|
|
| Rideferie 2007 -skal du? |
| Forfatter:  |
Gitte & Tyran |
| Dato:  |
18-01-2007 10:56 |
|
Hej.. jeg tænkte om der var nogen af jer der skal på rideferie i år? (her taler jeg ikke om ridelejr, men ferie til hest)..og om der er nogen der har prøvet det før? ..hvad vil i sige er en passende længde at ride pr. dag?, og har i evt. foreslag til alternative steder? mig og tanja vil sætte en uge af til en rideferie til sommer, ved ikke endnu om vi rider fra troldkær til gram og tilbage igen, eller at få dem kørt til nim op til min mors veninde hvor der er masser af muligheder for afvæksling i ridningen.(hvor jeg var i ferien 2003 med min gamle pony).. altså, inden da skal begge ponyer jo i træning så de kan holde til at gå uden at blive totalt nedkørte.. foreslag tak!!
MVH. Gitte og hypperne! rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg syntes det er enormt hyggeligt at overnatte i naturen med sine dyr. Sidste år tog jeg på nogle vandre ferier med mine lamaer. I år har jeg tænkt mig at ride og så have lamaen som hånd lama
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jenna.. |
Gitte & Tyran |
18-01-2007 11:34 |
|
har du overnattet specielle steder, eller??? ..jeg kender en landmand hvor jeg regner med vi kan få lov at sove i kælvningsboxen sammen med hestene.. (om sommeren kælver køerne nemlig ude)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa- |
|
|
I kan vel ride ca 20 km pr dag med pauser til hestene. Undsøg ruten og find steder i kan overnatte hvor i kan få lov til at låne en fold så hestene kan få lov til at være sig selv.
. . Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| benzonhøj.. |
Gitte & Tyran |
18-01-2007 12:59 |
|
den ene rute er 35km, der kan vi sove hos min arbejdsgivers bror på en gård, og for enden af ruten bor jeg  ..den anden er en gård i nærheden af brædstrup, der vil vi så evt. køre op med trailer, og så bo en uge hvor hestene kan komme på fold med lene's 2 heste, og så bare lave hygge ud af det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vi skal til Spanien på rideferie i år. Vi skal af sted en uge, og ride i terrænet min 4 timer pr dag og der er en dobbelt heldagstur med overnatning et sted. Det skal nok blive hyggeligt, min mor er af samme årsag lige begyndt at ride igen efter 10 års pause og min far skal også have et spark bagi for at komme igang igen... Det er jo lidt hyggeligere at være af sted 4 personer med en guide en hel uge alene... ikke ? Jeg glæder mig i hvert fald til en terrængalop i spansk natur på en dejig spansk hest - eller blanding af flere spanske racer.
Det væstenligste er usynligt for øjet - kun med hjertet kan man rigtigt se. - Den lille Prins - Horsemanshipkursus i Østjylland søges, gerne ved Jasmin Scrase eller lign.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej |
|
|
Hvis I har tænkt at tage på en rigtig RIDEferie, kan I sagtens ride omkring 50 km fordelt over det meste af dagen. 20 km tager omkring 2½ time, hvis det primært er skridt og en lille smule trav. 25 km i "distancetempo" bør tage omkring 2½ time, ca. halv skridt, halv arbejdstrav. Jeg går og drømmer om at ride langs Hærvejen fra Tinglev til Bredsten - men det bliver nok ikke før næste sommer, da min veninde ikke har nogen hest pt. Vi regner med at kunne ride turen på 5-6 dage. God tur 
Jeg er rytter med stort D Dressur- og Distancerytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den der |
|
|
Hærvejstur, det er bare noget jeg har drømt om i mange år. God tur. Jeg har heste på Svinø og der er ca. 65 km. stier så der skal helt sikkert lægges en rute med et par overnatninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg skal |
|
|
Jeg har VUNDET en forlænget weekend på Island, hvor ridning indgår i ferien vi tager afsted hele familien til Maj. Det er dog kun mig som skal ride, min kæreste skal nemlig passe børn imens . Tanja
Kloge Frode maj 2001 charmerende Alfred februar 2004 lynet Gorm juli 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Gitte & Tyran |
19-01-2007 11:34 |
|
ja det skal nok blive hyggeligt:-) jeg er misundelige på i som skal udenlands... jeg har altid godt kunne tænke mig en tur til udlandet og ride.. bare ikke england igen.. der var jeg på halvanden times ridetur i tærren på en søjde tinker, men det havde været sjovere med en rigtig laang tur... (men det var nu også mere arbejdsferie)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hvis i kan få |
|
|
det passet ind er i meget velkommen til at komme og overnatte her. Vi har fold til jeres heste og en lejlighed i kan overnatte i. Vi bor i udkanten af gludsted plantage. Jeg har dog selv planer om at ride til Ringkjøbing med en overnatning og opsamling i Ringkjøbing. Det er en tur på 93 km som jeg glæder mig meget til.
Hilsen Marianne Olesen Stald-Maribo Lækker haflinger hoppe sælges klik din hest, kursus med Maiken lysholm steen d. 3 feb. Kom og vær med. se arrangementer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et lille foreslag... |
Gitte & Tyran |
19-01-2007 17:05 |
|
..er der andre der kunne tænke sig at tage med på tur?? -så kunne man jo f.eks. ride lidt andre ruter, og så være flere om det. ku være super hyggeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sidste år overnattede jeg i skove der havde teltpladser. Jeg vil meget gerne med på en rideferie et sted i Jylland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jenna.. |
Gitte & Tyran |
19-01-2007 19:34 |
|
hvor bor du?? nord, syd øst midt eller vest jylland?? vi kan nok rykke os lidt efter destinationen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rideferie |
gitni |
19-01-2007 20:03 |
|
Horsemanshipfan: Hvor lækkert at du kan lokke hele familien med på rideferie! God fornøjelse. Jeg husker tydeligt da jeg var 13 og jeg fik lov til at bestemme hvor familien skulle på sommerferie, efter jeg i årevis havde brokket mig over at blive slæbt rundt på div museer  Vi skulle selvfølgelig på hestevognsferie, så mine stakkels heste-angste forældre var tvunget til en hel uge at sidde på en hestevogn bag en fisende hest, overnatte i hårde køjer i vognen, undvære varmt vand og træk-og-slip toiletter. Min søster og jeg elskede det naturligvis! Behøver jeg sige jeg aldrig siden fik lov at bestemme hvor ferien skulle holdes. 
Mvh Gitte  Nu med signatur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gitni.. |
Gitte & Tyran |
19-01-2007 20:12 |
|
haha.. hvis jeg havde fået lov at vælge, så havde jeg gjort det samme... pænt navn forresten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg bor i mellem Viborg og Ålborg (næsten) Men jeg er da villig til at køre et par timer for at mødes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte&Tyran |
gitni |
19-01-2007 20:42 |
|
Ja det var en ret sjov oplevelse, som har givet os mange grin siden! Især den nat hvor jeg havde bundet hesten for tæt på vognen, så vi vågnede midt om natten ved at hele vognen gyngede og knagede og bragede. Det kløede åbenbart i hestens hale:)
Har dog tænkt siden at det egentlig var ret synd for den ene fjordhest at den skulle trække en meget tung prærievogn alene. På flad vej var der ingen problemer, men når det gik bare lidt op af, var det næsten for meget for den lille hest. Alle var af vognen og gå undtagen lille mig, og det var stadig hårdt for den...
ved ikke om man stadig kan komme på den slags ferie??
Mvh Gitte  Nu med signatur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|