Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kamera hjælp søges! (probs. overførsel?)
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 20:09

Hejsa

Jeg håber nogle herinde kan hjælpe, eller måske selv har haft problemer med Kodaks rådne software.

Vi havde før et kodak V-et eller andet, vist 5XX. Nå det gik ned med flaget, Merlin fik det, de kunne ikke lave det og vi fik så et nyt kamera ved navn; Kodak V705.

Det gamle kunne jeg sådan set bare tilslutte computeren, så kunne mit fotoprogram ADC tage det og jeg kunne på den måde få billeder overført.

Min kæreste var dog ikke så heldig stillet, og han valgte istedet i et svagt øjeblik og bruge softwaren. Der skulle han også hente et væld af opdatering før det virkede.

Men denne gang, og med det NYE kamera...er der absolut INTET der funker

I brugsforvirringen forklare de det meget simpelt, 1 stik fra A til B også burde der ingen problemer være.

Men min computer siger intet om der er ny hardware fundet, eller registrere at kameraet er der...selvom jeg har revet stikket rundt til 5 forskellige USB-porte. (Vi har trådløst net og modtageren optager 1 usb port, men det burde vel forhåbentligt ikke have noget at sige)

Inde på deres hjemmeside, siger de at den understøtter XP og Kodaks easyshare software er installeret i sidste nye version (er checket). Jeg har ledt deres hjemmeside tyndt for hints om hvad man skal gøre, men på deres side skulle kameraet understøtte XP.

Meen når computeren ikke finder kameraet og programmet heller ikke gør..hvad gør man så?

Jeg ved godt jeg bare kan storme ud og købe en af de der kortlæsere, eller vente til mine forældre engang får lysten til at kikke forbi (med deres kortlæser). Men det er da hamrende belastende, når computer og kamera burde kunne sammenarbejde...så jeg kunne få revet mine billeder ud af det kamera.

Jeg håber der er nogle hjælpsomme HN'er der ved hvad man kan gøre...fordi jeg syntes jeg har prøvet det meste. Men jeg har ikke forstand på XP, når kodak siger XP burde understøtte det...så ved jeg ikke lige hvad man gør.

0
0
Svar på denne tråd

tralalulalej
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 20:37

Hvis ik den opdager kameraet, så er der efter min erfaring 1 af 2 ting galt.

1) usb-ledningen er i udu

2) 'noget' i kameraet er i udu, så der ikke er kontakt til pc'en via ledningen.

Been there, done that.. got the kortlæser.

Havde et lille kamera, hvor netop det her skete. Startede med at købe et nyt kabel - ingen forandring.

Ergo måtte det være noget i kameraet... og jeg investerede i en lille kortlæser.

Hvis dit kamera er nyt, så skal lortet altså bare virke, så jeg ville daffe ned til forhandleren med det. Evt. må de så dernede demonstrere på deres pc, hvad du gør forkert... men jeg tvivler på at de kan mere end du kan.

Distractions - hjemmegroede fraktaler

Sweet Leaf - texel, merino & kæledyr ;-D

Salg af marsvinekalender

Nu med champ i huset - DKCH SCH NordV-06 Obsessions Fru Kristoff

0
0
Svar på denne tråd

Kamera
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 20:43

Har du husket at tænde kameraet samtidig med? Ellers kan computeren ikke finde det... Kun ide hvis det f.eks. var en forglemmelse fra din side.

Ellers burde computeren selv kunne finde kameraet ligesom, der står i brugsforvirringen med A til B, hvis du f.eks. går ind i stifinder efter det er forbundet. Ellers er der noget i stykker et sted.

"But it's not who you are underneath, it's what you do that defines you."

Rachel Dawes, Batman Begins

0
0
Svar på denne tråd

nogen kameraer
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 20:48

.. skal så (udover at være tændt) stå på en bestemt indstilling for at overføre billeder. Lige nu er jeg bare så forvænt at mit SLR-kamera bare skal tændes uanset indstilling, bare det er forbundet - men samtlige af mine andre kameraer skal stå på en 'billedeoverførsels-indstilling'.

Kører man XP, så er normalproceduren at der dukker en box op med besked om at winblows har fundet ny hardware, og hvordan den skal håndteres (åbnes).

Salg af marsvinekalender

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 21:10

nå okay, det da ikke videre opmuntrende hvis det er en dims i kameraet der fejler noget. Kabel+kamera er brand nyt og vi fik det, den 28 dec. Så det er bestemt ikke særlig gammelt...

Der står i brugsforvirringen "turn on the device", jeg tænder også kameraet, men der sker ikke noget. Det slukker så af sig selv efter 2-4 min eller ligende. Imens jeg leder febrilsk efter en eller anden tilkoblingsmulighed. Jeg er ret sikker på at der ikke er et bestemt program i kameraet det skal stå på får at overfører.

Der er tilgengæld noget i kodak easyshare hvor der et sted der hedder:" transfer", "synchronize" og en masse andet fancy't tilkoblingsmuligheder. Men nej, heller ikke disse virker. Den kommer bare med en fejl meddelse om der intet er tilsluttet og jeg skal undersøge docken (en overføringsstation man kan købe ud over).

Men *suk* ved ikke rigtigt om jeg gider ned i Merlin for at stå og prøve og forklarer mig, hvorefter det igen skal sendes til reperation=min.3 uger+hvis en fejl i kameraet, de løse, da det skal på importørens værksted (i Tyskland...been there, and very much indeed done that ). Det virker ikke som stedet de udlevere nye kabler medmindre alt andet er forsøgt...

Så jeg tror jeg følger 'got the kortlæser'-modellen, medmindre nogle ligger inde med en anden mirakelmetode.

Men jeg takker ihvertfald rigtig mange gange for jeres svar :)

0
0
Svar på denne tråd

mig igen...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 21:15

hehe nogle der ved hvor man kan finde sådan en kortlæser dims?

(havde regnet med jeg kunne finde den på edbpriser.dk, men jaeh...det er ikke under fototilbehør eller hardware, nogle der ved om de er på den side? )

0
0
Svar på denne tråd

kortlæser..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 21:45

Har set nogen i føtex... så alle steder hvor de forhandler lidt tv/video/pc/fototing har dem nok.

Der er forskellige af slagsen, nogen der kan tage ganske få korttyper, andre der kan tage flere. Tag endelig dit memory-kort med ned når du kigger, for det er lidt øv, hvis du kommer hjem med noget som ikke passer til dit kort.

Priserne ligger vist på ca. 100-150kr, så de er vist ikke så dyre i anskaffelse.

Den jeg har, er født med 4 slots, og kan forstå 6 forskellige korttyper.

Salg af marsvinekalender

0
0
Svar på denne tråd

takker for svar :o)
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 22:34

jeg fandt det også på edbpriser efter en del tids søgen. Havde ikke lige regnet med sådan en fætter hed Flash-ram læsere, derinde på det, søgte jeg på kortlæser og så fandt jeg en.

Jeg gav 165 ialt, 94, for selve kortlæseren og efter hvad jeg kunne se, kunne den godt tage mit kort, så det var udemærket :)

Så hvis de lever op til deres ord på hjemmesiden, burde det være her på fredag.

0
0
Svar på denne tråd

Selvom at du
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 08:04

Selvom at du nu har smidt penge efter en kortlæser, som jeg iøvrigt også vil anbefale til alle, så kunne du da lige prøve at kigge om kameraet kan sættes op til overførselstype, sådan som Lina foreslår.

På Canons hedder typen så vidt jeg husker PTP (Peer To Peer), men kameraet burde under alle omstændigheder detekteres af Windows, så noget kunne altså godt tyde på et knækket USB-kabel.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider