|
|
| Grimme hestenavne... |
| Forfatter:  |
Samson1995 |
| Dato:  |
23-11-2006 22:34 |
|
Med fare for at der tidligere har været en lignende tråd, starte jeg den alligevel... Bruger i jeres hest's stamtavle navn...??? Jeg gør ikke !!! Min belgier dreng (11 år, 166 cm i stang og ca. 950 kg) hedder på sin stamtavle det prægtige navn...Prens af Nagelsti...  Prøv at udtale det lidt hurtigt... Derfor hedder han Samson hos mig... Er der andre der kan slå det navn... Mvh Trine
:-) En rigtig hest....er en BELGIER 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Min bette baby dreng hedder Fyst Milo (Syntes nu er det et meget pænt navn)  Han ligner godt nok en fyrste, men eftersom han er 4½år må han altså lide med navnet Babyfyrsten  Prøv lige at se ejerens ansigt da hun opdagede det.
Nu med part på mini Fyrst(en) Milo! ^_^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mig heller ikke |
|
|
Min oldenborg dreng på 180cm og nok omkring 730 kilo er døbt Petit Popo. Han blev fluks omdøbt til Pepito. Det betyder i det mindste lille dreng i stedet for lille røv. Han er da ikke en betterøv ?  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Vi har haft en pony der gik under navnet Oluf  Han var ikke i så god stand, da vi købte ham. Heldigvis købte vi ham og fik ham til en dejlig dejlig ridepony. Han er nu solgt, men vi har desværre mistet kontakten til den dejlige gut  Han hed rigtig Zar Zarrano, men ved ikke om han stadig hedder det. Det er ham den røde på billedet.. 
..:: H. Gaardboe ::.. Er græsset grønnere på den anden side -Ta' derhen hvis der er noget du vil vide!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
Mette N |
23-11-2006 22:49 |
|
På en nærliggende rideklub, står da et par ponyer ved navn Bøf Og Pølse Så kan man snakke om grimme navne.. LeneJ: Øj en lækker hest 
Hilsen Mette med fjollerdyret Felix <3 Tænk aldrig på hvad du ikke kan - Men kun på hvad du kan 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa så prøv |
|
|
at have Welsh ponyer  VI har 1 stk: Crumpwell Carwyn. I daglig tale Carwyn Maesowen Periwinkle...Periwinkle betyder strandsnegl HA HA HA. I daglig tale Meri.
Hilsen Linda Avl af Welsh Crumpwell Carwyn WMH 114 & Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning. Salg af welsh mountain hingsteføl Stutteri Noerrelide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
For mange herrens år siden gik jeg på en rideskole på Amager, hvor der var en gammel hoppe, som hed X2 ! (Udtales: x i anden)
Med venlig hilsen Iben Kys aldrig en storfældende kat, når du lige har kommet læbepomade på!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne... |
|
|
kendte engang en galophingst som hed Gayboy..det synes jeg også er lidt specielt... der var også en travhest som hed teufelsglück i(staves?? betyder djævleheld på dansk).. men det synes jeg nu ikke er så slemt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| navne skift |
Michel |
24-11-2006 09:21 |
|
min hest hed Svikari(svigter), da jeg købte ham. jeg skiftede navnet til Draupnir. min gamle ismule hed Austræna  hun fik navnet Geysa.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sparky... |
|
|
Sparky hedder oprindeligt horsvangs spark ling dancer ( og ja der er mellemrum mellem spark og ling ) Han blev hurtigt omdøbt til tosse, senere mini som stadig hænger ved, men i daglig tale og når andre snakker om ham hedder han sparky. Avler kaldte ham Dancer den første tid, men jeg syntes bare det var sådan lidt rideskole tøse agtigt, og det kan jeg ikke klare. Så hos mig hedder han største dele af tiden mini, eller sparky og til tider flæske 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi købte en lille broget hoppe |
|
|
for 1½ år siden og hun gik og går stadig under navnet : Stampe Så har vi en shetter hingst der hedder : Henry Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestenavne |
Gitte & Tyran |
24-11-2006 09:40 |
|
haha.. jeg kan muligvis ikke stikke jeres.. men jeg havde da en stor hingst (den blev dog vallak ca. 4 mdr. før jeg solgte ham lækker velbygget (rødbroget) pinto/fuldblod på 159, som hed kylling, men i daglig tale hed han nu bare goggis eller rylle(mand) og en lille shetlænder/araber blandings hoppe på 110cm/st ca. med det mystiske navn frithjofs elliei <-(det sidste e er egentligt et o med et t over, og udtales d dvs. ellidjii)hele navnet betyder den hurtige... og en fjordheste vallak palle poksipok på 145 som lød navnene pox eller pillerpaller og fjordhesten julie som stadig lystrer både svambi, pulie, luller musling ovs. og fjordhest/new forrest hingsten trøgelborgs tyran som bare hedder møgøre eller ran /ranni det værste jeg har hørt var en hingst ved navn O'store mosaik, ..han var miniature, brun og nok ca. 75 i stg 
MVH. Gitte og hypperne! rigtige piger kører Golf2 1.6 TurboDiesel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Min hedder "Hedebo's Lakaj", og i daglig tale er det bare "Kaj" eller "Bøffe" (man er vel blevet lidt rund ). Han lever ellers ganske godt op til sit navn, Lakaj betyder vidst nok "tjener" - eller noget i den retning. Og han sørger altid for en god ridetur og at gøre mig glad efter en træls dag.
JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006 Send resultater til mig 4 charmerende hingsteføl/plage sælges for avler - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine... |
Tine (Ego A Go Go) |
24-11-2006 09:50 |
|
... bliver kaldt deres rigtige navne- sådan da Præstegårdens Ibert bliver kaldt Ib (som om det gør det bedre)
Vh Tine  Hestens Urtehave- ny hjemmeside
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Go Go sælges/udlånes: dejlig 3 års kat. 1 pony, god kapacitet og kæmpe udstråling. www.heste-nettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chanell |
|
|
Chanell hedder "Soleime" i sin stamtavle. Jeg har kun mødt ganske få der kan udtale navnet rigtigt når de ser det på skrift for første gang og til stævner kan det blive vældig morsomt  Det skal udtales Solæjm, men det bliver altid til solomi, salami, solajma, solajme eller noget andet skørt. Så til daglig hedder Soleime altså Chanell og det har hun gjort i mange år.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores miniature... |
|
|
-hoppe hed Bamseline da vi købte hende... Det synes jeg var synd, så nu hedder hun Bianca.
Annemarie (Laura & Emma, 20/7-06) IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa.. |
|
|
Laban Mønstergård hedder jo bare Laban... Logik af Myreby hedder bare Logik (det er vel logik ) Pris hed Prins ugly, men er uden stamtavle og hedder nu bare prins... Batman er bare en batman så det hedder han også... Sidst men ikke mindst er der Nebo huggy bear - da vi købte ham blev han kaldt BAMSE... Vi kalder ham hugsen eller huggy Synes ikke han er nogen Bamse... Bare smuk smuk 
EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!! Efterlyses: ~SAIGA NORDFELD~ Brun DV hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| røde ridehest |
|
|
Det er da ikke længe siden at røde ridehest boede på hørsholm rideklub.
merethe randskov red engang en hest der hed 'den der' hun var da pleceret i Mb på den.
ellers kan katrine_ib herinde prale med at hendes vallak ib i virkeligheden hedder wandolf.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores Fru Captain |
|
|
Blev genkendt af en tidligere elev, og der fik vi at vide, at hun på den rideklub hvor hun havde gået, havde heddet "Lille Rullepølse"... Det var ikke et pænt navn... Så er Fru Captain da meget pænere.
Zamangah Flot jumpe sælges. Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation. Vi kører brudeparret i hestevogn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja... |
M&Davina |
24-11-2006 11:30 |
|
jeg gør - men nu hedder min også kun Davina og ikke andet  Hun bliver dog mest kaldt "tøsen" eller "rejekællingen", begge dele er sødt ment 
Nu med Davina <3 Fra 1.12 "plejemor" til Vallo <3 Topmålet af diplomati er, at bede nogen gå ad helvede til på en måde, så de glæder sig til turen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rigjhosgrg |
|
|
Tjaeh.. Siger ikke min hest har noget kønt navn, men bruger da alligevel noget af det 
Hos avler blev han kaldt Store Mads.
Her hedder han Muss, Mads, Pojken, Troldepus
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! Én gang gul hest, altid gul hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke her |
|
|
Datterens pony hedder My Little Fellow... Men bliver i daglig tale kaldt Buddy... Jeg tror også hestene er ligeglade hvilke bogstaver de hedder -de kender jo stemmen ikke navnet.
STRIT JH
Love comes first! It´s not how you wine -it´s how you loose!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
Da jeg for 10 år siden købte min rigtig rigtig pæne hest, hed han Cashmir. Jeg ved godt, at det slet ikke slår de navne I kommer med... Men jeg syntes bare, at det var så meget et arabernavn, som slet ikke passede til min flotte dv'er. Men han fik dog lov at beholde det alligevel og nu har jeg jo vænnet mig til det. For 2½ år siden købte jeg en smuk palomino pony... Hun hed Bolette... Undskyld men det var altså for grimt!! Så pigerne fik lov til at finde på et nyt navn og nu hedder hun Magic Dream. Jeg synes, at en hel del af jeres "forslag" er ret morsomme!!! Maria
Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen af mine |
Ratster Zoo |
24-11-2006 14:44 |
|
har stamtavler.. Dog hedder Angel rigtig Angel af Elmegård.. men det er for langt at sige, så derfor bliver hun kaldt Angel Maggie hedder bare Maggie og er opkaldt efter Maggie Simpsons
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning, Fjordhest - I sol og i blæst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mello... |
MiaDalager |
24-11-2006 15:22 |
|
KaraMello hedder egentligt Zeus på stamtavlen. Hende jeg købte ham af udtalte det "Såjs". Fy da føj det krævede en navneændring. At avleren så også bruger navnet hvert år til et af de nye føl gjorde det heller ikke bedre. Massebetegnelse i stedet for navn. /Mia.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Renault |
Anja Hoff |
24-11-2006 15:52 |
|
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg egentlig heller ikke at min smukke araber passer særligt godt til sit navn, som er Renault. Vangelysts Renault for at være helt præcis. Men nu har jeg efterhånden vænnet mig til det, selvom han tit bliver kaldt for andre kærlige øgenavne. 
Mange hilsner fra Anja - med de fire skønne muler: Zariba, Cæsar, Renault og Papaya Ley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anja Hoff |
Ratster Zoo |
24-11-2006 15:56 |
|
En araber er i mit hoved en spinkel hest med fart over feltet.. En Renault er også en bil med fart over feltet  
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning, Fjordhest - I sol og i blæst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Line Rønn |
24-11-2006 15:57 |
|
Min hest hedder Norddalens Ronaldo. Jeg synes bare slet ikke at man kan kalde en hest for Ronaldo. Hvis det endelig skulle være, så skulle det i hvert fald være til en lille fed pony. Hehe
Line Rønn Den heldige ejer af Norddalens Ronaldo En rigtig hest er en pinto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjove navne |
|
|
i hashøj rideklub da den lå på overdrevsvej (i halvfemserne og slutfirserne) havde de en hest der hed AIRPORT!!!altså lufthavn-det er da wierd ! og en der hed NUUK (en by på grønland) !! begge heste var dv"ere . hvor jeg rider nu og har min hest opstaldet har vi en POUL men han er en fjordhest så den er ok haha. og der er også en trakehner hoppe der hedder EROTIKA lidt perverst ikke ...haha.
3 gang er lykkens gang!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
Chelle |
24-11-2006 16:28 |
|
Jeg har også haft en hest, hvis navn var noget meget mærkeligt noget.. Kan faktisk ikke huske hvad det var... Men ham kaldte vi også samson... STOR og SORT det var han... Men rigtig rigtig dejlig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xcxzczxczxc |
|
|
KAshmir et arabernavn  Da jeg købte min første hest hed han Jesper... Ham omdøbte jeg til Kashmnir, og han var altså fjordhest:) Min pony nu hedder Hannibal Skellerød. Jeg synes ikke det er flot, men det kunne have været værre! i hvert fald hvis man søger på Skellerød hestene, de har mange sjove navne:)
Mvh Pia og hendes superpony Hannibal Skellerød. Se ham på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 fjollede hestenavne |
|
|
som jeg lige kan komme på er følgende: Bananen: en hest, som jeg har masseret havde dette underfundige navn. Så har jeg passet en dejlig trakehner hoppe engang og hun hed Concorden. Passer altså meget dårligt til en sød, stor, rund, rød godmodig avlshoppe...  Mange hilsner Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kendte en... |
|
|
lille DV-ballak, som på papiret hed Apollon, men blev af ny ejer omdøbt til... Perverse Persson... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender også en |
|
|
Karen, der engang kørte med hestemassøren Charlotte Fenst ( ) havde en russer-hoppe der hed Tapeta  Dét er da et weird navn...
Nu med Prinsesse i armene ;0) - og en stolt storebror....... venlig hilsen RikkeAnd Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Vi har lige fået to nye elevheste ude i rideklubben - Bent og Berta  Bent er en varmblodsvallak, Berta er en fjordhest/belgier. Og så har vi pintoen Indianer (!) og superspringponyen Ejnar 
Udstyr sælges! Se præsentation JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006 Send resultater til mig 4 charmerende hingsteføl/plage sælges for avler - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har et par stykker.. |
Irco Miro |
24-11-2006 20:38 |
|
.. der har mærkelige navne her hvor jeg arbejder.. Rigtige navn - Kælenavn Lars Imp - Lofty (hoppe) Irokees - Kisen (hingst) Quality - Dockan (hoppe) Annabell - Bella (hoppe) Nordliz - Liz (hoppe) Irco Balou - Ibo (hingst) Marco Balou - Maggan (hingst) Ballymirca - Bryan (hoppe) Lobelia - Loppan (hoppe) Irco Almé - Papegøjen (hingst) Almé des Nids - Nidde (hingst) Og så har vi en del der har 2 navne hvor vi bare kalder dem det ene af dem..
Kram Irco Miro/Kat Hvis du vil ha´de bedste, så køb Gustavii´s HESTE www.gustavii.com Mangler du et heste-job i England så kontakt mig!! Du kan ikke have din egen hest med..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså jeg synes |
|
|
ikke selv at min hest har et grimt navn, hun hedder Shamona Mellemgård, af den simple årsag at faren hedder Sharian, moren hedder Ramona så sharian+ramona=shamona, der udover skal en shagyas navn helst starte med sh - ganske simpelt. Men jeg oplever tit at folk siger "hvad hed den ?" efterfulgt af et fnis, men det er jeg kold over for, jeg synes hendes navn er både pænt og originalt, dog sker det at hun bliver kaldt monsen eller pølsedyret 
Mvh. Louise O.P. Den heldige ejer af Shamona Mellemgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest... |
|
|
Min hest hedder SCIRROCCO ASHK Men i daglig tale hedder han dog bare BABY eller ROCK  Men det er nu værre med min hunds stambogsnavn  Hans rigtige navn er nemlig; Kina Roses Basunenglen Plys !!!
Helt ærligt!! Han er så senere blevet omdømt til Percy Vall (eller blot Percy i daglig tale), men i hans papire står der dog stadig det lange navn...  Nu er navnet så blevet endnu kortere, nemlig Pop  Her er min Kina Rose Basunenglen Plys: 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scirrocco Ashk
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Ejer af en broget skønling 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sedoj hedder Sedoj... |
|
|
på Stamtavlen, hvilket betyder gråhåret på russisk - og gråhåret er han da. Sedoj er dog et af de navne, som bliver brugt mindst, pånår jeg snakker om ham til andre, som ikke ved, hvem han er... Til stævnet blev han dog kaldt Seeedoj, og jævnligt kalder folk ham Sadoj. Min gamle araber hed Abdullah- det var der mange, der undrede sig over, og undringen blev større, når jeg nu kaldte ham Dullah, og det var en vallak. Hans mor hed She's a Lady - og det havde de jo nok ret i. Min gamle fuldblodsahoppe hed Antoinette (udtales Antoinet). Det kunne jeg ikke forliges med, men da jeg ringede ind for at skifte navn på hende, blev jeg så overrasket over, at jeg kunne gøre det med samme, så hun kom til at hedde EasyRider - ikke videre genialt. Hun blev dog kaldt Safea, og så vidt vides er hendes navn i dag Tux Safea. Hendes far hed Son og Aage, og ja faren til ham hed Aage - flot... Og så var der jo også lige alle rideskoleponyernes navne: Palle, Polly og Jokum (shetlændere) Prins og Trine og Flicka (fjordeheste) Pondus og Pony og mange andre... Jo nogle gange var navngiverne mere opfindsomme end andre. Jeg købte så araberhoppe Celine, og hun var i fol. Hun gav mig et fint hoppeføl, som jeg kaldte Mujallin, som betyder vinder på arabisk. Det har har også vakt undring det navn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige idag.. |
|
|
blev Chili kaldt møgkrikke.. Hendes forknæ er hævet til dobbelt størrelse.. Akrobat bliver kaldt Akrobat eller Vilddyret, selv min ridelærer kalder ham vilddyret, hehe 
Krone og bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Midtjylland Frieserhopper sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knapp... |
|
|
Da vi købte vores lille pony hed han Knapp. Han hedder nu Pinocchio. Vi kender en pony der er blevet omdømt fra Starlight til Flyving Meetball. Står nu i dens konkurrancepas.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestenavne |
|
|
Min første hest hed Luize. Før det har jeg fundet ud af at hun hed Diana. Min travhoppe hed Hilde Knab. Ikke videre kønne navne, men slår vist ikke mange af jeres 
Mvh Maria
:-) If you see someone without a smile, give them yours (-: Mor til Denniz på 20 mdr. og sponsor for katten Chanell Hilde Knab - *26. marts 1981 ¤6. juli 2006 - elsket og savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
Linda & shetterne |
25-11-2006 10:55 |
|
Tja jeg har en hoppe som hedder Pamela det er der nu blevet lavet meget sjov ud af. Pamela Anderson...  Hun hedder rigtig Pamela v.d Engelenhof og er import fra Holland.
Hilsen Linda 
MIN HJEMMESIDE
Annika 8/9-89 - 25/5-04 R.I.P Mischa 26/4-04 - 9/9-06 R.I.P Hvil i fred begge 2... Savner jer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grimt navn |
|
|
Da jeg gik på rideskole i 10 års alderen, var der en rigtig flot welsh cob lignende vallak blandt rideskolehestene, og han hed PROP! Det syntes jeg var synd.
Med venlig hilsen Karina I vågen tilstand er det klart Vor verden er begrænset mens vor drømme er for alle grænser renset
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er flad af grin.. |
|
|
... over de mange sjove navne. Meeen, jeg synes nu også, at der er mange gode imellem. Min egen hoppe heder Baronesa (på spansk er der kun ét "S"), som selvfølgelig betyder baronessen. I daglig tale hedder hun Mudi eller gryntegrisen, når hun er fræk. Så grynter hun nemlig som en gris, mens hun laver et lille rejehop. Det ene af hendes føl var desværre allerede navngivet til Jarapa (udtales Hrarapa på spansk). Fuldstændigt umuligt at udtale! I daglig tale hedder hun lille-musen eller Rappe. Jeg red engang galopheste i en årrække, og nogle af dem havde også sære navne. F.eks. Frøken Møller, Tipsbladet, Executioner (skøn hoppe!!!), Benny Bomstærk og Odd (den sære). :-)) Charlotte
Yeguada La Colina del Sol Avl af den rene spanske race
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jepper |
|
|
Min helpart,, næsten egen pony, hedder Mille Bredager, kalder hende altid Mille, Mulle, Millemor ect  Bruger kun Bredager delen til stævner! Og den unghest jeg rider hedder Lemon Horsenæs, der bruger jeg kun Lemon :D
Vh Regitze R. Pedersen & Mille Bredager Har du set OS ( Mille og jeg), så skriv gerne til mig  Er altid klar til en snark !  SUPER PONYER KAN GODT VÆRE TYKKE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min lille Bam bam |
Mitzi pedersen |
25-11-2006 12:35 |
|
Vi købte vores lille Bam Bam først i 06 , han hed Beast,men vi syntes ikke at det var et navn for ham så vi omdøbte ham til Bam Bam Vi syntes at han er en rigtig lille dreng som drengen Bam Bam i familien Flintstones og ikke et udyr.   m.v.h Mitzi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehehehe |
|
|
Da min veninde købte hendes hest den: Tumpe junior og det passede bestemt ikke til den da det virkelig er en lækker hest .. men hun vaggte også at omdøbe dem til Kalimo .. jeg har også en anden veninde der også købte en hest der hed Krumme men hun valgte også at omdøbe den til Charmur .. hehe sjovt hva folk finder på at kalde ders dyr ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knud og else. |
Pernille Gliese |
25-11-2006 17:02 |
|
jeg var engang hos en hestehandler hvor han sagde det var tvillinger og de hed knud og else..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knud og Else... |
Smaragd |
25-11-2006 17:06 |
|
... er temmelig slemt, meget meget slemt. Men jeg har lige hørt om en, der hed Perverse Persson, og det er lige ved at være værre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaa... |
Mie D |
25-11-2006 19:25 |
|
Min mor har en skøn frieser fra Holland, den hedder Akke Rinz B. Prøv at sige det hurtigt. Hmm nEJ umuligt ik? Derfor kalder vi hende bare Akke oss lidt mærkeligt for nogn? men vi har bare vendet oss til det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan |
Karina S |
25-11-2006 20:21 |
|
Jeg tror jeg kan slå dem alle. Vi har en ældre fjordhest der hedder LIS , det er skisme da grimt. Jeg syndes altid at det er helt pinligt at skulle fortælle om vores heste når jeg skal nævne hendes navn. Men vi overtog hende da hun var 20 år gammel og sådan en dame var jo ikke lige til at døbe om, når hun hele sit liv har heddet LIS  Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghfybgzd |
|
|
mine heste har bla.haft navne som elvis,tulle,alene og alex.  ...min nuværende isbuk hedder mána (udtales mauna) og betyder måne...hun er i daglig tale bedre kendt som kællingen  ...(da hun tit er premænstruel) 
*neisti fra munkhøj og mána fra ringeby*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I min stald.. |
|
|
I den stald, jeg har mine heste opstaldet står der en fjordhest, der hedder Bjarne.. Det skulle vi lige vænne os til.. men nu tænker vi ikke engang over det mere.. Mine egne hedder Rosso, hvilket en fint nok, når han nu er rød.. Og så har jeg Sussi.. Navngivet af avler, der engang for mange, mange år siden havde en yndlingshoppe, der hed Sussi.. Det er heller ikke det kønneste navn til en lille oldenborg hoppe.. så jeg har valgt at tilføje solskin, så hun nu bliver kaldt sussi solskin.. dog ikke i daglig tale 
MONICA & ROSSO nu også med Sussi Solskin {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min gamle pony hed Make Space, og jeg troede i laaang tid, at det betød "lav rumfart" - senere fandt jeg så ud af, at det betød "gør plads", og det passede egentlig ret godt på den. Den blev dog aldrig kaldt andet ens Spacy. Min tidligere dressurhest hed Randie - det var godt nok et spøjst navn til en hest. Tror tit folk på stævnepladserne forventede at se en tyk pjusket krikke fra 7. kartoffelrække, og speakerne lavede meget ofte en lang pause, inden de (undrende)fik sagt hendes navn. Hun var nu en fin og smuk dame, som jeg red mange LA4 og LA5'er på til C-stævner...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Da jeg i sin tid red pony |
Fie Mogensen |
25-11-2006 22:16 |
|
og var på udkig efter en ny pony fik jeg ringet på alletiders dejlige eksemplar.Men navnet var GOGGE !  Mvh Fie
Boks udlejes billigt - 15 km fra Kolding Mor til guldklumpen Alexander f.28/4 2006
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fantasiforladte grand prix hesteejere |
|
|
Hver gang jeg ser store M ell. S konkurrencer dukker der altså nogle åndssvage hestenavne op. f.eks Special Affair "Bubba" eller Satisfaction Guaranteed. Jeg ved sgu ikke hvad folk tænker på når de ser et nyfødt føl.
>> Lange stigremme søges! << "Den som ikke reagerer - accepterer." >>Hvor er Nitte?<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LÅLÅLÅLÅ |
Rikke&Lovely |
25-11-2006 23:02 |
|
Nørlunds Perhaps Love - det hedder hun også til stævner - men vi kalder hende Lovely i dagligdagen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmm |
|
|
De sjoveste hestenavne jeg er stødt på er nok Ulla, Iben, Anna-Karina og Kadet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den her har i ikk hørt før |
Dina1985 |
26-11-2006 02:34 |
|
Min gamle fjordhest som er taget til de evige græsmarker hed Snor på sin stamtavle og det endte han så med at hedde i sin hverdag os. Men har altid tænkt over hvordan man får sig selv til at kalde en hest Snor, undre mig stadig. lige et billed af fjollebakken.. 
Søger KLASSISK dressur underviser skal foregå i Bjæverskov (4632).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grimme navne |
Kathrine Schultz |
26-11-2006 02:48 |
|
Hvad mener i så om Knæk? Eller Chiquita (ligesom banan-mærket)? Det dummeste jeg kan huske er Enis... Prøv selv at sætte et P foran 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min kære fjordhoppe hedder GULLA, men jeg elsker hende alligevel  Jeg red engang på Anebjergvej Rideskole i Ålborg, der var to fjordheste der hed Noller og Gyldenspjæt.. Så blir det næsten ikke værre..  // M
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underlige hestenavne |
|
|
Jeg havde for mange mange år siden part på en vallak der hed Krumme-Lure! Hmm, han var vistnok 174 i stg... På rideskolen står der en Palle-mand, men det passer godt til ham. Så står der en hoppe ved navn Primera, hun hed i starten ikke andet end Nissan'en, da vi lige havde haft en hest ved navn Mercedes. Min veninde havde engang en DV-hoppe på prøve, den hed Orkidé, men efter den røg retur har vi ikke kaldt den heddet andet end Tidslen. Min chef havde kig på en hoppe ved navn Oline, vi blev enige om at den da absolut måtte døbes om til On-line, hvis den blev hendes. Den gik så ikke gennem dyrlægetesten. Næsten samtidig havde jeg forelsket mig i en hoppe ved navn Olinda. Det har vi tit grint af; her kommer Pia og Janne på Olinda og Oline... 
KH Pia - Nu uden Gicell T, men stadig med minimuler - Helpart/lånehest med forkøbsret søges: 3-12 år, 148-165 cm, LC dressur/spring, trafikvant.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|