|
|
| Damesko. Hvorfor?? |
|
|
Nu står vi og skal i byen i aften, og så tusser man jo rundt og gør sig færdig.. Da jeg står og barberer masken lidt, kommer Rikke forbi, og gud fri mig da vel, en larm hendes sko / støvler laver.. Det fik mig så til at tænke på.. HVAD er idéen i disse enormt støjende typer fodtøj, som mange kvinder / piger ifører sig? SKAL sådant fodtøj lyde som en hel hær, der kommer marcherende? Skal man virke "skræmmende"? Hvorfor er de ikke udstyret med en lille, tynd gummiplade på undersiden, som kan virke støjdæmpende? Ydermere ville noget gummi under bunden da forbedre komforten i disse sko betydeligt, og hvem har ikke været til en form for fest / komsammen, hvor man på et tidspunkt ser en kvinde tage sine sko af, og sige: "Puha, NU må jeg altså have befriet mine fødder for dem her".. Jamen hallo.. Hvorfor har man så købt dem, hvorfor har man taget dem på til en længerevarende komsammen, og ikke mindst HVORFOR er der ikke tænkt mere på komforten i den slags sko?.. Lad mig lige høre de forskelliges syn på sko, deres funktionalitet, deres lyde, og ikke mindst, lægger DU, ved køb af sko, mere vægt på udseendet end om de nu også rent faktisk PASSER din fod, eller må foden bare indordne sig i skoens facon, selvom det betyder vabler, nedgroede negle og lign?.. Jeg er ret spændt, og sørger personligt altid for at skoen IKKE trykker, heller ikke når den er ny.  Herudover, hav en god weekend.. Mvh. Michael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi... |
| Forfatter:  |
99E |
| Dato:  |
08-12-2006 16:43 |
|
..."de ser pæne ud". Derfor køber (de fleste) kvinder sko. Jeg er, åbentbart, ikke rigtig kvinde. Jeg går mest i kondisko, kanvassko med tynd (og flad) sål eller mine elskede jacson Ride-On Trainers (kondisko med ridesål). Manden har ikke brokket sig endnu...  (Men det ville nok heller ikke se specielt elegant ud med mig i højhælede dræbersko...)
... - 99E - ... Love - Language - Leadership - Lightness
Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være! 2 allergibokse + ponybokse udlejes. Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kig på os ;o) |
karinmus |
08-12-2006 17:00 |
|
Det virker jo lige efter hensigten - hun får din opmærksomhed. Mænd vender sig om efter lyden og vi vil gerne kigges på  Karin
Fortiden søges på lille rød hoppe, fuldblodsblanding, 158 i stang, ca 20 år, vorter under maven se billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Michael |
|
|
Nogle damesko larmer MEGET - især hvis man har slidt den fra fabrikanten påsatte gummihæl af og derfor går direkte på det "søm", der er banket op for at stabilisere den tynde hæl (går jeg ud fra). Det larmer ad pommeren til! Hvis man er vant til at få i dem - det kræver jo lidt træning at vende ens fod og ben til at gå i en anden vinkel - så har man allerede der en fordel. Nogle træner simpelthen ikke nok. Man køber ikke bare stilletter med 12 cm hæl og hopper direkte fra sine træsko og op i dem (meget få gør ihvertfald). Man starter i det små og udvikler sig så derfra. Det næste man så skal gøre er, at sørge for at købe nogle ordentlige! Nogle der passer ens fod, for ellers bliver du slagtet af dem og det ser heller ikke kønt ud, når man ser en stakkels pigesjæl vralte rundt som en and, fordi hun har fået så ondt i fødderne, at hun dårligt kan holde sig i en vinkel af 90 grader i forhold til moderjord. Så er "træningen" i orden og du har købt højhælede af ordentlig kvalitet, som ikke strangulerer din fod, så er du næsten godt gående. For så kommer vi til kategorien, som vel kan kaldes stilet-analfabeter. Det er dem, der bare ikke kan gå i noget, der er højere end et middeltykt stykke rispapirog alligevel vælger at hoppe i højhælede eller stiletter. Jeg tror det var gennemgangen. Så nu vil jeg gøre mig parat til at hoppe i mine stiletter og tage ud at male byen rød 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PS... |
|
|
Når gummidutten under hælen er slidt af kan man få sat en ny på på en hælebar eller hos en skomager  Den holder ofte også længere end den der er på fra fabrikanten...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stiletter |
yiip |
08-12-2006 17:33 |
|
ja, stiletter siger lidt, men min erfaring er at sko med hæl som oftest larmer mest hvis den der har dem på ikke kan finde ud af at gå i højehæle...
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  Odense; Undervisning tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læste en gang |
|
|
at stiletter giver en, en rankere holdning, fremhæver ens ben (på den pæn måde (Vel samme årsag som kvinderne i p-film, altid beholder stiletterne på))... Vi gør det, fordi det er pænt, og fordi fodformede sko, ikke lige passer sammen med en aftenkjole... Hvorfor går vi med G-streng? Det er jo ikke fordi de varmer, eller på anden måde er praktiske... Vi kunne jo for så vidt bare gå helt uden... Men det gør vi da fordi det er pænt, og de fremhæver ens numse på en pæn måde... Og ikke som om man har 4 røvballer...
Zamangah Flot jumBe sælges. Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation. Vi kører brudeparret i hestevogn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
chulek |
08-12-2006 18:55 |
|
Når jeg vælger sko og støvler, går jeg efter dem med hæl. Tildels for at jeg kan virker højere, og tildels fordi alm. sko ikke passer til mine bukser, medmindre jeg lægger dem op.( bukserne altså). Skal de bruges til hverdag, så går jeg også efter komforten, men er det til by, så må jeg lide lidt, hvis det bare er "skoene!", som bare ikke kan undværes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har det bedst |
Ratster Zoo |
08-12-2006 19:01 |
|
i tennissko.. men da jeg fandt et bar billige højhælede støvler, tvang jeg mig selv til at købe dem, så jeg kunne lære at gå i højhælede.. Og de larmer ja, men ikke mere end mine bukser med spænder  Det er jo en vanesag, jeg hører det først når nogle spørger mig om hvad den klikken er, eller hvor den bjælde lyd kommer fra (mine bukser med spænder på lyder som bjæler )
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning, Fjordhest - I sol og i blæst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sko... |
|
|
Tja, jeg går stort set altid i kondisko - komfort frem for alt ! Jeg har dog ét par af de der larmende stykker fodtøj - jeg vil trods alt ikke møde op til et sølvbryllup eller lignende i mine kondi-ræsere!!!
***** Snepony ***** Hvis alt kommer imod dig, kører du i den forkerte vejbane.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil lige tilføje |
Ratster Zoo |
08-12-2006 19:06 |
|
at man sagtens kan larme i tenneissko.. det slider bare bunden hurtigere 
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning, Fjordhest - I sol og i blæst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sko... |
|
|
de skal passe mine fødder - for ellers er føddernes hævn grusom... De kan se nok så pæne, smukke og fede ud - men passer de ikke mine fødder - ja, så er hævnen der... (vabler)  Sååå - et er udseendet, men passer de ikke - så køber jeg dem ikke... Prisen - tja, gerne så god en pris som muligt. De dyreste har kostet lige omkring 1000 kr. og de billigste omkring 100 kr - og de passer alle mine fødder...  Ang. lyden, så afhænger den også af hvilken type gulv man går på ...og den er kun slem, så længe man går på den første sål. Når den er slidt ned, tager man skoen til en skomager, og får sat en blødere, og mere slidstærk sål på. Det sparer på penge, da skoene nu holder længere - og man går blødere...  Nu arbejder jeg på kontor - så tennissko er ikke lige det mine fødder bruger al sin tid i. Jeg har som regel et par støvler på, når jeg tager på arbejde her i vinter-halvåret, og så skifter jeg til et par pæne sko/stiletter på arbejdet. Men så snart jeg har fri, så er det af med dem, og i støvlerne igen... hjemme går jeg i alt fra træsko til kondi til støvler med hæl. 
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes |
|
|
det er pinligt når mine sko larmer..heldigvis går jeg meget sjældent i "larmesko"
Min elskede mule sælges til hjertevarmt menneske
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| point for modighed |
|
|
Michael.. du skal da have point for at tage så farligt et emne som højhælede sko og underemnet kvinders forfængelighed... MEN... Højhælede sko giver "længere" slankere ben, en spændstig popo... og så ser det dræbergodt ud.. med mindre man er en rapand, som tidligere nævnt. Og hvis Rikkes sko larmer.. så hiv dem på hælebar og få sat en ny sål på... og ellers, hun fik din opmærksomhed, ergo .. hun vandt 
Foderplaner udarbejdes specielt til din hest, med hensyntagen til specielle behov! Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.. |
|
|
Wow, sikke en masse gode forklaringer på det her sko-emne.. Rart at se det fra lidt andre sider også, og at der BÅDE er udseende-folk og brugbarheds-folk... Spændende, spændende.. Alice,Rikkes sko er endda vist ret nye.. Ihvertfald kan jeg ikke mindes at have hørt de nøjagtigt samme "brag" i gulvet tidligere... Desværre tror jeg endda at det er mig selv, der har købt dem til hende.. Lad mig fluks tilføje at det på ingen måde kan være hendes vægt, der er årsag til larmen.. (163 høj (lav?), og vejer ca 50 kg) Måske skulle jeg have tjekket støjniveauet først??  Og ja, hun fik da min opmærksomhed, for jeg ville være 100% sikker på IKKE at få en af de hæle hakket igennem foden da jeg stod der i gangen..  Normalt får damer / kvinder / piger i støjende sko også min opmærksomhed, da jeg tænker: "Hvorfor i alverden har de dog købt så rædsomt larmende sko??" Ofte har jeg også nogle mistænkt for bevidst, mere eller mindre at HAMRE hælene ned i gulvet, NETOP for at støje, og tiltrække sig opmærksomhed.. De kan da bare tage en propelhat og Dr. Femmer-briller på, og så en tromme med.. Så skal de da nok blive lagt mærke til.  Nå, men jeg venter spændt på flere svar for at få uddybet dette (i mine øjne), spøjse emne... Mvh. Michael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg må indrømme |
Ratster Zoo |
08-12-2006 23:28 |
|
jeg stamper mere når jeg kommer op i de høje hæle, ligesom jeg også stamper mere når jeg går i baretær... hvorfor ved jeg ikke, jeg kan ikke vænne mig selv til at lade værd med at gøre det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| støvler med larm |
Signe J |
09-12-2006 00:10 |
|
Mine støvler har metalhæl så de kan godt larme hvis jeg tramper. Har dog ikke selv lagt mærke til at de skulle larme når jeg går rundt i byen. Men jeg spurgte lige manden, og ja, de larmer. Deres feminine militante (yup) udseende indbyder også til tramp . De er rigtig lækre - det er lange støvler med metal hist og her og spænder. Og 7 cm hæl - og jeg har aldrig fået ondt i fødderne af dem. Hæle over 2 cm plejer ellers at myrde mine fødder effektivt. Men ikke dem her. De var dyre, men alle pengene værd. Så du må bare stoppe vat i ørerne, jeg har aldrig gået i mere komfortable støvler der samtidig var så fede jeg går aldrig mere i tennissko.
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du siger noget |
Tine85 |
09-12-2006 00:21 |
|
jo jeg har tit irriteret mig over at når jeg har hæle på så larmer de - ikke så meget på gaden men hvis jeg feks skal ind i et vente værelse hvor der bare er musse stille og folk bare sidder og kigger på en...DET er flovt og træls! Så ja hvorfor påføre man ikke en lille gummisål? hmm mon man selv kan være kreativ 
M.V.H Tine ***Vær dit eget ikon*** (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stiletter |
|
|
Den lille gummisål, kan faktisk købes De kaldes "walk safe" og erhverves i f.eks. bianco sko til 60 kr. Man sætter dem på sålen og så er skoene skridsikre. Der hvor det bliver rigtig smart er når man køber "walk safe" i str. large og så klipper en rund dut af og sætter under hælen (giv den lige et skvæt kontaktlim), så larmer skoen ikke længere, og dutten er ikke lige sådan at slide igennem. Man slår faktisk 3 fluer med ét smæk. Man står godt fast på det glatte dansegulv. Man sparer skomager regningen. Man larmer ikke. Genialt, ik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|