|
|
| Så jeg sørme også dyremishandler |
|
|
Ja for få dage siden lå der et brev i min postkasse. Mine heste var på fold den dag vejert var helt vildt. Jeg tjekkede dem flere gange og alt var helt fint. De havde læskur som de brugte når de havde løst. jeg tjekkede igen inden jeg tog på arbejde og de hyggede sig. Så kommer jeg hjem og der ligger så et brev. Om det ikke er på tide at tage mine heste ind. Det er ikke særlig sjovt at st se mine heste stå i vind og vejr uden læ når man holder sådan af heste. Og at et læ skur evt var en ide at få op da de også vil få glæde af det om sommeren. Jeg blev virkelig ked af at folk de tillader sig at skrive sådan når man kun kan se et lille stykke af folden og slet ikke ved om der er et læskur. (hvilket der jo er) Der var afsender på og jeg slog vedkomende op på nettet og ringede og spurgte om det var hende der havde sendt det. Hun sagde nej men jeg er nu ret sikker på det var hende. Jeg er bare dybt skufftet over at folk sådan blander sig uden at være sikker på hvordan forholdende er. Ja bare lige et lille vredes udbrud for mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ØØØVVV |
|
|
ja det er skismig ikke sjovt, man føler sig sådan lidt ussel selvom man ved at man har gode forhold til at holde dyr. ligeledes ved man jo også at dårligt nyt løber hurtigere end godt nyt! Sikke en start på nye naboskaber!!! op med humøret du ved at dine heste har haft det fint!!! 
EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udeheste |
|
|
Der findes desværre altid nævenyttetige folk og sure naboer, der nyder at gøre livet surt for en, det tror jeg mange har prøvet. Det kan også være uvidenhed om, at en hest godt kan tåle at stå ude, men egentlig oplever jeg tit, at folk, hvis der falder en bit regn, omg. farer ud og tager deres heste ind. En del foretrækker endda at have dem stående inde det meste af tiden, for at skåne dem for vejret, og det er da mere synd...synes jeg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mishandling... |
|
|
Tit er det folk der ikke ved noget om heste der kommer med disse udtagelser...Vi har 3 stk. på løsdrift og når det stormer eller er snestorm står de altid ude, med bagdelen op mod vinden. Det er jo fordi hesten er et flugtdyr og hvis de står inde i blæsevejret kan de ikke høre hvor faren kommer fra. Så det er hestens natur at stå ude når der er møjvejr. Det var rart hvis folk ville sætte sig lidt ind i det inden de beskylder os hestefolk for mishandling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hmm.. jeg fik for et par år siden et anonymt brev om at vi vanrøgtede vores heste, jeg blev så tosset at jeg ringede til den lokale dyreværnsmand og "anmeldte" mig selv, han kom ud og tog et kig, sagde alt var fint. det der irriterede mig var at jeg ikke kunne svare dem der havde sendt brevet til mig, da det var anonymt. sidste år havde vi lige lukket et års hingsteplage på græs (DVér) der gik nok en halv dag, så fik jeg at vide at vi nok snart fik en vanrøgtsag på nakken fordi vi havde 2 meget tynde islændere gående på folden.. hvad kan man sige til det.. begge gange har der været tale om folk der ikke har kunnet se forskel på ponyer og ungheste i vækst. jeg synes at du skal henvende dig til en lokal dyreværnsmand, få en udtalelse om dit heste-hold, og sende den til hende der har beskyldt dig for vanrøgt, det skal nok give nogle røde ører. mvh sisse
sælges 3 års RDS hoppe far: solos carex morfar: sorel mørkebrun med 4 sokker og lille stjerne redet 3 md
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja det værste er hvis der ikke er afsender på. syntes det er utroligt at folk sådan skal blande sig. Og normalt er jeg nok lidt sippet men tænkte jeg skulle tage mig sammen også bare sætte mine heste ud selvom det blæste for de syntes jo det er ganske sjovt også kommer det her. Hende jeg ringede til lød noget forbavset over jeg ringede og om det var hende eller ej fik jeg da fortalt hende at mine heste have et læ skur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har lidt på fornemmelsen |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
04-11-2006 11:01 |
|
at jeg ved hvem du mener og hop du bare over hendes brev. Der findes personer som glemmer at feje for egen dør først.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har |
|
|
Vi har prøvet det samme her. En vinter havde vi en shetlænderhingst og en shetlænderhoppe gående ude hele vinteren. De havde en vogn at gå ind i, men det gad de ikke. De blev fodret med korn en gang om dagen - tidligt om morgenen og gik i øvrigt ellers på en stor græsfold. En dag lå der så et brev i postkassen, fra naboen, som mente at hestene var vanrøgtede. Påstanden var også, at andre havde samme bekymring og at de faktisk var nogen som så sig nødsaget til at fodre dem, for de gik jo ude i al slags vejr. Ja, tak! De ponyer var så fede, for de blev fodret med brød, kunne vi se. På et tidspunkt udviklede hingsten sådan en spækkam på halsen, at vi tog hestene ind, ellers var han nok blevet syg. Jeg var lige flyttet ud til kæresten på det tidspunkt, så udover at føle almindelig harme, gjorde jeg ikke noget. Havde det været i dag, var jeg straks vandret op og havde banket på deres dør. Vi har en nabo længere henne ad vejen. Vores emsige nabo burde bruge sit krudt på hende i stedet. For der kunne man da nok påtale nogen ting. Men det er jo en "pæn dame" der bor der og hun er jo bare privat hesteejer, som ææææælsker sine heste - så skidt med at de er lidt tynde eller går rundt på nogle forfærdelige hove. Min kæreste handler lidt med ponyer og det er jo kommercielt, så han passer dem nok ikke ordentligt, nej!!!
Mvh Tina, desværre uden Turpin Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er da |
|
|
... godt, at folk gider at gøre noget. Indimellem rammer det så bare nogen, som ikke har gjort noget. Men det så derfor, at de skal starte med brevet i stedet for straks at ringe til DB eller Hestens Værn eller hvem de nu kan få fat i. Jeg er i øvrigt også blevet kaldt mishandler fordi jeg red med sporer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja det er sq utroligt hva folk kan få sig til nu om dage... Lidt a det samme ser man til tider herinde på HN... Din sadel er for lille, ligger for langt tilbage/fremme - du har for hårdt fat i tøjlerne - hvordan kan du tillade dine heste går på fold UNDEN græs, den fryser uden dækken... bla bla bla bla... Det er så nemt at dømme andre... og det bliver gjort som det naturligste i verden... for dyrenes skyld... Ikke mange tænker over at det faktisk kan gøre mere skade end godt... At en undskylding ikke retter op på den klump is ejeren måske får i maven - hvis hun en dag lukker hesten ud og det begynder at regne to minutter efter... Hvor er det synd at folk pisker en stemning op - uden overhovedet at vide hva de egentlig snakker om!!! Håber dit indlæg kan være med til at de liiige tænker sig om næste gang!!! Varme tanker og til dig og dine dyr herfra!!! !!! !!!
Mvh Connie Nu officiel klapper af Frøsanggårds A'Capo - det perfekte føl
www.aesel.dk www.wmgalleri.webbyen.dk
Hvis du altid gør, som du altid har gjort vil du altid få, hvad du altid har fået
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Ja, det kan da nemt være irriterende når andre skriver den slags breve.. På en anden side er det da endnu værre, med dem der ser virkelig kritisable forhold, og så bare lader stå til, fordi de ikke vil blande sig, vil jeg mene... Mvh. Michael
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Gozone - der er jeg ik ening. Begge dele er sq lige skidt!!! !!!
Mvh Connie Nu officiel klapper af Frøsanggårds A'Capo - det perfekte føl
www.aesel.dk www.wmgalleri.webbyen.dk
Hvis du altid gør, som du altid har gjort vil du altid få, hvad du altid har fået
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja jeg kan godt nok godt forstå du er sur. Jeg havde nok valgt at konfrontere folk direkte, hvis jeg mente, at deres heste ikke blev passet ordentligt. Ikke noget brev der. Nok mest fordi jeg selv ville fare lige i blækhuset, hvis jeg modtog sådan et brev. Som andre har skrevet, er sådanne folk tit meget uvidende, og det er jo netop derfor man bør henvende sig og ganske enkelt spørge, hvorfor hesten er lidt tynd, går ude osv. Altså for pokker, de mennesker der går forbi, ved da ikke nødvendigvis om man lige har taget en vanrøgtet hest ind for at pleje den. Eller om det er en voksende plag eller en pony osv. Kan godt forstå du kontaktede damen med det samme. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vanrøgt |
| Forfatter:  |
Signe J |
| Dato:  |
04-11-2006 13:53 |
|
Folk er simpelthen så emsige af og til. Jeg blev engang meldt for vanrøgt af mine marsvin. Selvfølgelig fandt den "rare dyreværnsmand" ikke noget, men det endte faktisk med at jeg måtte true med at politianmelde ham for chikane fordi han blev ved med at komme og ville tjekke og stod og hamrede på min dør til sidst fandt jeg ud af hvem det var. Det viste sig at mine marsvin ikke havde 1x1 meter hver at gå på, som "der står i loven" (ifølge dyreværnsmanden). Hvilket for det første er umuligt når man er opdrætter, og for det andet løgn. Det står ingen steder. Jeg blev så gal at jeg slet ikke støtter det lokale dyreværn mere.
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træls ting! |
|
|
Det er rigtig træls... Har været der med min gamle pony! Dyreværnsmanden som kom, gik selv over i stalden og kiggede på min pony, og mente klart der var tale om vanrøgt! (Mine forældre var ikke hjemme og min lillbror på dengang 15 gav lov til han måtte kigge. Desværre en lovovertrædelse da der ikke var nogen over 18 til stede!) Det kunne deres tilknyttede dyrlæge så modbevise (han er også den dyrlæge jeg bruger i det daglige) for han havde flere gange været ude og tage blodprøver og give forslag til foderændringer, så hun kunne tage på! Og min vallak var rumlefed. Hvorfor misrøgte en og fodre godt på den anden??
Og ja, hun VAR tynd... Men hun gik med dækken for at holde varmen, og fik det foder hun skulle have. Bare træls at få sådan en sag på nakken, når man rent faktisk gør noget for at afhjælpe den tilstand... Blev helt slået ud, da min far ringede og sagde det, for havde jo virkelig kæmpet en brav kamp for at få hende tilstrækkelig op i vægt.
Men derfor er det stadig ikke sjovt at få sådan et brev. Specielt når man ved at det man gør er i orden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|