... blev jeg lige mindet om idag, og det er ikke første gang 
Sagen er jo dén, at hun stadig står hos gamle ejer - som forærede mig hende da jeg var 16. Stalds ejer fylder 80 til sommer

Fik et par kontrakter af ElseG - men synes de er ALT for omfattende, og synes i forvejen det virker lidt tosset at spørge ham, om han gider udfylde et stykke papir på, at Tulle altså ER min. Han er lidt en ekstra bedstefar for mig, skal nok lige siges.
Men har så stykket følgende sammen:
A F T A L E om overtagelse af en hest, indgået mellem
Som "sælger": Som "køber" :
___...___
Adresse:
Adresse :
___...___
Postnr./ By : Postnr./By :
___...___
Telefon : Telefon :
___...___
Hestens Navn :
Født :
___...___
Forsikring : Ja Nej
Hvis Ja : Police nr. :
hos forsikringsselskabet :___...___
___...___
Sælger erklærer, at der sælger bekendt ikke er skjulte fejl eller mangler ved hesten, men giver ingen garanti herfor.
Sælger er ikke ansvarlig for eventuelle fejl og mangler, som køber burde være bekendt med, ud fra såvel egen undersøgelse, som dyrlægeundersøgelse, og køber kan således alene reklamere over skjulte fejl eller mangler.
Overtagelsesdato :den / - 200
Datoen for købers afhentning eller sælgers levering af hesten er overtagelsesdatoen.
Risikoen for hestens hændelige undergang eller forringelse overgår fra dette tidspunkt til køber.
Købesummen udgør Kr. : ___
Pasning og pleje af hesten :
Skal ske på fuldt ud betryggende måde og i overensstemmelse med de bedste dyremæssige og etiske traditioner og sædvaner, herunder aftale med dyrlæge om tilsyn. - Medicinsk/Kirurgisk behandling af hesten skal foretages, når dette er nødvendigt. - Sælger skal straks underrettes, hvis hesten bliver syg, kommer til skade eller dør.
Aflivning af hesten :
Skal ske under dyrlægetilsyn/af en dyrlæge - Hesten må under ingen omstændigheder sælges direkte
til slagtning. - Sælger skal om muligt på forhånd orienteres om en forestående aflivning.
Kun ved forelagt helbredsgrunde, kan der blive tale om slagtning.
Videresalg af hesten :
Ja Nej
Sletninger / Rettelser / Tilføjelser o.a. i nærværende aftale er sket forinden underskriften af denne.
Nærværende aftale udfærdiges og underskrives i 2 ligelydende eksemplarer, og træder i kraft ved
parternes underskrift.
Og så underskrifter og dato nederst. Er det for åndsvagt? Mangler jeg noget?
(undskylder lige, at hn ikke kan finde ud af at skifte linie
)