Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når manden har feber
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 12:13

Manden ligger syg, han har fået en virus siger lægen, en virus der har floreret i KBH i 3 uger nu. Han siger han skal spise piller for at få feberen ned, men men men (nu til mit spørgsmål), når man nu kun må få 6/8 piller (Ipren/Panodil) pr. dag, og feberen ikke rigtig falder (ligger konstant på 39-40), hovedpinen bliver værre og kroppen gør rigtig ondt, hvad pokker kan han så få? Lægen sagde der ville gå en uges tid - denne uge er snart gået og der er ingen forbedring.


To læger er konsulteret og begge sagde virus.


Har I nogle gode råd? Er der nogle urter han skal prøve eller noget andet?



Sasser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er det jeg siger
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 13:23

Der findes to slags influenza, den harmløse, ret uskadelige som altid rammer kvinder og børn, og så er der den livstruende, meget invaliderende og frygtelige som kun rammer mænd ;o)

Hvis han også har næsen fyldt med snot, jeg har selv lige været turen igennem, så kan det hjælpe med næsedråber, for man får virkelig hovedpine af det, ellers tror jeg desværre ikke der er så meget at komme efter, andet end at slukke lyset, lukke øjnene og sove. Den virus vi lige har været igennem her har nu holdt sig 2 uger, så det er vist bare en sejlivet en.

God bedring til ham



Hilsen Mette


Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 influenza
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 13:37

Hej sasser,


Jeg tror det er den samme tur som jeg lige har været igennem (også kbh).

Jeg havde feber i 2 uger - dog faldt den løbende den sidste uge. Alt i alt har jeg ligget i 2-3 uger og jeg døjer stadig med hoste og propper i ørerne efter det.


Det var rædselsfuldt, men der er ikke andet at gøre end at spise de piller (må jeg anbefale pamol/panodil - ipren er ret hård ved maven og leveren), drikke en hulens masse vand og kamillethe med honning.


Jeg var også overbevist om at det var noget andet end bare en virus, men det var det altså ikke - den var bare meget ubarmhjertig og hårdfør.


kh Anissi (som nu har smittet både kæreste og forældre og hende der ejer mine to partheste, så nu er jeg fuldtids syge- og heste-passer! Så ka jeg lære det )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det må
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 15:45

være en sejlivet en. Må straks købe panodiler i stedet.


Der er ingen snot eller hoste, kun meget høj feber, hovedpine og ømme led og muskler.


Han må væbne sig med tålmodighed (ligeså må jeg), og så håbe på det går over hurtigst muligt.


Bare jeg ikke er blevet smittet. Har ikke kysset ham i en hel uge nu



Sasser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har han kun
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 17:31

...tager Ipren indtil videre? Ipren virker nemlig ikke febernedsættende, det gør kun Panodil (og Pamol og Pinex og så videre...). Ipren er ganske rigtigt hårdt ved maven - til gengæld er det Panodil, der går ud over leveren. Men max døgndosis Panodil i en uge eller to tager han ikke skade af.


Lea


Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lea&Tasha
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 11:16

der står ellers på Ipren pakken at det er feber nedsættende



Sasser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Sasser.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 12:06

Kontakt lægen igen, hvis jeg var Jer.

Feber er ikke noget af kimse af, det kan da være ganske uskyldigt. Men alligvel.

Han skal sørge for at drikke en masse væske, alt hvad han kan komme i nærheden.

Hvis han kan tage fast føde til sig, vil suppe være rigtig godt.

Urte the er med honning er også rigtig godt.

Og så søvn.


Jeg tager Palmol som er en i en hvid pille plastik glas med rødt på. Den er god til febernedsættende.


Rigtig god bedring med manden.


Mvh. Lotte



"Oldenborg heste kan og vil"


Rigtig dejlige oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller Super dejlig minature hingst til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte C
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 12:09

tusind tak, det var lige dét jeg søgte. Suppe skal han have.


Han er flink til at drikke (jesus det lyder som om man taler om hesten), det er mere spisningen det kniber med, så suppe vil da være en fantastisk idé.


Lægen bliver kontaktet hvis ikke der er sket en forbedring når jeg kommer hjem i aften!


Tusind tak for jeres svar.



Sasser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sasser:
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 12:18

Det er også korrekt, jeg var for hurtig på tasterne - sorry! Ipren har ganske rigtigt en vis febernedsættende effekt - den er dog beskeden i forhold til Panodils, derfor vil man vælge Panodil, hvis man ønsker en febernedsættende effekt.


Iprens effekt er hovedsageligt antiinflammatorisk og dermed smertestillende.


Har I prøvet Panodil Hot? Jeg har ikke selv prøvet det, men hørt meget godt om det i denne forkølelsestid.


Lea


Hvor voldelig handling ta'r fat,

der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Sasser.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2007 22:26

har han fået det bedre?

Man bliver jo lidt bekymret?


Mvh. Lotte



"Oldenborg heste kan og vil"


Rigtig dejlige oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller Super dejlig minature hingst til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lotte
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 13:45

Ja det går bedre, feberen er der stadig og den kører op og ned, det er dog hovedpinen der er værst. Små jag hele tiden forskellige steder, men han ser dog ikke helt så slatten ud som forleden dag.


Han ville ringe til lægen i dag (y) så må vi se hvad hun siger til det.


Tak for bekymringen :-)



Sasser
0
0
Svar på denne tråd
 
 Feber..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 20:17

Går det bedre med ham ?

God bedring.




- Yuki


Med salathesten - nu i galop


Med billeder på www.rigola.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det
Forfatter: 
Dato:  06-01-2007 11:39

går heldigvis meget bedre nu. Han er nemlig begyndt at blive mande-syg (ynkelig og syg på den irriterende måde), så han er absolut på vej til den raske side.


Dog ligner han stadig noget katten har slæbt med ind :-D



Sasser
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider