|
|
| Lugter hunde? |
|
|
Jeg er meget tæt på, at beslutte at familien skal have en hund. Ringede faktisk på en hvalp i går. Men efter at have snakket med to hunde i dag, bliver jeg lidt i tvivl, de lugtede... Altså ikke ud af munden, men i deres pels.' Så tænkte jeg, hvad er det der gør at hundene lugter, er det deres fodring eller er det bare hundens lugt? Den ene hund jeg talte med, en engelsk buldog, var meget overvægtig, den anden, en labrador, var temmelig undervægtig. Så ingen mulighed for at generalisere der! Tilbage til lugten, kan man gøre noget? Venlig hilsen Lena
Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunde lugter |
|
|
Hunde ligter af hund. Men dog nogen mere end andre.. Så snart Krumme lugter af hund kommer han i bad (ca. hver 2.-3. md.). Vores hjem lugter ikke af hund da vi lufter ud og som sagt holder hunden fri fra lugt... Man kan sagtens med pleje osv. holde sin hund frisk mht. lugt og undgå en fedtet hunde-pels..
M.V.H. Riderlykke 
...bag skyerne er himlen altid blå...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synes ikke min hund lugter.. |
|
|
alle dyr har jo hver deres lugt, ligesom os mennesker, men hvis en hund lugter grimt er der noget galt, enten har den rullet sig i noget. hvilket der er stor sandsynlighed for eller os er den ikke renlig nok omkring sig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaah |
|
|
hunde elsker at rulle sig i @!#$ og andre klamme ting så er det sagt! nogle er dog værre end andre. men hvis du holder opsyn med den når du lufter den osv, burde du kunne undgå den slags. dog lugter våde hunde altså forfærdeligt - men den skal jo ud, også i regnvejr  sandra
- den heldige ejer af verdens bedste pony Tequila, Og 1 stk lækker plag efter capetown S, Midnights Medina. Nu med halvpart på Nerenia (Monty) Og den heldige springrytter til Okholms Gaia og Marbækkens Iben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunde og lugt |
|
|
Nogle racer lugter altså af mere end "hund", og hvad de har rullet sig i...  Mine 2 Shih Tzu´er lugter fælt fra deres ansigt 2 dage efter at de er blevet ordnet.. dels fordi de er ret flade i ansigtet, og dermed har lidt øjenproblemer og dels fordi deres "skæg" er vådt i lang tid efter at de har drukket vand.. (blandet med madrester - lugter det altså ret skidt) Selvom at jeg tørrer deres øjne dagligt, lugter de i pelsen under øjnene.. og skægget kan jeg ikke rigtig overskue at føntørre hver gang de har drukket vand  Men heldigvis er de så søde og dejlige, at lugten er til at overleve 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdgsgsgsd |
|
|
jeg har to, en dalmatiner og en labrador, ingen af dem lugter syntes jeg (dog når de har været en tur i mosen ) kender også en der har en hønsehund og han lugter meget, også når han lige har været i bad! så det er nok meget forskelligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nogen hunde |
|
|
lugter altså mere end andre... Hunde der er meget ude danner et fedtlag i deres pels, og det kan lugte en del... Jeg har dog aldrig oplevet at mine hunde har lugtet af hund, men de er også meget inde... Hanner har vist lidt nemmere ved at komme til at lugte end tæver...
Zamangah Flot jumpe sælges. Welsh Cob hingst, 18 mdr. u. papirer sælges, se præsentation. Vi kører brudeparret i hestevogn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Begynd... |
|
|
at ryge eller få en til at komme og ryge i dit hjem og jeg håber så at du ikke kan lugte hunden. Eller rettere - kan du ikke lide lugten - så skal du ikke have hund. Jeg har ikke mus, deres lugt bryder jeg mig ikke om. Ingen hund - ingen lugt. Simpelt. Mvh Mona K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke allle lugter |
|
|
min cocker spaniel kommer i bad ca hver anden mdr,ellers lugter han meget stramt syntes vi ...mine forældre har altid haft golden retrivere og de kan godt have en tendens til at lugte lidt af "mose vand"
***nu med isbuk,welsh og haflinger***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
tøs |
| Dato:  |
04-11-2006 07:09 |
|
Vi har en kleiner münsterländer. Hun lugter når min mand lige har haft hende med på jagt, og når hun er i løbetid. Ellers lugter hun faktisk ikke. Hun er meget sjældent i bad... De mennesker der kommer og besøger os kan ikke lugte, at vi har hund. Og hun er ellers rigtig meget inde... Vores nabo har en anden race hund...den lugter...der kan man lugte det så snart man går ind af døren...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste lugter |
|
|
af hest, og hunde lugter af hund, længere er den vel ikke. Du ved også godt at hunde fælder meget ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det er faktisk |
|
|
lidt frygteligt at der ikke forlængst er blevet avlet lugtfrie hunde , for det er da næsten ikke til at bære hvis hunde lugter - også af ...HUND  Måske var det et kampagne-emne til folkene bag Maude-forummet  Hunde lugter af hund, våde hunde lugter af våd hund og nogle racer lugter stærkere end andre, men hvis man ser den slags som et problem, så skal man købe en tøjhund.
Belgiske hyrdehundehvalpe (malinois) med DKK-stambog søger absolut gode hjem.
Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og endnu værre |
Lina |
04-11-2006 08:30 |
|
... når kræet bliver gammelt, lugten af gammel hund er sg* ik for delikat. Og ALT som har været i berøring med 'gammel hund' er stort set ikke til at vaske til at dufte af roser igen... har i år måtte kassere MANGE tæpper som min gamle, nu afdøde, hund lå i.
Distractions - hjemmegroede fraktaler Sweet Leaf - texel, merino & kæledyr  Salg af marsvinekalender Nu med champ i huset - DKCH SCH NordV-06 Obsessions Fru Kristoff
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nogen gør... |
TinaCR |
04-11-2006 08:51 |
|
Det er rigtigt at nogle hunde lugter langt mere end andre. Gad egentlig også godt vide hvorfor. Vi har jo to hunde, og ingen af dem lugter af hund, og når de kommer til det, kommer de i bad. Men kender også flere hunde hvor ens hånd bliver nærmest fedtet, og lugter ret grimt af hund. Ofte kan man se det i pelsen. Det er dem der ikke bliver striglet og evt. kommer i bad (ved godt det er langt fra alle hunde der behøver det), eller dem med hudproblemer og som derfor kløer sig meget. Det er sjovt med de hunde. Tror nu roligt du kan købe en hund alligevel, for man burde kunne holde det nede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nogle gange |
Illum |
04-11-2006 08:54 |
|
Lugte Krig og Terror af heste...mødding  Ellers så kan jeg ikke lugte at de lugte af noget. De kommer aldrig i bad. Men vi bor på landet, så måske er vi bare vant til at kunne lugte alt muligt og ikke kun bilos.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundelugt |
Thedo |
04-11-2006 09:01 |
|
Hejsa Vores hund "stinker" ofte. Sådan rigtigt harsk. Men det er fordi han ikke er kastreret og fordi han er ved at være en aldrende herre. Nogen gange er det så slemt at jeg lige sætter mig i den anden ende af sofaen hvis han ligger på gulvet lige ved mine fødder. Men han skal også være her og han kan jo ikke gøre for det. At han også er begyndt at "dryppe" lidt er også lidt trist, men igen så kan han ikke gøre for det, den gamle stakkel. Det skal lige nævnes for en god ordens skyld, at han jævnligt er ved dyrlæge og blive tjekket, bare så der ikke er nogen der tror at hunden er syg. Men Doktor Dyr meddeler os såmænd bare, at den er sund og rask og tegnene er almindelige hos nogle ældre hunde. Den slags må man være forberedt på når man anskaffer sig hund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lugter |
|
|
En hund lugter vel af hund..det kan da vel ikke være nogen overraskelse..  Vores Schæfer er ved at være godt oppe i årene og ja han er begyndt at lugte rigtig meget, men det kan han jo ikke gøre for og så er det jo heller ikke værre end at man kan vaske sine hænder.. ..han er jo stadig vores dejlige bamsehund, uanset hvor meget han lugter.. 
Wish upon a star No matter who you are The second star to the right Harbinger`s gate Beyond the boundaries Blossom ballet In the great wide somewhere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine hunde |
|
|
Den ene, min hun hund er en bl. hun lugter ikke, men hun er også værre end en kat mht renlighed. Den anden en slædehund, han lugter lidt og man bliver fedtet på hænderne af at røre ved ham.
Så tror ikke at man kan være sikker på om den hund man anskaffer sig kommer til at lugte eller ej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lena... |
|
|
som de andre skriver har hvert et dyr deres lugt, men nogle lugter mere end andre. Vi har nu tre hunde, en schæfer, en dalmatiner og en Bayersk Bjergschweisshund se evt. her www.hundegalleri.dk/ht...serID=8822 Vores hunde bor inde i stuen, gangen, køkkenet og bryggerset (den ene sover i soveværelset i sin egen kurv IKKE I SENGEN) og kommer kun ud når de skal luftes, trænes eller ud i haven når de har lyst, det betyder at der er MANGE hundehår (når nu man har tre så er det jo 3 gange så mange som en, og det er jo ikke små hunde vi har) Så vi støvsuger dagligt. Om de lugter??? jo lidt, men hvis vi får luftet lidt ud når vi støvsuger, er det ikke slemt, ofte hører vi faktisk fra folk der kommer her at hos ... og ... der er bare SÅ beskidt for deres hund må være overalt (så siger jeg som regel) "det må vores jo næsten også" (hvorefter der bliver svaret) " jamen det her er ingenting i forhold til deres her bliver jo gjort rent og man ser da godt i har hund men det er bestemt ikke slemt!!!" Tilgengæld siger min erfaring mig at har man en hund der skal bo ude hvor der er køligere så danner den et tykkere fedtlag i pelsen hvorved den lugter mere. En hund der bor "ude" duer heller ikke at vaske så ofte som nogle beskriver her. Vores hunde (% schæferen) er udstillingshunde, men de bliver kun vasket når de skal afsted til udstilling for at få en pels der skinner optimalt OBS! Ruhårs terriere må ikke vaskes på denne måde Den engelske bulldog du har snakket med, har den vanskeligheder med allergi? ( det er der mange der har, hvilket skaber ubalance i hele systemet og det kan gøre at hunden lugter mere end ellers) Vores korthårs hunde (dalmatineren og Bayeren) lugter væsentlig mindre end schæferen. men han er også ved at blive gammel, hvilket også kan have noget at sige... Alle hunde skal have ordentligt foder og pelspleje efter behov (alt efter race) det vil helt klart nedsætte risikoen for en lugtende hund.
EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PS... |
|
|
vores hunde har aldrig rullet sig i#/£&. Og så slemt lugter vores schæfer altså heller ikke. Ved dette indlæg kom jeg til at tænke på en mor der havde været i kontakt med et andet barn, jævnaldrende med sit eget 1 1/2. Hvorefter hun spørger sin mand om deres barn virkelig også lugter så meget for det havde hun aldrig lagt mærke til før!! Min pointe er nok at ens eget #"¤¤"%% synes man måske bedre om end andres??? 
EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja de lugter |
|
|
af alt muligt @!#$ de ruller sig i, ådsler, hestemøj - ja alt hvad der stinker i vores næser er guf for hunde, især vores dansk svensk gårdhund stinker så meget at jeg ikke vil have ham i stuen... han ruller sig i alt hvad der lugter - jo værre jo bedre... for ham. mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Spidshunde lugter stort set ikke... |
|
|
... af hund - det er en af grundene til at vi så godt kan lide dem  Jagthunde generelt - og retrievere i særdeleshed - lugter ofte "hundsk". Det er i øvrigt også jagthunde der har den ulyksalige trang til at rulle sig i diverse ådsler og andre ildelugtende ting. Foder og pelspleje har naturligvis også meget at sige mht. lugt. F.eks. kommer vores Kappi til at fise noget så eventyrligt, når han får sådan en svinehuds knude-i-enderne ting  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hund.. |
|
|
..lugter kun fælt når han har været i brusebad! Så går han rundt og lugter rigtig grimt af "hund" i 14 dage. Så brusebad får han aldrig mere! Bader jeg ham i søen lugter han ikke *G*.. Det er egentlig lidt spøjst  Mvh. Lotte_L
Rolf.. 13.01.99 Roar.. 13.01.99 Vigdis 20.09.06 "I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves." Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja hunde lugter |
Ratster Zoo |
04-11-2006 11:28 |
|
ligesom mennesker også lugter.. Jo bedere pelspleje, jo mindre lugt.. (En våd hund lugter MEGET )
Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter Den som aldrig laver fejl, laver heller ikke meget mere. Tamrotte ejer, og STOLT af det Shetlands pony - en stor hest i en lille pakning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores schæfer |
|
|
hvalp på 5 måneder lugter ikke særlig meget.. Og det har de to forrige schæfere heller ikke gjort. Og det er altså ikke fordi de bliver vasket hele tiden... De får skyllet ben og mave når de kommer ind og er beskidte og det er det. De har alle været ude rigtig meget, men jeg synes næsten kun det har fået dem til at lugte mindre.. Synes oftere korthårs hunde lugter og fedter mere end vores har gjort. Hilsen Thea- en glad schæferejer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ajhakhas |
Anna-s |
04-11-2006 14:24 |
|
Jo længere pels desto mere lugt. (self. har regelmæssige bade af sådanne hunde noget at skulle have sagt.) Min dalmatiner lugter kun når hun ruller sig i noget klamt, når hun slikker sig diverse steder og når hun er våd. Undskyld mig, men hvis du er så hysterisk at du overvejer om du overhovedet vil have hund pga. lugten så overvej lige at den måske ikke er renlig før den er ½ år. At de kaster op indenfor 3-mange gange om året og det er som oftest ikke hundemad der er skyld i det, men eks. kattelort, døde/rådne dyr osv. osv. Desuden fælder de fleste hunde året rundt. Vores dalmatiner skulle man jo ikke tro fælder så meget, men vi støvsuger hver anden dag og er ikke hysteriske (ikke nogen hentydning)! Desuden er hundepoter beskidte efter gåture (man kan tørre dem - gør vi). Når tæverne er i løbetid drypper de (de fleste tæver hiver deres løbetidstrusser af en gang imellem). Og der er mange andre ting, hvad angår hvor meget hunden sviner. Når alt det er sagt kan jeg kun sige at "min" første hund fik jeg som 9 årig (familiens hund) og jeg har planer om at have hund altid når det kan lade sig gøre (lejligheder, meget arb. kan ofte ikke lade sig gøre.)
Anna og Flicka - Et broget makkerpar ! Selv uden rytter vil en hest altid være en hest. Men en rytter uden en hest vil altid kun være et menneske. Stanislaw Jerzy Lec
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskelligt |
|
|
Det har nu ikke noget med pelsens længde at gøre. De to Tervueren, jeg har haft, lugtede ikke. Vores labrador lugter af hund. Desuden elsker han at rulle sig i @!#$ og spise kattelort.  Og så kan han slet ikke forstå, at der ikke er nogen, der vil have et kys? -  Når han har rullet sig, tager vi en tur til stranden, - året rundt. Han elsker jo også at bade og svømme. Når han så er holdt op med at lugte af våd hund, lugter han kun af hund igen! Han er aldrig blevet vasket på andre måder. Jeg tror da ikke, at vores hjem lugter af hund, - men jeg ved det ikke?!? 
Jeg er en skide irriterende ponyrytterforældre med en fortid som rytter! Elsker at prale med mine dygtige børn, - her på HN med datteren, der rider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lugter hunde? |
Kiki |
04-11-2006 15:13 |
|
Ja det gør de hvis de ikke bliver holdt pæne og rene og man ikke vasker deres tæpper jævnligt. Jeg har aldrig mødt en ildelugtende hund hvor man ikke har kunne se at det enten er fordi den lige har rullet sig i noget klamt (og sikkert er på vej hjem i bad) eller at den simpelthen bare ikke er blevet vasket i flere år. Har engang prøvet at klappe en hund der var så beskidt at jeg fik sorte fingre. Vi har en flat coated retriver (semi langt hår) og han lugter mest hvis han prutter, hvilket han er god til. Han kommer kun i bad hvis han har rullet sig i noget, eller bare er ved at være godt snavset, hvilket de jo bliver af minimum 3 gå ture om dagen i alt slags vejr. Men det at nogle folks hjem lugter af hund det altså min erfaring fordi de ikke får vasket hundens tæpper og holdt rent hvor den ellers ligger. Vores hund han ligger altid og tørre på sit tæppe i gangen og kommer så ind resten af huset når han er tør. hvilken er en god måde at holde både snavs og lugt af vådhund på hans vaskbare tæppe Men som mange andre siger at hvis du allerede overvejer ikke at få hund fordi de lugter lidt, så skal du nok overveje at der kommer en masse andre ting i form af eksta rengøring, beskidte poter, fæle prutter, opkast, prut, tis på gulvet, hundehår og meget meget andet.
På jagt efter mere tid, mindre stres og bedre nattesøvn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lugter ikke ens. |
donnika |
04-11-2006 15:25 |
|
ja nogle lugter meget, min søsters 3 mopser,hvis hun ikke er på passelig med at vaske dem i hovedt  hvor imod min boXer, ikke lukter og heller ikke min terie. foderet har en stor betydning, kan få hunden til at lugte feks dåse mad et godt foder holer pæls-tænder og poter sunge og raske. og selv den mest behåret eller rynket hund kan dufte godt men nogle lugter bare mer end ander. Vi har ikke væg til væg tæppe, jeg kan bedrer holde styr på hundehår, snavs sov og syntes også det kommer til at luget af våd hund 
og mvh Annika. 7 ^> i den nordiske mytologi blev hesten tilbedt som et frugtbarhedsymbol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det bare mig... |
|
|
... der synes at min hund lugter dejligt?
Ja, jeg kan da godt finde på at bore min næse ned i hans korte bløde pels og snuse ind, han lugter da selvfølgelig af hund, men bestemt ikke en ubehagelig lugt.
Og det er altså med hunde som det er med mennesker og nok også andre dyr, hvert individ lugter bare forskelligt, også uafhængigt af race, men simpelthen fordi de også er individer som vi er.
Dog er det helt sikkert at fodringen også har noget at sige.
Mvh
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja, min hund? :D |
Emilie_ |
04-11-2006 16:19 |
|
Min hund lugter overhovet ikke af noget.  Det er en Toypuddel. På pudler bliver pelsen selvfølgelig også vasket og klippet lidt oftere end de fleste andre hunde, da pelsen ellers bliver for lang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|