Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Inspiration til gårdhave - hjælp
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 11:31

Jeg har jo knoklet hele sommer og efterår med at lægge fliser på gårdspladsen, lave bede osv., men nu mangler alle de landlige og hyggelige detaljer.

Gårdspladsen har nu homegårdssten lagt i sildebensmønster med et enkelt rundt bed hvor brønden tidligere var. Vandpumpen skal op igen og have en halveret vintønde under, så vi får lidt vandstemning derude, med lidt sivgræs og åkander i tønden.

Men hvad med resten? Er det fuldstændigt umuligt at opdrive mælkejunger uden folk tror det er guld de handler med? Har intet imod at give 500 kr hvis den er original, men deres nyere alu kopier, nej tak! Det samme med vognhjul... SUK

Har også et gammelt åg liggende, er det for meget at hænge op på husvæggen? Har I ikke nogle andre ideer til hygge i gårdhaven?

Desuden ønsker jeg et par vintønder med træer i, men hvilke træer er lidt "gammeldags" hyggelige - hvis I forstår?

Har fået helt forårskuller bare fordi det er lidt solskin nu...

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

urtepotter
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 11:37

hvorfor ikke plante nogen blomster i en masse fine gammle utrepotter... dem kan du jo flytte rundt på og stille hvor du vil... de der dronning ingrid blomster er mine yndlings...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 11:51
Hvis du gerne vil have en original mælkejunge, så skal jeg gå ud og kigge efter et par stykker, i min farmors lade, hvis det har interesse?

Min farfar samlede alt muligt @!#$, og nu er han død, og så bliver det meste smidt ud
Måske kan jeg også klare et gammelt vognhjul

>Rikke/MissFejrskov

Engang DV, altid DV!

Hingstekåring i Herning, marts '07- ses vi?

0
0
Svar på denne tråd

Hej Rikke
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 12:33

Det er super sødt af dig, men du bor jo meget langt fra mig?

Men hør du bare, måske det kunne kombineres med en søndagstur.. (Alle dem jeg kan finde i DBA er nemlig også i Jylland)

Yiip: Det har jeg også tænkt mig at gøre, og faktisk samme slags blomster + en gammel bænk osv.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Skrothandler..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 13:08
tag ned til din lokale skrot handel. Vi er har en skrothandel, og det er ikke små ting der kommer ind af gode sager til sådan et projekt..
0
0
Svar på denne tråd

stokroser og roser
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 18:30

Har du hegn, mur eller plankeværk rundt om gårdhaven eller anden afskærmning til at plante opad.

Stokroser er det mest hyggelige og nemme man kan forestille sig og passer godt til "mælkejunge-stilen". Klatreroser og klematis hjælper også godt til.

Lavendelbuske i et par klynger er også et bud herfra

Jeg bor ikke så langt fra dit postnummer, så jeg smider gerne en pose med stokrosefrø af i din postkasse en dag. Jeg har samlet en million i alle de gamle romantiske farver. De skal bare smides rundt omkring, så kommer de af sig selv.

Jeg har selv fundet gamle zinkbaljer mv. på genbrugspladsen (også i Haslev) og hvis bare man spørger pænt, så får man lov at tage dem med.

Et gammelt åg er da vildt flot at hænge op. Så længe man ikke overdriver med alt muligt er de gamle originale ting da bare skønne sammen med bondegårdsplanterne.

Smag og behag er forskellig - men jeg er med på din stil !

mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd

Hi hi...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 20:38

...hvor er der mange gode forslag..Har selv en kolonihave, der trænger til lidt hygge-planter. Så jeg tror, at jeg snupper ideen med stok-roserne.

Ellers vil jeg foreslå et æsel...de pynter også så nydeligt. Og så støver de helt vildt, når man klapper dem . Så kan det vel ikke blive mere gammelt...eller hvad?

Men se selv her, hvordan et æsel pynter i en kolonihave... :

www.youtube.com/watch?v=ebKqVoRYxnE

Japansk tegn for "æsel" = klog hest

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider