Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Så er efterårsferien slut- så smider vi
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 16:13

Dette er åbenbart den barske sandhed: prisen for dyr er lille, og det samme er ansvarsfølelsen for voksne mennesker!!!


Den sidste dag i skolernes efterårsferie, i søndags, var der en bil, med mor, far og børn, der halvt stoppede ved vores p-plads ved foldene og smed noget ud af døren, inden de hastig kørte videre!

Vores lejere så det, og undrede sig, men tænkte at det "bare" var affald...indtil den bevægede sig.

De løb hen til p-pladsen og fandt den mindste lille killing!!! Helt forslået og rundtosset. Den eneste forklaring vi kan komme på er, at en familie skulle i sommerhus og har fået/købt/hentet en killing på en gård. Da ferien så er slut smider de den af hos os, "for der er masser af mus på en gård, så den skal nok overleve". Den er meget lille, ca 5-6 uger! Det er virkelig noget svineri!

Vi har nu taget den lille kat til os, indtil vi forhåbenlig finder et hjem til den. Vi kan desværre ikke have flere katte, de vi havde to i forvejen og fandt enddnu en killing for 3 uger siden! Den har nu fået navnet Farlige Bønne*gg* Men det kan selvfølgelig ændres*gg*

Så mangler du en smuk lille killing, kan det være at Farlige Bønne er noget for dig...

Hvor jeg dog er forarget over menneskers syn på dyr- hvor er de forældre et skræmmende forbillede for deres børn! Arme børn, at lærer at behandle dyr med den smid-væk mentalitet-FØJ!!!






Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 16:16

Har tænkt meget på det, også her hvor det er begyndt at blive koldere og kaniner/marsvin ikke kan gå ude mere.

- Pludselig bortgives og sælges de alle sammen til ingen penge.


Usmageligt!


Når man anskaffer sig et dyr, må man da tænke lidt længere frem en bare en måned - og vide at de kræver bare en lille smule pasning og pleje!


Akja, visse typer folk er bare for meget :(


Rollo

- Hesteløs


Lady, Donna, Twix, Daisy, Twister & Pushkin

- I er mine uundværlige solstråler i hverdagen


[Rideudstyr Sælges] [RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 16:18
forfærdeligt at man kan finde på det. Det var også den måde jeg fik kat på for mange år siden. Min daværende kæreste var ude og træne hund, pludselig holder der en bil ind og to damer stiger ud. De åbner bagklappen og smider to killinger ud og kører igen. Forfærdeligt...

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rollo...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 16:58
Lige et spørgsmål: Må kaniner ikke gå ude om vinteren? Min storebrors familie har 2 kaniner i en stor løbegård med et tilhørende skur fyldt med halm. Skal de alligevel ind når det bliver koldt?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Juliebb
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 17:30

kaniner kan godt være ude om vinteren, de sætter pels. Bare der er læ og som du selv nævner et hus med halm.


Men så må man ikke tage dem ind i stuen og kæle med.




Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd
 
 JulieBB
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 22:50

Jo de må gerne gå ude - kaniner kan tåle lidt mere end marsvin kan :-)


De må ikke stå i bidende kulde døgnet rundt, uden varme eller læ selvfølgelig!

- Og som pruhest siger, så er det en meget dum idé hvis de så ind i mellem får lov til at komme ind i stue temperatur.


Så står de udenfor, hvor de har en kasse GODT foret med halm, står i læ m.v. ser jeg ingen problemer hvis de er vant til at bo ude.

- Mine egne tidl. kaniner stod i stalden om vinteren, og den var ligeså kold indenfor som der var udenfor, uden problemer :)


Men marsvin kan ikke tåle det!


Med alle dem som sælger/bortgiver dem nu fordi de skal til at "ind" mener jeg at de kræver andet end et bur og noget græs.

- De kræver mad, læ, halm, et hus, tilses HVER dag m.v. - det er der dælme ikke mange forældre og/eller børn som gider ta' ansvar for kan man se :(


Rollo

- Hesteløs


Lady, Donna, Twix, Daisy, Twister & Pushkin

- I er mine uundværlige solstråler i hverdagen


[Rideudstyr Sælges] [RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2006 07:09

Lurede lige på din præs, hvis det er gris du skal af med smider du ham bare herover*G* sikke en smuk mis.


Ai pjat, det er utroligt at nogen mennesker overhovedet kan få sig til det. Kors jeg ville få det dårligt med mig selv hvis jeg havde gjort sådan noget.


Må vi se et billede af mislingen?



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider