Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvor dygtige er jeres muler
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 12:15

til at åbne døre, og derudover finde ud af om døren skal åbnes udad eller indad.

grunden til dette indlæg, er at jeg har denne her mule hjemme hos migselv, og som til tider står løs på staldgangen mens jeg muger ud dens boks.

der står jeg så og observere hesten. det forholder sig sådan, at den ved lige præcis, hvilken en af min fem hylder hestebolscherne/gulerødderne plejer at ligge, for den kigger/snuser kun lige på den ene hylde bag tæpperne og ingen andre steder. nu har den så fundet ud af, at de ligge i en gl. kommudeskuffe i den anden ende af stalden. Her prøver den så at få fat i den runde knup, der sidder på skuffen, således at skuffen kan trækkes ud. det så ikke lykkes den endnu at åbne denne skuffe, men der sørme tæt på.

så er det at jeg en dag komme hjem, og hestene står inde i deres bokse og boksdørene står åbne. døren ud til folden er også åben. denne åbnes udaf. (min skydedør ud til stalden er lukket, den kan han aldrig åbne), også tænker jeg for satan da, hvordan kan det da lade sig gøre. kærsten og mormor får lige en opsang; at de skal huske at lukke dørene i så hestene i stikker af ud gennem garagen. men de havde jo ikke lukket nogle heste ind. hmmm. ergo har hestene selv lukket sig ind. (det er så sket et par gange siden)

senere på aften er det jo så, at jeg ser, at hesten godt ved hvordan et håndtag virker, (han vil gerne ind i foderummet, mens jeg muger ud), og når døren bare lige står på klem kan man jo bruge mulen til at få den helt op.

nu er det sådan at jeg er nødtil at sætte kosten gennem dørhåndtaget og på tværs ar dørkarmen, så han ikke åbner døren i tide og utide. men det mærkelig er det er traditiionelt staldhåndtag. forstået på den måde at udvendig er det en slags slå og kun indvendig er der et håndtag, som han iøvrigt også er ret god til at håndtere, hvis jeg er for langsom til at lukke dem ud.

hehehe snue rad den hest

har nogen af jer oplevet noget tilsvarende og hvad var jeres reaktioner. var i stolte eller irreteret el begge dele.

Rigtige hestepiger kender ikke til slid og slæb det hele er ren fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

irriteret
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 12:20

...litt redd og stolt som en hane... min Bettina har funnet ut at hun kan åle under el-gjerdet, og at det nesten ikke gjør vondt hvis hun er rask. Hun kan også åpne porte med slå, og har blitt flink til å rive plankegjerder. vannbeholderen (badekar) kan hun vælte og tømme så lett som ingenting hvis hun ikke er fornøyd med vannkvaliteten.

Hvad skal det bli av den hesten?

0
0
Svar på denne tråd

kreative heste
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 16:55

Nu har vi fået lavet bedre folde, men vi har en hest som før i tiden muntrede sig med at pille leddet op - hun tog bare rundt om håndtaget så hun ikke fik stød, og rykkede med det til det faldt af.

Hun kunne også give hegnspælene op.

Men nu har vi som sagt fået stærkere hegn og rigtige træ-pæle. Det holder jo ikke i længden med sådan en adfærd, selvom det er vildt sødt :-)

Hun er dog stadig udbryderkongen nr. 1.

Hun kan kravle under/over/igennem stortset hvad som helst, hvis ikke strømmen er max i orden.

Det er svært at blive sur ret længe af gangen, for det er jo også meget sødt. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Min kan kun åbne
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 16:57

døre når hun man ikke lukker den ordenligt, og hun derfor kan skubbe den op..

Til gengæld er hun kanon god til at tigge godbider hos folk :D

Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere.

Tamrotte ejer, og STOLT af det

Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning

0
0
Svar på denne tråd

min store
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 17:03

Skubber selv boksdøren op om morgenen,når han skal ud.Når stalddøren er lukket har han flere gange præsteret at kunne lukke håndtaget op og åbne døren.

Han vil også gerne hjælpe med at muge og feje-bider fat i kost og greb.Dog får han kun lov at "bruge" kosten.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 17:14
Ham jeg rider kan åbne vinduerne i traileren.. Derudover er han så pænt opdraget, at han IKKE forlader sin boks, selvom den er åben
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 17:41

Kreative dyr.

Min er altså ekspert i alt der hedder knuder og remme.

Den har engang præsteret at den satte en hest, da den stod på en rideskole ikke ret langt fra der hvor den står på nuværende tidspunkt.

Ligepludselig stod en hest med halsrem løs og jeg kikkede på min hest, der stod og så sig meget udskyldigt omkring, siden er det adskillige gange lykkedes at tage fusen på mor ved at binde adskellige af de knuder hun binder en i op og så bare gå sin vej når hun lige går væk...

Han er også ekspert i at bide i tøjet, tage fat med tænderne og så bare stå og ligefrem vente på at nogen skælder ham ud. Det gør han dog ikke så meget længere, da mor sagde meget bestemt nej, da han gjorde det ved min bedste jakke...

Men de kære heste er nu kreative når vi andre ikke kan være det.

De keder sig jo åbenbart og er så ret gode til at aktivere sig selv... Dog har min til dagsdato aldrig nogensinde brudt ud - 7-913- altså..

Kik min HP

- Så bliver du klogere på mig-

0
0
Svar på denne tråd

døren til
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 18:05

løsdriften er der for længst sat slå på og ind til hingsten er der sat krog på han fandt ud af at hvis han skubbede længe nok på den ville den gå op.

Fiona kan tømme en halv sæk gulerødder på 3 minutter har jeg lige fundet ud af ( man kunne se på Fiona at de var gode så længe det varede )

0
0
Svar på denne tråd

dfhgjdfhg
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 18:22

Hi hi hi, sjove historier.. og fy skamme til mulerne.. Må håbe de ikke kommer til skade en dag..

Min parthest kan bine sig selv op. Når man står udenfor stalden og strigler ham, hvor han er bundet til sådan en stang, er det kun et spørgsmål om tid før han begynder at kede sig tilstrækkeligt til at bide og hiiive i tovet, indtil det går op. Hver gang prøver jeg at finde nye måder at binde knuderne på, men det er, selvfølgelig, kun et spørgsmål om at hive det rigtige sted i knuden.

Heldigvis går han alrig... han står bare og ser fjoget ud. ;)

/klapperlappen

0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 23:07
Det er der altså ingen af mine der er intelligente nok til.. 8-)

Dejligste
♥ ♥ ♥
♥ Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django ♥
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 23:15

Har lige præcis også sådan en hest.

Vores gamle oldenborg kan også åbne de døre, og vi har sat en krog på indvendigt, og den kan han altså ikke åbne. Men han får håndtaget op på døren, og står og drejer det rundt, når han syntes de skal ind om aftenen.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Lave hove i cementen
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 23:30
Efter 8 dages ophold på Nørlund havde min mule pludselig tillært sig en ny adfærd... Vi havde dagen forinden støbt noget gulv i stalden, som lige skulle tørre inden det måtte betrædes. Næste morgen afslørede hestehove i den størknede beton på gulvet nattens færden og mulen, tja han stod og gumlede veltilfreds i sin boks med åben bokslåge. De næste dage sikrede jeg mig at bokslågen var lukket forsvarligt, alligevel lykkeds det ham at undslippe boksen et par gange og fortærre en halv sæk gulerødder. Siden har han faktisk ikke forsøgt nogen flugtforsøg, men jeg låser alligevel altid mit foder forsvarligt inde i tilfælde af tilbagefald, så han ikke får ondt i maven hvis han skulle smutte ud

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 07:28

Min første hest kunne åbne ridehal´s porten, jeg kan huske den første gang jeg så det, jeg havde lukket ham løs deroppe og skulle lige hente noget og da jeg kom ud af stald døren og gik op mod hallen, stod porten åben og hesten stod og kiggede ud.

En anden dag stod jeg ude i laden, der var en skyde dør mellem stald og lade. Der stod jeg i mine egne tanker da døren pludslig flyver op og der står min hest så og nærmest ser ud som om han siger "hvor bliver du af med det halm?!" Han skulle have stået i sin boks...

Min anden hest, er som en anden i tråden også ekspert i at løse knuder.

Min tredje hest har endnu ikke vist, om han har skjulte "talenter"

Stald Skærlund

Her får alle særbehandling!

Acessories til Trensen og Ridehjelmen

www.123hjemmeside.dk/s...lunddesign

0
0
Svar på denne tråd

dobbelt slå
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:12

på boksdøren kunne ikke holde min hoppe inde, selvom den ene kun sidder ca 20 cm over gulvhøjde, og var med lås, hun nulrer simpelthen låsepalen op med mulen hvorefter hun bruger fortænderne til at trække skydedelen tilbage! så nu har min mand lavet et låseskjul så hun ikke kan komme ud af boksen. Da hun stod på rideskolen fandt hun ud af at hun kunne løfte boksdøren af. Da hun kom i en nyere type boks med tremmer for hvor låsen sidder omkring en tremme og så op i rammen, jamen så tager man bare omkring tremmen med tænderne og trækker først ned og så tid siden og så går man da på opdagelse! Så jeg er meget glad for at hun har en mave af stål for jeg har ikke tal på hvormeget korn og gulerødder hun har guffet før det lykkedes at spærre hende inde.

Hvis vi ikke sætter ekstra lås på døren til folden, den lukkes med et bræt sat ned i 4 holdere, skubber hun bare brættet op og åbner åndtaget så man kan kigge ud! Og knuder kan hun også åbne - alle slags, mimrer den op med mulen! Skøre hest, men sjovt er det nu, hun er iøvrigt den største hund jeg endnu har set, kommer når jeg fløjter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider