Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pony til slag - Useriøse...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 17:33

Jeg har for tiden pony til salg, og modtager selvfølgelig henvendelser, men iiih hvor er folk du useriøse.


Hun er billig, fordi hun ikke kan gå igennem bøjeprøve, men går ellers M spring og LB dressur, 8 år.

Hun står til 17.000 hvilket jo er ret billig for en pony på det niveau.


Folk spilder min tid, de skriver på hende ( her vil jeg personlig også altid ringe), men det er hvad det er :) Så spørger de lidt ind, og siger "iih og åååh dne lyder dejlig" og vil ringe igen, men man høre alrig noget.


Hvad er det der er svært i lige at sige ellers tak?

eller mødre der beder deres børn skrive?

Jeg mener ikke en 10-årrig pige har så evig meget forstand på hestekøb?


Er det kun mig der modtager så mange useriøse henvendelser ?


Zazs '
Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
Springer til salg
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 17:36

Nej det er bestemt ikke kun dig der får userøse henvendelser...


Og jeg kan fornemme at det er et generelt problem rundt omkring...




2 dejlige welsh hingste søger nyt og godt hjem. BILLIGE til rette hjem.. Er passet med alt og har begge rødt pas.

Hoppeplag sælges. Forv stg 165. Til godt og blivende hjem.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 17:38

Jeg tror desværre at der er ret mange unge piger der har drømmen om en pony og ikke helt har forældrenes opbakning, der godt kan lide at sidde og skrive på diverse annoncer... Trist men sandt.


Personligt synes jeg det er enormt useriøse købere, der sender sms angående heste/ponyer der er til salg.


Seriøse købere griber knoglen og ringer og snakker med sælger. Stiller relevante spørgsmål og er der gensidig kemi, aftaler man et møde hvor sælger kan vise dyret frem...


Bare min mening.



Pernille


Ønsker jer alle, et helt fantastisk år 2007 :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm. Svar!
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 17:44
Pernilleblom: Jeg kan ikke være mere enig. Det er bare super træls. at skulle svare på sms'er om hvordan dyret er, det tager evigheder at skrive, og så uden resultat

Zazs '
Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
Springer til salg
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 17:49
Dengang jeg fandt Soffy faldt jeg bare pladask for hende i annoncen på trods af der ingenting stod om hende. Men billederne; wow! Jeg manglede egentlig ikke hest men ville gerne skifte Felix ud da han var, hva siger man, knap så flink og angreb mennesker. Så skrev jeg på Soffy og damen skrev tilbage at jeg kunne få hende for 3500 kr! Så jeg måtte straks ned og se hende og hun var fantastisk sød. Og nu går hun ved min søster og er glad. Men det startede som en useriøs henvendelse..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja - måske
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 17:57

Da vi så på pony til trilsen, og var seriøe brugte vi både sms og mail. På en måde er det mere uforpligtende , man kan høre lidt mere om hesten og derefter tage stilling. selvfølgelig skal man da lige sende en mail om at man ikke er interesseret...


jeg syntes vi var meget seriøse ponykøbere, vi vidste hvad vi gik efter, hvad vores prisniveau var etc. vi mødte også sælgere der løj deres ponyer større så vi kom og kiggede ( ville have en stor etter, da trilsen er en stor pige) så vi kørte b.l.a fra fyn til silkeborg og så på en lille etter...

vi så på flere ponyer der var halte eller hvor der blev talt om at de havde stillet op til ditriksstævner, desværre uden at kunne spore dem på infosport !!!


jeg tror at både mail og sms er kommet for at blive og det eneste man kan gøre for at undgå det er enten kun at sætte sit fastnetsnummer i eller tydeligt at angive at man ikke ønsker henvendelser på mail eller sms.


Men jeg syntes altså at mail er helt genialt som Kommunikationsmiddel - også til salg af heste, for det kan være svært at huske hvad hesten kan, hvad er der blevet sagt om den m.m når det er på skrift er der ligesom ikke noget at tage fejl af . og sammenligner du flere salgsponyer er det nemmere at sortere fra.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 18:53

Det er præcis det samme, som med rideudstyr 8-) Der for jeg også en masse useriøse henvendelser, det er til at blive sindsyg af.


Men selvfølgelig er det lidt mere irriterende, når det er en hest.




Skrev Catja

Kattingegårds My Boy

- Med Star i tankerne. Du vil altid være elsket og savnet:-'[

www.sitecenter.dk/cogcjessen





0
0
Svar på denne tråd
 
 mail/sms
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 19:08

Jeg synes de er helt fint, hvis den første kontakt foregår skriftliget enten pr. sms eller mail, da man så har mulighed for at gemme oplysningerne, så hvis der skulle opstå problemer, så har man mulighed for at se, hvad der er blevet "sagt".


Men jeg mener så også, at hvis man finder ud af, at man alligevel ikke er interesseret, så skriver man da pænt tilbage og takker nej og takker for sælgers tid og evt. besvær denne måtte have haft med ens henvendelse - det er da det mindste man kan gøre!



Mette
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm hmm
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 19:27
Synes også der er mange useriøse... Der var en og kigge på mit plag som kun kom og kiggede på hende fordi at hun var nysgerrig... Det er dælme træls sådan noget

Hilsen Malene :)
Nu med ny hest...
* * * * * First-Donna af Hvarre * * * * *

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 19:37

Når I siger at man ikke skal skrive til folk der sælger heste/ponyer mener I kun sms?? eller også mail??


Jeg må da indrømme at jeg startede med at maile til Lakrids' sælger før jeg ringede for jeg hader at ringe til folk jeg ikke kender . Så er jeg måske at regne som en useriøs køber?!?! Men jeg endte dog med at købe ham, efter megen korresporance over mail...





Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
0
0
Svar på denne tråd
 
 lsdldsæf
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 19:39

Ja.. det med rideudstyr har jeg også prøvet..


Hun skrev om jeg havde et billed, så skrev jeg at jeg først kunne sende det 2 dage efter. det gjorde jeg så, spurgte først om hun stadig var interesseret, intet svar!


NÅ!


.. Mette med guldponyen ...

Tulle<3


Velholdt stævnetøj sælges

Gode bøger sælges

Velholdt rideudstyr sælges (se præsentation)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zazs - bøjeprøve
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 20:30

Jeg er så en af dem der har haft kigget meget på din annonce, og jeg har også haft tænkt tanken at skrive til dig for at høre hvad det er der gør at den ikke kan gå igennem bøjeprøve - grunden til at jeg vil skrive er at jeg ikke rigtig i første omgang har andre spørgsmål - hvis nu at jeg syntes at grunden var en jeg kunne leve med (hvilket jeg forholder mig meget skeptisk overfor) ville jeg klart ringe for at høre nærmere.

Jeg leder nemlig efter en pony som din til min datter.


Men du skal da være velkommen til at skrive til mig privat hvis du tror at jeg kan leve med hendes "fejl"


Mvh Marianne


som godt kan være seriøs trods en mail henvendelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 20:38

Kan huske fra dengang jeg skulle sælge min lille pony (ca. 4 år siden) der var der en der ringede og spurgte: om jeg kunne garantere at den ikke smed hende børn af?

Troede jeg skulle dø, det lød virkelig som om kvinden i den anden ende af rører forsøgte at finde en pony som man under ingen omstændigheder kunne falde af!

så jeg måte pænt forklare hende at det kunne jeg ikke garantere fordi en hest er et levende væsen og at jeg tidligere var faldet af den.. (omkring 150 gange ) damen i den anden ende af røret smed bare bare telefonen på uden så meget som at sige farvel eller et eller andet...





Nu Med Plethest!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min før
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 21:02

kontakt til sælger er næsten også altid skriftlig.


Første gang ret kort : er ponyen solgt? dette fordi utroligt mange glemmer at fjerne gamle annoncer.


Anden gang en længere mail om hvem vi er, hvad vi søger, hvad ponyen skal bruges til, info. om rytter, opstalding ambitioner etc. etc.

Så afslutter jeg med at fortælle at jeg meget gerne vil ha´ en snak med dem, såfremt de er interesserede i os som købere.


På den måde kan sælger selv afgøre om vi er interessante eller ej (og er fri for at komme med en "sludder for en sladder" snak hvis jeg lyder helt forkert til deres krav).


Prøver altid at være ærlig og håber sælger er det samme :-P



Venlig hilsen

Anne * der også har mange små useriøse henvendelser*



2 fantastiske 3ér ponyer til salg. Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 21:26

... det er helt fint at skrive en mail, men har det lidt svært med at blive kontaktet per sms - for det første, fordi jeg endnu ikke har oplevet nogen, der startede kontakten på den måde, som så endte op med at være bare den mindste smule seriøse, men også fordi jeg synes, det er lidt irriterende at sidde og skrive 30 sms'er til en eller anden fremmed - så hellere en mail, hvor man får stillet de relevante spørgsmål...


Mvh. Maiken

0
0
Svar på denne tråd
 
 Useriøse købere
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 22:04

Kender det desvære alt for godt, har min pony til salg, men der er dog seriøse henvendelser på ham, sys bare det er mere træls at baret + forælderne ikke selv kan tage en beslutning, istedet for at ridelærene skal tage den for dem, det er da barnet der skal ride på den og ik ridelæren..

Et lille billed af ascari.




Signe Andersen


Med super sportsponyen Nørlunds Ascari

Som nu er Danmarks 3' bedste 5-års DSP pony, sælges nu!

www.heste-nettet.dk/ma.../136896/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke da en voldelig overskrift ...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 22:31

... Pony til slag ...

Mvh. Lisbeth



Svend .... NEJ NEJ og atter NEJ, jeg har ikke myrdet Svend !!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  29-12-2006 22:57

du skal skrive i annoncen, at du ikke svarer sms og at du kun ønsker seriøse henvendelser.

Derudover, skal det siges, at der tit mangler oplysninger.Jeg har selv prøvet at kontakte sælger, fordi jeg lige havde spørgsmål.Det er ret vigtigt for mig, at få svar på, inden jeg "rejser" til feks. Hirtshals og se på hest, når jeg selv bor i Kolding.Det er immervæk mange penge, man skal invistere, og ikke mindst en kæmpe beslutning, at købe den RIGTIGE hest.

Jeg har en ven, der skulle købe bil hos en privat.Han nåede at se og prøvekøre omkring 30 biler, inden han fandt den rigtige!

Jeg kan godt se, at det er træls med en masse useriøse henvendelser.Det får jeg også tit, jeg lejer bokse ud.Nogle reseverer en boks, for så aldrig at dukke op.Men det må jeg tage med, når jeg "sælger" noget.

Til sidst vil jeg lige fortælle, at jeg havde den "omvendte" oplevelse af din/e.Jeg søgte hest sidste år, og faldt pladask for een på HN.Jeg TROR den var liige mig.Jeg skrev på den, og fik svar på nogle spørgsmål.Jeg ville gerne komme og se den.Det var bare helt iorden, sagde sælger.Jeg skulle bare sige til hvornår.

Jeg skriver så, at jeg kommer den følgende weekend, men vidste ikke, om det lige blev den ene eller anden dag.Men jeg ville hurtigst muligt finde ud af det.Jamen det var bare helt iorden, skriver sælger så.Nå pointen var så, at da jeg vil komme lørdag, er der pludselig ingen svar.Jeg ringer forgæves omkring 10 gange, og hun gider ikke engang at tage telefonen! Jeg skriver flere gange, men INTET svar.

Til sidst fatter jeg dog, at hesten nok er solgt, men gider hun lige at SVARRE?!

Undskyld mit lange indlæg.

Mvh Fie



Boks udlejes billigt - 15 km fra Kolding

Mor til guldklumpen Alexander f.28/4 2006

0
0
Svar på denne tråd
 
 skriftlig svar..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 00:52

Ville lige give mit besyv med..


Når jeg kigger på ( selvfølgelig for at KØBE! ) Starter jeg tit skriftlig, for at pejle mig ind på om det er det jeg søger.. Næste skridt er en mundtlig samtale og i de fleste tilfælde tager jeg ud og kigger, om det hele nu svarer til det fortalte..


Hvis det derimod ikke lige var det jeg søgte, søger jeg altid for at kontakte sælger, da jeg selv vile finde det meget upassende ikke at give en tilbagemelding.


Hmm Fie kender udemærket til det du skriver i dit indlæg..!

Havde fundet en hest jeg gerne ville købe, havde aftalt alt omkring handlen, endda mht. til leveing osv., men den dag hesten sku komme.. Ja der kommer den slet ikke...! Jeg havde hævet penge i banken, reseveret boks og alt var bare klappet og parat.. Men ingen hest.. Fik fat i sælger, men hun var blevet forhindret.. Den næste uge gik så med at hun lovede og lovede og kom med den ene undskyldning efter den anden.. Hehe har aldrig hørt mage til undskyldninger..!!! Det hele endte ud med, at hun slet ikke ville sælge!!! Hva fanden er det for en behandling at få??? Ku ALDRIG selv finde på at behandle en køber/sælger på den måde.. Ku I?? Hva mener I om den behandling jeg har fået??


Nå men godt nytår til jer alle

0
0
Svar på denne tråd
 
 jfyfylv
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 10:31

Kender det også det der med useriøse henvendelser, og synes bare der er p#sse træls.

Havde solgt to heste til to meget seriøse piger/damer. Det sagde de i hvert fald de var. Men efter at alt var aftalt med pris osv, ville de hurtigst muligt få fat i en vognmand. Ja det kunne faktisk ikke gå hurtigt nok. Men hestene blev aldrig hentet, og kan ikke få fat på nogen af dem

Har lige brugt 1 juledags formiddag på at vise min ifolede frieser frem. Og hun var bare SÅ forelsket, men fik bagefter en sms om at hun ikke ville have den fordi den var ifolet

Øh, det stod ligesom i salgsannoncen...


You can´t get away from the trouble, ´cause there ain´t no place that far.


SMUK FRIESERPLAG SÆLGES

Super velredet Stb frieserhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 11:01

da også mail når jeg skriver på en pony/hest jeg er interesseret i, nu ikke fordi jeg køber hele tiden.

Men jeg synes man husker at spørge om meget mere i en mail, jeg glemmer tit noget når jeg ringer og jeg er en klovn til at snakke med nye mennesker i telefonen.


Så jeg går da ind for mail, men ikke sms.





Hilsen

Fra

Bitten

Basse savnet og elsket R.I.P

Ny hest Carracci





0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2006 12:19

Jeg havde intet i mod det at skrive, selv om jeg personligt foretrak at ringe :)


Men det er bare det med useriøse henvendelser der plager mig, det er der min irritation ligger!

Det er i orden første kontakt foregår gennem skrift.


Zazs '
Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
Springer til salg
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider