Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Reder din hund også seng?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 21:01

Her om aftenen, når der falder ro over den lille familie, skal Kappi hyggesove.

Han har sit tæppe i stuen, som han ligger på (når han altså ikke ligger ved mine fødder). Det er et gammelt vattæppe, som han har haft lige fra han var lille.

Det er en hel FORESTILLING at se ham rede seng! Han skræver hen over tæppet, og skraber med forbenene det hele ned under maven og mellem de skrævende bagben. Så vender han sig om, angriber "problemet" fra en anden vinkel, og skraber lidt den anden vej.

Så vender han sig om igen, tager fat i et stykke tæppe med tænderne og holder det op i luften, mens han ihærdigt skraber på resten.

Han kan faktisk arbejde sig hele stuen rundt på den måde, og hvis vi kommer til at tale til ham, er han nødt til at starte forfra

Til sidst er han tilfreds - og så lægger han sig ned. Oftest på tæppet - men ligeså ofte UDENFOR, blot med hovedet på tæppet

Med mindre han bare er p.sse-uheldig, som i aften: så kommer Lille-missen nemlig og smider sig midt i den "rede" han så flittigt har kreeret

Lige nu ligger han fladt på maven og kigger bebrejdende på hende. Hun er helt opmærksom på ham, selvom hendes øjne er halvt lukkede. Ind imellem lægger han en pote på ryggen af hende, sådan lidt insisterende "du kan da nok se, at du har taget min plads, ikke?" - hun sender ham et iskoldt blik, der siger "skrid fister - du forspildte din chance!"

Ih, hvor er jeg altså glad for de dyr

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

redebyggeri
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 21:04

Ja, det nummer laver især Molly. Vores sofapuder ligger ALTID på gulvet, ikke i sofaen efter hendes snurreture... Og har hun været i bad, kan hun slet ikke falde til ro uden et tæppe, gulvtæppe er ikke nok, hun farer rundt med fortvivlet blik, selvom vi har slukket og sagt godnat, hun SKAL bare have et tæppe.

Og det er bare et af mange ritualer her i huset, som de hver især har opfundet. Meget underholdende.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 21:16

her hos os har man da folk til den slags. Nova kan stå en hel aften igennem og kigge på en uordnet kurv og hun går kun nødigt i seng uden der er blevet redt først.(det støtter vores ene kat, Maxi helt op i, hun ligger der heller ikke med mindre den er redt..)

Jessie derimod laver et større grave stunt og ligger helst UNDER tæpperne..Zero går helst i "seng" på badeværelses gulvet eller liggende op af hoveddøren..hvorfor dog benytte den kurv man har?

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

0
0
Svar på denne tråd

Nynne...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 21:16

Nynne flytter kun på hendes tæpper når hun er alene hjemme eller hvis hun ligger i baggangen.

Så ligger det ene foran døren til køkkenet, og det andet i et hjørne op med et skab, og hendes legesager og somregel lagt omhyggeligt på det ene af hendes tæpper.

Om aftenen når vi går i seng putter vi hende i baggangen og siger godnat. Mest fordi da hun var lille sov hun kun i baggangen, så hun ved at når hun skal derud er det fordi vi går i seng.

Men på det sidste, efter vi er begyndt at have brændeovnen tændt, så kan man høre når vi er gået til ro, så tripper poterne listende hen over stuegulvet og så smider hun sig på hendes pude derinde. Nogle gange flytter hun den lige lidt tættere på brændeovnen når der er gået et par minutter.

0
0
Svar på denne tråd

Ja da... det skal arrangeres...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 21:20

... i den mindste detalje når mine pletter skal sove.

INTET er godt nok og jeg kan især genkende sætningen "hvis de bliver afbrudt, så er det forfra..."

Tæverne skal snildt komme under dyne eller tæppe, mens hanhundene bare graver - er desværre sket de er kommet i soveværelset når vi ikke har haft lukket døren, og på den bekostning er der røget et par lagener. Især den ene elsker at sove med hovedpude...

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Nej Krig og
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 21:21
Terror laver huler og ligger altid gemt under deres tæpper.

我不是您朋友, 我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd

ja ja da
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 21:26
He he her er det også et dagligt ritual at hundene skal redde "seng" eller sofaen så den er mest behagelig. Selv når vi er ude og køre bil så skal underlaget i bilen "redes"
Kanusti ligger sig ikke til at sove før hun har gået 3 gange rundt om sig selv i sin rede, får man sagt noget eller rørt hende så starter hun også forfra. Miniloo er kold i måsen hun går bare over i sin kurv og ligger sig til at sove om aftenen...

Støt WWW.GRAESKEHUNDE.DK se mine dejlige grækere i præs.

www.fjolletobak.com/de...tent=12452

Mvh "Dolly" som nu arbejder i et Palads :-)

Skriv under idag :

www.heathermillsmccart...ition.php?

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 22:14

De samme her. Vores hund bruger oceaner af tid, før hun kan gå til ro. Det kan også ende med, at hun ligger lige udenfor sin lille rede.. Sjovt ser det ud.

I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr :-)

Jeg elsker ikke folk, fordi de er smukke" Jeg synes de er smukke, fordi jeg elsker dem!
0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2006 22:46

Har godt set veninders hunde lave det nummer dér :D

..min KANIN gør det :P før den smider sig på ryggen i sandkassen.

Det klinger :D

...Hende fra Ærø, med krikkedyrene Tulle & Plethest...

0
0
Svar på denne tråd

det samme her..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 00:25
maja skal også redde seng, ligemeget hvor og hun så er med i stalden skal dæknet redes inden hun ligger sig til ro mens jeg ordner hesten. hjemme går det ud over sofaen, hendes egne 3 senge, min seng og hvad hun ellers kan komme til hehe.. det er charmen ved dyr, der ser man virkelig personligheden i dem, f.eks redder mine forældres hund aldrig seng, den smider sig bare hvor det passer den, til stor irritation for maja.
0
0
Svar på denne tråd

hjemme hos os..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 00:58

er det Charlie, (hunden), der redder seng , det tager sin tid, det skal jo være ordenligt, når han så er ved at være færdig med at ordne sit vattæppe kommer Emil og Miss Minimis, (katte), og så putter de alle 3 på den velforberedte soveplads. Dette cirkus forgår dog kun inde i stuen, når vi går i seng om aftenen er der en anden fast procedure, Charlie kommer op under min dyne og ruller sig sammen, Miss Mini sover på min hovedpude, Emil sover i min fodende, og Oskar, (kat), er ikke til alt det der putte tam tam, så han tager den store hundekurv i vores soveværelse for sig selv, og han deler ikke med nogen!

Og kæresten... han putter med sig selv, ha ha,

0
0
Svar på denne tråd

tramper og maser
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 01:28

ja mine vovser kan godt få tiden til at gå med at trampe og mase rundt med deres dyne inden de skal sove...

den skal jo ligge ordenligt..

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

pude...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 07:20

jeg har endnu ikke oplevet det med egne øjne, men hver eneste morgen har hunde fået puden ud af kurven og ligger nu i kurven med hovedet ude på puden ... og hvis øjne kunne dræbe så skulle i bare se det blik hun kan sende når man om morgenen igen smider puden op på plads i kurven ;-)

Vi har prøvet at flytte puden lidt rundt om kurven og uaset hvor puden ligget så har hunden hovedet på puden når den sover...

Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 07:35

Jojo... Her er det lidt af en forestilling også.

Det er kun den lille der har en kurv. Den er han MEGET glad for. Han har en hynde liggende i bunden, og så et tæppe over den.

han prøver selv at holde det pænt...

MEEEN...

Vi har jo også den noget større dreng, Rico. Han har med tiden gennemskuet den lille, og ved at der i kurven tit ligger gemte godbider og andet guf. Så hvis han er sulten går han hen, løfter op i tæppet, ryster det lidt. Spiser hvad der er at spise, ligger tæppet i kurven igen, og gør.

Bagefter kommer den lille hen og forstår ikke hvor dens forrådskammer forsvandt hen ;)

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Her hos os
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 07:53

er det kun den ene der reder seng, men det bliver også gjort grundigt, noget at ligge hovedet på og noget til at krybe helt ned under som i en hule.

Den anden der er hendes datter og som ellers er god til at kopiere mors adfærd, kan ikke finde ud af dette, og smider sig bare hvor der er blødt.

Mvh
:-) Gitte :-)
:-P Engang Fransk bulldog - altid Fransk bulldog :-P
Manipulerende
Ponymormor
0
0
Svar på denne tråd

jada. det gør pølseline osse
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 08:33

Pølseline laver osse alt det pjat med at rede seng, og så sætter hun sig ved siden af kurven og kigger ulykkeligt på os.

Så skal vi hen og glatte det hele ud så der ikke er buler i den, og så kravler hun op og lægger sig til at sove.

Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 09:07

Har I nogensinde set en gravhund gå i seng!

Alle de gravhunde jeg har ejet har haft et ritual med at skulle sove viklet ind i deres tæppe. Først løfter de tæppet med næsen, så går de ind under det. Når de så er kommet ind under tæppet så begynder de at gå i cirkler indtil tæppet er viklet stramt om dem og så lægger de sig ned.

Dette ritual kan foregå i hundesengen, midt på stue gulvet eller hvis de får sneget sig op i sofaen.

Og så skal I bare se et cirkus hvis det banker på døren. Så kommer der en hund løbende med et tæppe viklet om sig, altså så godt den nu kan løbe når den ligner den kutteklædte hævner

Er der andre der har gravhunde som gør det samme?

Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd

Rart at vide...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 21:57

... at det ikke bare er min hund (og kat), der er mærkelig :)

De er nu ret underholdende, sådan nogle husdyr - det er næsten bedre end TV :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

awetvqwevrtqw
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 22:14

Esther render bare 3-4 gange rundt om sig selv, lægger sig ned og sover.

- men Silke, som har et uldtæppe - hun graver sig hver aften halvvejs igennem tæppe, gulvbrædder og fundament! Hvorefter hun kradser og kradser og kradser, roterer et par gange, kradser lidt mere og til sidst lægger sig...

- herefter går den store aften-rengøring igang. Hun vasker og slikker og smasker - og bider negle, hvilket virkelig larmer!

Næste morgen kan vi samle store uld-dimser op fra gulvet, omkring hendes seng...

Gitte C
www.gila.dk

Gila Horsefair

Flotte pakkekalendere og julekalendere til hestetossede børn!

0
0
Svar på denne tråd

mine katte
Forfatter: 
Dato:  29-10-2006 22:43

mine katte gør det nummer, min lille hunkat frederikke skal gå mange omgange og skal lægge sig og rejse sig og lægge sig og rejse sig mange gange før hun falder til ret. min mors hunkat Cille skal massager en helt igennem hvis hun skal ligge på en og mine tre hankatte skal massager alt når de skal lægge sig til ro et sted og især hvis det er en dyne de vil ligge på... ser så sjovt ud... men det er deres særlige personligheder.

elsker dem jo over hele jorden så det.

Knus Mimse :-D

Dyret er ens bedste ven for den lyver aldrig, fortæller ikke dine hemmeligheder til andre eller fortæller dig hvor dum du er. så behandel dyrene som du gerne vil behandles af dyret..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider