Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan man tillade sig det?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 16:44

Sagen er den, at jeg lige har flyttet min pony i lørdags. Ridehusbunden var for dårlig det gamle sted og hun fik ondt i benene når vi red. Hun er en ældre dame, der både har bronkitis og støvallergi. Det gamle sted stod hun i udeboks og hun var overhovedet ikke plaget af sin allergi i de sidste 5 år. Det nye sted er dette ikke muligt. Hun står dog i en lille allergistald, hvor alle 3 heste står på spåner og halm er bandlyst. Der er 2 bokse på hver side af staldgangen og i den ene side er vinduerne pillet ud, så der er 2 "udebokse", men hun står i en af boksene på den anden side af gangen.

Jeg ved at den ene af de to heste der står i "udeboks" siden også har allergi, men jeg tror ikke den anden har det.

Igår blev jeg så ringet op af en fra stalden, som siger at min pony står og hoster.

Mit spørgsmål er, om jeg kan tillade mig at bede om at få byttet boks med den jeg ikke tror har allergi(selvfølgelig såfremt at den ikke lider af allergi)? Jeg er jo helt ny på stedet og vil helst ikke starte med at gøre mig selv upopulær, men det er jo min hest det selvfølgelig handler om.

Hvad ville du sige til at blive bedt om at bytte boks? Ville du bytte når du vidste at den anden måske havde mere brug for lige netop din boks, selvom din boks måske var en lille smule bedre end den du skulle bytte til?

Det er jo selvfølgelig staldens ejer der bestemmer i sidste ende.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Er der ikke
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 16:46

utrolig meget støv i træspåner? Jeg bruger det til hesteboks til mine hamstere og mine mus, og det støver..

Har du prøvet at bruge hemp istedet? Det støver ikke og burde derfor ikke gå ind og påvirke hendes allergi..

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 27 af de 29 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

spåner
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 16:48

Hun har stået på spåner de sidste 6 år og der har aldrig været problemer, så jeg tror ikke det har noget med det at gøre.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jo være den bare
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 16:50

har fået en alm. sygdom.. Har du fået dr. dyr til at kigge på den..

Allgergi for træspåner kan også komme pludselig ;)

Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 27 af de 29 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd

Kan man tillader sig det
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 17:06

måden at spørge på er jo afgørende for om du får et posistivt eller negativt svar, som du selv siger er du ny og kender ikke alt til de andres allergiproblemer endsige om de har nogen.

Jeg ville snakke med dem om at din hests allergi desværre var brudt ud igen og der evt. var en anden mulighed et sted med mere luft/vindue etc., jeg ville ikke direkte bede om en andens boks, det vil altid skabe en halvskidt stemning især når man er ny.

Men som skrevet ovenfor kan den jo også være blevet forkølet, det er jo årstiden for det.

mvh Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

Spørg..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 17:06

Du kan da spørge ejeren af hesten om I kan bytte (som forsøg?), men ligefrem forlange at bytte det vil jeg ikke synes du kan tillade dig.

Hvis boxene er forskellige er det vel almindeligt at man som ny får den mindst atraktive plads, og så arbejder sig frem.

Ærgerligt for dig, men jeg ville blive gal over at min hest pludselig SKULLE flyttes, og jeg ingen indsigelse havde.

Jeg håber for dig at du finder en løsning.

Mvh Pia*

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 17:10

hej jeg bruger hamp strøelse til mine marsvin, det støver ikke og suger meget bedre. så det er ikke dyrere i brug, hvis jeg skal have min hest i boks, foretrækker jeg hamp strøgelse, men pt står min i løsdrift på hør, jeg ville foretrække hamp, frem for andet.

men det er jo en smagssag

0
0
Svar på denne tråd

Du kan...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 18:11

... jo altid prøve at snakke med ejeren af stedet og ejeren af hesten..

Jeg synes den er lidt svær. For det er jo et eller andet sted den hests boks, den der står der nu. Men har den ikke allergi, synes jeg også det er lidt dumt de "tager" boksen fra en der kunne have brug for den, hvis det altså er meningen det skal være en allergi-stald.

Men du kan jo ikke rigtig gøre andet end at snakke med dem om det. Der hvor jeg står nu, er vi villige til at flytte rundt i boksene, hvis der er heste der skal have opfyldt specielle krav, og sådan synes jeg også det burde være. Det er selvfølgelig surt hvis man har staldens bedste boks, men et eller andet sted tror jeg ejeren går mere op i det der end hesten gør.

M.V.H Cathrine

** Tjek nye dejlige oktober-billeder af Zeppelin på min præs. **

0
0
Svar på denne tråd

allergi
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 22:17

Har lige været i stalden og har fundet ud af at den anden hest ikke har allergi.

Jeg har aldrig forstået den der med at man som ny får den dårligste boks og så må arbejde sig frem til en bedre boks. Ved ikke om det er et sjællandsk fænomen for jeg har aldrig oplevet det nogen af de steder jeg har stået i Århus. Det sidste sted Chanell stod inden vi flyttede til Sjælland var der 7 udebokse og 41 almindelige bokse. Hvis der var 7 allergi heste stod de i udeboksene. Var der 3 allergiheste stod de i udeboksene og så kunne ikke-allergi heste godt få lov til at få en udeboks. Kom der så en 4. allergihest, måtte en af ikke-allergihestene rykke ind i den almindelige stald igen, så den nye allergihest kunne få en udeboks.

Jeg må snakke med staldejeren om hvad vi gør.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

0
0
Svar på denne tråd

Hoste...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 23:40

Det er jo ret normalt for en hest at rage forkølelse til sig i forbindelse med flytning. Min venindes hest blev flyttet og begyndte kort efter at hoste. Hun havde Dr. Dyr på som sagde at det var helt normalt.

Men ellers ville jeg da tage chancen og spørge forsigtigt frem til om det kan lade sig gøre at bytte boks. Tror da bestemt ikke at du bliver upopulær af det spørgsmål.

Mvh Maria

Heste... Hvis Gud har skabt nogen smukkere skabning, så har han holdt skabningen skjult for os her på Jorden... Amerikansk ordsprog

Mor til Denniz på 21 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider