Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Døgnfold
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:22

Er der stadig nogen der har heste gående ude om natten ?

Hvis ja, hvad er det så for nogle ?

Løsdrift gælder ikke :-)


Hilsen Tove


Gold Medal trense,sort, str. cob sælges.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:25
Ja vi har vores ude, det er en blandet flok, lige fra frieser til æsler.

Rønnebjerggård... Dalmatinerhvalpe sælges, klar i uge 42.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udegående heste
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:27

Vi har stadig alle vores tinkere ude om natten. De kommer ikke ind før temperaturen er omkring de 5 grader om natten.

Vi har også løsdrift, men det er æslet og fjordhesten og ponyerne der går der.



Kaja Beer

Avl af Tinker, Irish Cob, Gypsy Vanner, Gypsy Cob

( Kært barn har mange navne )

www.Ulvebakgaard.hestesider.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, de er ude
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:28

Endnu. Det er to New Forest og en DV... Og de har ikke dækkener på endnu.




Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja da...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:32
Jeg har en dv, en oldenborg, en blandet pony og en fuldblod - de går alle ude om natten, men flere af dem dog med dækkener.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:33
Der jeg har mine heste går nogen stadig på døgnfold, bla islændere (dog ikke min egen ), fjordheste, min shetlænder og to andre som jeg ikke helt kan huske hvad er.

Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Både og...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:40
min nordbakke vallak og min pinto hingst var inde i nat for første gang "i år" men er ikke sikker på om de skal ind i nat... tror det ikke.






Mvh Gitte,

mor til Tera f. 08-02-05 (19 mdr.)


1 årig glathd. gravhund han, søger nyt hjem. Se mere på præsentationen.


www.trenddog.dk for det lækreste hundeudstyr

www.26270272.dk - min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:46
Desværre ikke. Men hvis ikke jeg havde været nødt til at sætte mit føl i boksro en uge for knap tre uger siden, så havde de helt klart gået ude om natten endnu. Jeg har også overvejet at sætte dem ud igen, men kunne ikke helt bestemme mig, da de jo havde stået inde om natten i 14 dage, og vejrudsigten så tvivlsom ud. Følle har nok godt af at komme ind og hvile benet, der stadig ikke har det for godt, og desuden havde hans mor et grimt muktilfælde, der også havde godt af at komme ind og stå tørt. Men surt at jeg var nødt til at stille alle fire ind, men ellers gik følhoppen helt i coma. Det er 3 stk DV'ere og en af ukendt oprindelse. Alle er fine og korte i pelsen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Døgnfold
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 18:49

Vores 3 går stadigvæk på døgn fold.


Der er tale om 1 araber, 1 DV og 1 hannoveraner


+ de 9 andre som står samme sted. Blandet land handel


Vores går med regndækkener.




Se vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/staldarthur


Meget udstyr sælges/byttes


Dejlig privat hestetrailer udlejes Hjortshøj ved Århus kontakt pr mail.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo da...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:18

... Baloo går ude sammen med en oldenborger og to frederiksborgere :-)


Håber at vejret holder til at de er ude et par uger til, men det kommer an på temperatur og nedbør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:23

går også stadig ude. Regner med at de skal ind næste gang det er tid til at skifte over på den lille fold om en 14-dages tid. Så jeg håber at vejret fortsætter med at være lunt.

Lady er en varmblodsblanding, Laredo er en araber/varmblodsting, Lucky er en islænder/nordbagger og Musse er en Oldenborg/frieser. De går ikke med dækkener og har alle (på nær Lady) en tyk pels.


EDB-hjælp tilbydes.

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine går
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:37

også stadig ude, de får højest sandsynlig et dækken på en af dagene...


Det er 2 varmblodsplage på 2½ år


samt en hoppe med føl også varmblods


idag da jeg var ude kunne jeg se pelsen strittede så de er begyndt at små fryse


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:45
Min islænder går stadig ude hele døgnet. Regner ikke med han komme ind før i november. Dog får han snart et regndækken på.
0
0
Svar på denne tråd
 
 udeheste
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:53

Hej..


Vi har to belgiere, en dartmoor og en traver de er stadig på døgnfold, de har dog mulighed for at gå i tørvejr og læ.. I løbet af den kommende uge kommer de i løsdriften..




Knus Ulla Nielsen


se vores hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/p...densevej80


Nu også Forhandler af REGULATOR COMPLETE hestefoder... På fyn!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja da..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 19:57
mine går også stadig ude om natten.. og kan forhåbentlig et par uger endnu.. de har dog ikke mulighed for så meget læ, så bliver det for kold må de ind.. det er en araber/dv en ponyblanding og shetter plag.. de går ikke med dækken
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stalden mgl.
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 21:39

Ja vores går også stadig ude om natten, da stalden endnu ikke er helt færdig, men så er det også en helt ny stald de kommer ind i. Jeg forventer eller håber at jeg bliver færdig næste weekend, så fra og med mandag kommer de ind om natten.

Så de pt. hjemløse her består af 1 Fjordhest, 1 Ponyblanding araber/New Forest, og 1 lille kat. 3 Pony af ubestemmelig race. De går uden dækner alle tre

0
0
Svar på denne tråd
 
 De dagda
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 21:53

kommer ind for natten nu, da jeg har vasket alt hans pels fedt ud i forbindelse med hingstedag, så han kommer ind , nessa er stadig på " sommergræs " det samme er fiona og Dearg, resten her hjemme har jo løsdriften så de bestemmer selv.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det har vi!
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 22:27
Ja vi har stadig vores heste på døgnfold! Jeg har en Oldenborg, og min mors som ozz står på døgnfold er en lille pony. og en blaning mellem en welsh og en araber!! Og de klare sig fint nok! De skal først ind når det begynder at blive en del koldere!

Min dejlige oldenborg MAHJONG!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 22:36

Alle mine OX´er går stadig ude,

de kommer ind når det enten begynder at regne så meget

at de ikke længere kan holde sig "varme" af tør luft.

Eller den første efterår "storm" kommer.

Men strækker den gerne til den første "frost" ligger for dagen.

De står i ude bokse og jeg vil gerne have

de får lagt så meget naturlig pels via vejret som muligt.


Og de står ikke og vil ind ved leddet når jeg kommer.

De hygger sig stadig på deres sommermarker.

De får så foder og alt det wrap hø de kan æde,

så de ikke bare står og glor på marken.


Sidste år kom de først ind d. 23 oktober.

Knus Jette


Alle vores hingste tilbydes til bedækning for sæson 2007.

www.amlet-arabians.dk

Rigtige Kvinder Rider OX-araber :-)


Pure Arabians For Breeding, Show & Riding.

0
0
Svar på denne tråd
 
 så længe det vare...øvøv
Forfatter: 
Dato:  03-10-2006 23:02

mine to ungheste går også uden om natten, så længe det ikke er under 10 grader og regner eller blæser koldt om natten...


De kommer ind 2-3 tim, for at tøre helt igennem og passes med foder osv...


jeg bruger ikke dækken endnu...de skal hygge i 2 år mere og har derfor brug for en tyk og fed pels og derfor er de også ude nu...




mvh annika.


OO

7

^> i den nordiske mytologi blev hesten tilbedt som et frugtbarhedsymbol.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stadig ude
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 00:42

Vores er også stadig ude, 3 af 5 heste har dækkener på. Hvornår de kommer ind er endnu lidt uvist, men med det vejr vi har for tiden så varer det nok ikke længe.


Liunda.



Mor til Freja - født 20/4-06.
***
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
***
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 ude...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 07:19

Vores er også ude. Jo længere de kan blive ude jo bedre. De har heldigvis en dejlig varm pels, og græs har vi nok af*G*


Der skal nu helst gå 14 dage 3 uger endnu inden de skal ind, men nu må vi se hvordan vejret skaber sig. flokken består af en islænder/fjordhest blanding. En araber/lidtafhvert blanding. En araber/lidtafhvertblan...lippzaner. en newforest/lidtafhvertblanding.


De har alle en dejlig tyk pels og tror bestemt ikke de fryser.Der er ikke varmere i stalden end ude, men der er jo så halm at ligge på inde.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lipizzanerne, de nordsvenske og
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 07:56
en frieser, fjordponyen og en del af opstaldnings hestene som er oldenborg, DV, frederiksborg er stadig ude.

Et par stykker er inde om natten.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ude om natten
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 08:13

Der hvor min står opstaldet går de også stadig ude om natten. Ved at ejeren af stedet håber de kan gøre det et par uger endnu. Der er alt fra shetlændere over araberblandninger til DV'ere.

Min fik et overgangsdækken på igår, da jeg synes hun er begyndt at sætte vinterpels og jeg vil helst undgå at skulle klippe hende.




Anastasia & Tina


0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaa
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 09:14
vores går stadig ude og kommer tidligst ind 1. november.
Det er en DV og en XX. Begge går foreløbig uden dækkener, men hvis det bliver heldagsregn får de regndækkener på.
De har læ af træer på tre sider af deres natfold, og snart får de lidt plads i laden de kan gå ind i :)

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann weekendkursus i Aalborg Foråret 07

Venter guldfølle i juli 2007

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside www.hms4life.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores går
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 10:26

også stadig ude, men skal vist desværre ind til weekenden.


Jeg ville ellers gerne have beholdt dem ude et stykke tid endnu, så længe været ikke er værre end det er, men jeg er jo ikke ejer af stalden og må bøje mig for flertallet.


Mvh

Line




Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine er..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 10:34

Mine er også stadig på døgnfold. De fik begge et dækken på i weekenden da jeg ikke gider en plaskvåd når jeg skal ud og ride, og ordne dem generalt. I folken er det varmblod i alder fra 2 til 25 år. Og kun mine som er de unge på 2 og 4 går med dækken. De kommer nok til at gå ude i ca 3 uger endnu, men så er der også en helt ny stald, og ridehal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min ...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 10:36
fjordhest på 12 år og pinto/hanoraner blanding 1 år går stadig ude, jeg håber at vi får lavet løsdriften til dem i weekenden. De får lov at gå i løsdrift denne vinter også skulle vi gerne have lavet et par bokse til foråret.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Inde...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 13:52
Mine kom ind d. 2. Oktober, da jeg syntes vejret var helt forfærdeligt. De havde nok overlevet at stå ude i regn, lyn og torden, men nu kom de altså ind. Det skal lige siges, at mine heste er ude lige fra tidlig morgen til det blir mørkt hele efteråret/vinteren, så det er nu ikke længe de står i stalden. De heste jeg rider på har fået dækkener på, da det ikke er smart at de sætter en kraftig vinterpels.

Med venlig hilsen Rikke




0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle mine
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 14:01

..går ude endnu... - men det vare nok ikk længe før end jeg må overgive mig. det er jo ikk så varmt mere...

_ kun en ef dem har haft dækken på et stykke tid , men KUN om natten. !!!

_ fortsat rigtig go dag til alle.. !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ude ...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 17:25

Mine (3 DV 1 FR) går stadig ude, dog har de fået regntøj på

Håber de kan gå ude resten af oktober, da det først er nu jeg rigtig har græs





Rytter søges, gerne dressur på LA niveau

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  04-10-2006 22:05

Alle mine går stadig på døgnfold..de bliver tidligst taget ind om en mdr. for så er deres nye stald færdig og klar til at tages i brug..

de har alle mulighed for at gå i læ i skur.

Ingen går med dækkener..

Der er 4 Fellponyer,2 shetlændere,1 traver og en pony af ukendt race..


2 føl på vej..Forventet foling marts/april 2007


www.teamego-fellpony.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsat ude
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 11:31

Mine går forsat ude om natten.


Det er to haflingere og ingen af går eller kommer til at gå med dækken.


Regner det voldsomt kommer de på stald 2-3 timer, til de er helt tørre og så ryger de ud på fold igen.


Så længe temperatur, vind og regn går op i en fornuftig enhed og mine heste ikke fryser, så bliver de ude om natten.


Knus fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


I solemnly swear

that I am up to no good

(Harry Potter © J.K. Rowling)


0
0
Svar på denne tråd
 
 stadig ude
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 12:19

og jeg håber da de bliver ude indtil d. 5. november.. da jeg i weekenden skal afsted til noget fest halløj (bare rolig har garderet mig med passer hvis de kommer ind før)...

det hele kommer egentlig an på om marken kommer til at svømme over eller ej.. græs er der nok af endnu..

alle er af varmblod.. 3 hopper og 3 føl... en har fået regndækken på for ikke at sætte pels, da hun skal i ridning..

den sidste er en blandings hoppe på 21 år... hun er begyndt at sætte pels men fryser ikke..



Skimmel 4 års tilredet allround hoppe på 164cm i stg sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 12:31

Jeg forstår ikke - men måske er jeg en pylremor - mine heste går ikke ude mere og har ikke gjort det i lang tid - de skal jo ind og fodres - mindst to gange dagligt, så de står inde om natten, men går ude hele dagen.


Og tro mig - de vil gerne ind når det begynder og blive mørkt. Jeg ville overhovedet ikke have min hest ude om natten nu - kun hvis de havde et læskur, ville jeg lade unghestene gå ude, ellers ikke.


Selv om jeg kun rider på min den ene, kommer de alle ind om natten. Kald mig hvad I vil - men mine heste bliver fodret også hele sommeren, man kan jo ikke forlange noget af dem, hvis de kun skal leve af græs.


Jeg kunne da godt tænke mig at vide om alle jer der har dem ude - ikke fodre jeres heste. En skrev vi har masser af græs - men det kan de da ikke leve af nu???


Men heldigvis er vi da så forskellige, Jeg er også den type at hvis det lyner og tordner, så fare jeg ud og lukker hestene ind.


I den stald hvor jeg har opstaldet, er alle inde om natten og har været i lang tid - ejeren fodre også sine hele sommeren, så der er det ikke kun mig der er pylret. Det skal så siges at de går på samme fold sommer og vinter - jeg kunne ikke finde på at lukke dem ud på 15 cm højt græs, men græsset skal holdes nede hele tiden.


Det var bare min mening.


Med venlig hilsen

Anita Andersen

og

Alle hypperne. !

se mit smukke DSP hingsteføl på min side!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine er også
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 12:44

stadig ude om natten, de har store træer og en stald at søge ly i, de fodres to gange om dagen opbundet ved spisepladsen eller tages ind i bokse og fodres alt efter vind og vejr, får hø på folden og har også stadig græs.

I sommers fik de vitaminer/mineraler en gang dagligt på folden + ekstra ved træning.

Så jo, tror de fleste fodrer deres heste, også selvom de går ude døgnet rundt !!


Jeg har det personligt rigtig godt med at mine går ude endnu, især min plag der vokser, kan ikke se hvorfor hun skulle stå stille i en boks fra kl 19-8 (ja her er det allerede mørkt kl 19 nu) Vejret er fint -> det bliver meget værre, og de skulle gerne lægge en god pels at stå imod vinteren med..

Alle trives udendørs her :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Anita...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 13:38
Vores går fortsat ude hele døgnet og får mad 2 x dagl. morgen og aften. De får mad på folden. I sommers fik de mad 1 x dagl. og til vinter regner jeg med at fordele mængden i tre spande.
Vores har fri adgang til hø. og går ellers på græsfold.

Vores er endnu ikke begyndt at ligne heste der savner en stald ;)

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann weekendkursus i Aalborg Foråret 07

Venter guldfølle i juli 2007

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside www.hms4life.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Anita...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 22:01

Ang. fodring så fodrede vi også hele sommeren med vitaminer og mineraler. Desuden har min plag fået roepiller (Speedy Beet) og olie, fordi han i perioder er blevet meget for tynd.


Vi fodrer stadig og kan stadig holde alle heste i huld ved blot en daglig fodring. Og så har vi masser af græs endnu.


Linda.



Mor til Freja - født 20/4-06.
***
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
***
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja min
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 22:31
shetlands pony går ude sammen med en fjordhest og hendes føl (Som har en new forrest til far)


Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter


Wee parring set, så er mit Børnefilm kuld snart på vej

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  06-10-2006 23:55

Mit svar på dine spørgsmål, Anita:


"Jeg kunne da godt tænke mig at vide om alle jer der har dem ude - ikke fodre jeres heste. En skrev vi har masser af græs - men det kan de da ikke leve af nu???"

Jo, selvfølgelig får de foder. Man kan da godt fodre sine heste, selvom de går ude døgnet rundt. Jeg tager mine ind i stalden hver dag og giver dem foder og lukker dem ud igen bagefter. Har man ikke adgang til stald, kan de jo nemt fodres med en spand.

Om hesten kan leve af græs: både ja og nej vil jeg sige. Nej de skal have dækket deres vitamin/mineralbehov ved siden af = en form for tilskudsfoder/kiks til det. Og ja, derudover kan nogle heste jo sagtens leve af græs endnu. Det kommer jo helt an på, hvor meget græs der er på folden og hvilken type hest man har. Jeg har to haflingere, gik de på græs 24 timer nu, ville den ene klare sig fint og flot alene på græs, den anden ville overspise! Vi har ekstremt meget græs tilbage endnu. Så har man nøjsomme heste, kan de fint klare sig alene på græs og vit/min tilskud.


"Kald mig hvad I vil - men mine heste bliver fodret også hele sommeren, man kan jo ikke forlange noget af dem, hvis de kun skal leve af græs."

Jo, afhængig af hvor nøjsom hesten er og hvilket arbejdspres den stilles overfor, så kan man nu godt ride hesten, uden at den har behov for andet end græs og vit/min tilskud.


"Det skal så siges at de går på samme fold sommer og vinter - jeg kunne ikke finde på at lukke dem ud på 15 cm højt græs, men græsset skal holdes nede hele tiden."

Vi er jo forskellige, personligt har jeg ikke noget imod at lukke mine heste på græs der er mere end 15 cm højt. Så længe der blot bliver holdt øje med deres huld, så gør det jo ikke voldsomt meget om græsset er højt eller lavt.


"Men heldigvis er vi da så forskellige, Jeg er også den type at hvis det lyner og tordner, så fare jeg ud og lukker hestene ind."

Lige præcis, vi er alle sammen forskellige og har alle hver vores mening om tingene. Jeg lukker ikke mine heste ind, når det er tordenvejr. Deres folde ligger i et lavt område omkranset af træer, en kirke og andre huse, så sandsynligheden for, at lynet rammer mine heste er (7-9-13-bank under bordet) meget lav. Havde de nu gået på en højtliggende, åben mark så ville jeg nok have overvejet det en ekstra gang. Men på den anden side kan jeg jo heller ikke ligge på vagt og være klar hver evig eneste gang det blev tordenvejr


Jeg holder på, at mine heste skal gå ude så længe som overhovedet muligt. Jo mere man pylre om dem, jo mere sarte bliver de også. At de lige nu går ude i lidt rusk og regn, det er kun med til at gøre dem mere hårdføre overfor vinterens kulde og sne.

Alternativet er jo, at de skal stå og kukkelure i en støvet stald, det har deres luftveje jo bestemt heller ikke godt af. Ligegyldigt hvor rent man forsøger at holde stalden, så kan man ikke undgå støvet helt. Så jo mindre hesten går i stalden, jo mindre bliver den dermed også udsat for det...

Der er fordele og ulemper ved det hele, vi må bare forsøge at finde balancegangen så godt som muligt :-)


Knus fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


I solemnly swear

that I am up to no good

(Harry Potter © J.K. Rowling)


0
0
Svar på denne tråd
 
 ude og inde
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 00:03

Vi tog vores ind i går. Jeg synes ikke de har virket forfrosne, men nu er vi også et af de steder i landet der har fået mindst nedbør de sidste par måneder.

Men da de kom på stald, var det alligevel tydeligt at det lige var sagen.


Vi har så meget græs at de kun får en sjat foder, og kun om aftenen.


venligst Lone



0
0
Svar på denne tråd
 
 15 grader kl 00,30
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 00:34
Det er ganske vist inde i københavn, så der er nok et par grader mindre udenfor byen.

Havde der ståe juni og ikke oktober i kalenderen, så havde alle snakket om en skøn mild nat.

Så selvom det regner, så er det stadig varmt for hestene, så Rubin er stadig ude - sammen med en fuldblod og 3 islandske.

Mad: Rubin er nøjsom og der er stadig kraft i græsset, så han får en håndfuld foder og vitaminer - og skal snart have en lægere gjord.

hilsen jan danvill

Ledige staldpladser i Ganløse - boks eller løsdrift: Skovsødal
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min kommer ind
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 00:54

imorgen jeg har været nede ved ham i aftes kl 23,30 og der var han kold og klam og hundefrøs så han kommer ind det gør to andre også resten blir ude ejerene mener ikke det er koldt nok endnu..

Min hest skal ihvertfald ikke stå ude for at spare på halm og hø...



Hilsen Travfreak




Mangler du opstaldning ved Skive? Kom til Team Bilstrup paradis for hest og rytter..


D&G ur sælges model Jaclyn i blå sten helt nyt med garanti se præs.


www.heste-stordyrspraksis.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle hestene
Forfatter: 
Dato:  07-10-2006 01:37

oppe ved os går ude endnu 8-)


Grandi, som er gammel DV bliver fodret ved siden af som den eneste og har et let regndækken på, og haflingerne er tykke og fede :-(

De får kiks/travoE til græsset.


Der er masser af græs endnu, og hestene elsker det :-) Selv Leas B-distancehest får næsten kun græs, den er også godt i stand :-P


De har granskov og masser af læ, kroge og mange muligheder for at have det rart på folden (y)


Jeg tager et kig på hilleroed-vejr.dk hver dag og tjekker kurverne ;-)


Foreløbig er det kun ganske få nætter, temperaturen har været under 10 grader!

Det var den mange gange i juni - og da havde vi dem da også ude...


Men de skal ikke fryse! - og det gør de så bare heller ikke endnu :-D






:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider