Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opkald fra politiet
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 19:27

Der er da ikke nogen som et opkald fra politiet, der kan ødelægge jule humøret.

Da jeg først hørte: ja godav der er x fra århus politi, tænker man lige, hva pokker har jeg nu gjort?

Jeg når lige at blive glad og tænker at de har fundet de idioter, der smadret mine bil ruder og stjal mit 6000,- dyre anlæg, men nej det var det selvfølgelig ikke, så heldig var jeg ikke.

jeg "kom til" at køre en irreterende cykellist ned for nogle mdr siden, da idioten kørte mod kørsels retningen på en ens rettet vej som også var ensrettet for cykellister.

manden kom intet til, hans cykel fik dog bukket et par eger.

Idoten hoppede efter følgene op på min køler hjælm og råbte og skreg, truede med at finde ud af hvor jeg boede osv osv. (jeg måtte låse mig ind i bilen til politiet kom)

Han ville selvfølgelig have fra taget mig køre kortet, og nægtede pure at han kom den forkerte side af (jeg har heldigvis bevis fra ridserne på min bil, på at han ikke har kunne kommer fra andre sider en den jeg påstår)

Så mine forældre har selvfølgelig kontaktet en advokat med spechale i trafik, som mener at vi har en god sag.

denne advokat har så på mine vegne skrevet til politiet, og så blev jeg som sagt kontaktet i aftes, da min forklaring ikke stemmer mand idiotens.

denne fantastiske idiot har så ligeledes forklaret at JEG har truet ham på livet... nåh ja rigth, det var mig der var låst inde i bilen fordi han stod og HOPPEDE på min kølerhjælm som en gal, og råbter han han nok skulle finde ud af hvor jeg boede...

hmf!!!

Som jeg også forklare da poletiet kom frem til stædet, hvad fanden skulle jeg gøre, hoppe op og bide ham i knæet???

jeg er nu ikke sønderlig nervøs, hvilket min advokat siger jeg bestemt heller ikke skal være, men det er da irreterende her midt i jule hyggen, at skal tænke på det.

ØV!

Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro
Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?

Spring Undervisnig tilbydes i århus, og lejledhedsvis på Lolland/Falster.

Besøg gerne vores hjemmeside kaempe.webbyen.

0
0
Svar på denne tråd

Det var da irriterende
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 19:34
Jeg kan godt huske, du skrev om den meget ophidsede cyklist for nogen tid siden. :-P
Lad os håbe, det ender godt for dig trods alt. (Y)

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Typisk! at folk med truene
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 21:25
adfærd (som cykelisten) selvfølgelig ikke vil indrømme sine fejl. Næ, nej! det har de aldrig sagt, eller gjort for den sags skyld.

Godt at din familie bakker dig op, sammen med en god advokat.

Det er en træls oplevelse. Men ikke værd at bruge flere "tanker" på.

Jeg håber det bedste for dig, vedr. det videre forløb.

mvh
LGI

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Halllooo
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 21:37

Jeg føler virkelig med dig, det er så grimt når nogen mennesker opføre sig på denne måde..

Til Lene G. Iversen, har du hørt om at generalisere, det gjorde du hvis lige. Du kan da ikke skrive at alle cykelister opføre sig på denne måde, det ville da være det samme som at siger alle bilister er egoistiske..

Hilsen en der både cykler og køre bil til hverdag

0
0
Svar på denne tråd

Malene Madsen
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 21:53

Der er da ingen der har generaliseret her.

Lene skrev "Cykelisten". Det er da ental og bestemt for den omtalte cykelist. Ikke alle cykelister...

Mvh Maria

Heste... Hvis Gud har skabt nogen smukkere skabning, så har han holdt skabningen skjult for os her på Jorden... Amerikansk ordsprog

Mor til Denniz på 21 mdr. og sponsor for katten Chanell

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja- men det
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 21:57
Hedder altså cyklist- en cyklist, flere cyklister. Uanset om de opfører sig pænt eller ej. ;-)

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:08
Ja det er da irriterende og skulle tænke på det i juledagene...

Min mor og jeg blev påkørt bagfra af en ung gut i en smart bil, men han stak af. Det endte i retten, da han påstod at han bare havde ramt en fasan og ikke påkørt os.
Men den holdte ikke i retten, heldigvis. Magen til løgnhistorie... :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:33
lykkedes det dig at køre cyklisten ned?

Så du ham ikke?

Jeg vil ikke lige kommentere den konkrete sag, men vil da give dig ret i at det ikke ligefrem fremelsker julehygge med sådan en historie i baghovedet.

... Hellere en fed bil end en fed hest...
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:37

Ej Heidi altså, synes godt nok du er noget uheldig? Tror du skal købe dig en lotto med joker i denne uge, for med alt det uheld du har haft må du have en god portion held til gode.. Jeg hjælper dig gerne med at bruge gevinsten .

Håber ikke det ødelægger hele din jul. Er der berammet tid for en sag?

Christina

0
0
Svar på denne tråd

øøøh...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:40
Hvis du "kommer til" at køre nogen som helst ned, så overlagt som du selv udlægger det, så fortjener du sgu heller ikke andet end at få frataget dit kørekort. Hvor herre bevares - hvordan hulen kan hans opførsel inden du kørte ham ned, berettige DIG til at lege selvbestaltet politimand og ligefrem køre ham ned?!

Venlig hilsen

Annette

-= www.katteinfo.com =-

Grå hunkat savnes!

www.heste-nettet.dk/fo...83/420383/

0
0
Svar på denne tråd

ja det var ikke
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:41

med vilje ..

jeg holder og skal dreje ud på en ensrettet gade.

jeg skal dreje til højere.

kigger mod højere, så mod venstre og der kommer ikke nogen så køre jeg ud og bum!

cykellisten havde "gemt" sig bag nogle parkerede biler til højere.

Så det var ikke fordi jeg ikke kigge til begge sider selv om den var ensrettet, men indrømmet jeg kiggede ike supre godt efter til højere da der jo kun skulle forestille at komme fodgængere der, så mit prima syn var på fortovet jeg skulle krydse for at komme ud.

jeg ender jo nok med en bøde da det nu engang (desvære) er forbudt at køre folk ned uanset hvor idiotiske og dumme de er, men det er også ok, men fandme om jeg vil miste eller have et klip i kortet fordi sådan et fjols ikke kan finde ud af og holde sig i den rigtige side.

og hvad ligner det efter følgene at hoppe rundt på min bil og true med et ene og det andet, indtil politiet ankommer, for aå at påstå at jeg truede ham

jeg viste ikek om jeg skulel grine eller grade.

jeg var jo dybt røstet, og blev edder hammerend esur da fæhovede så påstår at han da kørte med trafikken og ikke mod trafikken.

Jeg tilbød at betale for en hel ny cykel til ham, men nææ nej der skule politi på, jeg skulle miste kortet og så skulel jeg være bange om natten når jeg sov...

IDIOT! og HA han fik nu kun betalt et nyt dæk af forsikringen.

Jeg fik dog vrisset imellem mine forskrekket tåre, at jeg med glæde ville lade min fordør stå åben til ham om natten hvis han fik lyst til at hilse på mig og min menneske fjenske bobberman!!!

0
0
Svar på denne tråd

Anette?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:44

Hvor ind i HELVEDE ser du at jeg skriver at det er med fuld overlæg jeg kørte ham ned.

"kom til" er jo nettem skrevet med "" da det da ikke lige frem var meningen...

Tror du at jeg har en eller anden trang til at køre folk på cykel ned jeg ikke engang kender???

HVAD FANDEN FEJLER DU???

Ja jeg bliver sku gal over sådan noget, læs hvad jeg skriver!

0
0
Svar på denne tråd

Slap dog lige af ...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:57

... det er lige før, jeg bliver nervøs for dit blodtryk Heidi

Læs lige din sætning igen: Tror du at jeg har en eller anden trang til at køre folk på cykel ned jeg ikke engang kender???

Ikke sjovt at kende Heidi og være på cykel ... BAM SLAM ... så bliver man kørt ned med vilje

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Heidi..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 22:58

Nu kender vi dig jo ikke, og jeg studsede altså også over den der "kom til" sætning, netop fordi den var i gåseøjne.

Det sagt så er det da godt nok en træls sag i julehyggen; jeg håber, den cyklist ikke får hevet andet fra dig end en bøde. Det er ikke alle cyklister der kører råddent, måske ikke nej, men der er en grund til, at vi der kører bil kan få spat, spat, SPAT af folk på cykel, der ikke har fattet, at hvis de bliver kørt ned, er det os, der drøner igennem med flest kg.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

He he Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 23:01

Jamen i følge anette, så behøver man jo ikke engang at kende mig.

syntes jeg at du ser lidt for smart ud, dum ud, underlig ud , pæn ud , eller bare andet der genere mit øje så køre jeg jer da ned!

Ja jeg var faktisk også selv lige bekymret for mit blodtryk der.

Hold op hvor blev jeg gal da jeg læste det.

Jeg har igennem tiden læst mange ubehagelig kommentare for folk, og mange, rigtig mange har jeg bare bidt i mig, men denne var så en af dem der virkelig gjorde mig rigtig rigtig sur..

0
0
Svar på denne tråd

tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 23:06

jeg var ikke klar over mit indlæg kunne misforstås, i min verden er der da ikke nogen der køre hinanden ned, bare for at gøre det, og da slet ikke "praler" af det bag efter.

Det er da noget underlig noget.

men det er jeg så klar over til en anden gang, jeg skal forklare mig bedere så ALLE forstår hvad der menes.

0
0
Svar på denne tråd

Heidi:
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 23:17

HVORDAN skulle vi vide, du ikke er en blodtørstig psykopat bag et rat??

Nu vel. Jeg tilkendegiver hermed også, at jeg læste sætningen to gange og fattede meningen med den. Så det var ikke fordi, jeg selv syntes, det var svært at opfatte. ;)

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Skulle du nu få ...
Forfatter: 

... et klip i kørekortet, så vil jeg selvfølgelig byde dig velkommen i klubben

Jeg "kom også til" at køre for stærkt et sted, hvor der var hastighedsbegrænsning på 50 km/t, det betyder altså ikke, at jeg er en gennemført morderisk person, der kun er ude på at sprede død og ødelæggelse

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

synes også
Forfatter: 

Synes også lige den var lidt hård Anette, du er vist så heldig at du aldrig har været udsat for en trafik ulykke af den ene eller den anden slags. For så er man sgu ikke så dum at man skriver noget så uforstående og idiotisk. Selvfølgelig er der da ikke nogen som køre nogen ned med vilje, og lige meget hvad er det da også synd for for cykelisten, selvom han var en spadser, så tænk dig da lige lidt om inden du får brug for at hælde dit galde ud en anden gang.

Heidi: Har også været så uheldig at jeg i sommers kom til at trille ud foran en cykelist der havde gemt sig bag ved en bil i en rundkørsel, og f u c k hvor bliver man rystet og forskrækket. Der sket heldigvis også kun noget med cyklen i dette tilfælde, og en rids og en bule i bilen, men føler virkelig med dig. Det var "heldigvis" en sød pige jeg kørte ned, og som også havde en meget forstående far, selvom det 100%var min skyld. Held og lykke med det hele, og god jul

0
0
Svar på denne tråd

Et link...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 23:21
... til den oprindelige tråd forklarer meget - og så behøver man ikke skrive det hele igen.

£isbeth & Baloo
Always forgive your enemies; nothing annoys them as much
Oscar Wilde
Griffin Distancesadel sælges - 17,5 tommer - bred bom
0
0
Svar på denne tråd

jeg har prøvet
Forfatter: 
Dato:  18-12-2006 23:25

begge dele.

Der hvor jeg var billist, bakkede jeg ind i en cyklist, der mente han lige kunne nå bagom mig selvom jeg var igang med at bevæge mig. Jeg blev drøn forskrækket, men det blev han sgu også. Men vi fik hinanden ned igen.

Omvendt har jeg prøvet at blive "næsten" kørt ned af en billist op til flere gange, og en enkelt gang direkte kørt ned.

Og man bliver fanmer forskrækket. Og jeg står også og råber efter billisterne, når de bare kører. Eller værre, sidder og råber igen til mig. -På trods af at jeg er overforsigtig i trafikken, og dermed højst sandsynligt, ikke har været selvforskyldt.

Dermed ikke sagt at du ikke har ret, men lige meget hvordan man vender og drejer den, så er bilen den største i trafikken og det er vores ansvar, at passe på andre (sådan er det desværre), så godt som muligt.

Jeg kan godt forstå hvis cyklisten blev forskrækket, som du fortæller det, har han vist overreageret.

Men jeg syntes stadig ikke man kan sidde og være skadefro, når man er billist. Han har nok været en nar, men ja, derfor må man stadig kigge ind af. -Hvilket du nok gør.

Mvh. Tine

Vil du til udlandet i et år og passe heste?!

Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

Kender du en fotograf? www.heste-nettet.dk/fo...742/43742/

0
0
Svar på denne tråd

Lidt avanceret.
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 07:41

Jeg har faktisk prøvet at blive påkørt af en cyklist, mens bilen stod helt stille. Hvorefter cyklisten mente, at jeg kørte himmelråbende tåbeligt.

Jeg skulle dreje til venstre ad en ensrettet vej og der kom en flok cyklister imod færdselsretningen Jeg holdt og ventede på, at de skulle passere, så jeg kunne komme videre.

Den ene af cyklisterne "sigtede" på mit ene forhjul, ramte det og fløj hen over motorhjælmen til stor forundring og overraskelse for mig og passagererne i min bil. (Kørte taxi)

Da jeg havde sikret mig at cyklisten ikke var kommet noget til og "bølgerne" havde lagt sig lidt, spurgte jeg, hvorfor hun kørte ind i min bil og ikke bare kørte forbi som alle de andre.

"Jamen, jeg regnede med, at du ville køre ud, selvom vi kom, så jeg ville køre bagom dig - men så holdt du bare stille", sagde hun lidt anklagende.

Da vidste jeg ikke rigtigt, om jeg skulle grine eller græde.

0
0
Svar på denne tråd

Åhh din stakkel
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 08:02

Din stakkel.. Men det er godt at I har en god advokat.

Jeg har så præsterede at blive anmeldt for hasaderet (raceløb) kørsel; Jeg havde lånt kærestens bil (okay, lidt Brian er ham vel, med skørter, alu og højtspillende anlæg). Men jeg kørte efter regler, som jeg plejer. Jeg er nemlig en kylling bag rattet ;-) Men any way jeg havde en god veninde med, vi var på vej hjem fra hesten og kører knap 50 km/t i byen. Der er cykelsti med fem-ti cm kant ned til vejen. Men alligevel, vi tøffer frem ad med musik i bilen, og jeg ser godt en cykelist på cykelstien som cykler samme vej som vi kører, men tænker ikke over hende, da hun jo er på cykelstien. Lige indtil at hun kører lige ud foran mig med hendes cykel fordi hun skal til venstre.

Der skete ingen ting, kyllingen her har jo reflekser, som reagere enormt hurtigt og jeg bremsede hårdt op for at undgå hende. Det giver da et lille hvin, men jeg ramte heldigvis ingenting. Hun cykler videre, mens hun giver mig fingeren. Så dum en kæl*** Og fjorten dage efter modtager jeg en anmeldes for hasadaret kørsel i tættere bebygget område. Heldigvis er hun 'kendt' af politiet for at anmelde alt og alle. Men prøv lige at forklarer min far eller kæreste det.

Jeg krydser finger for dig, Heidi..

Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud.
.
Hjemmeside opdateret november 2006
0
0
Svar på denne tråd

Malene Madsen!
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 13:20
Beklager hvis du mener at jeg har generaliseret, for det var ment som "ental", men kan se at jeg ikke har stavet det korrekt (tak! Xtiny).

Maria "Team Trav": tak! det var lige det jeg mente.

Uanset! så er der ingen grund til at true nogen, eller lyve for at bedre ens situation. Det er "børne-læredom", som flere og flere voksene desværre glemmer.

Selvom man er rystet/forskrækket, kan man godt opfører sig ordenligt, hvilket er det jeg mener med mit tidligere indlæg.

mvh
LGI - der dagligt cykler 10-12km på befærtet vej (i den rigtige side af vejen), med ekstra lys og refleks/vest i mørket, og som har prøvet at være "køler-figur" på en bil for nyligt, - ved højlys dag.

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Heidi2801
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 13:30
Det var ærgeligt, du ikke lige fik trykket lidt hårdere på speederne, så kunne det da være han kunne klappe i.

Ej, spøg til side. Han virker da godt nok som en tåbe, der ikke har særlig meget at tage sig til.

-HeidiZ
"Bare vi står sammen, een for alle og alle hver for sig"

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 13:41

Lige min form for humor, men det skal man passe på med her inde, for så tror folk straks at man er en phykotisk blod tørstig kvinde der gladeligt går og køre forsvarsløse cyleklister ned for så kun at grine af dem når de ligger på køler hjælmen.

Nej det var da en rystende oplevelse, som jeg gladeligt havde været foruden, og så hjalp det da ike på det at han var sådan en hoppende råbene jubel nar bag efter.

Nu har jeg lige snakket med vores advokat og fået gode råd til når jeg skal til genafhøring på torsdag.

jeg tager selvfølgelig billederne a ridserne på min bil, der beviser at han kom fra den modsatte side af hvad han påstår.

vi fik for ikke så længe siden et brev fra vores forsikrings selvskab, hvor på modparten nu påråber sig person skade.

der var jeg godt nok lige vd at dø af grin.

Og som jeg forklarde forsikrings damen: hvis den mand fejler noget er det i hovedet, for han var aldels smidig og fuld fungerende da han hoppede rundt på min bil!!!

Forsikringen krævede selvfølgelig en læge erklæring som han jo som forventet ikke kunne levere.

mangen til IDIOT.

I sådanne tilfælde er det man virkelig har lyst til ikke at være flink og sød.

Det kræver mange dybe indåndninger for det ikke kribler i fingerene for mig for at møde ham endnu en gang på vejen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg krydser
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 14:41
fingre for, at det kommer til at gå godt.

Jeg er også dødsangst for, at komme til at køre fodgænger eller cykelister ned og orienterer mig altid godt. Men nogle gange, kan de bare lige holde i vinker, hvor man ikke kan se dem. Og så er der de personer, som skal rende omme bag ved bilen, når man er ved at bakke ud fra en parkeringsplads. Nogle gange bedre folk sq også om, at blive kørt ned.

Hehe, ja man skal dælme passe på med hvad man skriver.. ;-)

glædelig jul og godt nyår
Mvh
HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

held og lykke
Forfatter: 
Dato:  19-12-2006 15:35

Mon ikke det nok skal gå dig fint. hvis historien er som du skriver den her, kan der jo ikke være noget som helst at komme efter, andet end at du jo nok får en bøde for at køre ham ned.

Gennrelt er der mange sindssyge mennesker i trafikken. jeg er engang blevet påkørt, i bil, af en mand på vej til køreprøve. det er det mærkeligste jeg har oplevet. og jeg overvejde kraftigt st køre efter ham og forklare sagkyndig det.

Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider