|
|
| Lugte af hest |
| Forfatter:  |
Linda M |
| Dato:  |
15-01-2007 12:31 |
|
Hvordan undgår I at komme til at lugte af hest når I skal på arbejde? Jeg lukker mine heste ud i mørket kl. 07.15, det er det seneste der kan lade sig gøre og så skal jeg køre straks derefter. Inden jeg lukker dem ud har jeg været i bad og tørret og fønnet hår. For at det ikke skal lugte for meget har jeg en brusehætte og et tørklæde på håret når jeg går ind i stalden. Hestene gloede godt nok lidt i starten, da der kom sådan en morlille med tørklæde på, men de kunne vel kende mig på lugten. Så har jeg vanter, halstørklæde, jakke og bukser på og skifter alt tøjet inden jeg kører, men nogen gange synes jeg alligevel jeg kan ane en lille duft når jeg sidder i mit åbne kontorlandskab. Er I ligeglade eller hvordan gør I? Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er lige glad |
|
|
men til en hvis grænse,hvis jeg skal til famile tam tam har jeg os været i bad, og er dullet op så jeg ik lugter, emn tit når jeg det ikke og kommer af sted stinkende af hest, men jeg ahr ik fået nogen kommentar af nogen...
juhuuu hoppen er ifol, den heldige far er feinbrand
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Da jeg havde hestene hjemme gik jeg også i bad først og lukkede hestene ud inden jeg kørte om morgenen. Af de 5 min. jeg opholdt mig i stalden for at trække to muler ud nåede jeg ikke at komme til at lugte af hest. Har ihvertfald ikke fået kommentarer for det. Har da også tit lige været inde omkring stalden for at fodre til aften inden jeg skulle afsted til et eller andet. Det foregik i mit fine tøj og jeg har aldrig fornemmet det fik mig til at lugte af hest - og har heller aldrig fået kommentarer. Endda ikke af min dengang enormt fintfølende kæreste med ekstrem lugtesans og temmelig sippet på det område der hedder stald og alm. tøj. 
Hilsen Mette Med Korsvangs Salina og Luna Sælges: Stübben springunderlag, grøn. Eskadron Flexisoft Cross Country gamacher til forben str. Full Kyra K vinterjakke str. small Luksusseng m. pocketfjedre 180x200
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lugt af hest |
|
|
Bad overståes også,for mit vedkommende,inden hestene lukkes på fold. Jeg har aldrig fået bemærkninger om at jeg "dufter" af hest,når jeg er mødt på arbejde.
Annette KINGSTON springsadel,17 tommer,bred bom, sælges-billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehehe |
|
|
Kender det dog godt, jeg får altid krammet hesten alt for meget..men så tager jeg bare lidt mere frisk deo på, og ned i tasken hvis jeg senere føler lugten skulle komme.. Men tager det normalt ikke så tungt, har nemlig en del heste venner der også altid dufte lidt af været ude ved hesten.. men prøv puds næsen, synes tit jeg får heste støv i næsen nemlig, så føler jeg der lugter af hest alle steder 
Hilsen Den overkommanderende chef-præsident-leder-kejser-konge-general-direktør-beriders højre hånd! Fiona min sande kærlighed! R.I.P Nuser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig går jeg |
|
|
altid i bad og klæder om inden jeg skal på arbejde eller i byen osv., men tager det altså ikke så tungt, hvis jeg skal over i stalden at lukke ud inden jeg kører, fodre til aften inden vi kører i byen osv. Ja selv Nytårsaften, da vi var i byen måtte jeg simpelthen bare hjem at kigge til hestene og det i det allerfineste skrud og høje hæle og det hele . Synes ikke det er noget problem for mig. Mvh. Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Går i stalden |
Lilleulv |
15-01-2007 14:25 |
|
først, i bad efter. Synes ikke det er noe problem heller Og skulle det en dag dufte litt av hest, ja så jobber jeg sammen med 50% veterinærer og stort sett dyrevenner ellers. Må bare huske å advare min kollega som er allergisk... Det er forøvrig det eneste hensyn jeg tar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dengang... |
|
|
... jeg boede hvor jeg skulel fodre og ordne før arbejdet, havde jeg blot en kedeldragt jeg trak over det pæne tøj, og så havde jeg håret godt om under kasketten. Så det eneste jeg skulle gøre før jeg kørte, var blot at skifte støvler, få kedeldragten af, rede håret og vaske hænderne grundigt - så er jeg "hestefri" Mht. kollegaer med allergi oplevede jeg dog en gang en der ikke kunne tåle at følges med mig i en bil - på grund af hestestøvet. Og på det tidspunkt boede jeg ikke med hesten, og bar INTET tøj der kom med i stalden - men det var nok for hende at min pæne vinterfrakke hang ved siden af staldjakken på knagerækken. Det skal tilføjes at hun ikke vidste i forvejen at jeg havde hest - hun blev dårlig og SÅ spurgte hun os der var i bilen om nogen havde hest eller hund - jeg var den eneste med en hest, ingen havde hund. Men hun må have været ekstremt følsom - den stakkel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heyhey |
|
|
Hmm jeg lukker også heste ud om morgenen inden jeg skal på arbejde, men har bare hat mv på.. og synes ikke jeg kommer til at lugte specielt meget af hest. Men det er tit jeg også muger ud om morgenen i stedet for om aftenen, men så tager jeg lige et bad inden jeg kører på arbejde.. Men det kommer vel også an på om man kommer ud i en hestestald, hvor der står mange heste og hvor virkelig stinker efter en nat, hvor fx døre mv har været lukket.. Vi har rigtig højt til loft i stalden, og der luften bliver skiftet ud hele tiden,så selvom der står 15-20 heste, så lugter det ikke når man kommer derud om morgenen..
Mvh Louise Rasmussen ___ STALD VESTERBÆK ___ Oldenborg & Belgieravl Cornelius Vaseskov OLH755- Dinar Agerbo OLH739 - Titus Van't Goedterkaaksmete www.123hjemmeside.dk/S...Vesterbaek * R.I.P FUTTE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget nemt... |
|
|
Jeg kører i stalden, muger, fodrer og lukker ud - og så hjem og i bad INDEN job. Det kunne aldrig falde mig ind at gøre det omvendt... Det er et spørgsmål om at stå tidligt nok op 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lugter?! |
|
|
Man LUGTER ikke! Man DUFTER!  Tja jeg har altid været et smut i stalden inden skole/arbejde for enten lukke ud eller fodre (og kysse og kramme )! Det tager jeg ikke så tungt! Men jeg har heller aldrig fået en decideret "klage" over det så jeg tror ikke det har været slemt? Men hvis der står mange heste stuvet sammen i en gammel,lille lavloftet stald med dybstrøelse,synes jeg at det lugter lidt af "indelukke og tis". MVH JP
"Hestebil" købes! Jeg søger en bil der mindst må trække 1600 kg på krogen! Årgang fx 88" til 95" Mærke? St.car? Personbil? 4X4? Skriv/ring hvad du har 60159930
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Mine heste står på spåner, der udmuges dagligt ( de fleste dage både morgen og aften ), og stalden er frisk med højt til loftet og veludluftet altid. ALLIGEVEL - så har mine kolleger ikke valgt at arbejde i en staldlugt/-duft - og der findes altid mennesker med allergi, der også skal kunne passe deres job selvom jeg har hest..  Jeg kalder det simpelt hensyn - både til andre og undertegnede. Jeg ønsker på ingen måde heller at blive sat i bås som " hende der altid lugter af hest " Synes man må være i stand til at skelne mellem fritid og arbejde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| EJJJ hvorfor diskutere i nu min signatur |
ElseG |
16-01-2007 00:16 |
|
Mkh. Else.
Man lugter ikke af hest, man dufter.. 
HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Seriøs part til Rino søges, hurtigst muligt. Ring, hvis du har interesse. På nr.: 23324987
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|