|
|
| Aftensmadstråd |
| Forfatter:  |
Aribeth |
| Dato:  |
15-01-2007 15:36 |
|
Ja, jeg kan ikke se der er andre oprettet. Hvad skal I have på sådan en blæsende mandag?? Vi skal have kanin. Den står lige nu og marinerer i saften fra en appelsin, teriaki, chili, hvidløg, fishsauce og en smule ahornsirup. Den skal steges sammen med nogle svampe, lidt porrer, ingefær, chili, hvidløg og bønnespirer, så skal det hele blandes med risnudler. Vi skal have frisk ananas til. Mums jeg glæder mig. Hilsen Katrine
-Nothing is original everyone imitates someone- Det hedder "AT VIDE" ikke "afvide" Spam spam spam spam spam and spam
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er alene.. |
|
|
Jeg er alene hjemme, og somsædvanlig tror jeg ikke at jeg får spist noget - det gør jeg sjældent når manden er på kursus eller på arbejde. Nok bare noget frugt og et glas mælk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rester... |
|
|
... fra i går - dvs. fyldt svinemørbrad. Desværre smagte de kartofler jeg lavede o går (til to dage) så godt at jeg kom til at spise dem alle sammen - så jeg tror jeg har fået kartofler nok, og laver omsider den der rødbedesalat til at spise sammen med mørbraden. (hvis jeg gider - det tager lang tid at koge rødbeder og jeg kommer sent hjem. Hvis ikke spiser jeg mørbraden og en grovbolle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aftemsmad |
smukke-ped |
15-01-2007 15:50 |
|
det vedjeg ikke...måske et væltet lokum...
SVEND 4 EVER!!!!! Itchy and Scratchy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smukke-ped |
Aribeth |
15-01-2007 15:53 |
|
Jeg er sikker på der gemmer sig en eller anden ret bag udtrykket "væltet lokum", ellers er det da noget så uappetitteligt.  Hilsen Katrine
-Nothing is original everyone imitates someone- Det hedder "AT VIDE" ikke "afvide" Spam spam spam spam spam and spam
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm tja... |
|
|
Mousakka, med lidt revet gulerødder... Aner ikk hvornår den bedre halvdel kommer hjem eller hvorlænge han bliver... Så det skal bare være hurgtigt og nemt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aftensmad |
|
|
vi skal have kogte fuldkornspasta, med ærter, samt kyllingestykker i. dejligt og nemt ( kyllingefilet fra weekenden  ) dertil vand med citron skiver i 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "Væltet lokum" |
|
|
Væltet lokum er, for nogle, bedre kendet under navnet "millionbøf".  Millionbøf/væltet lokum bør ikke forveksles med kødsovs. Kødsovs er der tomater og krydderier i. Millionbøf/væltet lokum er mest af alt en brun sovs med hakket oksekød og løg i, og serveres oftest med kartoffelmos. Millionbøf/væltet lokum er den gammeldags udgave af den moderne kødsovs, der kom hertil sammen med spaghettien og lasagnen. Tina /der skal have kødsovs med kartoffelmos
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| madmadmad |
maikenm |
15-01-2007 17:04 |
|
vi skal have laksestykker med ris, hollandaisesauce og salat. Dejlig nemt og smager godt, især med kold hvidvin til. Maiken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mad... |
TrineH |
15-01-2007 17:08 |
|
jeg skal have noget wok rus-kum-snusk. Masser af grøntsager, svinekød og dænget til i hvidløg og chili så forbrændingen rigtig kan komme op 
MVH Trine
Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aftensmaden |
|
|
i dag består af kylling i karry med ris - datteren har bestilt. Go appetit til alle. Mvh Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
Henriette Pedersen |
15-01-2007 17:38 |
|
Hej.. Vi skal have stegt bebercue kylling med kartofler med sovs... Har ikke lige bestemt hvilken sovs endnu... MVH Henriette
Oldenborger er en dejlig og køn hest. Nu med min oldenborg Charkant Og New Forest/Araber Bl. Miss Hope
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg skal... |
karinacomisa |
15-01-2007 17:41 |
|
Jeg skal have hot wings med ris og karrysovs 
Med venlig hilsen Karina Nu uden hest  TJEK LIGE ALT DET JEG HAR TIL SALG PÅ MIN PRÆS.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aftensmad |
|
|
vi skal have steaks, kartofler og sovs til.. ville have lavet salat men vi har ikke andet end agurk.. så det er en lidt fesen salat at lave.. og jeg er ret doven i dag.. så gider ikke hente noget..
Hvad er bedre end en fjordhest? {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mærkeligt |
|
|
Ja vi skal have lidt mærkeligt mad i dag da dels : Ole kommer sent hjem og dels at jeg har glemt at købe kartoffler. Vi skal have : Stegt røget Makrel med brasede kartoffler og så resterne af en råkost bestående af : Hvidkål,gulerødder,æbler og juice og deri blandet en nøddeblanding med kokos.
Mvh Graven Søde stabile hestepassere søges til flotte store ponyer ! Savner du omgang med heste/ponyer ? Så kontakt mig over HN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her... |
|
|
... er det rugbrødsmadder med frikadelle og leverpostej... Død kedeligt... men sådan er det ind i mellem 
-Christina *Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fakta.. |
|
|
Vi har prøvet den opskrift som er i fakta-kataloget i denne uge. Det er en super lækker ret, det eneste minus var dog at manden ikke kunne lide den sovs man laver til, men kyllingfilet'er med porrer samt en sovs lavet på æbler, løg, hvidløg, vand og youghurt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kylling a´la creme |
|
|
vi skal have kylling a´la creme. min egen lille opskrift. vi laver det som mørbrad, men bruger kylling. det kan varmt anbefales
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vælter lokum |
smukke-ped |
15-01-2007 18:36 |
|
ja væltet lokum er også kendt som milionbøf.. vi skal have spaghetti til...
SVEND 4 EVER!!!!! Itchy and Scratchy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
jara23 |
15-01-2007 18:36 |
|
jeg er alene ¨så jeg skal bare have pasta i noget ostesauce med skinkestykker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suppe er der |
|
|
kogt svigermekanikken var barnepige i lørdags og jeg havde nogle ben i fryseren så der er kogt hvidkålssuppe og guleærter til den store guldmedalje så det er nemt og så smager det så dejligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmm suppe |
Aribeth |
15-01-2007 20:14 |
|
Hvidkålssuppe og gule ærter med kogeflæsk til er så lækkert  Så ved jeg hvad væltet lokum er, tak for det, Altså, væltet lokum= millionbøf= myllerbæ. Kaninen smagte vidunderligt, jeg håber også at jeres mad smagte jer. Hilsen Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores aftensmad |
Lilar |
15-01-2007 21:49 |
|
Vi fik stegt rødspætte, indbagte rejer, pommes frites (jeg snød med min kur og spiste en lille bitte portion *ups*) og masser af salat (med broccoli og blomkål, det mætter så godt *S*). Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Her stod den på frugt.. Jeg fik en ret stor sandwich med vegetar-schnitzler i til middag 
Mvh Heidi Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007 fra www.lassie.dk "Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail" Citat: Josh Billings
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
En baguette med salat og æg som min mor var så flink at lave så jeg ku ta den med på arbejde.
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! My Stile - Your Passion
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|