeget ekstreme, hvad mener I og hvad får jeres børn lov til at gå i i skolen

Jeg håber da, at du har så lang tid tilbage med studierne, at du får en fornemmelse af, at der bag statussymbolerne tit gemmer sig nogle mangler i voksenkontakt og bekræftelse af deres person og ikke af de ting de pynter sig med.

Mvh. Lisbeth

Svend 4 ever !!!!!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd

lisbeth... pointe
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 21:48

synes også lisbeth har en pointe, dog er jeg lidt uenig i at unge nødvendigvis har "problemer" hvis de går med design... men synes hun har en point i at en lærer skal kunne se "udover" hvordan en elev umiddelbart virker på en... min far fyrede engang min klasselærers mand fordi han var dårlig til sit job.. -behøver jeg at sige at hun (min klasselærer) mobbede mig resten af min skoletid.. jeg var jo bare en lille møgforkælet unge...

døm ikke dine elever.. og én ting er den måde du selv vil være som forældre noget andet er hvordan dine elevers forældre har valgt at præge deres børn... det værste der findes er en lærer der lader deres private holdning skinne igennem...

lisbeth ved godt at jeg skærer din holdning meget "kantet" ud, forstå godt hvad du mener, synes dog også bare at det skal siges at unge godt kan gå op i statussymboler uden at de behøver være utilpassede eller noget.. men synes da du har en pointe..

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

Helt i orden yiip ...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 21:55

... mit synspunkt kan sagtens opfattes firkantet

Men min pointe var selvfølgelig, at der kan være et ulykkeligt barn bag den flotte facade, ikke at der altid er det ... heldigvis da.

Mvh. Lisbeth

Svend 4 ever !!!!!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 08:15

Det er ikke fordi jeg vil se ned på børn der går i mærketøj. Jeg mener bare det skaber nogle meget store skæld i folkeskolen som skal være en skole der kan rumme alle...

Det ligger helt sikkert grund til mobning for de elever der er nød til at gå i tøj fra bilka at mange kan gå i et bælte til omkring 1000 kr eller mere når man selv kun hat råd til et til 100 måske fordi mor og far er skilt og den man bor hos har et lav status job... eller de er studerende...

Og hvad så når disse unge mennesker flytter hjemme fra og skal klare sig selv... så bruger de lige halvdelen af deres SU på et par stykke tøj også er der lige pludselig kun et par 100 kr til mad... jeg syntes bare man son forældre bør gå ind og forklare børnene hvad penge er også selv om de selv tjener dem... forældrene har trods alt ansvaret for dem ind til de er 18 år..

0
0
Svar på denne tråd

børn og mærkevarer
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 08:27

Som skrevet andetsteds hænger det ofte sammen med manglende voksenkontakt(dårlig samvittighed)

Jeg tror også det er landsdels bestemt. Folk i de større byer bruger mere tiden på shopping,mens landboerne bruger tiden på deres gårde,dyr etc.

Annette

Sælges:

KINGSTON springsadel,17 tommer,bred bom.

Eskadron kombi underlag str.full.

RTS bukser str.84.

Billeder på præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

Bondefolk
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 08:44

kopsa : Jeg tror også det er landsdels bestemt. Folk i de større byer bruger mere tiden på shopping,mens landboerne bruger tiden på deres gårde,dyr etc.

Hvad er da det for en gammeldags indstilling...

Folk der bor på landet hvad enten de bor på gårde eller i parcelhuse, er da nøjagtig lige så meget med på moden som byboere.. . Det kan man da ikke dele op på den måde..

Vi bor i en lille landsby og her vader de unge da rundt med alt det der dingel dangel, der er moderne.. Godt nok tager de det da af når de går i stalden, men ellers ...

LV. DG ol er da bare det der er moderne lige nu.. Det er jo nok de færreste børn og unge, der har den ægte vare og har de det, må de jo nok have råd til det. Mange unge arbejder og tjener gode penge.

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

bimsemor
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 09:04

Synes aldeles ikke det er en gammledags indstilling.

Jeg har boet i København gennem mange år og de unge er mærkevarebevidste på en ganske anden måde end de unge på landet.

Det jeg mener er at man i de større byer har andre værdier/livsstil. Vi har venner i København hvis piger i en alder af 9-11 år har dyre mærkevarer som DG, LV etc(betalt af forældrene).Blandt vores venner her, er det slet ikke sådanne ting de går op i,det vil forældrene ikke betale for.

Det kommer an på hvilken aldergruppe vi taler om.Klart at det ser anderledes ud når de selv tjener pengene og selv skal betale.

Annette

Sælges:

KINGSTON springsadel,17 tommer,bred bom.

Eskadron kombi underlag str.full.

RTS bukser str.84.

Billeder på præsentationen.

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke sikkert
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 09:09
det er dem der betaler.. Det kan ligeså godt være de tigger hos mor og far..

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 26 af de 28 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Mærkevarer og forskel...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 10:05

Jeg synes, det er helt fint, at børn går med mærkevarer i skolen, hvis det er det, de har råd til. Hvis det er forældrene, der har råd, ja så er det jo deres prioritering.

Jeg bliver tit lidt paf over den der idé om, at det er "synd" for de mindre velhavende børn at de ikke kan det samme som de andre. Det kan da godt ske - men sådan er verden bare indrettet. ;) Og hvis ikke det er penge, der mobbes med, så er det nok noget andet.

I øvrigt så kan den vilde forkælelse også godt bare være rart - og ikke ødelæggende for opdragelsen. ;)

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

hkjhpjgigyi
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 10:16

Stortset alle dem i de små klasser i folkeskolen der render rundt med disse ting er fake ting. Jeg fik først øjnene op for hvor utjekket det var at gå med fake, i starten af 1.g.

Jeg synes det er fint at børnene lærer at der er forskel på folk. Nogle er kønne, andre er ikke. Nogle er venlige, andre er ikke. Nogle har mange penge, andre har ikke. Fordi sådan ER verden.

Psykisk problem fordi man går med mærkevarer? - Ej, helt ærligt, så dem der går med Bilka tøj er lykkelige? Det er da fuldstændig ude i hampen. Men kan være ulykkelig ligemeget om man går i diesel eller bilka, det er sgu da ikke det der tæller? Det er da ens liv, og ikke hvad man køber.

Hvis man køber dyrt mærkevaretøj/tasker er det da ikke ensbetydende med, at man har et opmærksomhedsproblem. På de fleste af mine Louis Vuitton og Gucci ting kan man slet ikke se. at det er Gucci, med mindre man kigger indeni den, eller kender modellen.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 15:20

Dejligt at høre , at der iike kun bliver negativt talt omkring børn og mærketing

Jeg har to piger 10 og 14 snart. Og ja de får da lov at gå i mærketøj, det gjorde vi andre da også i den alder, jeg kan da huske en del ting vi hiet efter at få.

Men afgjort skal vi da også lære dem hvad penge er og være ansvars beviste, men jeg har da ikke ondt i økonomien og tankegangen over de unge går i smart dyrt tøj om det så er fake eller ej.

Hver sin príotering og lyst

Trailer udlejning Kerteminde

HVorfor lade andre fortælle hvem du er? når du selv kan stråle med en personlighed!!!

0
0
Svar på denne tråd

hfftufruyfuyg
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 15:57

Fake tøj/ting er hverken smart eller dyrt, men klamt og ulovligt.

0
0
Svar på denne tråd

Karen S
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 16:24

klamt???

Lovgivningen er vi enige om. Men prøv at fortæl Lille Lise at hendes nye trøje er "klam" ??

Tror såmænd bare at de små gerne vil ligne de store. De efteraber og køber kopier i den udstrækning de har råd/deres forældre giver dem lov.

MVH
Anne

2 fantastiske 3ér ponyer til salg. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider