Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mord heller end dyre6?
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 17:49
Jeg er personligt imod sexuel omgang med dyr. Ligeså er jeg imod at slå dyr ihjel(vegetar).
Jeg kan forstå at der er mange herinde der er af samme overbevisning som mig mht. det første, men efter at have læst poster som "spis hestekød!" og "hvad skal i have til aftensmad" kan jeg også se at den gennerelle holdning til at myrde dyr skiller sig ud fra min.

Mange af argumenterne imod 6 med dyr lyder på at det ikke er muligt for dyret selv at sige fra og at det dermed er "tvang" og at det ikke er muligt at bevise om dyret lider iverlast, men her undrer jeg mig så over hvordan man kan stå inde for disse udtalelse når man samtidig, PÅ DAGLIG BASIS, støtter en industri som, ikke bare overlaster, men også ender dyrenes liv helt..

Er det mig har misforstået noget eller er det ikke paradoksalt at kalde det svineri at mishandle (hvilket ikke engang kan bevises som det generelle tilfælde i sager om dyremishandling) er dyr når man selv synes at det er 100% iorden at slå dyr ihjel bare så vi kan få vores dejlige burger og bacon?

Hertil skal det nævnes at billigt kød ofte stammer fra dyr der har gennemgået ting der er MEGET værre end at blive udsat for sexuel omgang.

Jeg håber på seriøse svar :)

Mvh. Aske Tange
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:02
ja lad os ikke spise hestekød men istedet for giv dem den lange transport sydpå uden mad og drikke, så de ankommer dehydreret og dem der ikke er dehydreret er døde. for det er der de fleste heste ville ende hvis vi havde samme holdning som dig. heste bliver ikke avlet til spisning men til brugsdyr. dvs de fleste heste man evt spiser har haft et godt liv men af en eller anden grund skal slagtes. hvis vi ikke spiste fx vildt blev de skudt alligevel men bare smidt til skrald istedet. Hvis de ikke blev holdt nede ville de blive for mange og problemer som føde mangel og sygdom ville opstå. hvordan vi behandler svin er dog under alt kritik men så kan man jo bare betale mere for kødet.. eller hos en man kender hvor man ved at dyret har det godt. de danske køer mener jeg har det bedre de komme fx ud. men de bliver dog lige malket noget mere igennem end fornuftigt er.



livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vegetarer og moral
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:16

Jeg har sagt dette før, men... Jeg går ud fra at du udelukkende spiser hjemmedyrkede økologiske grøntsager og kornprodukter og malker din egen mælk?

Hvis ikke, så er du lige så meget med til at støtte dyremishandling og ødelæggelse at det vilde dyreliv som os andre.


Det er hamrende svært at være etisk forbruger i Dagens Danmark, så at spille hellig fordi man undlader at indtage kød, det kan jeg ikke helt følge logikken i.





------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjvghgdhj
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:22
når dyret er dødt kan det jo ikke mærke noget...

Hilsen Nanna uden hest
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor går du ikke ind i ...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:22

... de tråde du omtaler og tager diskussionen der??

Der har jeg allerede deltaget, så gider ikke en helt 3. tråd om samme emne.

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode svar.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:36
oliviaemilie: Jeg kan forstå dit standpunkt ifht. de eksporterede heste og det alligevel døde vildt, men nu er det jo sådan at det er langt fra hverdagsspise og at det ofte er netop de tre mest udsatte grupper; svin, kylling og okse der bliver serveret når familien skal spise. Man kan selvfølgelig købe dyrere kød men det er de færrest der holde det til dette og siger nej når de bliver tilbudt en hotdog fra 7eleven for kun 15 kr eller en burger fra McDonalds til et "coinoffer". Jeg lavede dog ikke indlæget for at diskutere vegetarisme men holdningen der ofte hedder sig:"Jeg forbyder 6 med dyr men acceptere mishandling med udmunding i døden" (groft sagt :))

Signe J: Jeg er med på din pointe og accepterer det som et godt argument:), dog må jeg bede dig uddybe da jeg ikke ser det som dyremishandling at drikke mælk fra mejerierne, så længe det stammer fra øko-køer der ved lov er sikret gode vilkår der ikke strider direkte imod dyrets natur.

Nanna uden Sebastian: Du har ret men selvom det ikke kan mærke noget når det er dødt ser jeg det stadig som en skrækkelig ting at blive ved og ved med at slå flere og flere dyr ihjel når det kun drejer sig om konsum.

Mange tak for svarene


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke samme emne
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:38
Til Lisbeth: Jeg overvejede også at bruge den allerede oprettede tråd, men nåede til den konklusion at dette var et andet emne, da de andre tråde diskutere lovgivning ifht. 6 med dyr og denne tråd kommenterer paradokset "mord frem for 6" (groft sagt)

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aske...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:39

At undlade at spise kød udfra det faktum, at dyrene skal slås ihjel først, er vist meget asketisk. Vil du hellere spise dem levende?


Planter skal også slås ihel først, selvom vi spiser nogen af dem levende. Er det mere i orden?

Planter har jo reelt også et sanseliv omend noget langsommere og begynder vi, at gå tæt på, hvad planter rent faktisk kan registrere og begynder at beskæftige os med auralæsning af samme, så bliver det nærmest så uhyggeligt, at vi hellere alle sammen, må gå i dyb meditation og lægge os til at dø.

Jeg ved godt at der står skrevet i Biblen at efter dommedag "skal løven græsse ved siden af lammet"...

Men det er først efter dommedag og indtil da er vores fødekilder

byttedyr, som rent faktisk er en udmærket proteinkilde omend i mindre mængder end vi normalt indtager dem.

Vi er primater med rudimenter af rovdyrtænder, hvilket tydeligt indikerer at vi er kødspisere.

Vel bliver dyrene ikke behandlede så godt som de fortjener, men det gør de såmænd heller ikke i naturen og hvadenten din overbevisning skyldes religiøse dogmer eller den skyldes at du simpelthen synes det er synd at slå dyr ihjel, så har naturens evolution skabt et system, hvor nogen spiser nogen. Og vi spiser så andre dyr.


MH Conny




Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandt..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:52
CMN: Din indfaldsvinkel er forståelig og taget til efterretning. Jeg er slet ikke i tvivl om at vi er kødspisere af natur og at det er en helt igennem naturlig ting at slå ihjel og spise andre væsner. Man skal dog huske at vi har muligheden for at vælge og at vi ikke er nødt til at spise dyr for at være sunde. Det er her vi skiller os ud fra løven. Løven æder fordi den er nødt til det og ikke tænker over det. Vi er mennesker og har derfor et valg. Jeg vælger ikke at spise kød fordi at jeg har andre(sundere) alternativer.

At planter har et sanseliv er jeg klar over dog er det min holdning at der er forskæl på en hjerne og et komplekst nervesystem.

Tak for dit svar :)

Mvh. Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 18:54
man kan sige at det værste er nok behandlingen af svin da de faktisk er yders intelligente dyr, også mere end hr og fru danmark ved. har set en udsendelse fra et forskningscenter hvor en gris faktisk spillede computerspil, skal lige sige at joystikket var grissevenligt udformet. og vi har selv to hyggegrise, hvoraf den ene gik løs fra den blev født ( desværre pga manglende tid går den kun i en stor indhegning i dag) og ret længe, vi gik tur med den i snor på gaden osv, og den opførte sig nøjagtigt som en hund gør, blev dog lidt tung at have på skødet da den kom over 150 kg. men så se at grisene brækker benene på vej i slagtebilen og det er i øvrigt svært at se pga store læggesår ja så er der sgu noget galt.. mht hønsene skal de sgu også behandles ordentlig men deres hjerne er knap så prangende som grisene og nok mindre ind de fleste dyr. men der er faktisk sket en ændring flere køber æg fra bondemanden, skrabeæg eller økologisk. det er langt fra alle men vi skal jo starte et sted.



livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fornuftigt
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:02
oliviaemilie: Jeg har intet imod at folk spiser kød, jeg gør det bare ikke, men jeg er sikker på at hvis flere var lige så godt oplyst og velorienterede som dig ville kødproduktionen være noget vi alle kunne kapere :)

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Meet you'r meat
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:04
Den chokerende sandhed. (film)

Jeg skal advare imod stærke billeder, men jeg synes det er vigtigt at se sandheden som den nu engang er:

www.meat.org/

Mvh. Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det er det jeg siger
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:11
ha ha ha ja aske hvorfor er i ikke det. nogle gange hårdt at være så velorienteret som mig, hvor er i dødelige dog heldige... desværre er det ikke så ofte at folk opdager det..



livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:13
jeg syntes ikke det er forkert at spise dyr, da vi er kødædere og fungere bedst med kød -

Men samtidigt spiser jeg ikke kød som ikke er økologisk, og aller helst fra gårdbutikker eller dyr jeg ved hvordan har haft det.

- Line.
med Queen, Darling og Capzeda
KAT I pony sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 økologi
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:16
maeh: som jeg skrev til CMN: Din indfaldsvinkel er forståelig og taget til efterretning. Jeg er slet ikke i tvivl om at vi er kødspisere af natur og at det er en helt igennem naturlig ting at slå ihjel og spise andre væsner. Man skal dog huske at vi har muligheden for at vælge og at vi ikke er nødt til at spise dyr for at være sunde. Det er her vi skiller os ud fra løven. Løven æder fordi den er nødt til det og ikke tænker over det. Vi er mennesker og har derfor et valg. Jeg vælger ikke at spise kød fordi at jeg har andre(sundere) alternativer.

Jeg har fuld respekt for at spise økologisk kød og ser det som en velovervejet handling.

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var da den værste
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:17

gang snak jeg længe har hørt.. Jeg skal lige være sikker på at jeg har fanget det her rigtigt!!

Det du spørger om er om det er mere okey at slagte dyr fremfor at lave 6uelle overgreb??

Om det er lige slemt?? Er det det du spørger om??


Jeg skal lige være helt sikker inden jeg roder mig ud i en laaang skrivelse..


Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
Indholddeklaration på RC på min HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette Andersen
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:20
Mette Andersen: Jeg spørger om det ikke er paradoksalt at sige at en slags mishandling (der ikke kanbevises som direkte mishandling) er bedre end en anden?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er mennesker altædende
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:25

Ligesom vore primatforfædre var det. Derfor spiser vi mennesrsker kød, fisk, æg, frugt, nødder, bær osv. (Er æg ikke ulækkert? Hønseaborter?)

Det er helt urealistisk for nuværende at skulle brødføde Verdens befolkning på plantekost alene, der ikke landbrugsjord nok.


Jeg kan godt følge tankegangen om, at meget af den husdyrproduktion der finder sted er kvalificeret dyrplageri, og for mig hænger tingene sammen, så jeg tænker miljø og dyrevelfærd mest muligt ind i min hverdag= køber mest muligt økologisk. Også selv om jeg føler mig ret dum ved at give 15 kr for en pose havregryn, der fås konventionelt dyrket til en femmer! :-P

Jeg vil ikke spise torturæg/kylling, hvis jeg kan blive fri, det er ikke okay forhold for dyrene.


Men jeg spiser kød, og jeg har ikke noget imod, at dyr dør, så jeg kan leve. Mine katte æder kød- og jeg tror ikke mus/fugle, synes det er sjovt at blive fanget og dræbt!


Men jeg har noget imod at mit miljø forringes, at små marker med læhegn (korridorer for vildtet og redesteder for fugle) ikke findes mere, men at der er store tomme "grønne ørkner". Jeg har noget imod at vandhuller drænes væk, og at mit drikkevand er fuldt af sprøjterester.


Selv i min have tænker jeg miljø- der skal være buske (med føde og skjul til småfugle), store træer (til andre typer fugle- og masser af insektliv) og grøntsagerne dyrkes økologisk. Jeg vil hellere have et væld af småfugle (og pindsvin!) selvom jeg har katte- og masser af sommerfugle og insekter- end en "pæn" græsplæne, hvis pasning kræver kunstgødning- og klipning med maskiner, der sviner ligeså meget på ½ time- som en bil, der kører flere tusind kilometer.


Forøvrigt kan man kun myrde sine egne artsfæller. ;-) Dyr bliver slagtet, når de skal spises.



Mvh xtiny
---


Professionelt tryk tilbydes,Postscript. Flyers, visitkort og pjecer mm. Print på professionel farveprinter (Kyocera Mite). Op til A3 format. Karton, kuverter,kulørt papir- du vælger.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Omformulering
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:26
En mere fyldestgørende formulering kan lyde: Er det ikke paradoksalt at de samme mennsker som kræver (ikke bevist) dyremishandling, i form af sexuel omgang, forbudt. Pumper penge ind i langt mere seriøse dyremishandlingssager som kødindustrien nu engang er fuld af?

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej xtiny
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:33
xtiny: Som jeg skrev til CMN og maeh: Din indfaldsvinkel er forståelig og taget til efterretning. Jeg er slet ikke i tvivl om at vi er kødspisere af natur og at det er en helt igennem naturlig ting at slå ihjel og spise andre væsner. Man skal dog huske at vi har muligheden for at vælge og at vi ikke er nødt til at spise dyr for at være sunde. Det er her vi skiller os ud fra løven. Løven æder fordi den er nødt til det og ikke tænker over det. Vi er mennesker og har derfor et valg. Jeg vælger ikke at spise kød fordi at jeg har andre(sundere) alternativer.

Du nævner brødfødning af jordens befolkning. Det skal her nævnes at man ville kunne brødføde jordens befolkning 8 gange hvis alle blev vegetarer (der er mere end rigeligt landbrugsjord) og at det desuden er meget sundere for miljøet. Selfølgelig ikke sprøjtegift, men jeg er også trofast tilhænger af økologi.

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Well...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:39

Jeg er enig med dig Aske.




;D Mvh. Theis ;D

~ If I ever meet you I'll control-alt-delete you

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:40
Mange tak for opbakningen :)

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 rettelse...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:45
xtiny: 99,9% af æg er ikke hønseaborter, da høns lægger æg der ikke er befrugtet. bur høns får ikke noget på den dumme i det år de lever på hønseriet... @!#$ det er hårdt at være så oplyst...



livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønseaborter ...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:47

... er sikkert brugt som et slang-ord for æg

Ups ... nu kom jeg alligevel til at skrive i tråden.

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aske..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 19:50
Sådan noget som lige præcis den der video kan pisse mig fuldstændig af. Ja, gu' fanden er det synd for de dyr vi ser i videoen, UDEN TVIVL er det det. Men det der er også ekstremerne. Jeg synes det er så ærgerligt at SÅ mange skal skæres over en kam?

Ja, det er synd HVIS høns vokser så stærkt at deres ben knækker sammen pga vægten. Det er synd de får næbbet og vingespidserne klippet af.

Ja, det er synd HVIS kalve bliver kastreret uden bedøvelse og får klippet/hevet hornene af! Og ja, det er synd HVIS de bliver blaceret i små bokse uden strøelse.

Ja, det er synd HVIS søer står fixeret i bokse i deres drægtighedsperiode. hvis syge dyr ikke bliver skudt. osv osv

Når jeg nu vælger at skive HVIS, er det fordi jeg ville blive så glad hvis folk bare GAD sætte sig ind i tingene.
Jeg siger igen. Det her er virkelig ude i ekstremerne det vi ser i videoen.

Jeg kan virkelig blive vred, når en (undskyld mig udtrykket) fanatisk planteæder udtaler på en video, at de stakkels moderkøer, ligefrem bliver mishandlet af at blive malket 2-3 gange om dagen. Nu er det sådan, at flere og flere steder i DK får landmændene robotter,m og køerne går selv ind i robotterne. Og hvorfor gør de det? Jo, fordi ellers gør det sgu ondt i deres yver, hvis de ikke bliver malket. Og nej, det er ikke synd at deres kalve bliver taget fra dem. Det er dyr, og de forstår det ikke på samme måde. De tager ingen skade i at fungere som "mælkemaskiner" (hvis altså man vælger blot at se dem som det)

Eller når han udtaler sig om syge grise, som kun bliver holdt i live for at landmanden kan få nogle penge! Ofte forholder det sig sådan at soen er blevet behandlet med medicin pga, evt dårligt ben. Og på den medicin er der en slagtefrist. For ingen af os vil købe kød med medicin i. Derfor bliver dyret nødt til at vente. Men den tager ingen skade. da den er behandlet med smertestillende medicin.

At smågrise bliver aflivet ved at blive slået med nakken ned i hovedet, er ikke mishandler. Vi må stadig huske på at dette ER produktion. Og produktion ER hårdt. Landmanden kan ikke skåne alle dyr, det er der simpelthen ikke økonomi i. Og landmanden skal have god økonomi for, f.eks. at kunne give dyrene vedre levevilkår, som bedre foder, mere plads, flere medarbejder osv osv. Når en gris bliver slået med nakken ned i et betongulv dør den på stedet. Grunden til at den spræller er nerver.


Nu er det sådan at i DK kastrere man ikke kalve selv. De bliver opdrættet som stude, og bliver derefter slagtet.
Kalvenes horn bliver brændt når de er nogle dage gamle.
Ligeså bliver smågrise kastreret mellem døgn 2-8, men oftest på 4. dagen. Derefter er dyrlæge påkrævet til jobbet ved bedøvelse.
Hvis tænderne på småegrise skal SLIBES (dvs at de ikke mærker det) skal man kunne bevise i sin besætning at dette er et behov. Så som at soen yver bliver flenset at skarpe tænder, eller at smågrise bider hinanden i hovedet.
Ligeså er det med haler. De må kun klippes hvis man har beviselige problemer med halebid.
Derudover mener jeg at ved lov i DK er det påkrævet at inden 2014 skal alle søer gå frit i drægtighedsperioden.

Jeg synes generelt at landmænd i DK gør en god indsats for netop at få stoppet ting som vi ser i den video du linker til. Og synes derfor også at det er forkert at ytre sig: "Jeg spiser ikke kød, det er synd for dyret" !!

Ligeledes er de danske slagteriers standard meget høj, og det ville aldrig ske at en gris ville komme levende igennem indtil den skulle have brændt hårene af!

Tænk blot over det.
Vh Lotte

RIDEFACILITETER I FAABORG SØGES,

i rideafstand fra Østergyden 11.

Ingen opstaldning, kun ridebane og gerne ridehus!!

Prisen; Efter aftale.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig enig
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:03
Lotte-og-max: Jeg er meget enig i dit indlæg og dine synspunkter. En video som denne er fanatisk og generaliserende og ja mange danske landmænd behandler dyrene godt. Det er også rigtigt at vi i DK har høje standarter og at der er mange beskyttende love og restrektioner.

Men hvis vi ser ud over lokalbrugsen og kigger på div. fastfoodkæder, bistroer, supermarkeder af anden nationalitet etc. tegner der sig et helt andet mønster. Vi har i DK høje standarter, ja. Men eftersom vi bor i et globaliseret land som danmark er det langt fra alt der kommer fra DK. En fact lyder faktisk på at 50% af det kød der eksporteres fra USA ryger direkte til McDonalds' rundt om i verden og USA er et af de lande der ikke har lige så høje standarter som os her i DK.

Jeg er enig i de ting du siger og er glad for dit indlæg da det også gav mig lærerig info om den danske dyrebehandling som jeg ikke var klar over :)

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:10

Da jeg arbejdede i Tyskland var en af vores store træningskunder en slagteriejer, hvis slagteri hovedsagligt leverede til Mc D i Tyskland.


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode svar.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:13
Det vidste jeg ikke. Tak for info'en. Det ændrer dog ikke ovenstående fact.

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Well...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:16

Jo heller ikke alle der ser abort som mord ;)

Jeg gør eksempelvis ikke - Og hvis det var mord, skete det på en pæn måde.


Det ændrer dog ikke på det, at jeg helst undgår ting der er æg i. Det er så bare fordi jeg er sart og synes æg er klamt xD




;D Mvh. Theis ;D

~ If I ever meet you I'll control-alt-delete you

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan godt følge
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:29

dig aske jeg har det ikke godt med at spise noget fra dyr der ikke har haft ordenlige forhold jeg køber alt hvad jeg kan økologisk og får alt mit kød fra fritgående dyr fra en økologisk

gård i nærheden .. Desværrre er der stadig noget pålæg som jeg køber almindeligt som jeg ikke har kunne (Ville)erstatte med økologisk.

Synes at dyremishandlingen er grov pga vi skal kunne spise billige lørdags kylling og burhøns æg fatter ikke at der er nogle flere der tænker på hvad de putter i munden..



Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 God holdning
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:31
jeanetto: Fantastisk holdning. Sund for dig selv og dyrene :)

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Se på helheden
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:34

Ligesom man kan vælge økologisk mælk, kan man også vælge kød af en anstændig kvalitet - og med anstændig mener jeg dyrevelfærdsmæssigt. Der er masser af mulighed for at få kød fra både fritgående kvæg og svin - hvis man prøver og er villig til at betale det det koster. Dog vilel det absolut være fint med FLERE produkter med en ordentlig angivelse af hvor de kommer fra.


Mht. at spise hestekød er det jo i Danmark netop fra heste der ville blive aflivet alligevel - og der synes jeg egentlig at det er mere uanstændigt at smide adskillige hundrede kilo sundt kød ud (forbrænding) end det er at slagte hesten og spise den! Men den skal slagtes på en ordentlig måde - min ene hest blev kørt til slagteriet af en ven og set et par minutter efter - død. Det har jeg det godt med (bedre end med den anden der blev aflivet og kørt væk på i container).


Opfordringen til at spise hest komme jævnligt herinde - og det ER bedre at danskere spiser mere hest, end at de bliver transporteret levende til udlandet. Der er dog altid alternativet med at få aflivet og forbrændt - men det koster jo...


Det er det valg enhver hesteejer kan risikere at stå overfor - og det eneste der i den sammenhæng (i mine øjne) er utilgiveligt er at sælge eller give en syg hest væk som selskab - det er bare at kaste "aben" videre og fralægge sig sit ansvar. Og fralægger man ansvaret til en person der IKKE har følelser for dyret og som MÅSKE sætter pengene højere end hestens velfærd - også de sidste par døgn i dens liv - ja så er der endnu en hest til de rædselsfulde slagtetransporter.


Jeg køber så vidt muligt det kød jeg spiser fra dyr der har haft det godt, jeg køber økologisk mælk og grønt og er generelt en bevidst forbruger - og har jeg muligheden køber jeg kød fra dyr jeg har kendt, og kløet må mulen/trynen.


Men jeg har ikke den mindste smule trang til at blive vegetar - og jeg vil ikke påduttes nogen form for dårlig samvittighed af andre, over de velovervejede valg jeg træffer.


SKULLE jeg have dårlig samvittighed over noget, er det f.eks. at jeg bruger giftspray mod edderkopper der kommer ind i mit hjem - min fobi er irrationel og jeg ved det! Eller over at jeg går i en jakke af kunststof i stedet for læder/pels - men det er et økonomisk valg (jeg ved godt at garveprocessen heller ikke er miljøvenlig, men en kvalitetslæderjakke kunne holde 10 år - i den tid når jeg måske at få købt 5-6 kunststofjakker, der BÅDE forurener mere ved produktion OG ved afbrænding).


Gensidig respekt og accept af andres holdninger er hvad der skulle være mere af - jeg går ikke og propper bacon i halsen på vegetarer - og fri mig i øverigt for at nogensinde smage på en selleribøf!



Og så skulle DEN ged ellers være serveret

(for nu at omskrive den sædvanlige talemåde lidt ;-) )


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:43
er det ikke pussigt at alle mennesker køber økologisk og spiser kun kød fra dyr hvis moderdyr næsten har gået til fødselsforberedelser og mødregruppe med deres dyreunger. hmmm hver gang en tager holdningen op lige som her eller i privat selskab er der stort set ingen der bare smækker et kilo flæsk i indkøbsvognen uden at tænke på både dyr og planteriget først hmmm når man tænker på at laaangt de fleste forbruger gør netop dette. men kommer spm på banen er der ingen der tør at indrømme det nej vi er da alle økologer ik?



livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 £isbeth
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:45
Jeg er ked af hvis jeg har givet udtryk for manglende respekt overfor kødspisende personer. Jeg vil gerne slå fast at jeg INTET har imod de personer der spiser kød men af medfølelse med dyrene gør mit bedste for at oplyse om et problem.

Jeg synes du har en sund holdning til tingene og det er langt bedre at gøre noget man har tænkt over end bare at gøre det(edderkoppe eksemplet)

Mvh Aske.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:47
oliviaemilie: jeg er ikke sikker på at jeg forstår spørgsmålet?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det `nu ikke så mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:49

De fleste tør da ikke indrømme deres indkøbsvaner i sådan en tråd som her. Her er stilen ligesom lagt fra starten og når man betænker flertallets angst for at blive sagt imod, så harmonerer det meget godt med, at her holder flertallet mulen lukket.


MH Conny



Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ahh...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:53
Nu forstår jeg. God iagttagelse oliviaemilie :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 uintelligens
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 21:00
Langt ude at man overhovedet gider spilde sin tid på det @!#$ der.

Thx Lisa :)

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Er der ikke andre ...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 21:05

... der sidder og undrer sig over denne sætning fra Lotte-og-max :Nu er det sådan at i DK kastererer man ikke kalve selv.

De bliver opdrættet som stude og bliver derefter slagtet.


Sidder i der og snorksover??? Hallo!!!


Vil du Lotte venligst forklare mig om denne fantastiske opfindelse, der åbenbart er gået helt upåagtet hen


Kalve der bliver født som stude, så man slipper for at kasterere dem


Man kan så gøre noget andet HOKUS-POKUS med de kære køer, man kan inseminere sine malkekøer med kønssorteret sæd, så man undgår det "spildprodukt", som tyrekalve nu engang er i en malkekvægsbesætning.


Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 21:10


Haha... :-D

Go'morgen !


Mvh Lisa



Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og til dig Aske ...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 21:11

... du sidder bare ukritisk og labber alt i dig, når bare det rummer lidt rygklapperi til dine synspunkter .. ..


Du får ikke engang det værste vrøvl sorteret fra ... Christ on horseback ... .. ..


Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 21:15
Jeg har absolut intet forstand på køer :)

Jeg vil ikke sige at jeg labber i mig. Jeg bryder mig bare ikke om den hårde tone der kan opstå i sådan et forum som dette. Det ender altid med at blive et lavere niveau og jeg ville da også mene at jeg har talt for mine holdninger som det skulle gøres og gjort klart hvad jeg tager afstand fra.

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aske du er ikke af denne verden.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 21:53

Du har skrevet et debatskabende indlæg. En debat kan være hård eller blød og denne her er blød, beroende på din beroligende indflydelse.

Vi nænner ikke at gå til dig, du er næsten for sød.

Lisbeth og Staun basker godt nok lidt med gåsevingerne og hvæser lidt, men det er fordi de ikke kan se, at du har det bare ikke i dig.

Du vil ikke konfrontere. Der er bare ikke noget at gøre ved det.

MH Conny



Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 He he Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:00

... den havde jeg ikke set :-)

Men den tyrkalv som jeg hjalp med at hive ud sidete forår skal nu ikke være stud, han får lov at få en sommer og næste efterår/vinter med alle køerne - og når han har haft en festlig sæson kommer han også i fryseren. Og Olfert - som går hos køerne nu - skal lige gøre arbejdet helt færdigt - så kommer han i fryseren (håber at der kan komme nogle kilo i til min fryser. Jeg har gået og proppet mange gulerødder i Olfert (han er bevet helt kælen - og er sjov, han kan ikke finde ud af at bide gulerødder over), og regner med at han kommer til at smage rigtigt godt). :-)


I øvrigt hørte jeg lige den glædelige nyhed i tv-avisen at der er et slagteri der nu satser på et "nyt" produkt - nemlig det de kalder "Formel A" svinekød! Kød fra svin der er kommet til slagteriet et par dage før slagtning og har fået lov at falde til ro. Derefter slagtes de så ustresset som muligt. Det skulle blive omkring 40% dyrere end "almindeligt" svinekød - men til gengæld var de forbrugere der havde prøvet det også overbevist om at de kunne smage en forskel - og slagteren kunne se forskel i køddets farve!


Håber at det kommer hvor jeg har mulighed for at få fingre i det!


Samme slagteri vile prøve at skabe "rullende slagterier" så grisene ikke skulle køres, men slagteriet kom ud til gårdene. Det vil jo være en fantastisk udvikling - tænk hvor meget stress de kunne spares for!! Det håber jeg virkelig bliver til noget!




Og Aske;

Det kan godt være at det ikke var din hensigt at give udtryk for manglende respekt overfor os kødspisere. Men så bør du måske til en anden gang overveje dine formuleringer mere. Når du sammenligner kødspisning med mord, finder jeg det nu alligevel ret nedladende og provokerende - og mit svar bliver derefter (jeg fik det redigeret noget før jeg trykkede send).

Jeg er et fredsommeligt menneske, og bryder mig ikke om at blive kaldt morder!


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:06

Jeg vil bare sige at vi IKKE er kødspisere af natur. Ja vores forfædre gik på jagt og spiste kød for at overleve, idag har vi mange andre alternertiver til at spise kød (heldigvis), og vi kan sagtens leve som vegtarer og veganere og samtidigt være sunde. Hvis vi var kødspisere "af natur" ville vi ikke kunne overleve uden at spise kød, men det kan vi altså godt.

Ja vi har brug for diverse proteiner mv men dem kan vi sagtens få via andet end kød og animalske produkter.


Ja som folk nok selv kan gætte, jeg er vegetar og stolt af det


Mvh Heidi


Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007

fra www.lassie.dk


"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:14





Jeg er et fredsommeligt menneske, og bryder mig ikke om at blive kaldt morder!

Årrrh hold op, du ved da godt at selv at du ikke er morder, og hvis du så lidt nuanceret på hvad det er Aske skriver, så ved du også godt, dybt inde at han ikke kalder dig for morder :-) :-)

Han er da også et fredeligt menneske. Se da bare på hvordan han skriver.
Det sidste han er ude på er da skrammer.



Mvh Lisa




Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:19

www.bt.dk/article/2006...6542856180


Jah vegetarer ER kloge mennesker


Mvh Heidi


Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007

fra www.lassie.dk


"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings



0
0
Svar på denne tråd
 
 Aske..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:23

Jeg forstår dig fuldt ud (Er også selv vegetar)..

Men tror i bund og grund folk godt kan se det forkerte i at slå dyr ihjel og spise dem, men de vil bare ikke tænke over det.


De glemmer det, ligger det væk, så de stadig kan spise deres saftige muskler, fra dyr der for det meste har levet et dårligt liv og slået ihjel! Så har de ikke dårlig samvitighed og så er alt jo godt (eller ikk?!)


Jeg kan ikke se at kødindustrien er specielt bedre end dyre6?

Og tror at rigtig mange ville give os ret, hvis de turde åbne øjnene op og se hvordan vores verden i virkeligheden er..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå men så
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:24

Hønsemenstruation? Da hønen skiller sig af med et ubefrugtet æg.

Er det ikke bare en tand værre? ;-D



Mvh xtiny
---


Professionelt tryk tilbydes,Postscript. Flyers, visitkort og pjecer mm. Print på professionel farveprinter (Kyocera Mite). Op til A3 format. Karton, kuverter,kulørt papir- du vælger.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:33

hmmm tror faktisk ikke at jeg kunne overleve uden at spise dyr.

team R er vi ikke kødæder af natur hvad er vi så?

men at de fleste kan overlevet uden at spise kød beviser som sådan ikke noget da vi har udviklet os enormt igennem tiden og der er sgu ikke meget ur menneske tilbage i os ( det skulle da lige være i mændende). faktisk mener nogle kloge hoveder ( ja jeg er ikke den eneste) at vi rent faktisk fra naturens side ikke kan tåle komælk men fordi at vi har stortset badet i komælk har kroppen vænnet sig til det så det ikke er skadeligt. fx ligesom pindsvine unger ikke kan tåle komælk og nyfødte spædbørn må man heller ikke give komælk men menneskemælk eller modermælkserstatning. men bliver nød til at finde en pindsvine mor og malke hende.. iøvrigt har vi også det lille familiefirma arla der helt objektivt siger at vi skal drikke mindst en halv ltr mælk om dagen.

nok om mælk..

hmm hvorfor skulle det være bedre at dyrene var længere tid på et slagteri der for dyrenes fantastisk gode lugtesans skriger og lugter langt væk af død.. hjemmeslagter er jeg for hvis hygienen er i top alligevel, men er det realistisk og ikke bare morten Korck glansbillede




livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ÅÅÅhhhrrr Veo
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:39

Dårlig samvittighed ?

Over hvad?

Over at man slagter dyr? Eller over at man spiser dem?

Hus forbi du!

Ikke her. Jeg er opvokset i en slagterfamilie, var 8 år, da jeg så de første dyr blive slagtet og 5 år da jeg hjalp min mor med at rense kyllinger og 2 år gammel, da jeg første gang foråd mig i millionbøf.

Jeg elsker dyr og også at spise dem. Jeg har produceret 100 vis af kilo gris, ged, kalvekød, høns, kyllinger, ænder og gæs til vores egen fryser, men har da altid sørget for ordentlig aflivning.

Hvorfor i himlens navn skulle almindelige mennesker da have dårlig samvittighed over at spise kød. Produktions og slagtemetoder, nå ja, men nu er alle vi her på Hn jo fortalere for økologisk produktion, så den kan du ikke hænge hatten på.


MH Conny



Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan ikke passe
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:41

Det er i de befrugtede æg, der er blodklatter.


MH Conny


Du er en af dem, der ved hvem jeg er !



Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mælk...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:51
- Hvis man drikker mælk, så støtter man også drab på dyr - da tyrekalve er et overskudsprodukt i mælkeindustrien.

- Malkekøer er gravide konstant i deres som oftes meget korte liv, de bliver simpelthen udslidte meget tidligt.

- En moderne ko giver 80 l mælk i døgnet, for 60 år siden gav en ko 2-30 liter i døgnet (mener jeg) - de er altså avlet kun med henblik på mælkeproduktionen - ikke på at være velfungerende, holdbare eller sunde (de lever alligevel ikke så længe).

Dette er OGSÅ tilfældet i økologiske landbrug. Dyrene har bedre forhold, ja - men de er stadig produktionsdyr, dvs mælke/kødmaskiner i virksomheder hvor indtjening kommer før velfærd (profit er jo gud i enhver virksomhed).

Så HVIS man vælger at fravælge kød pga sin samvittighed - så er det hysterisk dobbeltmoral at indtage mælkeprodukter. Bliv veganer i stedet.

Men hvorfor dog ikke bruge dit krudt på noget mere produktivt? Du ændrer IKKE verden af at fravælge fødevarer, du renser KUN din egen glorie. Hvis det er det du vil så fint - men hvis du reelt vil ændre dyrenes forhold, så gå ind i politik ELLER begynd at argumentere sagligt for dine holdninger - blandt andet ved ikke at slå andre oven i hovedet.


Hele vesten burde spise mindre kød, færre forarbejdede fødevarer og mere groft og grønt. Det ville vores kroppe, dyrene og vores planet være taknemmelige for.
Men fanatisk fokusering på lige netop kød er i mine øjne nytteløst - hellere fokusere på det politisk eller konstruktivt. Dét ville rykke.

kh Anissi - som i 4½ år var veganer, og derfor kender argumenterne til hudløshed :) - men som nu spiser kød. Dog økologisk og i små portioner.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da okay ...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:52

... at et ellers velmenende svin skal lade livet, fordi jeg godt kan lide svinefedt. Så laver vi bare et svin til, og vupti, så æder jeg også det. Hvis jeg smagte lige så godt som et svin, ville jeg også kunne forstå, hvorfor der var en hel masse folk, der gerne ville spise mig.

Jeg tror, at vegetarer visner hvert efterår, ligger i dvale og genopstår som dejlig bredbladet persille til foråret.

JEG ELSKER BREDBLADET PERSILLE!


Jeg går i seng med det meste
nødder, ærter
bulgur, æbler OG BREDBLADET PERSILLE

(Okay, den skanderede ikke, men jeg prøver igen i morgen.)

Sov rigtig godt og vær nu rigtig glade. I morgen er der atter en skål yoghurt med kønne bær og nødder.



Det gør ikke noget, man er gammel, bare man er barnlig
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:53

oliviaemilie: Mennesker er da både planteædere og kødædere, vi er bare bygget sådan at idag er det et bevidst valg at man vælger at spise kød. Du dør jo næppe af ikke at gøre det.

Du kan sagtens overleve uden at spise dyr, du har bare lavet et bevidst valg at spise dyr, og nej netop der er ikke noget ur menneske tilbage i os. Dvs vi spiser ikke kød for at overleve mere. Kødspisere siser kød af deres egen velbehag og lyst. ikke fordi de ikke kan leve uden.

Hvis nu verden var vegetarisk, altså at alle mennesker var vegetarer så var der jo ikke nogen grund til at sende dyrene på slagteri vel? Det skulle da lige være til dyrefoder (hunde og kattefoder).

Men jeg er personligt mest modstander af denne frygtelige tur mange grise er på fra gården til slagteriet, tro det eller ej mange af lastbilchaufførene er ikke søde ved grisene når de køre, og det er sådan set ligegyldigt om turen er 5 km eller 5000 km




Mvh Heidi


Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007

fra www.lassie.dk


"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings



0
0
Svar på denne tråd
 
 Staun...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 22:55

Allright, jeg overgiver mig.



Ikke mere ryger til dig i aften.



Mvh Lisa




Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 "Mest muligt økologisk"
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 23:02

Det betyder ikke- at jeg ikke køber ikke-økologisk eller er vildt frelst. Det betyder- mest muligt. Min økonomi er ikke helt bæredygtig til excesser med øko-vin og øko-chokolade fx. Ikke når økologisk= tre gange prisen.


Og jeg holder ikke høns selv, da jeg ikke bryder mig om at aflive dyr. Mine eventuelle høns måtte dø af alderdom! (Jeg kan godt aflive syge dyr- men det er ikke noget, jeg gør tit!) Bare tanken om at Gokke, Klara Kluk, Ninka Ninus, Olfert eller Øffe skulle ligge i min fryser gør mig utilpas. Jeg måtte bytte med naboen! Som nogen, jeg kender gjorde: Byttede gris med naboen.

Jeg knytter mig til mine dyr på en totalt latterlig måde.


(Nåh- jeg er undskyldt, min far, der var ud af landmands- og jægerfamilie kunne ikke engang aflive syge kaninunger- og højst skyde rotter. ;-) )


Iøvrigt:

Så kan man absolut ikke sidestille dyre-xes og produktion. Så kan man lige så godt postulere at alle ægteskaber er prostitution. Verden er ikke sort-hvid: Sommetider er den lyserød eller grøn!



Jeg VIL ikke se ulækre videofilm om underlig behandling af dyr! Det var rigeligt, da jeg i sin tid så tv om kyllinger (min mor spiste ikke kylling siden! Medmindre den var fra landet!)- og i skolen "Den industrialiserede gris".


Hvorfor svælger vegetarer/veganere i den slags? Helt ukritisk? De fleste af de film handler jo om forhold i fjerne lande, og det er ikke relevant for mig. (Udover, jeg ikke køber pels fra Asien- men jeg køber ikke pels generelt i forvejen. Pelsdyravl er noget svineri. Men den dér "Skinned alive" - som jeg heller ikke kunne holde ud at se.)


Det er nok, hvis jeg læser dokumentation- helst fra flere troværdige kilder. Det andet- er i mine øjne en slags pornografi: SE hvor forfærdeligt det er i Ongo-Bongo! Men søer med skuldersår i Danmark har det heller ikke for godt...

Jeg får bare ikke noget kick ud af at se på mishandling eller ulykker på Youtube. Andre gør!




Mvh xtiny
---


Professionelt tryk tilbydes,Postscript. Flyers, visitkort og pjecer mm. Print på professionel farveprinter (Kyocera Mite). Op til A3 format. Karton, kuverter,kulørt papir- du vælger.



0
0
Svar på denne tråd
 
 CMN...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 23:02

Jaah, nu skrev jeg altså heller ikke at alle mennesker har dårlig samvitighed, hvis du er opvokset i en slagterfamilie, ville jeg da næsten sige det er klart, du har det sådan..


Jeg har selv en veninde, der også er opvokset i en slagterfamilie, hun kan sagtens følge mig i, hvor uetisk det er, men tror ikke hun selv på nogen måde har dårlig samvigtighed..


Jeg har dog også en masse veninder, som jeg ved inderst inde har dårlig samvittighed, men spiser kød, sådan er de jo blevet opdraget og der skal alligevel os en del vilje styrke til at blive vegetar, hvis man ikke har nogen der støtter op om det.


Det er helt naturlig at gå i forsvarsposition, som menneske, når man hører at det er forkert at spise kød.. Hvis ikke I kan have ondt af dyrene, hvad så med alle de mennesker der sulter i verden?


10 kg korn bliver til et kilo kød, hvis alle var vegetarere, ville ingensulte, man kunne dyrker soya, på de marker der nu bliver brugt til korn til slagtedyrene, eller man kunne selv spise kornet..


Nu kom va lige et lille smut uden om snakken med dyre6, men håber det går ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 23:14

rigtigt og hvis der ingen dyr eller mennesker var ville der heller ikke være fattige, børnemisbrugte og sultne eller døde nej jorden ville være et paradis men hmmm for hvem??

og Team R jeg er slet ikke så uenig med dig som du tror det er bare så kedelig at altid at have de politiske korekte meninger.

og hvor ville hn dog blive kedligt hvis der kun var rygklappere og glorie pudsene mennesker tilstede.


vi må alle tage et valg og derved også konsekvensen af de valg det gælder vist i de fleste situationer her i livet, se det var en politisk korekt holdning...




livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nøjnøjnøjnøjjj...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 23:40

Skal man være så naiv for at være vegetar.


EU har millioner af tons kød og kornlagre liggende, der bare ligger og bliver for gamle og ender med at blive kørt til destruktion.

Tænk dig lige om, hvornår har du sidst hørt at EU sendte fyldte fly og skibe til den 3 verden med deres årlige overskudsproduktion?

Nææææ vel!

Det ville ikke hjælpe en dyt, at vi holdt op med at spise dyr i vesten, for det er et politisk spørgsmål, at holde dele af den 3. verden på grænsen af sultedøden. Det er helt andre ting, der er på spil her.


Til din oplysning: Jeg kender ingen der står i supermarkedet eller slagterforretningen med dårlig samvittighed over at købe oksebøffer, eller flæskesteg. Og jeg har da en uhyggelig stor berøringsflade-


Dobbeltmoralsk dilemma:

Det er synd for dyrene, at vi spiser dem...

Det er ikke synd for dyrene at løverne spiser dem...


Er dyrene mon ligeglade med, hvem der spiser dem?


Hvad tror du?


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 hørt hørt
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 23:48

CMN helt enig, hmm nu gik der vist rygklapperi i det




livet starter voldsomt- og ender sørgeligt

det er det imellem der tæller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anissi dine påstande om malkekøer ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 00:12

... hvad bygger du dem på???


Det er dæleme ikke rigtigt, at mælkeproducenter ikke tænker på om deres dyr trives og er velfungerende, det er faktisk nogle rimeligt "onde" påstande at komme med.


Din viden omkring en malkekos livscyklus er ikke korrekt, hvor har du det fra??

Sammenlignet med en avlshoppes liv er det vist ikke værre at være malkeko.

Du slynger et tal ud om mælkeydelsen, som ikke ligner det, der er almindelig kendt (jeg skal gerne tjekke mine velunderrettede kilder inden for landbruget i morgen) men 80 liter er ikke noget normalt gennemsnit.


Det er i orden at "skyde" på et erhverv, men dine påstande skal ikke stå upåagtede hen.

Mvh. Lisbeth






Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meet you'r meat
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 00:14


Jeg havde æren af, at lave en hel tråd med diskution om det klip... Og ja jeg spiser stadigt kød med velbehag trods alt... :) :) :)






Mkh.
Else.




Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!



Seriøs part til Rino søges, hurtigst muligt. Ring, hvis du har interesse. På nr.: 23324987

0
0
Svar på denne tråd
 
 Naaah hvor er det synd
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 00:39

At folk har daarlig samvittighed over at spise koed. Ogsaa goer de det alligevel!


Jeg har lige nu et billede i hovedet af en masse unge kvinder, der bliver tvangsmadet.


Men det giver da ikke dyrene bedre forhold, at nogen har daarlig samvittighed!


*Scusi/ men denne skod maskine har faaet forkroeblet windows, saa pt har jeg ikke danske karakterer. Men tirsdag kommer min nye b;rbare!!*



Mvh xtiny
---


Professionelt tryk tilbydes,Postscript. Flyers, visitkort og pjecer mm. Print på professionel farveprinter (Kyocera Mite). Op til A3 format. Karton, kuverter,kulørt papir- du vælger.



0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 00:50

Jeg kryber til korset! Jeg indrømmer blankt! Det er min skyld det hele!


Det er mig, der går og køber ikke-økologisk kød! Det er mig, der holder gang i hele den lede kødindustri.


Sådan er det bare. Og jeg skammer mig ikke engang over det.


Tag lige og sut lidt på den så.



Bente
- Stadig hesteløs


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej dæleme NEJ ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 00:56

... om du skal rende med hele "æren" for det Bente

Jeg gør det også.

Den smule mælk jeg drikker, er som regel økologisk fra Thise, men det er mest fordi jeg er så pladderromantisk og eeelsker billederne af muh-køerne på kartonerne

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 dansk mad
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 08:29

Økologi?

Nu er der mange der skriver at de køber økologisk og det sker da at jeg også gør det, dog er det mest mælkeprodukter, da jeg synes det har en bedre smag.


Når jeg ser på udvalget af grønsager bliver jeg godt nok skuffet i forretningerne, for det første koster det en bondegård og for det andet ser det så kedeligt ud . vissent eller gammelt/muggent, ikke at jeg har tjekket alle steder, men mange steder er det skod. Måske er Slagelse bare en for lille by til økologi, for meget salg kan der ikke være i det når det ligefrem når at blive for gammelt??? Desuden er det tit pakket i plastic og skumbakker, hmmm er det bæredygtigt? Det håber jeg, for ellers er det hele da spildt .


Jeg køber altså ikke KUN økologisk, men derimod så vidt muligt DANSK. Alt det kød jeg konsumerer fra husdyr kommer fra DK, her er dyrevelfærden trods alt bedre end mange andre steder .


Mht. grønt også fortrinvis dansk, da der her er lidt flere restriktioner på sprøjtemidler og gødning...



Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)


Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt ord...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 12:26
Lisbeth...

Jeg mener ikke at mælkeproducenter ikke tænker på om deres dyr har det godt. Det kan jeg jo ikke vide

Men jeg mener at i ethvert erhverv, hvor dyr er indblandet, er det ikke dyrenes behov der tilgodeses som det første - det er derimod profit.
Dette vil nødvendigvis gå ud over dyrenes vilkår - som fx konventionelle malkekøer der står inde døgnet rundt og ikke får det grovfoder, de ellers er bygget til at æde.

Hvad angår livscyklen gøres koen gravid mellem hver malkeperioder. Det har jeg fra vegoland.dk - som henviser til dyrlægeudsagn i rapporten "Væksthormoner giver patter der patter", Bioinfonyt, sep.2000

De 80 liter er en fejl fra min side. Det er rigtigt at det var et tal jeg slyngede ud - fordi jeg havde læst det engang. Det er selvfølgelig det man ikke må gøre, og når jeg tjekker op på det igen kan jeg kun finde kilder som siger 25-30. Jeg undskylder - det var ikke så smart.


Men det rykker ikke ved at malkekøer er en del af kød-produktionen - og når man køber mælk så støtter man også 'mord' på dyr. Derfor mit indlæg om at vegetarer, såfremt de vil være samvittighedsfulde (og ikke dobbeltmoralske) - også bør være veganere. Det er nemlig same business.

MEN - som min sidste pointe var - så batter det langt mere at kæmpe for at produktionsdyr får bedre forhold, i Dk såvel som udlandet - POLITISK.

Jeg drikker selv mælk, men altid økologisk. Kød er i så vid udstrækning som muligt også økologisk.

Anissi
0
0
Svar på denne tråd
 
 Også godt ord igen til dig Anissi ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 13:31

...

Pudsigt du lige nævner den artikel, for under f.eks. amerikanske forhold, så kan produktionen nok komme op på de 80 liter i døgnet, når koen giver mest.

Lad os få linket til artiklen, hvis det for nogle på forhånd virker uinteressant, så tag alligevel et kig ... om ikke andet så for den pænt humoristiske start på artiklen www.life.ku.dk/forskni...ormon.aspx


Højtydende køer af den sortbrogede race her hjemme, kan komme op på at give 60 liter i døgnet, det siger min nyligt uddannede datter-landmand, er pænt meget.


Det er en balancegang at have så højtydende dyr, det er ikke bare et spørgsmål om at proppe mest muligt i dem af alting, det skal afbalanceres efter, hvor koen er i sin årscyklus.

At en ko er højtydende, kan også gøre den mere modtagelig og sårbar over for sygdomme, der på længere sigt vil nedsætte ydeevnen.


Man kan selvfølgelig godt vende det om og sige, det sørme er heldig for koen, at det ikke kan betale sig at presse den for meget ... men de landmænd jeg kender, giver nu jævnligt udtryk for, at de er ret bevidste om, at dårlige forhold for dyrene heller ikke er rart for dem at leve med/i.

Mvh. Lisbeth






Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke sammenligne
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 13:44

synes overhovedet ikke man kan sammenligne de to ting... dyr til slagtning bliver "aflivet" på en ordentlig måde her i dk og jeg kan derfor ikke se det forkerte i at spise kød. hvad angår dyre6 så er det jo lige så meget af et moralsk synspunkt at vi mennesker ønsker det forbudt da det for os er unaturligt...







Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

...................................

West highland white terrier...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christ aske du uvidne
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 13:51

Væsen.


Det hedder ikke at myrde når det er dyr der tales om, det hedder at slagte.


Og allerede der ved dit ringe forsøg på at køre på det følelsedeladet (myrde) steg jeg af.


Jeg slagter selv nogle af de dyr vi med ydereste velbehag guffer i os.

De andre ved jeg for en stor del hvor kommer fra.


Så spar mig for dit forskruet vrøvl.


Jeg går med pels masser af pels, jeg spiser kød i mængder og jeg holder dyr.


Det er mit valg som den øvereste i fødekæden og jeg lever fantastisk med dette valg og ansvar.


Er det fordi gulerødder ikke skriger når I hiver mde op fra deres dejlige vante omgivelser at i nænner at æde dem ??




Anti Candyfloss clanen, findes.
.
Så brug dog ordet SNOB i rette sammenhæng.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aske...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 13:59

Den der sadel og den der trense din hest bærer på billederne - hvad er de lavet af???




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærligt Fru. Hansen ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:05

... at spørge om sådan noget ... du kan da nok regne ud, at det er lavet af en selvdød og udpint malkeko ... bare stel og betræk tilbage ...


I stedet for at det skulle gå til spilde, kunne man jo lige så godt kreere noget brugbart af betrækket, når den nu ikke selv skulle bruge det længere

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fru Sejberg
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:09

Kunne bare ikke lade være - for det er der kæden som regel hopper af og vegetarerne udtaler: Jamen nu VAR koen jo alligevel død fordi nogen andre skulle spise den, og så kunne jeg jo ligeså godt bruge skindet


Ivøvrigt spiser jeg heller ikke altid økologisk kød... jeg køber nogen gange det der er billigst!!!




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaa Aske
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:12
nogenlunde den samme tanke har streifet mig. Men mennesker er jo ofte dobbeltmoralske og egocentrerede. Særligt herinde ses det. Det er ikke logikken der er fremherskende. Tror bare det er svært at være fri for dobbeltmoral. enten må man accepterer alt eller fornægte alt. At finde en balancegang mellem de to er for de fleste svært, særligt når der blandes følelser ind fx. i forbindelse med behandling af andre levende skabninger.


~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh, Lisbeth ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:15


... Åh, Lisbeth, jeg forstår godt ham den skumle, der ville have DIN KROP inklusive hårene mellem dine tær, for du er så lexet, at man ikke kan andet end SÆTTE TÆNDERNE I DIG! Kødets lyst.

Uhh, hvor jeg trænger til en sang nu:


Der er HUL midt i spanden, kære Lisbeth, kære Lisbeth
Der er HUL midt i spanden, kære Lisbeth, der er HUL

Aaah, har det bedre nu.

Når du er død, vil jeg lave et par puder af dig, hvis jeg må.



Det gør ikke noget, man er gammel, bare man er barnlig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Næh der er jo nok lidt ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:17

... Garfield i os alle ... hvorfor sige nej til en lækker engelsk bøf på tilbud i dag ... de kunne jo være udsolgt i morgen

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ifølge LOVEN
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:20

Er det usømmelig omgang med lig, og strafbart.


Men at bruge huder er at forbruge hele kadavaret.


Og jo du falske greve, det er nemt at kunne skelne det er derfor vi er øverest.


Nogle har bare glemt det.


Og det minder mig lige om, har du fået det stakkels dyr du har under din sadel undersøgt eller lader du stadig som ingeting.


For det er da misligehold af et dyr, og vis ikke lovligt heller.


Forstået sådan at vis du ved at dyret har ondt er det din pligt at komtakte fx. dyrlægen...


Anti Candyfloss clanen, findes.
.
Så brug dog ordet SNOB i rette sammenhæng.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så pyt da Staun ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:21

... men på en betingelse ... jeg vil også efter min død have muligheden for at være plat ... så jeg vil gerne være PRUTTEPUDER ... ellers kan du glemme det ... og det ...

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 illum.
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:34
tror nu ikke du skal inkluderer blandt dem der er øverst. Du tænker dig jo ikke om. HVem siger jeg ikke gør noget. Det er primitivt at dømme ud fra få oplysninger og fantasi.


~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:34

Jeg har siddet og læst det meste af tråden, og bliver lidt nysgerrig.

Anissi: Du skriver at en moderne ko giver 80 L i døgnet. Mit spørgsmål er om du kan præcisere hvad en moderne ko er. Er det en ko der står i bindestald, eller løsdrift eller? Jeg er bare nysgerrig.

Det lyder somom at alle på heste-nettet spiser økologisk, hvis altså jeg har læst det rigtigt. Er jeg den eneste her som aldrig har købt noget der er økologisk? For så har jeg vist aldrig været i så stort et mindretal


Venlig hilsen

Kongehøj



medlem af minimule.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 Kongehøj ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:37

... hun har indrømmet, at de 80 liter var et skud i tågen

Mvh. Lisbeth




Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du er da fyldt med vrøvl FG
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:37

Jeg er et menneske, derfor er jeg øverst i fødekæden.


Men det fattede du måske ikke.


Få oplysninger, jamen dem kom du da selv med.




Anti Candyfloss clanen, findes.
.
Så brug dog ordet SNOB i rette sammenhæng.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:39
okay, det læste jeg ikke. Det var vist meget tåget den dag

Venlig hilsen

Kongehøj



medlem af minimule.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh, Lisbeth , ikke det ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:40


... ikke DET, nej, nej, nej.

Men jo, jeg vil da meget gerne have pruttepuder, det eneste er dog, at de er så små, så jeg vil gerne have til 12 personer? (Jeg har jo spisestel til 12 personer og ASKE BÆGER til 48 personer). Tror du, DEN er stor nok til det?


Gys - jeg håber ikke, det er mig, Illum refererer til med det der lovbrud, selvom det nu lyder meget tillokkende at have usømmelig omgang med Lisbeth. Er det ikke bare en biting, det der med at hun så er død?

Åh, nej, nu er jeg bange. Hvad nu hvis hende Illum OGSÅ har en strømer derhjemme ... Illum: jeg er lovlydig. Jeg holder for rødt. Er god ved dyr. Kører HELT HEN TIL SIDSTE stander på benzinstationen. Samler andre folks affald op. Og vi har kun TALT OM DE PUDER. JEG ER USKYLDIG.

PS: Lisbeth: kunne du prøve at måle den?



Det gør ikke noget, man er gammel, bare man er barnlig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fortvivl ikke Staun ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:47

... vi må arbejde med projektet og jo mere flæskesteg jeg æder, jo større bliver betrækket


Nu skal jeg altså en tur i Brugsen og se om de har myrdet noget godt, jeg kan lave noget aftensmad ud af


Du skal ikke være bange for Illum, vi laver bare vores egen lille verden, hvor hun slet ikke må være med.

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:48
Ikke desto mindre ikke helt usandt - under fx amerikanske forhold (citat Lisbeth ). Men en kilde kan desværre ikke fremskaffes.

Mit gæt er at jeg har læst en oversættelse af en amerikansk dyrerettigheds-artikel og derfra fået det tal - for jeg HAR altså læst det engang.


Hvad angår økologi: Jeg forsøger i så vid udstrækning som muligt at købe økologisk. Æg og mælk er altid, og kød meget ofte - jeg spiser ikke så meget kød så det kan godt lade sig gøre økonomisk. Grøntsager ville jeg frygtelig gerne, men er på SU og har simpelthen ikke råd til at købe udelukkende økologi - så det bliver mest gulerødder, kartofler og porrer og den slags, der er økologiske.

Økologi handler jo ikke kun om at forbedre dyrenes forhold - det handler lige så meget om selv at få færre sprøjtegifte ind i sit lille korpus.

Et fornuftigt og langsigtet politisk forslag ville være at sænke eller fjerne momsen på økologiske samt grønne og grove fødevarer - og hæve den på fødevarer fra landbrug der belaster dyrene meget (burhøns, fx), samt på fødevarer med ekstremt højt indhold af fedt eller sukker.

SÅ skulle I se familien danmark lægge livet om - og se industrien blive økologisk på stribe!

Smagsdommeri? Tja, måske - men kig jer omkring, kunne det ikke se ud som om det var nødvendigt?

Anissi
0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay det vil
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:50

Jeg så bringe til dit forsvar, hvis det en dag skulle bliver aktuel ;-)




Anti Candyfloss clanen, findes.
.
Så brug dog ordet SNOB i rette sammenhæng.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den med differentieret moms ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 15:04

... på fødevarer kan jeg absolut bifalde, det kan andre EU-lande finde ud af, så det må være et andet sted det hænger.


Sådan et tiltag med at sætte sodavandsafgiften ned, fordi det går ud over salget af sodavand i Danmark ... det er da tåbeligt.


Momsen op på sprut, tobak, slik og fed mad

Momsen ned på de sunde madvarer


Nej nu skal jeg altså i Brugsen.

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Herren velsigne Jer alle
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 15:04

med tolerance og respekt for andre mennesker, og respekt for holdninger der afviger fra jeres egne.


Amen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 15:13

Jeg er min egen herre og jeg velsigner mig selv dagligt


Vegetar eller ej, religiøs eller ej, folk bestemmer selv, jeg vil bare ikke prædikes for. Og jeg dømmer dig ikke på dine overbevisninger



Mvh. Bente

I'm gonna waste my life as I see fit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja AMEN merhaba ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 15:36

... ..


NEJ du vi hjælper tvært i mod knægten, han skal hærdes, inden han stiller op til EU-parlamentet for

Dansk Candy Floss Folke Parti


Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 16:04

Du er ikke enig med Aske i hans betragtninger, det ses tydeligt. Og ville det da være kedeligt hvis vi delte samme holdninger allesammen på et DEBATforum.


Men hvorfor har du behov for, sammen med en håndfuld andre, at håne ham som du gør?










0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg orker ikke...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 18:17
At læse hele tråden..

Vil bare lige markere mig :)
Jeg spiser kød på daglig basis og jeg er meget lidt konsekvent med hvad jeg putter i munden, dog er der to ting jeg HELST undgår:

Økologisk kød og rituelt slagtede dyr!

Og hvorfor nu det? Jo, for i min mening er det de to mest ultimative måder at mishandle dyr på!

Nuvel, rituel slagtning vil de fleste kunne følge mig i: Overskæring af halsen mens dyret er ved fuld bevidsthed, så det selv kan følge med i at det dør af blodmangel... Jo tak - og så slagter vi alligevel ~100% af vores fjerkræ på den måde og kylling kan jeg jo godt lide, så det hænder det smutter ned alligevel, men jeg går uden om halal-slagteren og jeg spiser HELST også min kebab de steder hvor de ikke ligefrem reklamerer med den slags grusomheder, selv om jeg ved det er sket!

Økologi er efterhånden nærmest blevet en religion for de frelste - det er synd at spise traditionelt producerede dyr, men økologiske?! Det må man gerne! De har haft det godt!
Ud fra hvilke parametre? Hvad er et godt liv for et dyr?
Jo tak, de har måske set lidt frisk luft og lugtet til en græstot, men det er så nærmest også det...
Og nårh, jo! Så har de været syge! Det er nemlig en af de kvaliteter ved livet man får lov til at opleve, hvis man er økologisk! Så må man nemlig ikke opdrættes i systemer, hvor det er fysisk muligt at kontrollere smitteniveauet og sørge for at dyrene så godt som aldrig bliver syge - og når de bliver det, så kan man behandle dem.
De fleste økologiske besætninger døjer med forskellige, måske mindre alvorlige, infektioner, som de ikke kan holde ude, fordi dyrene skal ud. Og orm har de masser af!
Jeg ved ikke med jer, men hvis jeg kun skulle leve ½ år, så ville jeg da sætte rigtig meget pris på ikke at have været syg undervejs, eller at kunne være blevet behandlet optimalt, hvis jeg blev det?...


Mvh Mette
Defineret ponyrytter
· Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
0
0
Svar på denne tråd
 
 en anden vinkel
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 20:01

Jeg har altid ment, at jeg BURDE være vegetar, men dels elsker jeg kød...


...og dels må man jo overveje, hvad der ville ske, HVIS vi allesammen lige pludselig holdt op med at æde dyr


...udover at en endnu større andel af verdens befolkning ville dø af sult...


Kort sagt: Hvis vi holdt op med at spise kød, hvad skulle vi så stille op med alle overskuds-dyrene




www.strigler.dk


debatforum for voksne hestemennesker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lukke dem ud i
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 20:34

Naturen!

Og slå dem ihjel og grave dem ned, når der blev for mange.


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 MeLLA.
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 20:37
Jeg er meget enig med dig i det du skriver

Venlig hilsen

Kongehøj



medlem af minimule.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej Conny det strider i mod ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 20:38

... min opdragelse at lade god mad gå til spilde


Vi æder dem der er og så er det SLUT !!!

Vi kan måske være så heldige, at nogle af kalvene er blevet født som stude ... og det ...

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fy for den...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 20:45

Det bli`r dæleme et ordentligt ædegilde. Det går nok ikke, hvis man skal tage hensyn til hvad de skriver her:


Fedmeepidemi


Så bli`r de forargede


Har du et forslag?


MH Conny


Der godt ved at jeg er genkendt




Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aaaarh altså ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 20:59

... kan vi ikke bare lave det om til en fest ... dem der ikke vil have kød, kan da bare tage en broccolitærte med og nogle islagkager ... og det ...

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg er
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 21:07

faktisk ved at forestille mig en candyfloss fest for western wannabees i Holme Olstrup. Og ved alle western parties, spises der jo Barbeque ( Og det er jo kød og det) Såååå deeet!


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh Conny...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 21:16

... SKAL man være western wannabe for at få candy floss i Holme Olstrup.


Jeg er ikke spor "til den slags" - selv om folk der ser min hest tror at han er sådan en. Men når man nu bor i byen må man vel godt få en lille candy floss alligevel?

(kan godt lide bar-B-Q, men jeg NÆGTER at spilde min gode Bar-B-Q sauce på grillet tofu)


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor blev
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 21:18

ham Axel af ???



Listede han ud i sin urtehave, da hønsene rejste sig i deres fulde højde


Hilsen Pia




Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mums...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 21:34

Som så mange andre har sagt i denne tråd, så er vegetare med holdningen at dyrene lider etc. håbløse romatikkere.


Næææ mener man seriøst at dyrene lider, så bør man blive veganer.


Min skønne veninde er vegetar, med en holdning alla en veganers, men i mine øjne høj hellig romantikker.


Her i huset bliver der fortæret kød, og ikke økologisk, for dyr i traditionelle landbrug har det fint, de har aldrig prøvet andet.


Kh


Mette


Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching



NYT NYT NYT;

Billeder af J.F. Herring sen. sælges, Unikaer!

Super flot Passier Grand Gilbert sælges

Læs mere på min præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 UPS...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 21:52
ser lige at han hedder Aske - Sorry

Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd
 
 opgav ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 21:54

Mon Aske opgav???




Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching



NYT NYT NYT;

Billeder af J.F. Herring sen. sælges, Unikaer!

Super flot Passier Grand Gilbert sælges

Læs mere på min præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 fødekæden..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 22:04

Mennesker er ikke øverst i fødekæden!

Man kan ikke være øverst i en kæde, det er jo en kæde!!!

Mennerskerne har meldt sig ud af føde kæden, idet de selv opdrætter dyrene!!!

MENNERSKER ER IKKE ØVERST I FØDEKÆDEN, DET ER NOGET VÆRRE SLUDDER!!!


Mette Lodberg: Hej Mette, kan du huske mig Veo, med tinker Coco fra BNR, Sofies veninde, jeg var med på din ridelejr ?


Hvad er det for noget, at sige "De har aldrig prøvet andet ?!"

Det er et lige så latterligt argument som "Hvis vi ikke spiste kød, ville verden blive overbefolket af grise og køer!"


Fordi alle de små sultne børn i afrika aldrig har prøvet andet, er det vel heller ikke okay??


Nu er jeg vegetar, og ser mig på ingen som noget som helst helligt! Jeg har veganer meninger, og så snart jeg flytter hjemmefra bliver jeg da også veganer, men vegetar er da helt sikkert bedre end kødæder..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wow Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 22:04

Du kommer da bare, du har jo humoren. En sand cowgirl i ånden.

MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 latterligt mmmja...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 22:12

men hvor skal vi gøre af dem?

Er du klar over hvor mange grise, køer, får, geder, høns, ænder, gæs, kalkuner, strudse og div. der er i Europæisk og amerikansk landbrug?

Har du tal på hvor mange grise, der lige nu går rundt i dansk svineproduktion?

Skal jeg fortælle dig hvad der ville ske, hvis vi slap dem ud?


Din urtehave ville blive trampet ned og der ville ikke være nogen økologiske grøntsager til díg til vinter. For slet ikke at tale om, hvad køer, geder og får ville udrette.


Virkeligheden og Jorden kalder!


MH Conny




Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 så må du
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 22:12
prøve at opfører dig som et. at konkluderer uden at se en sag fra flere sider er noget der hører til i mere primitive samfund.


~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 22:14



Godt hvorfor Aske ikke gider den tråd han har oprettet.

Latterligt at en person skal hænges ud, hånes og hans mening latterliggøres, bare fordi han ikke deler jeres mening.

Der gået 'platmafioso' i HN...



Mvh Lisa




Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 ZLisaZ
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 22:36

Jeg forstår også godt du er fortvivlet på Askes vegne, men når man har en så fersk tilgang til livets realiteter, som han og flere andre i denne tråd, så er det ikke kun på HN der venter ubarmhjertige hug.


Hverken naturen eller menneskeheden er så idealistisk og uspoleret, som der lægges op til og man kan vælge at vende ryggen til med et: tsk,tsk, så Aske og vennerne ikke bliver kede af det - eller man kan vælge at se dette som et debatforum. Og i debatfora afspejles den virkelige verden: Du har måske hørt om den: Æd eller bliv ædt!


Det er nok ikke for veganere, men jeg er måske af den opfattelse med min toxoplasmosiske lidt overmodige hjerne, at veganere er en lille smule eskapister og ikke ønsker at deltage i denne verden, der er for grum for dem. Det er ingen hån, men kun min ydmyge mening.


MH Conny



Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Lisa ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 22:51

... det kan jeg også godt. Men, men, men ... der er visse emner, der i den grad åbner ballet for øretæver, og det er noget, man godt ved, hvis man ellers kender denne hønsegård. Og hvis man ikke er i stand til at se bort fra det og grine lidt i krogene, så har man jo ikke den distance til sit emne, som er pinende påkrævet i enhver situation.

Hvis man er vegetar på en hestetråd som denne og bruger så debatskabende (provokerende) vendinger som at myrde dyr før man spiser dem, så skal man da være meget blåøjet, hvis man tror, man ikke får igen, så hatten passer.

Jeg synes, det var en fin måde at sætte dyresægz i relief på - var det bare ikke, fordi forfatteren var så hellig med sit emne. Det er jo netop helligheden, læs: manglen på distance, der gør, at i hvert fald jeg, slet ikke kan tage oplægget alvorligt. Emnet fejler i sig selv ikke noget.

Hvis han havde valgt en anden strategi, nemlig at perspektivere dyreægzdiskussion på den allerede oprettede tråd til emnet, havde det været en hel anden sag. Især hvis han havde udeladt oplysningen om, at han var vegetar - så ville perspektiveringen nemlig fremstå lysende klart, og så var der ikke mange, der ville have følt sig kaldet til vitsevåbnet.


Vaya con dios, over and out
0
0
Svar på denne tråd
 
 CMN...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 22:53


Det ikke hverken sandheder eller realiteter jeg sukker over.

Syntes bare mange af de skrevne ting er så platte og gør hån af hans seriøsitet.
Jeg finder det bare unødvendigt.
Han skriver og svare pænt, det mindste man kan gøre er da at give som man får.

Han er sgu ikke uvidende, selvom han fortrækker salat fremfor frikadeller .





Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Staun...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 23:04


Jeg ved godt vi ikke kan sætte os ned og på skift flette blomster i håret på hinanden.
Jeg syntes bare det en skam at hans seriøsitet og oprigtighed skal belønnes med hug.
Det er altså muligt at fortolke sin mening uden at bringe 'falden-på-halen-komedie' og verbale hug ind i det. Hans sætning med at myrde kan da godt tangere til noget Lassie comes home,
men hvis du kan se ånden bag, så fortjener han ikke den overlegenhed.

Det da unødvendigt, er det ikke ?

Du en ørn til at formulere dig, har lagt mærke til det i en del tråde.
Du kvik, så helt ærligt.. kan du ikke se hvad jeg mener ?



Mvh Lisa :-)



Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan godt se
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 23:09

dit hjerte bløder for Aske, men i min bog kan man vælge at være vegetar/veganer, hvis man vælger det udfra det standpunkt, at man foretrækker ikke at forgifte sin krop for meget og for derved at passe på den.

Vælger man kødspisning fra, for at frelse verden for dyremord, så er man mig en smule for naiv.

Det er et kendt faktum, at jordforbindelsen ikke er så gennemgribende for vegetarer oa af den kaliber og skal man dømme udfra Askes udsagn, ja så kunne jordforbindelsen godt tåle et eftersyn.


Nå Lise!

Det var jo ikke meningen at det var Aske der skulle diskuteres så gennemgribende her, men måske forstår han bedre, hvordan tingene hænger sammen nu. Og som Staun siger: Hvis man kommer med et så provokerende oplæg, så lægger man op til hug.


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 23:22


Nej, hjertet bløder ikke. ;-)


Men, bare fordi man selv mener man har styr på verdenshistorien gør det ikke andre til lallende idioter.

Som udgangspunkt var det heller ikke Aske jeg bragte op til diskussion.
Nok mere jeres måde at formulere emnet på, og jeres tilgang til det der kunne debatteres anderledes.

Nå Cånni !...
Nevermind...
Nu går der følelsesporno i det.


Ha en go aften
:-)


Mvh


Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 CMN...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 23:55
Nu går hele verden ikke fra at være kødspisere til vegetarer på en dag.. Ingen siger man skal slippe grisene løs, for det er jo for urealistisk.. men hvis man stoppede med at avle dyrene, ville der jo automatisk blive mindre dyr, og så kunne man stoppe med at spise dem, når der "ikke var flere"..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Og så er det store spørgsmål ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 23:58

... er der proteinrig føde nok til os alle, hvis vi dropper kødet på verdensplan??

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 u... b...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 00:11
jaah selfølgelig.. hvis vi brugte alle de marker, der nu bliver brugt til at dyrke korn til dyrene, på istedet at plante soyabønner, så ville der være mere end nok..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan vi ikke
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 00:12

Der går alle dyrene og eroderer miljøet!


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok så er
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 00:14

det ikke synd at spise dem, der er tilbage ???

Hvorfor er det så synd at spise, dem der er der nu?

MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problemet Veo...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 08:35

... er at det absolut ikke er alle der har i sinde at indtage soya - og at ikke alle fødevarer bare sådan kan erstattes med soya.


Men hvis jorden var noget mindre overbefolket, ville der værre færre dyr der ville gå til konsum og MEGET mindre forurening med alle mulige andre ting (f.eks. fremstilling af alle de kunststoffer der træder i stedet for gode naturlige råvarer.


Så en global et-barnspolitik i et par hundrede år vil ganske givet være til fordel for kloden - og for dyrene!


Så er problemet bare at få det indført - det bliver nok lige s svært at forhindre folk i overdreven yngel, som at få mig til at æde tofu eller nødder!


Måske skal vi bare satse på at menneskene alligeel er godt i gang med at udrydde sig selv - giv det nogle hundrede år, så er de tilbageværende dyrs problemer med mennesker løst!



Kort sagt - se globalt på det og så vil der vise sig langt flere og større problemer end om man "myrder" grise!

F.eks. alt det skidt man udleder i luft og vandløb, og som hvert år ødelægger miljøeet mere og mere for de dyr man IKKE ser. Hvad hjælper det at redde fiskene, hvis de allesammen ender med at være tvekønnede go sterile fordi vi skal udlede affald fra vores produktion af garanteret dyreproduktfri ting.



Men det er fint nok at feje for egen dør og gøre det man mener man kan for at bedre situationen. For nogen er det at blive vegetarer eller veganere, for andre at købe økologisk, for nogen at undlade at bidrage til overbefolkningen - ja, der er mange måder at PRØVE at gøre sit til at forbedre situationen.


Men der er til gengæld ikke ret mange der gider høre på "hellige" der prædiker om hvor vigtigt det er at ALLE andre vælger det samme som de.


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot og saglig
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 10:40

afrunding Lisbeth!


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke død
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 11:01
Jeg kan godt se at det er en lidt useriøs ting at oprette en tråd og derefter forlade den for at forholde sig passiv, men jeg må indrømme at jeg blev overrasket over den aldeles agressive tone på dette forum.
Jeg var åbenbart ikke klar til at tage et så omfattende sørgsmål op og stå imod den massive tilstrømning af div. nedladende kommentarer. Jeg indrømmer at det vidst var at tage mere mad i munden en jeg kunne tygge.

Det skal dog siges at jeg faktisk ikke oprettede denne tråd for at diskutere "kød eller ej", men paradokset: "Støt en form for mishandling. fordøm den anden"

Mvh Aske.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvom
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 11:21

det sikkert ville være godt, er hestefolk ikke nået dertil, hvor de går rundt i bare tæer og synger Hare Krishna. Vi er ikke alle vokset op i Rudolf Steiner børnehaver og skoler og verden udenfor det miljø er lidt anderledes skruet sammen.


At være en øvet debattør er ikke bare at fremlægge sine synspunkter, men også at have check på, hvad man taler om.

Naivitet i den forbindelse, er ikke gavnligt.


I en anden tråd, der kører er der lagt op til, om man kan kalde fedmebølgen for en epidemi eller ej, men lynhurtigt er vi der, hvor der diskuteres fedme ller ej. Og hvorfor?


Fordi oplægget ikke er sagligt nok og renset for egne fordomme og meninger. Nogen føler sig gået for nær, andre føler sig provokeret og jeg tror en god regel er, at vil man lægge op til en saglig debat, skal man have set sagen fra begge side og komme med et meget klart og synligt debatoplæg.

Ser man sagen fra andre sider og kan tænke tanken om sit eget oplæg: Hold kæft en klaphat! Så er det en dødsejler på forhånd.


Du er ikke i den beskyttede skole/gymnasieklasse her, hvor læreren styrer debatten. Du er direkte ude i det "virkelige cyberspace" , hvor der er mennesker bag skærmene af kød og blod og så kommer konfrontationen og provokationen tilbage til dig.


Husk på det er folk der spiser kød, du ville diskutere med, dem er der mere rovdyr i .



MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror ikke, folk opfatter ...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 11:22


... sig selv som agressive. Du påpeger et paradoks, og det er super fint, men samtidig indeholder du selv nogle, som fx hvad din trense, dine sko mv. er lavet af. Det får du øretæver for, og det må du tage med oprejst pande.

Emnet fejler intet, men jo mere personlig information du tilbageholder, jo mere vil diskussion få liv på egne præmisser.

Det er også en god ide (til fremtidige diskussioner) at nuancere og perspektive andre allerede eksisterende tråde fremfor at oprette en ny. Det irriterer folk til døde hver evig eneste gang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 VEO du ved vist ikke hvad
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 11:23

Kæde betyder, hva´ .


Det er ikke en ring eller cirkel hvor der hele tiden ligger nogen over.


En kæde er en enhed med en bund, noget i mellem og en TOP.


Anti Candyfloss clanen, findes.
.
Så brug dog ordet SNOB i rette sammenhæng.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aske...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 11:36

Aske nu er det jo også kun din vudering af hvad der er synd og hvad der ikke er.

Det kan måske tænkes at der er nogen der har en anden mening.

Af samme årsag har jeg ikke været på banen med nogle af mine meninger og jeg skal nok holde dem for mig.

Men du brokker dig over vores meninger, mens det er helt i orden for dig at have en anden


Med venlig hilsen

Anita Spangbo

En landmand der er forbandet stolt af mit erverv


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes nu Aske skal have ...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 13:00

... et skulderklap for, at han som udgangspunkt vil stå op og tage en diskussion om noget, han brænder for


Den dag ingen gider gøre det, vil jeg virkelig være bekymret for vores fremtid.


Der hvor min kæde hoppede af i denne tråd, var der, hvor det gik op for mig, at Aske totalt overså en gang faktuelt vrøvl i sin higen efter "skulderklap-indlæg"


Aske det var du så ikke ene om ... for i kampens hede hvor man tæsker sine egne meninger ned på tasterne, røg dette herlige guldkorn upåagtet forbi manges øjne:


Nu er det sådan at i DK kastererer man ikke kalve selv.

De bliver opdrættet som stude og bliver derefter slagtet.


Mvh. Lisbeth




Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv LIsbeth
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 13:37

Så sagde du det! Tæt på hvad der løb igennem hovedet på mig,

da jeg lige sad på hesten ude i ridehuset.

(Er der mon telepati i iblandt os, os med Svend og det)


En tråd hvor der løber over 100 svar ind, har selvfølgelig en stor værdi og har interesseret nogen og emnet er jo interessant for tråden har da stået i tankerne og man har måttet kigge, når man lige var inde, for at se udviklingen i den..


MH Conny




Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja Conny du ville blive fattig ...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 13:51

... på både ord og hen ad vejen også på penge, når konsekvenserne af mine evner virkelig slår igennem


Det er ikke afpresning, jeg snakker om, det ligger mig uendeligt fjernt ... og dog ... og det ...


Men når først bogen "Conny og hendes inderste tanker" ligger hos alle landets boghandlere, så kan du godt hive den store tegnebog frem, eller ... ... og det ...

Mvh. Lisbeth





Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 mener selv
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 18:43

at jeg ta'r "behørigt hensyn"...både angående indkøb af "dyrevelfærdskød" og økologi.


Men det hele drukner lidt i verdensindustrien,- ik'?! F.eks. går du med sko af skind...


Ufremkommeligt emne, medmindre man selv kører klatten hjem, hjemmefra, og 100%


KH


Annette




rigtige piger rider hver dag
BOKS MED SELVUDMUGNING UDLEJES I LILLE SPÅNESTALD...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Cowgirls take no @!#$
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 20:14

Er det sådan den seje "cowgirls-take-no-@!#$" attitude du prøver at vise frem her i tråden? I så fald er det dårlig reklame for westernverdenen. Al respekt for uenighed. Jeg beder dig ikke om at stryge Aske med hårene eller klappe ham på ryggen.


At latterliggøre og håne som det er sket er noget jeg kan forstå en usikker teenagepige kan finde på som forsvarsmekanisme. Men sgu da ikke en voksen kvinde ved sine fulde fem!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er nu dejligt ...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 20:31

... der er én, der frivilligt påtager sig rollen som revser af dem, der har revset andre

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op merhaba...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 20:39

Hvad reklamerer du så for?

Og de andre på tråden for den sags skyld?


Hvorfor i alverden kaster du dig over min ridestil på denne her tråd?


Vil du til at diskutere western kontra anden ridning nu?


Skal vi så ikke bare starte en anden tråd.


Jer er lidt målløs over dit mærkelige udfald. Jeg forsvarer mig da ikke overfor Aske og føler mig da ikke angrebet. Jeg går tæt på i min måde at debattere på ja, men da ikke som et forsvar, mod hvad da?

Jeg har en mening, den forfægter jeg, må man ikke det som westernrytter? Er det her en form for diskrimination?


Sådan et indlæg som det her merhaba, får en til at glo vantro på skærmen, ryste på hovedet og tænke: HVAD?

MH Conny





Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte lige merhaba...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 20:45

hvad betyder: @!#$


Fordi din overskrift giver ikke rigtigt mening.

Er det et bandeord eller noget frækt.


Normalt er talemåden: "Take no prisoners" underforstået at man ikke lader nogen overleve, men slår alt ihjel.

Er det det du mener? Det behøver du da ikke at kryptere...


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 20:49

jeg kan da ikke forstå,at det skal gå ud over mig alene, bare fordi jeg rider western. Der var da også andre der gjorde det

Er det nu det er personforfølgelse?


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Illum..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 20:55

det er nok fordi dansk er et latterligt sprog, som ikke altid er oversat korrekt..


CIRKLE of life ! siger det dig noget..



Men for lige at vende tilbage til emnet..

Hvorfor er dyre6 bedre end kødindustrien?

I kødindustrien snakker vi om flere millioner dyr, som lever et forfærdeligt liv og bliver dræbt.. dyre6 er også forfærdeligt, men er der snakker vi dog nok "kun" om nogle tusinde dyr (i DK)

og for det meste lever dyrene jo et okay liv, udover det..


0
0
Svar på denne tråd
 
 kvinde kamp
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:01

nu vil jeg prøve at være den voksne,og byde jer på popcorn..så vil jeg og svend læne os tilbage og se kampen!



SVEND 4 EVER!!!!!






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Her er det jeg brænder efter at spørge
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:08

Tror du et 3 måneders lam eller en høne er enig med dig i det?


Eller hvad med soen, der står bundet hele sit liv, hvis den bruges til dyres.ex, så er dens liv i orden?


Jeg savner noget almindelig logik her.


Circle of life og Food chain, er mig bekendt ikke det samme. Food chain er den direkte oversættelse af fødekæde, og er det udtryk der bruges for samme, på engelsk.


Jeg mangler også stadig at få et fornuftigt svar på Veo,

hvor skal vi bare i Danmark gøre af en million svin, hvis vi beslutter at vi ikke længere må æde dem?


Skal vi slå dem ihjel?

Skal vi lukke dem ud?

Skal vi lade dem dø af alderdom i deres bure?

Skal vi sende dem til U landene så de kan spise dem dernede?


Hvis vi kommer tilbage fra drømmeverdenen, hvad skal der så gøres?


MH Conny




Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gider ikke lige tage billede ...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:10

... af det lækre chokoladebrød, jeg lige har hevet op af bagemaskinen

Jeg sender jer alle (uanset fødevarepræferencer) en kærlig tanke om lidt, når jeg sætter tænderne i det

Mvh. Lisbeth





Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:17

det der må du altså lige forklare lidt nærmere, tak

Bagemaskine - chokoladebrød !`?


Ja, er sg godt klar over hvad en bagemaskine er, men chokoladebrød har jeg aldrig hørt om ?


medmindre det er "det samme som kage"..


venter gerne på du får tygget af munden



Camilla


Som godt ved hvem Conny er, og hvis I andre ikke gør, så uha


Candyflosss forever - Medlem af AWR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Veo - oversættelser
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:20

det er nok fordi dansk er et latterligt sprog, som ikke altid er oversat korrekt..


CIRKLE of life ! siger det dig noget..


Dansk ER ganske vist ikke altid korrekt oversat i talemåder


Men FOOD CHAIN kan nu alligevel fint oversættes til Fødekæden - som det også bliver.


Circle of life vil jeg mere oversætte til Livscyklus.





£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:40

Beklager det kun gik ud over dig. Jeg skal prøve at nævne alle navne næste gang.


Jeg tror slet ikke min pointe er trængt igennem, og det gør den nok aldrig, for dertil er vore livssyn for forskellige.


Forøvrigt...westernridning er vel lige så relevant at bringe op i tråden som telepati og allestedsnærværende Svend?


Guds fred og god aften .



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:41

Jeg har altså ikke kæmpet mig igennem hele tråden..


Men sikke dog en gang gylle.. Det er ikke alle slagtedyr der har det så forfærdeligt. Vores grise virker glade og tilfredse. De går rundt og grynter og leger med deres legetøj. De er også godt fordelt i stierne så der ikke er for mange. Når de ryger på slagteriet bliver de først gasset og derefter får de skåret halsen over. De mærker ingenting og grise er nysgerrige dyr der ofte ser turen som værende spændende!

Mange dyr lider under 6 med mennesker. Det tåler ingen sammenligning!


Og en anden ting: hvad fan'den har økologi med dyrevelfærd? Ikke spor - det er sgu bare noget de naive forbrugere tror


.

.

Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:43

Forresten pænt læder udstyr



.

.

Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth -
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:50

Revse? Tja, kald det hvad du vil. Conny siger jo, at for Aske gælder det, at hans provokerende udlægning af emnet medfører at han får igen af samme skuffe.


Så jeg tillader mig såmænd bare at skrive MIN mening. Sjovt som det så pludselig bli'r at revse. Du har da vist ikke løftet stegepanden mod Conny for HENDES måde at revse Aske på.


Hvorfor?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Benzonshøj
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 21:51

Byder Benzonshøj velkommen

Hvor er det dejligt at se dig på banen.



Med venlig hilsen

Anita Spangbo

En landmand der er forbandet stolt af mit erverv



0
0
Svar på denne tråd
 
 chokolde mand
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:02

tju bang lisbeth,jeg og svend-lademand venter på en opskrift eller forlaring!!


på den der tju bang chokolade kage mand's brød!


SVEND 4 EVER!!!!!






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja for Søren merhaba...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:04

Det havde jeg slet ikke tænkt på.

Jeg ryster videre på mit hoved.


MH Conny




Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:10

Pas nu på du ikke får migræne.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha veo
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:11

Nu fik Lisbeth så fornøjelsen af at vise dig hvor elendig du er til engelsk.


Det er Nemlig 2 forskellige ord som betyder 2 forskellige TING


Du bønne...varm stinkene luft.


Anti Candyfloss clanen, findes.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:12

Du skal slå mig med stegepanden, så jeg ikke revser Aske og bliver personforfulgt af merhaba.

Gør det nu Lisbeth!


MH Conny

og Svend der er allestedsnærværende...


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej merhaba jeg har ikke ...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:15

... løftet nogle køkkenredskaber mod Conny og hvorfor mon???


Jeg har til gengæld givet Aske min uforbeholdne ros for, at han trods alt har taget diskussionen op om dette sprængfarlige emne.

Det er beundringsværdigt, men han er ung og har ikke tænkt over, hvor stærkt et ord myrde er.

Det har han så lært nu.


Hvis nogle har lyst til lidt fordybelse, så er her noget spændende læsning www.mejeri.dk/smmedia/...ADD7E4.pdf


Chokoladebrødet var en skuffelse ... det så langt mere lækkert ud, end det smagte.

Der var så heller ikke rigtig chokolade i kun cacao.

Der skal arbejdes med de skide opskrifter til den ellers herlige maskine.

Mvh. Lisbeth




Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Merhaba
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:15

Nu bliver det alvorligt det her.

Nedkalder du forbandelser over mig?

Sort magi passer ikke rigtigt til dit livssyn vel?


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:21

Ærgeligt med chokoladebrøddet - har aldrig hørt om sådan et før nu

Hvad er det for en maskine du har dig, tænker på mærke, og hvad kan den sådan heeelt præcist !? Og er det noget som kan anbefales?




Kan den støvsuge



åh åh.. dukker mig, det blir alvorligt nu .. og det


Candyflosss forever - Medlem af AWR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:33

Hvorfor så skeptisk?


Jeg udtrykker bare min bekymring for et medmenneske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 neger maskine
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:33

jeg vil gerne ha sån en chokolade maskine og det.


og så en stor saftig rød bøf,gerne af okse filet.







SVEND 4 EVER!!!!!






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:37
Én fik jo en lækker engelsk bøf (af dansk kød) i går! Dejlig mør! Jeg ville da aldrig trives som vegetar! Det danske kød er dyrt, men det er stort set det eneste jeg spiser. Vi køber okse af en landmand og har selv grise. Og når vi så skal hygge så går turen mod slagteren efter bøffer til 40,- pr styk! Men de er det værd! MUMS

.

.

Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 merhaba
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:37

Vi taler ikke engang samme sprog.

Skeptisk - hvordan definerer du det?

Bekymring?

Humor?


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 smukke-ped
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:38
chokoladefondue kan anbefales... men ved sgutte om den kan klare den røde bøf

Candyflosss forever - Medlem af AWR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved du hvad Conny ...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:43

... du må komme her forbi og slå en prut ned i min bagemaskine, når jeg skal bage næste gang, så kommer det da til at smage af noget ... og det ...

Tag bare sjove xenia med ... så kan hun måske lære den at støvsuge

Maskinen hedder AFK, er lavet i Germanistan og købt i Netto sidste år til knap 200 kr.

Lige nu kan den næsten afhentes gratis

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth og Conny!
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:44

I er fuldstændigt malplacerede på denne tråd. De her folk kan ikke lide jeres kvalme, upassende, western-lesbiske, 7-centrerede stil, så hvorfor ser I ikke bare at skrubbe over på Udtalelse, hvor vi ikke kan få det kvalmt, upassende, western-lesbisk og 7-centreret nok (Bortset fra dit sidste vamle udfald, Lesbeth, det var på grænsen! Og det der Lillemor-pose med chokoladekage og Brugsen, Lesbeth, er da også top-fesent)


Lad nonne være nonne! Fullrate, high speed - det gir goe point hos Lillemor, og i aften skal vi se på æslers ... og DET ... og 7.

Yep, off you go, ind i lesbussen med jer, det koster kun et lille k... i seniorkortet, lad det gå maxi-villigt, ellers er det op på Herlev Sygehus og få hofterne udskiftet.

Capisce?


"Menneskefedt finder hver dag nye og spændende anvendelser i køkkenet," udtaler Jamie Oliver og klæder sig på igen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:47

Hvis du finder mig så svær at forstå, hvorfor bliver du så ved at tale til mig?


Humor? Har jeg anklaget dig for det også?? Det beklager jeg dybt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er smadder høflig
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:51

i virkeligheden og forsøger som dig at kommunikere med mine medmennesker og det kan åbenbart lade sig gøre. ( I andet regi)

hehe du er åbenbart ikke helt vindtør.


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Neeej altså helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 22:54

Ved gennemlæsning af den her tråd tænker jeg "hvor er det her bare langt ude".


Jeg havde besluttet mig for IKKE IKKE IIIKKKEEE at ville lade mig provokere, og se hvordan det er endt.


Jeg har skrevet nogen totalt fårked-åp langt-ude-svar som var lige så fårked-åp som de svar jeg blev så harm over.


Godt at man både IRL og i Cyberspace kan vågne op og indse sine fejltagelser.


Tuttelu!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny!
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 23:03


Kan du så se at komme med mig!! [hiver Conny op i bussen ved ørerne og sparker hende op ad trinene]


Kun bagemaskiner er værre end genstridige fruentimmere
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja ja merhaba ...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2007 23:25

... man kan jo blive revet med af stemningen

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 CMN...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 00:35

"Jeg mangler også stadig at få et fornuftigt svar på Veo,

hvor skal vi bare i Danmark gøre af en million svin, hvis vi beslutter at vi ikke længere må æde dem?


Skal vi slå dem ihjel?

Skal vi lukke dem ud?

Skal vi lade dem dø af alderdom i deres bure?

Skal vi sende dem til U landene så de kan spise dem dernede?


Hvis vi kommer tilbage fra drømmeverdenen, hvad skal der så gøres?"


-Hvis man stopper avlen nu, kan I spise dem, der er her, og lade vær, når der ikke "er flere", har forklaret det i et tidligere indlæg..



Taget fra ordbogen.com:


Circle of life(Engelsk-Dansk)

fødekæde; or food chain(fx the BBC programme highlighted scientists' concerns about the number of cattle with undiagnosed BSE entering the food chain; the danger of toxins entering the food chain).
.
Og nu sys jeg I må sejle rundt i jeres egen kalkunsuppe, for det her er en tand for barnligt for mig.. Det eneste jeg tænkter lige nu er: hold kæft, hvor er det langt ude, at voksne flipper sådan over at høre sandheden, men okay det er jeg jo vant til, når er til protester og demonstrationer".. Så fortsat godt liv, og god fornøjelse med at æde dyr, der er blevet myrdet..
-
-
-
-
Mine holdninger: Meat is murder.. Ungeren blir!.. Pels er totur.. og ingen vil nogensinde ændre det!
*Veo forlader grinende HN, og er godt tilfreds med ikke at være et af fårene fra flokken...*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 07:58

Puh du har da en syg holdning! Vi er sgu da rovdyr..

Det er da ganske naturligt. At nogle så har en forskruet holdning skal da ikke gå ud over os der lever som vi er skabt til!


.

.

Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 ungeren
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 10:18

ungeren blir??? nej ved du nu hvad...den rotterede skal da bare jævnes med jorden!!


veo...det var da det sygeste @!#$ jeg nogensinde har hørt "ungeren blir"...og ingen kød...du er vel ikke en rigtig hippie??


SVEND 4 EVER!!!!!






Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sødeste Veo...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 10:38

Vi flipper ikke over at høre "sandheden".


Vi KAN flippe lidt ud over at høre unge naive mennesker præsentere deres opfattelse af verden som "den eneste sandhed".


Der er mange forskellige opfattelser af tingene - og det vil være hensigtsmæssigt for kommunikationene at have et åbent sind over for andres opfattelser.


INGEN kommer og tvinger en bøf i gabet på dig - du kan selv vælge din holdning og dine madvaner. Men respekter dog at andre har andre holdninger og vaner! (Går mange af "reklamerne" for det fantastiske ungdomshus ikke på at man er tolerante og accepterer atfolk gør som de finder rigtigst? Hvor gør du af tolerancen når du forlader huset?)


Og til andre i debatten:

Tonen i denne tråd synes jeg nu også at det KUNNE have været bedre - og givet bedre debat hvis den ikke var gået i pjat. Pjat er fint her og der, men lad det dog ikke brede sig ud over ALLE tråde. Det kan godt være at Oplægget i denne tråd var noget præget af ungdommelig naivitet - men tonen var alt i alt ordentlig - og tolerance skal OGSÅ gå på at vi måske skal huske på hvor ufejlbarlige og overbeviste om egen genialitet vi selv var som teenagere!


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 10:44
Aske må jeg slet ikke høre hvorfor du rider med læderudstur?

.

.

Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baloo Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 10:55

Så meget pjat, er der da egentlig ikke gået i denne tråd, er der?

Om vi som unge var ligeså geniale, - selvfølgelig var vi det.


Men det var også helt andre skismaer dengang (hehe) Vietnamkrigen, Love not war, Flower Power, polution og det...


Jeg havde selv nogle gode voksne venner dengang (ærkekommunister), der dyrkede diskussionens og debattens ædle kunst. Her lærte man, at sørge for at lukke hullerne og gå lige til.

Min opfattelse er, at vil man ud i en diskussion, nytter det ikke at man sætter sig hen og græder, når man opdager, at tingene ser anderledes ud, end man har tænkt sig.


Man kan ikke både komme og vil revolutionere verden og så skal tages hensyn til, fordi man er ung og følsom. Det er en hård verden vi lever i og jeg tror ikke på at vi skal behandle vores børn og unge efter curling principperne. De har bedre af at opdage at der er en levende og hård verden udenfor.


Du ved jo selv, at der kommer en dag, hvor vi får mere ret! De bliver også voksne og får børn.


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Orv Conny...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 11:10

.. Vietnamkrigen?? Er du SÅ gammel??? ;-)


Og Nej, selvfølgelig skal man ikke stryges med hårene BARE fordi man er ung, naiv og lalleglad nok til at tro at man kan redde verden med soya!

Men man kan godt blive informeret om sin naivitet uden at vi går direkte i det spydige (som gentagende forespørgsler om Aske's læderrideudstyr). Jeg tror at folk lærer mere af argumenter end af hån.






£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har I
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 11:21
fandme gjort det igen!

Jeg vil ha sådan en feature så man kan følge alle tråde hvor Svend optræder!

Bortset fra det så bemærker jeg at Veo er lige omkring 18 år gammel - og kan ikke lade være med at indskyde at hendes kommentar omkring alle de veninder der har dårlig samvittighed ret nøje hænger sammen med dette alderstrin. Der er uhyggeligt mange teenagepiger der har en periode fra de er ca 15 til de når starten af 20'erne hvor det er SYND for dyrene og de derfor optræder som vegetarer.

Bare synd de stadig går med lædersko og læderbælter og rider i lædersadel og med lædertrense på hesten! Det læder kom jo et sted fra!

Jeg indrømmer forresten gerne at jeg ikke køber økologisk kød - jeg går oftest efter fedtprocenten!

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 Og her er så
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 11:24
jo nogle glimrende eksempler på hva' der sker ved menneskets hjerne ved alt det usunde proteinholdigt fødevarer der indtages, som er fyldt med væksthormoner, ret misvisende da hjernen åbenlyst ikke vokser, stråforkortere og jeg skal komme efter dig. Gulerødder bliver man gule af i huden og spinat giver overdimesionerede overarmsmuskler. Så valget står mellem soya eller ikke være den skarpeste kniv i skuffen. Personligt fravælger jeg soyaen og så være halvdum og høre på - men så er jeg også rigtig hn'er nu...og så skriver jeg kunne dette indlæg fordi det er total overflødigt og fordi jeg igen igen kan citere mit ynglingsdigt...den der kun tager en spøg for en spøg og alvor kun alvorligt har fattet begget ting lige dårligt...med mit åbenlyse humoristiske overskud må jeg så komme med i skabswesternklubben...?? og jeg mangler stadig en gave fra malersvend.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja den ungdom den ungdom ...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 12:26

... er der ikke nogle, der bor i nærheden af Veos heste??


Det må vel (hvis man følger hendes anarkistiske livssyn fra Ungdomshus-tråden) være i orden, at låne hendes dyr og lade den trampe og smide pærer i naboernes haver


Det må da være i orden, hvis det de gør i ungdomshuset er???

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gider
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 12:29

ikke læse hele tråden, men kommer blot med min mening...

Dyre6 og Mord??? Hvis du spørger det lille lam, eller hunden eller føllet you name it hvad de ville vælge, at dø hurtigt og kontant og ryge ind i det de er skabt til -->Naturens fødekæde eller blive brugt til noget de ikke er skabt til -->En pervers stodders svaber, ja så tror jeg godt jeg ved hvad valget ville falde på..


Jamen lad os alle gå over til grøntsager og så se naturen vokse og vokse og vokse, til bestandende bliver så store at de udryder rub og stub af planteliv..

Hvor vil du så få din mad fra?


Vi kan da osse bare som danskere vælge ikke at spise vores dyr og bare ha dem for at ha dem, hvad sker der så med koen og hesten når folk ikke gider dem mere.. De bliver solgt til slagtning, eller en hestehandler, og der er nu mange heste handlere osv der sender dem på en lang lidelses fuld rejse til Italien etc og så snakker vi om døgn hvor dyrene lider pga mangel på mad og vand, og de ligger mast under hinanden og får skader ad libitum, og for at det så ikke skal være løgn, så behandles de så groft og hjerteløst når de kommer frem.. Puuuha nogle billeder jeg har set..

Gå ind på hjemmesiden Sleipner og se..


Næ spis dansk kød, hest, får mm og støt op om at dyrene ender deres liv i DK!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Læderudstyr
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 12:31
Min overbevisning lyder på at jeg ikke spiser kød da der skal en forsvindende lille magtanstrengelse fra min side for at skåne et liv. Derimod er jeg pro udnyttelse af dyrets længervarende rescourser såsom skind, pels etc.

Igen vil jeg gerne gøre opmærksom på at denne post ikke var oprettet for at diskutere kød/ikke kød, men et paradoks

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 12:35
At skåne et liv? Jamen du har da pakket din hest ind i huden fra et par døde dyr! Så burde du nok være helt igennem fanatisk når det nu skal være

.

.

Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oh oh der er sagens kerne ...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 12:47

... at manifestere sine holdninger på en måde, som kræver en meget lille "magtanstrengelse", nemlig at gå forbi køddisken ... uden at købe noget.

Men bruge betrækket fra dyret, når nogle andre har spist det ... ... hold da kæft hvor er det nemt at være politisk korrekt ...

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er utroligt
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 12:49
som man får pålagt sig nogle værider. Jeg har min egen personlige overbevisning og ligesom religion kan det måske virke underligt og ulogisk for andre. Det er utroligt hvor uønsket det er at man går imod det traditionelle.

I må for min skyld meget gerne diskutere emnet videre, men det ville glæde mig hvis det blev ved emnet og ikke var en diskussion om mig.

Jeg har lært at man ikke skal spille hellig på dette forum :(

Mvh Aske
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det er ikke uønsket ...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 13:23

... kære Aske ... det skulderklap jeg gav dig i går, det står jeg stadig ved ... du skyder bare dig selv i foden, ved at komme med endnu et helligt statement om at spise kød eller ej.


Op med humøret ... du er en tænksom ung fyr, der lige fik fyret op under en diskussion.


Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 13:28

Lige et par links der er (synes jeg) relavante for denne debat:


www.vegoland.dk/grisihelvede3.htm


www.anima.dk/artikler/...rekoed.htm


Og lige noget visuelt, ikke noget kønt syn vel?









Mvh Heidi


Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007

fra www.lassie.dk


"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings



0
0
Svar på denne tråd
 
 Rentakt
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 14:25

du hører nærmere fra os!


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aske for pokker
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 14:43

Løbet er kørt. Det er dig, der har serveret oplægget forkert.

Den måde du har stillet det op på, vil det blive et spørgsmål om kød eller ikke kød og dine første kommentarer, hjælper også folk på vej i den retning.

Du har skudt dig selv i foden, selvom du havde en god ide, men din måde at servere den på, får det hele til at gå op i hat og briller og som jeg har sagt før, her er ingen velmenende skolelærer til at holde styr på tropperne.


Du kunne have klaret skuden flot i starten op til flere gange ved at have korrigeret kursen, men i stedet kørte du videre ud af "ismernes" rute. Når du gør det, stiller du dig selv for skud og henleder opmærksomheden på dig selv. Derved fører du skytset over på dig og du må tage huggene.


Der er så mange paradokser i Jeres fremføring. Det er skide flot af dig, at du endnu engang vover dig ud i ulveflokken og prøver at gebærde dig, men du mangler som mange andre debattører her på siden, at kunne sætte dig i dine modaktørers sted og derved forudse, hvad der kommer.


Det er fedt og godt at du afprøver kræfter et sted som her, for det er ikke en udfordring at afprøve sine argumenter på ligesindede. Men der sidder altså nogle ret gravede madammer her som du er kommet i kløerne på og du mangler erfaring, at dække op for dig selv, derfor falder du igennem og det bliver en diskussion om dig og det du står for.


MH Conny



Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der var den igen!
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 14:46

"Skudt i foden", ...


Har vi været tvillinger i et forrigt liv?


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 15:00

Jeg tror at grunden til at vi (os som er vegetarer) reagerer som vi gør er at vi går lige så stærkt ind for vores sag som I gør for at "retfærdiggøre" at I spiser kød.


Kaldenavne som naive, fanatikere mm er mere eller mindre hverdag for en vegetar. Jeg ved ihvertfald hvor møgirriterende det er at få afvide at "det bare er en fase" eller at jeg er "naiv".


Jeg fordømmer ikke folk der spiser kød, hvis jeg gjorde det ville jeg ikke have nogle venner da alle mine venner (stortset) spiser kød, men jeg forlanger ligesåvel at blive respekteret for mine holdninger som I for jeres.


Ja, Aske skød nok sig selv i foden ved at kalde slagteri for mord. Men det gør det ikke okay for folk at rakke ned på ham.

Hvordan skal vi tager jer kødspisere seriøst hvis i debattere useriøst?


Jeg ser mine holdninger som at indse problemet - og gøre noget ved det fremfor at lukke øjnene og lad stå til.


Jeg ser ikke verden som et hierarki, at mennesker har flere "rettigheder" end dyr. Bare fordi vi har muligheden for "dominere" et dyr - hvorfor skal vi så gøre det?


Ja, jeg har nogle andre meninger end de fleste. Og jeg har efterhånden opgivet at diskutere med folk som har en anden holdning netop fordi jeg bliver fremstillet som værende fanatiker.

Jeg debbatere glædeligt, hvis det kan gøres sobert.






Mvh Heidi


Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007

fra www.lassie.dk


"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings



0
0
Svar på denne tråd
 
 CMN...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 15:16


Du har skudt dig selv i foden, selvom du havde en god ide, men din måde at servere den på, får det hele til at gå op i hat og briller og som jeg har sagt før, her er ingen velmenende skolelærer til at holde styr på tropperne.


Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvorhenne Aske pegede jer i den retning svend stod.
Velmenende skolelære ? Jeg forstår udemærket godt hvad du mener, men skolelære eller ej, så burde det da for katten være muligt for voksne kvinder at tale ordentligt og få deres synspunkt igennem uden at blive nedgørende og ubehagelige ?

.Der er så mange paradokser i Jeres fremføring. Det er skide flot af dig, at du endnu engang vover dig ud i ulveflokken og prøver at gebærde dig, men du mangler som mange andre debattører her på siden, at kunne sætte dig i dine modaktørers sted og derved forudse, hvad der kommer.


Sidst jeg tjekkede var dette ikke en krigszone. Det et sted hvor der er plads til alle holdninger, alle spørgsmål og alle mennesker der finder siden interessant.
Den eneste der tæller points er dig. Her er ingen vinderskammel, hvor der kun er plads til 1,2 og 3 pladsen. Han behøver sgida ikke være et orakel for at starte en Debat på HN.

Garvede kvinder vs blåøjet knægt hvis løb er kørt ?? ...Øhh, nej !


Mvh



Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisa..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 16:19

Utroligt at du tager Svend så alvorligt? Hvordan kan det dog gå dig sådan på?


Jeg må spørge , hvor jeg har henledt dine tanker på point?


Hvordan udleder du af mine ord at Askes løb er kørt?

Løbet for debatten er kørt. Der er snart 200 indlæg og den har taget den drejning, den har. Lige som også du afsporer den, ved at man skal blive ved med at svare på spørgsmål fra dig og andre, som også er debatten uvedkommende.


Nej, det er tydeligt at man ikke skal være et orakel for at starte en debat, desuden er et orakel jo et medium, der taler med flere tunger, så det ville være en vanskelig sag at diskutere med sådan et.


Det er derimod uden for min fatteevne (indrømmet), hvorfor nogen tager sådan på vej, når deres eller deres meningsfællers argumenter bliver tilbagevist.

Din morale er for mig at se, at man ikke må modsige folk der ikke kan argumentere ordentligt, ikke ved hvad de taler om eller er unge og blåøjede, er det sådan det er?


Er det når man påpeger hullerne i Askes, Veos og Team Rex`s argumenter, at man ikke taler ordentligt? ER det der du mener man scorer points.


Hvad er det I vil have?


Jeg skriver flere venlige indlæg, hvor jeg imødekommer Aske, men fortæller ham, hvor det går galt og du bliver ved med at fare på mig og fortæller mig at vi ikke taler pænt.


Er det kun en sober debat, hvis vi sætter os ned og siger:

Puuha ja Aske, der har du sørme ret, vi holder alle sammen op med at spise kød og problemerne skal nok løse sig selv.


Undskyld mig Lisa, men det er svært at udlede ud af det du skriver, hvor du vil hen.

MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Rex
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 16:40

"Jeg tror at grunden til at vi (os som er vegetarer) reagerer som vi gør er at vi går lige så stærkt ind for vores sag som I gør for at "retfærdiggøre" at I spiser kød".


Jeg kan ikke se hvor du vil hen her.

Jeg kender ingen der dagligt retfærdiggør at de spiser kød. De fleste af os opfatter det som noget naturligt og dagligdags og ikke noget der bliver brugt den store energi på.


Jeg går ikke rundt og tænker på, om jeg kan finde alternative muligheder i mit kostvalg, (selvom jeg i øvrigt i perioder har valgt at være vegetar, - men efter ½ års tid, bliver jeg altid fuldstændig desperat efter kød, så jeg vælger "kødvejen")


De gange 3-4 X ½ år, jeg levede af vegetarkost, gjorde jeg det fordi, jeg syntes det var godt for min krop at få en kødpause.

Ikke fordi, det var synd for dyrene, at slå dem ihjel.


"Jeg ser ikke verden som et hierarki, at mennesker har flere "rettigheder" end dyr. Bare fordi vi har muligheden for "dominere" et dyr - hvorfor skal vi så gøre det?"


Det er jo bl.a. her at du/I fremstår som naive ikke? Det er som om I ikke kan holde ud at se verden som den er. Ude på savannen, hvor der stadig er mange dyrearter, dominerer de hinanden i forhold til styrke og intelligens og uanset, hvad man ellers tror på, så er mennesket et dyr med en lidt højere udvikling, som besidder dyriske sider og er i kontakt med større sider af sig selv.


De hjemmesider du har fundet frem, er stærkt hjernevaskende og bruger alle tricks i bogen, for at omvende "ikke troende og tvivlere"


Forskellen på det I står for lige nu er, som en eller anden udtrykte det: "Vi prøver ikke at stoppe en bøf ned i halsen på Jer"...


Men I prøver med næb og alle midler at overbevise os om, at I er de rigtige og vi er de forkerte. Jeg har kendt masser af vegetarer og veganere. Nogen med en afslappet holdning til tingene og andre med "barfodsmissionærens" tilgang. Den sidste er bare meget svær at opnå noget med i den moderne verden.


MH Conny




Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejssa
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 16:51

Aske jeg synes ikke der var nogen kommentar til det med udstyret?

Din "tro" var åbenbart ikke så stærk at du havde tænkt igennem hvor læderet kommer fra..


.

.

Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Benzonshøj
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 17:14

Til din orientering så HAR Aske kommenteret på det med udstyret.









0
0
Svar på denne tråd
 
 Here we go again...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 17:29


Din morale er for mig at se, at man ikke må modsige folk der ikke kan argumentere ordentligt, ikke ved hvad de taler om eller er unge og blåøjede, er det sådan det er?

Nope. Det ikke der min morale ligger.
Du sagde selv de gyldne ord Conny. 'Kan ikke argumentere ordentligt,ved ikke hvad de taler om, blåøjede' Dette er da direkte unødvendige ord.
Jamen, kan du ikke se at det er umuligt at ligge jorden for en god debat som begge parter kunne få noget ud af, når der på forhånd er dømt spanksrør fra ældsterådet ?
Jeg kan slet ikke se hvad det er der udløser at Askes person skal stå målskive for nedgørende ord ?
HVORFOR så hoverende ?


Der er snart 200 indlæg og den har taget den drejning, den har. Lige som også du afsporer den, ved at man skal blive ved med at svare på spørgsmål fra dig og andre, som også er debatten uvedkommende.

Nå, jeg afspore den ? Der er bedre ting at tage sig til ? Debatten uvedkommende ?
Undskyld mig, men sagde JEG noget der var debatten uvedkommende ?
Vi hopper vist begge rundt på et ben så.

Det er derimod uden for min fatteevne (indrømmet), hvorfor nogen tager sådan på vej, når deres eller deres meningsfællers argumenter bliver tilbagevist.
Den er slet ikke så svær du. Jeg er ikke vegetar. Jeg hopper ikke til salatfadet med Aske, for min skyld kunne han spørge om hvorfor himlen var blå. Det ikke det.
Det den seriøsitet som anden part forlanger, men selv undviger og gør nar af, der får mig til at stejle.


Er det når man påpeger hullerne i Askes, Veos og Team Rex`s argumenter, at man ikke taler ordentligt? ER det der du mener man scorer points.
Slet ikke. Det dig selv der lagde op til en agressiv stil overfor de du fandt uvidende.
'De tabte kampen' og du tørre sveden af panden og flexer muskler. Mig bekendt handler en debat ikke om hvem der 'vinder', men den handler om at LYTTE og forstå. For mig, i denne debat, alt andet end personlig, men i denne debat fremstår du som et menneske der mangler ydmyghed overfor sine medmennesker. Så er det ligemeget hvem du debattere med, og det er ligemeget hvad debatten handler om. Det simpelthen bare god stil og pæn etikette ikke at tromle folk ned og lade være med at kaste de tillægsord i nakken på dem. Det er, jeg gentager, UNØDVENDIGT for en god debat. At du har svært ved at tage den seriøs, må stå for din regning. Der nogen der tager debatten seriøs, der nogen der ligger sin livsstil efter bedste overbevisning.
Der hvor jeg kommer fra udløser det ikke hån.


Er det kun en sober debat, hvis vi sætter os ned og siger:
Puuha ja Aske, der har du sørme ret, vi holder alle sammen op med at spise kød og problemerne skal nok løse sig selv.

Nej, for guds skyld ikke. Du går fra det ene ekstreme til det andet.
Hvis du kigger godt efter vil du se en gylden mellemvej, kan ikke love dig solsorterne kvidre, men derimod en samvittighed.


Jeg skriver flere venlige indlæg, hvor jeg imødekommer Aske, men fortæller ham, hvor det går galt og du bliver ved med at fare på mig og fortæller mig at vi ikke taler pænt.
Ja, det gør du faktisk. Det en skam at det kun er dig der står for skud.
For du har ikke danset tango alene.



Mvh Lisa



Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vegetar
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 17:34

Det er så ynkeligt at være vegetar og have den holdning at man myrder dyr for at få mad. Hvis det står så grelt til for mange vegetare med den holdning, så forstår jeg simpelthen IKKE hvorfor i ikke er veganere???


Drop det Fis med at dyrene lider, og kom ind i kampen. Prøv at besøge en landmand og spørg ham hvad der betyder mest for hans produktion, og jeg vil garantere jer at han svare dyrenes velfærd. Og hvorfor så det? Jo fordi det er dem han skal tjene sine penge på, og lever dyrene ikke op til de krav der bliver stillet så mister han sine penge.


Aske du siger det er det paradokse i spørgsmålet, og ikke om det er en kød/ikke kød debat. Vil du være venlig at forklare dig så, hvis du mener spørgsmålet bliver forvrænget i forhold til de svar du får.


Jeg fatter heller ikke man kan sidde og ynke over dyrevelfærd når man ikke selv leve op til den status man selv ytre man har når man er vegetar eller veganer.


Dyre6 og slagteri tåler ingen sammenligning, da der ligger en stram lovgivning omkring dyrevelfærd/slagteri. Det der i mine øjne mangler er en stammere regel omkring dyre6.'


Aske du kan ikke starte en debat, uden at du i det mindste forsvare den vage og misvisende holdning du har.


Mvh


Mette


Der IKKE spiser svinekød, for kan ikke li smagen.


Ps. hvis man nu låner ridehuset på et westernsted, retfærdiggøre det så en til at være skabs westernrytter


Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching



NYT NYT NYT;

Billeder af J.F. Herring sen. sælges, Unikaer!

Super flot Passier Grand Gilbert sælges

Læs mere på min præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 17:37

Hvem siger at bare fordi at en landmand driver et økologisk landbrug at han ikke kan mishandle et dyr???

Med hensyn til dyre6 ja det er svineri af værste grad. Hvordan kan man have så syge lyster, jeg forstår det ikke. Man burte lave en underskrifts indsamling, for at få lavet en lov der forbyder dette. Og det er straftbart at drive såkalte dyre6-kliniker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Here we go again
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 18:06

Er den overskrift ikke nedsættende, opgivende og hånende.


Du kan ikke komme med et angreb, der ikke er underbygget og forvente, at der ikke bliver reflekteret på det.


"'De tabte kampen' og du tørre sveden af panden og flexer muskler. Mig bekendt handler en debat ikke om hvem der 'vinder', men den handler om at LYTTE og forstå. For mig, i denne debat, alt andet end personlig, men i denne debat fremstår du som et menneske der mangler ydmyghed overfor sine medmennesker. Så er det ligemeget hvem du debattere med, og det er ligemeget hvad debatten handler om."

Nu taler du om at vinde igen, det er muligt, det er det du opfatter af min måde at skrive på, så det lader jeg ligge.


Men forskellen på din og min opfattelse af debat er helt bestemt

at din definition, for mig er samtale. I en debat eller diskussion, tager det uværgerlig en anden form, idet der kommunikeres med argumenter for holdninger. I debatter er det i min bog (som i politik) tilladt at angribe holdninger. En debat er for mig ikke et spørgsmål om at jeg som deltager, skal fungere

som psykoterapeut for oplæggets forfatter.


Du skriver at jeg mangler ydmyghed overfor mine medmennesker!!!

OK! Var det ikke den slags personlige angreb, som du syntes at jeg skulle holde ude af mine indlæg?


Nu vil jeg undlade at komme med min sædvanlige her, om at se splinten i sin broders øje...


Til gengæld vil jeg da gerne anføre, at jeg slet ikke forstår, hvorfor jeg skal være ydmyg overfor andre mennesker, der famler sig frem i tågesnak.

Du mener nok respektfuld eller at have respekt for andre mennesker. Det er da 2 forskellige ting.


Ydmyghed og respekt kan for mig udvises overfor folk, der ved, hvad de taler om og som har læst på lektien hjemmefra.


Synes du ikke vi har talt nok om mig nu?


MH Conny




Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 18:34


Kh


Mette


Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching



NYT NYT NYT;

Billeder af J.F. Herring sen. sælges, Unikaer!

Super flot Passier Grand Gilbert sælges

Læs mere på min præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt sikkert Mette
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 18:38


Du er kvalificeret til at deltage i vores sommercamp.


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 18:48



Here we go again- var ikke ment på nogen anden måde end at nu køre den igen.
Måske jeg skulle have skrevet den på dansk ? :-)

Opgivende, nej. Bestemt heller ikke nedsættende. Det tricky, for sad du overfor mig ville du kunne se min mimik der fulgte med. Det var ikke rullende øjne.

Læs hvad jeg skriver. For mig, i denne debat, alt andet end personlig, men i denne debat fremstår du som et menneske der mangler ydmyghed overfor sine medmennesker.

I denne debat,alt andet end personlig, men i denne debat... Det ikke et personligt angreb på dig. Men sådan fremstår du i mine øjne ! Der var ikke meget tilovers for hans personi dine tidligere indlæg. Jeg kan snildt finde et par linier frem, der IKKE handler om holdninger.

Ydmyg og respekt er ikke de samme ting.I know that.
Jeg syntes du mangler ydmyghed i forhold til denne debat. Han har måske ikke hans detaljer i orden, men vil man være et større menneske- og vil man have respekt- Så viser man ydmyghed !
Aske er for helved ikke satanist der snakker om at lege med hestehoveder, hans mening og holdning kan umuligt retfærdiggøre nedladenhed.

Jo, vi har snakket nok om dig.
Vil gerne slutte af, for mit vedkommende med at påpege at jeg ikke ser splinten i dit øje, for jeg kender dig ikke. Bjælken i mit eget kæmper jeg min egen kamp med.
ALT jeg skriver og understreger vedrøre denne tråd, og de skrevne ord.

Jeg undskylder hvis jeg har skrevet ting, som du føler at du ikke har gjort dig fortjent til.
Jeg har med garenti mange ting at lære endnu.

:-)

Ha en god aften.

Mvh



Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 For what its worth...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 18:54

Borset fra emnet Lisa,(at det nu lige handler om mig) må du da kunne se at indlæg som disse fra dig i dag har min respekt!


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 19:04

Conny: Du prøver jo unægteligt at retfærdiggøre at du spiser kød i denne debat, og vi prøver at agumentere for vores valg. Vi kan umuligt træde dig over tærene ved at have holdninger, vel?


Hvorfor er jeg naiv? Bare fordi jeg ikke har samme holdning som dig mht. dyr og hierarki? Det er da dybt mystisk at jeg er nav bare fordi vi ikke deler holdning?

Hvorfor er disse links hjernevaskende? Fordi du igen ikke deler deres holdning? Hvordan er det ikke lige så hjernevaskende at forældre propper i hovedet på deres børn at det er rigtigt at spise kød? Det er jo et spørgsmål om holdning..


MetteLodberg: Jeg kan kun kalde dig ynkelig at du har behov for at dømme mig. Hvorvidt kan du bedømme om jeg kan leve op til min egen "status"? Jeg har det udemærket med at være vegetar, jeg bærer ikke skind/pels, og jeg køber kosmetiske produkter der ikke er testet på dyr.



Mvh Heidi


Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007

fra www.lassie.dk


"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings



0
0
Svar på denne tråd
 
 Well, its worth it..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 19:11


Tak.

Jeg har svært ved at diskutere med dig, for du er saktsusme skarp.
Jeg gør, helt seriøst, mit bedste for at gøre kunsten efter.
Jeg er lidt hippie, og kan ikke lide når skyerne trækker sig sammen.


Men, jeg har lært noget. Det helt sikkert.


Vi debatteres ved.

Hils svend


Mvh



Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 19:17

... gælder debatten om at "få ret" eller "retfærdiggøre sige selv" for noget?


Kunne det ikke være interessant at debattere med respekt for hinandens holdninger - og ret til at bibeholde sine egne selv om man hører "modpartens" argumenter?


Man kunne selvfølgelig risikere at få rokket ved sine egne holdninger hvis man lytter til andre - og derfor er der mange der er bange for det - men prøv alligevel!




£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja kære navnesøster ...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 19:29

... det sker, at man får rokket lidt ved sine holdninger


Det gode ved det er, at det såmænd slet ikke behøver gøre ondt.

Man behøver heller ikke hverken bekende det eller undskylde det ... nogle gange sniger det sig bare stille og roligt ind og rører ved nogle vanetænkninger, man har

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 I har..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 19:46


Fuldstændig ret.

Jeg ved ihvertfald, for mit eget vedkommende at jeg har fået en masse ud af denne debat.
Selvom jeg lagde ud med en anden attitude.


Lærerigt !



Mvh og go aften..


Lisa



Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 19:55

Lisbeth(baloo): jeg er lidt efter ham fordi han er så fanatisk med at "Tage et liv for selv at blive mæt" men at han synes det er okay at han rider med læderudstyr. Men fint nok at man er fanatikker - bare man sørger for at gennemtænke hvad det vil sige først!


.

.

Gemacher i str pony/cob sælges! Lyserøde! 275,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil gerne snakke om Conny!
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 20:00


Conny, du er en spade!

(Okay, det ved jeg ikke en skid om. Hun kunne teoretisk være en spånegreb eller en gesims).

Conny, du er konfliktparat. Hedder det vist. Hvis det ikke havde været for dig, var denne tråd død en naturlig død for længe siden, og det skal man huske på, når man hader hinanden online. Disse samtaler kan kun fortsætte med en motor - okay, så er Conny en hel turbinehal - som folk kan HIDSE SIG VÆLDIGT OP OVER. Hvad nu, hvis der bare sad en masse planteædere og gav hinanden ret, hvor sjovt - eller lærerigt - ville det være? (Det er rigtig sjovt at være nedladende, og når de så alle sammen hader en, er det MAXI-sjovt, prøv det, prøv det!)


Lisa er sød og klog. Conny er en westernspade. Lisbeth er en bagerbolle. Og jeg burde have fået blomster fra Interflora for et velment forsøg på at lokke Conny væk herfra. Men det var simpelthen ikke sjovt at være et sted, hvor man måtte sige alt.

Øv, bøv, Conny, vi havde lige sådan et godt brystnavn til dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staun...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 20:06




Du er HELT SIKKERT et hit til fester !

Gider du ikke suge helium, og ringe til mig og sige alt det du lige har skrevet- hurtigt!




Mvh




Zahkir & Zadeek

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og Team Rex...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 20:17

... du skal ikke være sikker på at vores holdninger om dyrevelfærd ER så pokkers forskellige - vi gør bare noget ved det på forskellige måder!


Du har valgt at være vegetar - og hvis det passer dig er det da et fint valg, som jeg kun kan respektere


JEG har valgt at vedblive med at spise kød og andre dyreprodukter - men at være en politisk bevidst forbruger også på det område. Og jeg forventer at folk også respekterer mit valg.

Mit valg bunder BÅDE i at jeg ikke har lyst til at undvære kød OG i at jeg er sikker på at producenterne VIL producere det som forbrugerne efterspørger - hvis vi er nok der efterspørger det.


F.eks. VIL jeg kun købe æg fra fritgående høns - og dem kan jeg nemt få fat på. Hvis alle der var imod hold af burhøns bare holdt helt op med at købe æg ville markedet for "buræg" måske blive en smule mindre - men der ville ikke være motivation for producenterne til at ændre i deres produktion. Nu ER der efterspørgsel efter den mere dyrevenlige variant (og vilje til at betale prisforskellen), og producenterne lytter og tilpasser.


Og på samme måde håber jeg at når jeg (og andre forbrugere) bevidst går efter det kød der er stemplet med at det er fra fritgående dyr, så vil supermarkedet købe mere af det og der VIL blive produceret mere. Hvis vi blot undlader at købe vil der blive lidt mindre kød i det hele taget - men det der vil være vil være af den type vi helst vil undgå at tænke på hvordan laves :-(


Heldigvis er den bevidste forbruger en stærk markedsfaktor, og dette medvirker også til at skabe lovgivning på området, så der i de seneste år er blevet stillet højere og højere krav til dyrevelfærden i landbruget - noget jeg er sikker på at landmændene er glade for, for de ønsker jo også at dyrene skal have det godt!


Og det er faktisk samme ide der er bag, når folk her på HN opfordrer til at spise mere hestekød! Jeg tvivler på at der nogensinde vil blive et marked for at opdrætte heste til slagtning herhjemme - men hvis prisen på hestekød kan blive lige så høj i Danmark som den er i Belgien og Italien, vil de der kun tænker på penge ikke have nogen motovation for at sende de heste som de får fat i, ud på en lang rejse - så vil de blive slagtet herhjemme.


Indtil da er der kun de mennesker der ejer hesten til at tage ansvaret forden når den bliver gammel eller syg - og forhåbentlig tage ansvaret hele vejen selv om det er smertefuldt for os selv!



£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Team Rex
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 20:28

Øhh dømme dig?? Nix.. Jeg dømmer ingen, jeg stiller spørgsmålstegn ved den holdning at hvis man er af den overbevisning at dyr myrdes, og man ikke bør spise dem, så burde man blive veganer og IKKE bruge "rest" produkterne fra de "myrdede" dyr. Ellers er man vel dobbelt moralsk.


Så det har ikke noget med at dømme folk at gøre.


Min veninde er også vegetar, og er medlem af Anima, og jeg har også sagt til hende at så burde hun jo netop også droppe skindskoene, bælterne, osv.


Derfor ingen dømning, men et uforstående spørgsmål om en misforstået holdning blandt vegetare!


Mvh


Mette


Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching



NYT NYT NYT;

Billeder af J.F. Herring sen. sælges, Unikaer!

Super flot Passier Grand Gilbert sælges

Læs mere på min præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny, nu blir jeg nysgerrig:
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 20:48

Ydmyghed og respekt kan for mig udvises overfor folk, der ved, hvad de taler om og som har læst på lektien hjemmefra.

Vil det sige, at du havde haft mere respekt for Askes holdninger, hvis han havde haft argumenterne i orden - OGSÅ selv om du ikke deler hans holdninger? Eller hvordan skal ovenstående fortolkes?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du glemmer et par
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 20:53

småting. Men ellers rimeligt rammende!


En spade ? Det sq for primitivt!


MH Conny


Hvis pc er traaat.

Bare vent til den vågner, så skal jeg nok komme ind og skabe noget liv i den der døde tråd.





Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er rigtigt.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 21:28

Hvis holdningerne er gennemarbejdede og ikke bygger på "nu er det lige det vi synes lige nu, fordi vi kommer i en bestemt klike".


Jeg synes virkelig, at udtalelser som, så holder vi bare alle op med at spise kød og så...

Når man ikke fatter rækkevidden af konsekvensen og reelt ikke har

fornuftige løsningsmodeller på, hvordan det føres ud i livet.

Det bliver lidt latterligt!


Det bliver for tumbet når man ikke har gennemtænkt rækkeviden i det tema man har stillet op. Aske er en tænker, som Lisbeth siger, han rejser en alvorligt emne og kaster det ud som provokation. Fair, hvis man kan bakke det op!


Faktisk vil jeg vove den påstand, at vi tager tingene meget seriøst idet vi går til bunds og hiver svaghederne frem.


Aske bliver så tromlet ned, ja men det er da naturligt, for havde han haft argumenterne i orden og bare noget der lignede fornuftige løsningsmodeller, ja så havde han netop ikke følt sig tromlet ned og vi havde været fri for de, der følte sig tromlet ned på Askes vegne.


Idet man kaster problemet op i luften, og det har jo ladning, så skal man servere det på en måde, så det rene emne diskuteres efter ønske.


Går man ind på tråden om fedmeepidemi, så sker der nøjagtigt det samme der. Lidt værre endda. Fordi Trådens ophavskvinde, starter tråden med et motiv, men hurtigt skifter på vejen, for at få lejlighed til at lufte sin afsky.


Her er opgaven at vi skal diskutere noget der for Aske er et paradoks. Det er det ikke for langt størsteparten af mennesker.

Men det ender i at vi diskuterer kød eller ikke kød, fordi rorsmanden Aske, kører sin egen isme med ind i debatten og til forveksling ligner en der synes vi skal antage hans synspunkter.

Så er han jo på en mission.


Når han så ovenikøbet bliver usynlig og klynker lidt, når han kommer frem igen, ja så tager ulvekobbelmentaliteten jo rigtigt over. Ligesom en dreng, der smider et kanonslag ind i en tilfældig forretning og opdager at det var en fyrværkeriforretning.


Emnet er godt, men blev serveret forkert. Til gengæld gav det en stor debat. Jeg har selv nogen gange gjort mig skyldig i det modsatte. Dvs serveret et smadder godt emne på en så indlysende måde, at det har afstedkommet 5-6 rygklapperindlæg og så var det dødt.


Så i sidste instans, er der ikke noget der er galt uden det er godt for noget.


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er nysgerrig ...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 21:43

... hvor mange har været inde og læse det her 43 siders værk om MÆLK, jeg linkede til i går?? www.mejeri.dk/smmedia/...ADD7E4.pdf

Mvh. Lisbeth



Svend 4 ever !!!!!



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 21:56

Tak fordi du satte det på plads. Nu har jeg en større forståelse for, hvad det var du følte dig så provokeret af. Ja ja, måske har du sagt det femten gange, men jeg var åbenbart først klar til at læse og forstå det nu :D


Lisbeth, eftersom MÆLK ikke har min store interesse må jeg med skam melde, at jeg ikke har læst på lektien. Hit me with the wet noodle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dagens quiz:
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 22:33
Disse ord har to ting til fælles, som er?

øvereste
streifet
kadavaret
misligehold
somom
allesammen
vegetare
fan'den
romatikere
mennerskerne
soyabønner
agressive
dødsejler
vudering
debbatere
ligemeget
burte
straftbar
såkalte
garenti
agumentere
tærene
sexuel
gennerelle
iorden
danmark
læggesår
fixeret
flenset
info'en
ordenligt
pussigt
køddets
idag
gemacher
forresten
stinkene
ærgeligt
kommunikationene
Aske's
ynglingsdigt
udryder
længervarende
rescourser
relavante
ihvertfald
alternetiver
samvitighed/samvigtighed
vegetarere
korekte
kedligt
diskution
mændende
stortset
følelsedseladet
ydereste
iorden
istedet
fremfor
omend
hvadenten
afrika
fyn
forskæl
kasterere
afvide

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staun...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 22:37

... at de er forekommet i denne debat og er fejlstavet/fejlskrevet?


Og relevansen af dette er???


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej ...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 23:00


... forkert! I hvert fald ikke præcist nok.

(Og hvorfor skal alting nu pludselig være relevant? Det er det i øvrigt, men derom senere. Og hvordan kan du, af alle mennesker, dog finde på at spørge om det?)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke fordi jeg er
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 23:27

konfrontationslysten , men det ser ud til at være vegetarfejl


MH Conny


Svend 4 ever og det


Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen


Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 08:30

£isbeth (Baloo): jamen du har fuldstændig ret. det handler jo blot om at respektere hinanden som man er..


MetteLodberg: Jeg kan til din oplysning fortælle at jeg hverken går med skindsko, bælter mm. Ej heller har jeg tasker og lignende af skind.

Det eneste jeg ejer af læder er til mine heste og det er blevet købt før jeg blev vegetar. Grunden til jeg er "dobbeltmoralsk" i forbindelse med hestene er, at for at kunne ride min unghest optimalt er jeg nødt til at ride med den sadel og det hovedtøj der passer ham, det er ikke noget jeg ligefrem bryder mig om. Hesten skal på ingen måde lide under jeg har valgt at være vegetar, ja jeg kan vælge en sadel af kunststof, hvilket også står højst på min ønskeliste.

Jeg har valgt at være vegetar, og bruger intet af skind til "eget forbrug" dvs. støvler, bælter mm.

Men det er jo ikke hestenes skyld at jeg er vegetar.





Mvh Heidi


Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007

fra www.lassie.dk


"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 08:45

Jeg håber ikke at har fremstillet mig selv som værende dobbeltmoralsk og fanatiker.

For sådan ser jeg slet ikke mig selv.


Jeg har nogle holdninger, ja. De stemmer sjældent overens med andres, ja.

Men jeg føler mig ikke som en dobbeltmoralsk eller "uægte" vegetar fori jeg kunne aldrig i livet drømme om at købe et par lædersko, en lædertake mv.


Men ridnigen er nu engang min hobby, og jeg ville glædeligt ride min unghest all narural altså uden udstyr, men når hesten er 4 år og ung og fyldt med spilopper ville det være dødens vej at sætte sig op på ham uden udstyr.


Jeg håber I forstår at jeg ikke vil sætte mine dyrs ve og vel over noget, jeg er kun "fanatisk" når det kommer til mig selv, og ej heller køber jeg læderprodukter til mine heste hvis jeg har et andet alternertiv. Men de skal jo ikke lide under jeg er vegetar, så ville jeg jo også være eb dårlig hesteejer.



Mvh Heidi


Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007

fra www.lassie.dk


"Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail"

Citat: Josh Billings



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider