|
|
| salgsheste og ponyer |
|
|
Vi har igennem både min datters og min egen ridetid, været ude og prøve forskellige salgponyer og heste. Jeg er forundret over hvad man nogen gange møder. Både når man ser hesten i forhold til skriftlig beskrivelse og billeder, at man slet ikke kan genkende hesten. Eller sågar havde jeg en veninde som kørte meget langt for at se på en hest, og så havde mistet en sko for flere dage siden og var stok halt. Jeg synes det er imponerede hvad man kommer ud for. Men gudskelov er det da nogen gange også modsat, at det positivt overstiger ens forventninger til hvad man skulle ud og se. Fortæl fortæl. Hilsen Helle
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender det |
|
|
kun alfor godt.Har kørt land og rige rundt for at se på hest til datteren. Kan ikke forstå at folk ikke er oprigtige med deres dyr, når de annoncere til salg. Det ville da være til det bedste for alle parter inkl. hesten. Samtidig vil det sparre en masse ærgelser, hos både sælger og køber. Vores sidste tur kørte vi små 200 km, for at vende om efter 5 min, da hesten både bed, og sparked ud efter ejeren. Stod at den kunne håndteres af alle, og lignede absolut ikke den hest vi havde billede af.
Kåret mini knabstrupper hoppe sælges. Kåret pinto hoppe, 157stg. sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kender det... |
|
|
Har engang kørt over 100 km. hver vej med en veninde for at se på en rolig dejlig og pålidelig vallak. jeah right. Han tonsede rundt på banene og stak af på marken med hende. Jeg selv, som gerne red de helt vilde eller unge og uerfarene dengang, skulle ikke op på møgdyret, idet jeg ikke lige syntes det var forsvareligt at sætte mit liv på spil  Den hest var uopdragen, stakkels og halvrå. Det samme var hendes andre salgsheste. Og dette har vi prøvet 1000-vis af gange min veninde og jeg. Modsat var det, da min kæreste og jeg tog til birken (www.birken.dk) for at finde en til os selv. Her var hesten bedre end vi turde håbe til trods for, hun kun var redet i 1 mdr og blev kaldt frisk. Hun er frisk, (hvilket også var et ønske fra min side) men 99% pålidelig og skøn at ride. Jeg har kun ros tilovers for stedet og oplevelsen står endnu som en positiv modsætning til alle andre oplevelser. Behøver jeg at sige, at hesten fra Birken nu står i stalden et stenkast fra vores hus og at kæresten og jeg står som ejer af hende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejza... |
|
|
Hellep: I skal da bare komme ud til os  Ja, det er ufatteligt hvad man kan komme ud for! Og det er frygtelig træls, da man tit har kørt land og rige rundt for den pony. Mvh Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cassa det |
|
|
lyder dejligt det vil jeg huske. Nogen af mine historier, er at en pony jeg ringede på, jeg fortalte at det var en springpony vi ledte efter. Orkk gud det kunne den sagtens. Min datter blev kylet af den da vi bare ville have den til at gå over en bom på jorden. Hun kom dog op igen men efter meget møje og besvær fik vi den til at gå over bommen. Ponyen var ellers vældig fin, bare ikke som springpony, den gik fint med min datter i dressuren. Jeg meddelte sælgerne at vi ikke var interesseret, og at jeg synes at de skulle sælge den som dressurpony og ikke som springpony. Nøj hvor blev de sure. Der var også den meget børnevenlige pony, der kun kunne sadles op af rytterens mor, da den blev meget vred. hm. Eller ponyen som kunne rides alle, bortset fra at hver gang min datter lagde benene til den så sparkede den ud efter hendes ben. Da den åbenbart ikke havde prøvet at have en rutineret rytter med korte ben før. Vi har dog gudskelov også nogen super gode oplevelser, da vi købte min datters anden springpony, levede den fuldt ud op til beskrivelsen. Første gang hun red den sprang de 90 cm og min datter strålede som en lille sol. Hun var bare fuldstændig tryg på ryggen af den første gang hun sad på den. Stabil og super dejlig rutineret lærepony, fuldstændig som ejerne beskrev den. Helle
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo man lære |
|
|
at tolke beskrivelserne, ligesom når man køber hus. Syntes nu vi har været rimelig heldige.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre
Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
| Forfatter:  |
*$uper Tino* |
| Dato:  |
09-10-2006 19:10 |
|
Vi kørte fra Sønderjylland til Sjælland for at kigge på en hest. På billederne var den super fin og det hele, men i virkeligheden var det noget værre noget. Og det var mega surrealistisk idet vi kom der helt til Sjælland og fik at vide af hestens ejer, som først kunne komme senere, at vi bare kunne lukke den ud i hallen så vi kunne se den. Mega weird at stå der midt i ingenmandsland hvor man absolut ingen kender og have en hest løs i et ridehus et ganske fremmed sted. Hehe.
Hilsen *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes I believe in Karma, what you give is what you get returned I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned - Savage Garden Darren H. & Daniel J.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Jeg har også været ude og kigge på en del heste, da jeg skulle skifte sidste år - nogle klart bedre end andre! Det værste var nok en 5 års hoppe, jeg var ude og prøve. I følge annoncen havde den startet LA2, kunne øvelser til LA4 og gangarter lang over middel. Nå ja, hesten var da den søde hest i stalden som beskrevet, men altså! Den kunne ikke lave en ordentlig schenkelvigning og bagpartsvendinger var en by i Rusland! Da jeg selv solgte sidste år, fik jeg at vide af alle dem, der var ude og kigge på ponyen, at den var præcis som beskrevet, faktisk bedre 
Helena Hansen - og det skøre dressurdyr Rid med stil - Giv et smil 
JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006 - Send resultater til mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nogle af vores venner.. |
|
|
var ude at kigge på en springpony langt oppe i det mørke jylland, de kom selv kørende fra nordsjælland. Da de kom derop kunne ponyen ikke gå venstregalop, kunne ikke dreje til venstre og det spring der var til rådighed var et spring bygget af to havestole og en pind, som ponyen knap nok kunne hppe over. Ponyen var klar til MB og gik LA i dressur... yeah, right 
// Simone Farvel min lille skat, god tur over regnbuebroen. Jeg vil altid huske dig. R.I.P. Malou *23/5-91 † 25/8-06, æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok nu har vi hørt |
wilderrow |
09-10-2006 22:26 |
|
Dem som er ude at købe hest, hvad så med sælgjer, jeg har en grum en. I sommers da jeg skulle af med min gamle hoppe, som var velgående, kom der en pige fra sønder jylland og skulle se hende, moderen havde snakket med mig først og det lød til at det var en sød pige som skulle kommer, jeg fik at hvide at hun skulle vente for længe inden hendes 2 årige hyp var klar og derfor ville hun havde en ny som kunde rides med det samme. De kom og jeg så frm til den dag og var spændt, det første moderen sagde var at hun håbede på at det var den rette hest for hendes datter for hun var lidt handicappet, der stod jeg så med åben mund og polypper det havde hun jo ikke sagt i telefonen, havde hun nu gjort det så havde jeg også sagt at det ikke var den rette hest for hendes datter, men nej det skulle åben bart gemmes til dagen hvor de skulle ud og kigge. Jeg var da også ved at sige til hende moderen at det ikke var en dresur hest hun skulle have men en handicap hest, men jeg lod det ligge  Det var lige et lille surt opstød fra en som har prøvet det modsatte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme her |
|
|
vi skulle ud og ´se på en rigtig fin hoppe (ejerens beskrivelse),ví kørte rimeligt langt,og da vi kom derned,skulle vi gå ret langt ude på en eng,med mudder til knæene. (den rigtige fine hoppe) viste sig at have verdens største underbid! det var ikke lige den vi skulle ha med hjem*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
MarleneF |
10-10-2006 05:45 |
|
Jeg har prøvet at ringe på en DV med papirer, fik tilsendt video og det så bare fint ud, afsted det gik, for at få at vide, den kom fra Letland, den havde smidt grimen på folden og kunne/ville ikke fanges og desuden var det mere et skrabet æsel i bamse kostume end en DV med kapacitet  . Behøver jeg sige at vi bare kørte med det samme igen, også selvom vi blev tilbudt at se den fine stamtavle. Ja det er altså underligt så meget guld folk tror de har...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man skal kysse |
|
|
en masse frøer inden man finder prinsen, ligesom man skal prøve en masse heste inden den rette findes. Men korrekt, hvis både sælger og køber gør sig klart hvad de ønsker og har kapacitet til, så var livet lettere for alle parter.
Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre
Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he he... |
|
|
Jeg har faktisk også været udsat for købere der ikke ville acceptere det der stod i annoncen... Havde en fejlkøbt hest til salg (kemien var der bare SLET ikke), og havde i annoncen fortalt vidt og bredt om fejler og mangler på denne hest, så jeg undgik overflødige henvendelser... Blandt andet havde hesten MEGET svært ved at stå stille når man skulle op... Men om jeg alligevel ikke fik, ikke mindre end to, henvendelser fra rideklubber der ville bruge den til handicapridning... "Jamen, det dur den altså ikke til"... "Jamen må vi ikke få den på prøve, så vi kan tjekke det? Og om man kan ride to på den?"... "Nej, for den dur ikke til det"... Øøøh... Jeg mener... Jeg havde jo udpenslet i annoncen at den ikke ville stå stille under opsidning af EN rytter, hvordan mon de så havde tænkt sig at få TO derop? Hmmm... Jeg kan så ikke mindes at jeg har været ude at se på en hest, som ikke levede op til det der stod i annoncen...
Zamangah Enspændervogne sælges. Good Boy og Skawbo's Conrad søger nye hjem, se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|