|
|
| Dyres-x - et spørgsmål om holdning |
| Forfatter:  |
Jens H |
| Dato:  |
04-01-2007 20:05 |
|
En gammel traver med en ny indfaldsvinkel. Der er flere gange forsøgt forslag om underskriftsindsamlinger om dyres.x og de er uanset hvor velmente de har været faldet lidt til jorden. Dette er ikke oplæg til en ny debat. Det kunne kaldes en meningsmåling for at danne sig et indtryk af holdningen blandt brugerne på et hesteforum. Hvis der ikke danner sig et tydeligt billede her blandt dyre ejere er det utopi at tænke sig noget formål med at prøve det i den offentlige debat. Så hvad er din holdning til dyres.x: Er det acceptabelt hvis det ikke skader dyret og det ikke er dit dyr det går ud over? Eller ville du gå ind for et generelt forbud mod dyres.x? Et spørgsmål om holdning ikke andet. Håndhævelsen ville være op til den dømmende magt og formuleringen ville være op til lovgivende magt men dette er udelukkende et spørgsmål om holdning. Har du en mening og mod på at komme med den? Jeg går personligt helt klart ind for et forbud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er for et forbud... |
|
|
Uanset om man kan BEVISE at det skader dyret eller ej finder jeg det uacceptabelt at folk lovligt kan have 6 med en "partner" der ikke aktivt og vidende om hvad der sker kan indvilge eller afvise at deltage. 6 skal kun være mellem ligeværdige voksne der aktivt ønsker at deltage. Ikke mellem voksne og børn, ikke mellem retarderede og "normale" og ikke mellem mennesker og dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klart imod!!! |
|
|
Elefanter og girafer har jo heller ikke 6.
Det er simpelthen ikke normalt at tænde på sådan noget. Men bare min mening.
Hilsen Mette.
Det er ingen sag at træne hårdt, men det er en kunst at træne rigtigt.
Ejer af Skrummeldyret og Cola-mulen.
Hø og wrap fra 2006 sælges.Kan leveres. Send en PB for pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemlig Lisbeth |
Linda B |
04-01-2007 20:15 |
|
Lisbeth skriver: Uanset om man kan BEVISE at det skader dyret eller ej finder jeg det uacceptabelt at folk lovligt kan have 6 med en "partner" der ikke aktivt og vidende om hvad der sker kan indvilge eller afvise at deltage. GODT SKREVET... Det skal forbydes, det er 
Lou Lou købes, også sjatter. Nyt Stalddækken sælges, se bill. på min præs, og se annonce.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forbyd dyres*x!!! |
|
|
Jeg synes bestemt der skal forbydes. I mine øjne er det svineri. Jeg kan sagtens acceptere at folk tænder på noget andet end jeg selv gør... som nu eksempelvis dyr. Det er deres sag! Så hvis de kan sidde og tilfredsstille sig selv med et rideudstyrskatalog foran sig, så fred være med det. Men jeg sætter græsen når uskyldige dyr skal være fysisk med. Det er ikke naturligt! I mine øjne er s*x noget der skal være mellem to mennesker eller to heste osv. Det kan ikke i naturen lykkes at parre sådanne to ergo kan det vel ikke være meningen at man skal dyrke s*x med dyr! Jeg har det på samme måde med pæd*fili. Hvis en eller anden tænder på at se på små piger i føtex-kataloget, så fred være med det, men det er ikke ok hvis børnene skal lægge krop til det fysisk. Så min klare mening er, at det bare skal forbydes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Imod forbud |
Mokke |
04-01-2007 20:16 |
|
Ja, jeg er så en af dem, der er imod et forbud. Ligefrem at sige jeg går ind for det er måske også lidt drastisk, da jeg bestemt ikke opfordrer folk til at gå ud of forgribe sig på sagesløse dyr. Men jeg har bestemt ikke noget imod dyres-e-x - og inden nogle af jer begynder at få sære ideer; mine drenge er vallakker.  Caroline
A horse walks into a bar, and the bartender says: Why the long face? Med licens til at bitche!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så hvad er din holdning til dyres.x: |
|
|
Er det acceptabelt hvis det ikke skader dyret og det ikke er dit dyr det går ud over? Nej.. Eller ville du gå ind for et generelt forbud mod dyres.x? Ja.. Der er perverst og hvordan måler man om det skader dyret så længe et dyr ikke kan svare fra sig?? Jeg mener det er forkasteligt.
M.V.H. Riderlykke 
...Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdef |
|
|
Det skal forbydes.
It's nice to be important, but it's more important to be nice. Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mokke... |
|
|
Jeg kunne godt tænke mig en dybere forklarig... hvis jeg altså må få sådan en? Hvorfor er det at du synes det er ok? Som jeg skrev i mit indlæg, så er jeg ikke ude på at fordømme dem der går ind for s*x med dyr, men jeg forstår det altså ikke og ville da gerne sættes ind i en anderledes tankegang. Og synes du det er ok at et dyr, som ikke selv kan sige fra eller til bliver brugt til den slags? Hvad hvis det var dine egne dyr?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forbydes |
smukke-ped |
04-01-2007 20:22 |
|
jeg syntes det er noget griseri...jeg vile da ikke have at nogen forgriber sig på hverken mine hunde eller min hest... jeg forstår ikke man kan have sådan nogle lyster...@!#$ er noget man har med sin partner,noget man er sammen om... det er for perverst...efter min smag...stakkels dyr..
SVEND 4 EVER Itchy and Scratchy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forbud helt klart |
DianaB |
04-01-2007 20:23 |
|
Det skal forbydes! Og straffes hårdt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Vagt i gevær. |
Jens H |
04-01-2007 20:25 |
|
Der findes ingen lov mod dyres-x. Det er et frit land hvor alle har ret til en mening. At gøre dette til en debat om for og imod vil løbe af sporet ligesom det er set tidligere så derfor kun holdninger om jeg må be. Ellers går det galt igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Personligt |
DiamondDave |
04-01-2007 20:29 |
|
så er det noget af det værste der findes efter min mening... Pædofili og dyre se*x - fy for faen! Og jeg kan simpelthen ikke begribe at det ikke er blevet forbudt ved lov herhjemme (for vi er jo en fremtrædende nation???). Hvis jeg nogensinde skulle ende i spjældet for noget, så er det helt sikkert fordi jeg skulle have fundet en person i gang med at forgribe sig på mine dyr/børn...ubetinget!!! Selvtægt = straf Voldtægt af dyr = sanktioneret af staten jubiii...velkommen til stenalderen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jens... |
|
|
Jeg går ud fra det er mine spørgsmål til mokke du mener? Som jeg også skrev i mit indlæg, så er jeg ikke ude på at klandre nogen, blot se tingene fra en anden vinkel... det er der vel ikke noget galt i?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FORBUD... |
|
|
Det er perverst og forkert! Og kan man ikke "styre sig" burde man fratages "evnen" til s** og straffes. Det samme gælder folk der ikke kan styre sine perverse tendenser og forgriber sig på børn. Dyr kan ikke sige nej - derfor er det forkert, forkert, forkert! Og det kan aldrig blive OK - aldrig! Milla - der lige snupper en kold cola at køle ned på... 
Bobby McGee XX - Elsket og savnet Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal forbydes |
|
|
ved lov og straffen skal sættes som var det overgreb mod handikappede eller børn. Der ER et overgreb hvad enten det gør ondt eller ej.. og det bør straffes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah, Jens... |
99E |
04-01-2007 20:30 |
|
...du kender jo mit svar fra tidligere debatter: Dyres*x er acceptabelt, så længe dyret ikke kommer til skade OG det foregår med tilladelse fra dyrets ejer. Kommer dyret til skade er det brud på dyreværnsloven = synd for dyret. Er det uden tilladelse fra dyrets ejer er det "ulovlig brug" = krænkelse af dyre-ejerens ejendomsret. OM det er synd for dyret eller ej - vil jeg ikke udtale mig om i denne tråd. Det ville nemlig være et direkte oplæg til debat... 
... - 99E - ... Love - Language - Leadership - Lightness
Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være! 2 allergibokse + ponybokse udlejes. Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J Rejseforsikring til EU + USA???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| neutralt spørgsmål |
|
|
Til Jer med holdningen "så længe det ikke skader dyret": på hvilken baggrund ville I vurdere om dyret tager skade eller ej?
M.V.H. Riderlykke 
...Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pretty Fancy |
Jens H |
04-01-2007 20:34 |
|
Ikke noget galt Pretty Fancy men det er set tidligere at nogen der vil forplumre overblikket griber chancen og kører det hele ud på et sidespor så det er bare ud fra dårlige erfaringer jeg skriver. Så for at få et indtryk af holdningen ville det være bedre at gemme debatten til en anden tråd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jens H: |
Mokke |
04-01-2007 20:36 |
|
Med al respekt, Jens... Dette her er altså Hønsegården. Du kan ikke skrive et indlæg - og slet ikke af denne kaliber - uden det vil udvikle sig til mere eller mindre kaos. Så bed du bare; det vil hjælpe dig ligeså meget som Saddam.  Jeg ønsker af principielle grunde ikke at ytre min yderligere mening omkring emnet i et offentligt forum, som fra tid til anden bliver citeret i "de store" medier; og en pb ville nødvendigvis heller ikke hjælpe. Og uden at nævne navne, og ikke for at spille hellig - det har jeg slet ikke brug for - så har jeg kendskab til de første 30 herinde, som er mere end enige med mig... Caroline
A horse walks into a bar, and the bartender says: Why the long face? Med licens til at bitche!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god aften |
|
|
Jeg finder det ganske ÆKELT og FRASTØDENDE, men jeg mener alligevel ikke, at man kan lovgive på området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Håbet er |
Jens H |
04-01-2007 20:39 |
|
lysegrønt. Fornuften er måske på ferie men det er et forsøg værd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forbydes ... |
Anja Stenør Mortensen |
04-01-2007 20:42 |
|
Efter min mening skal det forbydes ... uanset dyret ikke lider/tager skade... Skal det stadig forbydes! Og desuden, hvem kan afgøre om dyret lider, bliver skadet osv? Har ikke forstand på dyre s.x, men er der lavet undersøgelser?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyres*x |
LovePhoebe |
04-01-2007 20:43 |
|
Nu har jeg ikke læst alle indlæggende igennem, så måske skriver jeg noget som er skrevet før. Selvfølgelig skal dyres*x forbydes - at have @!#$ med et væsen der ikke kan sige "fra" og ikke er vidende om hvad der sker, er simpelthen så uacceptabelt. Men det der bekymrer mig mest (eller lige så meget som overstående) er, at vores lov omkring dyres*x er formuleret på den måde som den er. "Seksuel omgang med dyr er lovligt, så længe dyret ikke lider overlast." Sig mig lige - hvornår og hvem er kvalificeret til at bestemme hvornår dyret lider overlast? Det er mig virkelig en gåde 
Cecilie Christensen - snart uden Gizmo - Man er ikke bedre end den hest man rider på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm. |
Linda B |
04-01-2007 20:50 |
|
Ok, i mine øjne er det så også iorden at voldtage en stum pige, bare det ikke skader hende, hun sagde ikke NEJ. Eller en pige der af angst ikke siger NEJ, bare det ikke gør ondt på hende... NOT NOT NOT... Man skal ikke dyrke s.e.x. med NOGEN der ikke kan sige JA. Hverken dyr eller mennesker. Hvem kan sige det ikke skader dyrene. Der kørte på et tidspunkt en sag om en mand der ordnede en kat, hans argument var at det var lovligt, og han vurderede katten ikke tog skade...  Katten døde senere af indre kvæstelser, men manden blev frikendt fordi det er LOVLIGT...  Det er vammelt, ondt og og og... Bare min mening...
Lou Lou købes, også sjatter. Nyt Stalddækken sælges, se bill. på min præs, og se annonce.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den dag dyret |
|
|
kan sige jo tak til @!#$ med mennesker er det vel lovligt men så vidt jeg ved kan dyr og mennesker stadig ikke tale sammen så NEJ det er ikke lovligt og skal forbydes.
Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 99E... |
karinacomisa |
04-01-2007 22:23 |
|
99E: Dyres-x er lovligt selvom ejeren ikke giver lov. Der var en mand der havde s-x med min pony, og han fik ikke nogen straf. Jo han fik en bøde på kr. 500,- for at opholde sig ulovligt på vores grund, men det han gjorde med min pony var helt lovligt...
Med venlig hilsen Karina Nu uden hest  TJEK LIGE ALT DET JEG HAR TIL SALG PÅ MIN PRÆS.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyres-x |
|
|
Nårh tør man skrive sin mening?? Jeg tager chancen. Der er mange som skriver at dyret jo ikke kan sige ja eller nej. Jeg tænker bare, hvis en kvinde smider bukserne og går ned på alle fire, og en hanhund hopper på hende - er det så ikke det samme som at sige ja?? Jeg synes dog at det skal forbydes, da jeg tror der er mange der ikke kan se grænserne, og mange som vil forgribe sig på dyr som ikke vil - som vil påstå at dyret gerne ville. Folk der er syge nok til at have s-x med dyr, er vel syge nok til hvad som helst? Undskyld måske er det strengt at skrive sådan, men jeg synes personligt det er frastødende og unaturligt, tanken om dyr og menneske sammen Det jo så bare min holdning.. Hilsen Sandra
Nu med halvpart på Nerenia: Klubmestre 2006 i spring:-D Og den heldige springrytter til Okholms Gaia: Nr 2 i klubmesterskabet 2006 Lækker kat 1 dressur stjerne sælges. se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Jeg er stærkt imod! Det er fuldstændig unaturligt for et dyr at have @!#$ med et menneske og nogle dyr tager skade! Der var på et tidspunkt i nyhederne om en mand der havde voldtaget en skrigende hundehvalp der heldigvis kunne reddes! Han var helt inde med din alt for store p!k da politiet fandt ham! AD AD AD AD AD!
. . Kombineret sadel sælges. 17" Hubertus - kontakt via privatbesked
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Benzonhøj >> ja det er sygt at folk kan finde på den slags sådan en mand sku simpelthen ha skåret den af! BWADR! Den slags kan virkelig få mit p!s i kog...  sandra
Den heldige ejer af verdens skønneste heste<3 Luminator Midnights Medins Stormarkgårds Tequila (til salg - se præs)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyres.x |
|
|
Foderplaner udarbejdes specielt til din hest, med hensyntagen til specielle behov! Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Jeg kan |
|
|
kun tilslutte mig jer andre. Det skal forbydes og straffes hårdt. Det er klamt, ulækkert, frastødende og man skal ikke have @!#$ med andre som ikke kan sige til eller fra. Hilsen Gitte, som bliver helt dårlig over at nogen, i dette cevikicerede samfund kan mene det er ok med Dyres..
Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan ikke lovgive sig ... |
|
|
... ud af alt, der er "ækelt og væmmeligt". Selvfølgelig skal dyresægz IKKE forbydes. Det er kun et overgreb mod dyret - som ikke har menneskelige følelser som f.eks. blufærdighed - hvis dyret ER MINDRE - men så ryger det automatisk ind under dyremishandling. Derfor er et forbud overflødigt.
Hvis en mand, der tændte på heste og var sød og kærlig ved dem og udelukkende ønskede et regulært samleje, måtte han for min skyld gerne tage sig en tur på en af mine, hvis han derefter til gengæld lovede at skrubbe en tur til psykolog.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forbud |
yiip |
05-01-2007 09:00 |
|
synes der bør være et forbud. kan ikke se hvorfor det skal være lovligt at b*lle et dyr... det er for klamt!
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  ................................... West highland white terrier...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mener I |
Lea&Tasha |
05-01-2007 09:35 |
|
...virkelig, at man skal lave love mod de former for 6, som man synes er klamt?? Så vil jeg personligt gerne have forbudt anal6, gruppe6, tisse-bæ6 og en helt masse andet - for det er ulækkert  Nå, jeg kopierer lige det ind, jeg skrev sidste gang, emnet var oppe - det var i forbindelse med en afstemning (for øvrigt, Jens, her på HN er der en glimrende søgefunktion, som man kan bruge, og finde dynger af tilkendegivelser om folks holdning til dyre6 ): Jeg har intet imod dyre6, så længe folk ikke gør det med mine dyr ( ) , og så længe dyret på ingen måde lider overlast. Det sidste sætter nogle ret vide begrænsninger. Jeg tror ikke på, at fx en hest bliver traumatiseret for livet, fordi Jens Hansen står på en skammel bagved med bukserne nede om livet og pruster i 5 minutter - så skal Jens Hansen godt nok være veludrustet Jeg synes absolut ikke, man kan sammenligne 6 med dyr og 6 med børn - det sidste er et utilgiveligt overgreb!!
Jeg synes, dyre6 er klamt og vammelt, men det synes jeg også om andre former for 6, og derfor behøver det jo ikke forbydes - jeg kan jo bare lade være med at dyrke det...
Jeg har stemt nej. Og jeg synes ikke, der er noget galt med dyreværnsloven - til gengæld kunne det være fantastisk, hvis vi også begyndte at håndhæve den!!
Lea Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er logikken ?? |
Sune |
05-01-2007 09:43 |
|
Magen til mærkelig agumentation at noget skal forbydes fordi nogen synes det er ulækkert eller klamt. tjahhh jeg fristes til at spørge hvad I forstår ved dyreS, flere af Jer tror åbenbart kun det handler om klamme mænd der har kønslig omgang heste ! hvad så med den heste-pigen der skal vasker sjoveren på hesten eller måske fristes til at kæle lidt for meget med den ... er det også dyreS eller den situationer som Sandra F nævner ... hvor går grænsen??
At heste skulle lide overlast af at en mand hygger sig med den, er da en besynderlig logik når det er helt ok at dyrlægen gerne må stikke hele sin(kæmpe) arm ind i hesten ... hvor er logikken??? Hesten må jo så også lyde overlast af det ... ergo må det jo også forbydes ifølge Jeres logik ... ikke sand!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening.. igen |
|
|
For at forklare det bedst muligt. Det er flere der har ret i, at man ikke kan sige det er fair at forbyde noget fordi man selv synes det er ulækkert. MEN MEN MEN At en bondemand står ude på sin gård og hygger sig med sine køer eller heste. eller at en kvinde lader et handyr hoppe på sig. det er der jo ingen dyr der lider under - MEN Jeg synes det skal forbydes FORDI: Jeg tror bare der er for mange som ikke kan se grænserne. hvornår dyret er for lille, og derfor for at beskytte dyrene bedst muligt synes jeg det skal forbydes. At JEG så synes det er klamt og unaturligt. det jo bare min mening  hilsen sandra
Den heldige ejer af verdens skønneste heste<3 Luminator Midnights Medins Stormarkgårds Tequila (til salg - se præs)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm |
|
|
Hvis dyret tager (i hvert fald) fysisk skade, så er det jo strafbart. Jeg kan ikke se at mand+hest er et større overgreb end dr. dyr der lige skal tjekke om hoppen er ifolet??? Til dem der siger at det skal forbydes fordi det er klamt og unaturligt, jamen der er jo også en masse der er imod at bøsser/lesbiske er sammen... @!#$ har vist pågået i hele menneskets levealder, hvis man ser på hulemalerier, så et helt nyt fænomen er det ikke. Jeg må ærligt talt sige at jeg synes lovgivningen er udemærket. Mht. om dyrene kan sige fra, hvis de ikke er bedøvet eller bundet på alle lemmer vil jeg da mene de til dels kan sige fra. Sparke/Bide/flygte. Den kat en omtaler længere oppe tvivler jeg ikke på var bundet på alle fire poter eller spændt fast. For er der noget katte kan så er det at sige fra med tænder og kløer, og så tror jeg ikke at kalorius ville have været brugbar i et stykke tid. Her er det nærmere fortolkningen af hvornår et dyr tager skade der er forkert, for hvis den dør af indre kvæstelser så er det mishandling! Men det er vel den generelle holdning til mishandling/vanrøgt der skal flyttes?
Kærlig hilsen Ann-Rikka  Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007. Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P. Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskellige huller |
|
|
Nu er det jo ligesom det andet hul dyrlægen benytter sig af når han checker om hoppen er drægtig. Det hul er på en stor hoppe beregnet til at presse en l*rt på størrelse med Arnold Schwarzenegger's overarm ud. Jeg synes der en en væsentlig forskel på dyr og mennesker, og det er at dyret har en brunstperiode hvori "s*x" foregår, derudover er dyret absolut ikke villigt, dvs. at det må betegnes som v*ldtægt hvis man forsøger at dyrke s*x med det udenfor disse perioder. Derudover vil jeg da tilslutte mig mig Lisbet(Baloo)'s mening om at en evt. partner skal være aktiv og vidende om hvad der sker ellers er det ikke acceptabelt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyre6 ad ad ad |
|
|
Jeg er også af den opfatning at det skal FORBYDES!! Og jeg synes det er PINLIGT at folk ligefrem rejser til DK for at have 6 med dyr! Det er meget muligt en hoppe ikke lider overlast ved at få en tisser op. Men jeg tvivler på en lille hvalp synes det er rart (som det er set i USA). USA straffer dyre6 meget hårdt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forbyd det |
Mettesamson |
05-01-2007 10:52 |
|
Både Dyre6, børne6 og voldtægt6 burde straffes med at få cuttet "svinet" af eller få syet hullet sammen. Latterlige straffe der er på alle 3 områder. Mit forslag vil stoppe forbryderne. Det er sikkert  Knus Mette
Samson den flyvende Fjordhest
Gør livet til en fest rid Fjordhest Medlem af Discount Heste og Pony Vandrøgternes klub: DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marixenc |
Sune |
05-01-2007 11:07 |
|
marixenc Med det du skriver så er der jo noget du har misforstået, for man må antage at en hvalp vil lide overlast pga dens lille størrelse. ifølge den glædende danske lovgivning vil det så være forbudt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sune svar |
|
|
Ja muligvis, men det er da hørt at voksne mænd dyrker 6 med mindre pattedyr(grise osv), som nok ikke har "plads" til mænd  Og de får da ingen straf! Men det er netop det jeg mener, hvordan kan man vide om et dyr kan tåle det.. Hvornår er det okay? (Aldrig synes jeg jo)- Men det ville være okay at hoppe på en tæve, men ikke en lille hvalp??  Så må der laves en KONKRET lov. Synes dyreværnsloven er god som den er, dog burde der laves et punkt om dyre6.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening |
Jillow |
05-01-2007 12:13 |
|
har jeg også tilkendegivet dog på et andet forum.. men igen Jens Her er mit forslag til hvordan du kan komme igang med at forebygge imod dyre6 , denne metode er nok lidt nemmere end bare at sidde og skrive, på forum´s, så ud arbejd for sagen, og når du helt over til min dør skal du også nok få min underskrift. Sådanne ting ser jeg som handlekraft imod bla. dyre6.
1. Tag et par solide sko
2. En ordenlig jakke
3. En hel eller flere dage ud af kalenderen hvis du altså kan pga. dine elever
4. En ordelig skriveblok eller flere
5. Tegn en rute på 5-10 km, den kan udviddes
og begynd så at stemme dørklokker og få en masse underskrifter når du/i når et vist antalt vist nok over de 8.000 underskrifter (er ikke sikker) så sender du/i dem ind eller endnu bedere overrækker dem selv med medie bevågning på til respektive politiker i folketinget så er der da komme både gang i den og ligeså mediebelyst, så er krudte brugt på rette sted vil jeg mene, dermed er det ikke sagt man ikke kan debattere omkring det på hesterelateret forums.
Jillow
Venner er stille engle der løfter os op, når vores vinger har problemer med at flyve
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| definering af |
|
|
Nå hvordan vil I så definerer 6 med dyr??? Er det kun når man propper noget i dyret... tænk jer til resten... eller??? Hvad med kvinden der smører sig ind i noget velsmagende og lader hunden lappe det i sig??? Eller andre fantasifuldheder som jeg ikke evner at tænke... ja jeg synes vi roder os ud i noget værre noget hvis der skal lovgives om dette . Og lige for at understrege... jeg tænder ikke på det!
Kærlig hilsen Ann-Rikka  Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007. Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P. Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kubling... |
|
|
@!#$ har vist pågået i hele menneskets levealder, hvis man ser på hulemalerier, så et helt nyt fænomen er det ikke. Voldtægt mellem mennesker har også foregået så længe der har været mennesker til - men det gør det jo ikke mere aceptabelt NU - vel? ___ Hvis vi påstår at der ikke lovgives ud fra moral, men udelukkende for at udelukkende ud fra om det skader dyret (eller det væsen der nu benyttes til at få udlevet sine fantasier på), så kan jeg - som jeg vist nævnte i en tidligere tråd, ikke forstå at noget som nekrof*li er forbudt - for den døde kan da ikke mærke noget, så det skader ikke nogen. Der er adskillige eksempler på 6uelle lyster der er forbudt at udleve, selv om vi ikke kan BEVISE at det skader den det "gøres på". De er forbudt fordi vi ikke mener at det er acceptabelt selv om det ikke kan bevises at det skader. Det er kun med dyr at det kun er forbudt hvis vi kan bevise at det ER skadeligt. Hvorfor skal bevisbyrden være modsat når det gælder levende dyr end for f.eks. døde mennesker (eller i coma, eller dybt retarderede så de ikke opdager at de blier brugt)? For et par år siden blev det opdaget at det var almindeligt på nogle hospitaler at kvinder der var bedøvet i forbindelse med et gyn. indgreb, blev brugt i forbindelse med undervisning af lægestuderende der skulle prøve at lave gyn undersøgelser. Det skabte et ramaskrig i medierne og er så vidt jeg ved forbudt nu. Min umiddelbare tanke er også at det ville være mig DYBT anstødeligt at være få fremvist understellet for x antal studerende uden at have givet tilladelse og mens jeg var bedøvet, så jeg er GLAD for at det nu er forbudt (og at jeg aldrig har været bedøvet i den forbindelse). Men rent RATIONELT har det jo ikke SKADET de kvinder der har været udsat for det - så hvorfor er det egentlig forbudt hvis vi ikke lovgiver ud fra moral? Moral er mange ting - hvorfor skal dyrene ikke beskyttes ud fra et moralsk synspunkt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| moralen |
|
|
Jeg har ikke sagt det er acceptabelt uanset tidshorisonten, men jeg mener bare ikke at der skal lovgives om det, og det er så min holdning. jeg kan bare huske fra mange homosexuelle debatter i tidens løb at folk mente det var unaturligt og noget nymodens, derfor jeg påpegede at også 6 med dyr har foregået "altid". Der fik jeg ikke forklaret mig godt nok, måske fordi jeg altid forsøger at lave korte indlæg, så hapses lidt af meningen af . Kunskabens træ er vel en udemærket forklaring på forskellen mellem dyr og mennesker? Jeg ser ikke dyr som tænkende og med moral som mennesker, de handler via instinkter. Du sårer de pårørende ved at skænde den døde. Måske skal der så lovgives ud fra at man sårer dyreelskerne eller ejerne? Ej ok, den var måske lidt grov, men sat på spidsen? At understellet vises frem til alle og folk synes det er ubehageligt er jo igen fordi vi er mennesker. Se bare på aben eller hunden der slikker sig selv et vidst sted eller kammeraten der gør det for dem? Det virker klamt på mig men fuldstændig naturligt for den. Hvis vi skal lovgive om alt der virker anstødeligt på folk, så kan vi næsten ikke lave andet. Hvorfor er der ingen der råber op om videnskabelige undersøgelser for hvordan 6-suel kontakt mellem dyr/mennesker indfluderer på dyrets livskvalitet. Når folk snakker alt muligt andet... rollkur, indspænding osv. så kommer de nok op af stolene. Jeg ønsker ikke at forsvarer 6-suel omgang med dyr... Det er skam også anstødeligt for mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyres*x |
TinaCR |
05-01-2007 13:33 |
|
Helt enig med £isbeth(Baloo)! Desuden kan igen med sikkerhed sige hvorvidt dyret lider eller ej. Det er og bliver unaturligt, forkasteligt og IKKE OK! Det skal som andre siger forbydes ved lov, og straffes på lige fod med pædofili o. lign.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afvigerne... |
|
|
Forresten... hvor må det være forfærdeligt at have de tendenser og ikke kunne styre det... tænk sig at være så afvigende i samfundet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen tvivl |
ginemus |
05-01-2007 14:22 |
|
Totalt forbud og hård straf for overtrædelse.. Rikke S.
Man stinker af gris, lugter af ko og dufter af hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I mine øjne |
|
|
Er det allerede forbudt i vores ganske udemærkede dyreværnslov! De to første paragraffer: § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe. § 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.
Som jeg læser det er det allerede forbudt at have s.x med dyr! Så vidt jeg ved er det i hvert fald ikke at behandle dem omsorgsfuldt og i overensstemmelse med anerkendte videnskabelige erfaringer! Jeg synes egentlig det dækker det, som Lisbeth skriver - ergo må dyres.x allerede være ulovligt! At dyreetisk råd er af en anden holdning synes jeg er dybt beklageligt - og at straffene ikke er høje nok kan vi også hurtigt blive enige om, men jeg mener egentlig det største problem er, at den dømmende magt ikke udnytter de rammer, der allerede er dem givet!
Mvh Mette Defineret ponyrytter · Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg sagde klamt fordi |
yiip |
05-01-2007 14:56 |
|
jeg har IKKE noget imod bøsser og lesbiske.. men synes dyre6 er KLAMT fordi 6 efter min meninge er noget der sker imellem voksne mennesker, og dermed ikke med børn og dyr... om det så er 2 mænd der har 6 eller 5 kvinder og 1 mand der b*ller er ligemeget så længe alle deltagere selv har sagt JA... dyre6 er klamt, og dermed ment UNATURLIGT!
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  ................................... West highland white terrier...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er ikke kategorisk imod det |
|
|
"Er det acceptabelt hvis det ikke skader dyret og det ikke er dit dyr det går ud over?" Ja. Sålænge dyret ikke lider overlast fysisk kan jeg ikke se noget galt i det, dyr har ingen moral og intet romantisk forhold til 6. Det er da bedre en eller anden Knep... sin hest, (hesten vil max kunne mærke manden som en tandstik) end at det går ud over... well ... kvinder der helst var fri.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hippo. |
|
|
Synes det er noget mærkeligt noget du skriver. Man må da virkelig gå ud fra at folk KAN styre deres lyster?! Det kan de sku blive nød til. Ellers må de jo ha hugget den af ej det bare gas, sys dog stadig det er noget skummelt noget at skrive. Lidt det sammen som hvis jeg ikke kunne kontrolere min lyst til at begå røveri, så var det bedre at jeg bare røvede en lille kiosk frem for et super marked?? Hmmm... Sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
sillepige |
05-01-2007 18:56 |
|
Hvordan kan man hælde sig op ad en dyreværnslov der ikke engang kan beskytte vores dyr ordentligt? Hvor mange misrøgtede dyr har vi ikke snart det, uden at der er faldet dom i sagen? Nogle bruger argumenter som: "Hvad med en dyrlæge der stikker hele hånden op?" Jammen søde venner dog - det er da ikke mere 6 end den gynækoligisk undersøgelse på en kvinde og vi har dog en klar lov omkring voldtægt. Iøvrigt synes jeg det er at undervurdere vores udøvende og dømmende magt, ved at sætte spørgsmålstegn ved hvor grænsen går - for jeg tror godt at de kan se forskel på en pige der renser hestens tisser for snavs og en frue som har fået hanhunden til at udøve lidt "intimhygiejne" Så min klare mening er at alle former for 6-uel omgang med dyr skal forbydes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bare en tanke |
|
|
Hmm kom lige til at tænke på... der er mange der siger at hesten jo ikke selv kan sige fra... det kan den da sagtens!! især hvis: - det foregår ude på marken - hesten ikke har nogen form for seletøj på - mennesket dermed ikke har nogen mulighed for at holde hesten hvis den hellere vil gå sin vej For så kan hesten jo bare gå hvis den synes det er ubehageligt - det kan de jo sagtens finde ud af i alle mulige andre situationer... eksempelvis har nogen herinde svært ved at stige op på hesten fordi den går, og hvis hesten går "bare" fordi den ikk vil have rytteren på ryggen - så kan den jo nemt finde ud af at gå hvis den synes s*x med et menneske er ubehageligt - noget helt andet er at jeg synes det er et lige så slemt overgreb at få nogen til at holde sin hest når man skal op hvis hesten går - hvem siger hesten kan lide at få et menneske på ryggen? desuden hvis det foregår i en boks så kan hesten jo også gå rundt og rundt og rundt eller bare sparke og forvandle sig til en vild hoppebold. så jo det er vel et grimt overgreb på hesten hvis man binder den, får nogen til at holde den etc. og man så har s*x med den... (eller stiger op på den, giver saddel på, sprøjter vand på, giver store uhyggelige dækner på etc...) så har hesten ikke sin frie vilje til at sige fra ved simpelt hen bare at flytte sig fra det ubehagelige... Men foregår det under forhold hvor hesten er helt fri til at spadsere væk hvis den ikke synes der er behageligt så kan jeg altså ikke se det modbydelige i det...
If you allways do what you allways did, you'll allways get what you've allways got
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Denne tråd |
Jens H |
05-01-2007 19:34 |
|
er sat op samtidig på Heste Nettet - Heste Folket og Strigler. Hos Strigler er der et flertal der accepterer mens der på Heste Nettet og Heste Folket er flertal for et generelt forbud af dem der har skrevet..
Men ingen af stederne har der været en reaktion der på nogen måde gør det sandsynligt at starte en folkebevægelse mod dyres-x.
Når der ikke engang her på sådanne fora kan opnås noget der bare ligner enighed så er der da nok slet ingen chancer hos hr og fru hvemsomhelst. Derfor er ideen om underskriftsindsamling selv om det er aldrig så positivt tænkt nok dømt til at blive uden effekt. Det var så bare mit formål med tråden og min mening om "resultatet" selv om det på ingen måde er en videnskabeligt holdbar statistisk undersøgelse. Mvh Jens
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Well... |
Theis |
05-01-2007 19:45 |
|
Kan kun sige at jeg er enig med Lea&Tasha.
Mvh. Theis  ~ If I ever meet you I'll control-alt-delete you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kunne gå så vidt... |
99E |
05-01-2007 19:49 |
|
...som til at hævde, at enhver ting, en rytter IKKE kan få hesten til at gøre uden grime/hovedtøj/andet på hestens hovede er et overgreb på hesten, fordi den ikke har mulighed for at gå sin vej.
Så kan alle hesteejere jo gå ud og se om de kan... ..."Fange" hesten på marken. ...Få hesten med ud af folden og ind i boksen og/eller til at stå på staldgangen, og... ...Få evt. dækken af. ...Blive striglet/få renset hove. ...Blive sadlet op etc. ...Blive ført/ledt over i ridehallen/på ridebanen. ...Få spændt gjorden efter. ...Få rytter på. ...Blive redet rundt på ridebanen/i ridehallen, evt. over spring i forsk. gangarter/tempi. ...blive ledt tilbage i stalden/på striglepladsen. ...Stå dér uden at være bundet, blive sadlet af, striglet etc. ...Få evt. dækken på. ...Blive læsset i trailer.
Og derudover for eksempel: ...Få beskåret/beslået alle 4 hove. ...Blive undersøgt af dyrlægen + vaccineres. ...Få raspet tænder/undersøgt munden. ...Få taget temperatur. ...Få renset sår/andet ubehageligt. ...Blive sprayet med sårspray eller Smut-Væk-Fluer-halløj. ...Blive vasket - med vandslange såvel som svamp & spand.
Alt sammen uden at holde fast i hesten ved hjælp af fx grime eller trense!
Kan man ikke dét - ja, så er det vel et overgreb på hesten, al den stund man IKKE respekterer et "Nej Tak!"...
Kan man forsvare overgreb? Ja, hvis det er afgørende for hestens sundhed og overlevelse. Sårrens og penicillin-indsprøjtninger er fx OK, selvom hesten ikke bryder sig om det, synes jeg.
Men det er jo ikke livsnødvendigt for hesten at få sadel på og blive redet. Det er noget, VI gør for VORES skyld, og som vi så i een eller anden grad KRÆVER af hesten, den skal "finde sig i". Er det fair?!
I øvrigt hader MIN hest at få dækken på - men jeg lader hende ALTID stå løs, når jeg fremturer med at hun skal tørres med ulddækkenet. Så er det jo mit ansvar at spørge hende om hun har lyst til at få dækken på på en sådan måde at svaret er "Jo, OK da..." i stedet for "Nope, det kan du glemme!".
If your horse says no, you either asked the wrong question or asked the question wrong..."
Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være! 2 allergibokse + ponybokse udlejes. Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J Rejseforsikring til EU + USA???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
den kan bare sige fra ok. den holder ikke det ville være det samme som at sige at voldtagsofre bare kan sige fra. 6suelt misbrug handler ikke om @!#$ men magt. manden der voldtager kvinder tænder og bliver liderlig fordi at han har kontrollen over kvinden, hun kan skrige men ikke flygte. derfor ser man at de først slå dem ihjel bagefter. det er en syg og langtfra normal opførelse. @!#$ uden begges samtykke burde være ulovligt. men selvfølgelig er det ikke fordi at de er født onde men de har oftes selv været ude for misbrug fx da de var børn, så de skal selvfølgelig have hjælp,
livet starter voldsomt- og ender sørgeligt det er det imellem der tæller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Faktisk tror jeg ... |
|
|
... at gennemsnitshesten ville foretrække at blive bollet af en lillefar fremfor at blive redet en time.
Hele denne tråd forudsætter, at heste har menneskelige følelser og vil føle sig "krænket" over sådan en omgang - en hest kan godt føle sig krænket, hvis man behandler den urimeligt, men den vil næppe opfatte et put fra en diminutiv menneskepik som noget, der på nogen måde generer den. Den vil sandsynligvis bare tro, den bliver striglet et nyt sted.
Det er tankerne og billederne inde i jeres egne hoveder, der frastøder jer - I sætter jer i hestens sted, I ækles ved det sølle individ, som må ty til umælende heste, men de følelser I har, er ikke nogen, som en heste nogensinde kommer i nærheden af - det I laver på denne her tråd, hedder antromoporfisme, og det er helt iorden; men det skal altså aldrig nogensinde været udgangspunkt for ny lovgivning her i landet.
Enig med 99E.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Staun... |
Frederik |
05-01-2007 21:29 |
|
Hvis du mener "antropomorfisme" - og dermed mener at modstanderne af zoofili herinde tillægger dyr menneskelige egenskaber og følelser de ikke har. Er zoofili så ikke den ultimative form for antropomorfisme - når man gør dyr til genstande for menneskelig sexdrift?
Specielt når "Fortalere for zoofili hævder, at menneske/dyr forholdet går dybere end det seksuelle, og at de er i stand til at danne kærlige forhold med et dyr, der ofte kan vare flere år, og de anser det ikke for funktionelt forskelligt fra andre seksuelle/kærlighedsforhold." - Citat fra Wikipedia
Så synes jeg også modtandere kan tillade sig at påstå det er synd for dyrene. Zoofile er vist dem der lider mest af antropomorfisme - ikke folk der bare holder utroligt meget af deres dyr.
Jeg synes snart der er for meget vi skal acceptere. Hvad bliver det næste - nekrofili? Jeg synes der må være grænser. Vi lever i et kristent land - ikke i Sodoma og Gomorra.
Synes der utroligt folk absolut skal bringe det emne på bane igen og igen. Men der er vel også folk herinde der har den slags interesser. Det kan vel næsten ikke undgås.
Frederik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det ord slubrede lige ... |
|
|
" Kom du, skat?" Tror du, lillefar spørger ponzeletten om det, når han hiver sit slatne lem ud? Næh, zoofili - hvis det er det, det hedder - er ikke den ultimative form for antropomorfisme, for jeg tror, zoofilisterne er ret så ligeglade med dyrets udbytte. Jeg er ret så ligeglad med, hvad zoofilisterne hævder og tror, de går og laver, for de er selvindlysende ikke rigtig kloge, hvis de prøver at rationalisere, hvorfor de vælger et dyr og ikke et hul i væggen eller en oppustelig dukke. Modstandere kan tillade sig at påstå hvad som helst og må selvfølgelig svare for det på det niveau, de er i stand til. Nekrofili er forbudt i følge lov og er en hel anden fiskesuppe, der igen omhandler det krænkede menneske. Jeg kender ikke manden, der angiveligt til eget pseudostatistiske brug igen igen igen bragte emnet på bane, men tror ikke, du skal regne med at kunne fange ret mange zoofilister herinde. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føj føj |
signe s |
05-01-2007 22:10 |
|
ej det er godt nok for klamt og som der er en der skriver her. at en mand har haft det med hendes pony adada det er sku da synd for dyret altså heste budrte at kunne snakke med andre heste ikk?? tænk at den skal bære den tænke hele livet og det er sembelhen klamt ulækket. kan virkelig ikke for klare for ulækkert det er en hest er jo også et levent dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Jeg kan godt føle din tanke Signe S. Men øhm.. nu er hesten jo et dyr som ikke tænker specielt meget. Den har nok glemt det meget hurtigt igen kan jeg forestille mig  sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke for... |
|
|
Jeg er ikke for et forbud. Siden du ikke vil have en større debat ud af det, skal jeg undlade at komme med mine årsager. Der er ikke noget nyt under solen ved dem alligevel.
-+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klart forbud... |
ZLisaZ |
06-01-2007 14:51 |
|
Ingen Debat ? Okay.
FORBUD.
Mvh Lisa
Zahkir & Zadeek _________________________________ Leje-Lejlighed Søges i københavns området **** The creature's beauty was unsurpassed, Its gait elegant, its speed lightning fast. Intelligent, graceful, a rega
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra F |
|
|
Det jeg mente med mit indlæg, var primært at jeg ikke tror dyret lider overlast. Som "Staun2" skriver: ... at gennemsnitshesten ville foretrække at blive bollet af en lillefar fremfor at blive redet en time. Men ok - det er en holdnings-sag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bør forbydes |
|
|
Bør efter min mening forbydes. Ganske enkelt fordi, at @!#$ på tværs af dyrearter er unaturligt. Og mennesker og heste har aldrig været samme art!!! Det er unaturligt! Har i nogensinde set en mus hygge sig med en kanin..?? Jeg undrer mig over, at man laver ny hestelovgivning i forbindelse med staldforhold, der skal sikre heste en mere naturlig hverdag, når man samtidig tillader noget så unaturligt som @!#$.. Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er |
HGlarsen |
06-01-2007 19:15 |
|
det er ÆKELT og perverst! Stakkels dyr. Forstår ikke man kan være imod en lov om at beskytte dyrene fra at blive s-xuelt misbrugt af peverse stoddere. Syntes det er KLAMT, og syntes folk der går ind for det er mindst lige så klamme, hvad enten de selv gør det eller ej. (men så er det jeg tænker hvorfor man ikke skulle være imod det, hvis man ikke selv benytter sig af det).
Pernille H. G. Larsen - Kastan - nu uden Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral . - Team AND & TEAM JENSEN -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så er det jeg tænker |
HGlarsen |
06-01-2007 19:21 |
|
Hvordan i al verden kan det blive til dyres-x at vaske "sjoveren" på en hest? - nogle skøre tanker folk har!
Pernille H. G. Larsen - Kastan - nu uden Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral . - Team AND & TEAM JENSEN -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjj... |
|
|
jeg synes personligt at det er syge mennesker der har @!#$ med dyr og syge mennesker kender ikke til rigtigt og forkert som en skrev med en kat hvor manden ikke kunne se det var dyremishandling og en dyrlæge har tidliger udtalt at det skete tit. kan ikke se hvorfor det er så svært at lave et forbud??? føj føj føj...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Hippo - giver dig ret. tror ikke nogle heste lider overlast, sys bare det var en skummel sammenligning  S*x på tværs af arter er set før. Jeg har både set en hund prøve at hoppe på en kanin - og en kanin prøve at hoppe på en lille hund. Dyr her jo ikkr rigtig nogen moral på det område. heller ikke med at hoppe på deres egen mor / søster. Jeg tror alle er enige om at hesten ingen overlast lider, så det er nok mere et spørgsmål om om man bliver forarget, da jeg vil tro de fleste heste er ret ligeglade. MEN I GLEMMER NOGET. Spørgsmålet lød ikke om holdning til s*x imellem heste og mennesker. men s*x mellem Mennesker og dyr. Dyr kan altså både være en hest, en elefant, en kat, en mus.. ja dyreriget er stort. Jeg har ikke noget imod at bondemanden tager en tur på sin ko eller hest. Men INGEN skal røre mine dyr, for så vil jeg personligt føle mig krænket, og det er MINE dyr! MINE! ingen andre skal lave noget med mine dyr, som jeg ikke har givet lov til. basta. Så jo jeg synes det skal laves en form for lovgivning. måske ikke totalt forbud (selvom jeg ville synes det var bedst) Men i så fald nogle rammer som gjorde at det ville være en forbrydelse at have s*x med dyr under en hvis størrelse osv osv. elelr simpelthen sige at det kun er tilladt med ENS EGNE heste og køer f.eks (alternativ til totalt forbud) Sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I Danmark |
Jens H |
06-01-2007 20:46 |
|
er lovgivningen således indrettet at du bliver straffet hvis du begår et lovbrud. Hvis du kører i bil uden sele får du en bøde. Kører du for stærkt får du en bøde. Kører du for stærkt og uden sele får du en bøde for hver forseelse. Hvis du med vold bryder ind et sted er det indbrud og medfører mindst en bøde. Går du ind i en uaflåst stald eller lade er det ulovlig indtrængen og medfører en bøde. Går du ind i en uaflåst stald eller lade er det ulovlig indtrængen og har @!#$ med et dyr medfører det en bøde for ulovlig indtrængen men ingen straf for @!#$ med dyret. Derfor min påstand om at vi i Danmark ikke har en lov der forbyder dyre###. Har du ### med et dyr og dyret skades straffes du efter loven om dyremishandling. Så skrives der flere gange om at definere ### med dyr. Der er jo i hvert fald handlinger som alle uden besvær vil kunne godtage som ### Så har det aldrig været og vil aldrig blive almindelige borgeres opgave at vurdere hvad der er hvad. Det er op til domstolene. Og hvis der en gang er indgivet anmeldelse og domstolene har vurderet for og imod så vil en sådan dom danne præcedens og dermed vil evt. tvivlsspørgsmål blive ryddet af vejen efterhånden. Og desuden bør man vel tildele advokater så megen sund sans at de ikke rejser en hvilken som helst sag. Der skrives også flere gange om dyret kan føle forskel? Er der nogen anden lovgivning der dikteres af hvordan offeret føler? Ikke mig bekendt. Lovgivning er ud fra hvad samfundet finder rigtigt og forkert og derfor satte jeg denne tråd op for at få et lille fingerpeg om hvordan holdningerne var til emnet. Endelig skrives der flere gange: hvordan vi finder ud af om dyrene også finder det klamt? Eller om de synes det er umoralsk eller ligefrem om de synes at det er dyremishandling. Det er jo unægteligt noget svært at spørge dyrene når vi nu netop ikke kan snakke med dem. Skal det læses sådan at fordi de nu ikke kan tale og sige at de ikke bryder sig om det så accepterer de?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carina ... |
Anja Stenør Mortensen |
06-01-2007 20:54 |
|
Carina4 ... Avl, de forskellige dyrearter i mellem, er bare ikke naturligt. Jeg gad da godt se den hingst der tændte på en kvinde i stedet for en hoppe . Nu var det selvfølgelig heller ikke kun heste det drejede sig om, men dyr. Har da hørt om mænd der har gjort det med en høne, ja, den måtte så aflives bagefter. Og spøger du mig... så er det bare ikke i orden! Så uanset argumenterne FOR dyres.x, er jeg altså stadig for et forbud!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
sandra skriver at det har den nok glemt meget hurtig igen. det kalder jeg en undervurdering i den grad heste har en forrygende hukommelse fx hvis der er nogle der har gjort dem fortræd. og dyret lider eller ej er svært at vurdere og vi kan kun gisne. men fordi at døde mennesker ikke lider hvis lille far hopper på dem, mener jeg heller ikke at det skulle være lovligt.. og bare det at vi ikke ved om de lider eller ej men har hver sine formodning skulle gøre det ulovligt.
livet starter voldsomt- og ender sørgeligt det er det imellem der tæller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
Jeg synes også det ulækkert, men så længe dyret ikke lider, så kan jeg ikke komme på nogen holdbar begrundelse, for at forbyde det
Ja, gu er det ulækkert og unaturligt, men jeg kan komme på mange andre former for s*x der er lige så ulækre og unaturlige, fx an*l og urins*x, men skal vi så også forbyde det, for det er i hvert fald IKKE naturligt?
Kan det bevises, at vores dyr lider, psykisk eller fysisk, så skal det selvfølgelig forbydes
Vi kan ikke bare forbyde ting, fordi vi synes det er ulækkert, hvor kunne det ikke ende, hvis der skulle så lidt til at forbyde noget?
Godt Nytår HN!
Ønskes I af Rikke/MissFejrskov Engang DV, altid DV!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lea!!! |
Tolle |
06-01-2007 22:30 |
|
Du og andre skriver...jeg synes @!#$ er klamt og vammelt, men det synes jeg jo også andre former for @!#$ er. Men jeg kan jo bare lade være med at dyrke det. Men det kan hesten, koen, grisen, hunden, katten og mange andre altså ikke hvis de står med hovedet bundet og bagparten lige til at springe på. Jeg synes det er så forkasteligt at folk herinde på hestenettet, som ellers normalt kan fare i flint hvis de opdager en hest som ikke har fået sine ormekure, raspet tænder, beskåret hove, eller ikke er blevet fodret optimalt, eller udfra deres mening bliver redet helt forkert kan synes det er ok at have @!#$ med dyr. Et dyr som frivilligt lader sig parre med, uanset om det springer på, eller bliver sprunget på er ikke mentalt rask. Det samme er det med en pædofil. Her er det heller ikke "normalt" at ville dyrke @!#$ med børn, og de fleste pædofiles ønske er jo netop ikke at gøre skade. Men de føler sig tiltrukket, og gør det af kærlighed. Og de ved selv det er forbudt og kan sagtens selv se det og finder det også selv forkasteligt. Indtil de igen desværre overrumples af deres indre dæmoner. Ville det være ok, at én af jer herinde blev stoppet af en person på gaden, trukket ind i et buskads, bagbundet voldtaget blidt og derefter sat fri igen? Hvis I vel at mærke ikke led nogen fysisk overlast? Ville det være ok, hvis én af jeres børn kom hjem og fortalte helt uskyldigt at de havde rørt "mandens" tissemand, eller "damens" bryster...og det var sjovt? Og der iøvrigt ikke var nogle tegn på at jeres barn havde lidt fysisk overlast? Og nej, en helt mentalt rask hanhund ville aldrig springe på en nøgen kvinde som lagde sig på alle 4 ben. Det er noget som er tillært. Den ville måske prøve af, men det er jo det samme som et barn der ser hundens patter, eller tissemand, som impornerende udråber...Ahhh...se Tulle har babser, eller Fido har en tissemand. Her fortæller man jo også stille og roligt barnet ja, lille Peter, det har den og det er for at den kan tisse ligesom du, og så er den ikke længere. Man lader jo ikke barnet sidde og pille og rage, vel? Så helt klart mener jeg @!#$ skal forbydes ved lov, med høj straf til følge hvis dette brydes. Det er totalt forkasteligt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lider eller ej? |
HGlarsen |
06-01-2007 22:44 |
|
Det er jo også et overgreb på hesten! - lige gyldigt om den selv ved det eller ej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FORBYDES!!! |
R. |
06-01-2007 23:37 |
|
FORBYDES burde det! Alle former for den slags mishandling af hvilken som helst dyreart.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
6 er noget der skal være mellem to mennesker der elsker hinanden eller whatever. 6 med dyr er noget griseri og frygteligt synd for dyrene. Jeg lærer aldrig at fatte hvorfor nogle har de tendenser, og hvorfor de kader deres lyster gå ud over dyrene. Så jeg går helt klart ind for at forbyde dyre6.
Mvh Heidi Som får sin nye Amerikanske Colliehvalp i 2007 fra www.lassie.dk "Money can buy a pretty good dog but it won't buy the wag of his tail" Citat: Josh Billings
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo netop problemet ... |
Lisbeth Sejberg |
06-01-2007 23:56 |
|
... de bliver aldrig færdige med at udpensle det i loven  Hvordan skal det beskrives?? Alle former for den slags mishandling af hvilken som helst dyreart ??? Hellere tilføre flere resourcer til at Dyreværnsloven kan blive håndhævet, som den er nu. Det fungerer jo ikke godt nok i dag, hvor dyr nærmest skal være døde af sult, før der skrides ind og folk kan blive fradømt retten til at holde dyr. At man laver endnu flere love og finurlige paragraffer, skulle det hjælpe?? Jeg er heller ikke tilhænger af, at man skal lovgive ud fra, hvad nogle definerer som værende ulækkert, sygt, klamt eller vammelt. Mvh. Lisbeth
Svend 4 ever ??? Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth |
HGlarsen |
07-01-2007 00:02 |
|
betyder du at du ikke syntes det er ulækkert, syg, klamt eller vammelt ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille jeg kan fortælle dig ... |
Lisbeth Sejberg |
07-01-2007 00:25 |
|
... at dyre6 ikke er på programmet i mit hjem. Der findes masser af mennesker, der spiser nogle ting, som jeg ville finde meget grænseoverskridene at putte i min mund. Men jeg har ikke behov for, at bruge en masse følelsesladede ord for at beskrive, hvorfor jeg ikke vil spise det. Jeg skrev, at jeg faktisk synes, vi har en udemærket Dyreværnslov, som "bare" trænger til at blive brugt og håndhævet. Mvh. Lisbeth
Svend 4 ever ??? Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svært emne |
|
|
Synes næsten det er mere perverst som folk er så hurtige til at dømme andre og har svært ved at se ud over egen næsetip og ind i andre mennesker. Til dem der mener, det kun bør dyrkes cat+cat og hund+hund osv., så forekommer det blandt de øvrige dyr (mennesket er også et dyr), de parre sig med andre racer/arter. Hanhunde kan finde på at voltage et menneskeben. Det er vel også en slags opfordring til samlege. Ved ikke præcist hvad jeg skal mene om dette emne. Det er ikke sort og hvidt. Men strammere forbud, tror jeg ikke er vejen frem til bedre vilkår for dyrene. Måske mere fokus og oplysning uden dog at gøre reklame for denne aktivetet. En mere fornuftig debat mellem folk, der kan finde ud af at debattere. Lovgivningen som den er nu, er udemærket, men bør dog uddybes og håndhæves bedre.
~ Grev Axell ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyres.x |
lunababy |
07-01-2007 12:53 |
|
jeg er klart imod ,hvorfor skal det gå ud over et stakkels dyr der ikke selv kan sige fra,jeg syntes at det er noget svineri om det er mit eller andres dyr,jeg syntes at det burde forbydes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tolle: |
Lea&Tasha |
07-01-2007 13:04 |
|
Jeg synes, du skal læse, hvad jeg skriver. Hvis det er nødvendigt at binde eller på anden måde fikserer dyret, træder dyreværnslovens paragraf 1 i kraft: § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe. Hvis fx hesten bliver stående stille på marken, mens Jens Hansen forlyster sig, tror jeg ikke, dyreværnsloven er overtrådt. Hvis den derimod forsøger at slippe væk, så fiksering bliver nødvendigt, er det nok fordi den oplever smerte, lidelse, angst eller væsentlig ulempe - og så er det allerede ulovligt  Mht. dine sammenligninger med voldtægt af voksne og børn kan jeg bare sige, at hvis du seriøst mener, det er ligeså livsvarigt traumatisk for en hund at slikke chokolade af Jens Hansens hustru, som for et barn at blive misbrugt seksuelt, er det vist dig, der er langt ude. I mine øjne er den sammenligning unødvendig, ubrugelig og usmagelig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
HGlarsen |
07-01-2007 13:05 |
|
Nu spurgte jeg jo også bare om, om du ikke mente det var klamt osv osv. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg citerer Lisbeth... |
birgittekw |
07-01-2007 13:15 |
|
"... at dyre6 ikke er på programmet i mit hjem. Der findes masser af mennesker, der spiser nogle ting, som jeg ville finde meget grænseoverskridene at putte i min mund. Men jeg har ikke behov for, at bruge en masse følelsesladede ord for at beskrive, hvorfor jeg ikke vil spise det. Jeg skrev, at jeg faktisk synes, vi har en udemærket Dyreværnslov, som "bare" trænger til at blive brugt og håndhævet" (Lisbeth...det må jeg godt, ikke?) Jeg deler denne holdning til fulde...og ser ikke formålet i at blive ved med at tærske langhalm på emnet. Jens ...MEGET DIREKTE... jeg finder efterhånden din missionæren for dine synspunkter ulidelige og direkte frastødende, i din mangel på respekt for andres ret til deres meninger... Nu for at det IKKE skal misforstås, vil jeg klargøre en gang for alle,...det er IKKE Jens's meninger jeg anfægter...dem må han for min skyld, havde lige så tosset som han vil. Det er den måde Jens fremturer på 3 (mig bekendt) forskellige hestenet. Jens du får fra en del af os, det du beder om...vores syn på sagen...accepter og respekter det så...BASTA. Hvis du vil være sikker på 100% medhold, kan du henvende dig på katte og fjerkræ listerne, da disse arter næppe vil overleve det du vil ha lovgivet imod... Men hav lige i mente...vi har faktisk en lov mod mishandling. Den skal bare håndhæves ordentligt. En anden mening fra mig ... Jeg ønsker ikke et samfund med en mentalitet som den der findes i USA...Derovre finder filmcensuren det vigtigere at forbyde alverdens s..x scener, og tillade de modbydeligste udpenslende volds scener... Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo Birgitte det måtte du ... |
Lisbeth Sejberg |
07-01-2007 14:10 |
|
...  Pernille jeg tager lige en bemærkning frem, som du har skrevet længere oppe: (men så er det jeg tænker, hvorfor man ikke skulle være imod det, hvis man ikke selv benytter sig af det) I så fald er der da mange sportslige udnyttelser af hesten, som rigtig mange mennesker med rette, kunne mene skulle forbydes, synes du ikke??? Folk udenfor hesteverdenen og også indenfor for den sags skyld, stiller da heldigvis masser af kritiske spørgsmål til brug af i deres øjne voldelige træningsmetoder og udspekulerede psykologiske fifs, som udelukkende har det formål, at få gjort hesten til det "sportsudstyr", som mennesket ønsker. Så må det vel også kaldes ulækkert, sygt, klamt og vammelt, eller er det i orden, fordi en bestemt gruppe mennesker er enige om, at sådan må man gerne bruge heste?? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forbudt... |
|
|
Jeg stemmer for et forbud. Det er for mig at se ganske naturstridigt, uanset hvilket dyr man vælger at have s=x med. Er det ikke også noget i den stil der står i dyreværnsloven??? For så er det vel egentlig forbudt, uanset om man mener dyret lider overlast eller ej. £isbeth (Baloo): helt enig . Ikke til debat, bare min mening over for dem der ikke mener det skal forbydes!! Helle
Endnu en af de irreterende ponymødre med trang til at hævde deres egne mangler gennem børnene !!!Medlem af DÅHM-sønderjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
"Det er jo også et overgreb på hesten! - lige gyldigt om den selv ved det eller ej" Jamen, jeg synes det synd for peberfrugter at vi spiser dem (mest fordi jeg ikke selv kan lide smagen), og det synes jeg også er en slags overgreb (virkelig synd for deres flotte farver og konsistens at I bare propper dem i munden og gnasker i dem)- så skal vi ikke lave en lov om at peberfrugter kun er til pynt? Det ER klamt, men begrundelser holder bare ikke- hvor ville samfundet ikke ende, hvis det var sådan noget der skulle ligge til grund for en ny lov, at vi synes det gør ondt på nogen Hesten er sgu da ligeglad med at Hr. Jensen står med tissetrolden oppe i den, hvis man synes det er synd, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan I har det med dyrelægen, der står med hele armen oppe i hyppen eller koen
>Rikke/MissFejrskov Engang DV, altid DV! Hingstekåring i Herning, marts '07- ses vi?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En anden vinkel |
|
|
Jeg er generelt ikke for et forbud, så længe dyret ikke lider overlast. Jeg vil ikke mene det er korrekt dyret ikke kan sige fra, f.eks. er jeg udmærket klar over min hest ikke bryder sig om at blive striglet, og at hunden ikke kan lide at blive klippet. På samme måde må man have en fornemmelse af om dyret føler sig utryg/synes det er ubehageligt at have s*x med et menneske - og det skal respekteres!! Jeg læste engang en artikel i et blad, som lidt ændrede mit syn på dyres*x. Det var en ung fyr der åbent skrev om sin omgang med sine heste, og forklarede bl.a. hvorfor han gjorde det, og hvilke konsekvenser det havde. Han gjorde det fordi han ikke tændte specielt på kvinder, (og man kan vel ikke bebebrejde ham at ville have et bare nogenlunde tilfredstillende s*xliv ) og han syntes hestene passede ham bedre. Han ejede flere heste, og nogle af dem brød sig ikke specielt om det, så dem gad han ikke. Til gengæld var der en af hopperne der ofte tog halen til side når han kom ind i stalden, og endog lagde sig ned. Men selv hun kunne have dage hvor hun ikke var i humør til det, og så droppede han det. Fyren havde ret svært ved at få arbejde, da han arbejdede med heste, og hans "særheder" kom ud. Folk var bange for han forgreb sig på deres heste. Hvis de ting han skriver er rigtige (og hvorfor skulle de ikke være det, han sidder ikke i klemme og har selv valgt frivilligt at deltage i artiklen), så synes jeg altså det et okay. Han elskede sine heste og kunne ikke finde på at gøre dem noget ondt. Og så længe han så klart respekterer hestens "humør" hvor er problemet så?? Det kunne enda lyde til hesten ligefrem nød det... Det hele forgik helt uden tvang, hvilket jeg ikke selv kan påstå det altid gør når jeg: henter hest, strigler, sadler op, rider dressur/spring mm... Så måske jeg bare skulle lade min hest gå i løsdrift fremover, eller.. tjah, burde vel bare slippe ham fri, for han har ikke sagt ja tak til hegnet  (og nej, jeg tror ikke hesten opfatter s*x som mere krænkende end eks. ridning eller striglning, så jeg kan ikke se forskellen - sorry)
Mvh. Cat Én gang DV, altid DV!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ham husker jeg også ... |
Lisbeth Sejberg |
07-01-2007 15:13 |
|
... han blev bannet her fra HN. Det er jo samme vinkel, jeg prøver at se det fra Cat. Hvis en hest 1 ud af 10 gange den skal i traileren for at komme til stævne protesterer, så skal den da ikke tvinges vel???  Dens adfærd er vel udtryk for, at den ikke har lyst til at komme afsted og så skal den vel have en fridag???  Jeg tror desværre godt, jeg kender de fleste svar ... den skal selvfølgelig op i den trailer, for den skal fandeme ikke tage måsen på sin ejer og tage magten vel???  Hvordan kan man overhovedet forsvare den måde at bruge heste på???  Hesten kan da ikke selv definere et behov for at komme til stævne???  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemlig... |
|
|
Ved godt der er flere der er kommet med samme argumenter, så jeg står jo ikke helt alene  Okay, vidste så ikke han havde været på HN, læste bare om det i ét eller andet blad... Men ja, vi er nok bare elle sammen stygge, og behandler vores heste uansvarligt.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
HGlarsen |
07-01-2007 18:00 |
|
Jeg forstår ikke helt hvad du mener - men jeg syntes helt klart heller ikke det er i orden at bruge voldige metoder for at gøre dyret til et bedre sportsdyr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille jeg var heller ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
07-01-2007 18:11 |
|
... helt så nuanceret i mit syn på tilværelsen, da jeg var på din alder for 30 år siden  Kan du slet ikke forstå, det jeg prøver at sige i mit eksempel med hesten, der tilsyneladende ikke har lyst til at komme til stævne?? Eller synes du ikke, man kan sammenligne?? Jeg kan også spørge om noget helt andet: Nyder du aldrig at drikke et glas kold mælk, eller spise en ostemad?? Hvis du gør det, så spørg lige dig selv om du tror, malkekoen selv har valgt sit liv. Sådan kan man finde masser af eksempler på, at verden sjældent er så enten eller, som du åbenbart ser den. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
HGlarsen |
07-01-2007 18:24 |
|
Ja jeg kan da godt se hvad du mener med de ting du skriver - Jeg vil da også så hjertens gerne gøre livet bedre for maren malkeko, og alle de stakkels grise. Der er bare ikke noget af det, der ændre mit syn på dyresx.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
HGlarsen |
07-01-2007 18:27 |
|
Heldigvis bliver der købt kød fra frilands grise og øko-køer i mit hus 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille.. |
|
|
Men du henter vel stadigvæk din hest på folden, strigler, sadler op og rider - ik? Og hvori ligger forskellen så på om du sadler op og rider, eller har s*x med den? Den siger hverken "ja" eller "nej" til noget af det, og for hesten er rideturen sandsynligvis lige så meget et "overgreb" som s*x ville være det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cat... |
HGlarsen |
07-01-2007 20:26 |
|
Ja det kan jeg godt se, til en hvis grad. Jeg syntes bare stadig det er forkert, og det vil jeg gøre lige meget hvilke argumenter der kommer på bordet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt så Pernille ... |
Lisbeth Sejberg |
07-01-2007 20:39 |
|
...  Håber bare du forstår, at jeg ikke har behov for at bruge ord som ulækkert, sygt, klamt og vammelt om dem, der har deres grunde til at tvinge deres hest ind i den trailer, når det passer dem og ikke hesten.
Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth |
HGlarsen |
07-01-2007 20:42 |
|
Syntes ikke man kan sammenligne at have dyresx og at få en hest i er trailer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille |
|
|
Igen: DU synes ikke man kan sammenligne det, men hvad tror du HESTEN synes? Og så tror jeg ellers jeg stopper forklaringerne for dig her, du har jo ligesom konstateret at du har bestemt dig for ikke at ville ændre mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille jeg tror ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
07-01-2007 20:50 |
|
... vi når frem til den store forståelse, men du får da en chance mere  Ville du kunne forklare en Mars-mand, hvorfor det er helt almindeligt acceptabelt, at putte et steppedyr ind i en glasfiberæske på hjul efter en bil, så man kan køre den et bestemt sted hen, hvor den så skal danse ballet i en sandkasse eller hoppe over farvestrålende tingel-tangel på en græsplæne... mens der sidder et menneske på ryggen af den??? Det er da egentlig dybt GODNAT og absolut ikke noget en hest selv ville tage initiativ til  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
HGlarsen |
07-01-2007 22:09 |
|
*cat*: okay  Lisbeth: Ja det kan jeg også godt se.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa.. |
|
|
Jeg synes bare det er for klamt - længere er den ikke!!!
EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!! Medlem af HN's slankeklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lea!!! |
Tolle |
08-01-2007 01:44 |
|
Det er muligt du mener jeg er langt ude, og at min holdning er usmagelig. Og det skal du da så sandeligt have love til. Og jeg forbeholder mig retten til at have en anden mening herom. Nu taler vi jo ikke om den nuværende dyreværnslov bliver overholdt eller ej, men om den bør opstrammes så @!#$ bliver ulovligt! Og jeg synes ganske enkelt der er noget som hedder dyre ETIK, som helt bestemt udelades i denne debat. I mine øjne er det ud fra et dyreetisk synspunkt helt uacceptabelt og forkasteligt, at det skal være tilladt at have sexuel omgang med dyr, om de så er fixeret eller ej. Dyr er nu engang det mest "naturlige" som findes på denne jord, hvorimod menneskene konstant udvikler sig. Og også i sine perversiteter. En tævehund er i løbetid ca. 2 gange årligt, og i denne periode er det jo ikke fordi den har lyst til at dyrke uhæmmet @!#$, og specielt ikke med et menneske. I denne periode vil naturen at den skal kunne formere sig for at racen(hunden) skal kunne overleve. En hoppe er i brunst ligeledes for at kunne formere sig, for ikke at uddø. Og så videre. Menneskene er i brunst døgnet rundt alle årets dage. I princippet for at formere sig, men siden er det blevet almindeligt også at der eksisterer bøsser, lesbiske, sadomashochister, og meget andet i den dur. her er det menneskene som har udviklet sig rent sexuelt. Men som menneske vælger man altså også selv sin sexualitet(Det er i al fald lovligt at danne sin egen identitet herigennem) Det gør dyrene nu heller ikke af sig selv. De er stadigt ikke udviklet heri og bliver det formentligt aldrig. Jeg opdrætter selv hunde, og hvis én af mine hanner prøver at springe på en tæve som ikke er i løbetid(hvilket stort set aldrig sker, idet det ikke er hans natur) så bliver han prompte sat på plads af tæven. Hvis en hingst springer på en hoppe som ikke er i brunst vil hun sparke efter ham. Se, hvis man bruger bare sin sunde fornuft en smule, studerer de dyr man har omgang med, og læser deres helt simple og ukompliceret sprog så vil man yderst hurtigt kunne forstå det naturlige som stadig er på vor jord. Hvorfor i alverden skal dette brydes/ødelægges bare fordi der findes perverse menneker? For hvis denne sexuelle omgang bliver stemplet en gang for alle totalt lovligt, vil der så ikke hen ad vejen poppe sexklubber op, hvor disse mennesker vil deltage i sexuelle orgier? Jeg kan frygte det, og hvis dyret ikke er bundet eller stritter imod, lider det jo ingen last set med dine og mange andres øjne. Jeg har en anden mening herom, og finder det helt uacceptabelt, at dyr skal udsættes for noget så grotesk som et sexuelt overgreb, FØR debatten så atter vil kunne tages op, og der laves et forbud mod @!#$. Jeg kan levende forestille mig, en hel del dyr gå en grusom tid i møde, før der så måske ville blive gjort noget ved sagen. Og så er disse dyr i mellemtidem ødelagt. Enten psykisk eler fysisk. Hvis man som menneske er så uheldig at være så langt ude i torvene at tænde på sexuel omgang med dyr, ja så er eneste løsning efter min mening, at få fremstillet oppustelige dyr i alle slags varianter man så her kan muntre sig med. Det er jo heller ikke lovligt i dagens danmark at blotte sig for små uskyldige børn, som store og mere skyldige voksne. Det bliver man stræffet for. Men her er der da heller ingen som lider nogen last??? Udover blotteren som kan få et slag over duttelutten  Jeg er virkeligt chokeret over, at så mange dyreelskere/hestemennesker her på hestenettet finder det iorden at have sexuel omgang med dyr. Jeg er totalt målløs!!! Jeg ved godt dette eksempel er meget extremt, men der er for eksempel noget som hedder dyrevelfærd når vi taler rævejagt. Herregud, ræven får sig en løbetur, og menneskene får tilfredsstillet sine lyster. Hvorfor skulle dette dog ændres? Når vi taler om slagtedyr er der også noget som hedder dyrevelfærd som der er lovgivning om. De må ikke have for lidt plads og de må ikke transporteres over for lange afstande/timer, og de skal have vand og foder under deres transport. Hvorfor dog det, kan man fristes til så at spørge? de skal jo alligevel slagtes! Men det handler jo om at vore dyr skal behandles med etik, moral og stor respekt til det sidste. Og det mener jeg bestemt ikke man gør, hvis man tillader at udsætte dem for sexuel omgang med mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men tager handyrene så skade? |
xtiny |
08-01-2007 03:09 |
|
Hvis de har kønslig omgang med kvinder? Nu fokuserer du alene på hundyr. En hoppe, ko eller en so vil næppe tage skade- og hvis de gør- er det omfattet af dyreværnsloven. Det virker på mig som om kønslig omgang med dyr er lig voldtægt! Det er det ikke nødvendigvis.
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forbud |
BeritH |
08-01-2007 09:59 |
|
Det skal naturligvis forbydes længere er den ikke. Lad os vende den om og sige, hvorfor skulle det være tilladt? Vil nogen svare på det? BeritH
Kraniosakralterapi tilbydes til mennesker og heste i en radius af 20 km fra Roskilde. Send en PB eller ring på 5055 3066.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det skal udpensles ... |
Lisbeth Sejberg |
08-01-2007 11:25 |
|
... i en lov, at den slags brug af heste er forbudt, så er det, det bliver svært at forklare Marsmanden (se mit indlæg til Pernille i aftes kl. 20:50) hvorfor den traditionelle brug af konkurrenceheste kan være tilladt. Det tjener jo ikke noget som helst formål, udover at forlyste menneskene at bruge heste på den måde. Hvem hulen kan med rette påstå, at selektering gennem avl til at opnå en bestemt brugbar "sportsrekvisit" er i hestenes interesse. Hvad giver en indspist gruppe af hestefolk på et hesteforum ret til, at forfølge en minoritetsgruppe af folk med en særlig 6uel observans?? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyres*x |
BeritH |
08-01-2007 13:23 |
|
Problemet er jo, som jeg ser det, at vi har et samfund, hvor det ligger i luften at alle har ret til s*x. Men i virkeligheden er det jo sådan (firkantet set), at denne akt i bund og grund tjener til bevarelse af racen. Derfor er naturen så viseligt indrettet at individer med godt arvemateriale automatisk også virker tiltrækkende på det modsatte køn. Individer med mindre gode egenskaber virker ikke tiltrækkende. Det er med andre ord naturens måde at sikre at dårligt arvemateriale ikke reproduceres. Dette gælder alle dyr incl. menneskeracen. Så at "sikre" alle mennesker ret til s*x med et andet levende væsen er simpelthen i modstrid med naturen. BeritH
Kraniosakralterapi tilbydes til mennesker og heste i en radius af 20 km fra Roskilde. Send en PB eller ring på 5055 3066.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Naturstridighed ... |
|
|
Der er simpelthen så meget naturstridigt i naturen, så det er til at blive helt lattermild af! Det er også en skråplansdiskussion, for homoseksualitet er jo også "naturstridigt" på den måde forstået, at det er @!#$ uden parringsmulighed, som gør meget lidt for artens videreførelse.
Heste er skam også nogle værre nogle. Jeg har fx en lesbisk hoppe. Stik den. Og så var der vist noget med en udstilling i Norge, hvor homoseksuelle dyr af alle arter optrådte ... så glem det.
Og den filosofi, der udvikles lige ovenfor må stå for skribentens egen regning, ellers savner jeg forklaring på alle de grimme og dumme mennesker, der i omløb OG FORMERER SIG MED HINANDEN!
Lisbeth, old chap ... fjern nu ham Svend, han er naturstridig, fordi han ikke eksisterer!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen Staun ... |
Lisbeth Sejberg |
08-01-2007 14:10 |
|
... selv om han måske ikke eksisterer, så har han i hvert fald altid været god mod dyr  Hvordan det så skal defineres, er der stadig ikke nogle, der kan hjælpe mig med at forklare Marsmanden  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg går ind for et forbud |
merhaba |
08-01-2007 14:53 |
|
når det drejer sig om en "aktivitet" der involverer sagesløse, levende væsener, der ikke har mulighed for at sige til eller fra!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lea&Tasha |
08-01-2007 16:13 |
|
Du bliver ved med at sammenligne med scenarier, hvor dyrene tager skade (rævejagt, slagtedyr). Og jeg kan kun gentage: dyreværnsloven skal overholdes! Jeg har det fint med, at du synes, dyre6 er noget værre noget, og at jeg ikke kan være en rigtig dyreelsker, når det nu ikke kan bringe mit @!#$ i kog. Jeg kan også sagtens leve med, at du er målløs. Men jeg er ikke helt med på, hvad du flejner sådan over? Har du aldrig oplevet, at nogen har været uenig med dig før? Jeg ved ikke helt, hvilket budskab, du gerne vil have igennem til mig? Vi er uenige, så den ikke rigtig længere i mine øjne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lea!!! |
Tolle |
08-01-2007 16:23 |
|
Jeg flejner ikke ud over noget. Jeg er bare mildest talt forarget over at mennesker synes det er ok at have omgang med dyr. Hvorfra ved netop Du at dyrene IKKE tager skade? Har Du en faglig, videnskabelig forklaring på dette? Det eneste jeg har at forholde mig til, er hvad jeg ser og oplever ved at studere mine egen dyr i det daglige, og her er der altså ingen som udviser nogle former for abnormer. Af nogen art. Man lærer faktisk ret så meget bare ved at iagtage. Og ganske rigtigt, enige er vi bestemt ikke, og det er der heller ingen der siger vi skal være. Hvis du mener det er iorden at have sexuel omgang med dyr, og hvad du og andre laver hjemme bag hjemmets 4 vægge kommer ikke mig ved, men jeg vil gøre mit for, at ingen, uanset om det er privat eller offentligt, har sexuel omgang med dyr. Om det så vil lykkedes er jo så en helt anden sag. Men den tid, den sorg...eller glæde  Og så er jeg iøvrigt færdig med denne debat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lea&Tasha |
08-01-2007 16:29 |
|
Jeg var slet ikke klar over, at debatten var begyndt Men fair nok, at du er færdig. Dog synes jeg ikke, du har grund til at være nedladende. "Man lærer faktisk ret så meget bare ved at iagtage." Jamen, det skal jeg da huske, oh guru. Det var ellers aldrig faldet mig ind at iagttage mine dyr  Jeg finder det en lille smule komisk, at du hidser dig sådan op over, at jeg har en anden holdning end dig. Det må da være hårdt at begå sig i hverdagen så, hvis alle, der siger én imod, er idioter og skal belæres om det? Nå, fred være med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| merhaba |
|
|
Okay, så laver vi forbud mod ridning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *cat*... |
HGlarsen |
08-01-2007 18:35 |
|
Ja, god fornøjelse med det, du 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cat... |
merhaba |
08-01-2007 18:49 |
|
Få du et lovforslag igennem om det, så.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså ... |
|
|
synes I virkelig at det at sidde på hesten og ride, det at strigle heste, det at rense hove på hesten kan sidestilles med det at stikke olferten i dyret??? Tja jeg nusser også mit lille barn, giver massage, smører ind i creme, forlanger en rimelig opførsel, børnehave, skolegang osv. Helt små børn kan heller ikke sige fra men det tillader vel ikke børneporno! Jeg ved godt at jeg sætter det meget hårdt op, men jeg synes faktisk at mange af argumenterne for @!#$ er ALT for flade! husk nu at @!#$ ikke kun omhandler heste, men også mange andre dyr.
EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!! Medlem af HN's slankeklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg argumenterer aldeles ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
08-01-2007 21:01 |
|
... for dyre6 ... jeg kæmper bare for at finde en ordentlig forklaring til Marsmanden, om hvorfor alt det andet mærkværdige folk "gør" med heste, er lovligt  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sådan som |
|
|
jeg ser det vil de fleste deres dyr det bedste.  det er vel i bund og grund det der gør at vi behandler dyrene som vi gør - at dyrene er en del af vores hverdag er ganske simpelt af egoistiske årsager de færreste dyr har selv valgt deres omsorgsgiver. Men når vi nu har valgt at være omsorgsgiver for de enkelte dyr må man derefter påtage sig et ansvar og opfylde de krav der gør at dyret trives bedst og det er vel i bund og grund det der er fundamentet for den måde de fleste har dyr på. Derfor mener jeg at soignerering og motion og aktivering af hesten er helt berettiget ligeledes med hunde, katte og gnavere. Hvad der er sket i fortiden kan vi ikke ændre, men det har været med til at forme nutiden, derfor er det vigtigt at vi tænker over hvordan vi vil have fremtiden skal se ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristina... |
99E |
08-01-2007 21:22 |
|
...hvad så, hvis hesten "helt ærligt" ikke gider det der soignering, motionering og aktivering - men helst bare ville trisse rundt på en stor mark med en flok venner og masser af mad?
Jeg gentager gerne:
Hvis man kun må lave ting med hesten, den ikke (kan/vil/ønsker at) sige fra overfor, kan alle hesteejere jo gå ud og se om de kan... ..."Fange" hesten på marken. ...Få hesten med ud af folden og ind i boksen og/eller til at stå på staldgangen, og... ...Få evt. dækken af. ...Blive striglet/få renset hove. ...Blive sadlet op etc. ...Blive ført/ledt over i ridehallen/på ridebanen. ...Få spændt gjorden efter. ...Få rytter på. ...Blive redet rundt på ridebanen/i ridehallen, evt. over spring i forsk. gangarter/tempi. ...blive ledt tilbage i stalden/på striglepladsen. ...Stå dér uden at være bundet, blive sadlet af, striglet etc. ...Få evt. dækken på. ...Blive læsset i trailer.
Og derudover for eksempel: ...Få beskåret/beslået alle 4 hove. ...Blive undersøgt af dyrlægen + vaccineres. ...Få raspet tænder/undersøgt munden. ...Få taget temperatur. ...Få renset sår/andet ubehageligt. ...Blive sprayet med sårspray eller Smut-Væk-Fluer-halløj. ...Blive vasket - med vandslange såvel som svamp & spand.
Alt sammen uden at holde fast i hesten ved hjælp af fx grime eller trense!
Min påstand: Det, du ikke kan gøre med din hest UDEN brug af "noget om dens hovede/øvre hals" - gør den ikke frivilligt.
Min konklusion er derfor: Hvis hesten står "frit på marken" og lader "Jens Hansen" hygge sig - så har den nok ikke det store imod det. Hvis du ikke kan læsse din hest i trailer eller sadle den op eller få den ind i ridehuset "uden snor" - ja, så gider den nok ikke, og så er det manglende respekt at tvinge den.
Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være! 2 allergibokse + ponybokse udlejes. Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J www.youtube.com/99E
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
sillepige |
08-01-2007 21:32 |
|
Mange af jer har en ret så afslappet holdning til emnet og det er også fair nok - vi kan ikke være enige om alt. Men jeg kunne nu godt tænke mig at se jeres reaktion, hvis I greb en eller anden i at ha' sæx med jeres dyr...ville I mon ha' en ligeså afslappet holdning til det der, som I har i denne tråd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sillepige... |
99E |
08-01-2007 21:38 |
|
...det er efter min bedste overbevisning lige så forbudt for en person at dyrke s*x med min hest, som det er at han rider en tur på den, ta'r min cykel og kører en tur på den ell. lign. Så nej, da det at en anden (uden tilladelse) dyrkede s*x med min hest ville jeg opfatte som en krænkelse af min private ejendomsret - som brugstyveri - og det ville jeg blive p!ssesur over. Hvis det oven i købet foregik ved at binde/fiksere min hest ville det med al sandsynlighed falde ind under dyreværnsloven, og i så fald også være strafbart. Da man i DK ikke kan dømmes for samme forseelse mere end een gang, ville enhver fornuftig anklager gå efter at få "skurken" (i mangel af bedre ord) dømt efter den paragraf, som giver højest mulige straf - dvs. brugstuveri ell. ulovligt brug. Hvis jeg greb een i at have FORSØGT at dyrke s*x med min hest uden at fiksere den ville jeg nok have temmeligt svært ved at skjule latterkramperne, når han forsøgte at kravle ud af folden efter at være kommet til skade ELLER have forsøgt at løbe hesten op og fange den...  Min hest er, mildest talt, ikke specielt kontaktsøgende overfor fremmede.
Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være! 2 allergibokse + ponybokse udlejes. Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J www.youtube.com/99E
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja 99E |
|
|
nu ved jeg jo tilfældigt at du kan gøre en hel del med din hest ved hjælp af kropssprog, noget jeg beundrer og selv forsøger at udøve/lære Faktisk kan jeg få min nu 3 års til ret mange ting uden at røre hende ligesom du kan med sorcha. Rent helbredsmæssige ting mener jeg ikke du kan stille op imod dyres*x.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Med min hest?? |
|
|
Der er f*ndme ikke nogen der skal have s*x med min hest Men det er også fordi det er MIN hest, og JEG vil bestemme hvad der skal ske med den. Men at andre vil have et sådan forhold til deres egne dyr, kan jeg ikke hidse mig op over. Ved mindre det altså er noget der foregår selvom dyret gør modstand.. Hvis både dyr og ejer viker veltilpas, er det ikke noget jeg vil blande mig i. Grunden til der bare ikke er nogen der skal have s*x med min hest, er at jeg synes det er klamt og modbydeligt og unaturligt - men jeg føler mig slet ikke sikker på min hest mener det samme.
Mvh. Cat Svend?? Hvem er Svend? Hvor er Svend?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristina (Logik)... |
99E |
08-01-2007 21:49 |
|
...Men tjek lige Dyreværnsloven: Kapitel 1, § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.
HVIS dyret forsøger at undslippe en given behandlig - mon så ikke der er tale om "ulempe", om ikke "væsentlig ulempe"?
HVIS man derefter fikserer dyret, og dyret er et flugtdyr som fx hesten - VIL denne hest så ikke (medmindre den forinden er trænet til at være fikseret) SANDSYNLIGVIS udvise tegn på angst?
HVIS hesten som følge af en behandling får skader af fysisk ELLER psykisk karakter, som skønnes uhelbredelige - er der så ikke tale om varige mén? Hvis skaderne kun skønnes svært helbredelige, mon så ikke der har været tale om "ulempe"?
HVIS denne behandling ikke kan siges at være NØDVENDIG for hestens (dyrets) helbred eller overlevelse - så har det jo været ganske unødvendigt at udsætte hesten for smerte, lidelse, angst eller ulempe - eller flere af disse. I så fald har "behandleren" forbrudt sig mod dyreværnsloven.
HVIS vi et øjeblik antager, at hesten (dyret) IKKE viser tegn på hverken fysisk eller psykisk: Smerte Lidelse Angst Mén Ulempe - så har DYRET jo ingen skade lidt.
Så er der KUN tale om, at ejeren af dyret (såfremt det ikke er ham/hende, der har dyrket s*x med det) kan føle sig krænket, idet hans/hendes private ejendomsret ikke er blevet respekteret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I øvrigt... |
99E |
08-01-2007 21:55 |
|
...så mener jeg sagtens (eller...) man kan TRÆNE hesten til at "finde sig i" at blive dyrket s*x med af en mand - hvis man vil.
Det har fx ikke krævet de store udskejelser af mig at lære hesteponydyret at hun skal stå pænt stille mens man stikker et thermometer op i bagen på hende - selvom hun står løs i ridehallen.
Jeg har taget temperatur på to af rideskolens heste uden de gjorde anslag til at stikke af (de var ikke bundet, men blev holdt i helt løst træktov).
Det er, efter min mening, meget lidt sandsynligt at hesten vil "kunne lide det" - men den vil vænne sig til det og anse det for at være "en ingenting". "En ingenting" er noget, hesten finder sig i en sådan grad at den "er ligeglad" med det og derfor ikke behøver være bundet/fikseret/holdt fast/...
Og så har jeg forresten svært ved at se, hvad sammenhængen er mellem hvad jeg kan gøre MED min hest og hvad andre kan gøre VED min hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja 99E |
|
|
jeg kan læse hvad du skriver og jeg kan læse dyreværnsloven der som så mange andre skrevne ting kan fortolkes på flere måder. men jeg forstår stadig ikke holdningen til dyre6 - så nu må det vist være det  Jeg ændrer ikke holdning og ej heller gør du 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har foreslået ... |
|
|
... at hesten måske ville opfatte dette indføre en menneskepik i dens skede som at blive striglet et nyt sted. Nu er det HEST, jeg taler om, og en MENNESKEPIK.
Hvad mon hesten tænker og "føler" her?
a) Hjælp, jeg bliver seksuelt mishandlet af en tidlig skadet psyko og hans ækle uvaskede Olfert giver mig varige skader på sjælen
eller
b) Hmm? Interessant fornemmelse, ganske hyggeligt at få varmet numsen og blive kløet lidt der til en afveksling.
Til iskold sammenligning: Hvad mon hesten tænken, når dyrlægen stikker hele armen op, og jeg skulle hilse at sige, at min dyrlæges arm er VÆSENTLIG større og tykkere end gennemsnitsolferten. Jeg kunne forestille mig, den tænkte noget i retning af: "Av for dælen, hvad laver den store idiot, det gør jo p... ondt."
Men det var jo et indgreb, der blev udført for hestens skyld? Hvis det var, gjorde det så nogen forskel for hestens forståelse af situationen? Næh.
Det var i øv ikke et indgreb, der blev gjort for hestens skyld. Det irriterede MIG, at hun var så hestegal hele tiden, så dyrlægen skulle lige tjekke, om der kunne knibes en ovarie. Dette og mange andre "overgreb" foretager en hesteejer som det naturligste. Jeg kan overhovedet ikke miste nattesøvn over en menneskeolfert i et hestehul, hverken nummer 1 eller 2, og det er vanvittigt at ignorere Lisbeth Sejbergs spørgsmål, for det er spot-on!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja men det er noget man lærer ... |
Lisbeth Sejberg |
08-01-2007 22:20 |
|
... at leve med Staun, når man tror på Marsmænd  Det er sjældent, der er nogle, der vil tage deres forståelse af vores verden alvorligt  Måske fordi det i den grad piller ved vores cementerede og klippefaste opfattelser af rigtigt og forkert  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
sillepige |
09-01-2007 08:16 |
|
Lisbeth og staun...igen vil jeg spørge...hvad hvis I opdagede at et af jers dyr blev brugt til sæx? Ikke kune hesten, men hviklet som helst andet dyr? Ville I så også være ret så ligeglade og tillade det - for dyret bliver jo bare kløet et nyt sted. Og til jer andre...I ville altså blive stiktossede hvis en eller anden dyrkede sæx med jeres dyr, men I er ligeglade hvis det var med deres egne og andres dyr. Burde det ikke være ens? Og burde man så ikke ha en lov imod det? For ellers kan I jo ikke gøre en disse, hvis en eller anden hygger sig med jeres dyr. Huske nu at loven ikke kun skal gælde heste - men også andre dyr. og igen - den gældende dyreværnslov kan man jo ikke bruge til noget, den trænger til en gevaldig opstramning. Og så lige et spørgsmål mere...HVIS I nu opdagede at jeres eget dyr blev brugt til dyresæx eller en i jeres stald brugte dres dyr til dyresæx eller jeres svoger dyrkede dyresæx...ville I så stadig synes det var ok? Eller ville I gribe til selvtægt og afsky?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja ... |
|
|
Jeg synes IKKE dyresægs er ok overhovedet! De forskellige afarter er mandlig sexualitet er kvalmende, afskyvækkende og alle de andre ord, der er hæftet på det ovenfor. Tag ikke fejl af det.
Jeg vil ikke have hverken onanister eller dyresexudøvere i min stald, lad det stå helt klart. Men det er, fordi JEG ikke gider se på det. Hestene ville være ret så ligeglade.
Hvis en mandsling kom og spurgte, om han måtte stikke olferten op i en af hestene i stalden, ville jeg sige nej - FORDI jeg ikke har lyst til at overvære det, og fordi det ville give MIG billeder i hovedet, som jeg ikke gider have. Hesten ville stadig være ret så ligeglad.
Hvis en mand puttede olferten ind i min hoppe uden at spørge, ville jeg bagefter sikre mig, at det var det eneste, han havde puttet op, og at hesten i øvrigt havde det godt - hvis der var tale om et almindeligt put uden sado og alt muligt 10rt, ville jeg ikke hidse mig op over det.
Hvis en mand puttede olferten i min hund, ville jeg melde ham til politiet, og hvis hans handling der ingen konsekvenser fik, så er vi ude i noget, der ligner grov selvtægt. For husk på, at dyremishandling er forbudt, og det er dyremishandling at penetrere et mindre dyr.
Forstår du forskellene?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
gu-ku-vi |
09-01-2007 10:35 |
|
Jeg havde lovet mig selv at jeg ikke ville deltage i denne debat. Men jeg holder ikke altid hvad jeg lover og vil hermed sige at Staun, Lisbeth og 99E udtrykker hvad jeg også føler. Hvis man brugte de skønne kræfter på, at kræve at vores dyrebeskyttelseslov blev håndhævet, ligeledes vores ejendomsret, ja så var vi jo et godt stykke hen ad vejen. Det jeg frygter mest ved en sådan lov er, at det skal gå på samme måde som med de anmeldelser der af og til helt uberettiget falder, med navns nævnelse for derefter senere at blive dementeret, men læser alle de, der læste det første indlæg, også det med dementien? Folk er så modbydelige nogen gange ved hinanden og en 6anklage kan skade uendeligt meget, hvis den ovenikøbet er falsk. Mænd er ligesom hanhunde de markerer sig allevegne, tænk blot på en tur langs vejene , hvor ofte ser vi ikke mænd stå og tisse? Hvad hvis en mand på et offentligt areal, hvor der går dyr lader sit vand og bliver grebet i at stå og lyne op eller ned, straks ville der falde en anklage. Jeg afskyr tanken om dyre6, ingen kommer til mine dyr de er lige udenfor min dør og aldrig alene, for de er mit ansvar og derfor har jeg påtaget mig det. Der er megen mistænkeliggørelse i vores tid, også omkring pædifoli, hvor en mand i dag ikke kan tilkendegive, at han kan lide at have med børn at gøre, for så er man straks mistroisk, jeg er det selv, men en skam er det. Skal vi derhen at alle kvinder der ejer en hanhund er under mistanke og skal kikkes efter i sømmene, for hvordan vil man ellers opdage den form for dyre6. Jo mere man roder i en mødding , jo mere lugter det og disse tråde får det til at syne som om det er noget der foregår i et hvert hjem eller stald. Gunni.
Er det ikke en araber er det bare en hest. Opdræt af 100% crabbet og Crabbet/Old english fuldblodsarabere. www.gu-ku-vi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift- |
sillepige |
09-01-2007 13:04 |
|
Staun... jammen jeg kan sagtens følge dig, ingen tvivl om det  Men der hvor jeg vil hen er jo, at selvom dyret ikke synes at tage skade af at der bliver dyrket sæx med det, så burde det allivel være forbudt. Om det så er fordi at vi som mennesker ikke kan li' at se på det, eller fordi dyret taget skade af det, det er jeg lidt ligeglad med, det skal bare ikke være lovligt. At dyrke sæx med individer der ikke selv kan sige fra, synes jeg ikke er ok og så er det jo ligegyldigt om vi snakker børn, dyr eller købte piger som tvinges til prostitution. Gunni... jeg tror nu ikke at vi kommer helt derud hvor man vil mistænke alle og enhver for dyresæx, men hvis og i fald man greb en i dyresæx så ville man ha mulighed for at straffe vedkommende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
gu-ku-vi |
09-01-2007 13:46 |
|
En lille krølle på loven om at dyre6 er forbudt. Det er da ikke noget, jeg ikke vil bifalde, jeg synes bare, at det er spildte kræfter fordi den lov vi i forvejen har virker ad H til. Tvivlen vil altid komme den sigtede til gode og som vi dog tvivler.Se bare på vanrøgtssager, brugstyverier og mishandling. Min hest var ikke tynd nok til en vanrøgssag på trods af der intet sul var tilbage på hende for hun kunne jo stå oprejst. Synes vi meget hellere skulle stå sammen om at få ændret disse ting, samtidig med, at der er et lovforslag på bedding om hestehold. Strengere straffe for indtrængen på fremmed mands ejendom, brugstyverier, vanrøgt o.s.v. Det er jo latterligt at dyreværnsforeningerne ikke kan hjælpe fordi vores lov tillader at dyr kommer så langt ud, at de skal være døden nær før der kan gribes ind. Jeg husker godt den sag med ham 6fyren der kun fik en bøde for ulovlig indtrængen på 500.- kr simpelthen latterligt, det er jo billigere end at gå til frisøren. Så har jeg her læst om 6 med hund og kat foretaget af mænd, det er jo forbudt da det er dyremishandling, men da loven er så blødsøden bliver der ikke straffet som der burde. Straffen skal da kunne mærkes, måske sættes efter lønindkomst, 5000.- kr, er meget for en pensionist, men ikke for en direktør. Hvis der kom en lov, der forbød dyre6, hvad tror I straffen ville blive? næsten ingenting, hvis man skal dømme ud fra, hvad der gives for andre forbrydelser, af langt alvorligere karakter. Derfor synes jeg kræfterne bliver brugt forkert, bare for at få det indført i loven så hvis endeligt folk blev straffet ville vi føle os rent til grin. Gunni.
Er det ikke en araber er det bare en hest. Opdræt af 100% crabbet og Crabbet/Old english fuldblodsarabere. www.gu-ku-vi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forbydes |
|
|
Jeg synes alt form for dyreseks skal forbydes. Uanset hvordan man argumenterer, vender og drejer det er det ikke naturligt. Og hvis nogle prøver og bilde mig ind at det er ganske naturligt, så siger det vist ikke så meget om mig som dem. Tænk hvis lille Ida kommer ned til hendes lille ponyhoppe og nabo Åge står og pumper hoppen, åh han er uvenner med konen så det er helt iorden - er det også i orden han viser lille Pia hvad han laver..?? Han kan da også få en kat med hjem og fornøje sig med. Der er ingen grund til at lave flydende grænser. Det skal helt forbydes. Større dyr tager måske ikke skade af det, men lad dog tvivlen komme dem til gode. Og ja, jeg synes selvtægt er helt iorden her. Ve den mand der kigger sultent på mine hopper og det er ikke efter hestebøffer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyre @!#$ !? |
|
|
Uanset hvad så burde det være ulovligt at have @!#$ m. de arme dyr,de kan jo ikke sige fra og så er det da helt unaturligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rationelle argumenter savnes |
|
|
NATURLIG:
Er bøssesex naturlig? Sado-maso? Det kan det da ikke være, når der umuligt kan komme afkom ud af det? Er det ikke det NATURLIGE FORMÅL med @!#$? At avle. Forbyd det. Og tag lige kondomer og alt det andet gear med samtidig. Paven bliver henrykt.
Er det naturligt at sætte et fritlevende steppedyr ind i en boks og ride rundt på den? Nej, forbyd det.
Frostsæd? Forbyd det.
SIGE FRA:
Kan hesten sige fra, når I vil have lavet en endoskopi? Have raspet tænder? Ud at køre i en trailer? Når I gerne vil have et føl, sætter I sgu hoppen i fol UDEN AT SPØRGE OM LOV FØRST. Hvis det ikke er mere invasivt end en menneskelig olfert, så er jeg lost. I spørger ikke hesten om lov til at gøre NOGEN af de ting, I udsætter den for.
I hele denne tråd er der ikke fremkommet ET ENESTE argument for et forbud mod dyresægz. I synes bare og føler bare, og det ligger så ligefor, at ingen kan se et behov for yderligere begrundelse. Indtil det tidspunkt, hvor NOGEN formår at argumentere rationelt for en lov, der forbyder dyresægz, kommer der i hvert fald ikke nogen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan vel |
|
|
ikke forbyde noget, fordi nogen synes at det er klamt... Så skulle kogt torsk også forbydes... Det synes jeg (og helt sikkert også flere andre) er klamt... Hvis det er beviseligt at dyret tager skade, så ja... Så skal det forbydes... Nu er det så ikke tilfældet, at det er bevist at dyret tager skade af det (ellers er det jo mishandling og det er der jo allerede en lov for)... Såeøh... Så længe folk behandler dyrerne pænt, og ikke begår overgreb på andre folks ejendom (dyr), så mener jeg faktisk ikke, at det skal være ulovligt... Og jeg har faktisk lidt svært ved at forestille mig, at et dyr ikke kan sige fra... Er det en hest, kan den vel bare gå, eller sparke, hvis den vil (Det er vel pænt svært at ramme, hvis kræet står og flytter sig fra side til side)... En hund er ikke nem at holde, hvis den ikke vil noget... (bare se hvordan den skaber sig, når den er ved dyrlægen)... Og de kvinder der ynder at lade sig parre af div. handyr... Hvordan kan de tvinge dem til at bestige sig? Og hvem er det så lige mest synd for i den situation? Handyret eller kvindens skede der bliver udvidet til det ukendelige? For lige at gøre det HELT klart, så er dyre*biiib* ikke noget jeg gør i... Mine dyr er kæle-klappedyr og ikke noget der skal dyrkes *biiib* med, fordi en eller anden forkvaklet person synes at det ville være skønt... De kan købe deres egne dyr... Og så stadig behandle dem pænt...
Zamangah Vi kører brudeparret i hestevogn. Svend 4 ever Søger dressursadel, 17", mellem bom, lange gjordstropper..... Til SU-venlig pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Link til artikel ! |
|
|
Synes lige i skulle have dette link til dette da en veninde og jeg faldt over det på google da vi søgte efter noget til vores projekt om dyremishandling , var vi inde på en side og sørme om der ikk var et indlæg om en mand der havde samleje med siden hopper :s /: www.hesteinternatet.dk...ge&id=2622 Jeg synes personligt det er noget svinderi !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels Michael! |
|
|
Linket: Det er vist ham, der er nævnt ovenfor.
Han virker rigtig sød, og hans liv lyder som et helvede. Han måtte godt komme i min stald, og jeg stillede gerne hopper til rådighed for ham. Jeg tror, hestene ville elske ham, og jeg tror ikke, han ville give mig dårlige film i hovedet.
Hvori består svineriet?
Hvis Michael er dyremishandler, så er jeg mormon!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor ? |
|
|
Jeg har aldrig sagt han er dyremishandler [: Men hvis du kan finde et sted hvor jeg skriver det , så er du velkommen !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er enig |
|
|
jeg er enig med MissFejrskov og Tolle og så mange andre her inde. jeg går ikke selv ind for dyre.s.e.. og jeg ville også blive virkelig sur hvis jeg så nogen gør noget.. men jeg er uenig i det med at de lider overlast.. altså hunde og små dyr vil jeg sige lider overlast. men store dyr som heste og køer vil jeg ikke sige gør det. altså hvis de vidste hvad det var der skete ville de da nok grine af det.. forstå mig ret.. men altså helt ærligt prøv lige at tænke størrelser her.. et menneske forplantningsorgan for mandes vedkommen er ikke noget sammenlignet med en hingst eller en tyrs.. det er bare min mening jeg håber ikke der er nogen der føler sig stødt over mit indlæg, hvis det er tilfældet skal i være velkommen til at skrive en pb. men kommenter gerne herinde M.V.H grilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej med dig Staun |
HGlarsen |
09-01-2007 18:07 |
|
Man har da også lov til at syntes det skal forbydes, fordi man bare syntes og føler ? Ligesom du har din mening, at det skal være lovligt. Syntes det virker som om at nogle herinde nærmest bliver sure over at folk syntes det er klamt og frastødende + dybt unaturligt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille jeg skulle faktisk ... |
Lisbeth Sejberg |
09-01-2007 18:24 |
|
... spørge lige præcis dig fra Marsmanden, hvorfor du ikke gider bidrage til, at han kan forstå, hvorfor alt muligt andet "heste-halløj" ikke er synd?? Han har siddet og set masser af film, hvor heste gør sære ting med mennesker på ryggen og han fatter ikke en meter af, hvad det skal gøre godt for. Mvh. Marsmanden og Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle skal have lov til deres mening ... |
|
|
... men jeg bliver IRRITERET - hvilket er noget andet end at være SUR - hvis folk ikke har noget at have deres meninger i og nøjes med at synes - [synes er nutid, syntes er datid] - og føle. Især når de så heftigt larmer op FOR et forbud. Hvis man er så meget oppe på de høje nagler over et spørgsmål, må man da i det mindste kunne argumentere for sin sag. Ellers spilder man da egen og andres tid. Jeg har ikke hørt et rationelt argument fra dem, der stemmer for et forbud. Havde du virkelig forestillet dig, at en lov kunne blive stablet på benene, fordi fx 90% af befolkningen mente, at noget var klamt? Og Marsmanden er da fuldstændig forvirret nu. Glem det, Lisbeth, jeg tror, den går helt hen over hovedet på dem. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen igen igen |
|
|
Hvordan kan det være så svært at forstå: 1) Grunden til ingen skal have s*x med min hest er fordi JEG synes det er klamt, det er for MIN skyld. Hvis en anden købte den og havde s*x med den - so what? 2) Jeg er IKKE for dyres*x, synes det er frastødende og det skal ikke foregå på min grund. Men hvad andre gør hjemme hos dem selv, det rager mig. 3) Dyres*x er kun noget jeg ikke hidser mig op over hvis dyret hverken tager skade eller gør modstand... Og så kan jeg i øvrigt ikke forstå hvorfor: 1) Der ikke er nogen der giver marsmanden en forklaring 2) Hvad forskellen for HESTEN er på at blive striglet/redet og at få en p*k op i ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth |
HGlarsen |
09-01-2007 19:31 |
|
Fordi jeg ikke tror på rumvæsner - desværre  Cat: forskellen på strigling/ridning og sx ? ej det burde du næsten selv vide  Staun: okay, så er du IRRITERET . Det er da også okay, men jeg bliver også irriteret når folk syntes det er helt okay med @!#$. Om andre mener jeg ikke har noget at have det i, er jeg fuldstændig ligeglad med - også dumme marsmænd . Det er min mening - og den tæller for mig, uanset hvad andre prøver at bilde mig ind :
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille forstår du ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
09-01-2007 20:28 |
|
... at Marsmanden er en måde at stille de store spørgsmål, man bare må stille "heste-mafiaen"?? Hvorfor er de mangeartede slags sportsudøvelser med heste som "rekvisit" acceptable, når et lille put med en menneskeolfert ikke er?? Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg føler mig som en marsmand... |
Theis |
09-01-2007 20:38 |
|
For jeg forstår da virkelig ikke hvordan man så kraftigt kan være imod noget, dyrene ikke lider under (og som heller ikke sker mod ens egne heste, for lider dyrene eller bliver ens egen brugt til det, uden enes tilladelse, er det jo allerede ulovligt). Men samtidig kan være for store stævner, at hesten får et rap når den ikke gør hvad der bliver sagt og på andre måde tilfører hesten væsentlig ulempe via tvang (Gider ikke remse alle de nævnte ting op igen - Trailer osv.), når det faktisk er ubehageligt for hesten? (Såfremt den ikke ville i trailer, over spring til stævner osv. osv.) Det er da i den grad at plante sine egne følelser på hesten, og påtvinge den tanker den slet ikke har. Bør man virke sætte sin egne tanker over hestens? Jeg ville langt hellere have dyreværnsloven skærpet på mange andre punkter, punkter som faktisk er dårlige for hestens trivsel, og ikke bare for nogle folks idéer om hvad der er rigtigt og forkert. Well, jeg er uforstående.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der skrives |
Jens H |
09-01-2007 21:19 |
|
gentagne gange at dyre### med andres dyr er ulovligt. Kunne en eller anden ikke finde en dom der lyder på dyre###. Der er flere eksempler både i denne tråd og på andre fora om dyre### der opdages på fersk gerning men hvor gerningsmanden slipper for tiltale. Bare et eksempel på en der dømmes for dyre###. Ikke dyremishandling ikke ulovlig indtrængen men ordret dyre###. Og birgittekw hvis du efter ca 90 indlæg finder tråden eller rettere min missioneren kvalmende så er du enten meget langsomtopfattende siden du læser så mange indlæg inden du svarer eller også er du lidt SM eller måske læser du bare ikke de foranstående indlæg men kaster bare lige et svar ind. Overskriften er ret forklarende og de første mange indlæg fortæller også hvad det drejer sig om. Jeg gad ihvertfald ikke læse en tråd der ikke interesserede mig. Grunden til 3 fora samtidig var for at få et indtryk af holdningen til dyre### og det synes jeg man får, hvis man prøver at læse hvad der skrives. At nogen skriver på alle tre fora er lidt ligesom Disneys juleshow. Gamle kendinge som er måske lidt kedelige men egentlig også meget hyggelige fordi de nu ligesom hører til. Det kan selvfølgelig ikke undgås at dette bliver en debat på personlige følelser da de fleste jo nok har en mening om dyre### men jeg synes bare ikke der er nogen lov der beskytter mig og mine dyr mod overgreb. Og det er sådan set bare det jeg efterlyser. Ikke noget dyneløfteri eller lign. bare en lov der beskytter mig og mine. Og så skrives der om at problemet ikke er særligt stort. Det er det jo muligvis nok for dem det rammer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jens din klaphat... |
99E |
09-01-2007 21:30 |
|
...man kan ikke dømmes for samme forseelse mere end een gang. Det har jeg allerede forklaret dig.
Dvs. hvis man både mishandler dyret ved at dyrke s*x med det OG trænger ind på anden mands grund, udfører ulovlig brug eller brugstyverig af anden mands ejendom kan man KUN straffes for een af delene - sådan er det i Danmark.
Så vælger man den forseelse, der giver højeste straf. Hvordan er det med straffe for brud på dyreværnsloven i DK? Er de høje og skrappe? Nej, vel!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| retertertr |
HGlarsen |
09-01-2007 21:42 |
|
Lisbeth: fordi jeg syntes det er et overgreb på hesten, og jeg syntes ikke at heste skal udsættes for ækle mænds lyster. og nej, behøves ikke den lange smørre om at hestes er nøjagtig det samme som konkurrence ridning, og at der ikke er hold i det jeg siger. Den har jeg efterhånden læst er par hundrede gange  Vi bliver aldrig enige, så der er jo ikke rigtig nogen grund til at diskutere videre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erterter |
HGlarsen |
09-01-2007 21:45 |
|
Lisbeth: nej jeg tror virkelig at du sidder og snakker med ham marsmanden . Ej, den måtte jeg lige tage lidt p*s på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se Pernille det er hvad jeg kalder ... |
Lisbeth Sejberg |
09-01-2007 21:47 |
|
... at hoppe over, hvor gærdet er lavest  Det tolker jeg, som at du ikke har nogle fornuftige argumenter til forsvar for den etablerede "heste-mafia". Jeg troede nu ikke, at vi diskuterede for at blive enige, men det mindste man kan forvente er vel argumenter. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen hør kære lisbeth |
HGlarsen |
09-01-2007 21:55 |
|
Ja kald du det lige præcis hvad du har lyst til, det er helt op til dig - vi lever jo i et frit land. (gudskelov for det ) Og kald mig bare "heste-mafia" - et sjovt ord jeg ikke har hørt før  Nå ja, men nu kan jeg da kalde mig for mafia-medlem, det er da altid rart . jeg har sagt min mening, og om DU mener det er at hoppe over gærdet er lavest (måske fordi jeg ikke har været så opfindsom som dig med din smarte marsmand ( ) ), er det jo ikke mit problem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 99E dit vid |
Jens H |
09-01-2007 21:56 |
|
sender mig i gulvet af beundring. Dvs at indbrud og dyre### er det samme. Jamen så har jeg jo fuldstændigt misforstået hvad det drejer sig om og jeg beklager dybt at jeg overhovedet har rejst denne debat. Jeg bukker og takker ydmygt for at du vil dele din store viden med mig og andre uvidende. Ærbødigst Jens.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille, kan du ... |
|
|
... så i det mindste ikke få dette ud af denne debat:
synes er nutid syntes er datid
"Jeg synes, at dyresægz er en stinker. Det syntes jeg også i går."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, Jens... |
99E |
09-01-2007 22:09 |
|
...du har faktisk misforstået noget.
Du tror nemlig, at hvis bare der var en lov imod dyres*x så ville man straks se folk blive dømt efter denne lov.
Sådan er det ikke.
Hvis dyres'xeren "i samme ombæring" begår en ANDEN forseelse vil han/hun kun blive straffet for den, der giver den højeste straf.
Det vil sige at hvis man BÅDE begår "ulovligt brug" af anden mands ejendom uden i øvrigt at fjerne den fra dens "hjem" OG begår ulovlig indtrængen på anden mands grund - kan det meget vel være det er "indtrængen på anden mands grund" der giver den største straf.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| staun... |
HGlarsen |
09-01-2007 22:13 |
|
Jamen tusind tak for den meget lærerige lektion  Det kommer jeg helt sikkert til at skulle bruge en dag - selvom det sikkert er glemt i morgen, som så meget andet  Sig endelig til hvis du finder andre stavefejl, jeg skulle jo gerne lære noget her i mine unge år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så hvis |
Jens H |
09-01-2007 22:17 |
|
du bryder ind i et hus, voldtager datteren og konen og skyder manden dømmes du kun for mord ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tænk hvis lovgiverne ... |
Lisbeth Sejberg |
09-01-2007 22:19 |
|
... er lige så uforstående som Marsmanden  Så bliver de jo nødt til at forbyde al brug af heste, for at undgå misforståelser. Så slipper de også for al det klynk, der er kommet, fordi det åbenbart er nødvendigt at lovgive om foldtid og staldindretning. Er det egentlig ikke underligt, at det er nødvendigt at lovgive om hestehold i det hele taget, når det kommer frem, hvor store følelser og tolkninger der lægges i, hvad en hest kan lide eller ej  For når ikke engang "heste-mafiaen" kan argumentere sagligt for deres sag, hvordan skal man så lave en lov, der tillader den ene slags fornøjelse med dyret frem for det andet  Marsmænd jeg er ked af det, vi blev ikke klogere  Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertertertr |
HGlarsen |
09-01-2007 22:23 |
|
Lisbeth: ja hvis de var lige så dumme som marsmanden, og ville ulovligøre al brug af hest ville det godt nok blive en trist verden for en heste ejer  SYNES du ikke ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh det synes jeg da ikke ... |
Lisbeth Sejberg |
09-01-2007 22:36 |
|
... jeg føler da, at mange heste ikke lige frem nyder alle de klamme, ulækre og syge idèer deres ejere har. Jeg kan sagtens sætte mig ind i de følelser en bange hest rummer, når den tvinges ind i en klaustrofobifremkaldende trailer. Dens instinkter siger den, at det er dødsensfarligt, at gå ind i en lukket hule, hvor et rovdyr kan trænge den op i en krog og æde den. Den situation tror jeg, er mere stressende end det lille put med en menneskeolfert. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| musmusmusmusmus |
HGlarsen |
09-01-2007 22:46 |
|
Okay, jeg kan godt følge dig langt hen ad vejen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til dem der ønsker lovgivning imod... |
Linda B |
10-01-2007 09:57 |
|
Skriv gerne, alle jer der ønsker en lovgivning der er imod dyre6. Dyreetisk Råd har ikke villet anbefale et forbud mod @!#$ med dyr. Rådet har kun kunnet strække det til en anbefaling af et forbud mod salg af @!#$ og dyrporno. Inges Kattehjem mener, vi skal have et totalt forbud. Den 24. januar udløber fristen for høringssvar, og resultatet vil i løbet af februar måned blive drøftet i Folketinget. Derfor er det vigtigt, at vi giver vores mening til kende overfor Regeringen. Dette kan du gøre ved at underskrive nedenstående med navn, adresse, mm. og sende mailen retur til Inges Kattehjem. Du er velkommen til at videresende mailen til andre. Vi indsamler alle brevene og aflevere dem samlet til Justitsministeriet.
Nb! Husk at mailen skal returneres til: sodomi@inges-kattehjem.dk Emne: Sodomi (Afsender-mailadressen skal tilhøre den/dem, der underskriver). Til Justitsministeriet, Undertegnede vil indtrængende bede Justitsministeriet om at forbyde sodomi/@!#$. Menneskers seksuelle omgang med dyr vil altid være et overgreb på dyrene, idet dyrene ikke er ligeværdige partnere og ikke kan sige fra. Dyrene er underlagt mennesket og derfor vil der ofte være tale om tvang med vold til følge. Dette kan føre til skader og smerter hos dyrene, som oftest ikke bliver opdaget eller straffet, da det foregår i det skjulte. For det første er @!#$ en overtrædelse af Dyreværnslovens paragraf 1 og 2, der jo påpeger, "at dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes mod smerte og lidelse" samt "at man skal sørge for at dyrene behandles omsorgsfuldt under hensyntagen til deres behov". For det andet er der hårdt brug for ekstra lovgivning, der forbyder alle former for @!#$ - herunder naturligvis dyrepornografi, @!#$-shows og dyrebordeller. Med venlig hilsen Navn: Adresse: Postnr. og by: Tlf.nr.:
---...--- I kopiere delen til Justitsministeren ind i en mail skriver navn og adr og sender det til sodomi@inges-kattehjem.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skummelt |
julietaylor |
10-01-2007 10:11 |
|
Jeg synes, det er dybt skummelt og ulækkert at dyrke kønslig omgang med dyr. Og jeg kan udmærket forestille mig, at selv store dyrs helbred kan bringes i fare ved at de bruges som levende lolitadukker. Men jeg er modstander af at man decideret forbyder kønslig omgang med dyr ved lov. I stedet bør man få en udtalelse fra det veterinære sundhedsråd omkring risici og konsekvenser af 6 med dyr, og så gribe ind via dyreværnsloven, hvor det er relevant. Klamt som det er, mener jeg at der findes langt vigtigere områder, som der bør lovgives på: F.eks. adgang til fold, staldforhold og usunde træningsmetoder. Lovudkast om hold af heste er igen udsat, og risikerer at gå i glemmebogen, med forringet livskvalitet for tusindvis af danske heste til følge. Hvis der er nogen, der samler underskrifter ind for at få Justitsminsiteren til at trække fingeren ud og få behandlet det konkrete lovforslag, som snart har været undervejs i 10 år, skriver jeg personligt gerne under  Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Julie... |
Linda B |
10-01-2007 10:27 |
|
Kan du ikke starte sådan en underskriftindsamling? Jeg skriver klart under der også, men har ikke selv tid til at starte/styre det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt ... |
birgittekw |
10-01-2007 12:36 |
|
...Tak Julie...også en holdning jeg deler til fulde... Er der ikke nogen der har linket til dyreetisks råds 'anbefaling'...jeg har ikke fået sat den ind i min linksamling... Den er egentlig meget fornuftig i sin holdning...og værd at læse, hvis man har lyst til at se emnet ud fra andet end ens egne forudfattede meninger. Det undre mig, at ingen i disse diskutioner har forsøgt at tænke lidt vidre...hvad er de mulige konsekvenser hvis en lov om dyre6 skulle gå igennem. Kan, og vil, den blive håndhævet bedre end de love vi allerede har om ejendom og mishandling af dyr...? Hvad er de faktiske konsekvenser for dyrene i det øjeblik dyre6 er forbudt ved lov ? Vil al den focus der kommer på emnet, gøre uvæsnet interesant for folk og grupper der på nuværende tidspunkt ikke har beskæftiget sig med det...? Vil der kunne komme så mange penge i det, at det kunne betale sig med illegale 'bordeller' hvor enhver kunne udleve enhver tænkelig tænkelig syg fantasi med dyr...også nogle, hvor dyrene lider fysisk overlast i en grad som , jeg håber, de færreste har fantasi til at forestille sig ...? En anden ret modbydelig mulighed...når adgangen til større dyr er besværlig gjort, af økonomiske eller andre årsager...vil interessen så flytte over på mindre dyr...med de konsekvenser det medfører...? Det nytter ikke at sige : "Jamen det er derfor vi skal have forbuddet..." Vi har både hunde- og hanekampe og meget andet 'godt' trods forbud... Efter min beskedne mening, med de love vi har nu (gerne opstrammet) har vi en større chance for at beskytte dyr...end hvis vi krimminalisere, og derved driver dyre6 endnu længre under jorden... Det handler jo ikke kun om vores personlige dyr...men alle dyr Ud over det, er der langt større, og bredere områder inden for dyre velfærd der nok trænger til at blive gået efter i sømmene... Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vel talt Julie ... |
Lisbeth Sejberg |
10-01-2007 13:17 |
|
... det er jo netop der, Marsmanden stiller sig så uforstående og mangler logik i lovgivningen. Jeg piller lige lidt ved de meget naive forestillinger, Jens tidligere i tråden gjorde sig om lovgivning kontra lovbrud. Jeg citerer: I Danmark er lovgivningen således indrettet, at du bliver straffet hvis du begår lovbrud. Som eksempler: Hvis du kører i bil uden sele, får du en bøde. Hvis du kører for stærkt, får du en bøde. Ja ja ja Jens ... hvis du bliver taget på fersk gerning, hvis der bliver lavet en måling og/eller taget et foto, der kan bevise din handling. Hvis min nabo har set sig sur på mig, kommer politiet ikke fisende med en bøde, fordi han ringer og fortæller, at han så Lisbeth køre for stærkt i går mellem Øster Brokkelse og Sønder Naiv  En lov får ikke et mindretals særlige 6uelle tilbøjeligheder til at forsvinde. Jeg er også sikker på, at manden der tog et oversavet jagtgevær og skød sin eks-kone inderst inde godt vidste, at det han ville gøre, var forbudt. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernillle |
|
|
Jeg stiller mig lige uforstående over for det her: Cat: forskellen på strigling/ridning og sx ? ej det burde du næsten selv vide  Enten er du virkelig dum, eller også har du ikke læst det jeg skrev ordentligt (håber selvfølgelig på det sidste ) Jeg har ADSKILLIGE gange spurgt til hvad I tror forskelllen FOR HESTEN er på s*x og ridning. Selvfølgelig er der for mig en kæmpe forskel, fordi jeg er et menneske og mennesker har andre tanker/et andet forhold til s*x end dyr har. Vi gør det (oftetst) "for sjov", dyrene har ikke s*x, de parrer sig. Tror absolut ikke en hest ville opfatte en tur med et menneske som en parring, nærmere en striglning. Det jeg bad dig om var at tage din hests briller på (neeej, jeg ved godt din hest ikke går med briller ), og se hvilken forskel der er FOR DEN. Prøv nu lige at glemme dit eget syn på/ forhold til s*x - ellers er du netop én af dem der er for et forbud fordi de selv synes det er klamt, ikke for dyrets skyld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stiller mig sammen med dig ... |
Lisbeth Sejberg |
10-01-2007 14:01 |
|
... og er uforstående Cat  Alle de spørgsmål jeg har stillet på vegne af Marsmanden, ligger stadig ubesvarede hen. Hvis man nu forestillede sig, at al traditionel brug af heste blev "nulstillet", hvordan skulle det så se ud i fremtiden?? Vi skal holde heste fordi, ellers kan vi ikke komme på arbejde  Vi skal holde heste fordi, ellers sulter vi  Vi skal holde heste fordi, ellers fryser vi  Kan der på nogen måde komme nogle forslag frem, hvor det ikke ender i opfyldelsen af menneskers behov?? Men det er vel at mærke ikke behov, som kan begrundes med basale behov for menneskers overlevelse. Det handler om kunstige behov, som er af rent egoistiske grunde. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mærkeligt |
|
|
Ja, det er sjovt, ik..?? Synes man ikke der skal laves et forbud har man bare at stille med en ordentlig argumentation (som der i øvrigt ikke svares på). Men er man for et forbud, er det nok at mene det er klamt Så kan man ellers droppe det med argumenter, og ignorer alle andre - for det er jo klamt...!? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadigvæk imod. |
|
|
Jeg er stadigvæk imod alt form for dyreseks som før nævnt, men synes da dette har udviklet sig til det rene sludder. Det er vist bare en kamp om at råbe højst med flest ord, og hvis du ikke er enig er du doom. Selvfølgelig er de fleste dyr til for menneskets skyld, undtaget nogle individer som vi ganske enkelt producere for at spise og andre grupper til pels mm. M.h.t dyreseks kan det også blive en tillært "evne" for de fleste heste som alt andet vi gør med dem. Men dette gør det vel ikke mere rigtigt. Jeg er imod ikke fordi jeg synes det kun er klamt og naturstridigt, men også fordi det er respektløst både over for dyret og andre mennesker. Den næste generation, hvor mine børn er iblandt, vil jeg nødigt se vokse om med "at det er helt iorden at "pumpe" med en pony". Jeg mener at folk der dyrker/tænder på dyreseks er social rataderet og som regel er der en grund til dette. Derfor er et total forbud bedst, så er der ingen tvivl om hvor grænsen er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej bestemt er det ej ... |
Lisbeth Sejberg |
10-01-2007 15:44 |
|
... bare en kamp om ord og om at råbe højest  Det er bare påfaldende, hvilke ringe evner en stor gruppe af traditionelle "hestebrugere" har, når de skal argumentere for deres egen sag  Men at argumentere mod en lille gruppe, som ikke engang deltager i tråden, det er nemt nok, hvis bare man kender nogle bestemte ord som f.eks. klamt, ulækkert, vammelt og andre ord af samme skuffe. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Argumenterer |
|
|
Ja, man kan argumentere alt det man vil. Og den der holder længst ud med de mest snørklede vendinger er vinder..?? hvis Åge har et godt snakketøj mens han pumper lille Lotte ( hest) er det ok..?? Jeg har ikke brug for at argumenter for, hvorfor jeg synes det er klamt - sådan er min opdragelse og respekt for andre mennesker bare. Tak mor og far - samtidig "tilgiver" jeg jer at I ikke har opdraget mig til at ændre standpunkt fordi andre er bedre belæst og argumentere bedre end mig. Men hænderne op fordi I har lært mig at bruge min sunde fornuft, andre har tilsyneladende tabt den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg prøver igen... |
Linda B |
10-01-2007 16:56 |
|
ER DER IKKE NOGEN DER VIL SKRIVE UNDER PÅ ET LOVFORSLAG IMOD DYRE6 ??? Dyreetisk Råd har ikke villet anbefale et forbud mod @!#$ med dyr. Rådet har kun kunnet strække det til en anbefaling af et forbud mod salg af @!#$ og dyrporno. Inges Kattehjem mener, vi skal have et totalt forbud. Den 24. januar udløber fristen for høringssvar, og resultatet vil i løbet af februar måned blive drøftet i Folketinget. Derfor er det vigtigt, at vi giver vores mening til kende overfor Regeringen. Dette kan du gøre ved at underskrive nedenstående med navn, adresse, mm. og sende mailen retur til Inges Kattehjem. Du er velkommen til at videresende mailen til andre. Vi indsamler alle brevene og aflevere dem samlet til Justitsministeriet.
Nb! Husk at mailen skal returneres til: sodomi@inges-kattehjem.dk Emne: Sodomi (Afsender-mailadressen skal tilhøre den/dem, der underskriver). Til Justitsministeriet, Undertegnede vil indtrængende bede Justitsministeriet om at forbyde sodomi/@!#$. Menneskers seksuelle omgang med dyr vil altid være et overgreb på dyrene, idet dyrene ikke er ligeværdige partnere og ikke kan sige fra. Dyrene er underlagt mennesket og derfor vil der ofte være tale om tvang med vold til følge. Dette kan føre til skader og smerter hos dyrene, som oftest ikke bliver opdaget eller straffet, da det foregår i det skjulte. For det første er @!#$ en overtrædelse af Dyreværnslovens paragraf 1 og 2, der jo påpeger, "at dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes mod smerte og lidelse" samt "at man skal sørge for at dyrene behandles omsorgsfuldt under hensyntagen til deres behov". For det andet er der hårdt brug for ekstra lovgivning, der forbyder alle former for @!#$ - herunder naturligvis dyrepornografi, @!#$-shows og dyrebordeller. Med venlig hilsen Navn: Adresse: Postnr. og by: Tlf.nr.:
---...--- I kopiere delen til Justitsministeren ind i en mail skriver navn og adr og sender det til sodomi@inges-kattehjem.dk HUSK AT ERSTATTE TEGNENE MED 6...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du nægter jo at forholde ... |
Lisbeth Sejberg |
10-01-2007 17:01 |
|
... dig til det jeg har bedt om ... nemlig saglige argumenter for al det andet, heste bliver udsat for, for at være til fornøjelse for mennesker. Jeg har ikke en eneste gang bedt nogle om, at de skal gå ind for dyre6  Jeg beder tvært i mod om argumenter for noget andet. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klamt... |
|
|
Næh.. Jeg vil ikke skrive under  Rentakt: Igen, jeg synes også det er klamt! Men jeg synes også at homoseksualitet og anals*x er klamt - skal det så også forbydes? Hvis det ikke skal forbydes, må argumentationen igen være at det er synd for dyret. Og der når vi frem til mit spørgsmål: synes vi egentlig ikke kun det er synd pga vores eget forhold til s*x..? Omvendt: Hvis dyret ikke synes det er ubehageligt, er eneste virkelige argument at det er klamt.. Og så synes jeg altså også lige så godt vi kan forbyde homos*x, anals*x, mads*x, SM osv osv.. for det synes jeg altså er klamt og naturstridigt. Jeg kører ikke den her diskussion fordi jeg vil have det igennem at man bare skal gennempule dyrene for hyggens skyld, jeg gør det fordi jeg mangler nogle klare argumenter, og præcis som i Burberry-sagen irriterer det mig lidt (samtidig med jeg griner af det), at så mange mennesker bare hidser sig uden argumenter eller beviser. Jeg synes dyres*x er klamt, jeg synes dyremishandling er klamt (og naturligvis skal det være forbudt), men jeg mangler ARGUMENTATION for hvorfor det er det her klamme der skal forbydes - hvad med alt det andet...??? Synes man i stedet burde tage fat på de forhold mange dyr lever under, det er BÅDE klamt og (i mine øjne) mishandling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op ... |
Anja Stenør Mortensen |
10-01-2007 17:56 |
|
Jeg synes godt nok debatten er blevet lidt "tummelumsk" efterhånden. Spørgsmålet var jo, om man var for eller i mod dyres.x ... Lisbeth og andre, jeg kan godt se, hvad i mener. Heste og for den sags skyld andre dyr, kan sagtens leve uden mennesker, men vi kan ikke leve uden dem ... Alligevel er debatten kommet lidt langt ud ... idet ridning, strigling, læsning i trailer osv. er noget der har foregået i lang tid og foregår i almindelig offentlighed. Men måske, den dag Marsmændene kommer her, om lang tid, vil det være almindeligt acceptabelt og offentligt kendt, at man lige smutter forbi stalden/hundekennelen...what ever... for lige at få et hurtigt put! Sådan er det bare ikke i dag, derfor synes jeg sammenligningerne er lidt, hvad skal jeg sige, ude af proportion?! Anja - stadig i mod dyres.x
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Debatten er ikke ... |
|
|
... tummelumsk, den er bare monoton, følelsesladet og typisk kvindelig - GAB! Nej, jeg vil bestemt heller ikke skrive under på sådan noget vås. Hvis samleje forvolder pine og smerte og er uomsorgsfuldt, så er jeg jomfru. Og så er @!#$ lige så gammel som menneskeracen, et par mange tusind år ældre end trailerlæsning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
fck-albert |
10-01-2007 19:58 |
|
Grunden til at det er lovligt i danmark at have 6 med dyr, er fordi at dyrene ikke kan sige fra, du kan ikke se på dem om de nyder det eller ej, og de kan ikke sige nej! Hva fanden sker der lige der ? Vi sad netop lige og snakkede om det i skolen og fik af vide at ovenstående var grunden til at det er lovligt  Ulækkert Ulækkert Ulækkert Bare min mening
Sandra og Chaussette Tilhænger af duerne <3 Danske mestre - 2005/2006 F.C.København Part søges på amager
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Einstein |
Jens H |
10-01-2007 20:43 |
|
Citat Lisbeth: Ja ja ja Jens ... hvis du bliver taget på fersk gerning, hvis der bliver lavet en måling og/eller taget et foto, der kan bevise din handling. Hvis min nabo har set sig sur på mig, kommer politiet ikke fisende med en bøde, fordi han ringer og fortæller, at han så Lisbeth køre for stærkt i går mellem Øster Brokkelse og Sønder Naiv Igen et chock for dumme uvidende mig. Her troede jeg at der sad en alvidende styrelse og holdt øje med os og sendte bøder ud når vi overtrådte loven og så skal man tages på fersk gerning. Tak Einstein den havde jeg godt nok aldrig regnet ud. Så nu skal jeg da godt nok ud at bryde nogle regler. Jeg havde ikke lige taget højde for at det var marsmanden der læste med der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *cat*... |
HGlarsen |
10-01-2007 21:01 |
|
Ja ja, du har sikkert ret i det du skriver. Jeg orker ikke at læse alt det du skriver lige nu. Måske en anden dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Cat ... |
Lisbeth Sejberg |
10-01-2007 23:58 |
|
... nu vil jeg ikke længere overse din desperate signatur  Her er Svend-tråden, hvis du er gået glip af den www.heste-nettet.dk/fo...4/1279937/ Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øhhh |
|
|
Cat jeg HAR skam også gået på gym... derfor kan man godt have en holdning uden at man behøver pensle den ud så den ikke giver mening mere - jeg har valgt at forholde mig kritisk til det at have dyres*x, for der er jo rent faktisk heller ingen der ved hvad dyret synes om denne sag - jeg vil gerne lade tvivlen komme dyrene tilgode. Jeg har før skrevet det og skriver det nu igen, forbuddet omfatter ikke kun heste men også andre dyr- den vinkel synes jeg er vigtig at tage med i vurderingen om et forbud eller ej. Men ja det er simpelthen for Klamt (der til er vi enige ) og jeg mener heller ikke det kan sidestilles med andre typer af anderledes s*x da det forgår mellem mennesker der selv 100% vælger til og fra. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg synes.. |
|
|
der er nogle stykker her inde der kun lige tænker på hesten og ja jeg synes personligt det er klamt men det er nok ikke et af de dyr der vil lide størst skade... men men men det der bekymre mig og derfor gør at jeg ville være for et forbud er de mindre dyr og så kan folk komme med deres snak med at så er man over i dyremishandling men det er jo der problemet sker at de syge mennesker der ikke kan forstå at en menneskepik ikke høre hjemme i en katte skede vil sige jamen jeg mente ikke den tog skade... for lige nøjaktig der hvor der står at dyret skal beskyttes BEDST MULIGT mod smerte altså i mine øjne skal bedst muligt slet ikke stå der for der vil altid være syge mennsker der der kan få de 2 ord drejet til deres fordel altså at de mente de gjore deres bedste for ikke at skade dyret og som et ordsprog siger dit bedste er bare ikke altid godt nok.. alt det med heste og ride og marsmænd er endnu et at de gode tråd på tråd i en tråd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes faktisk også selv ... |
Lisbeth Sejberg |
12-01-2007 00:23 |
|
... det var et godt stunt  Det har fortalt mig rigtig meget om folks manglende lyst til at kunne argumentere for det, der fylder så meget i deres liv. Det er yderst tankevækkende og det mener jeg virkelig helt seriøst. Mvh. Lisbeth
Svend 4 ever !!!!! Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cat!!! |
Tolle |
12-01-2007 02:50 |
|
Nu er det jo så lige jeg bliver nødt til at reagere. Fordi jeg rent faktisk er homosexuel. Det er muligt du mener det er klamt og ækelt. Det er helt din egen sag, og den skal du have lov at have for dig selv. Jeg hverken vil, kan eller skal ændre på dit synspunkt herom. Men...hvordan i himlens navn kan du sammenligne homosexualitet og @!#$? For det første skulle du prøve at sætte dig ind i hvad homosexualitet er. For det handler jo ikke bare om @!#$, imellem 2 humane individer, men i ligeså høj grad om KÆRLIGHED og RESPEKT for sin partner. Ligesom det forhåbentligt også er tilfældet for heterosexualitet. Og så er det samtidigt 2 humane individer der kan sige JA tak eller NEJ tak. Jeg kan ikke helt se hvor KÆRLIGHEDEN eller RESPEKTEN kommer ind i billedet, når der er tale om @!#$ imellem et humant individ og så et dyr? Måske du ville kunne finde ordenes KÆRLIGHED og RESPEKT betydning ved at slå det op på nettet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tolle... |
Linda B |
12-01-2007 03:57 |
|
TJEK MINE ANNONCER. RIDEUDSTYR SÆLGES, BLA ESKADRON GAMACHER; UNDERLAG MM, MASSAGESTOL OG MASSAGELAGEN SÆLGES OGSÅ. Lou Lou købes, også sjatter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja, det |
Lea&Tasha |
12-01-2007 14:54 |
|
...ved jeg nu ikke. Jeg både holder af og respekterer min hest. Det udelukker vel ikke en 6-uel interesse for den? (Ikke at jeg tænder på min hest , men nogle gør jo). Det er vel lige så svært at forstå for folk, der ikke har det sådan, som det er svært for mig at forstå, at man kan elske en person af samme køn på en 6-uel måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Argumenter |
|
|
Jeg har tidligere nævnt at jeg ikke er for dyreseks ikke p.g.a. dyret (hesten) tager skade af det men af respekt til dyret og fordi jeg efter mit synspunkt synes det er uetisk og moralsk forkert. Det synes jeg sådan set er argumentation nok. Andre har så en anden livsopfattelse og sådan er det. Det er temmelig sikkert heller ikke forbudt og skide på fortorvet selv om nogle måske kunne have lyst til det, men vi er forhåbentlig alle opdraget til at det gør man bare ikke. Men det ville da være klamt hvis nogle fandt behag i det og udsatte andre for synet. Sådan har jeg det med @!#$. At en landmand så holder armen lidt længere oppe i koen end nødvendig, fred være med det. Jeg synes det er uetisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ville i bytte roller?? |
|
|
I der mener, at @!#$ ikke skader heste, kunne I tænke Jer at bytte roller..? Hvad nu hvis rollerne faktisk var byttede om..? Og mennesket blev genstand for dyrs sexuelle lyster.. Så ville dyrene tænke, at så længe I ikke pådrog Jer fysiske skader så var det helt ok. Hyggeligt hva?? I har så travlt med, at vi andre ikke har ordentlige argumenter for, hvorfor @!#$ burde forbydes. Men jeg har endnu ikke hørt et ordentligt argument for hvorfor det ikke burde forbydes..? Helt ærligt; hvem tror I får mest ud at @!#$? Dyret eller mennesket?? Jeres argument for at @!#$ efter hestens målestok ligger på linie med strigling, ridning og trailerlæsning, minder mere om et vagt forsøg på at stable et holdbart argument på benene.. Så fordi vi i forvejen udsætter hesten for en dagligdag, der er langt fra dens oprindelige tilværelse, så kan vi da ligeså godt smide en omgang @!#$ oveni, for ligesom at fastslå hvor stor en enehersker mennesket er!! I virkeligheden handler det vel ligeså meget om menneskets generelle livssyn. Det må ligge i menneskets natur, at vi har en indbygget trang til at afvise individer, der er forskellige fra os selv. Det gælder både individer med en anden hudfarve, sexualitet og dyr. Måske fordi vi føler trang til at udnævne os selv som den højst rangerende race på kloden. Vi mennesker har udnævnt os selv som den intelligente race i universet. Men vi har jo også selv lavet målestoksforholdet... Det værste et menneske ved er vel at blive behandlet som et dyr. Ikke sært sådan som mange mennesker selv behandler deres dyr. Bare udtrykket: "Behandlet som et dyr", afslører hvad vi selv mener om, hvordan vi behandler dyr!! Hyklerisk! Så bare fordi vi kan, er det ikke ensbetydende med, at vi skal og bør! Det er menneskets største fejl som vi gladeligt hopper let og elegant hen over, for vi vil da ikke kritisere vores egen race vel?!! Så er sige, at @!#$ er for dyrets skyld, er den største undskyldning for at retfærdiggøre menneskets egen perverse tankegang! Bare min mening... Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bedre dyrevelfærd i danmark |
Xmille |
12-01-2007 23:43 |
|
det er simpelthen for meget og jeg kan slet ikke forstå hvorfor det ikke er ulovligt! for det burde det være, vi har en alt for sløv regering på lige netop det her område, altså dyrevelfærd, det er helt forkert i mine øjne, at det er "ok" bare fordi dyret ikke kan sige fra, og undskyld min mening men man kan da ikke være helt rask oven i knolden hvis man har sådan nolge lyster Føj mit argumet imod dyre 6 er at så længe man ikke ved ren besked om dyrets velfærd og hvilke smerter det medføre på dyret så skal det ikke være lovligt. jeg kan ikke forstå hvordan nogen her inde kan finde sammenhæng mellem dyre 6 anal 6 og homoer, det virker fuldstændigt sindsygt at blande det sammen bare fordi personerne synes det hele er klamt, for der er som sagt den forskel at vi er mennesker og kan sige fra, det er dyr bare ikke... i mine øjne er det dyremishandling og jeg ville heller end gerne skrive under på underskrift indsamling mod dyre 6 camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsfskdfm |
Klapperlap1 |
12-01-2007 23:47 |
|
Det skulle forbydes! /Klapperlappen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lea!!! |
Tolle |
13-01-2007 01:32 |
|
Som jeg nævnte i tråden ovenover, kunne det jo være også Du skulle prøve at sætte dig lidt mere ind i hvad homosexualitet er? Det handler ikke kun om @!#$! Det handler om i lige så grad om respekten og kærligheden til et andet menneske. Nærheden, intimiteten, varmen og forståelsen. Og selvfølgelig er der også @!#$ indblandet i det. Men det behøver bestemt ikke være ret meget mere afvigende, eller ekstremt i forhold til et heterosexuelt forhold. At være homosexuel eller være til analsex, eller hvad du og andre måtte komme med af latterlige sammenligninger, kan bestemt ikke sidesættes med @!#$. @!#$ handler i bund og grund KUN om @!#$. Og ikke andet. Hvorfor nogle tænder på det, skal jeg så ikke kunne gøre mig klog på, da jeg slet ikke er så avanceret i min sexuelle tankegang. Men hvor er kærligheden? Kærligheden til hvad? Her er der blot tale om nogle ekstremt sexuelle abnormiteter, som uheldigvis includerer dyr. Dyr som ikke selv inviterer til disse sexuelle udskejelser, dyr som ikke selv er istand til at sige JA tak eller NEJ tak. At have respekt for sit dyr er blandt andet at respektere, at det er et dyr, og bør behandles derefter, alt afhængigt af hvilken dyreart der er tale om. Respektere at det er et flokdyr, respektere at det evt. er et dyr som ikke går i flok, respektere pasningen, omgangen og meget meget andet, så det er så tæt på det enkelte dyrearts naturlige adfærd. Hvor er respekten henne for det enkelte dyr, når det includeres i det enkelte menneskes sexuelle abnorme adfærd? Jeg respekterer folk som er heterosexuelle, homosexuelle, bisexuelle. Indenfor hver af disse sexuelle kategorier findes der så en hel del sexuelle "turnonns" Det kan være sadomashochisme, analsex, underkastelse, verbal ydmydelse, og en hel masse andet som grænser til det extremt abnorme. Men fælles for alle kategorier og "turnonns" handler det om, at udvise respekt for hvad det enkelte menneske har af "turnonns" og "tunoffs" og fælles for alle er, at man kan sige fra og til. Uanset hvilken kategori man nu er til, er det sådan at der findes ligestillet. Men hvordan kan det argumenteres, at det er helt i overensstemmelse med et dyr, at være en del af alt dette? Det er et dyr...og ikke et menneske. Dyr og mennesker hverken KAN eller SKAL sidestilles med hinanden. Jeg har nu forsøgt mig af flere gange, at argumentere for hvorfor jeg absolout mener at @!#$ bør og skal være ulovligt, og højt strafbart. Jeg skal ikke sige om det er klamt, eller ulækkert. I og med vi alle som mennesker definerer klamt og ulækkert meget individuelt. Men jeg savner nogle argumenter for HVORFOR det er ok at have sexuel omgang med dyr? Og meget gerne mere nuanceret end blot at sige, det er ok, for dyret kan bare gå sin vej, eller at det er vel ikke mere ulækkert end at @!#$ med en af samme køn. Men et ordentligt argument som kan få en til at tænke lidt mere over tingene. Jeg er langt fra sikker på at jeg nogensinde kakn blive overbevist om det modsatte af min nuværende holdning til emnet, memn jeg er villig til at forsøge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen Tolle |
Lea&Tasha |
13-01-2007 12:54 |
|
Jeg er da slet ikke i tvivl om, at din forhold til din partner ikke kun handler om 6, men også om kærlighed og respekt. Men hvordan ved du, at man ikke kan have disse følelser for et dyr, men har 6-uel omgang med? Du kan ikke sætte dig ind i, at man kan dyrke 6 med fx en hest og stadig have respekt og kærlighed for dyret - men det er jo ikke ensbetydende med, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg kan ikke sætte mig ind i, at man kan elske et menneske af samme køn på en 6-uel måde - men det er jo ikke ensbetydende med, at det ikke kan lade sig gøre. At 6 kun handler om 6, er jeg dybt uenig med dig i. Jeg er ikke i stand til at adskille 6 og kærlighed (men det udelukker jo ikke, at andre mennesker kan ). Men det er vist en anden diskussion  Jeg forstår ikke, hvad det er for et endegyldigt argument, du efterlyser. Det ville i mine øjne svare til at bede dig argumentere for, hvorfor homoseksualitet ikke skulle forbydes (det er jo unaturligt og ukristeligt osv... ). Man kan ikke argumentere for sådanne emner - folk føler og tænker forskelligt. Det er der ikke noget galt i - så længe vi ikke begynder at lovgive efter det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| carina4 ... |
Theis |
13-01-2007 13:12 |
|
Dyr kan ikke tænke ræssionelt. Derfor kan rollerne ikke bare byttes om på sådan en sort på hvid måde  Mener ingen har sagt det er okat pga de andre ting vi udsætter hestene for - Der er bar enogle der sætter spørgsmålstegn ved HVORFOR det så er okay at udsætte dem for ting de rent faktisk LIDER under (blive tvunget i trailer osv.), hvis det andet ikke er okay? Det ville være morallovgivning at lovgive om hvad der så er ok eller ikke, og morrallovgivning er ikke ok. I så fald vil jeg da også gerne have forbudt brugen af bid Det synes jeg nemlig er KLAMT og SYND. Og der er det rent faktisk bevist at det påfører dyret unødig smerte  - Men det ville folk jo nemme stemme ligeså sindssygt i for - Fordi det er mere ok i deres hoved. Skævt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Handler det ikke om ... |
Smaragd |
13-01-2007 13:20 |
|
... hvordan hesten opfatter det?I modsætning til hvordan I opfatter det?
I eksemplet med Bekendelser fra hestesægzdrengen ovenfor læser jeg, at han i høj grad ser på, hvordan dyret reagerer over for hans tilnærmelser og selve handlingen. Som han udlægger det lyder det ikke som om hesten opfatter det som en respektløs handling.
Men det kan selvfølgelig være hans idealiserede forestilling om forholdene. En vis kategori af voldtægtsmænd bilder jo også sig selv ind, at ofrene "jo godt kan lide det."
Jeg ville egentlig gerne vil selvsyn konstatere, hvordan en eller flere heste reagerede på det.
I ovennævnte eksempel virker det også, som om han i høj grad respekterer hestene og af ærligt hjerte ønsker dem det godt.
Men igen.
Det korte af det lange er, at de mange indlæg for et forbud virker som set gennem en menneskelig linse og ikke en hestenlinse.
Det er ikke så svært at se på en hest om den nyder de ting, mennesker gør ved den. Heste har et meget tydeligt kropssprog, man behøver ikke kunne spørge dem direkte om deres mening om dette og hint.
Hvis tingene foregår, som hestesægzdrengen ovenfor beskriver det, har jeg intet imod det. Overgreb og tvang har jeg derimod stærk afsky for, og dem er der alt for mange af i gennemsnitshestens liv, som intet har med seksuelle overgreb at gøre.
Diskussionen må, som Lisbeth siger, ses i en bredere sammenhæng for at kunne give mening og stof til eftertanke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lea!!! |
Tolle |
13-01-2007 13:38 |
|
Dette argument du her kommer med holder jo bare slet slet ikke, og det er utroligt du ikke selv kakn se det. For hvad så hvis debatten handlede om pædofilli? Hvis dette pædofile individ tænder og føler for det? (og det gør de jo rent faktisk ) så skal der heller ikke være lovgivning omkring dette? Nej, du må komme med et andet argument 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lea&Tasha |
13-01-2007 13:53 |
|
Hva?! Jeg tror ikke, der kan være tvivl om, at det barn, der misbruges af en pædofil, afskyr det og tager skade for livet - det er da usmageligt, at I bliver ved med at sammenligne 6 med dyr og 6 med børn - føj!  Jeg vil godt garantere dig, at hvis man har samleje med et dyr, og dette ikke på nogen måde skader dyret fysisk - altså ikke er imod dyreværnsloven - så er dyret ikke traumatiseret for livstid. Om ikke andet, har de sgu ikke hukommelse til det. Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan en voksen gennemfører et samleje med et barn, uden barnet tager fysisk skade. Ligeledes er du vel ikke i tvivl om den mentale skade, et 6-uelt misbrugt barn påføres?! Jeg vil da godt nok foretrække, at en eller havde samleje med min hest fremfor naboens 3-årige datter, hvis jeg nu skulle vælge. Der er altså forskel på mennesker og dyr! Skåret ud ipap: Der er ingen tvivl om, at børn tager skade af at blive 6-uelt misbrugt. Det er forhåbentlig slet ikke til debat?! Derimod er der ingen af jer, der har bevist, at dyr tager skade at, at mennesker har 6 med dem på præmisser, hvor dyreværnsloven overholdes. Jeg får en dårlig smag i munden af at skulle sidde her og argumentere for, hvorfor pædofili er ulovligt - det kan man sgu da ikke være i tvivl om?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lea!!! |
Tolle |
13-01-2007 14:19 |
|
Lige præcis!!! Der ER forskel på mennesker og dyr! Mennesker til mennesker og dyr til dyr! Og @!#$ med børn SKAL BARE IKKE finde sted. Men har du bevis for at dyret ikke vil blive traumatiseret?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lea&Tasha |
13-01-2007 14:26 |
|
Nej. (Men jeg tror ikke på, at et dyr kan blive traumatiseret af noget, der ikke på nogen måde påfører det smerte, angst eller væsentlig ulempe.) Har du bevis for, at man ikke kommer i helvede, hvis man er homoseksuel? Kan du se, hvad jeg mener? Vi kan jo ikke lovgive ud fra folks forskellige grænser/fordomme i forhold til seksuelle præferencer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lea... |
|
|
jo det kan man godt - det hedder etik!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man |
Lea&Tasha |
13-01-2007 15:34 |
|
...skal lovgive ud fra etik, skal det jo netop ikke være ud fra folks forskellige grænser/fordomme i forhold til seksuelle præferencer, men ud fra de grænser, 99% af befolkningen er enige om. Fx nekrofili, som er forbudt ved lov. Så Kristina, jeg citerer lige mig selv: "Vi kan jo ikke lovgive ud fra folks forskellige grænser/fordomme i forhold til seksuelle præferencer" - hvordan vil du så afgøre, hvem der skal bestemme? Etisk råd har diskuteret dyre6 og ikke set grund til at lovgive imod det. Og det er mig bekendt den vej, du skal, hvis du vil lovgive ud fra etik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg det lidt bedre ... |
Lisbeth Sejberg |
14-01-2007 21:40 |
|
... min til denne tråd opfundne "heste-mafia" stiller heldigvis spørgsmålstegn ... www.heste-nettet.dk/fo...1/1286781/ Mvh. Lisbeth
Svend 4 ever !!!!! Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog i mod fra andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh Lea ... |
Anja Stenør Mortensen |
14-01-2007 22:31 |
|
Men har du beviser på at hesten ikke lider/bliver traumatiseret? (Du tror ikke, men er det bedre beviser, end de der skriver AT den lider?) Hvis ikke, er det jo, vi må ind i de etiske overvejelser. At Etisk råd ikke rigtig vil tage stilling, synes jeg da personligt er ærgerligt. Lovgivningen siger det er acceptabelt at have omgang med dyr, og så er det jo det, vi må forholde os til. Personligt, mener jeg ikke det er i orden, og det er for hestens vedkommende ikke ud fra et helbredsmæssigt synspunkt, men ud fra et etisk synspunkt. Jeg kunne godt tænke mig, at der kom lidt mere etik ind i denne debat. Ligesom vi kan bruge timer på at diskutere det rette foder, den rette ridemåde, de rette bid, sadler osv. Generelt sagt, den rigtige måde at holde hest på. Disse spørgsmål er i min verden også af etisk karakter, da vi vel godt kan blive enige om, at langt de fleste heste i DK er luksus dyr, der intet mangler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det undrer mig lidt |
|
|
at man bliver ved med at vende tilbage til hesten som objekt. Hesten er vel det dyr, der vil tage mindst skade af en mandlig penetrering. Mindre dyr end heste bliver jo misbrugt, og så er det gentaget igen og igen, at så bliver der tale om dyremishandling. Det vil så sige, at med heste er det ikke mishandling. Så er der jo kun det etiske aspekt tilbage. Og så vil det lovmæssigt være at sidestille med andre afarter af menneskelige 6-suelle præferencer, hvad ihvertfald heste angår. Nu ved jeg ikke hvor mange af Jer, der har haft armen i en hest. Det har jeg i forbindelse med dyrlægearbejde, jeg har deltaget i. Hvis en hest lader sig traumatisere af en fjols der står og pumper med st "lille" vedhæng, så traumatiserer vi dem også ved dyrlægearbejdet i avlsarbejdet. Jeg synes også at 6 med dyr får mine indvolde til at krympe sig, men ikke udfra mænd der fjoller rundt med heste. Udfra mennesker der fejlpræger handyr, til at bestige kvinder og udfra mænd der sprænger sig ind i mindre dyr ofte med døden til følge. Det sidste er efter min bedste overbevisning dyremishandling og her kunne jeg meget vel ønske lovene og straffen skærpet. Jeg mener ikke vi har brug for en dyre6 lov også. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Anna, det har |
Lea&Tasha |
15-01-2007 14:50 |
|
...jeg svaret på én gang. Men jeg skal da gerne kopiere det ind til dig : "Nej. (Men jeg tror ikke på, at et dyr kan blive traumatiseret af noget, der ikke på nogen måde påfører det smerte, angst eller væsentlig ulempe.)" Og så har du vist fået det med Etisk Råd galt i halsen. Der er ikke tale om, at de ikke vil tage stilling. Det har de netop gjort. De er bare kommet frem til, at der ikke skal lovgives specifikt mod dyre6.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|