Nu er det 3 døgn siden jeg sidst så min lille kat
Og har snart helt opgivet at se hende igen... Øv, øv, øv! Har ledt og ledt, kaldt og kaldt, og vinduet har stået åbent siden søndag. Men nej... ingen lille-mis 
Hvor er det bare slet ikke retfærdigt. Og nej, hun havde ikke halsbånd på eller noget - for hun var slet ikke min. Hun havde valgte bare at flytte ind hos mig, da jeg flyttede ind her i sommers og altid havde mit vindue åbent. Hun var tynd, og en smule sky - men jeg var jo helt alene her i lejligheden, og tænkte, at hun da gerne måtte være her alt det hun ville. Jeg forhindrede hende jo ikke i at komme ud.
Og ja.. så boede hun her døgnet rundt, og jeg var næsten nødt til at give hende lidt mad også. Hun har sovet hos mig hver eneste nat, og siddet og ventet ved min dør når jeg kom hjem fra skole. Den mest kælne kat jeg nogensinde har oplevet, og hun var bare så SMUK!
Det lod jo så ikke til, at hun rigtig havde noget sted og bo - tror hun var lidt af en "gå-på-omgang"-kat, men valgte så at slå sig til ro her. Suk...
Ligenu har jeg haft vinduet stående åben hele aftenen, og har så fået besøg af en lille killing. Ved godt hvor han bor, og kan se de ikke er hjemme - så mens det regner smider jeg ham ikke ud
Nu sidder han her på mit skød, og følger nøje med på skærmen, med alle de bogstaver som bevæger sig... Bruger jeg musen, springer han direkte på skærmen
Men sød er han da, og meget lille - men jeg vil have min kat tilbage