Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sikke en start på det nye år (evakueret)
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 20:52

ja, så startede vi simpelt hen det nye år ved at 2 brandmænd ringede på døren og ville evakuere os pga. blæsten. Og der sad jeg bare i morgenkåbe og med vaskebjørne-øjne! (godt de ikke kom en halv time tidligere... )


De fleste af jer har jo nok set nyheder idag. Vi bor i det ene af de der dejlige højhuse i Rødovre, som er i risiko for at styrte sammen.


Nå, men så har man da prøvet det med...


Håber I andre ænder fik en bedre start på det nye år (vi har heldigvis "fået lov" til at komme hjem igen...)


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 20:55

Hørte det godt i radioen idag, jeg bor selv i Hvidovre. Blev helt chokeret da jeg hørte det. ;D


Patricia Jørgensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja, jeg synes
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:18
Jeg så det godt i nyhederne og kunne simpelthen ikke lade vær med at blive lidt sur. Nogle af dem som stillede op til interview, brokkede sig over at de var blevet evakueret - altså HALLO, hvad ville de gøre hvis lortet braser sammen om ørerne på dem, så tror jeg de vil brokke sig over at de ikke var blevet evakueret... Hvorfor brokke sig over at nogen vil redde ens liv ??? Jeg forstår det ikke..
Vi brokker os for meget over ingenting her i DK

Henne
0
0
Svar på denne tråd
 
 puha da...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:28

det lyder da ikek godt.


Hvad så, er i tilbage i huset og hvad har man tænkt sig at gøre ved det.




IMC.
LIVET ER HERLIGT ! ISÆR NÅR DET IKKE MERE ER SÅ FEDT ! - 10 KG.
Flot combisadel med ekstra bred bum sælges.
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
0
0
Svar på denne tråd
 
 evakueret
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:29
Henne: Tror nu ikke de brokkede sig så meget over at de blev evakueret nu, men at der ikke var blevet gjort noget ved husene noget før. Sådan forstod jeg det.

Nynne Med Sasha
The one and only
<3333
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 21:29

Jeg forstår ikke helt Henne? Hentyder du til Najas indlæg eller dem i tv? For jeg hører da intet brok i Najas indlæg, bare en fortælling om at de var blevet evakueret...


Jeg tror sgu også jeg ville have brokket mig hvis jeg var blevet vækket- jeg er nemlig morgensur . Jeg brokker mig bare meget, men jeg mener det ikke så slemt.. det ved folk der kender mig også godt..


Er da godt i har fået lov til at komme hjem igen naja.. Må have været noget af en oplevelse.. Godt det ikke er mig der bor i sådan et hus..,GYS!!


Christina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem er ansvarlig ??
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:07

Så det også i nyhederne ... fint nok, at "myndighederne" tager deres forholdsregler, men der må da gøres noget ved konstruktionen af det hus. Det kan jo ikke være meningen, at hver gang, der er storm, skal beboerne evakueres. Hvem er ejer/ansvarlig for de to højhuse??


Sys



Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 AAb...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:16
Det er AAB der ejer de 2 højhuse og de skal rives ned så hurtigt det kan lade sig gøre. Det er for dyrt at reparerer dem.

Mvh
:-) Gitte :-)
:-P Engang Fransk bulldog - altid Fransk bulldog :-P
Manipulerende
Ponymormor
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ikke set
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:26

Nu har jeg ikke set nyheder eller hørt radio idag... Men hvor præcist ligger de to højhuse???


Er det Carlsro eller Domus Vista (Som vist nok ligger i Hvidovre)?? Eller dem der lige ved Korsdalsvej?




Shetter
***
"Søger en klappehest
i 7400-området"
***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shetter
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:31

Det er i Kærene.


Her er et indslag om det:

lorry.dk/nettv/




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  01-01-2007 22:44

Højhusene ligger henholdsvis på Agerkær og Ruskær, næsten op ad skinnerne ved Rødovre Station.


Det folk er sure over er, at man har vidst dette problem eksisterede i over 10 år, men det er så vidt jeg husker ikke et år siden vi beboere fik noget at vide om denne risiko.


Da min kæreste og jeg flyttede ind for snart 4 år siden fik vi at vide at huset stod for at skulle renoveres indenfor et år og vi dermed ville blive genhuset enten midlertidigt eller permanent. Der har så været en masse bøvl med tilladelser osv, og det er så blevet for dyrt at renovere skidtet. -Derfor anbefales det at de 2 huse bliver revet ned, men det koster og bla bla bla.


Vi har i den tid vi har boet her oplevet værre storme end denne, og grunden til at jeg personligt blev lidt sur over denne evakuering er, at det burde bare overhovedet ikke ske i et land som Danmark. Nogen er fa... nødt til at tage ansvar, flytte folk og få det l... revet ned! Tænk, at der skal sådan en situation til for at der bliver handlet. Nu er jeg spændt på om Rødovres borgmester gør noget ved det...


Vi overvejede faktisk at sige nej til at forlade lejligheden. Helt ærligt, jeg tror ikke på der sker noget. Var heller ikke glad for at forlade dyrene (som vi egentlig ikke må ha', tys tys).

Nu laver vi vores egen handlingsplan. Vi pakker en masse af vores ting i flyttekasser og flytter dem hjem til mine forældre. Derudover laver vi en kasse med de ting som betyder meget for os, sådan at vi hurtigt kan tage det med hvis dette sker igen. Skal også have købt en extra katte-kasse så vi kan få alle kattene med.


Så en i tv som ikke forstod det var lovligt at de lader nye folk flytte ind i bygningen, og det synes jeg hun har ret i! Det er da lidt underligt, at man vælger at blive ved med at fylde folk i lejlighederne når risikoen forefindes og man ved det er en elendig bygning...


Hvad jeg også undres over er, at der for nyligt blev lagt nye gulve i vores 2 elevatorer (som iøvrigt også tit sidder fast), hvorfor dulen bruger man penge på sådan noget...


Nå, jeg håber vi i den forhåbentlig nære fremtid kan flytte fra dette bras...


Og iøvrigt, det er da heller ikke fedt, med udsigt til sikkert mange andre storme at skulle hives ud fra sit hjem. -Hvordan mon de stakkels ældre der bor her har det med det... Dem der er gangbesværede osv.


De ansvarlige burde skamme sig at det er kommet så langt. Fy, siger jeg bare!


Og det var aftenens sure opstød...

Sov godt, og tak for opmærksomheden...


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 19:00

Nu har vi fået pakket billeder mm ned i flyttekasser og flyttet hjem til mine forældre. Der er købt en extra katte-transport kasse så misserne hurtigt kan blive pakket hvis vi bliver bedt om at forlade lejligheden igen.


Mødte en idag som blev anholdt 2 gange igår. Første gang var fordi han nægtede at forlade sin lejlighed, så fik han håndjern på. Senere forsøgte han at komme ind i sin lejlighed igen, og blev atter anholdt.


Skal ellers love for der har været tv-hold hele dagen...


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Under lavmålet
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 19:57

Det er så totalt uansvarligt af ejerne og kommunen !! Hørte til aften, at det er over 10 måneder siden, der er lavet en rapport over mangler og fejl i konstruktionen, og hvor de konkluderede, at husene risikerede at brase sammen ved stormstyrker over 30 - sådan noget lignende !!


Med al den medieovervågning er de da nødt til at kommet frem i skoene - sku' man synes !!!


Jeg har virkelig ondt af jer, der bor i de lejligheder og som - indtil de ansvarlige får taget en beslutning - kan risikere at blive kostet ud og ind af lejlighederne hver gang, der er stormvarsel.


Det er simpelthen for lamt !!!


Sys


Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 20:07

Sad lige og så Lorry her kl. 19.30 og TÆNK sig at et ungt par er ved at flytte IND i huset? - Altså hvor DUM er man så ikke? og så står tøsen endda og siger "Jeg synes det er noget HØM-HØM at de lader folk flytte ind i de lejligheder - det er grotesk" Jeg tænker så bare, HVORFOR flytter DU så derind? ej undskyld... Men HOLD DA OP... Man har vidst i så mange år at de huse ikke var holdbare og det samme med et par andre i rødovre/Brøndby...

Men den udtalelse fra den pige, EJ, hun var da dummere end snot!?


Hold da op hvor har jeg medfølelse med alle jer der risikerer at miste jeres hjem i løbet af de næste par år... - De siger jo lige ud at de ikke KAN finde nye boliger!

Jeg kender selv et par mennesker som bor i husene ved siden af, og jeg bor også selv tæt på, og ved derfor også hvor svært det er at finde noget som helst som er lige så billigt i forhold til hvad man får for sine penge!


Mvh. Louise AP




Man har kun succes når andre har fiasko!

"Vær dig selv, og vær din egen"

Distance ridning - En sportsgren hvor alle kan være med!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise AP
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 20:15

Det par som flyttede ind idag fandt altså først ud af faren igår da de så det i fjernsynet. -Det sagde hun i starten af indslaget.


Grunden til at vi ikke flytter er, at vi ikke har råd til at flytte. Hvis vi flytter nu, så bliver der jo taget penge fra vores indskud til at istandsætte vores lejlighed, så den er klar til de næste...


Måske skulle jeg tilføje, at da vi i sin tid fik tilbuddet om denne lejlighed var vi nr. 38 på venteliste. vi sagde bare tak og tog ikke ud og så den fordi vi ikke regnede med at få den når vi var så langt nede på listen...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 20:39

Det må jeg have overhørt... :D - jeg havde dog slet ikke flyttet ind... Jeg ved godt at de fleste ikke LIGE står med et sted at være når de praktisk talt ER flyttet! - taler kun for mig lige i det her tilfælde...

Jeg står dog ved at jeg synes hendes udtalelse er tåbelig når hun står og siger at det er høm-høm og grotesk at man lader nogen som helst flytte ind og hun så SELV er igang med NETOP det!? - Ved ikke om det kun er mig :D


Min kæreste var ude for det samme da han søgte lejlighed :D - Han stod nummer 14. og pludselig var han nummer 3. og så måtte han hellere ud og se den :D og heldigt nok takkede de to før nej...


Mvh. Louise


Man har kun succes når andre har fiasko!

"Vær dig selv, og vær din egen"

Distance ridning - En sportsgren hvor alle kan være med!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tuttelut
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 21:58

Jeg synes nu det var en ok udtalelse hun kom med. Når hun først finder ud af sandheden dagen før hun skal flytte ind, kan hun jo ikke gøre så meget andet end at flytte ind. -hun har jo betalt indskud osv og det ville da koste hende dyrt ikke at flytte ind, da man så hænger på min. 1 måneds husleje. -Derudover er det jo heller ikke sikkert hun lige har et andet sted på hånden.


Jeg håber min uddannelse går vel de næste måneder, for så kan vi da flytte herfra om et halvt års tid. det er ikke noget rart sted at bo uanset hvad. Vi har også ofte oplevet at der har været sprøjtet blod rundt i elevatoren, der er altid smadrede flasker osv rundt omkring, og så har vi fået stjålet 2 biler her i løbet af kun ét år.

Så den dag vi flytter herfra bliver en glædens dag...


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-01-2007 23:17

Ikke på vilkår om jeg havde turdet lægge mig til at sove i et hus med sammenstyrtningsfare så Naja, du og kæresten hanker bare op i kattene og slangerne og så er det bare derudaf...Puha.



Sarah

***

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

***



Omplacerings hunde søger nyt hjem:

Schæfer, ægte(han),5 år

Puddel, DRU papire (han)2 år

Blanding, (han) 5 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2007 09:45

fia, jeg tror nu ikke på der sker noget, vi har haft værre storme mens vi har boet her, og det med at tingene flytter på sig i vindueskarmene når man kommer over 8. etage (vi bor selv på 10.), det er altså ikke rigtigt. Det eneste vi lægger mærke til når det blæser er, at det larmer (dog ikke lige så meget som det gør på første salen i mine forældres hus) og vores gulvlampe ved vinduet står og svajer fordi vinduerne er så utætte at det trækker som bare f...


Meeen... Jeg må da indrømme at jeg er begyndt at holde nøje øje med vejrudsigten nu. Så kan det være man kan forberede sig lidt på en evt. evakuering...

Bryder mig bare ikke om tanken at det evt. kunne ske mens vi ikke er hjemme så de bryder ind i vores lejlighed (de fik jo låsesmede til at åbne alle de lejligheder hvor der ikke blev åbnet). Sikke et chock misserne ville få...


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider