Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Harry potter
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 00:04

ehm...jah nu er det jo sådan at jeg rigtig godt kan lide harry potter bøgerne...(og jeg regner da med at jeg ikke er den eneste )

men enlig kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogle der har hørt et eller andet om 7??

(eller nogle andre rygter som kunne være sjove at diskutere)

så sig bare frem :D

1. akademisk dressur...det den vej vi skal:D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 00:07

ikke læst en eneste af bøgerne.

Men har naturligvis filmene :D

mvh PiaR
quantum in me fuit
Udvis altid den største agtelse for en stille kvinde!

Grilltid - altid

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 00:19
synes nu ikke at filmene er så spændende som bøgerne...er lidt skuffet over filmene må jeg nok indrømme...

0
0
Svar på denne tråd

Muligt
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 00:20
men jeg har heldigvis ikke noget at sammenligne dem med.

mvh PiaR
quantum in me fuit
Udvis altid den største agtelse for en stille kvinde!

Grilltid - altid

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 00:54
jeg har elsket harry potter lige siden jeg i sin tid gik i gang med 1'eren... hehe... men ved intet om 7'eren...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har hørt at to af
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 07:53

Hovedpersonerne/store karakterer i bogen dør... :-(

Ellers ikke...

Harry Potter bøgerne er helt super... jeg har læst dem adskillige gange.

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

gfdghfhfh
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 09:08

Hmm... ja.

Har også læst bøgerne og har filmene.. Min veninde står der HP i hjernen på 24/7, så hun finder tit noget nyt om bøger og film.

Nogen der har læst bog 6? ellers vil jeg ikke til at skrive alt for meget

~Semi~

*En pony bliver man aldrig for stor til*

sælges: brun Vesterlund pinto, 133, 6 år,

papirer efter donathello, dressur eller jagtemne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har hørt...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 09:26

...at Ron dør, og det synes jeg er tarveligt! Det er nemlig min yndlingskarakter! :-D

Jeg har kun én klage over Harry Potter-bøgerne...nej to, faktisk! ET: at der går så lang tid mellem dem! Og TO: at der kun er 7! ;-D

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nr. 7...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 10:07
Jeg har læst et meget løst rygte om at bog nummer syv kommer d. 7.7.07. Det er selvfølgelig den engelske udgave. Den danske kommer vel nogle måneder senere...

Glæder mig som et lille barn. Jeg har læst dem allesammen på engelsk, og synes virkelig Rowling er en god fortæller. Jeg har så også altid elsket eventyr :-P
0
0
Svar på denne tråd

slut på serie
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 14:14

Jeg har hørt at efter den sidste bog (kan ikke huske om der er 7 el. 8) kan serien ikke fortsættes!!

Så det vil vel sige at enten må harry dø eller han må miste sin kraft, ellers ville den vel kunne fortsætte, hvis hun ville det.

0
0
Svar på denne tråd

Derfor 7 bøger
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 16:30

Harry Potter bygger på klassiske kostskolefortællinger, og da engelske kostskolebørn typisk er på kostskolen i 7 skoleår, er det derfor det er lige præcis 7 bøger der er i serien. En bog for hvert skoleår.

Læser man "mellem linierne" og piller al magi og trylle-halløj fra, er det blot en simpel kostskolefortælling om en klassisk gruppe venner, der hvert skoleår løser et mysterie, og hvert mysterie er en del af en større helhed.

Det, Rowling har gjort, er at peppe de typiske kostskolefortællinger op med magi og fantasifulde væsener. Selve rygraden i bøgerne er klassisk og dødsyg.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Så er der...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 16:39
...da ingen grund til at læse mellem linierne, når det nu er det magiske univers der gør historien eventyrlig... Synes iøvrigt, hvis vi skal se bort fra magien, at Rowling formår at skabe en langt mere realistisk (igen vi ser bort fra magi) og menneskelig historie end flere af de ældre bøger, med "flok af børn, der på forunderlig vis altid roder sig ud i ting, og selvfølgelig får løst mysteriet til sidst"-handling.

De fem er et klassisk eksempel. Der er et hav af bøger i serien, der på ingen måde har en kronologisk tidslinje. De børn bliver aldrig ældre og holder altid ferie på sære steder... i mindst ti bøger...??? og kærlighedsbegrebet er ofte ikke-eksisterende i den slags bøger.

Nej jeg synes Harry Potter bøgerne, både er et (sammenhængende) fantastisk eventyr og en historie man kan relatere til. (og nej jeg er ikke 14 og går på kostskole ;-) )
0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke Ron
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 17:36

der dør men derimod en proffesor siger ikke hvem samt en af professorene har ikke rent mel i posen så siger jeg ikke mere.

Ang. Ron såååå er der amoriner i luften...

Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 17:39
Travfreak: Tænker du på bog 6?? Eller ved du noget om 7, som ingen andre gør?

Mvh Katharina

Der må jo være en vis spildprocent i alt hvad man foretager sig, IKKE?

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 17:49

travfreak: det er bog nummer 6 du tænker på...

jeg har også alle bøgerne. de første 5 på dansk og 6 på engelsk.

kan bedre lide at læse bøgerne end at se filmene. der går mange af de små vigtige ting tabt i filmene.

mvh

sanne

0
0
Svar på denne tråd

Harry Potter!
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 18:00
Jeg elsker simpelthen de bøger - har læst alle 6 mellem 5 og 7 gange, kan dem udenad, og elsker dem simpelthen! Stod i South Hampton i England forrige år i kø foran en boghandel på udgivelsesdagen

Jeg ved ikke noget med sikkerhed om 7'eren - INTET er "kommet ud", alt vdr. 7. bog er tophemligt! (Sad og så et engelsk program for nogen tid siden, hvor de sagde at alle midler var i brug fr at intet kom ud

Men har da siddet og diskuteret med min bror(han er 22, jeg er 18 ) Blev enige om, at endten dør Harry og voldemort, eller også dør bare den ene - og tvivler på at de lader Voldemort leve og Harry leve. Desuden har man jo siden 1. bog kunnet gætte sig til, at der vil ske et eller andet mellem Ron og Hermione

Nogen der forresten ved hvornår den næste HP film rammer biograferne?

Anne

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Nu med Burberry <3

Søger arbejde med heste i udlandet 2007/2008

0
0
Svar på denne tråd

film 5...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 18:11

Kommer i biografen 13juli 07...

Jeg synes det er godt at bruge de 4 første hint på harry potter guiden på jubii, samt J.K.Rowlings egen hjemmeside...

Har naturligvis selv alle 6 bøger på dansk (ønsker mig dem alle sammen på engelsk), samt alle 4 film...

Øvrige formodninger om Harry Potter 7 kan følges inde på læsehesten, der er der nogle tråde netop kun om HP...

Kunne sagtens bruge mange flere, med mange flere aspekter og tanker...

Det der plager mig mest, er om Snape, er god/ond/egoistisk???

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

Mor til Scott

Snart mor til en lille "Djævel"

Og Molly snart mor for første gang

0
0
Svar på denne tråd

oki lol
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 22:28

ja se bare hvor meget jeg ved lol

jeg forstod det sådan at Snape var OND???

Well I'm an eight ball shooting double fisted drinking son of a gun

0
0
Svar på denne tråd

dfknerek
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 23:00
har hørt noget om at bog 7 udkommer i efteråret 2007 ?.
jeg vil nu også sige at jeg er meget skuffet over filmene .
der er så mange detaljer som man går glip af.
og så er det jeg sidder og føler jeg allerede har set film 6 :P. ?
0
0
Svar på denne tråd

tror i
Forfatter: 
Dato:  02-12-2006 23:09
virkelig at Dumbledore døde? Jeg synes hele historien omkring hans død virker så suspekt!!! jeg HÅBER at det er et trick og at han kommer igen!

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

Hundelufter og æselkysser søges.

Skriv besked :-)

JULEKALENDERHISTORIE :-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 00:25
jeg er bare så imponeret over hvor hun har fået sin inspiration... de fleste dyr og andre ting kommer fra græs mytologi, fabel dyr og andet der ligger mange mange år tilbage... jeg skrev i 9 kl. projekt opgave omkring j.k. rowling og harry potter... hvor hun fik sin ider fra bl.a... tror jeg vil til og lede efter min gamle opgave... hehe

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Søger part til min unghest på 4...

Søger Wintec Spring sadel...

0
0
Svar på denne tråd

gfhgdfhdfh
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 00:30

okay, nu skriver alle andre så gør jeg osgå bare

skingur: ja, jeg tror han døde. Om snape i virkeligheden er ond har jeg haft mange spekulationer om. snape ville jo dø hvis han ikke hjalp malfoy fordi han havde lavet den "ubrydelige ed". Om dumbledore har bedt snape om at dræbe ham i sådan en situation, kunne jeg godt forestille mig. Men det var stadigt ondt...

Jeg har også læst/hørt meget løst of fast om den sidste bog.

bl.a at Harry dør - sammen med voldemort, netop fordi de har den samme tryllestav med fønixfjeren i. har også læst at ron dør..det kunne jeg til gengæld godt forestille mig. Neville tror jeg også kunne få en stor rolle/betydning.. Jeg har også tænkt over: Remus Lupus er jo varulv - og hvad kan varulve ikke tåle? Sølv. Og hvad gav voldemort til peter pettigrew? En sølv hånd. Skulle ikke undre mig, hvis lupus også røg i graven.

tror min yndlings er Luna, hun er for fed

~Semi~

0
0
Svar på denne tråd

Harry potter
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 00:33

Ved ingenting om den næste bog, - men jeg synes en af de gode ting ved HP er at nogle af de gode også dør. Det gør den ikke alt for sukkersød.

Selvom jeg nu stadig ikke kan læse stykket hvor Sirius dør og nu også stykket hvor Dumbledore dør.

- Jeg KAN IKKE! *GG*

Men ja, gad vide hvad der sker med Harry? Dør han? Lever han videre? Spændende!

Glæder mig til næste film og næste bog!

Og selvølgelig havde jeg nær sagt, er bøgerne bedre end filmen.

- Er de ikke ALTID det? Og hvis vi skulle have alle detaljer med sad vi jo stadig i biffegrafen! Derudover er det jo også svært at få alle detaljer med eftersom det jo ER i et magisk univers det foregår, men jeg synes nu at de klarer det ret godt til trods!

Eneste jeg savner er den gamle Dumbledore, trist han døde :( Er bare ikke det samme!!

- Og desuden synes jeg bare ikke Sirius ser sådan ud i "mit hoved"! ;-D

Håber ikke de vover at skifte Daniel Radcliff ud, - jeg HADER når man skifter karaktere undervejs, han ER Harry Potter. Selvom jeg har hørt han skal spille med i et teaterstykke... nøgen?! SKAM DIG HARRY! *GG*

Rollo

- Hesteløs, men aldrig dyreløs...

Lady, Donna, Twix, Daisy, Twister & Pushkin

- I er mine uundværlige solstråler i hverdagen ♥

[Rideudstyr Sælges] [RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

jeg har hørt
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 00:35

Har hørt noget om at Ron skulle blive ond, måske fordi han tror at han bliver rig af det.

Der kan findes flere rygter/teorier osv, på denne hjemmeside:

www.diagon-alley.dk <- En god hjemmeside til HP-chitchat. Mit brugernavn på siden er Mari.

→ Tascha ←

Draco Dormiens Nunquam Titilandus

- Part i Odense-området søges -

www.heste-nettet.dk/ma...ileid=9570

0
0
Svar på denne tråd

harry potter
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 15:31
Jeg elsker også bøgerne! Filmene er også gode, men jeg prøver så meget som muligt at lade være med at sammenligne dem med bøgerne, fordi det kan man slet ikke.

Jeg har engang set et interview med j.k. rowling, hvor hun afslørede, at der i den sidste bog (7'eren) ville dø en vigtig person, som hun altid selv har identificeret sig med.

Jeg tror derfor måske det er Hagrid, fordi han er så anderledes, og det var hun vist også selv som lille.. Ellers er det Ron, fordi han er fattig, og det var hun også inden HP bleb opfundet - dog kan jeg slet ikke forestille mig at sådan en vigtig hovedperson som Ron ville dø.

Jeg er næsten HELT sikker på at Harry Potter vinder over Voldemort i enden, hvilket jeg faktisk synes er ret plat, idet det jo er MEGET usandsynligt at sådan en lille knægt at dræbe ham, når så mange andre er bange for ham og frygter ham. Samtidig ville jeg også synes det passede dårligt til konceptet i bøgerne, hvis ikke Harry overvinder Voldemort.

Måske kan Harry netop overvinde Voldemort, fordi han har fået noget af hans kraft, dengang "lynety" blev lavet.. hehe. eller fordi de har samme tryllestav, eller noget i den stil..

Jeg GLÆDER glæder glæder mig til at læse 7'eren - men samtidig har jeg ikke lyst til at det skal slutte iiih..

What doesn't kill you, makes you stronger!

Velholdt sort kombi sadel, 16" sælges til 2000 kr.! Interesseret? Skriv til min mail!

noneangel@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

harry potter
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 18:22

altså ved ikke om det her er helt rigtigt...meen har altså også hørt noget med en 8...fordi hun ikke kunne få det hele til at være i 7 så hun vil også lave en 8...men ved ikke om jeg helt tror på det...det ville i hvert fald ikke gør mig noget hvis hun gør...hehe

og desuden ved man jo ikk helt om han tager tilbage til skolen efter at have læst 6 er der jo noget der kunne tyde på han ikke gør...og så er der jo ikke meget logik i det med 7 bøger og 7 år...meen ved det ikk...

og jeg tror ikke harry potter dør i 7...det kan hun bare ikke lade ske...

0
0
Svar på denne tråd

Tjek denne
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 20:19

Tjek denne hjemmeside ang. bog nr. 7!

Vildt spændende med alle deres teorier...

debat.jubii.dk/147/Hvo...85073.html?

Jeg har 600 heste på én gang - men det er under fiberhjelmen på kanervognen... Gi´ den gazzz!!!!!
0
0
Svar på denne tråd

jeg har hørt
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 08:16

at alt det der oprindeligt var hendes bagtanke med hvad der skulle ske i nr 7 er ændret pga bogen har for mange yngre læsere og fordi mange børn er så stor fan af Harry (her hørt han skulle dø i nr 7 men at det skulle være lavet om)

Men vi kan jo alle kun gisne, det bliver vildt spændende at læse nr 7, så får vi alle de svar vi ser sådan frem til!!!

Camilla Diana Olsen

Med ridedyrerne Rondo Quintus og Bubber

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige fået
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 08:31

nr. 6 på dansk i fødselsdagsgave af min kære forlovede (har læst den på engelsk).

SEMI. jeg har også haft den i baghovedet at Snape har fået besked på af Dumbledore, om at han skal dræbe ham hvis det bliver nødvendigt. Da der bliver lagt meget vægt på i 6´eren, at han er ved at være gammel, og ikke har den sammme styrke mere.

Jeg kunne ikke forestille mig at Harry skulle dø. Han er for berømt, til at han kan lide den skæbne (altså i virkeligheden).

Jeg kan ikke vente til at 7´eren udkommer. Glæder mig som et lille barn.

Filmene har jeg da set, men det er nok mere pga. børnene. Men jeg er også meget mere til bøger og ikke film.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

Lauge´s Evita til salg.

0
0
Svar på denne tråd

gsyreytery
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 19:54
tak for alle svarene og linkene :D

0
0
Svar på denne tråd

ijhjhgjgjgj
Forfatter: 
Dato:  05-12-2006 19:59

Nr. 7 kommer til den næste sommerferie.

Og det gør filmen også. Jeg synes jeres teorier er super gode, især den med at Dumbledore beder Snape om at dræbe ham efter nødvendighed osv. Jeg elsker Harry Potter, og det vil jeg altid gøre!

$ Super Springerne fra Sorø $

0
0
Svar på denne tråd

Harry Potter
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 03:05

Jeg har læst i et interwiev med J.K. Rowling at det sidste afsnit i bog nr. 7 enten kommer til at hedde "The boy who lived" eller "The boy who died"!

Jeg har også læst et sted at én af hovedpersonerne dør... Der menes enten Ron, Hermione eller Harry.

Min egen vilde teori (eller måske er det nærmere et håb) er at Dumbledore i virkeligheden var én eller anden der havde drukket polyjuice potion!? Dumbledore kan da ikke bare dø på den dumme måde... Han skulle jo forestille at være den mægtigste troldmand i verden

Man blir aldrig for gammel til Harry Potter!!! Jeg ææælsker de bøger

0
0
Svar på denne tråd

sidste kapitel
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 07:29
er skrevet. det har det været i mange år. Ifølge rowlings egen side har hun ikke redigeret i det siden hun skrev det. sådan skal historien slutte. Der er ikke meldt noget ud om hvad det hedder, men mange af de rygter man kan læse rundt om på nettet kan man få be/afkræftet på hendes side.

døren er igen blevet låst og der bliver ikke opdateret så tit, hvilket plejer at betyde at hun er i en god skrivefase.

JEg må indrønmme at jeg har det lidt svært med hensyn til Snape, han virker som typen der gør mest for sig selv og meget lidt for alle andre. Jeg tror derfor ikke han er decideret ond, men jeg tror at han i situationen har fundet det bedst at hjælpe voldemort, også fordi han jo havde sagt 'the unbreakable vov'.

Dumbledore er død det er jeg slet ikke i tvivl om, men jeg tror at luna har svaret på hvordan man komunikerer med de døde. Det har hun jo før indikeret. Hendes mor er død 'But it isn't like you'll never see them again' sagde hun til harry da de var ved at pakke i pheonix.

Jeg er spændt på de sidste horcruxes og jeg glæder mig til at høre mere af tom riddles historie. Den del af bøgerne har jeg virkelig fundet spændende.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

voldemort
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 12:27

line-calano: ja, jeg er også meget spændt på at læse de sidste steder voldemort har "gem sig selv".

Jeg tror også dumbledore er stendød. Men om snape er "rigtig" ond eller ej, aner jeg ikke. Har bare leget med tanken.

(en anden ting er: Jeg kan sgu godt forstå at han (snape) er blevet sådan. Efter hvad man fik at vide om James potter i Fønixordren, så lyder han som en røvirriterende person. )

Jeg holder stadig fast i at Neville og Luna kommer til at spille en vigtig rolle i 7'eren. Min veninde har et interview med Roling, der siger at hun identifiserer sig med Hermione - som er 'menneskepigen' der "besøger" magiens verden. Og Rolings siger også at hendes ven, er Ron i bøgerne. men ja... intet er sikkert før bog nr 7 er læst

~Semi~

0
0
Svar på denne tråd

dumledoreisnotdead.com
Forfatter: 
Dato:  06-12-2006 13:50

Jeg tror ikke dumbledore er død:

www.dumbledoreisnotdead.com

-men måske er jeg naiv ;-)

Venlig hilsen

Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider