Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvorfor har jeg mistet lysten?
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 15:01

Ja - som overskriften siger - hvordan kan det være at lysten til heste/ridning bare er totalt forsvundet den sidste tid?

Jeg solgte min store hest i sommerferien, hovedsagligt fordi jeg ikke følte jeg havde nok tid. Både med skole, venner og kæreste osv. Og lysten var heller ikke så stor længere.

Jeg har stadigvæk mine to ponyer, og de skal da også være hos os for altid, da jeg har haft dem snart 10 år, siden de var føl. Mine forældre er også meget glade for dem, og vil ikke have jeg sælger dem.

Da jeg var lille, boede vi i et parcelhus, og jeg måtte have hest opstaldet på en nærliggende gård, og i stort set hele vores lille landområde, var jeg kendt som den hestegale, lille, friske pige med et kanont tav på heste. Også problemheste. Ja - havde man et problem, skulle man blot ringe til mig, trods det jeg egentlig ikke var særlig gammel.

Min drøm var, at vi en dag selv skulle flytte på landet, så jeg kunne få flere heste og rigtigt mulighed for at udfolde mig med mine elskede heste.

Det skete bare ikke.

Så - da jeg gik på efterskole, købte mine forældre en går, og bygede de lækreste luksushestebokse, ridebane osv, og I kan ellers tro, der var en lille pige, der glædede sig til at flytte hjem fra IDRÆTS!!efterskolen og hjem - hjem på gården med hestene.

Men - da jeg så kom hjem svandt min interesse bare mere og mere. I 10. klasse havde jeg stadig min store DV, men så solgte jeg den. Og her i gymnasiet, siden september vil jeg tro, har jeg ikke redet en eneste gang. Egentlig har jeg tit lyst til en ridetur, men så kkommer jeg til at tænke; "okay, så skal du først hente hestene ind fra marken, strigle og børste, sadle op, så ride, så sadle af, så nusse og strigle igen og så tilbage til folden - og videre ind til lektier og afleveringer samt arbejde"

Hvordan kan det være det er blevet sådan ? Nu har jeg endelig de perfekte forhold til at have heste osv.

Jeg føler mig som den forkælede pige, der fik hvad hun pegede på og så var det ikke godt nok.

Og mine forældre er sure over jeg ikke gider passe hestene selv mere, trods det jeg har sagt jeg syntes det er bedst hvis vi sælger dem. Det vil de ikke høre på.

Og min mor forstår ikke at min interesse for heste bare kan stoppe så brat.

Har I prøvet noget lignende?

♡ Stald Vester Tang ♡
BOKS UDLEJES I LEMVIG
UDSTYR + TØJ SÆLGES¨
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 15:09

Ja min heste dille er også røget sig en tur.

Jeg er mega ked af det, for jeg har jo endelig fået en hest som jeg holder så meget af, og vi passer bare så godt sammen.

det hele skete da jeg kom på efterskole, min hest havde føl, og jeg kunne ikke komme ud at ride, for jeg var bange for de heste der var på skolen, derfor svandt det hele ligesom væk efterhånden, så da jeg stoppede tre månder efter på skolen, der var jeg ikke rigtig en heste pige mere :(

Lige nu står min hest bare, hun bliver passet og det hele men ikke redet på.

Min far har heller ikke råd til at jeg får undervisning mere, så det er også gledet ud i sandet.

Jeg har det mega dårligt med at min hest bare står, derfor har jeg søgt efter en som vil havde en part, men det er ligesom om at folk ikke rigtig gider henvende sig, på trods af skov og det hele.

Så jeg ved godt hvordan du har det.

Tror bare det er fordi at man får andre ting at tænke på og så ryger ens overskud, som lille skulle man jo bare i skole og så ellers hjem og ud til hesten..

En hest er nu engang en hest

Ligemeget hvor god den er..

Cocker Spaniel sælges!! Skriv besked for mere info..

0
0
Svar på denne tråd

LadyJoy
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 15:14

Duhar helt sikkert ret. Mine forældre ville heller ikke have at jeg skulle have undervisning på min hest - både fordi de er "primitive" hesteholdere, hvis man kan kalde det det. De syntes nærmest alt er synd for heste, sporer, stævner osv. Og så efter rideskolen havde fået nye ejere, ville de ikke støtte den. Det har helt sikker heller ikke ligefrem været med til at fremme min interesse for heste.

♡ Stald Vester Tang ♡
BOKS UDLEJES I LEMVIG
UDSTYR + TØJ SÆLGES¨
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 15:21

Nej nemlig.

Jeg satser så på at min trang til hest kommer tilbage, skal bare lige forbi d 1 april. Så har jeg selv penge til undervisning, og evt lidt nyt udstyr, SÅ vil jeg sQ igang igen, så mange penge som jeg har brugt og stadig skylder på min hest, det skal udnyttes.

Jeg syns ikke du skal give op, jeg vil ihvertfald ikke.

Tja min far han var så helt fremme med ridningen og heste osv. Han gik til spring og dressur og var til jagter på sin egen hest.

Men så fik han en blodprop i hjernen og måtte stoppe, og nu hvor han ikke kan arbejde og få en ordentlig løn. Så er der ikke råd til undervisning.

Jeg føler også når jeg så sætter mig op på min hest at jeg sidder skod dårligt og snart ikke har styr på noget mere.

Min viden fejler ikke noget, men jeg syns bare jeg ødelægger min hest mere ved bare at ride derudaf uden de rigtige øvelser eller noget :/

En hest er nu engang en hest

Ligemeget hvor god den er..

Cocker Spaniel sælges!! Skriv besked for mere info..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider