Ja - som overskriften siger - hvordan kan det være at lysten til heste/ridning bare er totalt forsvundet den sidste tid?
Jeg solgte min store hest i sommerferien, hovedsagligt fordi jeg ikke følte jeg havde nok tid. Både med skole, venner og kæreste osv. Og lysten var heller ikke så stor længere.
Jeg har stadigvæk mine to ponyer, og de skal da også være hos os for altid, da jeg har haft dem snart 10 år, siden de var føl. Mine forældre er også meget glade for dem, og vil ikke have jeg sælger dem.
Da jeg var lille, boede vi i et parcelhus, og jeg måtte have hest opstaldet på en nærliggende gård, og i stort set hele vores lille landområde, var jeg kendt som den hestegale, lille, friske pige med et kanont tav på heste. Også problemheste. Ja - havde man et problem, skulle man blot ringe til mig, trods det jeg egentlig ikke var særlig gammel.
Min drøm var, at vi en dag selv skulle flytte på landet, så jeg kunne få flere heste og rigtigt mulighed for at udfolde mig med mine elskede heste.
Det skete bare ikke.
Så - da jeg gik på efterskole, købte mine forældre en går, og bygede de lækreste luksushestebokse, ridebane osv, og I kan ellers tro, der var en lille pige, der glædede sig til at flytte hjem fra IDRÆTS!!efterskolen og hjem - hjem på gården med hestene.
Men - da jeg så kom hjem svandt min interesse bare mere og mere. I 10. klasse havde jeg stadig min store DV, men så solgte jeg den. Og her i gymnasiet, siden september vil jeg tro, har jeg ikke redet en eneste gang. Egentlig har jeg tit lyst til en ridetur, men så kkommer jeg til at tænke; "okay, så skal du først hente hestene ind fra marken, strigle og børste, sadle op, så ride, så sadle af, så nusse og strigle igen og så tilbage til folden - og videre ind til lektier og afleveringer samt arbejde"
Hvordan kan det være det er blevet sådan ? Nu har jeg endelig de perfekte forhold til at have heste osv.
Jeg føler mig som den forkælede pige, der fik hvad hun pegede på og så var det ikke godt nok.
Og mine forældre er sure over jeg ikke gider passe hestene selv mere, trods det jeg har sagt jeg syntes det er bedst hvis vi sælger dem. Det vil de ikke høre på.
Og min mor forstår ikke at min interesse for heste bare kan stoppe så brat.
Har I prøvet noget lignende?