Sagen er den, at jeg lige har flyttet min pony i lørdags. Ridehusbunden var for dårlig det gamle sted og hun fik ondt i benene når vi red. Hun er en ældre dame, der både har bronkitis og støvallergi. Det gamle sted stod hun i udeboks og hun var overhovedet ikke plaget af sin allergi i de sidste 5 år. Det nye sted er dette ikke muligt. Hun står dog i en lille allergistald, hvor alle 3 heste står på spåner og halm er bandlyst. Der er 2 bokse på hver side af staldgangen og i den ene side er vinduerne pillet ud, så der er 2 "udebokse", men hun står i en af boksene på den anden side af gangen.
Jeg ved at den ene af de to heste der står i "udeboks" siden også har allergi, men jeg tror ikke den anden har det.
Igår blev jeg så ringet op af en fra stalden, som siger at min pony står og hoster.
Mit spørgsmål er, om jeg kan tillade mig at bede om at få byttet boks med den jeg ikke tror har allergi(selvfølgelig såfremt at den ikke lider af allergi)? Jeg er jo helt ny på stedet og vil helst ikke starte med at gøre mig selv upopulær, men det er jo min hest det selvfølgelig handler om.
Hvad ville du sige til at blive bedt om at bytte boks? Ville du bytte når du vidste at den anden måske havde mere brug for lige netop din boks, selvom din boks måske var en lille smule bedre end den du skulle bytte til?
Det er jo selvfølgelig staldens ejer der bestemmer i sidste ende.