Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

bil spørgsmål? Erhvervsbil til privat?
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 16:49
Jeg har lidt kig på en ny bil. En diesel van, og dem jeg har fundet på dba ol. sider, er faktisk alle under "erhvervsbiler". Jeg skal vel betale noget afgift ell. ved evt. køb? Håber på lidt hjælp :-)
0
0
Svar på denne tråd

der plejer
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 17:02

at stå hvis de er momsfrie og så skal du ikke betale andet end hvad bilen koster, min far har en annonce på pt og det er en privat gulplade bil, men den oprettes under erhvervs selvom han er privat

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 20:00

Ok. prøver at tage kontakt til et par sælgere. Har fundet en del lækre biler. Har pt. en gammel Mazda som jeg er ved at være godt træt af, da den ikke må have noget på krogen.

Hvad er det for en bil din far har?

0
0
Svar på denne tråd

vær opmærksom...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 20:22

...på, at vores pengegriske regering barsler med et lovforslag der forbyder private at køre på gule plader. Så bliver mange gulplade-biler pludselig ret dyre. :-) Men du har nok et års tid at løbe på endnu. ;-)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

momsen
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 21:18

hvis bilen pt er ejet af et firma, så skal du bare betale momsen, men vægtafgiften er dyr når den skal bruges privat.

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

vægtafgiften
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 21:40

/misundelses afgift afhænger af alder og hvor meget den laster total er det en årgang 98+ med en totalvægt på under 2 ton er der ingen misundelses afgift på men er det en årgang 98 og der over med en totalvægt på over 2 ton så er det = vægtafgigt + afgift for privatkørsel.

blanke jeg ville ikke købe mazda hvis jeg var dig , det er sådan en min fader har uden 4 hjulstræk og den er ikke anbefalesværdig til at køre med hestetrailer.

kig i stedet efter noget toyota hilux eller landrover med 4x4 under

vores hilux runder snart 500000 km og er en årg 84 2,4 diesel den kører bare og den vil gerne slæbe.

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 22:28

Det er svært at vælge. Det var noget nemmere hvis penge ikke var noget problem Så stod der nemlig en splinterny VW Toureg i gårdspladsen.

Har kig på en VW Sharan fra 97, gule plader og diesel, 110 hk, 3 sæder, må have 2 tons på krogen. Synes umiddelbart den lyder kanon og til rimelige penge både når jeg tænker på afgifter og økonomisk mht. brændstof. Da jeg stod uden bil lånte jeg en VW Sharan af min chef og hold op den kunne rykke.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider