Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har jeg virus på computeren?
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 11:22

Jeg ved ikke om jeg har fået en virus eller noget andet på min computer? Når jeg tænder den og mens jeg sidder her, kommer der: ADVARSEL ADVARSEL: 28.789 fejl fundet på din pc! Alvorlige sikkerhedsfejl osv osv.

Men de kommer fra et program jeg ikke kender og ikke tror jeg har på computeren!

Det hedder WIN, et eller andet.

Det begyndte iaftes. De vil have at jeg skal downloade og betale for deres virusprogram og det er da lidt mistænksomt!?

Men jeg HAR et antivirusprogram: E Trust og alle sikkerhedsting er slået til på Microsoft!

Kan det være "sikkerhedsalarmen" der forsøger at lave ravage?

Nogen med forstand på det?

Indimellem kører computeren lidt langsomt og kan godt fryse fast.

Hilsen Christina

Smil, det varmer...

Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.

0
0
Svar på denne tråd

det er spyware
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 11:27

den kender jeg godt og det er en trojan horse du kommer til at downloade hvis du siger ja til den...

Det eneste der er at gøre når den dukker op er at lukke browseren iexplorer.exe i processer i din jobliste...

~ Shetter ~
Hesteskruk på fulde gardiner
~♡~~♡~~♡~~♡~
"Lær at pille i din egen navle,
før du piller skidtet ud af andres"
~♡~~♡~~♡~~♡~

0
0
Svar på denne tråd

Shetter
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 11:35

10000 tak!! Det var godt du sagde det!

Man bliver da lidt i tvivl og forskrækket, så mange tak for det.

Hilsen Christina

Smil, det varmer...

0
0
Svar på denne tråd

det var da
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 11:44

så lidt - vi må jo hjælpe hinanden ;-D

det samme med programmer..

Min mand gav mig en tommelfingerregel...

Installer aldrig et program der ikke har et ikon...

~ Shetter ~
~♡~~♡~~♡~~♡~
~♡~~♡~~♡~~♡~

0
0
Svar på denne tråd

Ok...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 11:58

God huskeregel til en computer imbecil som mig.

Hilsen Christina

Smil, det varmer...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil alligevel
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 12:30

anbefale at du får pcen scannet med et par onlonescannere. Ind imellem kan man få spywareprogrammer ind på maskinen bare ved at besøge en hjemmeside eller bare ved at netstikket sidder i computeren. Man kan aldrig vide sig helt sikker ved at undgå at downloade noget.

Denne her er udmærket til at lave en hurtig onlinescan:

www.spywarefri.dk/spyw...nescan.htm

Og ellers kan du installere en af disse gratis spywareprogrammer, der også tager andet uønsket:

SuperAntiSpyware

Eller den der før hed Ewido:

AVGAntiSpyware

Manden prøvede nemlig også at besøge sådan en hjemmeside og vupti var der en smart scanner der kunne fortælle om en hel masse fejl på pcen. Da jeg nu havde set SpySheriff i en anden (dårlig) sammenhæng vidste jeg den var helt gal. Og den var fyldt med trojanere, spyware og også en keylogger der snupper adgangskoder. Og han havde ikke downloadet noget. Det var så smart at selv ligge sig derind:(

Håber at det ikke er så slemt hos dig.

Sødt hingsteføl sælges efter fravænning.

Se ham på min præs eller på min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

AVG...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 12:38

er anbefalesværdig da vi selv kører med det - og det virker sørme...

en anden formidabel spywarescanner er Ad Aware www.download.com/Ad-Aw...ag=lst-0-1

Og så en god onlinescanner er også Trend micro:

housecall60.trendmicro...t_corp.asp

Af Firewalls kan Sygate anbefales da det blokerer ALT og du kan tjekke logs hvis du bliver udsat for angreb...

~ Shetter ~
~♡~~♡~~♡~~♡~
~♡~~♡~~♡~~♡~

0
0
Svar på denne tråd

Yes så
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 18:33

fandt scannerne jeg ved ikke hvor mange "uindbudte gæster" på computeren. Nu er de fjernet.

I skal have mange tak for hjælpe begge to.

Hilsen Christina

Smil, det varmer...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 18:42
Og så er der også Spybot - Search and Destroy. Jeg kører selv med AdAware og Spybot.

OG! Alle jer der bruger Internet Explorer (det blå e ikon) kan altså hjælpe jer selv ganske betragteligt ved at skifte browser (en browser er det program man går på nettet med - ligesom Internet Explorer). Explorer er simpelthen fyldt med huller og der skal ikke meget til før at man får virus, adware etc.
En rigtig god gratis browser er Firefox. Den minder meget om Internet Explorer i opbygning, så der burde ikke være nogle problemer med at finde ud af den. Hver gang der bliver fundet huller i Firefox (der opstår *altid* huller i den slags ting, uanset hvad man gør) så bliver de som regel opdateret inden for et døgn eller to. Der er dog nogle enkelte hjemmesider der ikke kan vises med Firefox (af forskellige årsager, men primært at Windows og Microsoft er nogle nødder som bare nægter at gøre tingene på den rigtige måde), men så har man altid Internet Explorer i baghånden - det kan nemlig ikke lade sig gøre at afinstallere Internet Explorer.
Og så har man med Firefox mulighed for at fjerne reklamer vha. en udvidelse der hedder adblock. Se selv her:

Og samme billede i Internet Explorer:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider