Efter de to sidste mord her i weekenden, har jeg været taknemlig. Ikke taknemlig over at der er sket mord, for det er noget af det frygtligste der kan ske. Men taknemlig over, at jeg i sin tid meldte min voldsmand. Lidt baggrundshistorie følger nu:
i 99 blev jeg overfaldet af min ex, fordi jeg ikke ønskede at genoptage forholdet. Jeg kunne ligeså godt have været død idag, det var også hans plan. Forløbet minder meget om det der skete ved hende der havde to børn, som også mistede livet. bortset fra at jeg ikke havde børn dengang, og at det ikke lykkedes ham at få sin vilje. Jeg meldte ham, og han fik sin varetægtsfængsling forlænget indtil der faldt dom. ( ialt to mdr varetægt). Han blev dømt, og fik en forholdsvis lang straf, men jeg frygtede at han ville komme tilbage, eller bare møde ham nede i byen.Retssagen blev holdt for lukkede døre, og jeg har fået en del men. Bla. mit syn er dårligt, og jeg har skulle "genopstarte" mit sprog. Det skal lige siges, at han var en ganske normal fyr, havde aldrig lavet noget ulovligt, og havde aldrig været voldig.
Nytårsdag så jeg ham i en bil, og fik senere at vide, at han havde fået lov til et hjemmebesøg fordi han havde det dårligt. Jeg havde det meget træls med at møde ham, var fuld af paranoia, fordi jeg frygtede at han ville vende tilbage. Jeg vidste ikke noget om, at han havde fået lov til et hjemmebesøg.
1måned efter dommen var faldet, ringede politiet og sagde at han havde begået selvmord inde i fængslet. Jeg kan ikke huske hvad jeg tænkte dengang, andet end jeg var forvirret.
Det var baggrundshistorien.
Når jeg så ser hvad der er sket i weekenden, med to kvinder og to børn der er myrdet, sidder jeg og er taknemlig for, at han ikke har mulighed for at komme og gøre det ved mig. Ergo må jeg være taknemlig overfor at han valgte at tage sit eget liv istedet for mit. Er jeg kold, kynisk kælling, eller hvad er jeg?
Jeg går ikke og fryder mig over at folk de har det svært, men for pokker... jeg kunne have stået i samme situation som de to stakkels kvinder. 
det skal siges, at jeg har haft svært ved at spørge om dette, da det går mig en del på, hvis jeg virkelig er kold og kynisk.