Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Overfølsomhed hunde
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 14:28

Hej alle,

Jeg har lige fået den besked, at min kærestes lille søde pige ikke kan tåle hunde. Vi har haft det lidt på fornemmelsen, da hun har hostet de gange hun har været hjemme hos mig.

Lægen sagde at hun reagerede meget på hund, og hun skulle holdes fra hunde resten af hendes liv.

Nu er det bare sådan, at jeg jo har verdens sødeste schæferhund.

Min kærste skal have hans to piger hveranden weekend fra torsdag eftermiddag til mandag morgen.

Vi bor ikke sammen, men var da begyndt at tale om det.

Er der nogen der har erfaringer med dette problem? Pigen er 6 år, og lægen sagde at han ikke synes, at hun skulle fyldes med medicin for at være sammen med en hund!

Jeg tror bare ikke på, at hun kan undgå at komme i kontakt med hunde..

Jeg vil gøre alt for at løse problemet, også hvis det ender med at jeg må af med Kato

0
0
Svar på denne tråd

Er hun..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 20:56

testet for lige nøjagtig din hund??? Det er sådan, at der reageres forskelligt på forskellige hunde.

Det lyder måske mærkeligt, men da min datter pludselig fik astma, blev hun undersøgt for diverse allergier.

Vi havde på det tidspunkt 3 hunde i huset...

Jack russel: -reagerede hun ikke på

Flatcoated retriever: -reagerede hun ikke på

Beagle:- reagerede hun på

Vi skulle aflevere en tot hår fra hver hund i lukkede poser og så lavede hun tests, som min datter blev udsat for ugen efter...

Da hun ikke er ældre, så kan I jo gøre hende den tjeneste at vaccinere hende, sådan så hun på længere sigt, kan tåle at være sammen med hunde.

Så inden der gøres mere, så find ud af om det er din hund eller andre hunde hun reagere på ;-)

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svaret..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 09:27

Hun reagerer på min hund, men har ikke gjort det så meget med hendes farmor og farfars hund-som er af en noget mindre race.

Man kan sige, at der hvor jeg bor nu kommer Kato i hele huset. Når vi flytter, vil der være nogle områder/etage, hvor han ikke må komme. Det kan nok afhjælpe problemet.

Manden ringer til lægen i dag, og så har jeg heldigvis en veninde der arbejder på et apotek, så et eller andet må vi kunne finde ud af...

Puha, kan næsten ikke holde ud, hvis jeg skal af med drengen!

0
0
Svar på denne tråd

Pigens mor?
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 10:54

Hvad siger pigens mor?

Det må jo være pigens mor der bestemmer om pigen skal have adgang til hunde og indtage medicin eller om hun skal holdes helt væk fra hunde?

Det vil jo blive svært for hende, ikke at må komme i "hundehjem" og lege, gå til fødselsdage osv osv...

Min veninde (voksen nu) hun har så mange allergier så det er helt utroligt. Hun kan heller ikke tåle hund, men hun elsker dyr. Da hun var barn og de opdagede at hun var allergisk over for hunde, ville hendes forældre aflive hunden, men hun fik de overtalt til at hun hellere ville tage medicin og så havde de hund hele hendes barndom.

Sidst jeg var på ferie passede hun dyrene og huset hos mig, marsvin, kaniner, hamster og hund. Hun siger at hun simpelthen ikke vil acceptere at undvære dyr i sit liv.

Tjek lige min hjemmeside

Tror på en vej frem uden vold!

Rider klassisk/akademisk ridekunst

Medlem af DHPV - Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub

0
0
Svar på denne tråd

Vi har...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 13:23

...ikke fået talt så meget med hendes mor endnu, da vi jo først fik det at vide i går.

Selvfølgelig skal hun være medbestemmende.

Pigen er meget glad for Kato, men har ikke været så vant til at omgåes hunde. Nok grunden til, at allergien ikke er blevet opdaget før nu. De troede at hun havde astma, og er blevet behandlet ud fra det.

Håber at der findes en løsning, der gør alle glade. Har det dog også dårligt med, hvis hun skal fyldes med medicin. Men har heldigvis hørt, at der ikke er nogle bivirkninger ved det..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg Har
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:19
også allergi fore hunde (kat-hest7støv og 1000 andre ting) . Vi har 2 schæfer og 1 bokser , og dem er der ingen ting med , men vi har haft ander hunde (samme race som jeg ik kunne tåle ) . jeg ta forbyggende medicin hver dag , og har max 3-8 anfald om året (ikke pga hund)

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

Brando
Forfatter: 
Dato:  16-01-2007 14:37
Det er jeg glad for at høre. Det må være forfærdeligt at have allergi, når man nu gerne vil have dyr omkring sig.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider